Jaunākais izdevums

No nākamā gada Krievijā samazināsies avioreisi, kā rezultātā biļešu cena palielināsies par 20% līdz 40%, atsaucoties uz Rosaviacija vadītāja Jevgēņija Bačurina sniegto informāciju, ziņo comstol.ru.

Viņš arī norādīja, ka Krievijas lidmašīnas ir nokalpojušas savu laiku un, lai atjaunotu avioparku, ir nepieciešami milzīgi līdzekļi. Kā vienīgo izeju J. Bačurins redz aviobiļešu cenas palielinājumu.

"Aviobiļešu cenas nākamajā gadā var pieaugt līdz pat 40%, ja vien netiks atrisināts avioparka jautājums," paziņoja J. Bačurins.

Pēc Krievijas Sabiedriskās domas izpētes centra datiem 80% Krievijas iedzīvotāju bail lidot, un kā galveno iemeslu viņi min vecās lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Aviosabiedrības cieš zaudējumus dārgi iepirktu degvielas uzkrājumu dēļ

Līva Melbārzde, 67084463, 28.10.2008

airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags: «Uz toreizējās cenu bāzes veidotie degvielas krājumi gan maksā vairāk nekā tagad, tomēr tā ir drošība, ko es nevēlētos komentēt.»

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazināt aviobiļešu cenas, sekojot naftas cenu kritumam, daudzām aviosabiedrībām neļauj iepriekš par dārgu naudu iepirktā degviela, raksta laikraksts Dienas bizness.

Kā liecina Db neoficiālā informācija, krietna daļa aviosabiedrību, baidoties no solītā degvielas cenu pieauguma šī gada beigās, šovasar iepirka ievērojamus degvielas krājumus, kas savukārt, ņemot vērā reālo šodienas degvielas cenu, ir dārgi pirkts prieks un neļauj pazemināt aviobiļešu cenu, sekojot aktuālajam degvielas cenu kritumam. Kā Db.lv jau rakstīja, šī gada jūlijā naftas cena sasniedza savu maksimumu - 147 ASV dolārus par barelu. Taču šodien, par spīti iepriekšējām biedinošajām prognozēm, ka gada beigās būs jāmaksā jau 200 dolāri par barelu, ir vērojams naftas cenas samazinājums vairāk nekā uz pusi, sasniedzot 63.15 ASV dolārus par barelu. Tā kā ar naftas cenu ir saistīta arī degvielas cena, kas savukārt tiešā veidā atsaucas, piemēram, uz aviobiļešu cenu, par lētākiem lidojumiem no šī gada 20. oktobra paziņoja vācu sabiedrība Lufthansa, kas Eiropas lidojumiem uz degvielas rēķina sola 3 eiro atlaidi, degvielas izmaksām viena lidojuma biļetē sasniedzot 24 eiro, bet garajiem lidojumiem - 5 eiro atlaidi, ierēķinot 92 eiro degvielas izmaksām vienvirziena biļetē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apgrūtināta aviobiļešu iegāde internetā

, 05.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš svētdienas, 1. jūnija visu lidsabiedrību aviobiļetes iespējams iegādāties elektroniski, taču daudzi Latvijas iedzīvotāji to nevar izdarīt, jo aviokompānijas neakceptē lielāko daļu no bankas kartēm, kas ir iedzīvotāju rīcībā.

Lai iegādātos biļetes cilvēkiem jāmeklē starpniekus, jo daudzas aviokompānijas, izņemot airBaltic, Ryannair un Easyjet, tās nepārdod, šodien raksta nra.lv.

Kā minēts laikrakstā, starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) lēmums ar 1. jūniju pāriet no papīra biļetēm uz elektroniskajām balstīts uz aplēsēm, ka arī līdz šim lielākā daļa aviobiļešu tiek pirktas internetā, elektroniskā biļete izmaksā lētāk un, atsakoties no papīra biļetēm, tiek saudzēta daba.

Pēc IATA aplēsēm, elektronisko aviobiļešu priekšrocības ir acīmredzamas. Tās pasūta un apmaksā internetā. Apstiprinājums tiek nosūtīts pa faksu, pa pastu, pa elektronisko pastu vai saņemts no attiecīgās aviokompānijas tieši lidostā. Papīra aviobiļete ir vidēji par deviņiem dolāriem (4.50 latiem) dārgāka nekā elektroniskā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviobiļešu portāla Lidot.lv apgrozījums šā gada pirmajos sešos mēnešos sasniedzis 1.2 miljonus latu, kas ir par 91 % vairāk nekā šai pašā laika posmā 2006.gadā.

Paredzams, ka līdz gada beigām apgrozījums varētu pieaugt līdz 3 milj. latu

"Neskatoties uz straujo aviobiļešu interneta pārdošanas attīstību un daudzu jaunu spēlētāju ienākšanu Latvijas tirgū, mūsu portāls salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem piedzīvojis ievērojamu izaugsmi. Tas ir iespējams, jo uzmanīgi sekojam nozares attīstībai pasaulē un cenšamies saviem klientiem piedāvāt arvien jaunus tehnoloģiskus risinājumus", norāda portāla projektu vadītājs Kaspars Lācis.

Ar panākumiem darbu kopš šī gada maija ir uzsākusi Lidot.lvIgaunijas versija Lendama.ee.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FlySiesta.lv kļuvis par vadošo elektronisko aviobiļešu tirgotāju Baltijas valstīs

, 06.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas uzņēmums Interneto Partneris, kam pieder arī aviobiļešu tirdzniecības portāls FlySiesta.lv Latvijā, kļuvis par tiešsaistes aviobiļešu pārdošanas tirgus līderi Baltijā, apsteidzot vairākus lokālos portālus.

Pagājušajā gadā uzņēmuma apgrozījums sasniedzis 11 miljonu eiro, kas ir par 25% vairāk nekā 2006. gadā. Apgrozījuma pieaugums skaidrojams ar strauju ekspansiju ārvalstu tirgos un klientu servisā ieviestajām inovācijām, Db.lv informē FlySiesta.lv mediju attiecību konsultante Zane Bojāre.

2007. gadā kompānija Interneto Partneris Baltijas valstīs internetā pārdevusi vairāk nekā 42 220 aviobiļetes, tādējādi kļūstot par lielāko tiešsaistes aviobiļešu tirdzniecības kompāniju Baltijas valstīs. Latvijas mērogā apsteigti tādi aviobiļešu tirdzniecības portāli kā lidot.lv, avio.lv, Airtravel.lv, aviobiletes.lv un citi. Papildus Baltijas tirgum pagājušajā gadā uzņēmums aptvēra arī Lielbritānijas, Polijas, Ukrainas un Krievijas tirgus, izveidojot portālus FlySiesta.com, FlySiesta.pl, Aviagid.com.ua un FlySiesta.ru. 2008. gadā Interneto Partneris iegādājās igauņu uzņēmumu bookinghouse.ee, strauji apgūstot arī Igaunijas tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Pašmāju uzņēmums Dynatech attīsta pasaules līmeņa aviobiļešu tirdzniecības platformu

Sadarbības materiāls, 01.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad starptautiskajai aviobiļešu tirdzniecības platformai ASAP Tickets aprit 20 gadi, un pēdējos piecus gadus to tehniski attīsta, uztur un popularizē Latvijas uzņēmums Dynatech, kas specializējas IT, mārketinga, projektu vadīšanas, dizaina un citu biznesa atbalsta pakalpojumu sniegšanā. Kopš Latvijas uzņēmums Dynatech uztur platformu ASAP Tickets, tā klientu skaists ir gandrīz trīskāršojies. Pēdējo piecu gadu laikā ASAP Tickets ir piesaistījis 32,200,242 jaunus platformas lietotājus un pārdevis 1,128,301 biļešu uz tādiem populāriem galamērķiem kā Filipīnas, Amerikas Savienotās Valstis un Itālija.

Latvijas uzņēmums Dynatech ir viens no divpadsmit starptautiskās DYNINNO grupas birojiem visā pasaulē. Tas darbojas kā kompetenču centrs un palīdz grupas uzņēmumiem attīstīt produktus un pakalpojumus ceļošanas, finanšu tehnoloģiju un izklaides jomā, nodrošinot pašu izstrādātās IT tehnoloģijas un kompetences mārketingā, projektu vadībā, dizaina risinājumos u.c.

“Kopš Dynatech dibināšanas esam pārņēmuši ASAP Tickets pilnveidošanu un uzturēšanu, lai centralizēti nodrošinātu platformas attīstību. Ikdienā mēs sniedzam tādus pakalpojumus kā publisko un iekšējo aplikāciju arhitektūras plānošanu, izstrādi un uzturēšanu, lai nodrošinātu stabilu un efektīvu sistēmas darbību, kā arī uzlabotu lietotāju pieredzi, izmantojot mūsu aplikācijas. Līdz ar pandēmijas sākumu un biznesa modeļa maiņu mums īsā laikā nācās aplikācijās ieviest jaunus algoritmus un tehniskos risinājumus, lai spētu nodrošināt efektīvu darbu mūsu 1500 cilvēku lielajai pārdošanas komandai visā pasaulē,” stāsta Dynatech tehniskais direktors (CTO) Mareks Reppo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

fly-LAL aicina airBaltic samazināt aviobiļešu cenas

, 14.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien uzņēmuma airBaltic vadītājs Bertolts Martins Fliks esot saņēmis flyLAL Group ģenerāldirektora Lina Dovīdena (Linas Dovydėnas) vēstuli, kurā Latvijas uzņēmums tiek aicināts ņemt vērā situāciju tirgū un, sekojot flyLAL-Lithuanian Airlines piemēram, samazināt aviobiļešu cenas, liecina sniegtā informācija medijiem.

flyLAL Group ģenerāldirektors Lins Dovīdens vēstulē uzsver, ka, viņaprāt, konkurence starp flyLAL-Lithuanian Airlines un airBaltic Baltijas valstu tirgū ir ļoti izdevīga klientiem, valstīm un aviācijas attīstībai.

"Tomēr pats svarīgākais ir tas, ka Latvijas un Lietuvas pasažieriem tiek sniegtas plašākas iespējas apskatīt pasauli – viņi tagad var doties lidojumos dažādos virzienos lētāk un biežāk. Tas būtiski paplašinās Lietuvas un Latvijas iedzīvotāju pasaules skatījumu un ļaus viņiem ceļot un iepazīt citas valstis. Turklāt šādā veidā tiek radīti papildu ienākumi abās valstīs," vēstulē norāda L. Dovīdens.

No savas puses flyLAL Group esot pievērsusi vislielāko uzmanību uzņēmumu attīstībai 2005.-2008. gadā. Šobrīd uzņēmums esot gatavs palielināt lidojumu apjomu 4-5 reizes. Šobrīd tiekot paplašināta lidmašīnu flote, un tiekot plānots, ka jau 2008. gada ziemā būs vairāk par 20 lidmašīnām. Pamatojoties uz 2008. gada vasaras lidojumu sarakstu, flyLAL-Lithuanian Airlines izmantos 16 lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievija šķeļ Eiropas ekonomisko politiku

Didzis Meļķis, 16.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Dienas biznesa jautājumiem par Eiropas Savienības ideālu un ekonomisko interešu sadursmi attiecībās ar Krieviju atbild Austrumeiropas politikas pētniecības centra valdes priekšsēdētājs Dr. hist. Ainārs Lerhis.

Vai un kādā mērā ES kritika par politiskajiem procesiem Krievijā var ietekmēt mūsu attiecības, piemēram, enerģētikā?

Nopietnas domstarpības drīzāk gaidāmas līdz ar situācijas eskalāciju Sīrijā un ASV centieniem realizēt pretraķešu aizsardzības sistēmas nākamo posmu. Zināma spriedze valda aizsāktajā «cīņā par Arktiku» – izpaužas pretenzijas uz Ziemeļpola sektorā atrodošo derīgo izrakteņu krājumiem.

ES un Krievijas enerģētiskās attiecības nav tik viegli ietekmējamas, lai gan šeit politiskie jautājumi vienmēr spēlē zināmu lomu Krievijas attieksmē pret dažām ES dalībvalstīm. Piemēram, neatkarīgi no Latvijas referenduma rezultātiem pēc 18. februāra Krievijas politiskā retorika var kļūt ievērojami asāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas cenas pieaugums un izmaiņas likumdošanā gādās par to, lai 2 stundu lidojums nemaksātu mazāk par 200 eiro.

Savu prognozi attiecībā uz tuvākajās dienās Eiropas Parlamentā (EP) skatāmajiem jautājumiem pauda Latvijas EP deputāts Aldis Kušķis. «Demokrātisks solis ir aviācijas atzīšana par līdzvērtīgu industrijas veidu, kas tāpat piesārņo gaisu ar CO2 izmešiem kā rūpnīcas, taču līdz šim tik lielo pietāti pret aviokompānijām var skaidrot ar to, ka valdībām tās nacionālās aviokompānijas ir gluži vai kā svētās govis. Tas tā ir Vācijai ar Lufthansa, Francijai ar Air France un Latvijai ar airBaltic. Tāpēc tām ir tik daudz atļauts, piemēram, papildus biļešu cenai norādīt vēl arī drošības vai degvielas izmaksas. Iedomājaties, kas būtu, ja alus ražotājs veikalā blakus alus pudeles cenai norādītu vēl arī transporta izmaksas?» tā A.Kušķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Krievijas ražojumi caur iepirkumiem varētu būt vairākās valsts un pašvaldību iestādēs

LETA, 25.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijā ražotās pārtikas preces caur publiskajiem iepirkumiem varētu būt nonākušas vairākās valsts un pašvaldību iestādēs, līdzīgi kā tas noticis "Latvijas Televīzijas" (LTV) gadījumā, kas iepriekš ziņoja par Krievijā ražotā zīmola "Greenfield" tējas piegādi.

LTV iepirkumā tēja tika piegādāta no SIA "Lanekss", kuras pārstāvji norādīja, ka tā tiek iepirkta no cita Latvijā reģistrēta uzņēmuma - SIA "Tabakas nams grupa". Pārskatot preču sortimentu, "Lanekss" konstatējis, ka tās piedāvājumā ir arī majonēzes un mērces, kuru izcelsmes valsts ir Krievija, kā arī Baltkrievijā ražotas konfektes un vafeļu tortes.

"Lanekss" valdes locekle Ņina Siliņa norādīja, ka mērces un majonēzes uzņēmums ir iepircis no SIA "Avi Trade", savukārt saldumus no Baltkrievijas piegādājis SIA "Sapnis-L".

Taujāta par to, vai Krievijā ražotās preces piegādātas ne tikai LTV, bet arī citām valsts un pašvaldības iestādēm, Siliņa pauda, ka patlaban nevar sniegt konkrētu atbildi, jo nepieciešams laiks, lai pārskatītu pārtikas piegādes sortimentu saistībā ar iepirkumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Krievijas uzņēmējs, kurš pārcēlies uz dzīvi Latvijā: Rīgā dzīve ir mierīga, ērta un neviens netraucē būt laimīgam

Natālija Poriete, 13.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājis gads, kopš dzīvoju Rīgā. Kad es rakstīju savu pirmo ierakstu LiveJournal, daudzi teica, ka man ir rozā brilles. Šķiet, ka tās man aizvien ir, sociālajā tīklā Facebook raksta pīpju izgatavošanas uzņēmuma Bondarev Pipes īpašnieks Aleksandrs Bondarevs. Pirms gada viņš repatriācijas programmas ietvaros saņēma pastāvīgās uzturēšanās atļauju Rīgā un pārcēlās no Sanktpēterburgas uz Rīgu. Aleksandrs mācās latviešu valodu, nodarbojas ar savu biznesu un viņam ļoti patīk Latvija.

«Tātad, visu pēc kārtas. Sāksim ar pārcelšanās iemeslu. Es nebraucu dēļ lēta garšīga siera un arī ne dēļ daudz augstākas algas, arī ne dēļ skaista mauriņa pie mājas. Es braucu to garīgo vērtību dēļ, bez kurām es nespētu būt laimīgs – dēļ tiesībām un brīvības, dēļ vienlīdzības likuma priekšā, dēļ pārliecības, ka valdība ir manā pusē un visas valsts institūcijas strādā, lai mani aizsargātu.»

Un es to saņēmu. Man vēl nav pilsoņa tiesības, tāpēc nevaru novērtēt tās, taču es redzu īstu politisku cīņu, redzu reālus un virtuālus draugus, kuri iestājas partijās un aģitē par tām, redzu pārliecību cilvēku vidū par to, ka no viņiem kaut kas ir atkarīgs, redzu cerību par iespēju aizstāvēt savas intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rietumi varēja darīt vairāk, lai ierobežotu Krievijas agresīvo politiku

Māris Ķirsons, 02.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedrīkst pret visiem cilvēkiem, kuri Krievijā ir veiksmīgi attīstījuši biznesu, attiekties kā pret noziedzniekiem (iekļaut sankciju sarakstos), kuri veicinājuši, atbalstījuši pašreizējo režīmu un tā iebrukumu Ukrainā, jo tas neatbilst patiesībai.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Krievijas opozīcijas (Sojuz pravih sil) politiķis Leonīds Gozmans, kurš bija apcietināts par savu pozīciju – iestāšanos pret Krievijas iebrukumu Ukrainā, kas ilgst jau gadu.

Kāpēc Krievijas biznesa elites vidū nav vienprātības, daži atbalsta vai klusē, bet citi neatbalsta Krievijas iebrukumu Ukrainā, bet nenosoda to? Vai tie, kas nosoda karu Krievijā, vienkārši nezaudēs savu biznesu?

Jautājums ir ne tikai par to, vai uzņēmējiem, kuri kritizē karu, netiks atņemti uzņēmumi (aktīvi), kurus viņi daudzus gadus ir lolojuši, bet arī tas, vai tie netiks iznīcināti. Tāpat kā uzņēmējiem citās pasaules valstīs, arī Krievijas uzņēmējiem ir atbildības apziņa par saviem darbiniekiem, par viņu radīto rūpnīcu, veikalu. Es nedomāju, ka ir daudz uzņēmēju, kas apzināti atbalstītu karu. Gluži pretēji - bizness mīl mieru, nevis karu. Jā, varbūt ir cilvēki, kas gūst labumu no kara, jo karš viņiem ir izdevīgs, bet es nedomāju, ka šī kategorija veido ievērojamu uzņēmēju daļu. Daudzi uzņēmēji šādā situācijā dod priekšroku klusēšanai un vienkārši publiski neizpauž savu negatīvo attieksmi pret karu. Galu galā aktīva pretkara nostājas izpaušana var novest pie īpašuma konfiskācijas vai gadu gaitā radītā iznīcināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galds, divi krēsli un sols. Mēs ar fotogrāfu nelielajā Centrālcietuma ieslodzīto tikšanās kabinetā gaidām Latvijas pazīstamāko nacionālboļševiku Vladimiru Lindermanu, kurš pirms nepilna mēneša deportēts no Krievijas. Tur viņš uzturējās kopš 2002. gada novembra, kad ar mērķi iesaistīties Krievijas politiskajos procesos pameta Latviju.

Tagad Lindermans atvests uz tikšanās kabinetu un, mazliet samulsis, paraksta cietuma administrācijas prasīto rakstisko apliecinājumu, ka tiešām ir ar mieru sniegt interviju Db. Mūsu saruna notiek krievu valodā, taču tas nebūt nenozīmē, ka Lindermans neprastu latviski. Viņš vienkārši vēlas izteikties iespējami precīzāk.

Kā jūs deportēja uz Latviju?

Čekisti mani aizturēja uz ielas. Maskavā. Pēc tam notiek procedūra, ir tiesa, kas lemj par deportāciju. Sākumā atrados izvietošanas izolatorā, mani nolaupīja no turienes, bija iesaistīti trīs, četri specdienesti, tostarp federālā milicija, kopā trīsdesmit cilvēku. Ielika mašīnā, aizveda. Nolaupīja no izolatora. Es zināju, ka mani deportēs, gribēju, lai Latvijas vēstniecība pakontrolē šo procesu, jo tie puiši, kas noņēmās ar manu deportāciju, varēja mani nogādāt ne tikai uz Latviju, bet arī uz mežu varēja aizvest un norakt. Tad mani izveda uz Pleskavas apgabalu, tad uz pierobežas pilsētu Balviem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki uzņēmumi Latvijā ir paziņojuši par atteikšanos sadarboties ar partneriem Krievijā, kuras armija pēc Vladimira Putina pavēles iebrukusi Ukrainā.

Solidarizējoties ar Ukrainu un ukraiņiem, kuru vidū ir arī Rimi Baltic darbinieki un klienti, kā arī krasi iestājoties pret militāro agresiju, ko Krievija izvērsusi Ukrainā, Rimi Baltic lēmis pārtraukt Krievijā ražotu preču tirdzniecību.

Rimi Baltic lēmums nozīmē, ka no šī brīža gandrīz 300 Rimi veikalos Lietuvā, Latvijā un Igaunijā no sortimenta tiek izņemtas Krievijā ražotas preces, kā arī pārtrauks to importu no starptautiskajiem izplatītājiem.

Amsils: Dobeles dzirnavnieka sadarbība ar Krieviju vairs nav iespējama 

Ņemot vērā Krievijas iebrukumu Ukrainā, uzņēmuma sadarbība ar Krieviju vairs nav iespējama,...

Par šo lēmumu Rimi Baltic šobrīd informē piegādātājus un ir uzsākta Krievijas produktu izņemšana no veikalu plauktiem.

“Rimi veikalos Krievijā ražotu preču daudzums nepārsniedz 1% no kopējā sortimenta. Taču lēmums pārtraukt Krievijas ražojumu tirdzniecību ir simbolisks solis ar skaidru vēstījumu – mēs esam pret militāru agresiju un solidarizējamies ar ukraiņiem mūsu klientu un darbinieku vidū,” uzsver Rimi Latvija valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Arī lielveialu tīkls "Maxima Latvija" ir apturējis Krievijā un Baltkrievijā ražoto produktu iepirkumu un pieņēmusi lēmumu izņemt šīs preces no veikalu sortimenta.

Arī Sanitex pārtrauc preču importu no Krievijas un Baltkrievijas 

Reaģējot uz Krievijas darbībām Ukrainā, distribūcijas un loģistikas uzņēmums "Sanitex" pārtrauc...

Par šo lēmumu tuvākajā laikā tiks informēti arī uzņēmuma sadarbības partneri, kas veic konkrēto preču piegādi.

Krievijā ražotas preces procentuāli veido pavisam nelielu daļu no kopējā "Maxima Latvija" produktu klāsta, tādēļ veiktās izmaiņas neietekmēs "Maxima" veikalu sortimentu, skaidroja uzņēmumā.

Food Union pārtrauc saldējuma eksportu uz Krieviju 

Pārtikas koncerns "Food Union", reaģējot uz notikumiem Ukrainā, pārtraucis saldējuma eksportu uz...

"Mūsu līdzšinējā pieredze Covid-19 pandēmijas kontekstā ļāvusi pārliecināties, ka nepieciešamības gadījumā Latvijas ražotāji spēj nodrošināt pilnvērtīgus preču krājumus un aizvietot arī importēto preču sortimentu," pauda uzņēmumā, piebilstot, ka veikalu sortimentā jau tagad dominē vietējo Latvijas ražotāju produkcija.

Nosodot Krievijas sākto karu pret Ukrainu, arī "Elvi" un "top!" veikalu tīkli, tāpat kā "Rimi" un "Maxima", pārtrauc Krievijā ražotu preču tirdzniecību.

SIA "Elvi Latvija" pārstāve Vineta Grigane-Drande norādīja, ka, sekojot līdzi šī brīža notikumiem Ukrainā, veikala vadība ir nolēmusi pārtraukt Krievijā ražotu preču tirdzniecību.

Kompānijā arī pavēstīja, ka mazumtirdzniecības veikalu "Elvi" tīkls pārtrauc Krievijā ražotu produktu iepirkšanu. Taču, lai nevairotu pārtikas atkritumu daudzumu, veikalos tiks iztirgoti tur jau esošie produkti, bet netiks veikti jaunu preču iepirkumi.

“Šis ir drūms un neiedomājami smags brīdis Eiropai, kurā katrai privātpersonai un uzņēmumam ir nepieciešams skaidri un nelokāmi paust savu nostāju par to, ka demokrātiskā pasaulē nav vietas asinsizliešanai un karam. Atbalstot ekonomiskās sankcijas pret Krievijas valdošo eliti, pārtraucam šajā valstī ražotu produktu iepirkšanu,” situāciju komentē SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine. Viņa arī turpina: “Tā, ka saņemam jautājumus no klientiem un sadarbības partneriem, varu apstiprināt, ka mēs apzināmies - atvērtas ekonomikas apstākļos Krievijas uzņēmēji ir investējuši savu kapitālu arī daudzos Latvijā esošos pārtikas ražošanas uzņēmumos, kas darbojas mūsu zemē, maksā nodokļus Latvijai un rada darbavietas Latvijas iedzīvotājiem. Šobrīd netiek apsvērta šādu uzņēmumu produkcijas bloķēšana - ir ļoti svarīgi saglabāt mūsu iedzīvotāju ekonomisko stabilitāti, un ELVI turpinās tirgot visas Latvijā ražotās preces.”

Arī veikalus "top!" pārstāvošā uzņēmuma SIA "Iepirkumu grupa" mārketinga direktore Ilze Priedīte aģentūrai LETA sacīja, ka "top!" veikalos netiks pārdota Krievijā ražotā produkcija, un ņemot vērā Baltkrievijas iesaisti Krievijas sāktajā karā pret Ukrainu, arī Baltkrievijā ražotā produkcija veikalos netiks pārdota.

Vienlaikus, lai atbalstītu Ukrainu, uzņēmums apsver Ukrainā ražotās produkcijas stiprināšanu veikalos, piebilda Priedīte.

Savukārt uzņēmumu apvienības SIA "Latvian Retail Management", kas pārstāv mazumtirdzniecības veikalu tīklus "Citro" un "Eldo", valdes priekšsēdētājs Imants Kelmers aģentūrai LETA minēja, ka ir sāktas pārrunas par Krievijas un Baltkrievijas ražotās produkcijas iepirkumu apturēšanu.

Viņš norāda, ka vairāki partneri ir pieņēmuši lēmumu par atteikšanos no Krievijas un Baltkrievijas ražojumu iepirkuma, savukārt pārējie ir procesā uz Krievijā un Baltkrievijā ražotu preču iepirkuma pārtraukšanu.

"Citro" un "Eldo" tīkla sortimentā Krievijas un Baltkrievijas ražojumu īpatsvars ir neliels, un to izņemšana no sortimenta būtisku ietekmi neradīs, piebilda Kelmers.

Arī veikalu tīkls "Mego" ir sācis Krievijā ražoto preču piegāžu pārtraukšanu, paužot neapmierinātību pret Krievijas militāro agresiju Ukrainā, informēja veikalu tīkla "Mego" valdes loceklis Igors Šihmans.

Tāpat veikalu tīkla "Aibe" komercdirektore Antra Plēse-Laizāne aģentūrai LETA sacīja, ka veikalu tīklā "Aibe" netiks pārdota Krievijā un Baltkrievijā ražotā produkcija.

Nosodot Krievijas un Baltkrievijas kopīgi sākto karu pret Ukrainu, kokapstrādes uzņēmuma "Latvijas finiera" vadība nolēmusi pārstrukturēt piegādes ķēdes un pārkārtot saimniecisko darbību, lai turpmāk nesadarbotos ar abu agresorvalstu pārstāvjiem.

"Šajā Ukrainas tautai ārkārtīgi grūtajā brīdī esam vienoti ar viņiem, stāvot par brīvību, neatkarību, demokrātiju un mieru," uzsver "Latvijas finiera" padomes priekšsēdētājs Uldis Biķis.

"Latvijas finieris" ir Eiropas Savienības vērtībās un Rietumu pasaules uzskatos balstīts uzņēmums, kā arī pauž ticību Rietumu sabiedrības vienotībai un spējai šīs vērtības kopīgi aizstāvēt.

Arī vides apsaimniekošanas un atkritumu pārstrādes uzņēmumu grupa "Eco Baltia" pieņēmusi lēmumu pārtraukt jebkāda veida sadarbību ar uzņēmumiem no Krievijas.

Nosodot militāro agresiju, kas vērsta pret Ukrainu un tās iedzīvotājiem, no 25. februāra zāļu vairumtirgotājs “Magnum Medical” un aptieku tīkls “Apotheka” pārtrauc Krievijā un Baltkrievijā ražoto medikamentu, uztura bagātināju un kosmētikas tirdzniecību.

Lietuvas tiešsaistes tirdzniecības uzņēmums "Pigu.lt", kam Latvijā pieder interneta veikals "220.lv", piektdien paziņoja, ka pārtrauc Krievijā un Baltkrievijā ražotu preču tirdzniecību savās platformās, protestējot pret Krievijas iebrukumu Ukrainā.

"Pigu.lt" aplēses liecina, ka Krievijā un Baltkrievijā ražotas preces veido gandrīz vienu procentu no tā apgrozījuma.

Lēmums attiecas uz visiem grupas tiešsaistes veikaliem, tostarp "220.lv" Latvijā, "Kaup24.ee" un "Hansapost.ee" Igaunijā, kā arī "HobbyHall.fi" Somijā.

Tāpat "Pigu.lt" sola, ka mudinās pircējus iegādāties Ukrainā ražotas preces, kuru izcelsme tikšot skaidri norādīta.

“MV GROUP” pārvaldītais uzņēmums SIA “MV Latvia” pārtrauc Krievijas un Baltkrievijas produktu importu Latvijā. Šobrīd uzņēmums atsakās no visiem jaunajiem pasūtījumiem un meklē iespējas, kā atcelt daļu no jau esošajiem importa pasūtījumiem, kas nākuši no abu minēto valstu ražotājiem.

"Mēs strikti nosodām Krievijas militāro agresiju. Esam pārliecināti, ka pilsoniskā līdzdalība ir svarīgāka par biznesa interesēm, tāpēc esam nolēmuši uz nenoteiktu laiku iesaldēt sadarbību ar Krievijas un Baltkrievijas zīmoliem. Arī mūsu partneri atbalsta šo lēmumu un pauž savu nostāju pret notiekošajām militārajām darbībām," norāda “MV GROUP” ģenerāldirektors Marijus Cilcius.

Latvijas jaunuzņēmumu vides organizācijas ir parakstījušas vēstuli, aicinot, tai skaitā, ikvienu uzņēmēju Baltijā un Eiropā izvērtēt gan sadarbību ar Krievijas partneriem, gan savu darbību Krievijas tirgū un valdībai pēc iespējas ātrāk saskaņot Ukrainas bēgļu uzņemšanas plānu, nodrošinot bēgļiem iespēju Latvijā strādāt un būt nodarbinātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labvēlīgā gadījumā pēc desmit gadiem Olainfarm Turcijā būs tikpat liels tirgus kā Krievijā, intervijā Dienas Biznesam saka Latvijas zāļu ražotāja a/s Olainfarm valdes priekšsēdētājs Valērijs Maligins.

Neskatoties uz ģeopolitisko situāciju un to, ka Krievijas un Ukrainas tirgus daļa ir būtiska jūsu produkcijas realizācijā, a/s Olainfarm peļņa pirmajā ceturksnī pieauga par 81%. Kas to ietekmēja un kā vērtējat situāciju Krievijā un Ukrainā?

Ģeopolitiskā un ekonomiskā situācija ir slikta Krievijā, Ukrainā tā ir vēl sliktāka. Taču šī gada pirmajā ceturksnī mēs tiešām pārdevām vairāk, nekā plānots gan Krievijas tirgū, gan visos citos tirgos, izņemot Baltkrieviju. Tur radās problēmas ar piegādēm, jo valsts regulē tirgu, nosakot ierobežojumus ārvalstu kompānijām.

Mēs ļoti koncentrējamies arī uz Latvijas tirgu. Krievijā mēs 1.ceturksnī piegādājām produkciju par 2 miljoniem eiro vairāk, Latvijā un Ukrainā kopā – par 1 miljonu vairāk. Tāpat mums izdevās par 1,5 miljonu eiro vairāk pārdot medikamentu tuberkulozes ārstēšanai PASS nātrija sāls Pasaules Veselības organizācijai. Līdz šim mēs bijām pēc apjoma otrie lielākie šī produkta piegādātāji Pasaules Veselības organizācijai, pēc audita esam kļuvuši par pirmajiem, apsteidzot kompāniju no ASV. Mūsu peļņas izaugsme ir balstīta arī uzņēmuma mārketinga panākumos, kas ir ļoti aktīvi gan Krievijā, gan Kazahstānā, gan Ukrainā. Ekonomisko problēmu dēļ mēs nesamazinām uzņēmuma medicīnas pārstāvju skaitu, bet gan to palielinām. Piemēram, Kazahstānā mums bija aptuveni divdesmit pārstāvju, tagad to skaits ir ap trīsdesmit. Runājot par 1.ceturkšņa peļņu, tomēr jāatzīst, ka pēc rubļa devalvācijas decembrī un milzīgajiem zaudējumiem, ko cietām tās dēļ, mēs koriģējām pārdošanas cenu. Lielā valūtas riska dēļ faktiski vienu eiro pielīdzinājām 82 rubļiem. Rublis noripoja lejā, un mēs guvām virspeļņu. Līdz ar to var teikt, ka šī gada 1. ceturksnī mēs atguvām vismaz daļu no tā, ko pazaudējām pērn decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Krievijā aviobiļetes kļūs dārgākas

, 20.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā galvenais vaininieks aviobiļešu pieaugumam tiek minēts aviodegvielas cenas pieaugums. Pēdējo mēnešu laikā aviodegvielas cena palielinājusies par 30%, ziņo tltTimes.ru.

Kā raksta tltTimes, tad tik liels aviodegvielas cenu pieauguma temps neesot bijis pat degvielas krīzes laikā, kas bija 2004 - 2005. gadā, kad cena pieauga divas - trīs reizes.

Aeroflot pārstāvis norādījis, ka aviobiļešu cenas palielināsies par 20%, kas nav tik liels kāpums kā aviodegvielai. Aeroflot ģenerāldirektors Vladimirs Spiridonovs uzskata, ka kāpums tik un tā ir pa lielu. Aeroflot ir aprēķinājis, ka 15 lielākajām Krievijas aviokompānijām kopā degvielas izmaksas gada laikā pieaugs par 10 miljardiem RUB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir maz ticams, ka nākamajā gadā akciju cenas sagaida straujš uzplaukums, taču Money CNN eksperti ir atraduši 10 akcijas, kurām ir perspektīva augt pat, ja tirgi neaugs.

Kods: MA

Tirgus kapitalizācija: 30 miljardi dolāru

Ienākumi 2008. gadā: 5 miljardi dolāru

P/E attiecība: 18*

Dividenžu ienesīgums: 0.3 %

Tādam no patērētājiem atkarīgam uzņēmumam kā MasterCard 2009. gads bijis pārsteidzoši labs. Tomēr sliktākajā ekonomiskajā stāvoklī kopš Lielās Depresijas laikiem, MasterCard ne tikai izdevies palielināt ienākumus par 1 % triju ceturkšņu laikā (jo patērētāji kredītkartes lieto vairāk), bet arī palielināja operatīvo peļņu par 24 % (palielinot komisijas maksas un samazinot mārketinga izmaksas). Tas notika tad, kad patērētāji netērējās. Tomēr patlaban ir zīmes, ka maciņi atkal varētu tikt atvērti. Viens faktors, kas par to liecina, ir – MasterCard darījumu skaits ir pārstājis kristies. Tas nozīmē, ka MasterCard ienākumi pieaugs, uzskata analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šengena atver robežas biznesam

Autors: Oskars Prikulis, kopā ar Jūliju Pudenko,Irēnu Zanderi, 10.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tūrisma firmas izstrādā specpiedāvājumus trešo valstu tūristiem, lai piesaistītu lielāko daļu Šengenas zonas apmeklētāju.

Pašreizējā Latvijas tūrisma industrijas vīzija ir piesaistīt lielu daļu potenciālo NVS un Āzijas valstu ceļotgribētāju uz Latviju kā sava ceļojuma sākumpunktu. Galvenais «ierocis» cīņā par tūristiem varētu kļūt Rīgas lidosta un aviobiļešu piedāvātās cenas. Tiesa, šobrīd problēmas var radīt augošās cenas, kas neatbilst tūrisma pakalpojumu kvalitātei.

Strādā kopīgi

Lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters uzsver, ka gan airBaltic, gan lidosta, gan Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) plāno strādāt kopīgi, lai mērķus realizētu. TAVA direktors Uldis Vītoliņš, kura vadītā organizācija šobrīd uzņemoties tādas kā koordinatora funkcijas un mudina tūrisma nozarē iesaistītās kompānijas sadarboties un piedāvāt dažādus specpakalpojumus potenciālajiem NVS tūristiem, norāda, ka bez airBaltic specpasākumus un koordinētas darbības veic arī kuģošanas kompānija Tallink, viesnīcu ķēdes u.c. tūrisma nozarē iesaistītas kompānijas un struktūras. «Vīzija ir tāda, ka mēs vēlamies izveidot Latviju par tūrisma centru, no kura tālāk plānot un doties ceļojumā pa visu reģionu,» uzsver U. Vītoliņš. Latvijas pirmais mērķis šobrīd esot aizsteigties priekšā kaimiņvalstīm Lietuvai un Igaunijai un nodrošināt labākās pozīcijas NVS valstu tūristu piesaistīšanai, jo arī mūsu kaimiņvalstīm iestāšanās Šengenā sniegs līdzīgas priekšrocības cīņā par tūristiem. «Mums arī tīri ģeogrāfiski ir priekšrocības - esam Baltijas reģiona pašā vidū un Rīga ir kā radīta, lai kļūtu par tūrisma plūsmas centru,» uzsver U.Vītoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lēto reisu laiki galā

Oskars Prikulis, 14.07.2008

Pieaugošās aviodegvielas cenas draud ar bankrotu vilni avionozarē un tālo reisu jūtamu sadārdzināšanos. Atsevišķas t.s. klasiskās aviokompānijas pie biļetes cenas jau sāk prasīt t.s. degvielas piemaksu, liecina Db rīcībā nonākusī informācija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas aviokompānijas jau drīzumā varētu celt aviobiļešu cenas un sākt ieviest degvielas piemaksas lidojumos no Rīgas.

To Db prognozē vairāki avionozares eksperti, uzsverot, ka cenas varētu celt t.s. klasiskās aviokompānijas. Galvenais iemesls šādai rīcībai ir strauji augošās naftas cenas pasaulē, kas pēdējā gada laikā vairāk nekā divas reizes ir sadārdzinājušas avio degvielas cenu. Pērnajā gadā aviokompānijas par tonnu aviodegvielas vēl maksājušas 700 ASV dolārus, bet šobrīd cena ir pieaugusi līdz 1450.

Pirmās - klasiskās

Pirmās aviokompānijas, kas varētu ieviest degvielas piemaksas un celt biļešu cenas, būšot t.s. klasiskās aviokompānijas - pirmkārt cenas celšoties tālajos lidojumos un starpkontinentālajos reisos, kuros garāku lidojumu dēļ degviela veido daudz būtiskāku izmaksu daļu nekā tuvajos un reģionālajos reisos. Pirmā aviokompānija jau ir zināma, kas ievieš degvielas piemaksas - Db rīcībā no lasītāja nonākusi Nīderlandes aviokompānijas KLM elektroniskā vēstule, kurā tā informē klientu, ka no 10. jūlija ievieš lielas degvielas piemaksas vidējos un tālajos lidojumos. Db, kā potenciālais ceļotājs, piezvanot uz tūrisma kompānijas T.U.I biļešu rezervācijas centru, saņēma apstiprinājumu KLM nodevas ieviešanai, kas palielinās aviobiļešu cenu vidēji par 120 eiro (jeb 84 Ls). Ar citām klasiskajām avio- kompānijām, kas lido uz Rīgu, Db sazināties neizdevās, tomēr sagaidāms, ka arī tās drīzumā varētu rīkoties līdzīgi. Tādējādi biļešu cenas daudzos tālajos lidojumos varētu pieaugt pat par vairākiem simtiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzbekistan Airways uzskata Rīgu par stratēģisku virzienu savā darbībā

, 30.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistānas Aviolīnijas (Узбекистон хаво йуллари) informē, ka šī gada pirmajā pusgadā maršrutā Taškenta – Rīga – Ņujorka kompānija pārvadājusi 7420 pasažierus.

Neskatoties uz to, ka šogad aviokompānijas lidojumi no Taškentas caur Rīgu uz Ņujorku tiek veikti tikai reizi nedēļā, salīdzinot ar divām reizēm nedēļā pagājušajā gadā, procentuāli pasažieru skaits vienā lidojumā ir pieaudzis, Db.lv informē kompānijas pārstāvis Latvijā Azizs Makhamadinovs, kurš norāda, ka joprojām aviokompānija ir vienīgā, kas piedāvā savienojuma reisus uz Dienvidaustrumu Āziju, Indiju un Ņujorku caur Rīgu un Taškentu.

„Rīga ir un paliek stratēģisks virziens mūsu kompānijai, jo tūristiem no Vidusāzijas joprojām pievilcīga ir kūrortpilsēta Jūrmala, tajā notiekošie pasākumi, piemēram, jauno izpildītāju konkurss Jaunais vilnis. Pateicoties Šengenas vīzai Rīga ir interesanta Āzijas uzņēmējiem un tūristiem, lai plānotu tālāk braucienus uz Eiropas pilsētām”, papildina aviokompānijas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien aprit gads, kopš Krievija, turpinot jau 2014.gadā sākto agresiju, sāka plašu, pilna apmēra militāru iebrukumu Ukrainā.

Karu pēc Krievijas prezidenta Vladimira Putina pavēles sāka Krievijas armija, kas kopš 2021.gada marta lielā skaitā bija izvietota netālu no Ukrainas robežas ar Krieviju, Baltkrieviju un Krievijas jau 2014.gadā okupēto Krimu. Karadarbība Ukrainas austrumos norisinājās jau kopš 2014.gada, kad Krievijas anektēja Krimu un veica agresiju Ukrainas austrumos. Gadu pēc kara sākuma Putins turpina apgalvot, ka Krievija karu neesot izraisījusi un visā ir vainīgi Rietumi.

Rietumvalstis jau pirms iebrukuma ziņoja par Krievijas plāniem. ASV prezidents Džo Baidens 19.februārī paziņoja, ka Putins ir nolēmis iebrukt Ukrainā, liecina notikumu hronoloģija.

Pēc gara "vēstures traktāta" 21.februārī Putins parakstīja dekrētus par okupēto Austrumukrainas teritoriju "neatkarības" atzīšanu. Šajā pašā dienā Putins uzdeva Aizsardzības ministrijai nodrošināt, lai Krievijas bruņotie spēki "uzturētu mieru" pašpasludinātajās Doņeckas un Luhanskas "tautas republikās" (DTR un LTR), kuru "neatkarību" Krievija atzinusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz kopējo cenu kāpumu Latvijā, pasažieriem ceļojums ar aviokompāniju airBaltic šogad izmaksā vidēji par 50% lētāk nekā pirms pieciem gadiem - 2002. gadā, akcentē aviokompānija

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "Mēs priecājamies, ka pretstatā vispārējai cenu pieauguma tendencei Latvijā, airBaltic piedāvā pasažieriem aizvien labākas cenas. Tas liecina, ka aviācija ir viena no nedaudzajām pakalpojumu nozarēm, kas pēdējo gadu laikā būtiski uzlabojusi efektivitātes rādītājus. Neskatoties uz degvielas un algu izmaksu pieaugumu, iesākto cenu samazināšanas politiku turpināsim un zemas aviobiļešu cenas piedāvāsim gan esošajos, gan jaunajos maršrutos."

50% izmaksu ietaupījums pasažieriem noteikts, salīdzinot vidējās aviobiļešu cenas 2002. gadā un 2007 .gadā, aprēķinā ņemot vērā arī inflācijas rādītājus. Šajā pašā periodā degvielas izmaksas, kas veido ievērojamu airBaltic izdevumu daļu, palielinājušās 2,6 reizes, skaidro aviokompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic lidojumi kļuvuši uz pusi lētāki

, 20.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga. Neskatoties uz kopējo cenu kāpumu Latvijā, pasažieriem ceļojums ar aviokompāniju airBaltic šogad izmaksā vidēji par 50% lētāk nekā pirms pieciem gadiem - 2002. gadā.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "Mēs priecājamies, ka pretstatā vispārējai cenu pieauguma tendencei Latvijā, airBaltic piedāvā pasažieriem aizvien labākas cenas. Tas liecina, ka aviācija ir viena no nedaudzajām pakalpojumu nozarēm, kas pēdējo gadu laikā būtiski uzlabojusi efektivitātes rādītājus. Neskatoties uz degvielas un algu izmaksu pieaugumu, iesākto cenu samazināšanas politiku turpināsim un zemas aviobiļešu cenas piedāvāsim gan esošajos, gan jaunajos maršrutos."

50% izmaksu ietaupījums pasažieriem noteikts, salīdzinot vidējās aviobiļešu cenas 2002. gadā un 2007 .gadā, aprēķinā ņemot vērā arī inflācijas rādītājus. Šajā pašā periodā degvielas izmaksas, kas veido ievērojamu airBaltic izdevumu daļu, palielinājušās 2,6 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Otravo iegādājas tiešsaistes ceļojumu uzņēmumu Lietuvā

Zane Atlāce - Bistere, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes tiešsaistes ceļojumu organizācija Otravo paplašinās un iegādājas lietuviešu tiešsaistes ceļojumu aģentūru Interno Partneris, tā piesakot sevi Baltijas tirgū, informē uzņēmumā.

Otravo ir Vliegtickets.nl mātes uzņēmums, kam pieder vairākas tiešsaistes ceļojumu aģentūras. Kopš investīciju uzņēmuma Waterland kļūšanas par Otravo lielāko akcionāru, šī jau ir trešā reize, kad uzņēmums paplašinās un pārpērk citus uzņēmums. Iepriekš par Otravo uzņēmuma daļu kļuva Flygstolen un Vakantie Discounter, kas ir tiešsaistes ceļojumu aģentūras.

Interneto Partneris ir jauna Lietuvas kompānija, kas aktīvi darbojas 23 valstīs, uzņēmums pārstāv dažādus zīmolus, tajā skaitā Greitai, Flyhi, Flysiesta un Bookinghouse, kas nodarbojas ar tiešsaistes aviobiļešu pārdošanu. Tiek prognozēts, ka Interneto Partneris 2017. gadā realizēs gada apgrozījumu vairāk nekā 50 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru