Ar Gefco nopirkšanu Krievijas dzelzceļš palielina kontroli pār loģistikas ķēdi; Latvijai iespēju vairāk nekā risku
Gan Latvijai, gan Baltijas valstīm kopumā tā ir pozitīva ziņa, par pērnā gada nogalē notikušo darījumu saka Gefco Baltic ģenerāldirektors Viljams Le Klērs. Proti, kaimiņvalstij piederošā a/s Krievijas dzelzceļš (RŽD) par 800 miljoniem eiro iegādājās 75% viena no lielākajiem loģistikas operatoriem Eiropā Gefco S.A., kas ir PSA Peugeot Citroën meitasuzņēmums, akciju. Latvijas tranzīta koridoram tas var pavērt gan jaunas iespējas, gan, iespējams, radīt risku konteinerizēto kravu aizplūšanai, norāda eksperti.
Kaut arī šobrīd ir grūti novērtēt darījuma ietekmi tieši uz pārvadājumiem caur Latviju, V. Le Klērs cer, ka, galu galā, tas izraisīs kravu pieaugumu, jo gan Gefco un RŽD darījums ir uzņēmumus savstarpēji papildinošs. Uz pozitīvu rezultātu ļauj cerēt līdzšinējā Gefco labā sadarbība gan ar Latvijas dzelzceļu, gan ar RŽD, tostarp NATO nemilitāro kravu pārvadājumos, kā arī komplektējošo detaļu piegāde autorūpnīcām Krievijā, tostarp Kalugā. RŽD ir nopircis 75% visas Gefco grupas, nevis konkrēti Baltijas uzņēmuma, akciju, tādēļ Latvijai nav pamata satraukumam – kā Latvijā mēdz uztvert jautājumus saistībā ar Krieviju – jo darījums ir globāls, uzsver Gefco pārstāvis. Turklāt jo- projam 25% uzņēmuma paliek franču rīcībā.
Gefco tādējādi plāno vēl vairāk izplesties Ķīnā, Indijā un Latīņamerikā, kā arī paātrināt izaugsmi Viduseiropā un Austrumeiropā, īpaši jau Krievijā, ziņo darījumā iesaistītās puses.