Foto

Krievijas koka klosteru iedvesmots dabīgo krāsu ražotājs pērn dubultojis apgrozījumu

Gunta Kursiša, 27.08.2012

Jaunākais izdevums

Zaļā dzīvesveida uzņēmums SIA Linum Color, kas nodarbojas ar dabīgo koksnes apdares līdzekļu – beiču, krāsu un vasku – ražošanu galvenokārt vietējam tirgum, dibināts pirms diviem gadiem, veiksmīgi «izinkubējies» JIC biznesa inkubatorā un patlaban strauji kāpina apgrozījumu – pērn tas audzis divas reizes.

SIA Linum Color stāsts aizsācies uzņēmuma dibinātājiem apmeklējot Novgorodu Krievijā, kur viņi ievēroja, ka koka klosteri, kas celti pirms vairākiem gadsimtiem, šobrīd joprojām izskatās «gandrīz kā jauni» - labi saglabājies gan koks, gan krāsojums, Db.lv stāsta SIA Linum Color direktore Jūlija Šimkoviča.

Viņa norāda, ka, pēc ceļojuma uz Novgorodu atgriežoties Latvijā, tika uzsākti izpētes darbi par to, kā koka klosteru koks tika apstrādāts, un pēc trijiem gadiem tika dibināts uzņēmums SIA Linum Color, kas tagad nodarbojas ar šādu koksnes apdares līdzekļu ražošanu.

Patlaban tiek ražotas beices, krāsas un vaski uz lineļļas pernicas bāzes, kas tirgū pazīstams ar zīmolu Paint Eco. «Galvenās produktu izejvielas ir speciālā tehnoloģijā vārīta linu eļļa un dabīgie minerālpigmenti,» stāsta J. Šimkoviča.

Uzņēmums nav apstājies pie paveiktā un laboratorijās veic jaunus pētījumus. «Šobrīd izstrādājam ūdens emulsiju krāsas, lai paplašinātu produktu klāstu un piedāvātu krāsas arī betonam, apmetumam un tapetēm,» Db.lv stāsta uzņēmuma direktore. Patlaban uzņēmumā notiek izmēģinājumi, un eksperimentāli ir nokrāsoti vairāki objekti. «Kad atzīsim, ka recepte «noslīpēta» līdz pilnībai – laidīsim tirgū arī šos produktus,» norāda J. Šimkoviča.

Viņa norāda, ka Latvijas uzņēmuma produktos nav šķīdinātāju un kaitīgu ķīmisko vielu, un šajos produktos gaistošu organisko savienojumu (GOS), kas izgaro no ķīmiskajām krāsām līdz pat pieciem gadiem no uzklāšanas brīža, īpatsvars ir nulle. «Es pieļauju, ka arī pats ražošanas process šeit ir daudz vienkāršāks nekā ķīmiskajā rūpniecībā, jo produktu sastāvs ir pavisam vienkāršs, pārsvarā tā ir lineļļas pernica - speciālās iekārtās sajaukta ar dabīgajiem minerālpigmentiem vai krāsu gadījumā – vēl arī ar tādām papildvielām kā, piemēram, māli,» stāsta uzņēmuma direktore.

Patalban uzņēmums ražo 19 beiču standarttoņus, kā arī 22 krāsas toņus, vaskus un krāsainos vaskus.

Paralēli patlaban notiekošajiem izpētes darbiem laboratorijā uzņēmuma darbinieki strādā pie lineļļas pernicas produktu izplatīšanas un aizvien vairāk pievēršas eksporta tirgu iekarošanai. «Visaktīvāk šobrīd darbojamies Latvijā, kur Paint Eco produkti pieejami BN Kurši tīklā, dažos Domo, Mājai un dārzam un citos specializētajos krāsu vai būvmateriālu veikalos Latvijas lielākajos rajonu centros. Savukārt eksportā šobrīd darbojamies Anglijas un Vācijas tirgos, kā arī uzsāktas sarunas ar potenciālajiem izplatītājiem Zviedrijā,» Db.lv stāsta J. Šimkoviča.

Šā gada rudenī uzņēmums kaļ plānus organizēt seminārus celtniekiem, arhitektiem un citiem interesentiem. SIA Linum Color direktore pauž, ka patlaban dabīgās lineļļas krāsas iecienījuši arhitekti, kā arī cilvēki, «kam svarīgi, ka produkts ir dabīgs».

2010. gadā dibinātā uzņēmuma pamatkapitāls ir 150 tūkstoši Ls, 2011. gadā uzņēmuma pamatkapitāls palielinājās divas reizes un bija gandrīz 208 tūkst. Ls. Produktu realizācijas apjomi šogad, salīdzinot ar pērno gadu, palielinājušies aptuveni četras reizes. Divus gadus, kopš uzņēmuma dibināšanas, tas darbojies JIC biznesa inkubatorā. SIA Linum Color «galvenais balsts un zaļo ideju virzītājs» ir tā valdes priekšsēdētājs Dainis Lagzdiņš, pausts uzņēmuma oficiālajā mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Linum Color saredz potenciālu dabīgo krāsmateriālu ražošanai, jo cilvēki gan Latvijā, gan ārvalstīs atgriežas pie tradicionālā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms pieciem gadiem SIA Linum Color sāka videi draudzīgu krāsmateriālu – pernicu, beiču, vasku, grīdas eļļu un krāsu – ražošanu. Vietējā tirgū tiem jākonkurē ar importa ķīmiskām un ekoloģiskām krāsām. Uzņēmums piedalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2015, un tas kategorijai Importa aizstājējprodukts ir pieteicis zīmola Paint Eco beices.

No sēkliņas līdz beicei

SIA Linum Color ražo krāsas un beices no auksti spiestas linu eļļas, kuru iegūst no Latvijā speciāli audzētas linu šķirnes. Zīmola Paint Eco beices tiek ražotas uz lineļļas pernicas bāzes, krāsas toni tai piešķir dabīgie minerālpigmenti. Beices tiek ražotas gan pamattoņos, gan papildtoņos. «Mūsu sadarbības partnerim SIA Iecavnieks & Co ir liela pieredze eļļu, tostarp lineļļu gatavošanā. Fakts, ka lineļļa tiek izspiesta blakus esošajā ražotnē, ir liels pluss, kas mums palīdz veidot arī konkurētspējīgu cenu politiku,» stāsta SIA Linum Color vadītājs Ēriks Vilcāns. Konkursam ir pieteikta beice, jo pārdošanas apjomi liecina, ka tā apjomu ziņā apsteidz citus uzņēmumā ražotos produktus. Linum Color kopējais apgrozījums 2014. gadā bija 180 tūkst. eiro, un beices pārdošana nodrošināja vairāk nekā 90 tūkstošu eiro. «Pārdošanas apjomus vēl varam kāpināt, ražošanas kapacitāte to pieļauj, katls nav par mazu,» teic Ē. Vilcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Desmito gadu uz lineļļas viļņa

Biznesa Plāns, 19.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kalnciema kvartāls, Ludzas novadpētniecības muzejs, Lubānas amatnieku centrs - tās ir tikai dažas no sabiedriskām ēkām, kas ieguvušas izskatīgas un ilgmūžīgas fasādes, pateicoties Iecavas lineļļas pernicas krāsu ražotājam SIA Linum Color.

Uzņēmums Linum Color, kura produkcija tirgū tiek virzīta ar zīmolu Paint Eco, radies pirms deviņiem gadiem. Tolaik augu eļļu ražotājs SIA Iecavnieks, domājot, kā paplašināt lineļļas pielietojumu, izveidoja lineļļas krāsu ražotni, jaunajā projektā investējot aptuveni divus miljonus eiro. Tā radās videi un cilvēka veselībai draudzīga alternatīva ķīmisko krāsu industrijas piedāvājumam.

«Dzīvo» kopā ar koku

Mūsdienās lielāko daļu ēku krāso ar ķīmiskajām krāsām, kas nav ilgmūžīgas, plēves efekta dēļ šāds krāsojums bojā apdares dēļus, turklāt nav labvēlīgs ne videi, ne cilvēkiem. «Lineļļu prata izmantot mūsu senči, bet pēc kara, kad vajadzēja ātri atjaunot ēkas, tika radītas un popularitāti ieguva ķīmiskās krāsas no naftas pārstrādes pārpalikumiem. Jaunās krāsas sniedza iespēju pie rezultāta tikt ātrāk par tradicionālajām metodēm,» stāsta Linum Color direktore Rita Rancāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabīgajiem koksnes apstrādes līdzekļiem perspektīvā gaidāmi labi panākumi gan vietējā tirgū, gan Eiropā un Skandināvijā, tādu pārliecību pauž lineļļas produktu Paint eco (pernicas, beices, krāsas, vaski) ražotāja SIA Linum Color vadība.

Konkurētspēju eksportā uzņēmums cer nodrošināt ar ārzemju analogiem līdzvērtīgu kvalitāti un draudzīgu cenu politiku.

Lai arī Linum Color darbība un produkcijas ražošana mazākos daudzumos tika uzsākta jau pirms vairākiem gadiem, kopš uzņēmuma dibināšanas šī ir tikai pirmā aktīvā sezona. Pakāpeniski tiek apzināts vietējais tirgus un paplašināts sadarbības partneru loks, tāpat vēl tiek meklētas optimālās izplatīšanas iespējas. Aizsāktas arī pirmās aktivitātes potenciālajos eksporta tirgos. Linum Color direktore Jūlija Šimkoviča atzīst, ka vēl nevar runāt par eksportu vērā ņemamos skaitļos un procentos - pagaidām ir nodrošināti pirmie iepazīšanās pasūtījumi, taču atsauksmes liek noprast, ka produkcijas eksportam ir liels potenciāls. Šobrīd Linum Color pirmās eksporta iestrādes saistās ar Zviedriju, Vāciju un Angliju. Kā īpašu panākumu J. Šimkoviča uzskata Paint eco pirmos soļus Zviedrijā, kurā vēsturiski ir spēcīgas dabīgo koksnes apstrādes līdzekļu tradīcijas, kam klāt nāk arī izteikta vietējā tirgus aizsardzība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas uzņēmums izstrādājis produktu, kas varētu būt viens no pirmajiem Eiropas tirgū

Lelde Petrāne, 15.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums SIA Linum Color izstrādājis produktu, kas varētu būt viens no pirmajiem Eiropas tirgū. Tas ir bezkrāsains lineļļas pernicas pārklājums ārdarbiem ar izteikti paaugstinātu saules UV staru aizsardzību, pastāstīja uzņēmumā.

SIA Linum Color Zaļo tehnoloģiju inkubatora (ZTI) inkubācijas ievaros attīsta jauna produkta receptūru, kas paredzēta izmantošanai ārdarbos uz koka virsmas, saglabājot tā dabīgo toni un nodrošinot virsmas aizsardzību ilgtermiņā. Tam būšot izteikta noturība pret negatīviem ārējās vides faktoriem kā, piemēram, saules staru intensitāti, krasas temperatūras maiņu, izteiktu gaisa mitrumu un pelējumu.

«Pārklājuma receptūras meklējumi galvenokārt ir balstīti uz klientu izteiktajām vēlmēm un inovācijām nozarē. Mūsdienu mainīgajā vidē ir būtiski ieklausīties klientu teiktajā – ieklausieties savos klientos un esiet pirmie, kas spēj vēlmes piepildīt! Gan pieaugušie, gan bērni arvien vairāk novērtē dabīgos materiālus un ekoloģiskos pārklājumus, kas ir veselībai un videi draudzīgs produkts. Kā viena no vēlmēm ir maksimāli saglabāt koksnes dabīgo toni. Ja iekšdarbos izstrādājums jau ir, tad ārdarbos nav tik vienkārši radīt šādu produktu, it īpaši, ja apdares materiāls ir pilnīgi dabīgs. Šobrīd tirgū esošais piedāvājuma klāsts šo vēlmi vēl nespēj apmierināt,» stāsta SIA Linum Color projektu vadītāja Velga Balode.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ar krāsām uz Japānu

Dienas Bizness, 25.02.2015

Velga Balode, uzņēmuma «Linum Color Ltd.» vadītāja, uzskata, ka ekoloģiskās «Paint Eco» krāsas ieinteresēs ārzemju pircējus un uzņēmumus.

Foto: Ivars Bogdanovs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbinieces no Iecavas novada krāsu ražotnes Paint Eco kopš pirmdienas, 23. februāra, atrodas Japānas galvaspilsētā Tokijā, kur piedalās būvniecības tehnoloģiju izstādē, lai rastu nākotnes eksporta tirgu, vēsta reģionālais laikraksts Bauskas Dzīve.

Ražotnē izgatavo dabiskās beices, krāsas, mēbeļu vasku, turklāt daži produkti paredzēti ne tikai kokam, bet arī apmetumam, metālam, akmeņiem un citiem celtniecības materiāliem.

Dalība ekspozīcijā Japānā ir tikai viens solis no uzņēmuma plānotajām darbībām, lai iekļūtu eksporta tirgū. Sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) plānots piedalīties izstādē Lielbritānijas galvaspilsētā Londonā un meklēt noieta iespējas citās Eiropas valstīs.

«Strādājam programmā «Ārējo tirgu apgūšana - ārējais mārketings»,» atklāj zīmola Paint Eco īpašnieka uzņēmuma Linum Color Ltd. vadītāja Velga Balode. Komersante atzīst, ka sadarbība ar LIAA šajā jomā atrisinājusi daudz problēmu. Aģentūra palīdz sameklēt sadarbības partnerus ārvalstu tirgos, informē par produktu dizainerus, koka māju ražotājus, noteiktas valsts tirgū atlasa potenciālo klientu sarakstu. LIAA ir savas datubāzes, turklāt tā nosūta informāciju attiecīgās valsts valodā, jo aģentūrai gandrīz katrā valstī ir savi pārstāvji, kas var palīdzēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Nevēlēšanās saistīties ar kredītiestādēm netraucē attīstībai

Vēsma Lēvalde, 19.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu gadu laikā tradicionālo krāsu meistars Edgars Raitums no mājražotāja pārtapis par uzņēmēju ar savu darbnīcu.

Edgars Raitums joprojām ir vienīgais pastāvīgais kapitālsabiedrības algotais darbinieks un palīgus piesaista tikai uz laiku, kad ir lielāks pasūtījums. «Laikam esmu pārāk piesardzīgs,» viņš atzīst. Nevēlēšanās saistīties ar kredītiestādēm un riskēt ar plašu atvēzienu tomēr nav traucējusi soli pa solim attīstīt SIA Raituma krāsas no inkubatora cālēna par atzīta produkta ražotāju un saglabāt meistara autoritāti restauratoru lokā. Ar Kurzemes biznesa inkubatora atbalstu izveidota krāsu ražotne jeb darbnīca Kuldīgā, izstrādāts kapitālsabiedrības ražojumu zīmols, atrasts videi draudzīgs metāla iepakojums un saskaņotas produkta etiķetes. «Būs labi,» sola SIA Raituma krāsas dibinātājs Edgars Raitums. Līdz šim esot bijis tikai saturs, kas, protams, ir galvenais, bet tagad arī forma būs tam atbilstoša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Paint Eco krāsas

Laura Mazbērziņa, 21.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls db.lv viesojās Iecavas novada uzņēmumā Linum Color, vērojot zīmola Paint Eco krāsu ražošanas procesu.

Ražošanas procesa fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Uzņēmums Paint Eco ražo dabīgos lineļļas produktus – pernicu, beices, krāsas un vaskus. «Šie produkti ir paredzēti gan iekšdarbiem, gan ārdarbiem. Uzņēmuma darbība sākās ar lineļļas ražošanu, vēlāk uz šī produkta bāzes sākām ražot beici, krāsu un vaskus. Šobrīd strādājam pie jaunu produktu izstrādes. Beice veido lielāko daļu no mūsu apgrozījuma,» pastāstīja Paint Eco pārdošanas vadītājs Guntars Jaunpujens-Pujens.

Lineļļu uzņēmums iepērk no eļļas ražotāja SIA Iecavnieks & Co.

Krāsu izejvielas ir lineļļas pernica un dabīgie minerālpigmenti. Uzņēmums veikalu tirdzniecības tīklos piedāvā toņu pamatpaleti, bet klientiem ir iespēja pasūtīt papildtoņus no krāsu katalogiem. Pēdējo gadu laikā Latvijā pieprasītāki ir bēšie un pelēkie toņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Paint Eco iekļuvis Web Awards 2015.EU finālā

Žanete Hāka, 13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecavas novada ekoloģiskās lineļļas krāsas un beices ražotājs SIA Linum Color, kas patērētājiem pazīstams ar zīmolu Paint Eco, ir kļuvis par vienu no trim finālistiem starptautiskajā konkursā Web Awards 2015.EU, informē uzņēmuma pārstāvji.

Konkurss noritēja vairākos posmos. Starptautiska žūrija vērtēja mājas lapas un to dizainu. Paint Eco ir iekļuvis finālā kategorijā The Better World (Environmental/green projects). Šogad tas ir vienīgais uzņēmums no Latvijas, kurš ir nominēts šajā konkursā.

Web Awards ir atpazīstamības veicināšanas konkurss Eiropas uzņēmumiem, kuri spēj prezentēt sociāli atbildīgus, izglītojošus un videi draudzīgus projektus, panākumus, inovatīvu pieeju biznesam, un starptautiska mēroga domāšanu.

Paint Eco pozīcijas vietējā tirgū patlaban ir nostabilizētas un šobrīd tiek intensīvi attīstīts noiets eksporta tirgos. Kompānija stratēģiski virzās uz Skandināvijas, Vācijas, Dānijas, Nīderlandes, Lielbritānijas tirgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 laureāti

Šogad tika iesniegti 105 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. No tiem žūrijas komisija atlasīja un konkursa otrajā kārtā virzīja 32 uzņēmumus.

Šogad titulu Eksporta čempions saņēma Rīgas Stradiņa universitāte.

Kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā pirmo vietu ieguva SIA Livonia Print. Otro vietu ieguva SIA Atea Global Services un i/k Rešetilovs un Co. Par Eksportspējīgāko komersantu mazo komercsabiedrību grupā tika atzīts SIA D Dupleks. Otro vietu ieguva SIA Infogram, bet trešo – SIA Glamoralle. Kategorijā Importa aizstājējprodukts pirmo vietu ieguva SIA Milzu! graudaugu pārslas, otro vietu SIA Linum Color beices Paint Eco, trešo – SIA Lat Eko Food biezeņi bērniem Rūdolfs. Par Inovatīvāko produktu tika atzīts a/s SAF Tehnika mikroviļņu spektra analizators Spectrum Compact. Otro vietu ieguva SIA Vizulo āra gaismekļu produktu līnija Vizulo Stork, bet trešo – SIA Blue Shock Race elektrokartingi. Kategorijā Rūpnieciskais dizains pirmo vietu piešķīra SIA Velo Sock velosipēdu pārsegiem iekštelpām, otro vietu SIA Shaman Inventions transformējamam bērnu velosipēdam Leg&Go, bet trešo vietu – SIA Dizaina papīrlietas ādas dienasgrāmatai Flux Book, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pārrāvuma laikā inkubatora nebūs

Anda Asere, 02.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

JIC biznesa inkubators uzņēmumiem atbalstu sniegs līdz šā gada 27. jūlijam; pēc tam sagaidāms pārrāvums, kas iestiepsies 2015.gadā.

Līdz ar to tiem, kam briest biznesa idejas, kuras varētu sākt realizēt jau rudenī inkubatora paspārnē, šādas iespējas kādu laiku nebūs. Savukārt esošie inkubatora uzņēmumi turpmāk centīsies attīstīties pašu spēkiem.

Nav noteikumu

Pārrāvums starp esošo un jauno biznesa inkubatoru programmu būs aptuveni gadu, un tas nozīmē, ka šajā periodā inkubatora Jelgavā nebūs, skaidro Agris Ķipurs, JIC biznesa inkubatora vadītājs. Vaicāts, ko pilsētai un reģionam nodarīs inkubatora neesamība pārrāvuma laikā, viņš norāda, ka ietekmi nav iespējams izmērīt. «Man liekas, bijām nonākuši situācijā, kad cilvēkiem bija radusies sapratne, ka brīdī, kad gribi startēt tirgū ar jaunu produktu vai biznesa ieceri, visdrīzāk iesi uz inkubatoru, valstī īsti nav cita instrumenta, alternatīvas. Vari cīnīties pats, bet lielai daļai ir vajadzība pēc finansiāla atbalsta un iztrūkstošas kompetences,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksporta un inovācijas balvai 2015 otrajā kārtā izvirzīti 32 uzņēmumi

Dienas Bizness, 08.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 četrās kategorijās iesniegti 105 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. Konkursa otrajai kārtai izvirzīti 32 uzņēmumi, informē LIAA.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: AS ABLV Bank, SIA Atea Global Services, SIA Bio-Venta, Graanul Invest, SIA Kreiss, SIA Livonia print, SIA Nordic Homes, IK Rešetilovs un Co, AS SAF Tehnika.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: SIA D Dupleks, SIA El Prod, SIA Glamoralle, SIA Infogram, SIA Preco, SIA Premium chocolate, SIA Rotons, SIA Velo sock, SIA Vizulo.

Konkursa kategorijā Importa aizstājējprodukts 2. kārtā izvirzīti šādi uzņēmumi: SIA Centre composite (aviācijas inženierpakalpojumi), SIA D Dupleks (gludstobra ložu munīcija), SIA Dizaina papīrlietas (Purpurs grāmatu sērija Etno), SIA GIGI Bloks (GIGI Bloks lielizmēra rotaļkluči), SIA Hebe (bērnu apģērbi), SIA LAT eko food (mammas gardais biezpiens Rūdolfs), SIA Linum color (Paint Eco beices), SIA MILZU! (graudaugu pārslas MILZU!), SIA Vizulo (āra un iekštelpu gaismekļu produktu līnijas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sarkanā un melnā ir svarīgākās jaunā Škoda Kodiaq RS pamatkrāsas neatkarīgi no tā, kādu virsbūves krāsojumu izvēlēsies tā pircējs

Starp citu, virsbūves krāsojumi ir gana pamanāmi un kārdinoši. Pavisam kopā tie ir astoņi: Race Blue, Moon White, Brilliant Silver, Quarz Grey, Steel Grey, Black Magic, Velvet Red un Crystal Black. Visiespaidīgāk, protams, izskatīsies Race Blue, Velvet Red vai Quarz Grey, taču reālajā dzīvē, visticamāk, pirks kādu no tumšajiem Black virsbūves toņiem. Laiks rādīs. Jebkurā gadījumā, pati Škoda ir pārliecināta, ka Kodiaq RS mērķauditorija ir nobrieduši vīrieši pēc četrdesmit, ar stabiliem ienākumiem un lojālu attieksmi pret čehu zīmolu. Pats galvenais, ka šie pircēji skaidri apzinās RS versijas vērtības pieaugumu salīdzinājumā ar ikdienišķajiem Kodiaq. Tādu ir pietiekami daudz, un daudzus no tiem varēs pamanīt, aplūkojot auto jau miera stāvoklī. Vispirms, atbilstoši RS līnijas standartiem, Kodiaq RS būs speciāla dizaina priekšējais un aizmugurējais bampers. Turklāt šis auto koķetēs ar melnas krāsas elementiem, kas lieliski izskatās un nekļūdīgi ļauj atpazīt RS modeļa rokrakstu. Melnas krāsas atpakaļskata spoguļi, melnas krāsas priekšējā dekoratīvā reste, melnas krāsas moldingi, melnas krāsas sānu logu ietvari, jumta reliņi un arī citi dekoratīvie elementi uz virsbūves ir ogļmelnā krāsā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradicionālo apdares materiālu izgatavotājs un restaurators Edgars Raitums Kuldīgā nodibinājis uzņēmumu un gatavojas atvērt krāsu ražotni.

Ražotnei telpas jau noskatītas, un no individuālā komersanta, kas tradicionālos apdares materiālus izgatavo piemājas darbnīcā, Edgars Raitums gatavojas kļūt par eksportspējīgu ražotāju. «Latvijas tirgus tomēr ir ļoti mazs,» atzīst uzņēmējs, kurš krājis pieredzi videi draudzīgu krāsu izgatavošanā jau vairāk nekā 15 gadu.

Krāsas top no dabiskiem materiāliem – sausajiem pigmentiem, dažādām eļļām, kokdarvas un terpentīna. Tās domātas tiem, kas vēlas būvēt ekoloģiski vai restaurēt senas ēkas, un produktu nosaukumi apliecina to dabiskumu – lineļļas krāsas un lazūras, darvas krāsas un lazūras, zviedru jeb miltu krāsas, līmes krāsas, vaska krāsas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Apģērbs valsts karoga krāsā ir īsts izaicinājums suvenīru ražotājiem

Linda Zalāne, 13.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki Latvijas uzņēmēji, vēloties dot savu artavu Latvijas simtgades svinībām, sākuši ražot dažādus produktus savas zemes apaļajai jubilejai par godu

Daļa no ražotājiem produktus rotā ar Latvijas simtgades oficiālo simbolu, bet daļa akcentē mūsu zemes spēka zīmes un krāsas. Tomēr visiem vienojošs ir stāsts, kuru tie vēlas līdz ar jauno produktu līniju iznest tautā un pasaulē.

Zīmols Grandfather par godu Latvijas simtgadei ražo džemperus ar kapuci un bez tās tumši sarkanā krāsā ar Latvijas simtgadei izstrādāto identitāti. «Lielākais izaicinājums bija saražot biezu kokvilnas audumu džemperi, kas būtu nevis standarta sarkanajā krāsā, bet mūsu valsts noteiktajā tumši sarkanajā tonī. Ja pavērosiet, tad lielākā daļa mūsu nacionālās izlases arī ir ietērptas standarta sarkanās krāsas virsdrēbēs. Nespēju noticēt, ka pat tādi lieli ražotāji kā 4F nevar pareizo krāsas toni dabūt. Tā arī aizsākās mūsu ceļš līdz īstajai krāsai,» stāsta zīmola Grandfather dibinātājs Aleksandrs Bondars. Viņš Latvijas oficiālo krāsas toni aizsūtīja sadarbības partneriem Itālijā, Polijā un Turcijā. No visām laboratorijām saņēma standarta sarkanu toni ar paskaidrojumu, ka krāsas pigmenti nespēj iesūkties audumā un šādu toni nav iespējams saražot. «Tomēr nepadevos un mainīju pieeju, kā iegūt šo toni, un pēc astoņu mēnešu saskaņošanas ar ražotājiem es tiku līdz īstajai krāsai. Pateicoties šai pieredzei, tagad varam droši teikt, ka spējam saražot džemperus jebkurā krāsas tonī,» smej A. Bondars. Šā zīmola jakas tirdzniecības vietās nonāks šī mēneša beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc teju 20 gadiem AS «Sadales tīkls» pieņēmusi lēmumu mainīt darbinieku darba apģērbu un līdz šim tik ierastais bordo krāsas darba apģērbs tiks nomainīts uz spilgti dzeltenu, augstas redzamības darba apģērbu, kas kalpos darbiniekiem visos laika apstākļos un nodrošinās arī aizsardzību pret elektriskā loka iedarbību, informē uzņēmumā.

Šogad AS «Sadales tīkls» elektromontieriem plāno iegādāties 750 darba apģērbu komplektus ar aizsardzību pret elektrisko loku. Vidējās darba apģērba komplekta izmaksas ir 503 eiro vienam darbiniekam, kas ir par 10% mazāk kā līdz šim, kad vienam darbiniekam bija nepieciešams darba apģērba komplekts ar 15 dažādām apģērba vienībām. Kopumā elektromontieru vajadzībām paredzēts iegādāties aptuveni 1 315 darba apģērbu komplektus ar aizsardzību pret elektrisko loku, ko AS «Sadales tīkls» iegādāsies līdz 2020. gada beigām, Db.lv informēja uzņēmuma preses sekretāre Tatjana Smirnova.

Jaunie darba apģērbi tiks ieviesti pakāpeniski līdz 2022. gadam un līdz tam laikam tiks izmantoti abi – gan jaunie spilgti dzeltenie, gan arī līdz šim izmantotie bordo krāsas darba apģērbi. AS «Sadales tīkls» darbiniekus jaunajā darba apģērbā var identificēt pēc uzņēmuma logo, kas melnā krāsā izvietots krūšu zonā un uz muguras, darbinieka apliecības, kas šaubu gadījumā jālūdz uzrādīt, un uzņēmuma transportlīdzekļa, uz kura jābūt AS «Sadales tīkls» logo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Telpu iekārtojuma ietekme uz patērētāju uzvedību Latvijā

Anda Batraga, Jeļena Šalkovska - LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes prof. un docente, 26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās, kad patērētāju uzvedība būtiski mainās, pārdomāti un efektīvi veikti mārketinga pasākumi ir nozīmīgs faktors, lai pēc iespējas veiksmīgāk uzrunātu savu klientu.

Viens no būtiskiem faktoriem, kas ietekmē patērētāju uzvedību pakalpojumu jomā, ir telpu iekšējais iekārtojums un radītā gaisotne. Uzņēmumā izvēlētais telpu iekārtojums, izmantotās krāsas, smaržas, apgaismojums, mūzika, mēbeles un mākslas darbi var būtiski ietekmēt patērētāju uzvedību gan pozitīvi, gan negatīvi. Noteicošo lomu spēlē patērētāja sensorās sajūtas – redze, dzirde, oža, garša un tauste.

LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes veiktajā pētījumā tika konstatēti būtiski aspekti, kuri var palīdzēt Latvijas pakalpojumu sfēras uzņēmumiem atstāt pēc iespējas pozitīvāku ietekmi uz patērētāju uzvedību. Latvijā esošie eksperti, kuru vidū bija četri interjera dizaineri, trīs mārketinga speciālisti un divi psihologi, atzina, ka telpu iekšējais iekārtojums un gaisotne patērētāju uzvedības ietekmēšanai pakalpojumu sfērā Latvijā tiek izmantoti pietiekami, tomēr ir vēl, kur augt un attīstīties. Pēc ekspertu, kā arī aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vērtējuma, visbiežāk telpu iekšējais iekārtojums un gaisotne patērētāju ietekmēšanai Latvijā tiek izmantots viesnīcu, veselības un skaistumkopšanas, kā arī ēdināšanas nozarē, bet visretāk – valsts sektora, transporta un izglītības pakalpojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvokļa iekārtošana īres vajadzībām nav gluži tas pats, kas sava personīgā dzīvokļa iekārtošana. Dzīvoklim, kurš paredzēts gan īstermiņa, gan ilgtermiņa īrei, ir jābūt pietiekami daudzfunkcionālam, viegli kopjamam un ar diezgan neitrālu interjeru. IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā, dalās ar vērtīgiem padomiem, kas noderēs dzīvokļu izīrētājiem.

Parasti dzīvokļa īpašnieks pirms tā iekārtošanas nezina, kādi īrnieki tajā dzīvos. Tāpēc interjera dizainere atgādina, ka šī nebūs piemērotākā vieta, kur izpaust savu individuālo gaumi. Arī īrnieki laika gaitā var mainīties. Dizaina risinājumiem jābūt daudzfunkcionāliem, elastīgiem un ērtiem. Tie kalpos daudziem cilvēkiem un viņu dažādajām vajadzībām.

“Iekārtojot dzīvokli pastāvīgai dzīvošanai, jau ir zināmas tā topošo saimnieku vajadzības un vēlmes. Tāpēc var plānot un pieskaņot interjeru, pielāgojot dzīvokli jauno iemītnieku personībai. Proti, iekļaut iecienītākās krāsas un veidot to vēlamajā stilā. Īres dzīvokļu gadījumā topošie īrnieki parasti nav zināmi, tāpēc standarta risinājumi būs drošāka izvēle. Bet tas nenozīmē, ka dažas jaunākās tendences nav izmantojamas un pielāgojamas mūsdienu dzīvesveidam,” stāsta IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā Auce Graudiņa. Viņa arī piebilst, ka izvēlēto risinājumu noturība un nodilumizturība nākotnē varētu mazināt ar dzīvokļa uzturēšanu saistītās problēmas: jo izturīgāki risinājumi, jo mazāk būs nepieciešams tos labot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Art krāsas, kuru izveidojuši būvmateriālu tirdzniecības ilggadējie eksperti Mārtiņš Artiņš un Agnis Bērziņš, līdz gada beigām plāno atklāt vēl trīs veikalus Rīgā, kā arī pa vienam Jelgavā, Valmierā un Siguldā. Savukārt aprīļa beigās durvis vēris apdares, būvniecības materiālu un instrumentu veikals Pļavniekos, Katlakalna ielā 11 k-1a un veikalas-noliktava Piedrujas ielā 7, informē uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmums iecerējis pēc gada izveidot īpašās koncepcijas veikalu arī Tallinā, vēl pēc gada – Helsinkos. Uzņēmuma Art krāsas dibinātāji uzsver, ka ikvienam darbiniekam dos iespēju ar laiku kļūt par uzņēmuma dalībnieku.

Art krāsas veikala pamatideja ir mainīt pieeju būvlietu un instrumentu tirdzniecībai, stāsta Art Krāsas valdes loceklis M. Artiņš, atsakoties no pircējiem pazīstamā noliktavas tipa veikala formāta.

Drīzumā ar dizaina datorprogrammu palīdzību veikala darbinieki klientiem palīdzēs veidot interjera un eksterjera risinājumus. «Klients varēs ierasties ar savu mīļāko vāzi, nolikt telpas stūrī, un tālāk kopīgi attīstīsim pilnīgu interjera risinājumu,» ilustrē M. Artiņš. Vēl viens veikala mērķis ir parādīt, ka ar krāsu var izdarīt ievērojami vairāk, nekā ierasts domāt, piebilst A. Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnas pulēšana ir ne tikai kosmētiska procedūra, bet arī svarīga jūsu transportlīdzekļa regulāras kopšanas sastāvdaļa. Neatkarīgi no tā, vai automašīna ir jauna vai ir izmantota vairākus gadus, pulēšanai ir daudz priekšrocību, kas pozitīvi ietekmē automašīnas izskatu un stāvokli.

Automašīnas pulēšanas plusi

Spožuma atjaunošana: Laika gaitā un, pakļaujoties tādiem vides faktoriem kā saules gaisma, lietus, putekļi un citi piesārņotāji, automašīnas virsbūve var zaudēt savu sākotnējo spīdumu. Pulēšana palīdz noņemt nelielus skrāpējumus un traipus, atjaunojot krāsas spilgtu un dziļu krāsu.

Defektu novēršana: Pulēšana spēj noslēpt vai novērst nelielus skrāpējumus, skrāpējumus un citus nelielus bojājumus uz korpusa virsmas. Tas ļauj uzturēt automašīnu ideālā stāvoklī un pasargāt to no papildu bojājumiem.

Krāsas aizsardzība: Korpusa virsmas pulēšana izveido aizsargkārtu, kas var aizsargāt krāsu no ārējiem agresoriem. Tas palīdz novērst krāsas oksidēšanos un izbalēšanu, kas ir īpaši svarīgi saulainā klimatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” ar Rīgas Apgabaltiesas 10.marta spriedumu ir nosargājis savas tiesības uz zīmola “Kārums” biezpiena sieriņu iepakojuma oranžo krāsu, kas piešķir izņēmuma tiesības lietot šo krāsu biezpiena sieriņu iepakojumos.

Strīdā par AS “Rīgas piena kombinātam” (“Food Union” grupa) piederošo krāsas preču zīmes reģistrāciju tiesa atzina, ka zīmola “Kārums” biezpiena sieriņus atpazīst ne tikai pēc nosaukuma, bet arī pēc krāsas pēc kuras identificē ražotāju. Šī ir pirmā tiesā veiksmīgi aizstāvētā krāsas kā preču zīmes reģistrācija Latvijā un viena no retajām pasaulē.

“Oranžā krāsa ir bijusi klātesoša uz “Kārums” sieriņiem kopš tā pirmssākumiem un gadu desmitu laikā nostiprinājusies kā nozīmīga daļa no identitātes līdztekus atpazīstamajam nosaukumam un nemainīgajai sieriņu garšai. Šis ir vēsturisks brīdis Latvijas jurisprudencē un zīmolvedībā,” uzskata Food Union vadītāja Latvijā Irēna Holodnaja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kuldīgas inkubatorā aug «cāļu» skaits

Vēsma Lēvalde, 27.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatora Kuldīgas filiālē šogad uzņemti astoņi jauni uzņēmumi.

Pieci uzņēmumi inkubatorā darbu sāka šā gada pirmajā pusē, bet vēl trīs uzņemti augustā. Savukārt trīs no izaugušajiem «cāļiem» devušies pasaulē. SIA Go4speed, SIA EKO braukšana un SIA LQS inkubatorā ir attīstījuši ideju līdz patstāvīgam un dzīvotspējīgam uzņēmumam, tādēļ tālāks atbalsts – infrastruktūra un konsultāciju pakalpojumi – uzņēmumiem vairs nav nepieciešami, saka filiāles vadītāja Marta Reboka.

Tikko inkubatorā uzņemts Mārtiņa Rūtenberga uzņēmums GazX, kas veic automašīnu pārbūvi, uzstādot tām sašķidrinātās gāzes (SNG) iekārtas. Nākotnē plānots pievērsties arī auto dabasgāzes (DG) iekārtu uzstādīšanai. «Jau šobrīd uzņēmums piedāvā auto aprīkot ar ūdeņraža sistēmām, kas ļauj samazināt iekšdedzes dzinēju degvielas patēriņu populārākajiem degvielas veidiem – benzīnam, dīzeļdegvielai, gāzei. Te liels tirgus potenciāls ir lauksaimniecības tehnika un kravas auto, kuriem ir liels darba apjoms, tāpēc iekārta atmaksāsies jau mēneša laikā,» stāsta M. Rūtenbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēs nemainām mēbeles katru gadu – un pat ne katrus piecus gadus. Taču tas nenozīmē, ka esam ar mieru dzīvot mājoklī ar novecojušām mēbelēm, ja vien tās nav krāmu tirgu atrastās vintāžas pērles. Un pat ja retro ir jūsu mīļākais stils, tomēr mājās gribas redzēt arī kādu mūsdienīgāku elementu, kaut vai interjera dekorā, vai ne?

Par laimi, mēbeļu mode nemainās radikāli ik gadu. Protams, vienmēr ir jaunas vēsmas un jauni redzējumi par perfekto interjera dekoru, taču galvenokārt izmaiņas parasti skar dekoratīvo elementu izskatu, krāsas, tekstūras un mēbeļu izkārtojuma variantus. Taču tieši šīs nelielās detaļas var mainīt mājas raksturu un ieviest telpā pavisam jaunu atmosfēru. Kopā ar mēbeļu ekspertiem no “ID mēbeles” veikala, pētām, kādas mēbeles būs aktuālas 2022. gadā un kā izvēlēties jaunus mēbeļu akcentus savam mājoklim!

TOP mēbeļu materiāli 2022. gadam

Neatkarīgi no tā, vai dodat priekšroku visam modernam, klasikai vai romantikai, visus mēbeļu stilus šobrīd vieno tendence uz dabisko. Pat industriālajā stilā veidotās telpas tiek piepildītas ar mēbelēm no dabiskajiem materiāliem vai vismaz dabiskajās krāsās. Taču izveidot pilnu interjeru tikai no koka mēbelēm ir, pirmkārt, dārgi, otrkārt, ne vienmēr lietderīgi. Piemēram, ja īrējat mājokli un nākotnē plānojat pārvākties, labāk iegādāties cenas ziņā daudz pieejamākas mēbeles no citiem materiāliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija iepirkumā par desmitiem tūkstošu latu pasūtījusi autokrāsas, kuras Eiropas Savienības direktīvas un pašmāju noteikumi izmantot aizliedz, svētdien ziņo Latvijas Televīzijas raidījums De facto.

Autonozares pārstāvji to sauc par kliedzošu pārkāpumu.

Policijas īpašumā ir daži simti transportlīdzekļu, no kuriem daļu Policijas Transporta birojs arī pats cenšas savest kārtībā. Nesen policijas iestāde nolēma iegādāties krāsas un špakteles, gruntis un citus līdzekļus automašīnu krāsošanai. Tomēr policijas sastādītajā krāsu vēlmju sarakstā autokrāsu jomas speciālisti pamanījuši kādu visai lielu īpatnību. Policija vēlējusies iegādāties autokrāsas, kuru lietošana Eiropas Savienībā būtībā ir aizliegta.

Tās ir ķīmiskās bāzes krāsas, kuras ar īpašu atļauju drīkst lietot vien antīko auto krāsošanai, un arī tad - izņemot īpašu atļauju. Raidījums norāda, ka diezin vai policijas mašīnas jau sasniegušas tik cienījamu vecumu, lai kļūtu par antīkiem auto. Eiropa prasa ārpus rūpnīcām mašīnas krāsot vien ar krāsām, kas ir radītas uz ūdens bāzes. Iemesls – rūpes par vides tīrību un cilvēku veselību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasarī Latvijas modes un tiešsaistes iepirkšanās entuziastus priecēja ziņas par ekskluzīvās tiešsaistes modes kopienas BestSecret ienākšanu tās tirgū. BestSecret piedāvā vairāk nekā 3000 starptautiski pazīstamus modes zīmolus ar atlaidi līdz 80%. Ja jūs vēl neesat izmantojis modes kopienas maģiskos ieguvumus, kas pilnībā mainīs jūsu skatījumu uz modi, paziņotās rudens atlaides noteikti ir īstais laiks to darīt!

BestSecret.com piedāvā visplašāko apģērbu, modes aksesuāru un apavu klāstu katram stilam un gaumei. BestSecret novembrī saviem lietotājiem piedāvā daudzus pārsteigumus - bezmaksas piegāžu un pazeminātu cenu veidā. Jūs tam neticat? Izmēģiniet paši!

Reģistrējieties vietnē BestSecret, abonējiet viņu e-biļetenu, lai sekotu jaunākajām ziņām un atlaidēm, un pievienojieties apmierinātiem klientiem ar vislabākajām modes tendencēm par lieliskām cenām. Lūdzu, ņemiet vērā, ka ielūgumu skaits ir ierobežots, tāpēc nekavējiet pārāk ilgi!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā aizvien pieaugošo Latvijas lidsabiedrības airBaltic pakalpojumu popularitāti Lietuvā, airBaltic par godu Lietuvai radījusi īpašu krāsojumu Airbus A220-300 lidmašīnai.

Lidmašīna Airbus A220-300 ar reģistrācijas numuru YL-CSK, kuru rotā Lietuvas karoga krāsas, nodēvēta Lietuvas galvaspilsētas Viļņas vārdā.

Lidsabiedrības «airBaltic» izpilddirektors Martins Gauss norāda: «Mums rūp Baltijas valstis un mēs turpināsim airBaltic ilgtspējīgās izaugsmes ceļu, palīdzot veicināt Latvijas, Igaunijas un Lietuvas attīstību. Tagad visu trīs Baltijas valstu karogu krāsas lepni plīvos virs mūsu galvām augstu gaisā.»

Tāpat kā «airBaltic» lidmašīnu Igaunijas karoga krāsas arī šo lidmašīnu krāsoja uzņēmums «Magnetic MRO». «Lai radītu šo mākslas darbu, 15 profesionāli krāsotāji strādāja 1 000 stundas. Kopumā krāsošanā tika izmantoti 250 litri grunts, krāsas un lakas, krāsotā slāņa biezumam veidojot 120 mikronu jeb 0,12 mm,» informē «Magnetic MRO» operāciju vadītājs Kaspars Podiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru