Pasaulē

Krievijas konkurences «sargsuns» neiebilst pret PepsiCo plānu iepirkties Krievijā

Lelde Petrāne, 27.12.2010

Jaunākais izdevums

Krievijas Federālais pretmonopolu dienests (FAS) neiebilst pret ASV dzērienu ražošanas uzņēmuma PepsiCo plāniem iegādāties Krievijas piena produktu un sulu ražotāju Wimm-Bill-Dann, ziņo Reuters.

Kā vēstīts, viens no pasaulē lielākajiem dzērienu ražotājiem PepsiCo Wimm-Bill-Dann iegādāsies par 5,4 miljardiem ASV dolāru, tādējādi veicot vienas no lielākajām ārvalstu investīcijām Krievijā, neskaitot enerģētikas sektoru.

Šis būs arī PepsiCo līdz šim kompānijas vēsturē otrs lielākais pirkums pēc Quaker Oats iegādes 2001. gadā.

Wimm-Bill-Dann ir viena no divām lielajām piena produktu kompānijām Krievijā, kuras patlaban kontrolē Groupe Danone. Otra ir Unimilk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

SPI Distribution (Latvia) izplatīs PepsiCo dzērienus HoReCa tīklā

Sandra Dieziņa, 04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 2. aprīļa SPI Distribution (Latvia) kļūst par PepsiCo populāro dzērienu Pepsi, 7UP, Mirinda un Lipton Ice Tea oficiālo izplatītāju HoReCa tirdzniecības vietās.

To paredz Latvijas vadošā alkoholisko dzērienu izplatītāja SPI Distribution (Latvia) parakstītais līgums ar ietekmīgo korporāciju PepsiCo. Uzsākot sadarbību ar PepsiCo, SPI Distribution (Latvia) tiks paplašināts tieši bezalkoholisko dzērienu segments, piedāvājot PepsiCo dzērienus viesnīcām, bāriem, restorāniem un kafejnīcām visā Latvijā.

«PepsiCo ir viena no pasaules lielākajām plaša patēriņa preču ražošanas kompānijām, tādēļ esam gandarīti, ka tieši mūsu uzņēmuma spēcīgajai un pieredzes bagātajai komandai būs iespēja strādāt ar šo lielo korporāciju. Mēs piedāvājam klientiem dažādus dzērienus, kuri ir līderi savās kategorijās, tādēļ mūsu mērķis ir palielināt arī PepsiCo dzērienu tirgus daļu HoReCa tirdzniecības vietās un stiprināt to pozīcijas,» saka SPI Distribution (Latvia) izpilddirektors Valts Ermansons. PepsiCo korporācija ir pārstāvēta 200 valstīs ar vairāk nekā 700 ražotnēm. Pēc neto apgrozījuma ASV dolāros PepsiCo ir viena no pasaules TOP 5 kompānijām kopā ar Nestle, Kraft, Coca-Cola un Unilever.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Aktualizējas domēnu vārdu strīdi

Sintija Radionova, zvērinātu advokātu birojs Red, 03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām nav tiesiskā regulējuma ar interneta domēnu vārdiem saistītu jautājumu risināšanai. Normatīvo aktu „caurumi” veikliem darboņiem paver plašas iespējas savtīga labuma gūšanai. To kārtējo reizi apliecināja gan iespējamais mēģinājums gūt mantisku labumu par domēna ir.lv izmantošanu no žurnāla „IR”, gan tiesvedība par plaši pazīstamās preču zīmes PEPSI nelikumīgas lietošanas izbeigšanu un domēna vārda dzēšanu.

Domēna vārdi kalpo interneta objektu identificēšanai lietotājam ērtā un saprotamā veidā, un arvien biežāk spēlē biznesa identifikatoru lomu. Proti, domēna vārdi nereti apzīmē ne tikai interneta vietni, kurā rodama informācija par komersantu, bet identificējas arī ar to preču zīmēm. Savukārt Latvijas normatīvajos aktos nav atrodami noteikumi, kas būtu tieši paredzēti domēna vārdu lietošanas reglamentācijai un strīdu izšķiršanai. Domēnu vārdu lietotājiem ir saistoši vienīgi reģistra turētāja –

Latvijas Universitātes aģentūras "Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta" Tīkla risinājumu daļas (NIC) apstiprinātie „Domēnu vārdu lietošanas noteikumi augstākā līmeņa domēnā .lv”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs «PepsiCo» trešdien paziņoja, ka pabeidzis darījumu, kurā par 3,2 miljardiem dolāru (2,8 miljardiem eiro) tas iegādājies Izraēlas gāzēto dzērienu pagatavošanas iekārtu ražošanas uzņēmumu «SodaStream».

«PepsiCo» par ieceri iegādāties «SodaStream» pavēstīja augustā.

«PepsiCo» vadītāja Indra Nūji norāda, ka «SodaStream» piedāvā patērētājiem iespēju pagatavot dzērienus, vienlaikus samazinot radīto atkritumu apjomu.

Nūji uzsver, ka šis fakts lieliski saskan ar «PepsiCo» filozofiju attiecībā uz vides ietekmes samazināšanu.

«PepsiCo» vēsta, ka saglabās «SodaStream» galveno pārvaldi Izraēlā 15 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Coca-Cola atver lielāko rūpnīcu Krievijā; plāno apgādāt Soču olimpiādi

Jānis Rancāns, 27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais dzērienu ražotājs Coca-Cola Krievijā atvēris lielāko ražotni, tādā veidā cenšoties apkarot pieaugošās PepsiCo pozīcijas šajā valstī, vēsta AFP.

Jaunā ražotne atrodas Rostovā pie Donas, un tās izmaksas veido 120 miljonus ASV dolāru. Paredzēts, ka Coca-Cola ražotne ar dzērieniem apgādās arī 2014. gadā Sočos notiekošās Ziemas Olimpisko spēļu dalībniekus.

«Ražotnes atvēršana ilustrē mūsu nodomus investēt Krievijas ekonomikā,» atklāšanas ceremonijas laikā stāstīja Coca-Cola pārstāvji. «Mēs ticam, ka Krievijas tirgus un ekonomika turpinās augt un būt dinamiska».

Coca-Cola ražotne gadā spēs saražot aptuveni 450 miljonus litru dzērienu un sulu. Kopumā Coca-Cola Krievijā nodarbina 18 tūkstošus cilvēku un valstī ir pārstāvēta kopš 1990. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs «PepsiCo» pirmdien paziņoja par plāniem iegādāties Izraēlas gāzēto dzērienu pagatavošanas iekārtu ražošanas uzņēmumu «SodaStream», par to samaksājot 3,2 miljardus dolāru (2,8 miljardus eiro).

«PepsiCo» vadītāja Indra Nūji norāda, ka «SodaStream» piedāvā patērētājiem iespēju pagatavot garšīgus dzērienus, vienlaikus samazinot radīto atkritumu apjomu.

Nūji uzsver, ka šis fakts lieliski saskan ar «PepsiCo» filozofiju attiecībā uz vides ietekmes samazināšanu.

Lai arī abu uzņēmumu direktoru padomes šo darījumu jau apstiprinājušas, to vēl nepieciešams paveikt «SodaStream» akcionāriem un regulatoriem.

«PepsiCo» paredz, ka šis darījums tiks pabeigts līdz 2019.gada janvārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

PepsiCo radījusi «zaļo» pudeli

Lelde Petrāne, 17.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija PepsiCo nākusi klajā ar, kā tā apgalvo, pasaulē pirmo PET plastmasas pudeli, kas pilnībā izgatavota no uz augiem bāzētiem, atjaunojamiem resursiem, vēsta procurementleaders.com.

Saskaņā ar PepsiCo tās «zaļā» pudele ir 100% pārstrādājama un ražota no bio izejmateriāliem, ieskaitot zāli, priežu mizas un kukurūzas mizas. Nākotnē kompānija apņēmusies paplašināt atjaunojamos avotus, kas tiek izmantoti «zaļās» pudeles ražošanā, iekļaujot aplesīnu mizas, kartupeļu mizas, auzu sēnalas un citus lauksaimniecības blakusproduktus no tās pārtikas biznesa.

Apvienojot bioloģiskos un ķīmiskos procesus, PepsiCo atklājusi metodes, lai radītu molekulāro struktūru, kas ir identiska uz naftas bāzētajai PET (polyethylene terephthalate), kā rezultātā pudele izskatoties un pēc izjutām esot līdzīga pašreizējām pudelēm. Arī produkta aizsardzība esot identiska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada janvāra vadošais dzērienu ražotājs Baltijā SIA Cido Grupa, kā Royal Unibrew grupas uzņēmums Latvijā, kļūs par partneri vienam no vadošajiem pārtikas un dzērienu ražotājiem pasaulē PepsiCo. Turpmāk šī zīmola dzērieni Baltijas tirgum tiks ražoti Latvijā, informē Cido Grupa pārstāve Inese Lielpinka.

To paredz vienošanās starp Royal Unibrew un PepsiCo, kas nosaka, ka grupas uzņēmumi kļūst par tā pārstāvjiem Baltijas valstīs un iegūst tiesības ražot un izplatīt PepsiCo bezalkoholisko dzērienu klāstu Lietuvā, Latvijā un Igaunijā.

Šāda sadarbība ļaus Royal Unibrew stiprināt tās tirgus pozīcijas bezalkoholisko dzērienu segmentā Baltijā, kas ir svarīgs tālākas izaugsmes priekšnosacījums. Starp pārstāvētajiem zīmoliem var minēt Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew.

SIA Cido Grupa ir vadošais dzērienu ražotājs Baltijā, kura produktu portfelī ietilpst gan sulas, nektāri un sulu dzērieni, gan dabīgais minerālūdens un dzeramais ūdens, gan alus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs SIA CIDO Grupa pērn sasniedza uzņēmuma vēsturē lielāko apgrozījumu – 58,3 miljonus eiro, kas ir par aptuveni 9% vairāk nekā gadu iepriekš, informē kompānijā.

«Šāda izaugsme ir vērtējama kā labs rezultāts, ņemot vērā kopējo dzērienu tirgu kritumu Latvijā, it īpaši alus segmentā, pateicoties akcīzes likmju palielināšanai. Šobrīd vienīgā kategorija, kas turpina pieaugt, ir ūdens,» komentē CIDO Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstukas atzīmējot, ka pārējās kategorijās ražotāji izjūt iedzīvotāju skaita un produkcijas patēriņa samazināšanos, līdz ar to kompānija ir spiesta daudz vairāk strādāt, lai palielinātu eksportu.

Tomēr neskatoties uz pieaugušajiem pārdošanas un apgrozījuma rezultātiem, pērn uzņēmuma bruto peļņa nedaudz samazinājās - par 4%, sasniedzot 14,9 miljonus eiro, kas galvenokārt tiek saistīts ar akcīzes nodokļa pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV atspirdzinošo dzērienu ražotājs «PepsiCo» pirmdien paziņoja, ka no amata atkāpjas vadītāja Indra Nūji, kura šajā amatā bija pavadījusi 12 gadus.

Viņu 3.oktobrī nomainīs kompānijas prezidents Ramons Lagarta, taču Nūji direktoru padomi vadīs līdz 2019.gada sākumam.

Nūji, kura kopumā «PepsiCo» nostrādājusi 24 gadus, pēdējos 12 gados vadītājas amatā pārraudzīja uzņēmuma stratēģiju, lai vairāk uzmanību koncentrētu nevis uz neveselīgiem produktiem, bet gan veselīgākiem piedāvājumiem.

Indijā dzimusī 62 gadus vecā Nūji pēdējos gados vairākkārt nonākusi dažādos pasaulē ietekmīgāko cilvēku sarakstos.

Viņas vadībā «PepsiCo» ienākumi palielinājušies no 35 miljardiem dolāru 2016.gadā līdz 63,5 miljardiem dolāru pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Baltijā SIA «Cido Grupa» aizvadīto gadu noslēdza gadu ar 66,4 miljonu eiro apgrozījumu, savukārt neto peļņa sasniedza 5 miljonus eiro. 2018. gadā «Cido Grupa» attīstībā investēja 0,5 miljonus eiro.

«Aizvadītajā gadā spējām panākt izaugsmi un sasniedzām līdz šim labākos finanšu rezultātus, neraugoties uz sīvo konkurenci un īpaši alus kategoriju ietekmējošiem valdības lēmumiem. Tam pamatā bija veiksmīgi izvēlēta portfeļa diversifikācijas stratēģija, patērētāju mīlētāko zīmolu produktu attīstīšana, kā arī mērķtiecīgs komandas darbs. Lielākie investīciju projekti bija saistīti ar ražošanas efektivitātes celšanu un ražotnes pielāgošanu visaugstākajām kvalitātes un drošības prasībām «PepsiCo» produktu licencētai ražošanai,» saka SIA «CIDO Grupa» valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas, uzsverot, ka «patlaban «PepsiCo» dzērienu klāsts visam Baltijas tirgum tiek ražots tieši Latvijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krītoties patēriņam ASV, Coca Cola, Pepsi un citi saldināto dzērienu ražotāji rīkojas ar jau pārbaudītām metodēm, kas lietotas cīniņā pret smēķēšanas ierobežošanu, vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Žurnāls Forbes, kas analizējis saldināto dzērienu un tabakas industriju paralēles, raksta, ka abas pamatīgi tērē lobijiem. Pērn PepsiCo, Coca-Cola Co un Amerikas Dzērienu asociācija lobijiem iztērējusi 70 miljonus dolāru, pārsitot pat tabakas lobiju 16 miljonus. Iznākumā 31 ASV pavalstī likumdevēji noraidījuši arī pret saldinātajiem dzērieniem vērstos «tauku nodokļus». Analītiķi lēš, ka tradicionālajiem saldinātajiem dzērieniem aizvien ir perspektīvas jaunattīstības valstu tirgos, kur to patēriņš uz iedzīvotāju ir krietni zem ASV līmeņa, bet regulējumi – daudz vājāki.

Cita līdzība abu atkarību izraisošo produktu industriju starpā ir inovatīvu produktu radīšana. Cigarešu ražotājiem tādi ir nedūmojošie produkti, pret kuriem sabiedrībā nav tik lielas pretestības. Saldināto dzērienu ražotāji savukārt rada jaunus sulu un tēju dzērienus, kuru tirgus daļa ASV aug. Coca Cola Co šogad investē 99 miljonus dolāru zīmola Simply produktos, bet PepsiCo kopā ar vācu Theo Müller Gmbh iegulda 200 miljonus, lai ieietu ASV piena produktu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotāja SIA «Cido grupa» apgrozījums šogad pirmajos trīs ceturkšņos ir pieaudzis līdz 49 miljoniem eiro, kas ir par 4% vairāk, salīdzinot ar pērnā gada tādu pašu periodu. Uzņēmums pēdējos gados uzrāda labākos finanšu rādītājus tā vēsturē, informē SIA «Cido Grupa» pārstāve Inese Lielpinka.

«Mēs esam Latvijas veiksmes stāsts un varam lepoties ar mūsu sasniegumiem tepat reģionā un pasaulē, ko ar mērķtiecīgu darbu uzlabojam katru nākamo gadu. Vēlos uzsvērt, ka esam vienīgais sulu lielražotājs valstī ar ražotni tepat Latvijā. Globālo izaicinājumu laikmetā esam spējuši uzlabot ražotnes konkurētspēju un nostiprināt tās pozīcijas, kļūstot par vienu no flagmaņiem pārtikas ražošanā,» darbības rezultātus komentē SIA «Cido grupa» ģenerāldirektors Marijus Kirstukas.

Pateicoties mērķtiecīgam darbam vietējā un eksporta tirgos, uzņēmums turpina pakāpenisku izaugsmi – pērn «Cido grupa» gada apgrozījums pieauga par aptuveni 9%, sasniedzot uzņēmuma vēsturē lielāko apgrozījumu – 58,3 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

PepsiCo par turpat četriem miljardiem pirks Krievijas ražotāju

Lelde Petrāne, 02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV korporācija PepsiCo Inc. ceturtdien paziņojusi, ka tā iegādāsies 66% lielu Krievijas piena produktu un augļu sulu ražotāja Wimm-Bill-Dann Foods daļu, par to maksājot 3,8 miljardus ASV dolāru, ziņo MarketWatch.

PepsiCo plānojot ar laiku iegādāties kompāniju pilnībā.

Wimm-Bill-Dann dominē Krievijas piena produktu tirgū līdzās Unimilk, ko kontrolē Danone SA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

PepsiCo par 5,4 miljardiem dolāru iepirksies Krievijā

Ritvars Bīders, 03.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaulē lielākajiem dzērienu ražotājiem PepsiCo par 5,4 miljardiem ASV dolāru grasās iegādāties Krievijas piena produktu un sulu ražotāju Wimm-Bill-Dann, tādējādi veicot vienas no lielākajām ārvalstu investīcijām Krievijā, neskaitot enerģētikas sektoru, ziņo Wall Street Journal.

Šis būs arī PepsiCo līdz šim kompānijas vēsturē otrs lielākais pirkums pēc Quaker Oats iegādes 2001. gadā.

Wimm-Bill-Dann ir viena no divām lielajām piena produktu kompānijām Krievijā, kuras patlaban kontrolē Groupe Danone. Otra ir Unimilk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus tirgus krituma un patērētāju paradumu maiņas dēļ SIA "Cido Grupa" pieņēmusi lēmumu Latvijā visus resursus novirzīt craft un ekskluzīvu augstākās kvalitātes alus šķirņu ražošanai, informē uzņēmumā.

Pastāvīga akcīzes nodokļa pieauguma, reklāmas un pārdošanas ierobežojumu, kā arī valsts demogrāfiskās situācijas dēļ, pēdējo 10 gadu laikā Latvijas alus tirgus ir sarucis par aptuveni 25%. Tāpēc uzņēmums nonācis pie lēmuma patlaban Latvijā ražot un īpaši attīstīt tā portfelī ietilpstošās craft un ekskluzīvās augstākās kvalitātes alus šķirnes, savukārt pārējās turpināt ražot pēc tradicionālām receptēm un pastāvīgi augstā kvalitātē uzņēmuma grupas citās ražotnēs Lietuvā, Somijā un Dānijā.

"Lēmums uz laiku apturēt ražošanu "Līvu alus darītavā" neietekmēs mūsu augstākās kvalitātes alus zīmolu piegādi tirgū. Mēs esam pārliecināti, ka mūsu pieredzējusī aldaru komanda nodrošinās augstākos ražošanas kvalitātes standartus un precīzu tradicionālo alus darīšanas recepšu ievērošanu. Vadošajām alusdarītavām šī ir ierasta prakse - stingrā uzraudzībā un pēc tradicionālām receptēm ražot produkciju savās alusdarītavās visā pasaulē," saka SIA "Cido Grupa" valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

PepsiCo pelņu negatīvi ietekmējis ekonomikas vājums

Lelde Petrāne, 10.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezalkoholisko dzērienu un uzkodu ražotājs PepsiCo paziņojis par mazāku ceturkšņa peļņu. Tā darbību negatīvi ietekmējusi vājā ekonomika, ziņo Reuters.

Pepsi-Cola ražotāja ceturtā ceturkšņa tīrā peļņa samazinājusies par 5% līdz 1,37 miljardiem ASV dolāru jeb 85 centiem uz akciju.

Atbilstošajā laika posmā iepriekšējā gadā PepsiCo nopelnīja 1,43 miljardus ASV dolāru jeb 90 centus uz akciju.

Apgrozījums palielinājies par 37% līdz 18,16 miljardiem ASV dolāru. Pieaugumu lielā mērā veicinājusi tā divu lielāko pudeļu pildītāju iegāde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Ar Coca-Cola saistīts uzņēmums piedzīvo obligāciju procentu maksājumu defoltu

LETA--AFP, 26.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas pudeļu ražošanas uzņēmums Zhuhai Zhongfu Industrial Co., kura klientu vidū ir arī bezalkoholisko dzērienu giganti Coca-Cola un PepsiCo, otrdien paziņoja, ka piedzīvos uzņēmuma emitēto obligāciju procentu maksājumu maksātnespēju.

Zhuhai Zhongfu Industrial norāda, ka ceturtdien kompānijai investoriem jāizmaksā procentu maksājumi, kas tiem jāsaņem par emitētajām obligācijām 590 miljonu juaņu (85,3 miljonu eiro) apmērā.

Taču uzņēmums vēsta, ka spēs izmaksāt vien ceturtdaļu no paredzētā procentu maksājuma jeb 31,15 miljonus juaņu.

Ķīna pēdējo mēnešu laikā piedzīvojusi jau vairākus obligāciju maksātnespējas gadījumus gan privātajā, gan valsts sektorā, ņemot vērā valsts ekonomikas izaugsmes tempa palēnināšanos.

Ķīnas saules paneļu ražotājs Shanghai Chaori Solar Energy Science & Technology pērn piedzīvoja uzņēmuma emitēto obligāciju procentu maksājumu maksātnespēju, tādējādi tai kļūstot par pirmo Ķīnas kompāniju, kas pieredzēja obligāciju defoltu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais dzērienu ražotājs "Cido Grupa" ir pārtraucis produkcijas eksportu uz Krieviju un Baltkrieviju. Uzņēmuma ikgadējais eksporta apjoms uz šīm valstīm sasniedz vairāk nekā 1 miljonu eiro jeb desmito daļu no kopējā eksporta apjoma, informē uzņēmums.

"Latvijas uzņēmumi, kas atbalsta demokrātiskas pamatvērtības un biznesa principus, patlaban sniedz ieguldījumu Ukrainas atbalstam un piemēro sankcijas Krievijai un Baltkrievijai. Nozīmīgs ir ne tikai finansiāls atbalsts Ukrainai, bet arī atteikšanās darboties Krievijas tirgū, pārtraucot eksportu un produktu ražošanu šajā tirgū," norāda "Cido Grupa" valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

M.V.Kirstukas uzsver, ka šajā situācijā ir ļoti būtiski, ka uzņēmumi rīkojas vienoti un ar savām darbībām pierāda, ka biznesa ētika un sociālā atbildība nav tikai skaļi saukļi, bet reāla rīcība.

Šajā situācijā, kad Ukrainā notiek aktīva karadarbība, "Cido Grupa" prioritāte ir palīdzēt Latvijas organizācijām, kas atbalsta bēgļu uzņemšanu, izmitināšanu un nodarbināšanu, kā arī palīdzēt iedzīvotājiem, kas palikuši Ukrainā, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Forbes: pasaulē ietekmīgākā sieviete ir Angela Merkele

Jānis Rancāns, 25.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV žurnāls Forbes publicējis ikgadējo pasaules 100 ietekmīgāko sieviešu reitingu; tā galvgalī iekļuvusi Vācijas kanclere Angela Merkele.

Žurnāls raksta, ka A. Merkele izpelnījusies augsto vietu, jo ir vienīgās pasaules līmeņa Eiropas ekonomikas vadītāja un «neapstrīdēta» Eiropas Savienības līdere. Iepriekšējā gadā Vācijas kancleri no pirmās vietas bija «gāzusi» ASV pirmā lēdija Mišela Obama.

Otro vietu žurnāla sarakstā ieņēmusi ASV Valsts sekretāre Hilarija Klintone, viņai seko Brazīlijas prezidente Dilma Rusefa, kas kļuvusi par pirmo sievieti, kas ieņem minētās valsts prezidenta amatu.

Ceturto vietu ieņem korporācijas PepsiCo Inc. izpilddirektore Indra Nūji, bet piekto – Facebook izpilddirektore Šerila Sandberga.

Sestajā vietā iekļuvusi Microsoft līdzdibinātāja Bila Geitsa laulātā draudzene Melinda Geitsa, kura ir Geitsu fonda līdzpriekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ukraina: Sankciju dēļ Krievijā jau zaudēti 100 tūkstoši darbavietu

LETA--UNIAN, 12.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rietumvalstu sankciju dēļ, kas noteiktas pret Krieviju tās iebrukuma Ukrainā dēļ, Krievijā jau ir zaudēti apmēram 100 tūkstoši darbavietu, paziņoja Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padomes Dezinformācijas apkarošanas centrs.

Centrs sociālajā tīklā "Facebook" informēja, ka "McDonald's" restorānu tīkls nodrošināja darbu 62 tūkstošiem Krievijas pilsoņu, uzņēmums "PepsiCo" - 20 tūkstošiem, IKEA - 15 tūkstošiem, "Inditex" - 9 tūkstošiem, KPMG - 4500 Krievijas pilsoņiem, PWC - 3700, H&M - 3500, LVMH - 3500, "L'Oreal" - 2200, bet "Starbucks" - 2000 Krievijas pilsoņiem.

Līdz piektdienai par savu operāciju pilnīgu, daļēju vai pagaidu apturēšanu Krievijā paziņoja vairāk nekā 330 ārvalstu kompāniju.

"Pēc 10 lielo Rietumu kompāniju aiziešanas no Krievijas tirgus darbu zaudēs vēl vismaz 120 tūkstoši Krievijas pilsoņu. Tiek prognozēts, ka līdz gada beigām bez darba paliks apmēram 9 miljoni Krievijas pilsoņu!" teikts centra paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cido Grupa ilgtspējīgā attīstībā plāno investēt 6 miljonus eiro

Db.lv, 24.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Latvijā “Cido Grupa” izziņojusi ilgstpējības stratēģiju ar ambicioziem mērķiem, un turpmākajos trīs gados plāno investēt vairāk nekā 6 miljonus eiro to realizēšanā un attīstībā.

Investīcijas tiks virzītas dabai draudzīgāku iepakojumu ieviešanā, atjaunīgās enerģijas ieguvē un izmantošanā, ūdens patēriņa samazināšanā ražošanas procesā, veselīgāku produktu izveidē, kā arī tiks atbalstītas sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas.

“Mums ir būtiski ne tikai ieņemt tirgus līderpozīciju savā nozarē, bet arī uzņemties vadību ilgtspējīgu risinājumu ieviešanā. Uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijā esam izvirzījuši patiesi ambiciozus ilgtspējas mērķus – ievērojami samazinot ietekmi uz vidi un veicinot iedzīvotāju labbūtību jau nākamo trīs gadu laikā. Tam paredzētas apjomīgas investīcijas gan ražošanas procesu pilnveidošanā un resursu pārorientēšanā, gan ilgtspējīgu produktu izstrādāšanā, paplašinot veselīgāku alternatīvu produktu un ilgtspējīgāku iepakojumu klāstu, kā arī turpinot aktīvi darboties, lai veicinātu patērētājus dzīvot aktīvāku un ilgtspējīgāku dzīvesveidu,” uzsver “Cido Grupa” valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Staburadzes konditorejai jauna valdes priekšsēdētāja

Jānis Rancāns, 28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par SIA Staburadzes konditoreja valdes priekšsēdētāju iecelta Gunta Zepa, liecina uzņēmuma paziņojums.

Līdz šim Gunta Zepa vadījusi informācijas un reklāmas pakalpojumu uzņēmumus SIA Interinfo un SIA Baltic Internet Search, bet pirms tam strādājusi vadošos amatos ātrās aprites pārtikas produktu ražotāja un izplatītāja Pepsico Inc globālā koncerna meitas uzņēmumos Latvijā un Baltijā.

SIA Staburadzes konditoreja ietilpst pārtikas uzņēmumu vadības un attīstības, pārtikas produktu tirdzniecības un loģistikas pakalpojumu koncerna NP Foods sastāvā, kas nodrošina vienotu vadību un attīstību arī Latvijas uzņēmumos AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta un SIA Saldumu tirdzniecība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigants «Kraft Heinz Company» paziņojis par apņemšanos līdz 2025.gadam pilnībā atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas savos produktos visā pasaulē.

Kompānija norāda, ka šī politika attieksies uz visām valstīm, kurās ir uzņēmuma filiāles, ieskaitot tās, kurās līdz šim nav bijusi ieviesta progresīva dzīvnieku labturības politika.

«Kraft Heinz» jaunā globālā politika palīdzēs reformēt dažas no viscietsirdīgākajām industriālās lopkopības praksēm. Lielākā daļa dējējvistu ir iesprostotas A4 izmēra lapas būra platībā, kur pavada gandrīz visu savu mūžu. Šīs vistas nevar pat izplest savus spārnus un cieš no ievainojumiem un izkropļojumiem, kas rodas no būtiskajiem dzīves telpas ierobežojumiem sprostu sistēmās, uzsver uzņēmums.

«Apņemoties izskaust sprostus no saviem olu piegādes tīkliem, «Kraft Heinz» pievienojas aizvien augošam uzņēmumu pulkam, kas publiski iestājas pret šo cietsirdīgo praksi,» norāda koalīcijas dējējvistu atbrīvošanas no sprostiem «Open Wing Alliance» dalīborganizācijas «Dzīvnieku brīvība» vadītājs Aivars Andersons. «Kraft Heinz» lēmums iezīmē būtisku soli sprostu ēras norietā, aicinot citus pārtikas uzņēmumus, restorānus un mazumtirgotājus veikt līdzīgas apņemšanās.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāku gadu kavēšanās ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" sācis ražot elektriskos kravas automobiļus, ceturtdien ierakstā savā tvitera kontā paziņoja kompānijas vadītājs Īlons Masks.

Šo automobiļu piegādes ASV atspirdzinošo dzērienu kompānijai "PepsiCo" tiks sāktas 1.decembrī, taču uzņēmums nenorāda, cik daudz vienības tiks piegādātas.

Masks skaidro, ka ražošanā nonākušie elektriskie kravas automobiļi ar uzlādētiem akumulatoriem spēs nobraukt aptuveni 800 kilometrus.

Masks "Tesla Semi" prezentēja 2017.gada nogalē, un tobrīd bija paredzēts, ka kravas automobiļu ražošana tiks sākta 2019.gadā. Taču uzņēmums tajā laikā izvēlējās esošo ražošanas jaudu izmantot, lai ražotu akumulatorus tādiem vieglajiem automobiļiem kā "Model 3" un "Model Y".

"Tesla" sola, ka elektrisko kravas automobiļu ekspluatācijas izmaksas būs zemākas salīdzinājumā ar tradicionālajām smagajām automašīnām ar dīzeļdzinējiem, daļēji pateicoties lētai elektroenerģijai uzņēmuma ātrās uzlādes stacijās ASV, kā arī vienkāršākai apkopei.

Komentāri

Pievienot komentāru