Labas idejas bez reāliem risinājumiem 

Ceļu kvalitātes uzlabošanai vairāki, pamatā veci, risinājumi, taču naudu nozarei neviens solīt neņemas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Egons Mudulis, 15.08.2016

Kaut arī nozares ekspertu grupa pēc četru mēnešu darba piedāvā vairākus konkrētus rīcības virzienus Latvijas ceļu un tiltu sakārtošanai, par reāliem tos varēs saukt vien tad, ja tie gūs valdības atbalstu. Taču šobrīd par to nekas neliecina. Lēmuma pieņemšanai politķiem gan nav atlicis daudz laika, jo 2018. gadā tiks izsmelti Eiropas fondu līdzekļi, un 2019. gads var iezīmēties ar celtniecības uzņēmumu slēgšanu un aizbraucēju vai bezdarbnieku tūkstošiem.

Bēdīgais valsts ceļu stāvoklis jau gadiem nav nekāds noslēpums. Pērn 46% ceļu ar melno segumu un 42% ar grants segumu bija sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī. Tas katru gadu tautsaimniecībai rada 880 milj. eiro zaudējumus lielāku auto ekspluatācijas izmaksu, laika un degvielas patēriņa dēļ. Remontdarbu deficīts «tik vien» kā 4,6 mljrd. Par pašvaldību un komersantu ceļu stāvokli šādas informācijas trūkst, taču nozares eksperti lēš, ka šis skaitlis nebūs mazāks par robu uz valsts ceļiem. Līdz ar to ir izskanējis ierosinājums veikt pašvaldību un komersantu ceļu inventarizāciju, apzināt sabiedrībai būtiskākos maršrutus, kā arī definēt ceļu daudzumu, ko iespējams uzturēt noteiktā līmenī. Vienkāršā valodā tas faktiski nozīmē atsevišķus ceļus atstāt laika zoba varā vai slēgt pavisam – līdzīgi kā skolas vai slimnīcas naudas trūkuma dēļ.

Visu rakstu Labas idejas bez reāliem risinājumiem lasiet 15. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Jaunākais izdevums