Labas idejas bez reāliem risinājumiem 

Ceļu kvalitātes uzlabošanai vairāki, pamatā veci, risinājumi, taču naudu nozarei neviens solīt neņemas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Egons Mudulis, 2016. gada 15. augusts plkst. 10:19

Kaut arī nozares ekspertu grupa pēc četru mēnešu darba piedāvā vairākus konkrētus rīcības virzienus Latvijas ceļu un tiltu sakārtošanai, par reāliem tos varēs saukt vien tad, ja tie gūs valdības atbalstu. Taču šobrīd par to nekas neliecina. Lēmuma pieņemšanai politķiem gan nav atlicis daudz laika, jo 2018. gadā tiks izsmelti Eiropas fondu līdzekļi, un 2019. gads var iezīmēties ar celtniecības uzņēmumu slēgšanu un aizbraucēju vai bezdarbnieku tūkstošiem.

Bēdīgais valsts ceļu stāvoklis jau gadiem nav nekāds noslēpums. Pērn 46% ceļu ar melno segumu un 42% ar grants segumu bija sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī. Tas katru gadu tautsaimniecībai rada 880 milj. eiro zaudējumus lielāku auto ekspluatācijas izmaksu, laika un degvielas patēriņa dēļ. Remontdarbu deficīts «tik vien» kā 4,6 mljrd. Par pašvaldību un komersantu ceļu stāvokli šādas informācijas trūkst, taču nozares eksperti lēš, ka šis skaitlis nebūs mazāks par robu uz valsts ceļiem. Līdz ar to ir izskanējis ierosinājums veikt pašvaldību un komersantu ceļu inventarizāciju, apzināt sabiedrībai būtiskākos maršrutus, kā arī definēt ceļu daudzumu, ko iespējams uzturēt noteiktā līmenī. Vienkāršā valodā tas faktiski nozīmē atsevišķus ceļus atstāt laika zoba varā vai slēgt pavisam – līdzīgi kā skolas vai slimnīcas naudas trūkuma dēļ.

Visu rakstu Labas idejas bez reāliem risinājumiem lasiet 15. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

Egļu un priežu skujas var kļūt par vienu no Latvijas bioekonomikas stūrakmeņiem,...

Ēdināšanas biznesa veiksme tikai desmit procentu apmērā atkarīga no garšīgas kotletes, uzskata...

Jau tuvāko gadu laikā Andrejsala var kļūt par dinamiskāko attīstības vietu, jo...

No šīs sadaļas
2016. gada 12. augusts plkst. 12:48

Jaunā Rīgas teātra ēkas rekonstrukcijai Lāčplēša ielā vajadzēja noslēgties jau pirms...

2016. gada 12. augusts plkst. 12:22

Noslēdzies Latvijas Universitātes izsludinātais iepirkums par Akadēmiskā centra Torņakalnā,...

2016. gada 11. augusts plkst. 16:02

Līdz 2020.gadam Ķemeru attīstībai plānots piesaistīt finansējumu 14,5 miljonu eiro apmērā, žurnālistiem...

2016. gada 11. augusts plkst. 15:27

2016. gada 2. ceturksnī, salīdzinot ar 2015. gada attiecīgo periodu, būvniecības produkcijas...

2016. gada 11. augusts plkst. 15:11

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) rīcība, nepamatoti un juridiski nekorekti apturot darbus...

2016. gada 11. augusts plkst. 12:41

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) šodien vienpusēji lauzusi līgumu ar bijušās...

2016. gada 10. augusts plkst. 15:38

Kultūras un sporta centra Daugavas stadions (turpmāk: stadions Daugava) jauno tribīņu izbūves...

2016. gada 10. augusts plkst. 15:19

Patlaban līdzās Rīgas 84.vidusskolai, Lielvārdes ielā 141, kas atrodas pie Deglava ielas...

2016. gada 09. augusts plkst. 15:29

Šonedēļ uzsākti būvdarbi uz Vidzemes šosejas posmā no Siguldas līdz līkumam ap...

2016. gada 09. augusts plkst. 14:12

Valdība otrdien, 9.augustā, apstiprināja Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas...