Ražošana

Lāčplēša alu varētu pārdot dāņiem

Sandra Dieziņa, 30.08.2004

Jaunākais izdevums

Iespējams, pārdošanai tiek gatavots viens no lielākajiem Latvijas alus ražošanas un tirdzniecības uzņēmumiem a/s Lāčplēsa alus, kas ieņemt ceturto vietu Latvijas alus tirgū. Db rīcībā nonākusī neoficiālā informācija liecina, ka Lāčplēša alus potenciālais pircējs varētu būt Skandināvijas otra lielākā alusdarītava The Danish Brewery atzinuši par a par Latvijā lielākās sulu ražotājas SIA Cido Pārtikas grupa 100 % akciju iegādi. Kāda alus nozarei tuvu stāvoša persona informēja, ka darījums notikšot un tuvākās nedēļas laikā par to varētu parādīties oficiāla informācija. Kā iespējamā darījuma summa tiek minēti ap 6 – 7 miljoni eiro (ap 3.9 – 4.6 milj. Ls). Iepriekš Db neizdevās uzzināt Lāčplēsa alus līdzīpašnieka Sergeja Maļceva viedokli par darījumu, jo viņš bija komandējumā Dānijā. Arī Lācplēša alus valdes loceklis Igors Drozdovs Db pagaidām nesniedza nekādu informāciju, sakot, ka tā ir konfidenciāla un vēl neesot pienācis īstais brīdis. Viņš arī pavēstīja, ka plašāks komentārs no uzņēmuma varētu būt ne ātrāk kā septembra otrajā pusē. Arī The Danish Brewery Group , ievērojot stingros biržas noteikumus, iespējamo darījumu nekomentē. To, ka kuluāros par šo iespējamo darījumu tiekot runāts jau kādu laiku, Db atzina arī Latvijas Alus darītāju savienības (LADS) prezidents un SIA Piebalgas alus valdes priekšsēdētājs Jānis Dūklavs. Viņš pats arī esot runājis ar Cido nākamajiem īpašniekiem par iespējamo darījumu ar Lāčplēsa alu, taču viņi šo informāciju neesot apstiprinājuši. Db jau vairākkārt ziņoja, ka Cido pārtikas grupa ir arī viens no Piebalgas alus līdzīpašniekiem, taču Cido īpašnieku maiņas ietekme uz mazo alus darītavu varetu būt skaidrāka šā gada rudenī pēc tam, kad darījums būšot pabeigts. Vērtējot iespējamo Lāčplēša alus īpašnieku maiņas ietekmi uz nozari kopumā, LADS prezidents atzina, ka konkurence saasināsies un pastiprināsies jau līdzšinējais process, t. i. palielināsies alus imports no Lietuvas. Kā zināms, daļu no savas produkcijas Lāčplēša alus pēc pasūītījuma ražo citās valstīs, tostarp arī Lietuvā, kur The Danish Brewery Group pieder Kaunapilio–Tauro Grupes alus brūži. Dāņu alusdarītava neslēpj (Db, 30.07.), ka tās mērķis ir palielināt Lietuvā ražotā alus noietu Latvijā, taču konkrētākus mērķus tās vadība iepriekš neatklāja. Arī kāds kompetents alus nozares eksperts uzskata, ka potenciālie Lācplēša alus īpašnieki tīko pēc kompānijas tirgus daļas Latvijā un svarīgs iemesls esot arī tas, vai uzņēmums ir pelņu nesošs. Saskaņā ar LADS datiem, šā gada septiņu mēnešu rezultāti liecina, ka pēc pārdotā alus apjoma(ieskaitot importu) Lāčplēša alus, ieņemot ceturto vietu lielāko alusdarītavu topā, aizņēma 7.7 % no Latvijas alus tirgus un tas, salīdzinājumā ar attiecīgo laikaposmu pērn, ir par 3.3 % punktiem mazāk. Lai gan pērnā gada sākumā kompanija paziņoja par plāniem palielināt savu tirgus daļu līdz 15 % un iespējamo Latvijas alus darītavas SIA Vārpa iegādi, tie nerealizējās. Pērn Lāčplēša alus strādāja ar 6.45 milj. Ls apgrozījumu, kas ir par 19.85% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Lursoft dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus mīļotāji esot gatavi pasludināt jaunu ticību, pierādīt, ka alus ir veselības ķīla, un visādi citādi aizstāvēt savu iemīļoto dzērienu pret narkologu, sievu un citu alus nelabvēļu uzbrukumiem.

Pētot dažādu valstu interneta resursus, komunikācijas, tirgus un sabiedriskās domas izpētes aģentūra A.W.Olsen & Partners noskaidrojusi tipiskākos un interesantākos priekšstatus par putojošo miestiņu, kuru atbilstību patiesībai komentē alus darītavas Aldaris sabiedrisko attiecību vadītājs Ilmārs Jargans.

Pētījuma rezultāti:

"Alus vēders vai vēders alum?

Šķiet vispopulārākais pieņēmums, ko alus baudītājiem nākas uzklausīt visā pasaulē, ka agri vai vēlu viņiem izveidojas iespaidīga izmēra vēders, kas dzīves gaitā var nopietni apdraudēt viņu veselību un kopējo dzīves kvalitāti. Lai arī alus nesatur taukus, tomēr daudzi uzskata, ka tas ir barojošs, un, jo krietnāks alus, jo vairāk kaloriju tas saturot. I.Jargans gan noliedz šādu apgalvojumu: ''Dzerot tikai alu, cilvēks resns nepaliktu. Ne velti ir pat alus diētas, jo alū ir mazāk kaloriju nekā līdzīgā tilpumā piena, vīna vai sulas. Taisnība ir apgalvojumā, ka biezākā alū visu labumu, protams, ir vairāk. Alus gan rosina apetīti, tādēļ cilvēki intensīvi tukšo ledusskapi un uzaudzē vēderiņu''. Tieši uzkodas, kas parasti tiek baudītas kopā ar alu – čipsi, sāļie riekstiņi, ķiploku grauzdiņi - ietekmē svara pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nezin, kāpēc tiek svinēta Lāčplēša diena

, 09.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katrs desmitais (10 %) Latvijas iedzīvotājs uzskata, ka Lāčplēša diena tiek atzīmēta par godu Lāčplēsim, liecina aptauja. Daži uzskata, ka Lāčplēsis iekaroja Latviju vai arī, ka tieši šajā dienā eposā Lāčplēsis ir cīnījies ar milzi.

Novembrī Latvijā tiek atzīmētas divas svētku dienas. Pirmā no tām – Lāčplēša diena – ir ierakstīta kalendārā par godu neatkarīgās Latvijas valsts karaspēka uzvarai, 1919. gada 11. novembrī atbrīvojot Rīgu no fon der Golca un Bermonta-Avalova vadītājām armijām.

Neskatoties uz to, ka šiem svētkiem ir tik ievērojams vecums, liela daļa Latvijas iedzīvotāju par šiem svētkiem zina ļoti maz vai nezina vispār. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā, kas norisinājās no 2007. gada 31.oktobra līdz 6. novembrim, trešā daļa (33 %) aptaujāto norādīja, ka viņi nezina, kādēļ tiek atzīmēta Lāčplēša diena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mana pieredze: Eksporta ceļus brūvējot

Ilze Žaime, 02.10.2019

Nurme Alus dibinātājs un līdzīpašnieks Mareks Ezerkalns un Nurme Bar vadītāja Linda Ezerkalna

Foto: Ritvars Skuja/DIENAS BIZNESS

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sadarbības ar vairāk nekā desmit citām darītavām SIA Nurme Alus un SIA Nurme Bar dibinātāji Mareks Ezerkalns un Uģis Narvils kaļ plānus par savas alus darītavas izveidi.

Nurme lībiešu valodā nozīmē lauks, pļava. Savukārt Nurmes alus nozīmi var sajust, tikai to pagaršojot.

Visa sākums garāžā

Mareka Ezerkalna pirmais alus brūvēšanas mēģinājums izgāzies – alus sanācis briesmīgs. Taču interese par alus darīšanu viņam tādēļ nemazinājās. Pirms pieciem gadiem, saulgriežiem tuvojoties, viņš atkal atgriezās pie domas, ka jābrūvē alus. Kādā no Kustība par labu alu jeb KUPLA salidojumiem, kur M. Ezerkalns bija devies papildināt zināšanas, iepazinies ar mājbrūvētāju Uģi Narvilu. Viņa pieredze alus darīšanā bija pāris gadus ilgāka, viņš bija pastrādājis kādā Rīgas alus darītavā. Pēc tikšanās abiem radās doma pamēģināt radīt dzērienu kopā. Lai plānu īstenotu, ņēmuši tos katlus, kas katram bija mājās, devušies uz Jelgavas pusi, kur U. Narvila garāžā radīja savu pirmo kopīgo alu – apiņoto gaišo eila tipa alu Triangulum. Tas sanāca garšīgs, tāpēc U. Narvils sazinājies ar alus darītavu, kurā bija strādājis, lai vienotos par iespēju tur uzvārīt Triangulum nedaudz lielākā vairumā. Labais rezultāts un iedrošinājums no draugu puses kļuva par dzinuli darbošanos turpināt. Papildu motivāciju devusi arī viesošanās alus darītavā Igaunijā. Modernās Pühaste apmeklējums atstāja spēcīgu iespaidu, paverot skatu uz to, cik plašas iespējas sniedz amatalus (craft beer) pasaule. Tobrīd gan komanda attapās, ka nav, kur savu brūvēt. Topošie aldari sāka sazināties ar citiem ražotājiem; Malduguns alus darītavas īpašnieks atbildēja, ka pie viņiem varētu atrast vietu, tomēr alus fermentācijas tvertnes esot aizņemtas. M. Ezerkalns stāsta, ka, ātri saņemoties, atraduši pārtikas tvertnes, kuras pārtaisot izveidoti divi alus fermenteri. Lai to īstenotu, no pašu kabatas ieguldīti pāris tūkstoši eiro. Tā 2016. gada nogalē radās SIA Nurme Alus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nezina, kāpēc tiek atzīmēta Lāčplēša diena

, 11.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

11.novembrī tiek svinēta Lāčplēša diena, kas kalendārā ir ierakstīta par godu neatkarīgās Latvijas valsts karaspēka uzvarai 1919. gada 11.novembrī, atbrīvojot Rīgu no fon der Golca un Bermonta-Avalova vadītājām armijām.

Katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs zina kāpēc tiek svinēta Lāčplēša diena

Lielai daļai Latvijas iedzīvotāju par šiem svētkiem zināšanas ir nepietiekamas. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā, kas norisinājās no 2008. gada 5. līdz 10.novembrim, tikai ceturtā daļa (23%) varēja nosaukt precīzu iemeslu, kāpēc tiek atzīmēta Lāčplēša diena. Liela daļa no respondentiem norādīja, ka tā ir Varoņu piemiņas diena (25%), vai ka šie svētki saistīti ar kaujām (12%) un vēsturiskiem notikumiem (6%). Aptuveni katrs desmitais (8%) Latvijas iedzīvotājs uzskata, ka Lāčplēša diena tiek atzīmēta par godu Lāčplēsim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Ieguldot miljonu eiro, uzsākta vēsturiska nama renovācija Lāčplēša ielā

Zane Atlāce - Bistere, 25.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas centra kvartālā Baznīcas ielas posmā starp Lāčplēša un Ģertrūdes ielu topošajā premium klases dzīvokļu namā Club Central Residence II sākti iekštelpu izveides darbi, bet namam Lāčplēša ielā 13 uzsākta renovācija, informē augstākās klases nekustamo īpašumu uzņēmuma Baltic Sotheby`s International Realty pārstāve Svetlana Bondarevska.

Paredzēts, ka ar šīs ēkas renovācijas darbu pabeigšanu rudenī, noslēgsies jaunā kvartāla izveide, kurā kopējais šī projekta attīstītāja SIA Axi Invest ieguldījums pārsniegs 13 miljonus eiro.

Kvartāla attīstība sākās 2014. gada vasarā, un to veido četri īpašumi. 2015. gada nogalē ekspluatācijā tika nodots augstākās klases komfortam atbilstoši uzbūvētais 7 stāvu 20 dzīvokļu nams - Club Central Residence, kur dzīvokļi tika izpirkti gada laikā. Šī dzīvokļu nama Baznīcas ielā 18a un tā fasādes arhitektūras un interjera līdzautori ir arhitektūras birojs Tectum un starptautiski atzītā latviešu arhitekte Zane Tetere.

Pašlaik tam līdzās top Club Central Residence otrā kārta: jauns premium segmenta 7 stāvu nams ar kopējo platību 3930 m². Ēkas arhitekts un interjeru autors ir SIA SZK/Z un tā vadošais arhitekts Uģis Zābers. Namā būs 28 dzīvokļi platībā no 46 līdz pat 252 m² un komerctelpas. Jaunbūvējamai ēkai pavasarī tika nosvinēti spāru svētki, sasniedzot ēkas augstāko punktu, ir pabeigta karkasa un jumta izbūve, un sākušies iekštelpu apdares darbi. Līdz šim pārdoti jau 30% šī nama telpu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO,VIDEO: Brenguļu alus saimnieki cīnās ar importēto alu

Monta Glumane, 04.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brenguļu alus saimnieki par vienu no Latvijas alus nozares lielākajiem izaicinājumiem sauc cīņu ar importēto alu.

Jau kopš 1969. gada Abula upes krastā atrodas alus darītava, kurā kādreiz alu brūvēja kolhozs Vārpa. 1992. gadā Freivaldu ģimene alus darītavu pārpirka un izveidoja SIA Abula. Uzņēmuma līdzīpašnieks Māris Freivalds atzīst, ka viegli darboties nozarē nav, ir pat smagi, taču ar kaut ko ir jānodarbojas. «Mums ir satraukums, jo tiek ievests liels apjoms ārzemju alus. Vairāk nekā puse no visa pārdotā Latvijā, taču mēs lielu konkurenci neizjūtam, jo mums ir savs tirgus un faktiski katru gadu tas palielinās,» stāsta uzņēmuma direktors Juris Freivalds. Zināms, ka Brenguļu alus pazīstams ar savu neatkārtojamo garšu. Uzņēmējus satrauc fakts, ka no ārvalstīm tiek ievests lēts alus, bet alkohola akcīzes nodoklis no 2010. gada pieaudzis divas reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijā nostiprinās Royal Unibrew

Vēsma Lēvalde, 16.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Firmas Griģis un Co īpašnieks Andris Griģis parakstījis līgumu ar Dānijas koncernu Royal Unibrew par Līvu alus darītavas pārdošanu.

Darījuma summa ir 17,5 miljoni EUR (ap 12.2 milj. Ls), Db informēja A. Griģis. "Šis bija ļoti labs piedāvājums, turklāt darījums apmierina abas puses," savu lēmumu pārdot trešo lielāko alus darītavu Latvijā pamatoja uzņēmējs.

Pēc viņa teiktā, piedāvājumus pārdot alus ražotni viņš saņemot jau aptuveni trīs gadus. "Ja mēs būtu maza alus darītava, varētu pastāvēt, jo nevienam mēs netraucētu, neviens mūs arī nekārotu. Taču, ja esi liels tirgus dalībnieks, konkurence kļūst asa. Ja aiz muguras ir liels koncerns kā dāņiem, tad arī ražošanas pašizmaksa ir pavisam cita - iepirkuma cena, piemēram, iesalam, man ir daudz augstāka nekā Royal Unibrew ar viņu ražošanas apjomiem," skaidroja A. Griģis. Iegāde notikusi caur Royal Unibrew Latvijas uzņēmumu Lāčplēša alus, turklāt nopirkta ne vien rūpnīca, bet arī tai piegulošās zemes. Tas darīts nolūkā nākotnē paplašināt ražotni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā

, 13.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumam, pašvaldības SIA Rīgas satiksme ir uzdots 18. novembrī no plkst. 13.30 līdz plkst. 16.00 pārkārtot sabiedriskā transporta satiksmi, informēja Rīgas dome.

Autobusi

1., 14., 16. un 826.maršruta autobusi no pilsētas centra kursēs no Abrenes ielas, tālāk pa Dzirnavu ielu, Satekles ielu, Marijas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Brīvības ielu, tālāk pa maršrutu; atpakaļ uz pilsētas centru – pa Brīvības ielu, Pērnavas ielu, Aleksandra Čaka ielu, Marijas ielu, Elizabetes ielu, Satekles ielu, Lāčplēša ielu, Abrenes ielu.

2., 24. un 24.a maršruta autobusi no Vecmīlgrāvja un Mangaļsalas kursēs līdz Raiņa bulvārim, tālāk pa Reimersa ielu, Kalpaka bulvāri un atpakaļ.

3.maršruta autobusi no Bolderājas kursēs pa maršrutu līdz Daugavgrīvas ielai, tālāk pa Daugavgrīvas ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Aristida Briāna ielu, Tallinas ielu, Brīvības ielu un tālāk pa maršrutu. No Pļavniekiem kursēs pa maršrutu līdz Brīvības ielai, tālāk pa Brīvības ielu, Bruņinieku ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Daugavgrīvas ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kāpinātu Latvijā darītā alus eksportu, “Valmiermuižas alus” īsteno investīciju projektu – jauna alus pagraba izbūvi tumšā alus raudzēšanai un noguldīšanai.

Jauno projektu iecerēts pabeigt līdz Jāņiem, tajā kopumā investējot 700 000 eiro. Plānots, ka tumšo alu brūvēšanas jaudas palielināšana ievērojami kāpinās eksportu, šogad sasniedzot 20% pieaugumu.

Lai gan ārvalstu tirgū iecienītākā garša tāpat kā Latvijā ir gaišais alus, pērn visstraujāk augusi tieši Valmiermuižā brūvēto Baltijas Porteru pārdošana, ko izdevās kāpināt par 22%. Šobrīd Valmiermuižā tiek brūvētas septiņas dažādas tumšo alu garšas: Valmiermuižas Tumšais, Valmiermuižas Ziemas, Valmiermuižas Tumšais dūmalus, Valmiermuižas Baltijas Porteris, Rīgas Porteris, Rīgas Porteris ar upenēm un tumšais medalus “Namejs”.

“Valmiermuižas alus” saimnieks Aigars Ruņģis būtisku iespēju audzēt Latvijā brūvētā amata alus noietu eksporta tirgos redz tieši tumšo alu garšām, Latviju no alus importētājvalsts attīstot par arvien spēcīgāku amata alus eksportētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Rīgas teātris (JRT) līdz 31.augustam Lāčplēša ielas 25, Rīgā, ēkas vajadzībām iegādājies aprīkojumu 937 574 eiro vērtībā, liecina Kultūras ministrijas (KM) sagatavotais informatīvais ziņojums, kas pieejams Tiesību aktu portālā (TAP).

KM budžetā JRT aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai pērn bija paredzēts finansējums, kas nepārsniedz 1,5 miljonus eiro. Par atlikušo finansējumu 562 426 eiro apmērā kapitālsabiedrība veiks iepirkumu līdz 2024.gada 1.martam, kad JRT ēku Lāčplēša ielā plānots nodot teātrim ilgtermiņa nomā.

Informatīvajā ziņojumā iekļautajā tabulā norādīts, ka līdz 31.augustam lielākā finansējuma daļa jeb 724 068 eiro ieguldīta mēbeļu iegādei. Šo pakalpojumu JRT sniedza SIA "Rīgas krēslu fabrika".

SIA "AD production" JRT samaksājis 281 eiro, lai eksperti sagatavotu tehnisko specifikāciju kokapstrādes iekārtu iepirkumam. Savukārt par 140 353 eiro teātris no SIA "Inflekss" iegādājies kokapstrādes iekārtas dekorāciju darbnīcām. Tāpat par 45 441 eiro JRT no SIA "Moller Auto" iegādājies automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes ierobežojumi sakarā ar NATO samitu (precizēta informācija par gājēju satiksmi)

, 22.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar NATO Rīgas samita 2006 rīkošanu Latvijas Republikā 28. un 29. novembrī, kā arī ievērojot Latvijas Republikas Aizsardzības ministrijas vēstuli un Latvijas Republikas Jūras spēku komandiera vēstuli, ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums, kurā noteikts, ka transportlīdzekļiem būs aizliegts apstāties un stāvēt (izņemot operatīvo transportu un transportlīdzekļus ar caurlaidēm, kuras izsniedz Latvijas Republikas Saeimas un Valsts prezidenta Drošības dienests, Drošības policija un Valsts policijas caurlaižu birojs):

No 25. novembra no plkst. 00.00 līdz 29. novembra plkst. 19.00:

- autostāvvietā pie Latvijas Nacionālās operas.

No 26. novembra no plkst. 12.00 līdz 29. novembra plkst. 19.00:

- Kārļa Ulmaņa gatvē (abos virzienos), posmā no Beberbeķu ielas līdz Upesgrīvas ielai;

- Ciema ielā;

- Gaviezes ielā, posmā no Čuguna ielas līdz Mūkupurva ielai;

- Mūkupurva ielā, posmā no Gaviezes ielas līdz lidostas "Rīga" apvedceļam;

- Mežmalas ielā;

- Rikšotāju ielā;

- Gramzdas ielā, posmā no Zolitūdes ielas līdz Mūkupurva ielai;

- Priedaines ielā, posmā no Zolitūdes ielas līdz Mūkupurva ielai;

- Grenču ielā, posmā no Mūkupurva ielas līdz Zebrenes ielai;

- Zebrenes iel, posmā no Grenču ielas līdz Valtaiķu ielai;

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pieaudzis alus patēriņš ziemā

, 03.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradicionāli alus visvairāk tiek patērēts vasaras karstajos mēnešos, tomēr pēdējo gadu pieredze rāda, ka alus kļūst arvien iecienītāks dzēriens arī ziemā. Salīdzinājumā ar laiku pirms 5-6 gadiem, alus patēriņš vasarā kopumā ir audzis tikai par 8%, kamēr pārdošanas apjomi ziemā palielinājušies pat par 50%, informēja a/s Cēsu alus.

A/s Cēsu alus veikusi pētījumu, kurā noskaidrojusi alus lietošanas paradumus ziemas laikā Latvijā.

Pētījuma laikā Latvijas iedzīvotājiem tika uzdoti vairāki jautājumi, kas saistīti ar alus lietošanas paradumiem ziemas laikā. Vislielākās atšķirības alus lietošanas paradumos tika novērotas, salīdzinot vīriešu un sieviešu alus cienītāju atbildes. Ja fakts par to, ka 81% respondentu vīriešu atzīst, ka alu patērē kopā ar draugiem, nepārsteidz, tad interesanti, ka 48% respondentu sieviešu atzīst, ka alu lieto kopā ar draugiem un gandrīz tikpat daudz respondentes jeb 43%, ka alu lieto ģimenes lokā.

43% no aptaujātajiem norādīja, ka ziemas laikā alu visbiežāk lieto mājās, kamēr 10% dod priekšroku bāriem, bet 6% klubiem. Katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs (23%) alus lietošanu ziemas laikā saista ar pirtī iešanu un alu bauda pēc pēršanās pirtī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cido grupa: Šis ir pārbaudes gads

Vēsma Lēvalde, Db, 07.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus ražotāji paredz finansiāli smagu gadu, kura rezultātus lielā mērā ietekmēs tas, cik labi strādās valsts ekonomikas atveseļošanas plāns.

„Šis ir finansiālā ziņā pārbaudes gads ne tikai mazajiem uzņēmumiem, bet pat tādam stabilam uzņēmumam kā Cido Grupa. Par laimi Cido Grupa, realizējot pārdomātu stratēģiju visus šos gadus, ir labi sagatavojusies - esam līdzšinējos gados daudz investējuši ražošanas uzlabošanā, patērētāju pētījumos, jaunu produktu izstrādē, līdz ar to esam salīdzinoši labākā situācijā, lai maksimāli veiksmīgi pārdzīvotu šos grūtākos laikus," Db situāciju prognozēja Cido Grupa ģenerāldirektors Jespers Koldings.

Grupas vadība prognozē, ka 2009. gads, īpaši pirmajos 3 - 4 mēnešos, rādītāju ziņā būs sliktāks nekā 2008. gads. Tas gan būšot atkarīgs no tā, vai labi strādās valsts ekonomikas atveseļošanas plāns. Kā atspirdzinošo dzērienu ražotājam Cido grupai ir arī būtiski, lai ir laba vasara.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lāčplēša alus «plūc laurus» Beer 2006 konkursā

Rudīte Spakovska [email protected], 06.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Lāčplēša alus” brūvētais alus “Lāčplēša Dzintara” ieguvis pirmo vietu kategorijā “Miežu iesala gaišais alus līdz 5% alkohola”; “Lāčplēša Tumšais” ieguvis otro vietu kategorijā “Miežu iesala tumšais alus” un “Lāčplēša Gaišais” ieguvis trešo vietu kategorijā “Miežu iesala gaišais alus virs 5% alkohola”. “Iegūtās pirmās trīs vietas apliecina “Lāčplēša alus” augsto kvalitāti un lielisko garšu,” saka Leo B.Sorensens, AS “Lāčplēša alus” valdes loceklis. “Mūsu alus darītava īstiem alus cienītājiem vienmēr ir piedāvājusi alu ar tradicionālajām Latvijas alus garšas īpašībām. Šodienas degustatoru žūrijas lēmums apstiprina pēdējā gada tendenci, ka alus cienītāji izvēlas tieši “Lāčplēša alu”. Godalgas iegūtas 3. starptautiskajā alus konkursā - degustācijā “Beer 2006”, kas notika starptautiskās izstādes “Riga Food 2006” ietvaros. Konkursā piedalījās 12 alus darītavas kuru iesniegtos alus vērtēja profesionālu degustatoru komisija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvnieku apvienība BERERIX sākusi dzelzceļa tilta un pārvada būvniecības darbus Lāčplēša ielā.

Pirmā dzelzceļa pārvada izbūve ir nozīmīgs brīdis Rīgas Centrālā multimodālā transporta mezgla attīstībā un vienlaikus turpmākā projekta īstenošanā. Augustā uzsāktie dzelzceļa pārvada būvniecības darbi un daļēja uzbēruma norakšana mainīs pilsētvidi un ļaus īstenot projektēšanas risinājumus, kas uzlabos satiksmes, gājēju un velobraucēju pārvietošanos drošā un ērtā veidā.

"Lai stacijas apkārtni pārveidotu par galvaspilsētas centrālo satiksmes mezglu ar modernu un pieejamu infrastruktūru, būvniecības laikā gaidāmas satiksmes organizācijas izmaiņas, bet aicinām iedzīvotājus pret tām izturēties ar izpratni,” atzīmēja Satiksmes ministrijas Dzelzceļa politikas un infrastruktūras departamenta direktors Kārlis Eņģelis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Pārpirkšana alus nozarē – iegūst īpašnieks, zaudē patērētājs

Andris Deniņš, Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes profesors, 07.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra sākumā par SIA «Bauskas alus» vienīgo īpašnieku kļuvis SIA «Lāčplēša alus». Konkurences padome deva zaļo gaismu šim apvienošanās darījumam, ar kuru dzērienu ražotājam SIA «Cido grupa» piederošais uzņēmums «Lāčplēša alus» iegūst izšķirošu ietekmi pār alus ražotāju «Bauskas alus» un tā ražotnes notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas pakalpojumu sniedzēju SIA «Rūta M». Apvienošanās rezultātā kārtējais Latvijas uzņēmums tiek nodots ārvalstnieku rokās, pārdodot, kvalitātes ziņā, līdz šim vienu no vadošajām alus darītavām.

Pēc būtības šāda apvienošanās un pārpirkšana notiek katru dienu, lielos apjomos. Tā ir viena no biznesa tendencēm, kas pasaulē eksistē – veids, kā paplašināt uzņēmējdarbību, tirgus nišu. Taču šai gadījumā tirgus daļa praktiski nepaplašinās. Pēc provizoriskām aplēsēm, šī apvienošanās jeb «Bauskas alus» pārpirkšana palielina realizāciju tikai par 1 līdz 4%. Precīzāk - šo skaitli šobrīd ir grūti pateikt, kamēr nav veidojusies šīs apvienošanās sinerģija. Taču ir skaidrs, ka šis ir nebūtisks pieaugums. Ar šobrīd pieejamajiem datiem, summējot tirgus apjoms palielinās tikai par 1% no apgrozījuma. Apvienošanās gadījumos ir jāveidojas papildu vērtībai, kura šai gadījumā ir pārāk neliela, lai būtu iemesls šim darījumam, tādēļ nav skaidra «Cido grupa» motivācija šim darījumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mērķējot uz daudzmiljonu alus baudītājiem Krievijā un plānojot iekarot eksotisko Ķīnas tirgu, jauna čehu alus darītava Stargorod nobāzējas arī Rīgā.

Klātesot Čehijas un Ukrainas vēstniekiem Latvijā, trīssimt gadu senajā, vēl Ziemeļu karu pieredzējušā ēkā Daugavas labajā krastā atklāts jauns alus restorāns, kurā alus tiek brūvēts pēc čehu tehnoloģijām. Restorāna dibinātājs UBC Group prezidents Igors Gumennijs atklāj, ka Latvija ir ļoti pievilcīga vieta uzņēmējdarbībai. Viņš redz brīvu vietu alus restorānu attīstībai, tāpēc arī veiktas investīcijas ārpus Ukrainas, kur uzņēmumam pieder trīs alus restorāni. Stargorod stratēģija – atvērt savus restorānus lielākajās Krievijas pilsētās, kā arī perspektīvā tos attīstīt tālajā Ķīnā.

Stargorod – tā ir alus darītavu un restorānu ķēde. Mums pieder trīs restorāni Ukrainā – Harkovā, Ļvovā un Doņeckā. Ukrainā esam vēl vairāku restorānu būvniecības stadijā – tie atradīsies Kijevā, Dņepropetrovskā, Zaporožjē un meklējam vietu arī Odesā. Rīga mums ir dabiska vieta postpadomju telpā Baltijā. Jau šonedēļ atvērsim savu restorānu Sočos, kur būs olimpiskās spēles, un martā jauns restorāns būs Sanktpēterburgā. Pēc tam plānojam atvērt savus restorānus visās lielākajās Krievijas pilsētās. Tālākā vieta, kur domājam strādāt, būs Ķīna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Dūmalus uzņēmumā Valmiermuižas alus

Žanete Hāka, 17.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmsjāņu nedēļā portāls db.lv ciemojas Valmiermuižas alus darītavā, lai saviem lasītājiem parādītu, kā top jaunākā uzņēmumā radītā alus šķirne - Dūmalus.

Valmiermuižā alu sāka brūvēt pirms septiņiem gadiem, izvirzot uzstādījumu ik gadu piedāvāt vienu jaunu alus šķirni, kas varētu tikt iekļauta pastāvīgā piedāvājumā, stāsta Valmiermuižas alus saimnieks Aigars Ruņģis. Šajā gadā pastāvīgā piedāvājumā iekļauts Dūmalus, kura radīšanā darītavu iedvesmojusi Valmieras pilsēta. Pilsētas uzplaukums ir saistīts ar Hanzas laikiem, kad iesalu, no kura brūvēja alu, nevis žāvēja karstos dūmos kā mūsdienās, bet gan kūpināja, viņš stāsta.

«Ko tikai latvietis nekūpina – gaļu, zivis, speķi un citus produktus, un senos laikos cilvēkiem nebija pietiekami daudz sāls, un tad viņi izdomāja, ka, lai saglabātu produktus ziemai, tie jākūpina,» uzsver alus darītavas saimnieks .

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

900 aldari brūvē kopīgu alu, lai glābtu nozari

Ilze Žaime, 22.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amatalus darītava "Ārpus Brewing Co" Latvijas vārdu nes pasaulē un tagad, krīzes laikā, radījusi alu, lai atbalstītu visus nozares dalībniekus.

Alus darītavu SIA "Ārpus" Ādažu novadā 2017.gadā izveidoja četri alus mīļotāji. Katrs no viņiem pirms tam darbojās dažādās nozarēs - no IT jomas, līdz pat saistībai ar alus darīšanu. Par brūvētavas galveno aldari kļuva Vladimirs Berezins. Uzņēmuma nosaukumā ietverta doma par to, ka šis alus ir citādāks un ārpus ierastajām garšām.

No čigāniem līdz savai darītavai

Pašos pirmsākumos "Ārpus Brewing Co" darbojās kā "čigānu" alus darītava - pēc sevis izstrādātas receptūras alus tika brūvēts dažādās alus darītavās visā Latvijā. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Ģirts Tihomirovs norāda, ka tā bijusi lieliska iespēja labāk sagatavoties un uzkrāt pieredzi savas darītavas atvēršanai: "Pilnīgi noteikti jebkura čigānu alus darītava sapņo par savu brūzi, un mēs nebijām izņēmums."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pirmā sniega uzsnigšanu un Ziemassvētku tuvošanos uzvaras gājienu piedzīvo karstie ziemas dzērieni – karstvīns, dažādi silto sulu dzērieni un kokteiļi, kā arī alus, kura garšas buķete liek domāt nevis par svelmīgu vasaras dienu, bet sniegotu ziemu.

Lai gan karstvīna dzeršanas tradīcijas pirmsākumi meklējami Vācijā, arī pie mums tā pēdējo gadu laikā sākusi iesakņoties. Teju katrā bārā, kafejnīcā vai restorānā ziemas mēnešos iespējams tikt pie kūpoša karstā dzēriena, jo bārmeņi aizvien izdomā jaunas receptes, kas ļauj apmeklētājiem izbaudīt jaunas garšas nianses. Arī ražotāji nesēž, rokas klēpī salikuši. Latvijā tiek darināts gan karstvīns, gan alus, kas īpaši piestāv ziemas sezonai. Veikalu plauktos atrodami arī vairāki bezalkoholiskie silto sulu dzērienu veidi. DB aptaujātie kafejnīcu pārstāvji atzīst, ka karsto dzērienu pieprasījuma palielinājums ir cieši saistīts ar pirmā sniega parādīšanos un, protams, gaidāmajiem ziemas saulgriežiem. Savukārt ražotājiem sezonālā produkta piedāvāšana ļauj palielināt apgrozījumu un nopelnīt arī laikā, kad pircējiem kāre pēc aukstajiem atspirdzinošajiem dzērieniem ir krietni samazinājusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Alum, nevis intīmai tuvībai priekšroku dotu katrs piektais Latvijas iedzīvotājs

Sandra Dieziņa, 19.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katrs piektais (21%) Latvijas iedzīvotājs, ja tam ļautu izvēlēties, pavisam noteikti priekšroku dotu alum, nevis intīmai tuvībai, turpretī 43% aptaujas dalībnieku viennozīmīgi dod priekšroku intīmai tuvībai, kamēr 36% aptaujāto norādījuši, ka, iespējams, tomēr izvēlētos alu.

Tas secināts A/S Cēsu alus veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā, kurā pētīta attieksme pret alu un ar to saistītām lietām. “Pirmsjāņu un pats svētku laiks ir brīdis, kad visvairāk lietojam alu un domājam par to. Tādēļ šķita interesanti noskaidrot pāris, varbūt pat intīmas un personiskas nianses, ko saistībā ar alu domā Latvijas sabiedrība. Ar šo aptauju mēs neierastāk paskatījāmies uz tradicionālo un daudzus gadu simtus visiem latviešiem labi zināmo dzērienu – alu un tā lietošanu”, stāsta A/S Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone.

Interesanti, ka sievietes dažkārt labprātāk izvēlētos baudīt kādu alus glāzi nevis intīmu tuvību. Analizējot datus pēc Latvijas iedzīvotāju etniskā sadalījuma, raksturīgi, ka krievvalodīgie labprātāk izvēlas intīmo tuvību, kamēr latvieši – alu. Tieši rīdzinieki un Zemgales iedzīvotāji ir Latvijas vispārliecinātākie alus baudītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lāčplēsim jauns alus

Rudīte Spakovska [email protected], 25.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Lāčplēša alus papildinājis produkcijas klāstu ar jaunu alus šķirni - Lačplēsis Premium, savukārt pārējās alus šķirnes tagad tiek ražotas pēc uzlabotas receptūras. Ražošanas tehnoloģiju attīstībā šogad AS Lāčplēša alus ir plānojusi investēt vairāk nekā 1 miljonu latu. Gada pirmajos mēnešos jau ir izlietota puse no šīs investīciju summas, kas ļauj uzņēmumam tagad nodrošināt nemainīgu produkcijas kvalitāti. AAS Lāčplēša alus vadība prognozē, ka, pateicoties alus Lāčplēsis produkcijas klāsta papildināšanai un pilnveidošanai, kā arī pārdošanas atbalsta aktivitātēm, būtiski pieaugs uzņēmuma pārdošanas apjomi. Alus Lāčplēsis arī līdz šim ir bijis populārākais AS Lāčplēša alus produkts. Šobrīd AS Lāčplēša alus pēc pārdotā alus apjoma ieņem 4. vietu starp Latvijas alus darītavām. AS Lāčplēša alus 2004. gadā piederēja 7% no kopējā Latvijas alus tirgus, un uzņēmums realizēja 10 404 930 litru alus. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 4 075 566 lati. The Royal Unibrew A/S ir Skandināvijas otra lielākā alus ražotāju grupa, kas apvieno četras Dānijas (Albani Bryggerierne, Ceres Bryggerierne, Faxe Bryggeri un Maribo Bryghus) un divas Lietuvas (AB Tauras un AB Kalnapilis) alus darītavas, kā arī Latvijas sulu un atspirdzinošo dzērienu ražotāju SIA Cido Pārtikas Grupa un alus ražotāju AS Lāčplēša alus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju un attīstības kompānija Estmak Capital noslēgusi sadarbības līgumu ar Lidl Latvija par sadarbību jaunajā Lāčplēša dzīvojamajā un biznesa kvartālā.

Topošais kvartāls atrodas blakus Rīgas vēsturiskajam centram, un jaunā Lidl veikala būvniecība būs nozīmīgs pagrieziena punkts šī rajona attīstībā un Lidl veikalu tīkla paplašināšanā Rīgā.

Industriālais Lāčplēša kvartāls top Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā, kas ir iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā. Tāpēc visam kvartālam, tostarp jaunajam Lidl veikalam, ir jāatbilst augstām arhitektūras prasībām.

Kvartāls atrodas agrākajā rūpnieciskajā rajonā, un tāpēc, attīstot Lāčplēša kvartāla projektu, Estmak Capital tajā ir saglabājusi vēsturiskā industriālā mantojuma stilu. Jaunā Lāčplēša kvartāla projektu ir izstrādājuši arhitektu biroji DUAL arhitekti (Latvija) un Archunion (Ukraina). Autentisku sajūtu rada fasādēs izmantotā vēsturisko ķieģeļu imitācija un stilistiski atturīgie toņi. Lai uzsvērtu rajona vēsturi, centrālajā laukumā kā orientieris ir saglabāts 19. gadsimta skurstenis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Alus Labietis brūvētāji nākotnē cer būvēt rūpnīcu

Anda Asere, 24.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus mājbrūvētāji Reinis Pļaviņš un Edgars Melnis savu hobiju pārvērš biznesā; cer uzkrāt pieredzi un naudu, lai būvētu rūpnīcu.

«Ne man, ne Edgaram nav mērķa uztaisīt lētāko alu pilsētā, mūsu mērķis ir uztaisīt labāko, un tās ir divas dažādas lietas,» saka Reinis Pļaviņš, alus darbnīcas Labietis (SIA Zlaukts) līdz- īpašnieks. Viņa un Edgara Meļņa darīto alu, piemēram, esot novērtējis restorāns Vincents, kur to var nopirkt.

Reinis un Edgars ir alus mājbrūvētāji ar stāžu. Reinis uzsver, ka ir svarīgi mērīt pieredzi nevis gados, bet brūvējumu skaitā, jo ir mājbrūvētāji, kas to dara vienreiz gadā – uz Jāņiem, un tādiem pēc pieciem gadiem ir piecu gadu stāžs, bet tikai piecas alus šķirnes. Reiņa un Edgara «kontā» ir vairāk nekā simts brūvējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Miezis un kompānija līdzīpašnieks: Latvietis ir alus cilvēks

Monta Glumane, 04.01.2019

Alus darītavas «Labietis» un alus bāra «Miezis un kompānija» līdzīpašnieks Reinis Pļaviņš.

Foto: Ritvars Skuja,Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen arī Rīgā atvērts alus bārs «Miezis un kompānija». «Īsta kroga ideja - sanāk kopā cilvēki, audzē savu sociālo kapitālu un izmanto alkoholu kā lubrikantu,» šādu atziņu pauž alus darītavas «Labietis» un alus bāru «Miezis un kompānija» līdzīpašnieks Reinis Pļaviņš.

Pirmais «Miezis un kompānija» alus bārs pirms diviem gadiem tika atvērts Liepājā. Bāra koncepts tika notestēts vēju pilsētā, kur tas ļoti labi attīstījies. «Iedomājieties, Liepājā vairāk nekā 100 alus veidi vienā vietā? Tas ir satriecoši! Lielākā problēma bija atrast darbiniekus. Bārs nav gluži maizes ceptuve, tur ir jābūt kontrolei,» stāsta R.Pļaviņš. Ņemot vērā Liepājas pieredzi, nolemts biznesu turpināt arī Rīgā. «Mēs netiekam iekšā bāros, kuros «Lielvārdes alus» ir nopircis krānus, tāpēc mēs veram vaļā savus bārus. Mēs tos veidojam tādus, lai visiem pārējiem bāriem atkārtos žoklis,» saka R.Pļaviņš.

Viņš stāsta, ka alus bārs «Miezis un kompānija» ir kā alus darītavas «Labietis» filiāle. Uzņēmums pazīstot alu, tāpēc bāros nav nejauši izvēlētu alus veidu, bet tikai tādi, kuri tiek atzīti par gana labiem. «Mēs esam atvēruši bāru, kurā pašiem aiziet iedzert alu, kad mums savs alus ir apnicis,» skaidro R.Pļaviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru