«Pastāstīšu, kas notiks tālāk. 2014. gadā apritē parādīsies pēdējās paaudzes G4 mobilās tehnoloģijas. Tele 2 akcionāri arī ir MTG grupā, un, lūk, ar jaunākās paaudzes internetsakariem viņiem būs iespēja nodrošināt tādu interneta ātrumu, ar ko pietiek kvalitatīvai televīzijas pārraidei mobilajā telefonā un datorā,» intervijā laikrakstam Latvijas Avīze sacījis uzņēmuma Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
«Līdz ar to Tele 2, protams, kļūs arī par televīzijas operatoru, un pašlaik viņiem ir pieslēgts miljons klientu, kamēr mums – 240 tūkstoši. Viņiem būs 80% satura, un pilnīgi iespējams, ka ap 2014. gadu pārējie tiks izstumti no tirgus ārā,» skaidrojis J. Gulbis.
Jautāts, vai lielākā daļa TV raidījumus skatīsies planšetdatoros, viņš atbildējis: «Ātruma iespējas ļaus iespraust mobilā telefona «dakšiņu» televizorā un skatīties pārraides uz lielā ekrāna. Diemžēl neviens politiķis nedomā perspektīvā, bet fakts būs tāds, ka nākamajās Saeimas vēlēšanās rezultātus ietekmēs augstāko TV reitingu īpašnieki, nevis vēlētāji, vērojot politisko partiju sacensību. Mediji ir nozīmīgs spēks, būtiski, lai šī ietekme nedeformē demokrātiju ar to, ko un kuru politiķi rādīt televīzijā, kuru nerādīt.»
«Gan kā televīzijas tirgus dalībnieks, gan kā pilsonis patiešām esmu satraukts par notiekošo. Šajā gadā MTG grupa, līdzšinējie TV3 kanāla īpašnieki, pārņēma arī LNT televīziju. Bija diskusijas, cik tas labi vai slikti un kā tas ietekmēs nacionālo informatīvo telpu. Apvienošanos atļāva – ar it kā bargiem, taču, pēc juristu domām, diezgan vienkārši apejamiem nosacījumiem.
Tas novedis pie situācijas, ka viens spēlētājs kontrolē līdz 80% reklāmas tirgus un auditorijas – nevienā citā nozarē un Eiropas valstī tādas koncentrācijas nav. Mēs jau tad paredzējām virkni risku, no kuriem daži jau sāk piepildīties,» sacījis Lattelecom vadītājs.
«Viens no solījumiem, ar ko startēja MTG grupa, bija nacionālā satura ražošana, lūk, divas televīzijas apvienošoties, ietaupīšot naudu un uz šī rēķina spēšot palaist vairāk oriģinālraidījumu. Trīs mēnešos nav dzirdēts, ka būtu ieguldīti līdzekļi satura bagātināšanā ar augstvērtīgiem produktiem – teātra izrāžu filmēšanā, nacionālo TV filmu producēšanā, bērnu pārraidēs. Sola palētus šovus, un par vairāk nekā miljonu eiro nopirktas tiesības rādīt Dinamo hokeju. Mums zināms, ka viņi samaksājuši par visai īpatnējā Krievijas CTC kanāla izplatīšanu, 1. formulas un citām sporta pārraidēm,» viņš skaidrojis.