Latvenergo paredz tuvākajos gados tirgus klientu skaita palielināšanos, ieskaitot mājsaimniecības.
Latvenergo plāno ieviest jaunu norēķinu sistēmu, par ko ir izsludinājusi iepirkuma konkursu. «Pasūtījums paredz izvēlēties IT risinājumu, kas nodrošina CRM jeb Klientu attiecību pārvaldības risinājumu un norēķinu sistēmu. Tā pēc būtības ir (pakalpojumu definēšana, pārvaldības risinājumi), vadības iespējām. Līguma ietvaros paredzēta sistēmas izstrāde, uzstādīšana, pēc ieviešanas apkalpošana, kā arī lietošanas apmācība. Tas kopumā ir vairāku gadu projekts,» Db.lv skaidroja a/s Latvenergo Ārējo komunikāciju nodaļas vadītājs Andris Siksnis.
Viņš saka, ka līdz ar to klientiem tikšot piedāvāta lielāka elastība, mainot elektroenerģijas tirgotājus, turklāt tuvākajos gados elektrības tirgū iesaistīto klientu skaits gan Latvijā, gan Baltijā pieaugšot, ieskaitot mājsaimniecības. «Tāpēc ir nepieciešams savlaicīgi gatavoties paredzamajiem apstākļiem, jau šobrīd uzsākot darbu pie šādas sistēmas izveides,» norāda A. Siksnis, piebilstot, ka arī pašreiz visi norēķini Latvenergo sistēmā tiekot realizēti bez aizķeršanās.
Tomēr Igaunijas elektroenerģijas tirgotāja Eesti Energia meitasuzņēmums Latvijā SIA Enefit vairākkārt ir norādījis, ka mājsaimniecībām savus pakalpojumus pašlaik vēl nepiedāvā tieši tāpēc, ka pašreizējā Latvenergo sistēma nepieļauj vienlaicīgi mainīt elektrības tirgotāju tik daudz klientiem, kā tas būtu, ja brīvajā elektrības tirgū iesaistītos arī mājsaimniecības.
Latvenergo izsludinājis IT risinājumu iepirkumu konkursu visām trijām Baltijas valstīm, kur darbojas Latvenergo meitasuzņēmumi Latvenergo Kaubandus un Latvenergo Prekyba. Paredzētos tēriņus šī iepirkuma sakarā A. Siksnis nekomentēja, norādot, ka konkurss ir sākuma stadijā un «jautājums par izmaksām šobrīd ir nezināms/neprognozējams».