Jaunākais izdevums

Latvijas un ASV informācijas tehnoloģiju (IT) asociācija Latvian-American Business Association of California (LABACA) nolēmusi neturpināt uzturēt Silīcija ielejas biroju biznesa inkubatorā Plug and Play Tech Center (Plug and Play), kur pārstāvniecība tika atvērta šī gada sākumā, norāda organizācijas pārstāvis Rihards Gailums.

LABACA gan Silīcija ielejā turpinās savas aktivitātes citos, pēc Gailuma norādītā, efektīvākos veidos.

Pēc viņa skaidrotā, ir vairāki iemesli šādam lēmumam. Piemēram, nepilna gada pastāvēšanas laikā no jau strādājošiem Latvijas IT uzņēmumiem ar stabilu naudas plūsmu netika izrādīta vērā ņemama interese par darbības sākšanu Silīcija ielejā vai ASV. Pēc Latvijas IT nozares uzņēmēju delegācijas viesošanās Silīcija ielejā, kas notika premjera Valda Dombrovska (V) vizītes laikā, nav saņemts neviens pieprasījums sadarbībai ar Silīcija ielejas uzņēmumiem vai kādu aktivitāšu sākšanu, izmantojot LABACA izveidoto «placdarmu».

Ir izrādīta ievērojama interese no Latvijas IT jaunuzņēmumiem jeb startup projektiem, kuriem ir gan ambīcijas, gan idejas, gan vēlēšanās izmantot iespēju piesaistīt finansējumu vai sākt savu projektu Silīcija ielejā, tomēr viņi fiziski nevar tur nokļūt, jo nav līdzekļu. Tādējādi šāda iespēja Plug and Play ir nedaudz par ātru, norādīja Gailums.

Viņš piebilda, ka viena no priekšrocībām atrasties tieši Plug and Play bija «valstu pārstāvniecību Silīcija ielejā» modelis un viens no nozīmīgākajiem ieguvumiem bija tieši valsts vārda popularizēšana, norādot piederību augsto tehnoloģiju valstu «klubam». Taču reklamēt valsti, maksājot īri par biroja vietu un reklāmas baneriem, tomēr nav pats efektīvākais veids, kā izlietot atbalstītāju saziedotos līdzekļus, norādīja Gailums.

Vēl viens iemesls pieņemtajam lēmuma bijis tas, ka joprojām nav skaidrs, vai Latvijas valsts pieņems lēmumu veidot kādu «placdarmu» Silīcija ielejā vai tieši Plug and Play, līdz ar to nav pat prognozējams aptuvenais termiņš, līdz kuram vajadzētu turpināt valsts vārda pārstāvēšanu.

Kā minēja Gailums, praktiskie sadzīves jautājumi, piemēram, kur atstāt mantas, ir atrisināti, jo ir izveidojušies kontakti ar Silīcija ielejā dzīvojošu latviešu kopienu, kas to varētu atrisināt daudz efektīvāk, nekā īrējot telpas inkubatorā.

Pašlaik jau ir nodibināta LABACA juridiskā biedrība un reģistrēts bankas konts Kalifornijā, lai varētu pieņemt ziedojumus ASV un apmaksāt tur rīkoto pasākumu norisi. Vietējā latviešu kopiena un goda konsule ir iesaistījusies bezpeļņas organizācijas statusa reģistrēšanai LABACA, kas nodrošinātu nodokļu atlaides un līdz ar to arī lielāku ziedojumu plūsmu.

Pirmais plānotais regulārais pasākums Silicon Valley Latvians Meetup varētu notikt novembrī Saniveilā, un turpmāk šādi pasākumi ir plānoti regulāri - reizi mēnesī. Šis pasākums ir paredzēts gan vietējiem Sanfrancisko līča rajonā dzīvojošajiem latviešiem un to atbalstītājiem, gan tiem, kas tur ierodas no Latvijas un meklē kontaktus, skaidroja Gailums.

«Pasākuma devīze Share Your Success norāda uz pasākuma formātu - uzaicināt latviešus, kas ir kaut ko sasnieguši, lai padalītos pieredzē ar citiem un palīdzētu radīt nākošos veiksmes stāstus,» minēja LABACA pārstāvis. Pēc viņa norādītā, katru mēnesi parādās arvien jauni latvieši, kas dzīvo šajā apkaimē un strādā Silīcija ielejas uzņēmumos - daži no viņiem meklē darbu un varētu tikt iesaistīti latviešu dibinātos ASV uzņēmumos. Ir parādījušies arī investoru kontakti, kas ir balstīti uz latviešu kopienas biedriem un viņu draugiem.

Paralēli šīm aktivitātēm LABACA meklē jaunas, lētākas vai bezmaksas, telpas savas pārstāvniecības uzturēšanai. Pēc asociācijas pārstāvja teiktā, tie varētu būt vietējās kopienas locekļu īpašumi vai biroju telpas.

Gailums pauda viedokli, ka LABACA, deviņus mēnešus darbojoties inkubatorā, ir izpildījusi savu misiju, jo Plug and Play esošo valstu pārstāvji ir ieraudzījuši Latvijas vārdu, bija iemesls izkārt Latvijas karogu, kas tur arī paliks redzamā vietā visām nākotnes delegācijām, ir noorganizēta premjera vizīte. Tas arī palīdzējis vienot līča latviešu kopienu, kas pirms tam nebija apzināta, kā arī norādīja virzienu Latvijas uzņēmējiem par iespējamo attīstību.

«Līdz ar to pārejam nākošā attīstības stadijā,» piebilda Gailums.

Kā ziņots, LABACA pārstāvniecība šā gada janvāra beigās tika izveidota ar SIA Digitālās ekonomikas attīstības centrs, Draugiem.lv, E-Tag un Real Sound Lab atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Start-up izveidotājs: nauda jāpelna globāli, jātērē – Latvijā

Gunta Kursiša, 02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas start-up uzņēmumu iespējas daudz neatšķiras no citu valstu uzņēmumu iespējām, ja nu vienīgi šeit ir zemākas ikdienas izmaksas. Ja start-up interesē tikai Latvijas klienti, tad uzņēmumam radīsies grūtības, un, sarodoties daudz šādu «lokālu» uzņēmumu, kas pārdod cits citam, arī valstij radīsies grūtības. Ir jāskatās tālāk – tas nozīmē pelnīt naudu globāli, bet to tērēt un attīstīt uzņēmumu – lokāli», Db.lv stāsta Latvijas start-up uzņēmuma, foto piezīmju lietojumprogrammas Nowte izveidotājs Zigmārs Rozentāls, kurš nesen atgriezies no vizītes Silīcija ielejā.

Silīcija ieleja ir vienīgā vieta, kur ir vērts veidot start-up, ja mērķis ir globāls tirgus, pārliecināts web pārlūka rīka Froont start-up līdzdibinātājs Sandijs Ruļuks. Viņam piekrīt arī Z. Rozentāls, norādot, ka «nekur citur pasaulē vienā vietā nav tik daudz reālu start-up piemēru, ekspertu, investoru un iespēju iegūt unikālus kontaktus un sadarbības iespējas».

Organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētā misijā uz Silīcija ieleju šā gada vasaras sākumā devās četru Latvijas start-up uzņēmumu pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up uzņēmēji gatavojas otrajai misijai Silīcija ielejā

Gunta Kursiša, 03.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas IT un tehnoloģiju nozares uzņēmumi no 4. līdz 14. jūnijam tirdzniecības misijas ietvaros apmeklēs Silīcija ieleju Kalifornijā. Iespēja doties uz augsto tehnoloģiju un investīciju meku radusies tiem Latvijas uzņēmumiem, kas sevi pieteikuši vietējā tirgū un vēlas paplašināt darbību ASV, piesaistot investoru kapitālu straujākai biznesa attīstībai.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un start-up pasaules iekarošanai paredzētās organizācijas StartupLatvia tirdzniecības misijas mērķis ir iepazīstināt brauciena dalībniekus ar Silīcija ielejas specifisko biznesa kultūru, dot iespēju prezentēt savu biznesu Silīcija ielejas riska kapitālistiem un biznesa eņģeļiem un tikties ar lielo korporāciju pārstāvjiem un iegūt informāciju no pirmavota par šo tehnoloģiju uzņēmumu stratēģiskajiem attīstības virzieniem un turpmākās sadarbības iespējām, Db.lv informēja StartupLatvia pārstāve Sanita Laiviņa.

Db.lv jau rakstīja, ka pirmais šīs organizācijas un LIAA organizētais brauciens uz Silīcija ieleju vainagojies ar panākumiem - brauciens rezultējies ar vairākiem sadarbības piedāvājumiem un investoru intereses piesaistīšanu atsevišķiem Latvijas delegācijas uzņēmumiem. Kopumā pirmajā misijā uz Silicija ieleju devās seši Latvijas IT uzņēmumi. Kā norāda StartupLatvia pārstāvji, organizēt otru tirdzniecības misiju uz Silīcija ieleju rosināja turienes invesotru un vadošo ekspertu aktivitāte, kā arī pieaugošā Latvijas tehnoloģiju uzņēmumu interese par ASV tirgu. Tā, piemēram, trīs nedēļu ilgās misijas ietvaros Latvijas uzņēmums Booking Group, kas specializējas autonomas pakalpojumu rezervēšanas sniegšanā internetā, prezentējis savu kompāniju vairākiem lieliem riska kapitālistiem un saņēmis viņu atzinumu, ka reāli kompānija var pretendēt uz investīcijām septiņu līdz divpadsmit miljonu ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas start-up programmas organizators: labāki panākumi Silīcija ielejā tiem, kam jau labi iet Latvijā

Gunta Kursiša, 28.06.2013

Mirklis pirms uzņēmumi sniegs savas prezentācijas riska investoriem latviešiem speciāli organizētā pasākumā "Latvian companies pitching to investors" Silīcija ielejā. No kreisās: Artjoms Krizanovskis no Roamerapp, Sanita Laiviņa no StartupLatvia, Sandijs Ruļuks no Froont, Zigmars Rozentāls no Nowte, Anatolijs Ropotovs no Stuff.tm, Līga Hoy-Latvijas goda konsule Ziemeļkalifornijā, Ilmārs Kreituss no RISEBA un Artūrs Zandersons no StartupLatvia.

Foto: StartupLatvia

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labākus rezultātus investīciju piesaistes un noieta paplašināšanas ziņā Silīcija ielejā gūst tās kompānijas, kas pirms tam jau pastāvīgi ir paspējušas iegūt pirmos rezultātus un atsauksmes no pašmāju klientiem, norāda viens no StartupLatvia programmas organizatoriem Artūrs Zandersons.

Jūnijā noslēgusies otrā latviešu pašu (organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA)) organizētā start-up uzņēmēju misija Silīcija ielejā, Kalifornijā, uz kuru devās četru Latvijas IT uzņēmumu pārstāvji. Misijas mērķis bija iepazīstināt brauciena dalībniekus ar Silīcija ielejas specifisko biznesa kultūru, nodrošināt uzņēmējiem vispārējas apmācības un sniegt iespēju prezentēt savu biznesu Silīcija ielejas riska investoriem

Uz Silīcija ieleju devās pārstāvji no uzņēmuma Froont, Nowte, Roamerapp, Stuff.tm un Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas (RISEBA).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu pirmais patstāvīgais centiens pieteikt sevi Silīcija ielejā vainagojas ar panākumiem

Gunta Kursiša, 21.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā latviešu pašu organizētā tirdzniecības misija Silīcija ielejā izdevusies veiksmīga – brauciens rezultējies ar vairākiem sadarbības piedāvājumiem un investoru intereses piesaistīšanu atsevišķiem Latvijas delegācijas uzņēmumiem.

Latviešu uzņēmēju tirdzniecības misija norisinājās no šā gada 31. janvāra līdz 12. februārim, un tajā piedalījās seši Latvijas informācijas tehnoloģiju nozares uzņēmumi - Karšu izdevniecība Jāņa sēta, Booking Group, tostarp arī četri Ventspils Augsto tehnoloģiju parka Biznesa inkubatora uzņēmumi - Intelligence Media Group, Molips, Informatics un TestDevLab.

Šī bija pirmā misija Silīcija ielejā, ko organizēja latvieši paši – start-up pasaules iekarošanai paredzētā jaunizveidotā organizācija StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Līdz šim Latvijas iesācējuzņēmumi izcīnīt sev vietu Silīcija ielejā devās pašu spēkiem vai, pievienojoties Igaunijas start-up uzņēmumu delegācijai. Tāpat līdz šim Latvijai nebija savas pārstāvniecības tehnoloģiju mekā, un mērķtiecīgai start-up uzņēmumu virzīšanai finansējums netika nebija atvēlēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up uzņēmumam Silīcija ielejā palīdz miljardu kompānijas izveidotājs

Gunta Kursiša, 06.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prezentāciju pasākumā Silīcija ielejā projekta getgamers.eu izveidotājam Kristapam Moram palīdzīgu roku sniedza Kriss Berijs (Chris Burry) no US Market Acess Center. Mailigen.com pārstāvis Arturs Bernovskis norāda, ka Silīcija ielejā nepastāv atšķirības attieksmes ziņā starp «zaļajiem» un «veterāniem», jo pastāv iespēja, ka pēc gada start-up pāraugs miljonu vērtā kompānijā.

Jau vēstīts, ka maija beigās divi Latvijas iesācējuzņēmumi devās uz Silīcija ieleju ASV. Tirdzniecības misiju organizēja Igaunijas Tehnopol Startup inkubators un Wiseguys akselerators, un kopumā uz to devās deviņu uzņēmumu pārstāvji, septiņi Igaunijas uzņēmumi un divi Latvijas IT uzņēmumu pārstāvji – I-Media (projekts mailigen.com) un Web Projects (projekts getgamers.eu).

Uz kontaktu pamata Silīcija ielejā veidojas lielākā daļa sadarbību. Latvijas start-up brauciens uz ASV tehnoloģiju «meku» izdevies veiksmīgs, uzskata mailgen.com un getgamers.eu pārstāvji, jo dibinātas jaunas pazīšanās ar vairākām investīciju kompānijām un biznesa eņģeļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noritējusi kārtējā tirdzniecības misija uz Silicija ieleju; ko saka dalībnieki?

Dienas Bizness, 20.10.2014

RocketSpace inkubatorā ar uzņēmēju un riska kapitāla fonda un Losandželosas, ASV tīro tehnolģiju inkubatora vadītāju Matt Vitamante.

Avots: StartupLatvia

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ASV atgriezušies Latvijas uzņēmēji, kas piedalījās ceturtajā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un biedrības StartupLatvia organizētajā Tirdzniecības misijā uz Silīcija ieleju ASV. Tirdzniecības misijas mērķis bija iepazīstināt Latvijas uzņēmumus ar Silīcija ielejas iesācējuzņēmumu (startup) ekosistēmu, nodrošināt apmācības ar ASV mentoriem – nozares ekspertiem, un sniegt iespēju tīklot un veidot kontaktus ar ASV investoriem un potenciālajiem korporatīvajiem partneriem.

Latvijas uzņēmēju tirdzniecības misija Silīcija ielejā norisinājās no šā gada 15.septembra līdz 24.septembrim un tajā piedalījās vairāki pieredzējuši uzņēmēji.

Silīcija ieleja, kas atrodas ASV Kalifornijas štatā ir mājvieta daudzām pasaules lielākajām tehnoloģiju korporācijām, kā arī tūkstošiem startup uzņēmumu. Tā ir vadošais mezgls augsto tehnoloģiju inovācijām un attīstībai, nodrošinot vairāk nekā vienu trešdaļu no visām riska kapitāla investīcijām ASV.

Startup Latvia pārstāvis Artūrs Zandersons komentē, ka «Tirdzniecības misija sastāv no vairākiem elementiem, kas ļauj maksimizēt ieguvumu uzņēmējiem. Sākotnēji tiek veikti sagatavošanās mājasdarbi, iepazīšanās ar Silicija ieleju un darbs ar ASV mentoru, vēl atrodoties Latvijā. Pēc došanās uz ASV tiek organizētas klātienes tikšanās ar biznesa attīstības, vērtēšanas, juridiskajiem un investīciju piesaistes ekspertiem un mentoriem ASV, tikšanās un prezentācijas vadošajiem riska investīciju un enģeļu fondiem, tīklošana ar ekspertiem un citiem uzņēmējiem un iepazīšanās ar atbalsta organizācijām un inkubatoriem ASV. Misijas mērķis ir 10 dienās sniegt vispusīgu ieskatu biznesa vidē un apskatīt veidus, kā veidot un attīstīt biznesu ASV, kā arī nodrošināt praktiskas zināšanas, iemaņas un kontaktus. Pēc atgriešanās Latvijā uzņēmējiem parasti jau ir sagatavots saraksts ar veicamajiem mājasdarbiem, lai tie jau drīzumā būtu gatavi atgriezties ASV un realizēt savu mērķi investīciju un partneru piesaistei, vai arī veiksmīgi izmantot iegūto pieredzi savas darbības stiprināšanai un finanšu piesaistei tepat Eiropā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija pašlaik neparedz līdzekļus informācijas tehnoloģiju (IT) nozares pārstāvniecības atvēršanai Silīcija ielejā un plāno izmantot igauņu pieredzi, pievienojoties Igaunijas biznesa inkubatora Tehnopol organizētajam braucienam, kas IT nozares uzņēmumu pārstāvjus vedīs pie potenciālajiem investoriem.

«Patlaban Latvijas Ārējās ekonomiskās pārstāvinecības atvēršana ASV netiek plānota – šobrīd līdzekļi šādai aktivitātei no Latvijas puses nav paredzēti,» Db.lv norādīja Ekonomikas ministrijas (EM) pārstāve Elita Rubesa-Vorovko. Par vienas nozares pārstāvniecības atvēršanu, piemēram, IT nozares biroja atvēršanu Silīcija ielejā, lēmums jāpieņem kontekstā ar kopējo Latvijas Ārējās ekonomisko pārstāvniecību tīkla lietderību, ņemot vērā arī finansiālās iespējas, viņa skaidroja. «Lai nodrošinātu atbalstu Latvijas uzņēmumiem ASV Silīcija ielejā, Latvijas investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar Igaunijas Tehnopol Startup inkubatoru un Wiseguys akseleratoru organizē tirdzniecības misiju uz Silīcija ieleju,» stāstīja E. Rubesa-Vorovko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Silīcija ielejas investors: latvieši fascinē ar tehnoloģiskajām zināšanām un potenciālu, tomēr ar misijām uz Silīcija ieleju ir par maz

Gunta Kursiša, 04.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvieši nebeidz fascinēt ar savām nenovērtējami augstajām tehnoloģiskajām zināšanām un inteliģenci. [..] Tomēr bez pastāvīgas klātesamības nodrošināšanas ir grūti radīt atpazītu un uzticamu valsts pārstāvniecību Silīcija ielejā,» tā pēc latviešu start-up misijas Kalifornijas tehnoloģiju mekā – Silīcija ielejā – rezumējis investors Deivids Emersons (Davis Emerson), kurš pārstāv Harward Business School Angels.

«Diemžēl pavadītais laiks Silīcija ielejā ir pārāk īss, lai uzņēmēji pilnībā adaptētos šajā specifiskajā biznesa kultūrā un spētu sevi pārliecinoši prezentēt investoriem,» norādīja D. Emersons.

Viņš gan atzina, ka Latvijai ir ļoti labs potenciāls kļūt par vienu no pasaules tehnoloģiskās ekspertīzes centriem.

Db.lv jau ziņoja, no šī gada 28. janvāra līdz 7. februārim Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar jaunuzņēmumu atbalsta organizāciju StartupLatvia organizēja Latvijas start-up kompāniju trešo misiju Silīcija ielejā.

Trešajā tirdzniecības misijā Silīcija ielejā devās seši vietējie Latvijas tehnoloģiju nozares jaunuzņēmumi - Branchtrack, Walmoo, Prime AVG, Bright Field Technologies, Amber Games un Rīgas Reģiona biznesa attīstības inkubators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Latvijai ir izaicinājums sasniegt visnelabvēlīgākajā situācijā esošos jauniešus

Žanete Hāka, 27.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā Jauniešu garantija ir labi izveidota programma, kas motivē jauniešus iesaistīties darba tirgū, ceturtdien, 27.augustā, iepazīstinot ar pētījuma Ieguldām jauniešos: Latvija rezultātiem, atzina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) eksperti.

«Krīze būtiski ietekmēja Latvijas jauniešu situāciju, taču pēdējos gados situācija ir uzlabojusies. Jauniešu, kuri nestrādā vai nemācās, īpatsvars nav augstāks kā vidēji OECD valstīs. Jauniešu garantija ir lieliska iespēja jauniešu atgriešanai izglītībā un nodarbinātībā. Vienlaikus Latvijai ir izaicinājums sasniegt visnelabvēlīgākajā situācijā esošos jauniešus, lai piedāvātu augstas kvalitātes apmācības vai darba pieredzes iegūšanas iespējas,» uzsver OECD Nodarbinātības, darba un sociālo lietu direktorāta ekonomists Sebastians Konigs (Sebastian Königs).

OECD īstenotā pētījuma mērķis bija izvērtēt jauniešu, kas nemācās, nestrādā un neiegūst arodu (NEET jaunieši), profilu un aktivizācijas iespējas. Īpaša uzmanība bija pievērsta NEET jauniešu riska faktoriem, pieejamā atbalsta, sociālo un darba tirgus atbalsta programmu efektivitātei, NEET jauniešu bezdarbu ietekmējošajiem faktoriem, esošajam NEET jauniešu aktivizēšanas atbalstam un tā uzlabošanas iespējām (t.sk. pašvaldību sociālo dienestu, izglītības sistēmas un nodarbinātības dienesta loma). Pētījumā ir pieejama plaša informācija par jauniešu situāciju Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up dodas trešajā misijā uz Silīcija ieleju

Gunta Kursiša, 27.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģijas nozares jaunuzņēmumi jeb tā dēvētie start-up drīzumā dosies trešajā organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstītības aģentūras (LIAA) organizētajā tirdzniecības misijā uz Silīcija ieleju Kalifornijā, ASV.

Šī tirdzniecības misija notiks no 28. janvāra līdz 7. februārim un tajā piedalīsies seši vietējie Latvijas tehnoloģiju nozares jaunuzņēmumi - SIA Interaktīvās tehnoloģijas apmācībai, SIA Walmoo, SIA Prime AVG, SIA Wonderfull, SIA BSM konsultanti, SIA Amber games.

Tirdzniecības misijas ietvaros notiks seminārs par Silīcija ielejas biznesa kultūras niansēm, kā arī dalībnieku individuāls darbs pie efektīvu prezentāciju sagatavošanas investoriem. Tāpat notiks tikšanās ar riska investīciju fondu pārstāvjiem, biznesa eņģeļiem, korporatīvajiem partneriem, juristiem, citiem uzņēmējiem, kā arī biznesa akseleratoru un starptautiskās uzņēmējdarbības atbalsta organizāciju pārstāvjiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

TOP 3 populārākās Rīgas apkaimes pēc dzīvokļu darījumu skaita: Purvciems, Teika, Centrs

City 24 SIA, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šī gada sākumā Rīgā ekspluatācijā tika nodoti 700 dzīvokļi, bet visa gada ietvaros kopumā tika prognozēts vairāk nekā 2000 jaunu mājokļu pieaugums.* Ņemot vērā, ka īres cenas ir augstas un daļa padomju laika daudzstāvu dzīvojamie nami ir nolietojušies, pieprasījums pēc jaunajiem mājokļiem palielinās. Šobrīd aktīvi top jauni daudzdzīvokļu nami un privātmāju ciemati, kas ir pieejami plašam pircēju lokam. Šogad - laika periodā no janvāra līdz augustam Rīgas dzīvokļu tirgū notikuši 6529 darījumi.

Kā rāda statistikas dati, TOP 1 Rīgas apkaime pēc darījumu skaita ir Purvciems, kam seko Teika, Centrs, Imanta un Pļavnieki. Visbiežāk tiek iegādāti vienas un divu istabu mājokļi pirmajā un otrajā stāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up otrais dublis Silīcija ielejas iekarošanā

Gunta Kursiša, 25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar Igaunijas Tehnopol inkubatoru un Wiseguys aicina IT nozares iesācējuzņēmumus pieteikties dalībai tirdzniecības misijā uz Silīcija ieleju.

Šī būs jau otrā tirdzniecības misija, kurā dosies vairāki Igaunijas un daži Latvijas iesācējuzņēmumi. Iepriekšējā misija uz Silīcija ieleju norisinājās šā gada maija beigās un jūnija sākumā, un no Latvijas uz ASV «tehnoloģiju meku» devās divi Latvijas start-up uzņēmumi – I-Media (projekts mailigen.com) un Web Projects (projekts getgamers.eu). Iepriekšējā misijā Latvijas uzņēmējiem izdevās dibināt kontaktus ar vairākām investīciju kompānijām un «bizesa eņģeļiem».

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunieši krāj savam mājoklim, automašīnai vai citam lielākam pirkumam

Dienas Bizness, 19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa (61%) 18-25 gadus veci jaunieši Latvijā krāj naudu konkrētam mērķim – liecina SEB bankas veiktā aptauja Baltijas valstīs. Igauņu un lietuviešu jaunieši ir nedaudz aktīvāki krājēji – apstiprinošu atbildi snieguši attiecīgi 76% Igaunijā un 78% no aptaujātajiem jauniešiem Lietuvā.

Populārākais iemesls, kādēļ Latvijas jaunieši krāj naudu, ir vēlme veikt kādu lielāku pirkumu, iegādāties savu mājokli vai automašīnu. Neliela daļa jauniešu atbildējuši, ka krāj līdzekļus savām kāzām.

Aptaujas dati liecina, ka Latvijā ir vismazākais jauniešu skaits, kuri veic uzkrājumus nākotnes mērķiem – ar šādu rīcību izceļas vien seši no desmit aptaujātajiem jauniešiem. Taču, to jauniešu vidū, kuri uzkrāj naudu, visbiežāk krāj lielākiem pirkumiem, piemēram, datoram un mobilajam tālrunim - 18% Latvijā, 21% Lietuvā un 23% Igaunijā. Otrs kārotākais mērķis Latvijā ir mājokļa iegāde – šim mērķim krāj 12% Latvijas, 13% Igaunijas un 22% Lietuvas jaunieši. Trešajā vietā ierindojas vēlme iegādāties savu auto – Latvijā šim mērķim krāj 8% jauniešu, kamēr Lietuvā - 22% un Igaunijā 10% aptaujāto jauniešu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemeļeiropā tehnoloģiju jaunuzņēmumu jeb startup industrija ir samērā jauna, taču tas nav mīnuss – Silīcija ielejas investori to jau ir noskatījuši kā reģionu ar nākotnes potenciālu

Tā intervijā DB stāsta 500 startups partneris Šons Persivals (Sean Percival). 500 startups ir viens no daudzajiem sēklas jaunuzņēmumu akseleratoriem Silīcija ielejā. Atšķirībā no citiem tas ir sācis lūkoties Ziemeļeiropas virzienā – savlaicīgi sākot darbību šajā reģionā, ir liels potenciāls ieguldīt veiksmīgās nākotnes kompānijās. Paredzams, ka drīzumā reģionu atklās arī citi investori.

Fragments no intervijas:

Kāpēc izvēlējāties būt Ziemeļeiropā?

Silīcija ieleja ir lieliska un interesanta vieta, bet tā arī ir ļoti koncentrēta, tur notiek pārāk daudz dažādu aktivitāšu, kompānijas nereti ir pārvērtētas. Ir iespējams sagaidīt gan uzplaukumu, gan burbuli. Mana interese ir ļoti agrīnas stadijas kompānijas, jaunas ekosistēmas. Pirms gada atbraucu uz Ziemeļeiropu, iemīlējos šajā vietā un cilvēkos, saskatīju iespējas un sapratu, ka šis reģions vēl nav atklāts. Redziet, Silīcija ielejas investori iegulda tikai tās kompānijās. Šajā ziņā esam atšķirīgi – strādājam 18 valstīs visā pasaulē, meklējam jaunas ekosistēmas, kas atrodas attīstības procesā. Ierodamies agri un, kad šīs ekosistēmas attīstās, nobriest, tur jau darbojamies. Protams, uzņemamies risku. Līdzīgi rīkojāmies Brazīlijā un Indijā pirms četriem gadiem, kad visi teica, ka esam neprātīgi, bet tagad visi vēlas tur būt. Guvām panākumus, esam izgājuši no piecām kompānijām, pārdodot savas daļas tajās. Tās bija tiešām veiksmīgas, vairākkārt pavairojām ieguldīto kapitālu. Un Indija nebija zināma kā valsts, kur šādi gadījumi notiek. Redzam ieguvumus no tā, ka toreiz uzņēmāmies risku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā ir noslēdzies.

Pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā ir noslēdzies un no šā gada februāra jaunuzņēmumiem pieejama pārstāvniecība globālajā startup tīklošanās vietā un investoru piesaistes karstākajā punktā - Silīcija ielejā, informē Ekonomikas ministrija.

Latvijas pārstāvniecība izveidota kopstrādes biroja ēkā WeWork, kas ir globāla koprades platforma inovatīviem, strauji augošiem tehnoloģiju startup uzņēmumiem. «Būtiskākais ieguvums Latvijas uzņēmumiem ir WeWork plašā starptautiskā pārstāvniecība - ar 150 lokācijām vairāk nekā 50 pasaules pilsētās, kas nozīmē, ka turpmāk Latvijas startup uzņēmēji jebkurā no šīm vietām varēs izmantot gan biroja telpas, gan biznesa tīklošanās un sadarbības iespējas ar citiem jaunuzņēmumiem visā pasaulē,» informē Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinās jauniešu reģistrēto uzņēmumu skaits

Dienas Bizness, 26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados jaunieši Latvijā reģistrējuši mazāk jaunu uzņēmumu nekā, piemēram, 2011.gadā, kas atspoguļo arī valsts kopējo tendenci sarukt jaunreģistrēto uzņēmumu skaitam. Lursoft pētījums apliecina, ka piemēram, 2011.gadā personas vecumā līdz 25 gadiem reģistrējušas 3 116 jaunus uzņēmumus, savukārt pērn – 2 660, kas ir kritums par 14,63%, informē Lursoft Komunikāciju vadītāja Indra Jansone.

Ņemot vērā pašreizējo tendenci, paredzams, ka arī šogad mūs nesagaida pārsteigumi un jauniešu jaunreģistrēto uzņēmumu skaits turpinās lejupejošu tendenci.

Patlaban jauniešiem kopumā pieder kapitāldaļas 3,58% Latvijas uzņēmumu.

Lursoft dati rāda, ka jaunieši labprāt veido arī kopīgus uzņēmumus ar saviem vienaudžiem, ko apliecina kaut vai tas, ka 8 144 jauniešiem patlaban pieder 7 784 uzņēmumi, savukārt vēl 7 202 personas vecumā līdz 25 gadiem ir amatpersonas kopumā 6 921 uzņēmumā.

Lai gan aizvien lielāku interesi jauniešu vidū izraisa IT joma, kas ļauj bez īpaši lieliem kapitālieguldījumiem uzsākt savu biznesu, analizējot nozares, kurās visbiežāk iesaistījušies gados jaunie cilvēki, redzams, ka priekšplānā izvirzījusies tirdzniecība. Pētījuma rezultāti apliecina, ka no visiem jauniešiem piederošajiem un viņu vadītajiem uzņēmumiem 9,12% darbojas mazumtirdzniecības jomā, bet vēl 5,16% darbību saistījuši ar vairumtirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Rīgā pulcēsies tehnoloģiju startup nozares pārstāvji no visas pasaules

Lelde Petrāne, 26.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajai konferencei Silicon Valley Comes to the Baltics 2015 pieteicies rekordaugsts dalībnieku skaits.

Lai gan līdz konferencei 7.novembrī ir vēl divas nedēļas, tai reģistrējušies vairāk nekā 300 iesācējuzņēmumi (startup), investori, nozares profesionāļi un starptautiskie mediji no vairāk nekā desmit pasaules valstīm. Liela interese ir arī par TechHub Academy meistarklasi, kur jaunos uzņēmējus mentorēs investori no Silīcija ielejas.

Konferences galvenā tēma ir MONEY GOES WHERE TALENT GROWS jeb Nauda seko talantiem, uzsverot, ka jaunie tehnoloģiju uzņēmumi strauji attīstās visā pasaulē, ne tikai Silīcija ielejā ASV, un investori ir gatavi ieguldīt jaudīgās idejās un talantīgās komandās, lai kur tās atrastos. Dagnija Lejiņa, Silicon Valley Comes to the Baltics vadītāja uzsver: «Inovācijas ir globālas un veiksmīgas tehnoloģiju startup kompānijas var izveidot jebkur pasaulē. Rīgai un Baltijas reģionam ir lielas iespējas kļūt par reģionālo startup un finansējuma magnētu. Konference noteikti palīdzēs veidot vēl ciešākas attiecības ar Silīcija ieleju ASV un pievērst starptautisku investoru uzmanību. Jau pieredzējušie uzņēmumi piedalās, lai piesaistītu jaunus darbiniekus, turpretī jauni startup meklē iespēju gūt pieredzi un atsauksmes, noķert investorus aiz rokas kafijas pauzē.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sasniegtu globālus panākumus, ambīcijām jābūt augstām

«Silīcija ielejā veido globālas kompānijas, nevis dzīvesstila uzņēmumus,» norāda Mišela Mesina (Michelle E. Messina), konsultāciju kompānijas Explora International vadītāja, kura uzstājās šodien notikušajā jaunuzņēmumu politikas konferencē Lietuvā. Viņa ir arī grāmatas Decoding Silicon Valley: The Insider's Guide līdzautore. Tāpēc arī uzņēmumi sāk ar globālu vīziju, nevis vietējas kompānijas ideju. Augstais ambīciju līmenis nosaka arī to, ka lielākā daļa ieceru cieš neveiksmi, bet viņa iesaka vairāk koncentrēties uz panākumiem un nepievērst tik daudz uzmanības neveiksmēm. Ja neveiksmes gadās, tās vēlams piedzīvot pēc iespējas agrīnā stadijā, mācīties no šīs pieredzes un doties tālāk. Vienlaikus eksperte norāda, ka lielākā daļa jaunuzņēmumu veic pašnāvību, nevis tiek nogalināti. Tādēļ svarīgāk par finansējumu ir mentori un padomdevēji, kuri guvuši pieredzi dažādās kompānijās, redzējuši daudz dažādas situācijas. Jaunuzņēmumiem īpaši svarīgs ir kontaktu tīkls, tāpēc Silīcija ielejā to veido rūpīgi. Silīcija ielejas uzņēmēji esot atvērti palīdzēt cits citam un iepazīstināt ar citiem. M. Mesina uzsver, ka šis paradums saistās ar izpalīdzību, negaidot neko pretī. Taču nākotnē, kad ieteicējs vēlēsies palīdzību iepazīstināšanā ar kādu citu, tiek sagaidīta atsaucība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Darba devējiem piedāvā iespēju ar ES finansiālu atbalstu nodarbināt jauniešus

Žanete Hāka, 13.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba devējiem Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) piedāvā iespēju ar Eiropas Savienības (ES) finansiālu atbalstu nodarbināt savos uzņēmumos vai organizācijās jauniešus, informē NVA.

Daudzi jaunieši bezdarbnieki, NVA pasākumu ietvaros iegūstot darba pieredzi pie darba devēja un apliecinot savas dotības un profesionālās spējas, vēlāk kļūst par vērtīgu ieguvumu uzņēmumam.

Lai savam uzņēmumam piesaistītu jaunu, izglītotu un perspektīvu darbinieku ar profesionālo vai augstāko izglītību, darba devējam NVA filiālē jāiesniedz pieteikums dalībai ES projekta Jauniešu garantijas atbalsta pasākumā Pirmā darba pieredze jaunietim, bet ja darba devējs vēlas nodarbināt jaunieti subsidētajā darba vietā, viņam jāpiesakās dalībai ES projekta Jauniešu garantijas atbalsta pasākumā Subsidētās darba vietas jauniešiem bezdarbniekiem (pasākumi noteiktām personu grupām). Savukārt biedrībām un nodibinājumiem ES projekts Jauniešu garantijas piedāvā iespēju iesaistīt jauniešus darbā sabiedrības labā, piedaloties atbalsta pasākumā Darbam nepieciešamo iemaņu attīstība nevalstiskajā sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Pārrunās iespējas nodrošināt Latvijas start-up ekosistēmas pārstāvību Silīcija ielejā

Zane Atlāce - Bistere, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens no šā gada 25. līdz 28. oktobrim darba vizītē apmeklēs Čikāgu un Silīcija ieleju Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV), lai veicinātu Latvijas atpazīstamību un jaunus tirdzniecības sakarus starp Latvijas un ASV uzņēmējiem, kā arī pārrunātu iespējas nodrošināt Latvijas start-up ekosistēmas pārstāvību Silīcija ielejā.

Šajā vizītē piedalās arī plaša, vairāk nekā 50 Latvijas uzņēmēju delegācija. Vizītes ietvaros, ceturtdien, 26. oktobrī, Čikāgā ekonomikas ministrs piedalīsies Latvijas ekonomikas konferencē Spotlight Latvia, kurā pulcēsies vairāk kā 200 ASV un Latvijas uzņēmēji. Konference ir lieliska iespēja Latvijas uzņēmējus iepazīstināt potenciālos sadarbības partnerus ASV ar saviem produktiem un pakalpojumiem, tādejādi sekmējot jaunu sadarbības sakaru dibināšanu.

Savukārt piektdien, 27. oktobrī ekonomikas ministrs dosies vizītē uz Silīcija ieleju ASV Kalifornijas štatā. «Šogad, paralēli likumdošanas pilnveidošanai, daudz strādājam pie Latvijas start-up vides popularizēšanas jeb mārketinga. Šogad kopā ar jaunuzņēmumiem un tos pārstāvošo asociāciju dodamies vizītēs uz stratēģiski svarīgām vietām start-up globālajā kartē – septembrī apmeklējām Izraēlu, savukārt Silīcija ielejā plānojam pārrunāt iespējas kā labāk palīdzēt Latvijas jaunuzņēmumiem integrēties augstākās līgas investoru vidē,» norāda A. Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mykoob līdzīpašnieks: Silīcija ielejā varēju paraudzīties uz sevi no malas un uzzināt, ka man ir seksīgs angļu akcents

Sanita Igaune, 18.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Silīcija ielejā neviens nemētājas ar naudu, un līdzekļi tiek piešķirti cilvēkiem, kuri pierāda, ka nepieciešamības gadījumā spētu produktu virzienā arī kaut ko pamainīt. Arī spēcīgi padomdevēji var dod izšķirošu lomu, tā LATA konferencē Drošība un atvērtība norādīja MyKoob līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kalniņš.

Tāpat Silīcija ielejā ir jāatceras, ka daži klienti ir labāk nekā perfekts biznesa plāns, proti, produktu ir jādod lietot nevis jāprasa par to viedoklis. Tāpat labāk ir pieņemt ātru lēmumu, nevis nepieņemt lēmumu vispār, atzīmēja M. Kalniņš.

Silīcija ieleja dod arī iespēju, kā visobjektīvāk uz sevi un savu produktu paskatīties no malas - ārpus savas konforta zonas. Silīcija ielejā produkti tiek prezentēti kā filmā, un tur pasniegšanas veidā ir nepieciešama rozīnīte. «Es, piemēram, esmu saņēmis komplimentu, ka man ir seksīgs angļu akcents,» piebilda M. Kalniņš.

MyKoob valdes loceklis un viens no projekta autoriem Ģirts Ļaudaks iepriekš DB stāstīja, ka uzņēmums 2011. gadā Vīnē piedalījās starptautiskā konferencē Startup Week 2011, kurā dalību ņēma ap 500 uzņēmumu no visas Eiropas. Tajā MyKoob tika atzīts par otru labāko start up projektu Eiropā, kas MyKoob pavēra iespēju aizbraukt uz ASV Silīcija ieleju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

21. septembrī no plkst.11:00 līdz plkst.16:00 norisināsies līdz šim lielu interesi un atsaucību guvušais Atvērto durvju dienas maratons. Atvērto durvju diena ir lieliska iespēja visiem, kam šobrīd aktuāla mājokļa iegāde - pasākuma ietvaros būs iespēja apmeklēt 22 jaunos projektus Rīgas centrā, Teikā, Pārdaugavā, Mārupē, Piņķos, Ādažos un Jūrmalā.

Maratona dalībnieki: Club Central Residence II (Centrs), CENTRUS (Centrs), Bibliotēkas Nams (Centrs), Lāčplēša 13 (Centrs), Kr.Barona 30 (Centrs), Ernesta Birznieka - Upīša 10 (Centrs), Blaumaņa 34 (Centrs), Krišjāņa Valdemāra 69 (Centrs), Park Alley II (Centrs), Aleksandra Čaka 36 (Centrs), Jaunā Teika (Teika), Hausmaņa terases (Purvciems), River Breeze Residence (Klīversala), Filozofu Rezidence (Pārdaugava), Kuldīgas 32 (Āgenskalns), IRIS SHAMPETERIS APARTMENTS (Pleskodāle - Šampēteris), Bišumuiža (Bišumuiža), Bieriņu Rezidences (Mārupe), Zelta Rasa III (Mārupe), Saliena (Piņķi), Ciemats Dailas (Ādaži), Summer House (Jūrmala).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Cik liela problēma ir jauniešu bezdarbs?

Ieva Strode, tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS sociālo un politisko projektu direktore, 07.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī bezdarba līmenis jauniešu vidū Latvijā ir zemāks nekā Eiropas Savienībā (ES) kopumā, tomēr DNB Latvijas barometra jaunākā pētījuma dati sasaucas ar satraukumu par jauniešu bezdarbu Eiropā. Iedzīvotāji ir kritiski novērtējuši Latvijas jauniešu iespējas atrast darbu: 61% norādīja, ka to izdarīt ir grūtāk nekā vidēji ES, 26% - ka tikpat grūti kā vidēji ES, bet tikai 5% aptaujāto uzskata, ka darbu atrast ir vieglāk.

Detalizētāk analizējot datus, jāpiebilst, ka vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem vērtējums ir bijis mazāk kritisks: situāciju Latvijā par labāku gan atzinuši tikai 6%, bet biežāk norādīts, ka tā ir aptuveni tāda pati (34%), un par sliktāku to uzskata 57%. Jāpiebilst, ka, saskaņā ar DNB Latvijas barometra šī mēneša datiem, gados jaunāki respondenti iespējas atrast labu darbu vērtē augstāk nekā gados vecāki cilvēki. Vecumā no 18 līdz 24 gadiem šīs iespējas par labām atzina 14% respondenti, vecumā no 25 līdz 34 gadiem 11% respondentu, bet no gados vecākiem respondentiem vien 4%. Taču, analizējot pēdējos CSP statistikas datus par 2015.gada II ceturksni, jāsecina, ka, ja kopējais bezdarba līmenis 2015.gada II ceturksnī bijis 9.9% (iedzīvotājiem vecuma grupā 15-64g.v.), tad vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem šis rādītājs bija 15.2%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šogad atbalsts paredzēts 15 tūkst. bez darba esošajiem jauniešiem

Gunta Kursiša, 04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad vairāk nekā 15 tūkst. jauniešu varēs saņemt nepieciešamos pakalpojumus, tai skaitā, karjeras konsultācijas apmācības,vai arī iesaistīties nodarbinātības pasākumos, informēja Labklājības ministrijas (LM) valsts sekretāre Ieva Jaunzeme.

Bez darba esošais jaunietis var iesaistīties profesionālās tālākizglītības vai neformālas izglītības programmās. Tāpat jaunieši var piedalīties konkurētspējas paaugstināšanas pasākumos, iziet apmācību pie darba devēja, strādāt speciāli viņam izveidotā darba vietā vai arī veikt brīvprātīgo darbu.

Jauniešiem piedāvāta iespēja arī izmēģināt spēkus savas komercdarbības uzsākšanā vai arī kļūt par pašnodarbināto.

Tiem jauniešiem, kas vēl nav droši, ar kādu darbības jomu vēlas saistīt savu profesionālo izaugsmi, var izmantot karjeras konsultācijas.

Šā gada otrajā pusē simts jaunieši varēs piedalīties jauniešu darbnīcās, kas norisināsies pilotprojekta ietvaros. To ietvaros viņiem būs iespēja izmēģināt trīs profesionālās jomas profesionālās izglītības iestādē. Katrā no jomām jaunieši darbosies trīs nedēļas, lai iepazītos ar to specifiku. Pasākuma laikā jaunietis saņems ikmēneša stipendiju 40 latu apmērā, bet jaunieši ar invaliditāti - 60 latu stipendiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Latvijā zudušās paaudzes pieaugums kopš 2008. gada otrs straujākais Eiropā

Gunta Kursiša, 22.10.2012

Nedz strādājošo, nedz studējošo jauniešu vecumā no 15 līdz 29 gadiem īpatsvars Eiropā 2011. gadā

Avots: guardian.co.uk

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā no 2008. līdz 2011. gadam Latvijā ārpus izglītības un darba sistēmas esošo jauniešu skaits ir audzis par 41%, kas ir otrs straujākais palielinājums Eiropā - lielāks «zudušās paaudzes» kāpums minētajā laika posmā bijis vien Rumānijā.

Jaunieši, kas nedz strādā, nedz izglītojas, 2011. gadā Latvijai izmaksājuši 540 miljonus latu, kas ir 2,67% no iekšzemes kopprodukta (IKP). Salīdzinājumam, 2008. gadā nestrādājošo jauniešu uzturēšana un ienākumi, kas varētu tikt gūti, ja jaunieši strādātu, veidoja 1,47% no IKP. Latvijā pašlaik nestrādā 18,7% jauniešu vecumā no 15 līdz 29 gadiem iepretim 13,7% 2007. gadā, citējot Eiropas Savienības (ES) aģentūras Eurofound veikto pētījumu, informē guardian.co.uk.

Komentāri

Pievienot komentāru