Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvija gaida jaunu franšīzes kompāniju ienākšanu

Žanete Hāka, 05.10.2016

DB 5.oktobra numura vāks

Jaunākais izdevums

Jaunu tirdzniecības centru atvēršana var veicināt jaunu franšīzes kompāniju ienākšanu, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Nākotnē Latvijā varēsim sagaidīt jaunu, pasaulē zināmu franšīzes kompāniju ienākšanu, taču nevar teikt, ka Baltija lielajiem starptautiskajiem spēlētājiem būtu sevišķi pievilcīgs reģions.

Latvijā turpina ienākt starptautiski franšīzes zīmoli un īpaši izteikti tas vērojams sabiedriskajā ēdināšanā, novērojumos dalās franšīžu konsultāciju kompānijas Francorp Baltic direktors Artūrs Beiers. Pēdējo gadu laikā Latvijā sagaidījām vairākus pasaulē zināmus zīmolus (Southern Fried Chicken, Subway, KFC, un Pizza Hut), un viņš skaidro, ka viens no iemesliem, kādēļ kompānijas izvēlas šo tirgu, ir jau franšīžu uzņēmumu stabilā darbība, piemēram, McDonalds, – šādu uzņēmumu nav daudz, tomēr pierāda, ka franšīze Latvijā var darboties ilgi un stabili.

Viņš gan uzsver, ka nevajadzētu automātiski pieņemt, ka Latvija ir pievilcīga lielajām starptautiskajām kompānijām, jo bieži vien Baltijā tās ienāk pastarpināti. Tas nozīmē, ka franšīzes devējs pārdod franšīzi biznesa sākšanai, piemēram, Krievijā, Ukrainā vai Polijā, savukārt uzņēmums, kas darbojas tajās valstīs, apņemas nosegt arī Baltijas reģionu.

Visu rakstu Var gaidīt pasaulē zināmus zīmolus lasiet trešdienas, 5.oktobra laikrakstā Dienas Bizness!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Viesnīcu tīkls Marriott International ienāk Latvijas tirgū

Lelde Petrāne, 15.01.2018

Logo

Jaunākais izdevums

Uz renovācijas laiku tiek slēgta viesnīca «Albert Hotel», lai 2019. gadā to atklātu kā jauno «Marriott» grupas viesnīcu ar nosaukumu «AC Hotel Riga». Jauno «Marriott» viesnīcu Latvijā pārvaldīs viesnīcu operators «Legendhotels».

Pēc renovācijas, ko veiks viesnīcas «Vastint Latvia» īpašnieks, «AC Hotel Riga» būs pieejamas 239 istabiņas. Viesnīcā atradīsies konferenču centrs, atpūtas telpa, restorāns un fitnesa centrs. Operators «Legendhotels Latvija» ir noslēdzis 20 gadu franšīzes līgumu ar «Marriott International», un jaunā viesnīca savu darbību sāks 2019. gadā.

«Legendhotels» valdes loceklis Tauri Sumbergs norāda, ka «Marriott International» ienākšana Latvijas tirgū ir būtisks notikums. Līdz ar to Latvija nonāks vairāk nekā 85 miljonu «Marriott» regulāro viesu redzeslokā, kas varētu būtiski palielināt Latvijas tūristu skaitu un spodrināt valsts tēlu.

«Legendhotels» ir starptautisks viesnīcu operators, kas darbojas Igaunijā, Latvijā un Polijā, patlaban pārvaldot 5 viesnīcas. 2017. gadā «Legendhotels» saskaņā ar «Marriott International» franšīzes līgumiem uzsāka sadarbību ar pasaulē lielāko viesnīcu ķēdi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Subway franšīzes ņēmēji: Vadība apdraud uzņēmuma darbību

Dienas Bizness, 19.01.2018

Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Jaunākais izdevums

Starptautiskās kompānijas Subway sabiedrisko attiecību krīze un nespēja tikt līdzi tirgus tendencēm ir tikai aisberga redzamā daļa kompānijas problēmām, raksta Business Insider.

Franšīzes ņēmēji norāda, ka kompānijas vadība ir pārāk lēni inovāciju ieviešanā un ir pieņēmuši lēmumus, kas nogalina biznesu. Trīs franšīzes ņēmēji Business Insider norādījuši, ka uzskata, ka uzņēmumam jānomaina augstākā vadība, tajā skaitā, vadītāja Sjūzena Greko, kas ir tīkla līdzdibinātāja Freda Delukas jaunākā māsa.

Vairāki uzņēmumam tuvu stāvoši cilvēki norādījuši, ka kompānijas pārdošanas apjomi un citi rādītāji pērn ir pasliktinājušies, tādējādi Subway pārdošanas apjomi sarūk jau ceturto gadu. Kompānijas veikalu skaits ASV sarucis par 909, zaudējot gandrīz trīsreiz tirdzniecības vietu nekā gadu iepriekš, un kāds franšīzes ņēmējs lēš, ka aptuveni trešdaļa Subway tirdzniecības vietu varētu būt zaudējumus nesošas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lietuvas Euroapotheca Igaunijas uzņēmums pirks aptieku tīklu Ulikooli Apteek

LETA, 30.01.2018

Foto: Ulikooli Apteek

Jaunākais izdevums

Lietuvas holdinga «Euroapotheca» Igaunijas meitasuzņēmums «Euroapteek» vienojies ar Somijas aptieku kompāniju «Yliopiston Apteekki» par tam piederošā Igaunijas aptieku tīkla «Ulikooli Apteek» iegādi, otrdien paziņojušas abas kompānijas.

Vienošanās paredz, ka «Euroapteek» iegādāsies un integrēs savā tīklā 13 aptiekas, kas pieder «Ylopiston Apteekki», un ir gatava turpināt piedāvāt franšīzes pakalpojumus 11 aptiekām, kas pašlaik darbojas tīklā «Ulikooli Apteek» pēc franšīzes principa.

Savukārt «Euroapotheca» grupā ietilpstošais Igaunijas medikamentu vairumtirdzniecības uzņēmums «Baltfarma» iegādāsies «Yliopiston Apteekki» piederošo Igaunijas zāļu vairumtirgotaju «Medapta».

Pašlaik tīklā «Euroapoteek» ir 49 aptiekas, bet tīklā «Ulikooli Apteek» - 24 aptiekas.

Pēc apvienošanās tīklā «Euroapoteek» būs 73 aptiekas, no kurām 54 piederēs uzņēmumam «Euroapoteek», bet 19 strādās pēc franšīzes principa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Izdzīvot modes mašinērijā

Linda Zalāne, 31.01.2018

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Latvijas zīmoli un dizaineri starptautiskā arēnā izvēlas dažādus attīstības ceļus, katram ir savi sasniegumi; pēdējos gados īpaši skaļu sensāciju nav bijis

«Pēc Mareunrol’s uzvaras gājiena, iegūstot starptautisko atpazīstamību, pagājuši jau desmit gadi, un šobrīd neviena tik «skaļa» viņu aizstājēja nav. Potenciāli tādi ir vairāki, tomēr ir jautājums – vai būs izrāviens. Industrijai tas ir ļoti nepieciešams,» vērtē Latvijas Modes palātas valdes priekšsēdētāja, Latvijas Dizaina padomes vadītāja, Banku augstskolas lektore Dita Danosa.

Ar savu veikalu ārvalstīs šobrīd var lepoties dizainere Katja Šehurina, kura pagājušajā rudenī ar prieku paziņoja, ka atvērusi savam zīmolam Katya Katya veikalu sen kārotā vietā – Čelsijā, Londonā. Šis notikums bija pamanīts angļu presē, atzīmējot ne vien zīmola atjaunošanu, bet arī sākot jauno kolekciju. Bērnu modes zīmola Lazy Francis dizainere Olga Krūze Čelsijas rajonā 2016. gada novembrī ir atvērusi Kids Emporium, kas ir bērnu apģērbu un aksesuāru veikals, kurš apvieno vairākus Latvijas bērnu modes zīmolus vienuviet. «Sava veikala atvēršanai nebūtu jābūt pašmērķim, bet gan pakārtotam attiecīgā zīmola definētajai ārējo tirgu iekarošanas stratēģijai un izvēlētajam modes produkta izplatīšanas modelim, kas var paredzēt vairumtirdzniecības aģentu, franšīzes, mazumtirdzniecības tīkla attīstīšanas, e-tirdzniecības u.c. risinājumus,» skaidro D. Danosa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Taxify: Tirgus ir pietiekami liels vairākiem spēlētājiem

Elīna Pankovska, 08.03.2018

Foto: Reuters/LETA

Jaunākais izdevums

Publiski izskanējusi neoficiāla informācija, ka Krievijas tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex.Taxi, iespējams, jau pavisam drīz varētu uzsākt savu darbību Rīgā. Taksometru nozares pārstāvji gan atzīmē, ka Yandex.Taxi jau pāris gadus taisās darboties Latvijā, bet tā arī tas nav noticis.

Taksometru izsaukšanas platformas Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš uz jautājumu, kā vērtē jauna spēlētāja ienākšanu, DB norāda, ka visu laiku kāds baumo par ārzemju aplikāciju ienākšanu Latvijā. Arī Uber jau 2014. gadā plānoja sākt darbību Latvijas tirgū, tomēr to vēl nav izdarījuši.

«Konkurentu ienākšanu nozarē vērtējam pozitīvi, jo konkurence uzlabo pakalpojuma kvalitāti iedzīvotājiem. Tirgus ir pietiekami liels vairākiem spēlētājiem. 98% braucienu notiek ar privāto transportlīdzekli vai sabiedrisko transportu, tāpēc ir kur augt. Turklāt liela daļa iedzīvotāju joprojām izmanto dispečeru pakalpojumus, lai izsauktu taksometru. Tas viss nākamo gadu laikā mainīsies. Taxify tirgū ir nostiprinājis savu pozīciju un strādā pie citiem inovatīviem risinājumiem, lai uzlabotu konkurētspēju,» piebilst J. Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Cik maksās Yandex.Taxi pakalpojums Rīgā?

Lelde Petrāne/Elīna Pankovska, 15.03.2018

Foto: ITAR-TASS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Yandex.Taxi sācis darboties Rīgā – Latvija kļuvusi par pirmo Eiropas Savienības valsti, kurā serviss uzsācis darbību. Izsaukt taksometru iespējams iOS un Android mobilajos pielikumos latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Serviss automātiski nosaka lietotāja atrašanās vietu un nosūta pieprasījumu vistuvāk esošajam vadītājam.

Mašīnas piebraukšana Rīgā maksāšot ne vairāk par 0,71 eiro, bet pēc tam ne vairāk kā 0,36 eiro par kilometru vai 0,13 eiro par brauciena minūti, informē pakalpojuma sniedzējs. Tā, piemēram, aizbraukt no tirdzniecības centra «Spice» līdz «Laimas» pulkstenim varot par apmēram 4,60 eiro. No viesnīcas «Radisson Blu Elizabete Hotel» līdz starptautiskajai lidostai «Rīga» – par aptuveni 7,40 eiro. Samaksāt par vešanu var skaidrā naudā vai ar bankas karti pielikumā, tas paskaidro.

«Mēs jau pasen sākām domāt par ienākšanu Baltijas valstīs. Visvairāk piedāvājumu sadarboties tiek saņemts no Latvijas, tāpēc mēs nolēmām sākt ar Rīgu. Mūsu tehnoloģijas un algoritmi padara taksometru par ērtu un ne pārāk dārgu pilsētas transporta veidu. Yandex.Taxi automātiski nodod pieprasījumu vadītājam, kurš atbrauks visātrāk. Tādā veidā viņam nenākas ilgi gaidīt uz izsaukumu vai braukt pie klienta cauri visai pilsētai. Serviss rēķinās ar situāciju uz ceļa, lai izveidotu optimālu maršrutu. Nākamo pieprasījumu pēc vadītāja tas jau laicīgi meklē vietā, kurp taksometrs ved pasažieri. Šādas tehnoloģijas samazina braucienu pašizmaksu – vadītāji nopelna vairāk, savukārt lietotāji maksā mazāk,» stāsta Yandex.Taxi starptautiskās attīstības direktors Mušegs Saakjans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Gateway&Partners apgrozījums turpina augt

Anda Asere, 26.03.2018

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Eksporta konsultāciju un tirgus izpētes kompānijas Gateway & Partners apgrozījums 2017. gadā sasniedza 1,24 miljonus eiro; izaugsme galvenokārt saistīta ar eksportu un franšīzes biroju attīstīšanu.

2016. gadā apgrozījums teju 1,1 miljons eiro. «Vietējā tirgus apjoms saglabājies līdzīgs, kā 2016. gadā. Galvenais pieaugums saistāms ar eksportu un franšīzes biroju darbību, strādājot un atbalstot Moldovas, Gruzijas, Ukrainas, Turcijas un citu valstu ražotāju eksporta aktivitātes un jaunu klientu piesaisti un tirgus izpēti,» stāsta Mārtiņš Tiknuss, Gateway & Partners (SIA GatewayBaltic) partneris.

2017. gadā uzņēmums stiprināja ražošanas kapacitāti un paplašināja pieejamo valodu skaitu projektu īstenošanai. Tāpat tika stiprināta pārdošanas kapacitāte Baltijā, attīstīti franšīzes biroji un ieviesti jauni produkti. Piemēram, pērn tika izveidota GatewayDesign nodaļa, kas palīdz uzņēmumiem atjaunot un uzlabot identitātes, mājas lapas un citus mārketinga materiālus. Tāpat tika veikta Gateway & Partners uzņēmuma zīmola uzlabošana un identitātes maiņa no Baltijas spēlētāja kļūstot par starptautisku konsultāciju biroju jau ar pieciem birojiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Audzē muskuļus kafijas pasaulē

Anda Asere, 29.06.2018

Nids Ķuberis

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Cilvēki ir izslāpuši pēc labas kafijas – ja uzņēmums atrod labu veidu un nišu, kā sevi prezentēt, var izveidot veiksmīgu biznesu

Tā uzskata lietuviešu kafejnīcu ķēdes Caffeine līdzīpašnieks Nids Ķuberis (Nidas Kiuberis). Šā gada beigās Baltijas lielākajā kafijas ķēdē būs 63 kafejnīcas, bet līdz 2022. vai 2023. gadam uzņēmuma mērķis ir to paplašināt līdz 100 kafejnīcām. Līdz šim uzņēmums attīstījies ar stratēģiskā investora BaltCap palīdzību, bet šobrīd meklē jaunu partneri, lai uzmirdzētu arī ārpus Baltijas. Pašlaik Caffeine ir divas kafejnīcas ASV, ko N. Ķuberis sauc par pilotkafejnīcām.

Fragments no intervijas, kas publicēta 29. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Agrāk ražojāt reklāmas, tagad – kafiju. Kā jūs no reklāmas nonācāt kafijas industrijā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

IKEA ver durvis Latvijā

Laura Mazbērziņa, 16.08.2018

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Latvijā pirmais mājokļu labiekārtošanas preču kompānijas IKEA veikals tiks atklāts 30. augustā.

«Rit pēdējās dienas līdz IKEA veikala atklāšanai Latvijā, un šodien sākam Rīgas un Pierīgas iedzīvotājiem piegādāt IKEA katalogu latviešu valodā. No 30. augusta gaidīsim ikvienu lielākajā IKEA veikalā Baltijas valstīs,» stāsta Inga Filipova, IKEA veikala vadītāja.

Jaunais veikals atrodas uz pašas Rīgas robežas Biķeru ielā 2, Dreiliņos, Stopiņu novadā. Šis ir lielākais IKEA veikals Baltijas valstīs, kura platība ir 34 500 kvadrātmetru. Tajā būs pieejamas vairāk nekā 8000 dažādas Zviedrijas dizaina preces mājokļa labiekārtošanai.

IKEA veikalā darbosies arī IKEA restorāns ar 450 sēdvietām, kā arī bistro un Zviedrijas pārtikas preču veikals. Restorāna apmeklētājiem tiks piedāvāti tradicionāli zviedru ēdieni, piemēram, gaļas bumbiņas un lasis, kā arī dažādi latviešu ēdieni. Iecienīto IKEA uzkodu – hotdoga un saldējuma – standarta cena bistro būs 0,30 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Līdz ar IKEA ienākšanu Latvijā citi tirgus dalībnieki «kreņķi neķer»

Elīna Pankovska, 18.09.2018

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Līdz ar Zviedrijas mājlietu zīmola IKEA ienākšanu Latvijā citi tirgus dalībnieki «kreņķi neķer», uzskatot, ka darbojas tomēr nedaudz atšķirīgā nišā.

Pagājušas nedaudz vairāk kā divas nedēļas, kopš Latvijā durvis vēra Zviedrijas zīmola veikals IKEA. Šajā laikā to apmeklēt jau paguvuši simtiem cilvēku gan no Latvijas, gan arī tuvākajām kaimiņvalstīm. IKEA franšīzes ņēmējs Latvijā ir SIA Paul Mason Properties, kura īpašniekam pieder arī zīmola veikals Lietuvā un Islandē. Kā iepriekš apgalvoja SIA Paul Mason Properties vadītājs Sigurdurs Palmasons, viņš uz Latviju braucis jau kopš 1997. gada ar vīziju atvērt te IKEA veikalu. Beidzot tas ir noticis. Projekta izmaksas no uzņēmuma puses ir aptuveni 60 milj. eiro. Tomēr S. Palmasons pieļauj, ka ar laiku šī summa varētu pieaugt, jo tālākā nākotnē iecerēts attīstīt teritoriju ap IKEA veikalu, izveidojot reģionālas nozīmes iepirkšanās centru.

Komentāri

Pievienot komentāru