Latvijā iecienītāko zīmolu TOP 10 

Baltijā veikts pētījums liecina, ka iecienītākais zīmols Latvijā ir Swedbank, Lietuvā - Facebook, bet Igaunijā - Kalev. Latvijā neviens no pašmāju zīmoliem nav iekļuvis TOP 10. Lielākoties reģionālie un globālie zīmoli ieņem vadošās topa pozīcijas arī Igaunijā un Lietuvā.

Monta Glumane, 01.6.2018
1/10

Tālāk galerijā: Latvijā desmit iecienītākie zīmoli. 10.vieta - Tele2

Foto: SCANPIX SWEDEN/SCANPIX/LETA

Pētījumu veicis uzņēmums Kantar Emor, kas ietilpst pētījumu uzņēmumu grupā Kantar.

Pēdējos četrus gadus pirmo vietu Latvijas topā ieņem Swedbank, bet Laima, kas ļoti ilgu laiku turējās otrajā vai trešajā vietā, šoreiz TOP 10 nav iekļuvusi. Atšķirībā no kaimiņvalstīm Latvijas topā ir vairāki tehnoloģiju zīmoli – piemēram, Samsung, Apple un Audi. Tāpat Latvijas iedzīvotāji augsti novērtējuši arī zīmolu Neste, kamēr citviet Baltijā neviens degvielas tirdzniecības uzņēmums zīmolu TOP10 nav iekļuvis.

Iecienītāko zīmolu TOP 10 visās trijās Baltijas valstīs ierindojušies tādi globāli zīmoli kā YouTube, Google un Swedbank, kā arī veikalu tīkls Maxima. Vietējie zīmoli topā lielākoties nav iekļuvuši, izņēmums ir vienīgi Igaunija, kurā pirmo vietu ieņem saldumu ražotājs Kalev, tam seko globālais zīmols YouTube, bet jau nākamie ir sabiedriskā raidorganizācija ERR un vietējais mazumtirdzniecības tīkls Selver. Savukārt septītā vieta atvēlēta Farmi Piimatööstus.

Trīs globālo zīmolu – Facebook, YouTube un Google – konkurencei katrā no Baltijas valstīm ir atšķirīgi rezultāti. Latvijā Facebook nav iekļuvis TOP 10, Igaunijā tas ir desmitajā vietā, bet Lietuvā – pirmajā.

Google Latvijā ierindojies trešajā vietā, bet Igaunijā un Lietuvā – piektajā, savukārt YouTube ieņem otro pozīciju Igaunijā, trešo – Lietuvā un septīto – Latvijā. Tādējādi Google un YouTube ir gana populāri Baltijā, savukārt par Facebook viedokļi dalās. Iemesls, visticamāk, nav Facebook atpazīstamības trūkums, bet gan ar to saistītie skandāli, kā noskaidrots Kantar Emor un Kantar TNS veiktajā pētījumā, vaicājot par zīmola pievilcību.

«Igaunijas TOP 10 iekļuvuši četri pasaules zīmoli, Latvijas topā seši un Lietuvā – septiņi, ja par starptautisku zīmolu uzskatām Lidl,» norāda Kantar Emor pētījumu eksperts Aivars Voogs. Pēdējās desmitgades laikā vietējiem zīmoliem ir arvien grūtāk sacensties ar starptautiskajiem zīmoliem. Šajā konkurencē veiksmīgi bijuši tikai Igaunijas tirgotāji.»

Pēdējo četru gadu laikā Lietuvā visiecienītākais zīmols ir bijis Google vai Facebook. Lidl, kas Lietuvas tirgū ienāca tikai pirms pāris gadiem, tagad kļuvis par otru iemīļotāko zīmolu. Pērn, tikai gadu pēc savas darbības uzsākšanas Lietuvā, Lidl jau ieņēma septīto vietu, un tas vēl nav pārstāvēts Latvijā vai Igaunijā. Kopumā pēdējo gadu laikā jauno tehnoloģiju un mediju zīmoli Lietuvā ir strauji kāpuši iecienītāko zīmolu topā.

Pētījums tika veikts šī gada aprīlī, aptaujājot Latvijas, Igaunijas un Lietuvas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izlases kopa tika izveidota proporcionāli katras valsts iedzīvotāju skaitam. Katrā valstī tika aptaujāti vismaz tūkstotis cilvēku, un aptaujā tika iekļauti vairāk nekā 150 zīmoli visā Baltijā.

Latvijā iecienīto zīmolu TOP 10 skatiet raksta galerijā!

Tevi varētu interesēt

Izglītības reforma un nacionālā inovācijas politika būtu iespēja Baltijas valstīm neiekrist vidējo...

Pēdējo trīs gadu laikā strauji audzis Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) kreditēšanas indekss...

Ceturtdien Rīgas centrā durvis vēra Baltijā pirmais «Maxima Express» veikals....

Eiropas Savienība (ES) apstiprinājusi šifrēto viedtālruni «Sectra Tiger/R» darbam ar informāciju,...

Nesen kļuvis zināms, ka Latvijas izglītībai nozīmīgā programma «Iespējamā misija» saskārusies...

Nepalaid garām

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Pasaules parādi turpina augt, un vairāki finanšu procesu pētnieki brīdina, ka tam...

8.janvārī "Dienas Bizness" rīkoja kārtējo Donoru dienu Andrejostā....

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Latvijas Paralimpiskās komitejas rīkotajā Latvijas Paralimpiskā sporta centra arhitektoniskās...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Vai vēlaties pienācīgi un kvalitatīvi aprīkot plašas un modernas noliktavas, kurās ir...

Atzīmējot Latvijas valsts simtgadi, Latvijas ražotāji izstrādājuši dažādus produktus. Tam esam...

H&M jaunā apģērbu kolekcija Love For All, kuras mērķis ir «svinēt mīlestību,...

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), biedrība «Zemnieku Saeima» (ZSA) un Latvijas...

Pieczvaigžņu dizaina viesnīcas Grand Poet Hotel izveidē investēti vairāk nekā 30 miljoni...

Godīga konkurence publiskajos iepirkumos un pašvaldību vēlme iesaistīties uzņēmējdarbībā...

Autostāvvietu apsaimniekotāja SIA «Europark Latvia» padomē 30.maijā reģistrētas izmaiņas -...

Sūtījumu piegāžu uzņēmums «DPD Latvija» maijā atzīmē savu 20. darbības gadu. Aizvadīto...

«Šajā pride sezonā H&M pievienojas ballītei ar savu jauno kolekciju Love For...

Circle K Latvia izpilddirektore Gunta Jēkabsone ir pārliecināta, ka ledus ir salūzis...