Finanses

Latvijā ienāk jauns spēlētājs kredītkaršu tirgū

, 29.04.2009

Jaunākais izdevums

SEB banka un MasterCard tīkla karte Eurocard oficiāli paziņo par Eurocard kredītkaršu izdošanu Latvijā. Eurocard informē, ka tādējādi Latvijas uzņēmumiem ir pieejamas speciāli uzņēmumiem izstrādātas korporatīvās Eurocard Corporate Gold kredītkartes.

Eurocard korporatīvās kredītkartes uzņēmumiem Latvijā izsniegs SEB grupas uzņēmuma Eurocard AB Rīgas filiāle sadarbībā SEB banku.

Jaunās korporatīvās kredītkartes Eurocard Corporate Gold ir īpaši uzņēmumiem izstrādātas kredītkartes, kas ļauj operatīvi kontrolēt uzņēmumu līdzekļus, to likviditāti un izlietošanu, dodot iespēju vienmēr veikt nepieciešamos maksājumus vienkāršā un droša veidā, vienlaikus palielinot kontroli pār izdevumiem, norēķinu ērtumu un samazinot izmaksas.

«Pašlaik, kad līdzekļu optimizācijai un jebkuru resursu ekonomijai uzņēmumi pievērš vēl lielāku uzmanību, kā jebkad, Eurocard nodrošinās papildu kontroli un samazinās izmaksas, kas saistītas ar ikdienas biznesa izdevumiem,» tā Eurocard AB Rīgas filiāles vadītāja Gundega Martinsone.

Eurocard ir vadošā korporatīvā kredītkarte Skandināvijā kopš 1965.gada.

Latvija ir pirmā no Baltijas valstīm, kurā Eurocard piedāvā savas korporatīvās kredītkartes. No līdz šim pieejamajām uzņēmumu korporatīvajām debetkartēm un kredītkartēm, Eurocard Corporate Gold atšķiras ar to, ka tās nav piesaistītas uzņēmuma kontam un uzņēmumam ir iespējams saņemt nepieciešamo karšu daudzumu, neatverot katrai kartei atsevišķu kontu. Uzņēmums pats ar interneta starpniecību, izmantojot e-Kontu, var sekot līdzi visiem karšu darījumiem, operatīvi palielināt vai samazināt konkrētai kartei pieejamos līdzekļus un pat bloķēt vai slēgt kartes.

Šī kredītkarte ļauj atteikties uzņēmumiem no privāto debetkaršu un uzņēmumu debetkaršu, arī no degvielas karšu vai skaidras naudas izmantošanas uzņēmuma saimnieciskās darbības nodrošināšanai un lietojama visu veida uzņēmuma maksājumu veikšanai. Klienti, izmantojot karti, var veikt norēķinus 25 miljonos vietu 210 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Parex banka var izsniegt kredītkartes ar kredītlimitu

, 19.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) ir devusi atļauju Parex bankas American Express kredītkaršu pārdošanas un mārketinga stratēģijas ietvaros šim gadam uzsākt kredītkaršu izsniegšanu ar kredītlimitu, informēja bankā.

«Veicot sistemātisku darbu pie bankas darbības stabilizēšanas, esam nonākuši pie nākamā pakāpiena - kredītkaršu izsniegšanas atsākšanas, kas apliecina, ka banka ir uzņēmusi pareizu attīstības kursu. Taču jānorāda, ka, ņemot vēra situāciju tirgū un lielo maksājumu kavētāju īpatsvaru, sākumā veiksim nopietnu izpētes darbu un kartes izsniegsim ar nelielu kredītlimitu, lai mazinātu maksājumu kavējumu risku,» uzsver vecākais viceprezidents un privātpersonu, mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas direkcijas vadītājs Guntis Beļavskis.

Parex banka ir izsniegusi 407 tūkstošus maksājumu karšu, tādējādi pārvaldot 16 % no Latvijas maksājumu karšu tirgus. Savukārt kredītkaršu īpatsvars veido 19 % no izsniegto kredītkaršu tirgus. Parex banka ir vienīgais oficiālais American Express kredītkaršu izplatītājs Latvijā un Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules ekonomiku gaidot jauns pārbaudījums – kredītkaršu krīze, jo gan ASV, gan Eiropā neticami strauji pieaug kredītkaršu parādi.

Pēc SVF aplēsēm, ASV kopējās parāds uz kredītkartēm sasniedz 1914 miljardus ASV dolāru, no kuriem 14% visticamāk paliks nesamaksāti, raksta dv.ee. Savukārt Rietumeiropā kredītkaršu parāds sasniedz 2467 miljardus ASV dolāru, no kuriem 7% jeb 170 miljardi ASV dolāru paliks nesamaksāti. Vislielākās problēmas esot sagaidāmas Lielbritānijā, jo tur kredītkaršu izmantošana ir visizplatītākā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ja krieviem vajag naudu, viņi to vienmēr atradīs

Andrejs Vaivars, Db, 16.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas uzņēmumiem ir interese par Latvijas hokejistu finansēšanu, bet uzvar piesardzība.

Septembrī sākas jaunā Kontinentālās hokeja līgas (KHL) jaunā sezona. Līgā spēlējošā kluba Dinamo Rīga valdes priekšsēdētājs Normunds Sējējs norāda, ka Krievijas komandām noteiktie budžeta griesti ir pārāk zemi, savukārt rīdziniekus kaimiņvalsts kompānijas atsakās finansēt.

Nav noslēpums, ka sportā apgrozās ļoti lielas naudas summas. Cik lielā mērā var runāt par šā biznesa ienesīgumu?

Uz kā rēķina tad jūs pelnāt?

Uz biļetēm un reklāmām. Nevar jau teikt, ka no spēlēm mums nekas nepaliek pāri, bet, lai nosegtu arēnas izdevumus, nodrošinot pirmsspēles šovu, spēli, starplaiku šovus, transportu utt., aiziet ļoti lielas summas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šo rakstu mazāk nekā divas dienas pirms marta sākuma. Un marts nekustamā īpašuma nozarē nozīmē MIPIM – gadskārtējo nekustamā īpašuma saietu Kannās.

Līdzīgi, kā pagājušajos gados, atkal būs Rīgas stends. Citāds, kā pagājušajos gados būs tā dalībnieku sastāvs – lielākoties RD struktūru pārstāvji vien, ieskaitot vienu bijušo ministru (šoreiz citu) un pāris konsultantiem, kuru e-pasta adreses beidzas ar .ru. Taču šoreiz politiski aspekti nav tie, kas ir atturējuši uzņēmēju dalību stendā – ja iepriekš bija pieejamas MIPIM ieejas kartes ar pamatīgu (ap 60%) atlaidi, kas kombinācijā ar dažu stenda izdevumu apmaksu vienalga bija izdevīgi, tad šogad bija jāpērk pilnas cenas biļete un tad vēl jāatbalsta stenda izdevumu segšana. Ko neizdara politika, to izdara ekonomika – vienādi vai otrādi. Bija reāls piedāvājums, ka organizēt dalību, lai pietikšanās būtu izdevīga maksimāli lielam skaitam dalībnieku, taču birokrātijas cietoksnis bija neieņemams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākie apkopotie ASV Federālo rezervju bankas dati par pērnā gada pirmajiem trijiem ceturkšņiem liecina, ka amerikāņu mājsaimniecības turpina grimt parādos, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Starp satraucošākajām sadaļām ir 808 miljardi USD nenomaksāto kredītkaršu parādi. Jāņem vērā, ka šī statistika ir vien par laika posmu līdz septembra beigām, proti, pirms rudens svētku un augošu tēriņu sezonas laikā no Visu svēto dienas līdz Jaunajam gadam. Attiecīgi izskan minējumi, ka kredītkaršu parāds kopumā 2017. gadā varētu būt sasniedzis jau triljona USD līmeni.

Lai gan ASV turpinās jau ieskicētā tendence samazināties hipotekāro kredītu daļai mājsaimniecību parādu kopapjomā, vispārīgi tomēr par «vidējo amerikāni» parādu sakarā var teikt, ka no vēstures tas ir mācījies vien to, ka no vēstures neko nemācās. Parādu nasta ap pērno gadu miju sasniedza pirmskrīzes apjomu, ieskaitot hipotekāros kredītus. Pat ja to salīdzinošā daļa ir samazinājusies, tad jau uz citu parādu rēķina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas bankas sākušas mainīt kredītkartes, baidoties no informācijas noplūdes par to kontiem, vēsta news.ru.

Incidents saistīts ar kontu informācijas zādzību no banku pakalpojumu sniedzēja Spānijā.

Divas bankas Volksbank un Raiffeisenbank plāno apmainīt aptuveni 60 tūkstošus Visa un MasterCard.

Bank KarstadtQuelle jau oktobra beigās paziņoja par MasterCard apmaiņu 15 tūkstoš klientiem. Kopumā jāapmaina vairāk nekā 100 tūkstoši Visa un MasterCard kredītkartes.

Tiesa, visas iesaistītās bankas atzīmē, ka šim solim ir tikai preventīvs raksturs un iemesla bažām neesot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Hakere nozog 106 miljonu ASV un Kanādas iedzīvotāju informāciju

Lelde Petrāne, 30.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakeres uzbrukumā finanšu pakalpojumu sniedzējam Capital One ASV un Kanādā nozagta aptuveni 106 miljonu cilvēku personiskā informācija, ziņo BBC.

Iespējamā hakere jau atrodas aiz restēm.

Saskaņā ar Capital One paziņojumu nozagtie dati ietvēra to personu vārdus, adreses un tālruņu numurus, kuras pieteicās kredītkaršu produktiem, kā arī personu finanšu informāciju.

Capital One ir nozīmīgs kredītkaršu izsniedzējs ASV.

Capital One informē, ka uzbrukums skāris aptuveni 100 miljonus cilvēku ASV un 6 miljonus cilvēku Kanādā. Capital One paziņojumā piebilsts, ka ASV skarti aptuveni 140 000 sociālās apdrošināšanas numuru un 80 000 piesaistīto bankas kontu numuru. Savukārt Kanādā skarts aptuveni miljons sociālās apdrošināšanas numuru, kas pieder Capital One kredītkaršu klientiem.

Uzbrukums noticis 19. jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Amerikāņi kredītkaršu procentu maksājumos un komisijās pērn samaksājuši 104 miljardus dolāru

Db.lv, 18.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņi pērn bankām kredītkaršu komisijās un procentu likmju maksās samaksājuši aptuveni 104 miljardus ASV dolāru, liecina MagnifyMoney apkopotie dati.

Tādējādi pērn amerikāņu izdevumi par kredītkartēm auguši par 11%, bet piecu gadu laikā – par 35%.

Portāla MarketWatch eksperti prognozē, ka šis skaitlis šajā gadā palielināsies, ņemot vērā, ka ASV Federālo Rezervju sistēma šogad plāno likmes celt četras reizes. Šajā gadā FRS jau pacēlusi procentu likmes divas reizes – līdz 1,75-2%.

ASV FRS ceļot likmes, kredītkaršu kredīts kļūst dārgāks. Tādējādi patērētāji ar kredītkaršu parādiem šogad ar kartēm saistītajās izmaksās samaksās papildu 2,2 miljardus dolāru, lēš CompareCards. Ja FRS šogad likmi cels četras reizes, amerikāņiem kopumā ar kartēm saistītajās izmaksās nāksies atvēlēt 110 miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pērn kolektīvās iepirkšanās portāli bijuši e-komercijas dzinulis; Latvijā populārākais – vietējais Perkamkopa.lv

Gunta Kursiša, 20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnais gads e-komercijas jomā Austrumeiropā pagājis uz kolektīvās iepirkšanās viļņa, liecina Centrālās uz Austrumeiropas (CAE) valstu dati par šos portālus izmantojošās auditorijas apmēriem. Savukārt, kā noskaidrojies Gemius pētījumā, cīņā par Latvijas auditoriju vismaz pagaidām uzvarējis portāls Perkamkopa.lv.

Salīdzinot Latvijas, Krievijas un Polijas iepirkšanās portālu tendences, iezīmējas dažas atšķirības. Neņemot vērā faktu, ka Polijas interneta lietotāju skaits gandrīz 13 reizes pārsniedz interneta lietotāju skaitu Latvijā, kolektīvās iepirkšanās portālu skaits abās valstīs ir līdzīgs. Kamēr Polijā kolektīvās iepirkšanās portālu laurus plūc starptautiskais spēlētājs Groupon, Krievijā līderis ir vietējais spēlētājs Biglion.ru, savukārt par līderpozīcijām Latvijā noris cīņa starp vietējiem un starptautiskajiem spēlētājiem, novērojis Gemius.

Šā gada martā Perkamkopa.lv auditorijas sasniedzamība (reach) jeb proporcija no kopējās interneta auditorijas bija vislielākā no visiem Latvijas kolektīvās iepirkšanās portāliem – nedaudz virs 11%. Tam uz papēžiem min portāls Zizu.lv, kura auditorijas sasniedzamība martā bija 10,5%. Savukārt portāla Citylife.lv auditorija no kopējās interneta auditorijas sasniedza 9,5%, bet Cherry.lv ar nedaudz vairāk kā 8,5% auditorijas sasniedzamību bija ceturtais apmeklētākais Latvijas kolektīvās iepirkšanās portāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Uzmanības centrā: Nesakārtotības dēļ tirgū ienāk jauni konkurenti

Līva Melbārzde, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mūsu no konkurences viedokļa jau tā saspringtajā tirgū ir ienācis pilnīgi jauns spēlētājs, par ko mēs neesam priecīgi.»

To intervijā DB saka atkritumu apsaimniekošanas kompānijas Clean R valdes priekšsēdētāja Ieva Jansone. Viņa norāda, ka nozarei ir ļoti svarīgi valstī beidzot izveidot vienotu juridisko bāzi, kas visiem atkritumu apsaimniekošanas operatoriem liktu darboties pēc vienādiem principiem.

Kādas ir pēdējā laika aktualitātes Latvijas atkritumu apsaimniekošanas tirgū?

Tas, ka somu uzņēmums L&T ir atstājis tirgu un lielākais nozares uzņēmums ir pārgājis Latvijas akcionāru rokās, manuprāt, ir viena no pēdējā laika nozīmīgākajām aktualitātēm. Uzņēmuma tirgus daļas Rīgā ir pilnībā pārmantotas, savukārt Latvijas mērogā esam uzsākuši darbu Daugavpilī, kas šobrīd mums ir otrs lielākais tirgus pēc Rīgas. Savukārt, vērtējot notikumus atkritumu apsaimniekošanas nozarē kopumā, zīmīgu pavērsienu iezīmē Jūrmalas gadījums. Tā rezultātā atkritumu apsaimniekošanas tirgū ir ienācis jauns dalībnieks, kura rīcību mēs šobrīd rūpīgi vērojam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes kazino ir lieliska vieta, kur kvalitatīvi pavadīt brīvo laiku, baudot savas iemīļotākās kazino spēles vai derības totalizatoros. Lai gan daudziem spēlētājiem online kazino saistās tikai ar pozitīvām emocijām un lielisku izklaidi, kā arī iespējām ar nelielu devu veiksmes savā īpašumā iegūt lielo laimestu, tomēr ir arī neliela daļa gan tiešsaistes, gan fizisko kazino klientu, kuriem šī patīkamā pieredze nereti pārvēršas nevisai patīkamā pieredzē, jo diemžēl izveidojas atkarība. Personas, kurām ir šāda veida problēmas, strauji var iztērēt savus uzkrājumus, kā arī šādu nedienu rezultātā var rasties nesaprašanās ar ģimenes locekļiem un draugiem. Labā ziņa ir tāda, ka sevi no tā ir iespējams pasargāt.

Tā ka mūsdienās kazino ir pieejams katram, tad tas nozīmē arī to, ka daudz vairāk cilvēku, kuriem ir tendence uz atkarību, tiek sniegta piekļuve dažādu formu kazino. Ja arī jūs sajūtat, ka izklaide tiešsaistes vai fiziskajā kazino vairs nav tikai patīkama brīvā laika pavadīšana, bet tā jau pārvēršas nopietnā problēmā, kas draud nest zināmas nedienas gan jums, gan jūsu tuviniekiem, tad jebkurā gadījumā aicinām rīkoties nekavējoties.

Latvijas Republikā visiem spēlētājiem ir pieejams pašatteikšanās reģistrs. Šajā datubāzē ir iespējams iekļaut jebkuru, kurš vēlas uz noteiktu laika periodu atturēties no piedalīšanās jebkurās kazino aktivitātēs. Nav svarīgi, vai jūs vēlaties norobežoties no tiešsaistes vai fiziskā kazino – ir iespējams šo pašatteikšanos attiecināt uz visiem kazino. Vietnē Kazino Latvija ir iespējams iepazīties ar populārākajiem Latvijā strādājošajiem kazino, un pēc tam varēsiet izvērtēt, kuri potenciāli spētu apdraudēt tieši jūsu labklājību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējamā LNT un MTG apvienošanās ilgtermiņā negatīvi ietekmēs Latvijas mediju tirgu - tā radīs cenas spiedienu izplatītājiem, vietējā satura ražotājiem, ārzemju satura tirgotājiem un reklāmdevējiem, galu galā samazinot konkurenci un televīzijas skatītāju iespējas, un palielinot cenas sabiedrībai, pauda Fox International Channels ģenerāldirektore Skandināvijas un Baltijas valstīs Ase Jitreilanda (Ase Ytreland).

Šis nav gadījums, kurā viens liels vietējais spēlētājs iegādājas citu mazāku spēlētāju, kas parasti Eiropas Savienībā tiktu atļauts ar mazākiem riskiem, portālam Diena.lv norādīja A. Jitreilanda. «Šeit mēs runājam par diviem atslēgas spēlētajiem, kuri apvieno savus spēkus un atstāj galvenokārt mazus neatkarīgus kanālus kā balansu,» viņa pauda.

Fox ģenerāldirektore Skandināvijā un Baltijā norādīja, ka ļoti retos gadījumos ir gudri atļaut vienai kompānijai nelielā tirgū kļūt par vēl lielāku spēlētāju, jo dominējošais stāvoklis reti dod kādu labumu vēl kādam bez paša dominējošā spēlētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Knicks īpašnieks: Porziņģis ir lielisks spēlētājs, komanda ir jābūvē ap viņu

LETA, 19.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu basketbolists Kristaps Porziņģis ir lielisks spēlētājs, ap kuru ir jābūvē komanda, uzskata Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) komandas Ņujorkas «Knicks» īpašnieks Džeimss Doulans.

«Basketbols ir citādāks kā hokejs. Lielisks spēlētājs hokejā nozīmē kaut ko atšķirīgu, bet lielisks spēlētājs basketbolā var būt vesela komanda,» sarunā ar laikrakstu «The New York Post» izteicās Doulans. «Es domāju, ka mums ir lielisks spēlētājs, un tas ir Porziņģis. Mums komanda vienkārši ir jābūvē ap viņu.»

Doulans gan norādīja, ka «Knicks» nedrīkst sēdēt bezdarbībā, kamēr Porziņģis ir savainots, bet komandai ir jāturpina attīstīties un pēc tam jāintegrē Porziņģis atpakaļ sastāvā.

Tāpat «Knicks» galvenā amatpersona norādīja, ka komandas nākamajam galvenajam trenerim būs jābūt modernai basketbola filozofijai, kā arī cilvēkam, kurš var būt gan labs organizators, gan arī autoritāte spēlētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar termināļa kapitāldaļu iegādi Ventspilī nodrošinās pircējiem ritmisku un ekonomiski pamatotu piegādi

Viens no lielākajiem slāpekļa un fosfora minerālmēslu ražotājiem Krievijā – AAS Vienotā ķīmijas kompānija Uralhim – caur savu meitas uzņēmumu Uralchem Freight limited kļuvusi par kontrolpaketes (55%) turētāju SIA Despina Capital, kam 100% pieder SIA Ventamonjaks. Darījuma summa ir 55 miljoni eiro, no kuriem 33 miljonus eiro uz 11 gadiem aizdevusi ABLV Bank, apstiprina darījumā iesaistītās puses.

Drošības garantijas

Uralhim, kas ir lielākais amonjaka eksportētājs Krievijā, gadā saražo ap 2,8 miljoniem tonnu šī produkta. Lielākā daļa šīs produkcijas – ap 2 miljoniem tonnu – izmanto pats Uralhim minerālmēslu ražošanai. Savukārt 700–800 tūkstoši tonnu ir pieejami vai nu citām kaimiņvalsts minerālmēslu rūpnīcām, kuras pašas nespēj saražot amonjaku pietiekamā daudzumā, vai arī var tikt eksportētas pa dzelzceļu uz citām valstīm, norāda Uralhim ģenerāldirektors Dmitrijs Koņajevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Iespējams, šī krīze nav tāda, kā visi iedomājas

Jānis Goldbergs, 14.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no pēdējos gados straujāk augošajām kompānijām Austrumeiropā ir finanšu tehnoloģiju uzņēmums Eleving Group, kas darbojas 14 valstu tirgos trīs kontinentos un kuras galvenais birojs atrodas Rīgā.

Kā izdodas audzēt peļņas rādītājus par spīti pandēmijai un šā gada krīzei, Dienas Bizness jautāja Eleving Group valdes priekšsēdētājam Modestam Sudņum (Modestas Sudnius).

Jau pieejama informācija, ka esat viens no straujāk augošiem uzņēmumiem reģionā, esat gan Eiropas, gan citu kontinentu tirgos. Pastāstiet par Eleving Group, kas ir jūsu specializācija?

Eleving Group pirmsākumi meklējami Latvijā pirms nedaudz vairāk kā desmit gadiem, kad uzsākām lietotu automašīnu iegādes finansēšanu. Pamatideja bija palīdzēt cilvēkiem, kuriem nav iespējas saņemt kredītu bankā, kā arī veicināt tādu automašīnu iegādi, ko tradicionālās bankas nefinansē. Kā zinām, bankas labprātāk finansē jaunu automašīnu iegādi, tomēr ne visi tās var atļauties. Šo gadu laikā esam apguvuši daudzus pasaules tirgus un šobrīd pakalpojumus sniedzam ne vien Eiropā, bet arī tādās relatīvi eksotiskās valstīs kā Kenija, Uganda, Uzbekistāna u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Zviedrijas zīmola Ikea ienākšanu Latvijā vietējie mēbeļu ražotāji neparedz īpaši lielu ietekmi uz tirgu, tirgotāji bažīgāki, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Jau šā gada maijā Stopiņu novadā tiks uzsākti celtniecības darbi, lai 2018. gada augusta beigās durvis varētu vērt Zviedrijas mēbeļu mazumtirdzniecības lielveikals Ikea.

DB aptaujātie mēbeļu nozares uzņēmumu pārstāvji īpašu satraukumu par Ikea ienākšanu Latvijā neizrāda. Tā, piemēram, SIA Daiļrade Koks valdes priekšsēdētājs Andris Jansons uzskata, ka Ikea ir nopietns spēlētājs, bet tas darbojas savā nišā, un runāt par tā būtisku ietekmi uz vietējo mēbeļu ražotāju biznesu ir pārspīlēti. «Tādi paši Ikea veikali, kāds ir iecerēts Rīgā, jau darbojas tepat salīdzinoši netālajā Viļņā, arī Varšavā, Helsinkos, un nekādas ievērojamas izmaiņas tirgū tā dēļ nav notikušas. Ikea niša tomēr ir vairāk lētā gala produkcija jauniem cilvēkiem, un nav tā, ka Latvijas ražotāji pastiprināti darbotos šai virzienā,» norāda A. Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija jau iepriekš informējusi sabiedrību par krāpniecības veidiem, kas notikuši interneta vidē. Likumsargi atkāroti aicina iedzīvotājiem būt uzmanīgiem un kritiski izvērtēt interneta vidē pieejamo informāciju un riskus, kas saistīti ar savu personīgo datu, tostarp kredītkaršu datu, sniegšanu trešajām personām, informē Valsts policija.

Pēdējā laikā novēroti divi jauni krāpšanas veidi – neeksistējoša kompensācija internetkrāpnieku upuriem un viltus loterija.

Valsts policija saņēmusi informāciju par diviem pēdējā laikā novērotiem krāpšanas veidiem, kas saistīti ar naudas līdzekļu pārskaitījumiem. Šobrīd parādījies jauns krāpniecības veids, kad interneta lietotājiem tiek nosūtītas e-pasta vēstules, ziņojot, ka Starptautiskais Valūtas fonds (SVF) kompensē zaudējumus internetkrāpšanas upuriem. E-pasta vēstules saņēmējam tiek stāstīts, ka viņš ir nonācis to personu sarakstā, kuriem SVF ir gatavs pārskaitīt kompensāciju – 850 tūkstošu ASV dolāru apmērā. Taču, lai saņemtu minēto naudas summu, e-pasta vēstules saņēmējam ir jāsedz administratīvās izmaksas un jāpārskaita 5000 ASV dolāru, kā arī jāsniedz personas dati. Valsts policija norāda, ka būtiski vērst uzmanību, ka e-pasta vēstule rakstīta kļūdainā latviešu valodā, turklāt e-pasta vēstules autors norādīts kādas Togo Republikas pilsētas bankas direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Situācija degvielas tirgū joprojām saspringta

Līva Melbārzde, Jānis Šķupelis, 14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielo degvielas tirgotāju vara Latvijā arvien vairāk nostiprinās, jaunu spēlētāju ienākšana maz ticama.

Konkurences padomes uzliktā informācijas noslepenojuma dēļ Latvijas degvielas tirgotāji par savām tirgus daļām skaļi nerunā, tomēr nozares eksperti secina, ka mazo degvielas tirgotāju izzušana no Latvijas degvielas mazumtirdzniecības kartes turpinās. Jau pērn noslēgto franšīzes un nomas līgumu dēļ ar Statoil un Lukoil Baltija R no Latvijas degvielas mazumtirdzniecības praktiski izzuda Kuršu DUS, savus DUS pakāpeniski notirgo arī Viada, bet, pēc neoficiālām ziņām, pārņemšanā ir vēl vairākas mazo degvielas tirgotāju DUS. Līdz ar to trīs lielo Latvijas degvielas tirgotāju tirgus daļa lēšama vismaz uz 70%, no kuriem lielākajam - Statoil - varētu piederēt pat 40%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēkiem patīk saņemt atalgojumu par to, ka viņi iepērkas pie kāda konkrēta tirgotāja; viņi vērtē, kur par savu pirkumu gūs lielāku labumu

Par šo virtuālo biznesu, kas daudziem joprojām šķiet neizprotams, plašāk intervijā DB stāsta holandietis Gabi Kols (Gabi Kool), kurš jau 15 gadus strādājis ar lojalitātes programmām, bet šobrīd ir nobāzējies Latvijā, kur attīsta daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmas Pins.

Lojalitātes bizness sācies kā aviokompāniju biežo lidotāju apbalvošanas programma, bet šobrīd pasaulē ir jau divi miljardi daudzpartneru lojalitātes karšu un vēl neskaitāmas individuālās veikalu, kafejnīcu, skaistumkopšanas u.c. kompāniju klientu kartes. Viena no daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmām – Pins, kas iepriekš bija zināma kā BalticMiles, – radīta Latvijā uzņēmumā Coalition Rewards. Šobrīd šīs programmas karti lieto 1,9 miljoni cilvēku, no kuriem 1,2 miljoni to dara nevis tepat Latvijā, bet gan vairāk uz ziemeļiem – Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

70 metrus garajā Laipu ielā iegriežas vien retais, lai gan šīs ieliņas burvība un varētu pat teikt, franču šarms neesot pienācīgi novērtēts.

Par spīti faktam, ka Laipu iela nebūt neatrodas Vecrīgas nostūrī, bet starp Līvu laukumu un Šķūņu ielu, kur par cilvēku plūsmu sūdzēties nevarētu, šo mazo, kluso ieliņu pamanot vien retais. Vasarās skatu aizsedzot kafejnīcu terases, bet tagad vērība vairāk tiekot pievērsta Ziemassvētku tirdziņam, kas jau iekārtots Līvu laukumā. Pirms vairākiem gadiem uz Laipu ielas esot bijusi lielāka rosība un vairums uz šīs ielas esošo uzņēmumu bijuši radošo profesiju pārstāvji – amatnieki un mākslinieki. Pirmskrīzes gados pat notikuši Laipu ielas svētki, kad cilvēki aicināti piedalīties dažādās radošajās darbnīcās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pensiju 2. līmeņa uzkrājumu apmērs veicina jaunu dalībnieku interesi par šo tirgu, nākamajā gadā varam sagaidīt pārvaldīšanas komisiju samazinājumu, kā arī klientiem varētu būt pieejami pensiju plāni, kas akcijās ļautu ieguldīt līdz pat 75% no līdzekļiem

To intervijā DB atklāj Nordea Pensions Latvia valdes loceklis Iļja Arefjevs. «Informatīvajā telpā aizvien biežāk ir dzirdami tādi izteicieni kā «tuvojas demogrāfiskā katastrofa» un «vecumdienu apokalipse», taču es neesmu šādu epitetu piekritējs,» atzīst I. Arefjevs.

Kā Latvijas pensiju sistēma izskatās, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm?

Mūsu sabiedrība nenoliedzami pakāpeniski noveco. Līdzīgas tendences ir novērojamas arī citur Eiropā, taču Baltijā situāciju pasliktina tas, ka daudzi jaunieši aizbrauc strādāt uz citām valstīm. Jā, objektīvi raugoties, mums ir nepietiekama pensiju kapitāla problēma, bet tas nebūs smagākais brīdis Latvijas vēsturē. Turklāt šāds liktenis draud visai Eiropai – daudzas attīstītās valstis jau ir saskārušās ar to, kamēr mums vēl ir laiks meklēt risinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta tehnoloģiju uzņēmuma "Winmill" treniņu iekārtas hokejam un beisbolam ļauj spēlētājiem trenēties neatkarīgi no citiem, kuri citos apstākļos padotu bumbu vai ripu.

"Winmill" jaunākais produkts ir iekārta beisbola treniņiem. "Beisbola komandā ir līdz pieciem pičeriem, kuri met bumbas. Cilvēkam ir ierobežojums tam, cik bumbas var aizmest un vidēji tie ir 25% no tā, cik spēlētājiem ir nepieciešams treniņa laikā. Pārējo nodrošina tādi līdzīgi produkti kā mūsu treniņa iekārta," saka Mārtiņš Marenis, "Winmill" dibinātājs.

Uzņēmumam ir trīs, četri konkurenti, bet viņš teic, ka tie piedāvā vienkāršas tehniskas iekārtas, kas "šauj ārā bumbu". "Winmill" risinājums esot atšķirīgs ar to, ka spēj atdarināt jebkura veida metienu, kāds tiek mests reālajā dzīvē – tas spēj mainīt bumbas trajektoriju, ātrumu, apgriezienu skaitu utt. "To nespēj neviens no konkurējošajiem produktiem tirgū. Mums ir unikāls mehānisms, kas nodrošina bumbas rotāciju," teic M. Marenis. Iekārta tiek kontrolēta caur planšetdatoru, kur ir metienu rokasgrāmata, no kā treneris var izvēlēties treniņā piedāvātās kombinācijas, tāpat ir iespēja ieprogrammēt pašu izrēķinātus metienus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Uzņēmēja: Next un H&M veikala atvēršana paplašinās izvēli, neietekmēs cenas

Nozare.lv, 27.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas apģērbu tirgotāja Next un Zviedrijas apģērbu zīmola Hennes and Mauritz (H&M) veikalu ienākšana Latvijā paplašinās ikdienas apģērbu izvēli, bet neietekmēs cenas, uzskata apģērbu mazumtirdzniecības tīkla Baltika Latvija direktore Maruta Ērgle.

Viņa biznesa sacīja, ka drīzāk pircēji iegūs lielākas izvēles iespējas, piemēram, piegriezumu dažādību. Ieguvēji būs tie, kuri līdz šim vēl nav atraduši sev pietiekami daudz zīmolu - jo sevišķi jaunieši un pusaudži, kas apģērbu vēlas mainīt bieži.

Ērgle skaidroja, ka par H&M un Next ienākšanu Latvijā esot runāts jau sen.

«Patlaban vērojams, ka cilvēku pirktspēja paaugstinās. Līdz ar to šiem zīmoliem vajag paplašināties un izvērst darbību valstīs, kur tie vēl nav bijuši. Next ienākšana Latvijā ir likumsakarīga, jo, manuprāt, nav izdevīgi uzturēt tikai vienu veikalu kādā reģionā,» komentēja Ērgle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Citadeles vadītājs: Nākotnē varēsim strādāt kā brīvs tirgus spēlētājs

Žanete Hāka, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Citadele bankas attīstības plānā līdz šim bija daži būtiski aspekti, kuri attīstību ierobežoja - piemēram, brīvi palielināt pamatkapitālu, brīvi kreditēt un ierobežojums tirgus daļā, norāda bankas vadītājs Guntis Beļavskis, uzsverot, ka to atcelšana ļaus bankai strauji attīstīties.

Tādēļ, ja banka kaut kādā veidā iegūtu vairāk laika sarunās ar EK, neticu, ka tas būtu pozitīvākais risinājums jo mūsu attīstības temps vērsts, lai banka būtu aktīvākais spēlētājs Latvijas tirgū, saka G. Beļavskis.

Banka aktīvi piedalās Latvijas uzņēmumu kreditēšanā. Jaunajos kredītos šo gadu laikā ir izsniegti 644 miljoni eiro, un šogad banka ir viens no aktīvākajiem finansētājiem Latvijā. Šo tempu ir svarīgi noturēt, un tagad, kad ekonomiskā situācija nedaudz cieš, ir svarīgi, lai tirgū ir viens spēlētājs, kas finansē un aktīvi strādā ar MVU. Bankas pārdošana ir ļoti nopietns solis, lai saglabātu šo spēju un pūliņi tiek veikti lai Citadeles loma Latvijas ekonomikā palielinātos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28 gadus vecais Alberts Gonzalezs (Albert Gonzalez) no ASV pilsētas Maiami apsūdzēts datu zādzībā, kas saistīti ar 130 miljoniem kredītkaršu un debetkaršu, liecina usdoj.gov publicētā informācija.

A. Gonzalezam, kas zināms arī kā segvec, soupnazi un j4guar17, bijuši divi līdzdalībnieki. Viņi, lai nozagtu no datoriem karšu informāciju, izmantojuši «hakošanas» tehniku SQL injection attack.

Starp korporatīvajiem upuriem, kas minēti apsūdzībā, ir Heartland Payment Systems, veikalu ķēde 7-Eleven Inc. un supermārketu ķēde Hannaford Brothers Co. Inc.

Šī tiek uzskatīta par lielāko kredītkaršu un debetkaršu datu zādzību ASV.

Pēc datu zādzības tie nosūtīti uz datorserveriem Kalifornijā, Ilinoisā, Latvijā, Nīderlandē un Ukrainā.

A. Gonzalezam draud ap 25 gadiem cietumā un naudas sods 250 000 ASV dolāru apmērā par katru no divām apsūdzībām.

A. Gonzalezs jau iepriekš vairākas reizes apsūdzēts datu zādzībā no datoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru