Latvija ir labs tirgus elitārām precēm

2018. gada 23. februāris plkst. 10:19
Autors: Anda Asere
Dalies ar šo rakstu

Latvija vienmēr ir bijis labs tirgus elitārām precēm – te šāda veida preces pērk gan vietējie, gan tūristi, uzskata luksusa zīmolu Chopard, Montblanc un Bang & Olufsen veikalu līdzīpašnieks Aleksandrs Cimbaļuks.

Viņš cer, ka kvartāls ap Elizabetes, Tērbatas un Barona ielu ar laiku izveidosies par iepirkšanās galamērķi ne vien vietējiem, bet arī tūristiem, jo viņam šķiet, ka šobrīd Rīgā prasīgiem pircējiem īsti nav, kur tērēt naudu. Vairāk par savu iepirkšanās ielas vīziju, luksusa preču tirdzniecības īpatnībām un to, cik ilgi jāgaida rindā, lai tiktu pie tiesībām pārstāvēt augstas klases zīmolus, viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas

No vienas puses, šobrīd attīstās tirdzniecības centri, no otras puses – iepirkšanās internetā. Kā jūtaties šādā situācijā, esot pa vidu ar veikaliem pilsētas centrā?

Internetā neko nevar pataustīt. Kad kādu lietu esat vienreiz jau nopircis, otrreiz to varētu pirkt internetā, bet, kā likums, luksusa preces nepērk vienas un tās pašas, bet gan dažādas. Pirkt dārgas lietas ir svarīgs lēmums. Tāpēc, lai tērētu lielu naudu par tām, vajag šo priekšmetu pataustīt. Nav problēmu nopirkt internetā sporta kedas, bet, kad ir runa par labu pulksteni, tas ir jāuzliek uz rokas, jāpielaiko, jāredz, kā izskatās. Ir jāsaprot, kā jutīsities ar šo lietu. Cilvēki pulksteni izvēlas ilgi, internets te palīdz izpētē.
Tuvākajā laikā būs izmaiņas tīmeklī, šajā jomā ienāks papildinātās realitātes brilles. Vēl šie risinājumi nav pārāk ērti, bet zinu jaunuzņēmumus, kas ar šādām lietām nodarbojas. Taču apmeklēt veikalus joprojām būs ekskluzīvi. VIP klienti sevi mīl, viņiem patīk pastaigāties pa veikaliem, pataustīt lietas.

Un kā ar luksusa tirdzniecības centriem?
Šādi tirdzniecības centri lielajās valstīs, kur ir daudz iedzīvotāju, ir laba doma. Dubaijā un Londonā tādiem lieliem iepirkšanās centriem ir pamatojums būt, jo ir daudz pircēju. Mums Rīgā ir bijuši mēģinājumi tādus veidot, bet tie nav bijuši veiksmīgi. Te nav tik liels tirgus, lai veidotu lielu luksusa preču tirdzniecības centru. Klienti, kuri pērk tādas lietas, ir vieni un tie paši.

Ko jūsu veikalos var secināt par iedzīvotāju pirktspēju? Kāda šobrīd ir ekonomiskā situācija?

Redziet, tagad Latvijā ekonomika it kā aug, skaitļi ir iepriecinoši. Tajā pašā laikā tirgus stipri mainās. Tagad aug tūrisms, bet tie ir citi tūristi nekā agrāk. Viesi no Skandināvijas luksusa preces nepērk. Kur tas viss aizvedīs? Nepateikšu. Jāņem vērā, ka tirdzniecība mainās ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē. Daudz ko ietekmē interneta tirdzniecība. Ir tāds unikāls startup kā Farfetch, pie kā var nopirkt jebkura TOP zīmola apģērbu un, ja nepatīk, apmainīt. Tas stipri maina situāciju. Prognozes par tirdzniecību kopumā ir interesantas.
Redziet, tagad ir iestājies robotu laikmets, 2030. gadā mājas robots būs realitāte. Tas nozīmē, ka parādīsies jauns tirgus tādām ierīcēm. Kas tādā brīdī notiks ar luksusa precēm, grūti pateikt, bet droši vien skaistumlietas cilvēki pirks tik un tā. Vēlmei sevi izskaistināt ir tūkstošiem gadu vēsture, tā visdrīzāk vienmēr būs aktuāla.

Visu rakstu Luksusa preču pircēji zina, kas ir kas lasiet piektdienas, 23.februāra laikrakstā Dienas Bizness!

Dalies ar šo rakstu