Latvijā radītos Coo Culte apģērbus novērtē arī Austrālijā 

Latviete Guna Segar, kura jau piecus gadus ar ģimeni dzīvo Austrālijā, iepazīstinājusi austrāliešus ar latviešu zīmola Coo Culte apģērbiem, kas īsā laikā posmā jau novērtēti atzinīgi.

Elīna Pankovska, 2018. gada 31. janvāris plkst. 17:42

«Ar Coo Culte iepazinos, kad biju Latvijā un gatavojos māsas Sintijas kāzām. Man ļoti iepatikās Coo Culte dizaini un apģērbu kvalitāte, tādēļ nolēmu sakontaktēties ar uzņēmuma pārstāvjiem. Sākt biznesa sadarbību ar Latvijas zīmolu varētu arī nozīmēt, ka varu braukt biežāk atpakaļ uz Latviju. Ideja par apģērbu tirdzniecību radās, jo mani interesē mode un dizains. Lai gan ikdienā strādāju par finanšu riska modelēšanas speciālisti vienā no Austrālijas bankām, mani piesaista uzņēmējdarbības izaicinājums. Savulaik maniem vecākiem bija Friendtex modes apģērbu tirdzniecības uzņēmums Latvijā, kur es guvu pieredzi apģērbu izplatīšanas specifikā un visā kas saistīts ar modes biznesu,» stāsta Guna.

Jautāta, cik viegli vai grūti veidojās sadarbība, viņa atzīmē, ka kontaktu atrast bija ļoti viegli. «Atradu e-pasta adresi Coo Culte mājaslapā un aizrakstīju, ka es esmu ieinteresēta izplatīt šos apģērbus Austrālijā. Vispirms bija zvani un e-pastu apmaiņa. Sapratām, ka varētu veidoties laba sadarbība, jo tas ir jauns tirgus Coo Culte zīmolam. Sadarbības forma pašlaik ir tāda, ka man ir ekskluzīvas tiesības Austrālijā, bet ir arī jāpilda līguma noteikumi, kas ietver minimālo pasūtījumu skaitu gada laikā un citus noteikumus,» stāsta Guna.

Pagājušā gada novembrī Austrālijā tika atklāts Coo Culte interneta veikals. Daļa no atklāšanas bija arī pop up stends Melburnas latviešu namā, kur tika prezentēti Coo Culte apģērbi Melburnas latviešu sabiedrībai. Guna norāda, ka Melburna ir labs tirgus kvalitatīviem apģērbiem, jo tie tiek novērtēti. «Melburnā ļoti populāri ir dažādi pasākumi, kuros nepieciešams svinīgs apģērbs. Piemēram, ikgadējās zirgu skriešanas sacīkstes, kas ir Viktorijas štata brīvdiena (Melbourne Cup). Ļoti novērtēju arī to Melburnas latviešu palīdzību, kas darbojas apģērbu industrijā, piemēram, latviešu dizaina namu Smukie,» norāda Guna. Pēc viņas teiktā, pašlaik vislielākā interese ir par kāzu kleitām, jo to cena ir ļoti konkurētspējīga. Liela interese ir arī mežģīnu un tilla kleitām. Palielinot apģērbu piedāvājumu uz vietas un piedāvājot ātru piegādi, tiek prognozēta arī interese par dažādiem dizainiem.

Pašlaik tiek veikti uzlabojumi interneta veikalā, kā arī notiek sarunas par veikala telpām kādā no Melburnas iepirkšanās centriem. Iesākumā tas varētu būt pop up veikals, kam nav nepieciešams ilgtermiņa līgums. Plānots ir arī uzsākt vairumtirdzniecību. Tuvākajos plānos ir arī piedalīties Melburnas modes nedēļas skatē šā gada oktobrī - Angels with Wings 2018, kurā piedalīsies dažādi starptautiski dizaineri un tādi zināmi modes žurnāli kā Vogue, Elle, Harpers Bazaar un GQ.

Runājot par to, cik viegli vai grūti ir uzsākt uzņēmējdarbību Austrālijā, Guna stāsta, ka reģistrēt savu uzņēmumu ir vienkārši. To var izdarīt internetā, nepieciešams vien reģistrēties ABN numuram, kuru var saņemt pāris nedēļu laikā. Uzņēmuma nosaukumu var reģistrēt atsevišķi. Par reģistrāciju nav nekas jāmaksā, kā arī nav nepieciešams sākuma pamatkapitāls. Coo Culte Australia uzņēmums ir izveidots kā inidivduālais komersants (sole trader). Šobrīd Guna visus ienākumus plāno ieguldīt, palielinot apģērba klāstu uz vietas, mārketingā un citos izdevumos.

Runājot par apģērba tirdzniecību kopumā, Austrālijas modes tirgus ir iespaidīgs un katru gadu pārdod apģērbus 21 mljrd. vērtībā. Austrālijā ir daudz labu vietējo zīmolo un Austrālijas modes tirgus vēl pirms dažiem gadiem bija vairāk koncentrējies tieši uz vietējiem zīmoliem. «Piemēram, daudzi lielie startptautiski zīmoli atvēra veikalus Melburnā tikai nesen. H&M, Karen Millen un COS atvēra veikalus 2014. gadā, Ted Baker - 2015. gadā. Jau pirmo reizi apmeklējot Austrāliju 2008. gadā, es ievēroju, ka kvalitāte Austrālijas high street modes zīmolu apģērbiem (Review, Alannah Hill, Cue) ir augstāka nekā fast fashion apģērbiem un cena līdz ar to arī ir augstāka, tādēļ Coo Culte zīmola kvalitāte iederas. Daudzi pircēji arī pievērš uzmanību, lai apģērbi ir ražoti ētiski, lai nebūtu ražoti Ķīnā. Es uzskatu, ka Austrālijas tirgū ir vieta jaunam, kvalitatīvam zīmolam kā Coo Culte,» piebilst Guna.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 04. jūnijs plkst. 7:37

Latvijas zīmola BeeKid drēbītes nēsā ne vien pašmāju bērni, bet arī ķipari...

2014. gada 23. maijs plkst. 15:36

Bērnu apģērbu līnijas Linden&Oak (jeb Liepa un Ozols) birojs ir mazs. Zanes...

2014. gada 23. aprīlis plkst. 9:54

Apģērbu tirgotājs Primark plāno paplašināties un vērt vaļā pirmos veikalus ASV –...

2014. gada 23. aprīlis plkst. 7:36

Veikals ir laba vieta, kur parādīt savu produkciju, bet mazam uzņēmumam tas...

2014. gada 16. aprīlis plkst. 7:44

Ecattus apģērbu sortiments paplašinās, saglabājot savu rokrakstu un aplikāciju tehniku....

Nepalaid garām

Lielu interesi par basketbolu raisījis Eiropas čempionāts, pēc kura Individuālās sagatavošanas...

Jūlija beigās durvis vērs 25 milj. eiro vērtā Valsts Ventspils Mūzikas vidusskola...

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī...

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

No šīs sadaļas
2018. gada 31. janvāris plkst. 9:57

«Viss ir mainījies. Šķiet, ka piecus gadus jau esmu strādājusi, bet saprotu, ka vairāk vai mazāk viss ir sācies no nulles.»

2018. gada 30. janvāris plkst. 9:16

Zīmola Happy Moon naktslampiņas ir aizceļojušas pat uz Meksiku.

2018. gada 29. janvāris plkst. 12:53

Vasaras sezonai jau rezervēta liela daļa jaunās viesnīcas Benevilla numuriņu.

2018. gada 29. janvāris plkst. 9:29

Tieši Absolūts ēd ir kļuvis par logo Lipsku ģimenes saimniecībai.

2018. gada 25. janvāris plkst. 8:07

Atjaunojot pussagruvušu koka ēku Pārdaugavā, izveido viesnīcu Two Wheels, kurā mīt piedzīvojumi, motociklu rūkoņa un romantika.

2018. gada 23. janvāris plkst. 9:01

Internetā vislabāk pērk gatavos garšvielu maisījumus, sāli un piparus.

2018. gada 22. janvāris plkst. 9:41

Grāmatnīcā Vilki books var iegādāties grāmatas dažāda vecuma bērniem, tās tiek speciāli...

2018. gada 18. janvāris plkst. 10:58

Viena no svarīgākajām lietām pašā uzņēmējdarbības sākumā ir pareiza produkta pašizmaksas aprēķināšana.

2018. gada 17. janvāris plkst. 16:06

«Skaidri sapratu, ka nevēlos vairs atgriezties darbā bankā, gribējās pārmaiņas.»

2018. gada 16. janvāris plkst. 8:57

Šobrīd mobilo lietotni izmanto 17 pašvaldības. To lieto arī Latvijas valsts ceļi.