Latvijas Balzama apgrozījums 2011. gada pirmajā pusgadā bijis 29,4 miljoni latu, kas ir par 17% mazāk nekā 2010. gada pirmajā pusgadā, liecina uzņēmuma neauditētais finanšu pārskats NASDAQ OMX Riga biržā.
Savukārt uzņēmuma peļņa samazinājusies par 4% līdz 1,15 milj. latu.
Uzņēmums informē, ka apgrozījums vietējā tirgū ir samazinājies par 10%, eksporta tirgū par 7%, bet eksports pēc S.P.I. Group pasūtījumiem ir samazinājies par 26%. 2011. gada pirmajā pusgadā realizācija uz ES dalībvalstīm samazinājusies par 13%, uz Igauniju par 14%, savukārt uz Lietuvu par 8%. Apgrozījuma kritums ir saistīts ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu, nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugumu, kā arī ar ekonomiskās aktivitātes pazemināšanos galvenajos preču noieta tirgos. 2011. gada pirmajā pusgadā galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Norvēģija, Polija, Ukraina un Turcija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana, kā, piemēram, Bulgārija, Ķīna, Austrālija un Kazahstāna.
«Ekonomiskā situācija valstī ir sākusi stabilizēties un, lai gan iedzīvotāju pirktspēja joprojām ir ļoti zema. Uzņēmuma mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu apgūšanu, pilnveidojot esošo produktu portfeli,» informē uzņēmuma valde.
Latvijas balzams ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī. 2011. gada pirmajā pusgadā nodokļos valsts budžetā Latvijas balzams ieskaitījis gandrīz 17,6 milj. latu, tai skaitā gandrīz 12,6 milj. latu kā akcīzes nodokli, informē uzņēmums.