Baltijas lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja a/s Latvijas balzams (LB) neauditētā peļņa pērn pieaugusi par 12%, sasniedzot 4.07 miljonu latus.
Uzņēmums veiksmīgo darbību pamato ar jaunu produktu ražošanas uzsākšanu un labiem pārdošanas rezultātiem kā vietējā tā eksporta tirgos. Uzņēmuma apkopotie finanšu dati liecina, ka 2012. gadā arī LB kopējais apgrozījums saglabāja augošu tendenci, sasniedzot 70 miljonus latu.
2012. gadā LB neauditētais apgrozījums vietējā tirgū palielinājās par 6.4% un sasniedza 39,78 miljonus latu. Valsts ieņēmumu dienesta publiskotie dzērienu patēriņa dati par 2012. gadu Latvijā liecina, ka septiņi no populārāko dzērienu TOP10 bijuši LB ražotie produkti. Pērn LB turpināja īstenot izstrādāto eksporta stratēģiju galvenajos tirgos, saglabājot līdzīgus pārdošanas apjomus nozīmīgākajiem klientiem ārvalstīs. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums pērn sasniegts Krievijā, Ukrainā un tirdzniecības vietās starptautiskajās lidostās.
Arī eksports pēc S.P.I Group pasūtījuma pērn pieauga par 2,8%. Eksporta apjomi faktiski samazinājušies par 13%, ko ietekmēja klientu pasūtījumu plūsmas specifika Lietuvā, Igaunijā un Polijā. «Pagājušajā gadā esam kāpinājuši mūsu produkcijas noietu Krievijā – eksports uz šo valsti pērn pieauga gandrīz par trešdaļu, pateicoties Rīgas Melna balzama pro-duktu realizācijai. Jāatzīmē, ka šis zīmols pērn piedzīvoja pārdošanas apjomu kāpu-mu par 19%, kā arī gada otrajā pusē tika uzsākts Rīgas Melnā balzama ar upeņu gar-šu eksports uz ASV,» norāda LB valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš – Āboliņš.
Pērn uzņēmums bijis viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem, nodokļos iemaksājot valsts budžetā 36,4 miljonus latu, tajā skaitā 25,5 miljonus latu kā akcīzes nodokli. Šogad kompānija strādās pie jaunu produktu attīstības un ar optimismu raugās arī uz iespējām apgūt mērķa eksporta tirgus. Paralēli tiks īstenota virkne aktivitāšu, lai optimizētu loģistikas un ražošanas procesus.