Akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība (LK) valde apstiprinājusi koncerna 2006.gada nerevidēto konsolidēto finanšu pārskatu un iesniegusi to izskatīšanai un pieņemšanai zināšanai LK padomei, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāve Marita Ozoliņa-Tumanovska.
LK 2006.gada nerevidētie finanšu rezultāti liecina, ka koncerna tīrā peļņa pērn sasniegusi 34,2 miljonus ASV dolāru, tādējādi par 25% pārspējot 2005.gada auditēto rezultātu. Koncerna apgrozījums veidojis 216,3 miljonus ASV dolāru, salīdzinot ar 198,7 miljoniem ASV dolāru attiecīgajā 2005.gada periodā.
Pārskata periodā visas LK flotes darbojās ar peļņu, kopējam rezultātam no kuģu darbības sasniedzot 45,3 miljonus ASV dolāru. Vislielāko šā rezultāta daļu deva tankkuģu flote - 72% jeb 32,6 miljonus ASV dolāru. Tomēr 2005.gada peļņu tankkuģu flotei neļāva sasniegt Asari tipa tankkuģu modernizēšanas, kā arī pieaugošās kuģu sausā doka remontu izmaksas.
Pozitīvi LK koncerna peļņas rādītājus ietekmēja valdošās augstās metāllūžņu cenas, kas ļāva izdevīgi īstenot piecu LK piederošu novecojušu kuģu pārdošanu metāllūžņos.
Būtisku peļņas pieaugumu 2006.gadā guva gāzvedējkuģu flote, kuras īpatsvars kopējā rezultātā no kuģu darbības sasniedza 27% jeb 12,3 miljonus ASV dolāru, salīdzinot ar 8,8 miljoniem ASV dolāru pērn.
Refrižeratorkuģu flotes darbību iespaidoja tirgū dominējošās zemās frakts likmes, tādējādi peļņa no kuģu darbības bija samērā neliela - 152,0 tūkstoši ASV dolāru, salīdzinot ar 569,0 tūkstošiem ASV dolāru 2005.gadā.
LK sauskravu flote pārskata periodā strādāja sekmīgi, gūstot peļņu 277,0 tūkstošu ASV dolāru apmērā jeb 1% no LK koncerna kuģu darbības rezultāta.
2006.gada beigās akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība komerciālajā vadībā esošajā flotē ietilpa 41 kuģis: 33 tankkuģi, tai skaitā trīs no citiem kuģu īpašniekiem laika nomā paņemti tankkuģi, divi gāzvedējkuģi, pieci refrižeratorkuģi un viens sauskravu kuģis.
Pārskata periodā LK valde konceptuāli atbalstīja vidēja izmēra tankkuģu flotes turpmāko attīstību, kas paredz palielināt šī segmenta kopējo kravnesību par aptuveni 200 tūkstošiem tonnu (DWT), pasūtot četras kuģu jaunbūves. Ņemot vērā plānoto tankkuģu jaunbūvju optimālo izmēru, paredzama to vispusīga izmantošana gan naftas produktu, gan ķīmisko kravu, gan augu eļļas pārvadājumos.
2006.gadā vislielākā uzmanība tika pievērsta flotes atjaunošanai, turpinot LK tankkuģu atjaunošanas programmas realizāciju, kuras ietvaros Horvātijas kuģu būvētavā 3.Maj ir pasūtīti 10 jauni tankkuģi, bet Korejas kuģu būvētavā Hyundai Mipo Dockyard Ltd. četri jauni tankkuģi.