Citas ziņas

Latvijas «mīlētākie» zīmoli - Google, Inbox un Nokia

LETA, 17.09.2013

Jaunākais izdevums

Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, šodien tika paziņots mīlētāko zīmolu topa veidotāja, aģentūras DDB Latvija veidotā Mīlētāko zīmolu topa apbalvošanas ceremonijā.

Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta otrajā vietā ir Inbox, trešajā - Nokia. Topa ceturtajā vietā ir Skype, piektajā vietā ir ierindojies zīmols Draugiem.lv, sestajā - Swedbank, septītajā - Maxima, astotajā - Rimi, devītajā - zīmols Laima. Latvijas desmit mīlētāko zīmolu sarakstu noslēdz zīmols Provansas Francis.

Zīmols Google Latvijas mīlētāko zīmolu top10 pirmajā vietā ir ierindojies jau ceturto gadu.

Vēl bez Latvijas top10 šodien tika nosaukti arī par labākajiem atzītie zīmoli sešās kategorijās - unikālākais zīmols, kvalitatīvākais zīmols, izdevīgākais zīmols, augošākais zīmols, zīmols ar potenciālu, ietekmīgākais zīmols.

Par unikālāko zīmolu tika atzīts Skype, par kvalitatīvāko - Nike, par izdevīgāko - Maxima, par augošāko - Coca-Cola. Bet par zīmolu ar potenciālu tika atzīts zīmols Iļģuciema (dzērieni), bet par ietekmīgāko zīmolu sociālajos tīklos atzīts zīmols Delfi.

Lai noteiktu labāko zīmolu, pētījumu kompānija GfK Custom Research Baltic veica Baltijas iedzīvotāju aptauju, kurā piedalījās vairāk nekā 3000 respondentu vecumā no 15 līdz 74 gadu vecumam. Aptauja tika veikta divus mēnešus - jūnijā un jūlijā.

No Latvijas piedalījušies 1007 respondenti. Vidējais laiks, ko viens anketas aizpildītājs ir patērējis, ir 77 minūtes.

Kā ziņots, mīlētāko zīmolu topu veido DDB Latvija sadarbībā ar pētījumu kompāniju GfK Custom Research Baltic un žurnālu Kapitāls.

Mīlētāko zīmolu tops tiek veidots kopš 2004.gada un kalpo kā svarīgs atskaites punkts patērētāju attieksmes, dzīves stila un ieradumu atspoguļošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti ietekmīgākie Baltijas «Instagram» influenceri.

Šobrīd influenceru skaits strauji aug, un uzņēmumiem kļūst arvien sarežģītāk saprast, kurus izvēlēties par savu produktu vēstnešiem. Influenceru tops palīdz šajā jomā orientēties un noskaidrot, ar kurām «Instagram» zvaigznēm uzņēmumiem būtu sadarboties visefektīvāk.

Par Baltijas Instagram influenceru topa līderi kļuva @akvuzeee no Lietuvas. Turklāt lietuviešu influenceri dominē gan pirmajā desmitniekā, gan visā topā. Pirmajā desmitniekā izdevies iekļūt tikai vienam latvietim un vienam igaunim – @niklavs un @hensugusta.

Baltijas «Instagram» influenceru tops tika noteikts pirmo reizi, atsevišķi topi tika izveidoti arī katrā no Baltijas valstīm.

Latvijas Instagram influenceru top 5 – @niklavs, @movieevelina, @kporzee, @lauriszalans, @betabeidz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, šodien tika paziņots kompāniju DDB Consulting, Gfk Custom Research Baltic, PHD Latvia un Kapitāls kopīgi veidotajā Mīlētāko zīmolu topa apbalvošanas ceremonijā.

Otrs mīlētākais zīmols Latvijā ir Inbox, bet trešais - Swedbank. Top10 ceturto vietu ieņem Youtube, piekto - Rimi, sestajā vietā ierindojas Facebook, septītajā - Lattelecom, astotajā vietā ir Skype, devītajā vietā Maxima, bet Top10 noslēdz Depo.

Par 2015.gada unikālāko zīmolu atzīts Rīgas Melnais balzams, kvalitatīvākā zīmola statusā ir Nike, savukārt kā izdevīgākais zīmols ir noteikts Supernetto.

Žurnāla Kapitāls īpašā balva - Straujāk augošākais zīmols - tika piešķirta Statoil, pētījumu aģentūras GfK speciālbalvu - Zīmols ar potenciālu - ieguva Latvijas Televīzijas 1.kanāls, bet PHD Latvija drosmīgākā zīmola statuss tika piešķirts Amoralle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Google noturējis Latvijā mīlētākā zīmola pozīcijas, Airdog kronē par drosmīgāko

Dienas Bizness, 19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google un Inbox jau vairākus gadus pēc kārtas ir spējuši noturēt līderpozīcijas Latvijas Mīlētāko zīmolu topā, savukārt topa augstajā 3.vietā šogad ierindojusies pārtikas veikalu ķēde Rimi, informē Latvijā Mīlētāko zīmolu topa projekta vadītāja Kristīne Liniņa.

Tālāk seko Laima, Draugiem.lv, Maxima, Skype, Swedbank, Depo un Top10 noslēdz Nokia.

Par 2014. gada Unikālāko zīmolu atzīts uzņēmums Lāči, Kvalitatīvākā zīmola statusu nemainīgi saglabā Nike, savukārt kā Izdevīgākais zīmols ir noteikts Supernetto.

«Šajā gadā spilgti iezīmējas tas, ka cilvēki vairāk izvēlas krāt pieredzi, nevis preces. Tādējādi zīmoliem ir jāspēj ieinteresēt savus klientus ar uzrunājošiem stāstiem, nevis pašslavinājumiem. Uz to norāda arī fakts, ka gandrīz visiem zīmoliem ir samazinājies lojālo klientu skaits. Tikai 19 no 355 Latvijas Mīlētāko zīmolu topā iekļautajiem zīmoliem ir izdevies audzēt lojālo klientu skaitu,» uz šī gada tendencēm norāda DDB Latvija Stratēģiskais direktors Edgars Pētersons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptiekas zīmola ierindošanās Mīlētāko zīmolu topa galvgalī ir īstens novērtējums farmaceita darbam. Ar strauju lēcienu no 92. uz 39. vietu Mīlētāko zīmolu topā Mēness aptieka 2018. gadā ir atzīta par Latvijas farmācijas nozares Mīlētāko zīmolu. Līdztekus priekam par panākto tas apliecina, cik sabiedrībā vajadzīgi un augstu tiek novērtēti aptiekā sniegtie pakalpojumi.

Latvijas mīlētāko zīmolu topa pamatā ir pētījums, kas tiek veikts pēc starptautiski radītas un vietēji adaptētas DDB Brand Capital zīmolu izpētes metodoloģijas, ko pielieto 30 pasaules valstīs. Nokļūšana šajā topā ikvienam uzņēmumam ir nozīmīgs patērētāju viedokļa barometrs, kas ļauj objektīvi novērtēt līdzšinējo darbu un izdarīt secinājumus, attīstot nākotnes stratēģiju.

Lielisks darba novērtējums

„Uzņēmumam, kas aizvien strādājis ar galveno mērķi dažādot savus pakalpojumus, pilnveidot apkalpošanas kvalitāti un kļūt par īstenu palīgu savam klientiem, nokļūšana Mīlētāko zīmolu topa augstajā vietā ir labākais darba novērtējums. Tas apliecina, ka esam izvēlējušies pareizos akcentus, un ir stimuls iesākto turpināt,” atzīst AS „Sentor Farm aptiekas” valdes loceklis un mazumtirdzniecības direktors Ivo Velde. Fakts, ka esam mīlētākais zīmols Latvijas farmācijas nozarē, apliecina mūsu darba virziena pareizību,” viņš atzīst, akcentējot, ka pirmkārt augstā pozīcija Mīlētāko zīmolu topā ir paldies katram farmaceitam, katras aptiekas vadītājam un uzņēmuma vadības komandai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts ar foto - Paziņoti Uzņēmumu Reputācijas Topa 2013 rezultāti - virsotnē atgriezies LMT

Dienas Bizness, 19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 19. jūnijā, laikraksta Dienas Bizness redakcijā notika svinīga gadskārtējā Uzņēmumu Reputācijas Topa rezultātu paziņošana, kurā tika sumināti 150 Latvijas uzņēmumi ar augstāko reputāciju. Nords Porter Novelli, sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un Dienas Bizness veidotais Reputācijas tops ir apjomīgākais uzņēmumu reputācijas pētījums Baltijā, kura apbalvošanas ceremonija šogad pulcināja vairāk nekā 150 valsts vadošo uzņēmumu vadītāju. Pasākumā viesus uzrunāja Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa.

Reputācijas Topa ceremonijā tika apbalvoti Uzņēmumu Reputācijas Topa 2013 pirmo 10 vietu ieguvēji, kā arī nozaru topu uzvarētāji – vadošie Latvijas uzņēmumi. Šogad topa virsotnē ir atgriezies uzņēmums SIA Latvijas Mobilais Telefons, kas saņēma balvu kā uzņēmums ar labāko reputāciju gan starp savas nozares uzņēmumiem, gan starp visiem Latvijas uzņēmumiem kopumā. Reputācijas topa augstajā otrajā vietā ierindojusies AS Swedbank, savukārt trešo vietu ieņem uzņēmums AS Laima, kas iepriekšējos divus gadus noturējās topa augšgalā. Uzņēmums ar straujāko reputācijas izaugsmi šā gada topā – VSIA Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīca, pakāpjoties Reputācijas topā par 36. vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zaļāko zīmolu Latvijā iedzīvotāji nemainīgi atzinuši AS “Latvijas Valsts meži”, kam seko “Silvanols” un TOP3 jaunpienācējs “Madara”, liecina pētījuma “Brand Capital” ietvaros veiktās aptaujas rezultāti.

Tikmēr Baltijas kopējā vērtējumā zaļākie zīmoli ir “Madara”, “The Body Shop” un “Ikea”, pilnībā nomainot pērnā gada uzvarētāju trijnieku. Zaļāko zīmolu tops tiek veidots jau astoto gadu, apkopojot sabiedrības priekšstatus par zīmolu draudzīgumu videi.

“Kā rāda aptaujas rezultāti Latvijā, šobrīd sabiedrības apziņā zaļa domāšana iet rokrokā ar rūpēm par veselību un labsajūtu, ko apliecina “zaļāko” zīmolu TOP 10 iekļuvušo uzņēmumu darbības jomas. Līdz ar līderi “Latvijas Valsts meži” topā ir vairāki skaistumkopšanas nozares zīmoli – “Madara”, “Stenders” un “The Body Shop”, farmācijas zīmoli “Silvanols”, “Grindex” un “Olainfarm”, dzeramā ūdens ražotājs “Venden”, kā arī sadzīves ķīmijas, ķermeņa kopšanas, augu barības un dezinfekcijas līdzekļu ražotājs “Seal” un mēbeļu un mājlietu milzis “IKEA”. Nemainīga tendence – zīmolu “zaļuma” vērtējumā joprojām esam patrioti un dodam priekšroku pašmāju uzņēmumiem,” komentē “Latvijas Zaļā punkta” direktors Kaspars Zakulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Automašīnas iegādājas vairāk

Žanete Hāka, 10.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā reģistrēts par 11% vairāk vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta sasniedzot 8068 reģistrētu vienību skaitu, kas ir par 791 jaunu reģistrētu automobili vairāk nekā 2014. gada pirmajā pusē, liecina Auto asociācijas dati.

Šī gada pirmā puse noslēgusies ar stabilu pieaugumu pusgada griezumā, bet ar ļoti viļņveidīgu ikmēneša pieaugumu. Vieglo pasažieru automobiļu tirdzniecībā samazinājums pret 2014. gada attiecīgo mēnesi bija vērojams tikai februārī, bet vieglā komerctransporta tirdzniecības apjomu pieaugums līdz martam bija ar negatīvu tendenci un pieaugums sākās tikai no aprīļa mēneša. Pusgada tirgus attīstība ir pozitīvāka salīdzinājumā ar Auto Asociācijas izteiktajām prognozēm par 4,5% pieaugumu 2015. gadā. skaidro Ingus Rūtiņš, Auto Asociācija viceprezidents.

Līzingā iegādāto automobiļu skaits ir pieaudzis un sasniedzis gandrīz apaļus 4000 darījumus (3988 darījumi), kas veido 7% pieaugumu darījumu skaita ziņā pret 2014. gadu, bet līzinga tirgus nav spējis tikt līdzi auto tirgus attīstībai un šī gada pirmajā pusē līzinga darījumu tirgus daļa no kopējo darījumu skaita ir samazinājies uz 49% (iepriekš 51%) no visiem jaunu automobiļu iegādes darījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pērn lielākoties reģistrētas vairāk nekā 11 gadus vecas automašīnas

Žanete Hāka, 27.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013.gadā Latvijā pirmreizēji ir reģistrēti 44,57 tūkstoši lietotu pasažieru automobiļi, kas ir par 14% vairāk kā 2012.gadā, liecina Auto asociācijas dati.

2013.gada pirmreizējo reģistrāciju apjoms arī pārsniedz 2003.gada reģistrāciju apjomu – 43,6 tūkstošus, kas Latvijas lietoto auto tirgū bija pirmais būtiskais realizācijas pieauguma gads pēc ilgstošāka stagnācijas perioda.

Pagājušajā gadā Latvijā pirmreizēji reģistrēto pasažieru automobiļu vidējais vecums salīdzinājumā ar 2012.gadu ir palicis nemainīgs – 10 gadi.

«Latvijas auto parks ir viens no vecākajiem ES, kas rada konsekvences attiecībā uz satiksmes drošību un kaitīgo izmešu apjomiem. 2013.gadā visvairāk pirmreizēji Latvijā ir reģistrēti automobiļi, kas ir vismaz 11 gadus veci (16,3 tūkstoši vienību jeb 36,7%), tomēr pēdējos pēckrīzes gados nedaudz pieaug to lietoto pasažieru automobiļu īpatsvars, kuri ir līdz desmit gadiem veci,» skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche atzīts par Baltijas valstu mērogā unikālāko zīmolu – šādu godu tas saņēmis «Baltijas Zīmolu topā».

«Mīlētāko zīmolu tops» šogad pirmo reizi tika veidots visas Baltijas mērogā, bet Porsche zīmols pie šāda veida atzinības vēl nebija ticis. Balsojumā Porsche apsteidza tādus topa flagmaņus kā Apple un iPhone, šiem zīmoliem noslēdzot pirmo trijnieku.

«Unikalitāte ir Porsche lielākā priekšrocība,» komentē Porsche pārstāvja Latvijā SIA Baltijas sporta auto mārketinga vadītāja Tince Egle.

«Porsche ir kā radīts cilvēkiem, kuri izvēlas iet savu ceļu un būt neatkarīgi, šis zīmols piepilda sapņus un aicina būt drosmīgiem. Porsche ne tikai turpina doties savā unikālajā virzienā, bet ir arī inovatīvs, ko zīmols apliecina ar ielaušanos elektromobiļu tirgū,» viņa skaidro

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Vasarā pļaujas laiks ar izklaidi saistītiem sociālajiem medijiem

Gunta Kursiša, 11.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstu «pļaujas laiku» jūnijā piedzīvojuši ar izklaidi saistītie zīmoli, piemēram, ļoti strauju kāpumu uzrādīja zīmols Spoki, kā arī jauniešu aktivitāšu zīmols Ghetto Games, liecina DDB Latvia izveidotais sociālo portālu tops.

Spoki topā pakāpušies par deviņām pozīcijām un jūnijā ir dubultojuši savas auditorijas apjomu. Šis kāpums varētu tikt skaidrots ar skolēnu vasaras brīvlaika sākumu, kas norāda uz jauniešu brīvā laika pavadīšanas tendencēm, norāda DDB Latvia pārstāvji.

Kāpums par divām vietām vērojams arī zīmolam Ghettto Games, kas jūnijā organizēja ievērojamu skaitu sporta pasākumu, iesaistot jauniešus arī sociālo mediju aktivitātēs.

Dziesmu un Deju svētku panākumi un spēja jūnija mēnesī ierindoties ietekmīgāko zīmolu topa 29. vietā, pierādot, ka interneta lietotāji labprāt iesaistās aktuālos un valstij nozīmīgos notikumos arī sociālo mediju vidē, pauž pētījuma autori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pārdotāko automašīnu modeļu TOP 5

Dienas Bizness, 13.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada pirmajā pusē Latvijā ievesti 23 326 vieglie pasažieru automobiļi (M1), kas ir par 2% vairāk nekā 2014. gada pirmajā pusē (22 772). Papildus šī gada pirmajā pusē Latvijā ievesti arī 1705 N1 klases automobiļi, kas ir vieglais komerctransports ar pilnu masu līdz 3.5t, informē Auto asociācijas pārstāvis Pēteris Rubulis.

Pārdotāko automašīnu tops ir palicis nemainīgs un patērētāji vēl joprojām paliek uzticīgi Volkswagen (17.1%), Volvo (14.6%), Audi (12.2%), BMW (10.7%) un Opel (10.7%), kas kopā veido 63.2% no visu pirmo reizi Latvijā reģistrēto lietoto vieglo pasažieru automobiļu skaita.

Vieglā komerctransporta populārāko transportlīdzekļu topu veido Volkswagen, kas aizņem gandrīz trešdaļu vieglā komerctransporta tirgus (31.3%), Mercedes Benz (16.1%) un Renault (13.5%), kas ir izteikti spēcīgi vieglā komerctransporta ražotāji ar plašu modeļu piedāvājumu visām lietotāja vajadzībām.

«Lietota vieglā komerctranporta tirgus daļa ir divas reizes mazāka, kā jaunam. Tas ir saistīts ar to, ka uzņēmumi savus autoparkus cenšas uzturēt iespējami jaunus un nomaiņas gadījumā jaunu a/m iegāde tiek uzskatīta par ekonomiski pamatotāku, » skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešo gadu pēc kārtas “Mēness aptieka” ir mīlētākais un atbildīgākais zīmols farmācijas nozarē Latvijā un ierindojas augstajā 35. vietā Latvijas zīmolu top 50 no kopumā 323 zīmoliem, kas aktīvi darbojas Baltijas tirgū.

“Mēness aptieka” arī iekļuvusi cilvēcīgāko (Human kategorija) zīmolu TOP 50. Tādējādi iedzīvotāji ir īpaši novērtējuši aptieku uzņēmuma un farmaceita lomu veselības krīzes apstākļos, uzņēmuma sociāli atbildīgās rīcības un atbalstu sociālās atbildības projektos, no kuriem vērienīgākais šobrīd ir Latvijas Paralimpiskās komitejas ģenerālsponsora statuss.

“Paldies ikvienam "Mēness aptiekas" klientam un visiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri novērtējuši mūsu farmaceitu profesionalitāti, kompetenci un tieši "Mēness aptiekā" saņemto farmaceitiskās aprūpes vērtību! Trešo gadu pēc kārtas šis novērtējums spēcina izaugsmei, nostiprinot veselības aprūpes neatņemamās sastāvdaļas – farmaceitiskās aprūpes – pieejamību Latvijā. Tas apliecina mūsu komandas profesionalitāti, kā arī atbildību, strādājot veselības aprūpes jomā krīzes laikā. Domāju, ka tieši daudzpusīgas profesionālās komandas darbs ir šī vērtējuma pamatā, taču panākumi nebūtu iespējami bez klientiem, kas šo gadu laikā apbalvojuši mūs ar vislielāko un nenovērtējamāko dāvanu – savu uzticību. Galvenie augstā novērtējuma veidotāji ar savu ikdienas darbu ir farmaceiti, kuru veikumu atbalstām ar iedzīvotājiem viegli uztveramiem veselībai nozīmīgas aptiekas informācijas piedāvājumiem, pieejamību, kā arī dažādiem dinamiskajiem jauninājumiem farmaceitiskās aprūpes servisam, rūpējoties par visplašākā aptiekas produktu sortimenta pieejamību Latvijā,” saka "Mēness aptiekas" valdes priekšsēdētāja Vilma Druliene.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaulē ietekmīgāko zīmolu TOP 10

Zane Atlāce - Bistere, 27.02.2017

10. McKinsey & Co
Zīmola vērtība: 4,3 miljardi dolāru
Starptautiskajā konsultāciju uzņēmumā strādā 10 000 konsultantu, 2000 pētnieku, kā arī vairāk nekā 1400 partneru dažādās pasaules malās. Vairāki kompānijas bijušie darbinieki devušies vadīt tādas miljardu kompānijas kā Boeing, Vodafone, Credit Suisse.

Avots: mckinsey.co.cr

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pasaules spēcīgāko zīmolu sarakstu papildinājis Lego zīmols, kurš tajā atgriezies pēc daudzu gadu pārtraukuma, atsaucoties uz biznesa vērtēšanas kompānijas Brand Finance aptaujas datiem vēsta Business Insider.

Šis tops veidots, salīdzinot zīmolu vērtību naudas izteiksmē ar zīmola popularitāti – to, cik šo finansiālo vērtību ietekmē tieši zīmola vērtība.

Jaudīgākos zīmolus skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad arvien vairāk savu popularitāti lietotu automobiļu tirgū nostiprina dīzeļi, informē Auto asociācija.

Vairāk nekā 85% no ievestajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem (M1) ir ar dīzeļdzinēju aprīkoti, kas ir par 3,4 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Arī ievestā automobiļa vecums palielinājies līdz 11 gadiem, kas ir par ceturtdaļu gada lielāks, un nemainīgi – Vācija ir pārliecinoša vairākuma automobiļu iepriekšējā reģistrācijas valsts. Gandrīz puse ievesto automobiļu nāk no Vācijas.

2018. gada pirmajā pusē par 6% ir samazinājies lietotu pasažieru automobiļu imports, un līdz 30. jūnijam tika ievesti nedaudz vairāk par 23 000 lietotu vieglo pasažieru automobiļu, kas ir par 1500 vienībām mazāk nekā gadu iepriekš attiecīgajā laika posmā. Kur palika šie 1500 automobiļu pircēji? 400 nopirka jaunus automobiļus, bet atlikušie 1100+ izvēlējās automobili nemainīt, jo, iespējams, cena automobilim ar nodokļiem nelikās vairs tik pievilcīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Cik vērtīgi ir Vācijas vērtīgākie zīmoli?

Lelde Petrāne, 11.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotāji var lepoties ar valstī vērtīgākajiem zīmoliem, liecina jaunākais pētījums. Mercedes ieņem pirmo vietu, bet pirmajā desmitniekā «iebraukuši» arī BMW, Volkswagen un Audi.

Pētījumu veidojis zīmolu konsultāciju uzņēmums Interbrand. Vērtēti šādi kritēriji: zīmola konkurētspēja, loma, kādu zīmols spēlē, pieņemot pirkuma lēmumu, un produktu, pakalpojumu finanšu rezultāti.

Ar zīmola vērtību 25,55 miljardu eiro apmērā Mercedes-Benz ieņem augstāko pozīciju. Pētījumā zīmola panākumi saistīti ar «zaļajām» tehnoloģijām un koncentrēšanos uz klientu apkalpošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

TOP 15: ASV pārdotākie auto zīmoli

Lelde Petrāne, 21.07.2016

1. GM (datos iekļauti visi piederošie auto zīmoli)

2015.gada pārdošanas apjomi: 3,082,366 automašīnas

Tirgus daļa 2015. gadā: 17,6%

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā auto ražotāju sniegtos datus, izveidots 2015. gadā ASV pārdotāko auto zīmolu tops.

Tas skatāms raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā ievērojami palielinājies jaunu automobiļu iegādes darījumu skaits privātpersonu segmentā, liecina Auto asociācijas dati.

Salīdzinot ar 2015. gadu, privātpersonu aktivitāte palielinājās par 22%. Savukārt kopējais vieglo automobiļu tirgus pieaugums ir 15%, sasniedzot 18 575 jaunas reģistrētas pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta vienības. 2016. gadā turpinājās vieglā komerctransporta (N1) reģistrācijas skaita lejupslīde.

To skaits sasniedza vien 2216 jaunu automobiļu, kas ir par 6% mazāk nekā gadu iepriekš. Vieglā komerctransporta segments pēdējos gados tiek ievērojami noslogots ar jaunu nodokļu ieviešanu un nodokļu likmju celšanu, kas neveicina šī segmenta attīstību.

Arī 2017. gads nav nācis bez izmaiņām. N1 kategorijas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 3000kg, lai varētu braukt pa noteiktiem Latvijas galveno un reģionālo autoceļu posmiem (izņemot to šķērsošanu, tai skaitā apļveida krustojumos), būs jāpērk vinjete. Likmes ir no 6,- EUR/diennaktī līdz 300,- EUR/gadā. Tai pašā laikā likumdevējs joprojām nav novērsis dīvaino kāzusu, kad nodoklis par personīgā labuma gūšanu ir jāmaksā par vieglo komerctransportu, kas likuma normu nepilnību dēļ tiek klasificēts kā pasažieru auto. Šādi automobiļi saskaņā ar Auto Asociācijas katalogu ir automobiļi ar furgona virsbūvi, un pēc sava komforta, vadāmības, apdares u.c. īpašībām nekādi nevar tikt uzskatīti par vieglajiem pasažieru automobiļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lietotu automobiļu tirgus 2016. gadā nav piedzīvojis būtiskas izmaiņas, izņemot to, ka 2016. gadā ir par 11% mazāk reģistrēti vieglie pasažieru automobiļi, liecina Auto asociācijas dati.

Pērn Latvijā pirmoreiz reģistrēti nepilni 43 500 vieglo pasažieru automobiļu, kas ir par 5366 vienībām mazāk nekā gadu iepriekš. 2016. gads ir jau otrais gads pēc kārtas, kad lietotu automobiļu imports samazinās. 2015. gadā samazinājums bija tikai 2%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bet 2016. gadā jau ievērojami vairāk – 11%. Pamatā izskaidrojumi ir divi – daļa lietotu automobiļu pircēju sliecas par labu jauna spēkrata iegādei operatīvajā līzingā, bet otra daļa novērtē jau Latvijā ekspluatētos spēkratus, un sauklis Tikko no Vācijas vairs nav pārdošanas garants. Pateicoties CSDD gadiem uzkrātajai odometru rādījumu datubāzei un tirgū ienākot publiski pieejamiem automobiļu vēstures pārbaudes rīkiem kā, piemēram, autoDNA.lv, Latvijā ekspluatētās automašīnas ar pārskatāmu nobraukuma vēsturi tiek novērtētas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas jauno auto tirgū nosacīti panākumi

Lelde Petrāne, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādījis stabilu 8,6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, liecina Auto Asociācijas sniegtā informācija.

Asociācija norāda, ka "tas ir ļoti labs rezultāts, ņemot vērā, ka arī 2019. gada otrajā pusē turpinājās jaunu izmešu normu izraisītas modeļu tehnisko risinājumu izmaiņas, ietekmējot piegādes, gan arī arvien sarežģītākā situācija kreditēšanas tirgū". Lielāko daļu no tirgus pieauguma veido kompaktā apvidus automobiļu klase.

2019. gads vieglo automobiļu tirgū Latvijā ir bijis ar stabilu izaugsmi gandrīz katru mēnesi. Nebūtiski reģistrāciju samazinājumi ir bijuši vien jūnijā, augustā un novembrī. Kopumā ir tikuši reģistrēti 20 939 jauni automobiļi. "Mēs beidzot pirmo reizi pēc 2008. gada esam pāri 20 tūkstošu slieksnim," vēsta Auto asociācija.

Tas gan esot stipri nosacīts panākums, jo arvien esam vairāk nekā 10 gadu attālumā no 2007. gada rezultāta. Eiropas kopējais tirgus, kā arī, piemēram, Igaunija jau vairākus gadus ir ļoti tuvu 2007.-2008. gadu tirgum un, visticamāk, to sasniegs tuvākā viena līdz divu gadu laikā, kamēr Lietuva to ir pārsniegusi jau pirms trim gadiem un turpina izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gadā Latvijā reģistrēts par 12% vairāk lietotu auto nekā 2013.gadā, liecina Auto asociācijas apkopotā statistika.

Kopumā 2014.gadā Latvijā pirmo reizi tika reģistrēti 49 747 lietoti pasažieru automobiļi, kas bija par 12% vairāk nekā gadu iepriekš, kad tika reģistrētas 44 574 automašīnas.

Asociācijā norādīja, ka pirmo reizi reģistrēto lietoto automobiļu vecuma struktūrā mazinās to automašīnu grupa, kas ir piecus līdz septiņus gadus vecas. Tas nozīmē, ka Latvijas autoparks neatjaunojas ar augsti ekonomiskiem un mazu izmešu automobiļiem.

Latvijas autoparks joprojām saglabā trešā vecākā autoparka statusu Eiropas Savienībā (ES). Piecu līdz septiņu gadu vecu auto segmentā ir noticis samazinājums, kamēr astoņu līdz desmit un 11-29 gadu vecu auto segmenti ir pieauguši.

Komentāri

Pievienot komentāru