Eksperti

Latvijas ražotājiem jāspēj maksāt nozares vidējās ES algas

Uldis Iltners, MADARA Cosmetics valdes loceklis, 25.02.2019

Jaunākais izdevums

Ja Latvijas uzņēmumi spēs celt ražīgumu un nodrošināt savās nozarēs Eiropas līmenī konkurētspējīgas algas, tas motivēs vēl vairāk cilvēku atgriezties. Izsludinot jaunas vakances savā ražotnē un birojā Mārupē, mēs arvien biežāk saņemam pieteikumus no latviešiem, kuri jau ilgstoši dzīvo ārpus dzimtenes, bet patlaban apsver iespējas atgriezties.

Ar dalītām jūtām medijos lasu uzņēmēju žēlošanos par darbaroku trūkumu. No vienas puses, tā ir problēma, ar kuru dažkārt saskaramies arī mēs un kuras risināšanai noderētu politiski lēmumi. No otras puses, tas ir arī jautājums gan par biznesa modeļiem un to, cik efektīvi strādā ražotājs, gan par izglītības sistēmu valstī. Mēs zinām, ka vidusskolās jaunieši nepietiekami apgūst fiziku, par maz iet mācīties uz inženieriem, līdz ar to trūkst kvalificētu speciālistu apstrādes rūpniecībā.

Daļu no profesijām, kuru darbinieki ir mums nepieciešami, Latvijas izglītības sistēma nesagatavo vai arī šādu speciālistu ar noteiktām kvalitātēm un zināšanām kosmētikas nozarē Latvijā ir par maz. Kosmētikas tehnoloģiju studiju Latvijā nav. Mēs to esam pieņēmuši – paši skolojam savus speciālistus un piesaistām darbarokas no saistītām nozarēm, piemēram, farmācijas un pārtikas tehnoloģijas.

Mūsu ilgtermiņa mērķis, uz ko pakāpeniski ejam un ko ne reizi vien jau ir izdevies realizēt, – būt tik labiem, interesantiem un konkurētspējīgiem, lai mēs varētu piesaistīt speciālistus no ārvalstīm. Lai uzņēmuma biznesa modelis būtu tāds, ka nepieciešamības gadījumā mēs attiecīgās profesijas darbiniekam varētu atļauties maksāt algu, ko viņš varētu saņemt savā valstī.

Mūsu uzņēmumā ir labi piemēri, ka darbinieki pēc ilgas prombūtnes ārpus Latvijas ir atgriezušies un nu jau vairākus gadus strādā Mārupē, ir apmierināti ar dzīvi un neplāno doties prom no Latvijas. Atalgojums ir bijis svarīgs faktors lēmuma pieņemšanā, taču būtiski ir paskatīties arī plašāk uz kopējo izdevumu grozu, citiem labklājības faktoriem, draugiem, ģimeni.

Piemēram, arvien biežāk redzam, ka jauni cilvēki, kas aizbrauca uz ārzemēm studēt un kuriem ārzemēs ir piedzimuši bērni, tagad nolemj atgriezties, lai bērnus audzinātu Latvijā. Un viņi ir priecīgi, jo izrādās, ka dzīve tur nav bijusi daudz vieglāka. Iespējams, ka Latvijā pat pie šobrīd zemākā atlagojuma līmeņa dzīves līmenis ir faktiski tāds pats vai labāks nekā ārvalstīs, ja to skata kopsakarā ne vien ar algu, bet ar citiem izdevumiem, ar dzīvojamo platību uz vienu cilvēku.

Izsludinot jaunas darbavietas, mēs redzam, ka regulāri saņemam pieteikumus no latviešiem, kuri ilgstoši dzīvo kādā citā Eiropas Savienības dalībvalstī, bet tagad plāno atgriezties. Un tieši pēdējā laikā šī tendence kļūst aizvien izteiktāka. Ik pa laikam mums ir nepieciešami dažādi speciālisti gan ar ķīmijas un bioloģijas zināšanām darbam laboratorijā, gan ar IT un mārketinga prasmēm, lai veicinātu e-komercijas virziena attīstību.

Latvijā kosmētikas ražošanas saknes ir senas, nozare ir augoša, bet tirgus ir mazs, un darbinieku piesaistē tas ir izaicinājums. Savukārt Francijā kosmētikas tehnoloģijās ir speciālistu pārprodukcija. Pirms kāda laika pie mums strādāja divi speciālisti no Francijas, un uz šo ceļu skatāmies arī nākotnē. MADARA Cosmetics attīstībai ir jābūt tādai, lai varam maksāt nozares vidējās Eiropas Savienības algas, un tas motivēs atgriezties arī kvalificētus latviešus.

Uzskatu, ka ekonomikas neredzamā roka strādā un pieprasījums un piedāvājums vienmēr noregulē tirgu. Manuprāt, vismaz daļai uzņēmumu, kas runā par darbaspēka problēmu, patiesā problēma ir cita – neatbilstība starp pieprasījumu un piedāvājumu. Jo tuvāk mēs savā ražīgumā būsim līdzīgam dabīgās kosmētikas ražotājam Vācijā, jo lielākas būs mūsu iespējas piesaistīt no Vācijas speciālistu – vācieti vai tikpat labi latvieti. Tā ir Eiropas Savienības burvība, ka nav robežu brīvai darbaspēka kustībai.

Man ir liels prieks un lepnums, ka ir izveidojusies ļoti veiksmīga sadarbība ar Latvijas Universitāti. Jaunā zinātnieku paaudze Rīgā, ar kuru intensīvi sadarbojamies zinātniskos pētījumos jaunu produktu attīstībā, ir ļoti atvērta sadarbībai ar dažādām nozarēm, uzņēmumiem. Zinātnieki ir labi aprīkoti, nereti guvuši pieredzi ārvalstīs, un mēs varam saņemt ļoti augstu kompetenci, kas mums nepieciešama produktu izstrādei par atbilstošu cenu.

Elektronikas nozare daudz runā par inženieriem, kuru trūkst, bet elektronika nav vienīgais, kas pasaulē attīstās. Pastāv arī viedoklis, ka nākamais vilnis, kas pasauli pacels jaunā līmenī, būs biotehnoloģijas – nevis jaunāks, gudrāks iPhone, bet spēja radīt biotehnoloģiskos produktus. Cilvēkiem ir jāmācās tas, kas viņiem patīk, interesē un īpaši padodas. Ja sakrīt tā, ka tā ir ķīmija un bioloģija, tad attīstības iespējas ir ļoti plašas – šādi speciālisti mums MADARA Cosmetics vienmēr noderēs. Šobrīd uzņēmumā strādā 125 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Papildināta - Kesenfelda uzņēmums Sustainable Investments pārdevis sev piederošās Madara Cosmetics akcijas

Db.lv, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Sustainable Investments pārdevusi sev piederošās AS Madara Cosmetics akcijas, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Kopējais AS Madara Cosmetics akciju skaits ir 3,745 miljoni. SIA Sustainable Investments piederēja 17,09% uzņēmuma akciju. Lielākie uzņēmuma akcionāri ir Uldis Iltners un Lote Tīsenkopfa-Iltnere, kuriem katram pieder 23,92% kompānijas akciju.

SIA Sustainable Investments īpašniece ir Linda Kesenfelde.

Uzņēmuma akcijas iegādājies Somijas uzņēmums Oy Transmeri Group Ab, maksājot 5,3 miljonus eiro, nostiprinot pozīcijas kā lielākais ārzemju akcionārs ar 23% akciju, informē Madara Cosmetics valdes loceklis Uldis Iltners.

12. decembrī notika darījums, ar kuru Transmeri no Aigara Kesenfelda ģimenes uzņēmuma SIA Sustainable Investments iegādājies 639960 Madara Cosmetics akciju, par katru samaksājot 8,30 eiro. Pārdošanas cena par aptuveni 33% pārsniedz Madara Cosmetics akcijas cenu pirms gada notikušajā publiskajā piedāvājumā (IPO), komentē uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

MADARA Cosmetics jauna izpilddirektore

Db.lv, 18.05.2023

Izpilddirektore Gunta Šulte (no kreisās), “MADARA Cosmetics” valdes loceklis Uldis Iltners, valdes priekšsēdētāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs “MADARA Cosmetics” stiprina vadības komandu ar jaunu izpilddirektori – Guntu Šulti, lai ar lielāku vērienu turpinātu eksporta izaugsmi Eiropā, īpaši Francijā, Vācijā un Skandināvijas valstīs, informē “MADARA Cosmetics” valdes loceklis Uldis Iltners.

“MADARA Cosmetics” vadības komandas struktūrā tiks veiktas izmaiņas – izpilddirektores amatā 22. maijā stāsies profesionāla vadītāja ar 20 gadu pieredzi Gunta Šulte, kura pēdējos trīs gadus bijusi globālas kompānijas Skandināvijas un Baltijas valstu vadības komandā ar atbildību par vairāk nekā 300 miljonu eiro vērtu biznesu.

Uzņēmuma līdzdibinātājs un līdzšinējais izpilddirektors Uldis Iltners turpinās darbu valdes locekļa statusā, savukārt ikdienas “MADARA Cosmetics” darba vadības funkcijas pakāpeniski nodos jaunajai izpilddirektorei, lai pats varētu fokusēties uz kompānijas attīstības stratēģijas jautājumiem, kā arī jaunu biznesa projektu attīstīšanu. “MADARA vīzija un ceļš nemainās. Mēs ar Lotti paliksim uzņēmuma valdē, mūsu lomas uzņēmuma pārvaldībā, ilgtermiņa stratēģijas veidošanā un jaunu mērķu izvirzīšanā paliks nemainīgas, bet ar Guntas pievienošanos mēs stiprinām savu spēju mērķu realizēšanā,” pārliecināts U. Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

MADARA Cosmetics nostiprina pozīcijas un nes peļņu

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 10.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā Latvijas straujāk augošais dabīgās kosmētikas ražotājs AS MADARA Cosmetics apsteidza līdzšinējos kosmētikas nozares līderus, arī vietējos konvencionālās kosmētikas ražotājus.

Sākotnēji tas pārsteidz, ņemot vērā uzņēmuma 100% fokusu uz sertificētu dabīgo kosmētiku, taču, uzklausot uzņēmuma valdes locekļa Ulda Iltnera pausto, atklājas likumsakarības starp šo panākumu, mērķtiecīgu darbu un pēdējā laika tendencēm nozarē.

10. novembrī apritēja gads, kopš AS MADARA Cosmetics akcijas tiek kotētas Nasdaq Riga alternatīvajā tirgū First North. Uzņēmuma vadība pirmo gadu akciju tirgū vērtē kā ļoti veiksmīgu – kļūstot par biržā kotētu uzņēmumu, AS MADARA Cosmetics izdevies ne vien piesaistīt kapitālu attīstībai, bet arī stiprināt uzņēmuma reputāciju un rosināt iedzīvotāju interesi par ieguldījumu iespējām vērtspapīru tirgū. Kļuvuši par akcionāriem, ieguldītāji no Latvijas un Igaunijas labprāt izmanto iespēju piedalīties uzņēmuma procesos, intervijā stāsta AS MADARA Cosmetics valdes loceklis Uldis Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums MADARA Cosmetics 30.aprīlī noslēdzis darījumu ar somu uzņēmumu Oy Transmeri Ab par kosmētikas zīmola MOSSA pārdošanu.

MOSSA ir viens no zīmoliem AS MADARA Cosmetics portfelī un tā pārdošanas summa ir 4 miljoni eiro. Šis darījums ir būtisks faktors uzņēmuma nākotnes izaugsmē un investīcijās, kā arī veicina līgumražošanas apjoma palielināšanos.

AS MADARA Cosmetics izpilddirektore Gunta Šulte skaidro: “MOSSA zīmola pārdošanas vērtība izceļ uzņēmuma MADARA Cosmetics komandas profesionalitāti spēcīgu un rentablu zīmolu radīšanā. Varu apliecināt, ka MOSSA zīmola pārdošana iezīmē jaunu uzņēmuma “MADARA Cosmetics” un zīmola MÁDARA attīstības ciklu. Attiecībā uz MÁDARA zīmola attīstību varēsim vēl agresīvāk koncentrēties uz stratēģiskajām prioritātēm, jo īpaši uz ieguldījumu plānu jaunu talantu piesaistē, zīmola atpazīstamības un komandu veidošanā lokāli Francijā, Vācijā, Zviedrijā.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja AS "Madara Cosmetics" šogad plāno sasniegt 15 miljonu eiro apgrozījumu, otrdien biržas "Nasdaq Riga" vebinārā sacīja uzņēmuma valdes loceklis Uldis Iltners.

Savukārt uzņēmuma izstrādātās prognozes nākamajiem trīs gadiem tikšot publicētas gada beigās, stāstīja Iltners. Viņš skaidroja, ka pirmā pusgada rezultāti ir parādījuši, ka uzņēmums šogad spēs sasniegt iepriekš nosprausto mērķi sasniegt 15 miljonu eiro apgrozījumu gadā. Iltners piebilda, ka patlaban uzņēmuma ražošanas jauda ļautu strādāt ar 25 miljonu eiro apgrozījumu.

"Patlaban "Madara Cosmetics" tirgus daļa Eiropas tirgos vēl ir ļoti maza, tāpēc mums ir milzīgs izaugsmes potenciāls. Tāpēc turpināsim strādāt pie zīmola atpazīstamības, kā arī pie fiziskās un tiešsaistes pārdošanas kanālu attīstības," stāstīja Iltners.

Viņš piebilda, ka uzņēmums mērķu sasniegšanai fokusēsies uz e-komercijas attīstību, jaunu mazumtirdzniecības klientu piesaistes, kā arī jaunu produktu līniju izstrādes. Iltners pavēstīja, ka par spīti stingrajiem tirdzniecības ierobežojumiem daudzās Eiropas valstīs, pirmais pusgads bija veiksmīgs periods jaunu klientu jeb fizisko veikalu piesaistei, piemēram, Vācijā un Francijā uzņēmums pirmajā pusgadā ir sācis darbību vairākos desmitos jaunu tirdzniecības vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmija sekmē kosmētikas pārdošanu e-komercijas kanālos, atzina kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" valdes loceklis Uldis Iltners.

Viņš norādīja, ka pēdējos gados kosmētikas tirdzniecības apmēri e-komercijas kanālos strauji aug, kamēr mazumtirdzniecībā veikalos pieaugums ir neliels.

"Proporcija visu laiku nosveras par labu e-komercijai. Pandēmija šo procesu tikai paātrinās un tirdzniecība arvien vairāk nosvērsies e-komercijas pusē. Tomēr nebūtu vietā arī pārspīlējumi, jo fiziskie tirdzniecības kanāli saglabāsies, tikai proporcija mainīsies un abi šie tirdzniecības kanāli kļūs līdzvērtīgi," teica Iltners.

Tāpat viņš norādīja, ka tieši pašlaik ir redzams, ka kosmētikas nozarē rodas arvien vairāk projektu un zīmolu, kuri ir paredzēti izplatīšanai tikai e-komercijas vidē un šī tendence varētu kļūt stiprāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

MADARA Cosmetics produkcija šogad piegādāta uz 98 pasaules valstīm

Zane Atlāce - Bistere, 28.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākais kosmētikas ražotājs «MADARA Cosmetics» šogad saņēmis pasūtījumus no 98 pasaules valstīm, tajā skaitā arī eksotiskiem gala mērķiem, kurp piegādāta Latvijā ražotā dabīgā kosmētika, informē uzņēmumā.

«Loģistikas globālā attīstība un tirdzniecības pieaugums internetā nozīmē, ka prece nākamajā dienā pēc pirkuma tiks piegādāta jebkurā vietā Eiropā. Tas mums rada milzīgas iespējas, tieši tāpēc arī e-komercija ir viena no mūsu prioritātēm,» uzsver «MADARA Cosmetics» valdes loceklis Uldis Iltners.

Piemēram, uzņēmums pasūtījuma piegādi uz Taivānu nodrošinājis vien trīs dienu laikā, savukārt kāds «MADARA Cosmetics» produkcijas pircējs Meksikas galvaspilsētā Mehiko pasūtījumu veicis piektdienā, bet jau pirmdien no rīta plkst.7:52 parakstījies par saņemšanu.

Lielākais pasūtījums – 1520 eiro vērtībā – saņemts no Lielbritānijas. «MADARA Cosmetics» 2018. gadā pasūtījumus saņēmis no salu valsts Atlantijas okeānā Kabovedres, no Ķīnas administratīvā reģiona Makao, no Dienvidāfrikas, Etiopijas, Šrilankas un Lielbritānijai piederošās Gērnsijas salas Lamanša jūras šaurumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics šogad attīstībā plāno investēt vienu līdz divus miljonus eiro

LETA, 09.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs "Madara Cosmetics" šogad uzņēmuma attīstībā plāno investēt vienu līdz divus miljonus eiro, trešdien vebinārā par pagājušā gada rezultātiem sacīja uzņēmuma valdes loceklis un līdzīpašnieks Uldis Iltners.

Šāds ieguldījumu apjoms būs līdzīgs iepriekšējos gados veiktajām investīcijām, teica Iltners.

Viņš pastāstīja, ka investīcijas plānots ieguldīt ražošanas procesu uzlabošanā, jaunu iekārtu iegādē, e-komercijas platformas attīstībā un zīmola attīstībā.

Tāpat plānots investēt jaunizveidotajā "start-up" projektā ražošanas pēc pieprasījuma jeb "print-on-demand" industrijā, kas dod klientiem iespēju izveidot savu sertificētu kosmētikas produktu līniju vai pasūtīt produktus ar sava zīmola logotipu un personalizētu dizainu, izmantojot pašapkalpošanās tīmekļa platformu "Selfnamed".

Iltners piebilda, ka plānotas arī vairākas citas nelielas investīcijas, tāpēc šis gads uzņēmumā tiek prognozēts pietiekami aktīvs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" apgrozījuma mērķis nākamajam gadam ir samazināts no 27 miljoniem eiro līdz 22 miljoniem eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

"Izmaiņas saistītas ar pārmaiņām tirgu attīstībā globālu politisku un ekonomisku faktoru dēļ, kā arī ar pieaugušo konkurenci tiešās e-komercijas segmentā," skaidro kompānijas pārstāvji.

Tāpat "Madara Cosmetics" pārstāvji norāda, ka atbilstoši pašreiz prognozējam līdzšinējais 27 miljonu eiro apgrozījuma mērķis būtu sasniedzams 2024.gadā.

Tiecas uz 27 miljonu eiro apgrozījumu 

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija...

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad pirmajos sešos mēnešos bija 10,212 miljoni eiro, kas ir par 3% vairāk nekā 2021.gada attiecīgajā periodā, bet koncerna peļņa samazinājusies 2,4 reizes - līdz 840 489 eiro, liecina uzņēmuma paziņojums biržai "Nasdaq Riga".

2022.gada pirmajā pusgadā "Madara Cosmetics" koncerna ieņēmumi no produkcijas pārdošanas Latvijas tirgū pieauguši par 5,7% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, sasniedzot 2,645 miljonus eiro, kamēr pārējās Eiropas Savienības valstīs produkcija realizēta 6,841 miljona eiro apmērā, kas ir par 6,2% vairāk, bet citu valstu tirgos - 662 100 eiro apmērā, kas ir kritums par 23,8%. Citi koncerna ieņēmumi veidoja 64 200 eiro.

"Novērojam pakāpenisku fizisko tirdzniecības kanālu atlabšanu, turpretī e-komercijas vidē darbojamies paaugstinātas konkurences apstākļos. Uzņēmuma pārdošanas kanālu diversifikācija palīdzējusi veiksmīgi pielāgoties pašreizējām tirgus izmaiņām," teikts kompānijas finanšu pārskata vadības ziņojumā.

Tostarp finanšu pārskatā minēts, ka 2022.gada pirmajā pusgadā e-komercija veidoja 33% uzņēmuma mātessabiedrības apgrozījuma, kas ir par septiņiem procentpunktiem mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā.

"Tiešās e-komercijas apgrozījuma sarukums pirmajā pusgadā ir skaidrojams lielākoties ar būtisku konkurences pieaugumu e-komercijas segmentā. Pēc globāli straujās e-komercijas nozares attīstības Covid-19 pandēmijas laikā, pašreiz nozares izaugsme ir mērenāka, bet konkurence ir palielinājusies. E-komercijas sniegumu ietekmē arī augošais pieprasījums pēc fiziskajiem tirdzniecības kanāliem un to priekšrocībām pēc pandēmijas ierobežojumu atvieglojumiem," skaidrots vadības ziņojumā.

Tāpat vadības ziņojumā teikts, ka "Madara Cosmetics" lielākais tirgus ārpus Latvijas joprojām ir Somija - 2022.gada pirmajā pusgadā apgrozījums Somijā pieaudzis par 52% un veidoja 2,15 miljonus eiro.

Finanšu pārskata vadības ziņojumā arī minēts, ka "Madara Cosmetics" turpina īstenot tiešās izplatīšanas stratēģiju ārvalstīs. Šogad tiešās izplatīšanas modelis ieviests Zviedrijā un Dānijā.

"Lai gan rentabilitātes rādītāji ir pasliktinājušies, uzņēmumam ir pietiekami finansiālie resursi, lai pielāgotos jaunajiem tirgus apstākļiem un realizētu dažāda veida attīstības projektus," norādīts vadības ziņojumā.

Jau ziņots, ka "Madara Cosmetics" koncerna auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 19,369 miljoni eiro, kas ir par 20,5% vairāk nekā 2020.gadā, bet koncerna peļņa palielinājās par 6,5%, sasniedzot 3,669 miljonus eiro. Vienlaikus "Madara Cosmetics" mātessabiedrība 2021.gadā strādāja ar 18,914 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 21,3% vairāk nekā gadu iepriekš, un guva 3,476 miljonu eiro peļņu, kas ir pieaugums par 0,6%.

Savukārt 2021.gada pirmajā pusgadā "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums bija 9,911 miljonu eiro apmērā, bet koncerna peļņa bija 2,004 miljoni eiro.

Uzņēmums reģistrēts 2006.gadā, un tā pamatkapitāls ir 377 058 eiro. "Madara Cosmetics" lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (23,92%), Lotte Tisenkopfa-Iltnere (23,76%), Somijas "Transmeri Group Ab" (22,93%), Liene Drāzniece (6,79%) un Zane Tamane (6,35%). "Madara Cosmetics" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics dividendēs no pērn gūtās peļņas maksās 0,15 eiro par akciju

LETA, 29.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs "Madara Cosmetics" dividendēs no pagājušajā gadā gūtās peļņas maksās 0,15 eiro par akciju, teikts kompānijas sniegtajā informācijā biržai "Nasdaq Riga" par akcionāru kārtējā sapulcē otrdien, 28.jūlijā, pieņemtajiem lēmumiem.

Atbilstoši akcionāru sapulces lēmumam dividendēs no 2019.gadā gūtās peļņas tiks izmaksāti kopumā 561 786,3 eiro, bet atlikušo pērn gūtās peļņas daļu 988 622,7 eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu.

Par dividenžu ieraksta datumu noteikts 2020.gada 11.augusts, bet par dividenžu izmaksas datumu - 12.augusts.

Tāpat akcionāru kārtējā sapulcē nolemts izlaist 10 000 personāla opciju par kopējo summu 1000 eiro.

Akcionāri noteikuši, ka viena piešķirtā personāla opcija dos tiesības iegūt vienu "Madara Cosmetics" dematerializētu uzrādītāja akciju 0,1 eiro nominālvērtībā. "Madara Cosmetics" emitēs akcijas uz nesadalītās peļņas rēķina.

"Madara Cosmetics" akcionāri noteica, ka uzņēmuma valde būs tiesīga piešķirt izlaistās personāla opcijas darbiniekiem - struktūrvienību vadītājiem un padomes locekļiem, kuri ir snieguši būtisku ieguldījumu "Madara Cosmetics".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics koncerna apgrozījums pirmajā pusgadā pieaudzis par 47%

LETA, 27.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 8,217 miljoni eiro, kas ir par 47% vairāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā, bet koncerna peļņa pieaugusi 2,2 reizes un bija 1,807 miljoni eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

Tostarp koncerna ieņēmumi no produkcijas pārdošanas Latvijā 2020.gada pirmajā pusgadā palielinājušies par 56,6% salīdzinājumā ar 2019.gada pirmo pusgadu, sasniedzot 2,282 miljonus eiro, ieņēmumi no produkcijas pārdošanas pārējās Eiropas Savienības valstīs auguši par 45,5%, sasniedzot 5,43 miljonus eiro, bet ieņēmumi no produkcijas pārdošanas citu valstu tirgos palielinājušies par 19,2%, veidojot 401,3 tūkstošus eiro.

Lielākais tirgus ārpus Latvijas "Madara Cosmetics" ir Somija. 2020.gada pirmajā pusgadā kompānijas ieņēmumi Somijā veidoja 1,32 miljonus eiro, kas ir par 2% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

"2020.gada pirmajā pusē uzņēmums spēris lielu soli uz priekšu, turpinot strauju attīstību un sasniedzot teicamus rezultātus. Vienlaikus šis ir bijis arī ļoti neparasts posms, kas aizritējis lielas nenoteiktības apstākļos un licis piekoriģēt uzņēmuma darbības stratēģiju. Paraugoties atpakaļ, šobrīd var droši teikt, ka uzņēmuma reakcija uz Covid-19 izraisītajiem apstākļiem ir bijusi pareiza, un virkne pieņemto lēmumu, kas attiecas uz korekcijām uzņēmuma darbības stratēģijā, ļāvuši sasniegt pēdējā laika straujāko izaugsi," pauda kompānijas valdes loceklis Uldis Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja «Madara Cosmetics» koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 5,59 miljoni eiro, kas ir par 19,9% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā, bet koncerna peļņa samazinājusies par 18,8% un bija 809 007 eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai «Nasdaq Riga».

Kompānijas finanšu pārskatā teikts, ka «Madara Cosmetics» koncerna izaugsmes pamatā ir veiksmīga darbība esošajos tirdzniecības kanālos, zīmola atpazīstamības stiprināšana un jaunu produktu ieviešana tirgū.

«Madara Cosmetics» koncerna apgrozījumā 2019.gada pirmajā pusgadā 94% veidoja ieņēmumi Eiropas Savienībā (ES), tostarp Latvijā, kas ir pieaugums par diviem procentpunktiem salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, savukārt 6% ieņēmumu gūti ārpus ES. Tostarp Latvijā «Madara Cosmetics» koncerna ieņēmumi šogad pirmajā pusgadā bija 1,46 miljonu eiro apmērā, kas ir par 14% vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā, bet koncernam lielākais tirgus ārpus Latvijas bija Somija, kur ieņēmumi veidoja 1,35 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 8%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā AS Madara Cosmetics apgrozījums audzis par aptuveni trešdaļu, arī nākotnē, ņemot vērā globālā pieprasījuma tendences, uzņēmums prognozē apgrozījuma pieaugumu, tikšanās laikā ar investoriem sacīja kompānijas valdes loceklis Uldis Iltners.

Šā gada deviņos mēnešos AS Madara Cosmetics apgrozījums sasniedzis 6,958 miljonus eiro, kas ir par 29% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. Trešajā ceturksnī Latvijas tirgū pārdošanas apjoms ir pieaudzis par 33%, un līdzīgs pārdošanas pieaugums ir bijis Eiropas Savienības valstīs (bez Latvijas), kur pieaugums veido 29%, savukārt pārdošana ārpus Eiropas Savienības samazinājusies par 26%, kas skaidrojams ar netipiski lielu pārdošanas apjomu ārpus ES 2017. gada trešajā ceturksnī. Kopumā esošie tirgi ārpus ES uzrāda stabilu darbību un ļauj prognozēt tālāku attīstību, saka kompānijas valdes loceklis Uldis Iltners. Arī Latvijā un citās Eiropas Savienības valstīs, kas veido vairāk nekā 90% no uzņēmuma biznesa apjoma, dabīgās kosmētikas segmentā saglabājas pozitīvi apstākļi un ļauj domāt arī par veiksmīgu šā gada ceturto ceturksni, kas vēsturiski uzņēmumam ir bijis spēcīgākais gada ceturksnis, viņš prognozē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics valdē iecelta uzņēmuma izpilddirektore Šulte

Db.lv, 18.07.2023

Izpilddirektore Gunta Šulte (no kreisās), “MADARA Cosmetics” valdes loceklis Uldis Iltners, valdes priekšsēdētāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar AS "Madara Cosmetics" 12.jūlija padomes lēmumu par valdes locekli apstiprināta un iecelta uzņēmuma izpilddirektore Gunta Šulte, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".

G.Šulte pievienojās "Madara Cosmetics" vadības komandai izpilddirektores amatā šogad 22.maijā un turpmāk ieņems arī valdes locekles amatu, paplašinot esošo valdi, kurā darbojas valdes priekšsēdētāja Lote Tisenkopfa-Iltnere un valdes locekļi Uldis Iltners un Tatjana Nagle.

G.Šulte ir profesionāla vadītāja ar 20 gadu pieredzi, kura pēdējos trīs gadus ir bijusi globālas kompānijas Skandināvijas un Baltijas valstu vadības komandā. Viņa pievienojās "Madara Cosmetics" vadības komandai, lai turpinātu uzņēmuma eksporta izaugsmi Eiropā un Skandināvijā.

MADARA Cosmetics jauna izpilddirektore 

Kosmētikas ražotājs “MADARA Cosmetics” stiprina vadības komandu ar jaunu izpilddirektori –...

"Madara Cosmetics" auditētais apgrozījums 2022.gadā bija 17,896 miljoni eiro, kas ir par 5,4% mazāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās 2,8 reizes - līdz 1,229 miljoniem eiro. Vienlaikus "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 18,696 miljoni eiro, kas ir par 3,5% mazāk nekā 2021.gadā, bet koncerna peļņa samazinājās 3,3 reizes - līdz 1,121 miljonam eiro.

Uzņēmums reģistrēts 2006.gadā, un tā pamatkapitāls ir 377 491,1 eiro. "Madara Cosmetics" lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (23,92%), Lote Tisenkopfa-Iltnere (23,76%), Somijas "Transmeri Group Ab" (22,93%), Liene Drāzniece (6,79%) un Zane Tamane (6,35%). "Madara Cosmetics" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics investē miljonu eiro ražotnes attīstībā

Db.lv, 19.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā miljonu eiro jaunu, inovatīvu produktu izstrādē un ražošanas iekārtu iegādē un uzstādīšanā, vadošais dabīgās kosmētikas ražotājs Latvijā AS Madara Cosmetics tuvojas projekta „Jaunu produktu ieviešana ražošanā ar samazinātu ietekmi uz vidi zaļo inovāciju jomā AS Madara Cosmetics” noslēgumam.

Lai pilnveidotu ilgtspējīgāku ražošanu, AS Madara Cosmetics ražotnē šogad uzstādīta laboratorijas izmēra vakuuma maisīšanas iekārta, kas paredzēta gan emulsijas tipa produktu, gan dekoratīvās kosmētikas ražošanai. Savukārt, lai nodrošinātu vēl inovatīvāku produktu ražošanu - esošās ražošanas tehnoloģijas ir papildinātas ar vēl vienu vakuuma maisīšanas iekārtu, kas paredzēta emulsijas tipa produktu ražošanai un ir viena no lielākajām produktu ražošanas iekārtām ražotnē ar darba tilpumu līdz pat 1100.

Projekta ietvaros uzstādītas arī pulverveida vielu jaukšanas iekārta un pūdera presēšanas iekārta, kā rezultātā šobrīd tiek aktīvi turpināts darbs pie minerālā sejas pūdera izstrādes un citiem dekoratīvās kosmētikas jaunumiem, attīstot vaigu sārtumu, izgaismotāju un bronzeru formulas un toņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eksperts: Madara Cosmetics jāturpina strādāt tiešā veidā ar potenciālajiem ieguldītājiem

Db.lv, 23.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā gada laikā AS Madara Cosmetics akciju cena ir bijusi stabila, kas ir daļēji pateicoties tirgus uzturētāja iesaistei, komentē Amenda Markets valdes loceklis Arturs Miezis.

Tirgus uzturētājs ir palīdzējis izvairīties no haotiskām akcijas cenas kustībām gan uz augšu, gan uz leju, kas ir akūta problēma citu emitentu akcijām. Tomēr, tāpat aptuveni katrā trešajā dienā darījumi netika veikti vispār, savukārt pārējās dienās tika veikti tikai vidēji divi darījumi dienā.

«Diemžēl ne bankas, ne brokeru sabiedrības nebūs tās, kas aktīvi piedāvās ieguldīt vai tirgoties ar Madara akcijām. Līdz ar to, uzņēmumam ir jāturpina strādāt pa tiešo ar potenciālajiem ieguldītājiem, tajā skaitā uzrunājot savus klientus, kā jau tas tika darīts pirms IPO,» iesaka eksperts.

«Kopumā skatoties, uzņēmums uzrāda izaugsmi gan apgrozījuma, gan peļņas ziņā, tomēr uzņēmuma vadība ir bijusi ļoti lēna ar ieguldījumu veikšanu attīstībā. Pirms gada IPO piesaistītais papildus kapitāls joprojām stāv bankas kontos. Daļa līdzekļu pat ir ieguldīti obligācijās, kas noteikti nav tas, ko sagaida ieguldītāji, kas piedalījās IPO. Pēc kapitāla palielināšanas būtiski ir samazinājusies atdeve uz kapitālu, tāpēc piesaistītie līdzekļi ir, vai nu jāiegulda attīstībā, vai arī jāatgriež akcionāriem,» norāda eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" līdzīpašnieki Uldis Iltners un Lote Tisenkopfa-Iltnere reģistrējuši uzņēmumu SIA "Kalvi Capital", liecina informācija Lursoft.

"Kalvi Capital" pamatkapitāls ir 20 000 eiro, un kompānijas īpašnieki vienādās daļās ir Iltners un Tisenkopfa-Iltnere.

Jaunā uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Iltners, bet Tisenkopfa-Iltnere ir valdes locekle.

Uzņēmuma statūtos teikts, ka "Kalvi Capital" darbības mērķis ir holdingkompāniju darbība.

"Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums 2022.gada pirmajā pusgadā bija 10,212 miljoni eiro, kas ir par 3% vairāk nekā 2021.gada attiecīgajā periodā, bet koncerna peļņa samazinājās 2,4 reizes - līdz 840 489 eiro.

Uzņēmums reģistrēts 2006.gadā, un tā pamatkapitāls ir 377 391,1 eiro. "Madara Cosmetics" lielākie īpašnieki ir Iltners (23,92%), Tisenkopfa-Iltnere (23,76%), Somijas "Transmeri Group Ab" (22,93%), Liene Drāzniece (6,79%) un Zane Tamane (6,35%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tiecas uz 27 miljonu eiro apgrozījumu

Db.lv, 27.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 19,369 miljoni eiro, kas ir par 20,5% vairāk nekā 2020.gadā, bet koncerna peļņa palielinājās par 6,5%, sasniedzot 3,669 miljonus eiro, liecina uzņēmuma paziņojums biržai "Nasdaq Riga".

"Madara Cosmetics" mātessabiedrība 2021.gadā strādāja ar 18,914 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 21,3% vairāk nekā gadu iepriekš, un guva 3,476 miljonu eiro peļņu, kas ir pieaugums par 0,6%.

2021.gadā "Madara Cosmetics" koncerna ieņēmumi no produkcijas pārdošanas Latvijas tirgū pieauga par 13,9% salīdzinājumā ar 2020.gadu, sasniedzot 4,83 miljonus eiro, kamēr pārējās Eiropas Savienības valstīs produkcija realizēta 12,552 miljonu eiro apmērā, kas ir par 17,7% vairāk, bet citu valstu tirgos - 1,79 miljonu eiro apmērā, kas ir pieaugums par 88,9%.

Citi koncerna ieņēmumi veidoja 194 000 eiro.

Finanšu pārskata vadības ziņojumā norādīt, ka pērn bija izmaiņas apgrozījuma sadalījumā pa produktu grupām. Sejas produktu īpatsvars samazinājās par diviem procentpunktiem - līdz 55%, savukārt "anti-age" produktu segmenta īpatsvars auga par trim procentpunktiem, sasniedzot 14%. Vienlaikus par trim procentpunktiem saruka īpatsvars ķermeņa produktiem, veidojot 9%, bet viena procentpunkta īpatsvara pieaugums bija gan matu, gan kosmētikas kategorijās, veidojot attiecīgi 8% un 13%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad pirmajos sešos mēnešos bija 9,911 miljoni eiro, kas ir par 20,6% vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā.

Koncerna peļņa palielinājusies par 10,9%, sasniedzot 2,004 miljonus eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

2021.gada pirmajā pusgadā "Madara Cosmetics" koncerna ieņēmumi no produkcijas pārdošanas Latvijas tirgū pieauguši par 9,6% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, sasniedzot 2,502 miljonus eiro, kamēr pārējās Eiropas Savienības valstīs produkcija realizēta 6,443 miljonu eiro apmērā, kas ir par 18,7% vairāk, bet citu valstu tirgos - 868,8 tūkstošu eiro apmērā, kas ir pieaugums 2,2 reizes. Citi koncerna ieņēmumi veidoja 97,7 tūkstošus eiro.

Finanšu pārskata vadības ziņojumā teikts, ka lielākais tirgus ārpus Latvijas joprojām ir Somija - 2021.gada pirmajā pusgadā apgrozījums Somijā pieaudzis par 8% un veidoja 1,42 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Vieta pasaka priekšā

Monta Šķupele, 28.12.2023

Pitraga īpašuma saimnieki

sākotnēji nekustamajam

īpašumam saskatījuši pavisam

citu izmantošanas mērķi, atzīst

Uldis Iltners (no kreisās), Paula

Tisenkopfa un Edgars Ražinskis.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojoties trim ģimenēm, bijušajā zivju ceha teritorijā Pitragā tapusi satikšanās vieta Pitraga Pietura, kas ir tikai sākums šī īpašuma attīstībai.

Madara Cosmetics līdzdibinātājas Paulas Tisenkopfas, Madara Cosmetics līdzdibinātāja un AS APF Holdings padomes priekšsēdētāja Ulda Iltnera un Rīgas plānošanas reģiona tūrisma speciālista, Dabas tūrisma asociācijas valdes locekļa Edgara Ražinska ģimenes kopīgiem spēkiem sākušas attīstīt īpašumu Pitragā.

“Klasiskais stāsts par to, ka lietas pašas atnāk. Vasarās mēdzu braukt pa veco zvejnieku ceļu, kas ved no Vaides līdz Mazirbei. Braucu garām šim īpašumam, un man šķita, ka, ja tas nonāk pārdošanā, tad tā nu gan ir forša vieta, kurā varētu kaut ko darīt. 2021. gada janvārī man zvanīja Edgars un teica, ka Pitraga īpašums ir tirdzniecībā, devāmies tikties ar īpašnieku un uzreiz arī sarunājām,” atceras U. Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotāja AS "Madara Cosmetics" koncerns 2023.gadā plāno sasniegt 27 miljonu eiro apgrozījumu, liecina uzņēmuma paziņojumā "Nasdaq Riga".

Uzņēmuma pārstāvji informē, ka 2020.gadam izvirzītais apgrozījuma mērķis 15 miljoni eiro tiks izpildīts, konsolidētajam apgrozījumam sasniedzot 16 miljonus eiro.

Madara Cosmetics šogad plāno sasniegt 15 miljonu eiro apgrozījumu 

Kosmētikas ražotāja AS "Madara Cosmetics" šogad plāno sasniegt 15 miljonu eiro apgrozījumu,...

Vienlaikus "Madara Cosmetics" pārstāvji norāda, ka 2023.gadā koncerna apgrozījums plānots 27 miljonu eiro apmērā. "Izvērtējot uzņēmuma iecerētās attīstības darbības un pieaugošo uzņēmuma zīmola atpazīstamību nozīmīgākajos Eiropas valstu tirgos, kā arī dabīgās kosmētikas nozares attīstības potenciālu kopumā, "Madara Cosmetics" nākamo trīs gadu laikā plāno turpināt izaugsmi par apmēram 20% gadā un 2023.gadā sasniegt 27 miljonu eiro konsolidēto apgrozījumu," teikts paziņojumā biržai.

Madara Cosmetics koncerna apgrozījums pirmajā pusgadā pieaudzis par 47% 

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 8,217 miljoni...

Jau ziņots, ka "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 8,217 miljoni eiro, kas ir par 47% vairāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā, bet koncerna peļņa pieauga 2,2 reizes un bija 1,807 miljoni eiro.

Kompānijas lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (24,08%), Lote Tisenkopfa Iltnere (23,92%), Somijas "Transmeri Group Ab" (23,09%), Zane Tamane (7,61%) un Liene Drāzniece (6,83%). "Madara Cosmetics" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North".

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Madara Cosmetics dividendēs no 2017.gada peļņas maksās 0,12 eiro par akciju

LETA, 29.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja «Madara Cosmetics» dividendēs no 2017.gada peļņas maksās 0,12 eiro par akciju, teikts kompānijas sniegtajā informācijā biržai «Nasdaq Riga» par otrdien, 28.maijā, akcionāru kārtējā sapulcē pieņemtajiem lēmumiem.

«Madara Cosmetics» akcionāru kārtējā sapulcē kompānijas 2018.gada peļņu 1,543 miljonu eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu, savukārt no 2017.gada nesadalītās peļņas, kas bija 901 302,22 eiro, dividendēs nolemts izmaksāt 449 429,04 eiro jeb 0,12 eiro par vienu akciju. Atlikušo 2017.gada nesadalītās peļņas daļu 451 873,18 eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu.

Akcionāri arī noteikuši, ka 2019.gada 10.jūnijs būs datums, no kura par iegādātajām akcijām, par kurām pieņemts lēmums izmaksāt dividendes, akcionāri dividendes nesaņems. Par dividenžu ieraksta datumu noteikts 2019.gada 11.jūnijs, bet par dividenžu izmaksas datumu - 2019.gada 12.jūnijs.

Tāpat akcionāru kārtējā sapulcē iecelta padome jaunā sastāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Alūksnes putnu fermas grupas padomi vadīs Uldis Iltners

Db.lv, 21.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS APF Holdings (APF), uzņēmumu grupai, kas ietver vienu no lielākajiem putnkopības un olu ražošanas uzņēmumiem Latvijā SIA Alūksnes putnu ferma un putnkopības un jaunputnu audzēšanas uzņēmumu SIA Preiļu putni, pirms šī gada rudenī plānotā sākotnējā publiskā piedāvājumā (IPO jeb Initial Public Offering) ir iecelta jauna padome par kuras priekšsēdētāju ievēlēts Uldis Iltners, bet padomes priekšsēdētāja vietniece būs Eva Berlaus.

Citi padomes locekļi būs Migels Džordao (Miguel Jordao) un Aleksandrs Adamovičs.

“Jauna profesionāļu padome uzņēmumam nodrošinās spēcīgu pārvaldību un vajadzīgās zināšanas gan stratēģijas veidošanā un īstenošanā, gan juridiskos un korporatīvo finanšu jautājumos, gan arī mums svarīgā pētniecībā. Mūsu mērķis ir veidot APF par vienu no vadošajiem putnkopības un pārtikas ražošanas uzņēmumiem visā reģionā, kas radīs vērtību ne tikai akcionāriem, tostarp tiem, kas mums pievienosies IPO laikā, gan arī sabiedrībai un ekonomikai kopumā. Jaunā padome ir svarīgs solis ceļā uz šī mērķa sasniegšanu,” saka Jurijs Adamovičs, APF lielākais akcionārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs "Madara Cosmetics" dividendēs no pagājušā gada peļņas un iepriekšējo gadu nesadalītās peļņas izmaksās kopumā 2 190 415 eiro jeb 0,58 eiro par vienu akciju, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "Nasdaq Riga" par akcionāru sapulcē pieņemtajiem lēmumiem.

Tostarp dividendēs no 2023.gada peļņas "Madara Cosmetics" izmaksās 1 694 339 eiro, bet dividendēs no iepriekšējo gadu nesadalītās peļņas - 496 076 eiro.

Akcionāri noteica, ka dividenžu ex-datums jeb datums no kura par iegādātajām akcijām, par kurām tika pieņemts lēmums izmaksāt dividendes, dividendes nesaņems, ir 2024.gada 3.jūlijs. Dividenžu izmaksas datums ir 2024.gada 5.jūlijs.

Tāpat akcionāri nolēma apstiprināt grozījumus uzņēmuma statūtos, nosakot, ka visas akcijas ir dematerializētas.

"Madara Cosmetics" koncerna auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 20,234 miljoni eiro, kas ir par 8,2% vairāk nekā 2022.gadā, bet koncerna peļņa pieaugusi par 42,5% - līdz 1,597 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad pirmajos trijos mēnešos bija 4,48 miljoni eiro, kas ir par 38,7% vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, teikts kompānijas sniegtajā informācijā biržai "Nasdaq Riga".

Savukārt salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni - 2020.gada ceturto ceturksni - "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums palielinājies par 12%.

Šogad pirmajā ceturksnī "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums Latvijā pieaudzis par 24% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, pārējās Eiropas Savienības valstīs - par 40%, bet valstīs ārpus Eiropas Savienības - 2,3 reizes.

Pēc kompānijas pārstāvju vēstītā, apgrozījuma pieaugumu būtiski ietekmējusi e-komercijas attīstība, tiešo e-komercijas kanālu īpatsvaram sasniedzot 45% no mātesuzņēmuma pirmā ceturkšņa apgrozījuma. Tiešās e-komercijas īpatsvara pieaugums salīdzinājumā ar 2020.gada pirmo ceturksni veidoja 14 procentpunktus, bet salīdzinājumā ar 2020.gada ceturto ceturksni - 11 procentpunktus.

Komentāri

Pievienot komentāru