Tehnoloģijas

Latvijas start-up uzņēmumam Silīcija ielejā palīdz miljardu kompānijas izveidotājs

Gunta Kursiša, 06.06.2012

Jaunākais izdevums

Prezentāciju pasākumā Silīcija ielejā projekta getgamers.eu izveidotājam Kristapam Moram palīdzīgu roku sniedza Kriss Berijs (Chris Burry) no US Market Acess Center. Mailigen.com pārstāvis Arturs Bernovskis norāda, ka Silīcija ielejā nepastāv atšķirības attieksmes ziņā starp «zaļajiem» un «veterāniem», jo pastāv iespēja, ka pēc gada start-up pāraugs miljonu vērtā kompānijā.

Jau vēstīts, ka maija beigās divi Latvijas iesācējuzņēmumi devās uz Silīcija ieleju ASV. Tirdzniecības misiju organizēja Igaunijas Tehnopol Startup inkubators un Wiseguys akselerators, un kopumā uz to devās deviņu uzņēmumu pārstāvji, septiņi Igaunijas uzņēmumi un divi Latvijas IT uzņēmumu pārstāvji – I-Media (projekts mailigen.com) un Web Projects (projekts getgamers.eu).

Uz kontaktu pamata Silīcija ielejā veidojas lielākā daļa sadarbību. Latvijas start-up brauciens uz ASV tehnoloģiju «meku» izdevies veiksmīgs, uzskata mailgen.com un getgamers.eu pārstāvji, jo dibinātas jaunas pazīšanās ar vairākām investīciju kompānijām un biznesa eņģeļiem.

««Tu taču esi konkurents, kā es tev kaut ko varu stāstīt» - tamlīdzīgas runas, kas dažkārt novērotas Latvijā, Silīcija ielejā nepastāv,» norāda A. Bernovskis, stāstot, ka viņu IT «mekā» pārsteidza tur darbojošās sabiedrības attieksme – sabiedrība ir atvērta, izpalīdzīga un gatava sniegt padomus un idejas, viņš norāda.

«Vizītes laikā guvām ļoti daudz jaunus kontaktus – es izdalīju vairāk vizītkaršu, nekā to biju darījis visa iepriekšējā gada laikā kopā, jo kontaktu veidošana ir galvenā lieta, lai izveidotu sadarbības,» stāsta A. Bernovskis. Viņš norāda, ka Silīcija ielejā cieņā ir risks, kas ir visa pamatā, un «katrs savu ego ir atstājis mājās».

«Pasākumos visi ir kopā – gan jaunie uzņēmēji, gan pieredzējušie investori, gan vairāku miljonu vērtu korporāciju vadītāji. Visi labi apzinās, ka tas iesācējuzņēmējs, kas tagad te ir blakus, iespējams, pēc gada jau būs multimiljonu uzņēmuma īpašnieks un, iespējams, ka partneris nākotnē pat pārpirks esošo uzņēmumu,» norāda A. Bernovskis.

Tā, piemēram, Latvijas start-up projekta getgamers.eu izveidotājam, K. Moram «pitch» pasākumā, kurā divi Latvijas un septiņi Igaunijas start-up uzstājās ar nelielām prezentācijām, palīdzēja Kriss Berijs (Chris Burry), kurš savu pirmo biznesu uzsāka 13 gadu vecumā, bet viņa ceturtajā uzņēmumā, kas dibināts deviņdesmito gadu beigās, šobrīd strādā vairāk nekā desmit tūkst. cilvēku, bet gada apgrozījums pērn veidoja 1,3 miljardus ASV dolāru.

«Investori ciena tos, kas ir riskējuši un kaut vai desmit reižu zaudējuši biznesus, jo tad zina, ka viņam ir liela pieredze, un ar to, ka ir bijuši neveiksmīgi start-up neviens nekaunās,» stāsta mailigen.com izveidotājs. Saskaņā ar viņa teikto «investori daudz nemoka uzņēmējus – ja iepatīkas ideja un komanda, tad arī investē un uzņēmumam nedēļas laikā dabūt čeku par 100 tūkst. ASV dolāru ir ļoti liela iespēja pat tad, ja ir tikai ideja un nekas vairāk,» ir pārliecināts A. Bernovskis.

Viņš norāda, ka I-Media izdevies iepazīties ar vairākām investīciju kompānijām un biznesa eņģeļiem, no kuriem 90% investē uzņēmumos, kur bieži vien ir tika ideja vai izveidots prototips. Tāpat I-Media iepazinies ar lielākiem investoriem, tostarp tādiem, kas iegulda uzņēmumos, kuru apgrozījums ir vismaz 10 milj. ASV dolāru gadā.

A. Bernovskis stāsta, ka Silīcija ielejā gada laikā investorus meklē ap 22 tūkstošiem jaunu uzņēmumu, no kuriem investīcijas saņem ap 40%, turklāt 40% no tiem, kas saņēmuši finansējumu, beidz pastāvēt pirmo divu gadu laikā.

«ASV tirgus ir milzīgs un pašpietiekams, bet tur vienmēr būs vieta kaut kam jaunam,» norāda mailgen.com izveidotājs.

Mailgen.com patlaban kaļ plānus atvērt savu biroju ASV, Db.lv stāsta projekta izveidotājs Arturs Bernovskis, kā arī domā par «lielākiem soļiem ieiet ASV tirgū», un norāda, ka uz Silīcija ieleju «noteikti būs jādodas atkal». «IT nozarei tā ir centrālā vieta, un noteikti vēl ilgu laiku tas nemanīsies,» viņš uzskata.

«ASV ir viena no valstīm, kurās plānots iegūt jaunus partnerus, bet, lai kaut ko nopietni tur darītu, ir tur jābūt uz vietas - gan uzņēmuma reģistrēšanai, gan vadībai vai pārdošanas speciālistiem, produktu izstrāde var notikt arī tepat Latvijā, kur tas būs lētāk,» stāsta K. Mors.

getgamers.eu izveidotājs K. Mors, tā A. Bernovskis uzskata, ka Latvijai būtu nepieciešama sava pārstāvniecība Silīcija ielejā, kas palīdzētu Latvijas iesācējuzņēmējiem organizēt braucienus, pasākumus, dzīvošanu, kā arī palīdzētu izveidot kontaktus.

«Protams, ka visas nozares vēlētos lielāku atbalstu no valsts un tā butu nepieciešama, bet vispirms valstij būtu jānolemj, kuras būs primārās nozares – vai mēs esam zemnieku valsts vai produktu ar augstu pievienoto vērtību valsts,» norāda A. Bernovskis. «Igaunija savu izvēli ir izdarījusi ko arī var ļoti labi novērot – elektroniskās vēlēšanas, Skype univeritāte un atbalsts IT nozares uzņēmumiem,» viņš pauž, norādot, ka «Latvijai noteikti vismaz pienācīgā līmenī būtu jāatbalsta IT uzņēmumu vēlme iešanai ārvalstu tirgos, jo par Latvijas IT nozari esmu dzirdējis ārvalstīs tikai labas atsauksmes, kas parāda mūsu potenciālo tirgu iekarošanā».

Jau rakstīts, ka Latvijas uzņēmumiem sava pārstāvniecība Silīcija ielejā Kalifornijā darbojās 2011. gadā, kad biroju Silīcija ielejas biznesa inkubatorā Plug and Play Tech Center (Plug&Play) nodrošināja Latvijas un ASV informācijjas tehnoloģiju asociācija Latvian-American Business Association of California (LABACA). Nepilnu gadu pēc biroja darbības LABACA lēma, ka neturpinās tā uzturēšanu, norādot, ka pārstāvniecības pastāvēšanas laikā no Latvijas IT nozares uzņēmumiem ar stabilu naudas plūsmu netika izrādīta vērā ņemama interese par darbības sākšanu Silīcija ielejā vai ASV, tomēr nozares pārstāvji uzskata, ka šādai pārstāvniecībai Silīcija ielejā tomēr būtu jābūt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Start-up izveidotājs: nauda jāpelna globāli, jātērē – Latvijā

Gunta Kursiša, 02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas start-up uzņēmumu iespējas daudz neatšķiras no citu valstu uzņēmumu iespējām, ja nu vienīgi šeit ir zemākas ikdienas izmaksas. Ja start-up interesē tikai Latvijas klienti, tad uzņēmumam radīsies grūtības, un, sarodoties daudz šādu «lokālu» uzņēmumu, kas pārdod cits citam, arī valstij radīsies grūtības. Ir jāskatās tālāk – tas nozīmē pelnīt naudu globāli, bet to tērēt un attīstīt uzņēmumu – lokāli», Db.lv stāsta Latvijas start-up uzņēmuma, foto piezīmju lietojumprogrammas Nowte izveidotājs Zigmārs Rozentāls, kurš nesen atgriezies no vizītes Silīcija ielejā.

Silīcija ieleja ir vienīgā vieta, kur ir vērts veidot start-up, ja mērķis ir globāls tirgus, pārliecināts web pārlūka rīka Froont start-up līdzdibinātājs Sandijs Ruļuks. Viņam piekrīt arī Z. Rozentāls, norādot, ka «nekur citur pasaulē vienā vietā nav tik daudz reālu start-up piemēru, ekspertu, investoru un iespēju iegūt unikālus kontaktus un sadarbības iespējas».

Organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētā misijā uz Silīcija ieleju šā gada vasaras sākumā devās četru Latvijas start-up uzņēmumu pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu pirmais patstāvīgais centiens pieteikt sevi Silīcija ielejā vainagojas ar panākumiem

Gunta Kursiša, 21.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā latviešu pašu organizētā tirdzniecības misija Silīcija ielejā izdevusies veiksmīga – brauciens rezultējies ar vairākiem sadarbības piedāvājumiem un investoru intereses piesaistīšanu atsevišķiem Latvijas delegācijas uzņēmumiem.

Latviešu uzņēmēju tirdzniecības misija norisinājās no šā gada 31. janvāra līdz 12. februārim, un tajā piedalījās seši Latvijas informācijas tehnoloģiju nozares uzņēmumi - Karšu izdevniecība Jāņa sēta, Booking Group, tostarp arī četri Ventspils Augsto tehnoloģiju parka Biznesa inkubatora uzņēmumi - Intelligence Media Group, Molips, Informatics un TestDevLab.

Šī bija pirmā misija Silīcija ielejā, ko organizēja latvieši paši – start-up pasaules iekarošanai paredzētā jaunizveidotā organizācija StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Līdz šim Latvijas iesācējuzņēmumi izcīnīt sev vietu Silīcija ielejā devās pašu spēkiem vai, pievienojoties Igaunijas start-up uzņēmumu delegācijai. Tāpat līdz šim Latvijai nebija savas pārstāvniecības tehnoloģiju mekā, un mērķtiecīgai start-up uzņēmumu virzīšanai finansējums netika nebija atvēlēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo emitētās «zaļās» obligācijas 100 miljonu eiro apmērā ieguldīs videi draudzīgos projektos

LETA, 25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizņemtā kapitāla piesaistes plānā AS Latvenergo šogad iecerējusi veikt obligāciju emisiju līdz 100 miljonu eiro apmērā, ieguldot līdzekļus videi draudzīgu projektu īstenošanā Latvenergo kapitālieguldījumu programmas gaitā, pirmdien medijus informēja uzņēmuma pārstāvji.

Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs stāstīja, ka uzņēmuma kapitālieguldījumu programmas gaitā ir paredzēta vairāku «zaļai» domāšanai atbilstošu projektu īstenošana, kā arī vērtspapīru tirgū ir novērojams investoru pieprasījums pēc ieguldījumiem šādos projektos, tāpēc Latvenergo pieņēma lēmumu emitēt «zaļās» obligācijas. «Zaļo» obligāciju pamata prasība ir emisijas procesā iegūtos līdzekļus izmantot vienīgi «zaļajai» domāšanai atbilstošos projektos, kas saistīti ar atjaunojamiem enerģijas avotiem, enerģijas efektivitātes uzlabošanu, ilgtspējīgu vidi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija pašlaik neparedz līdzekļus informācijas tehnoloģiju (IT) nozares pārstāvniecības atvēršanai Silīcija ielejā un plāno izmantot igauņu pieredzi, pievienojoties Igaunijas biznesa inkubatora Tehnopol organizētajam braucienam, kas IT nozares uzņēmumu pārstāvjus vedīs pie potenciālajiem investoriem.

«Patlaban Latvijas Ārējās ekonomiskās pārstāvinecības atvēršana ASV netiek plānota – šobrīd līdzekļi šādai aktivitātei no Latvijas puses nav paredzēti,» Db.lv norādīja Ekonomikas ministrijas (EM) pārstāve Elita Rubesa-Vorovko. Par vienas nozares pārstāvniecības atvēršanu, piemēram, IT nozares biroja atvēršanu Silīcija ielejā, lēmums jāpieņem kontekstā ar kopējo Latvijas Ārējās ekonomisko pārstāvniecību tīkla lietderību, ņemot vērā arī finansiālās iespējas, viņa skaidroja. «Lai nodrošinātu atbalstu Latvijas uzņēmumiem ASV Silīcija ielejā, Latvijas investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar Igaunijas Tehnopol Startup inkubatoru un Wiseguys akseleratoru organizē tirdzniecības misiju uz Silīcija ieleju,» stāstīja E. Rubesa-Vorovko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Silīcija ielejas investors: latvieši fascinē ar tehnoloģiskajām zināšanām un potenciālu, tomēr ar misijām uz Silīcija ieleju ir par maz

Gunta Kursiša, 04.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvieši nebeidz fascinēt ar savām nenovērtējami augstajām tehnoloģiskajām zināšanām un inteliģenci. [..] Tomēr bez pastāvīgas klātesamības nodrošināšanas ir grūti radīt atpazītu un uzticamu valsts pārstāvniecību Silīcija ielejā,» tā pēc latviešu start-up misijas Kalifornijas tehnoloģiju mekā – Silīcija ielejā – rezumējis investors Deivids Emersons (Davis Emerson), kurš pārstāv Harward Business School Angels.

«Diemžēl pavadītais laiks Silīcija ielejā ir pārāk īss, lai uzņēmēji pilnībā adaptētos šajā specifiskajā biznesa kultūrā un spētu sevi pārliecinoši prezentēt investoriem,» norādīja D. Emersons.

Viņš gan atzina, ka Latvijai ir ļoti labs potenciāls kļūt par vienu no pasaules tehnoloģiskās ekspertīzes centriem.

Db.lv jau ziņoja, no šī gada 28. janvāra līdz 7. februārim Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar jaunuzņēmumu atbalsta organizāciju StartupLatvia organizēja Latvijas start-up kompāniju trešo misiju Silīcija ielejā.

Trešajā tirdzniecības misijā Silīcija ielejā devās seši vietējie Latvijas tehnoloģiju nozares jaunuzņēmumi - Branchtrack, Walmoo, Prime AVG, Bright Field Technologies, Amber Games un Rīgas Reģiona biznesa attīstības inkubators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up otrais dublis Silīcija ielejas iekarošanā

Gunta Kursiša, 25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar Igaunijas Tehnopol inkubatoru un Wiseguys aicina IT nozares iesācējuzņēmumus pieteikties dalībai tirdzniecības misijā uz Silīcija ieleju.

Šī būs jau otrā tirdzniecības misija, kurā dosies vairāki Igaunijas un daži Latvijas iesācējuzņēmumi. Iepriekšējā misija uz Silīcija ieleju norisinājās šā gada maija beigās un jūnija sākumā, un no Latvijas uz ASV «tehnoloģiju meku» devās divi Latvijas start-up uzņēmumi – I-Media (projekts mailigen.com) un Web Projects (projekts getgamers.eu). Iepriekšējā misijā Latvijas uzņēmējiem izdevās dibināt kontaktus ar vairākām investīciju kompānijām un «bizesa eņģeļiem».

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas start-up programmas organizators: labāki panākumi Silīcija ielejā tiem, kam jau labi iet Latvijā

Gunta Kursiša, 28.06.2013

Mirklis pirms uzņēmumi sniegs savas prezentācijas riska investoriem latviešiem speciāli organizētā pasākumā "Latvian companies pitching to investors" Silīcija ielejā. No kreisās: Artjoms Krizanovskis no Roamerapp, Sanita Laiviņa no StartupLatvia, Sandijs Ruļuks no Froont, Zigmars Rozentāls no Nowte, Anatolijs Ropotovs no Stuff.tm, Līga Hoy-Latvijas goda konsule Ziemeļkalifornijā, Ilmārs Kreituss no RISEBA un Artūrs Zandersons no StartupLatvia.

Foto: StartupLatvia

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labākus rezultātus investīciju piesaistes un noieta paplašināšanas ziņā Silīcija ielejā gūst tās kompānijas, kas pirms tam jau pastāvīgi ir paspējušas iegūt pirmos rezultātus un atsauksmes no pašmāju klientiem, norāda viens no StartupLatvia programmas organizatoriem Artūrs Zandersons.

Jūnijā noslēgusies otrā latviešu pašu (organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA)) organizētā start-up uzņēmēju misija Silīcija ielejā, Kalifornijā, uz kuru devās četru Latvijas IT uzņēmumu pārstāvji. Misijas mērķis bija iepazīstināt brauciena dalībniekus ar Silīcija ielejas specifisko biznesa kultūru, nodrošināt uzņēmējiem vispārējas apmācības un sniegt iespēju prezentēt savu biznesu Silīcija ielejas riska investoriem

Uz Silīcija ieleju devās pārstāvji no uzņēmuma Froont, Nowte, Roamerapp, Stuff.tm un Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas (RISEBA).

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Pārrunās iespējas nodrošināt Latvijas start-up ekosistēmas pārstāvību Silīcija ielejā

Zane Atlāce - Bistere, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens no šā gada 25. līdz 28. oktobrim darba vizītē apmeklēs Čikāgu un Silīcija ieleju Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV), lai veicinātu Latvijas atpazīstamību un jaunus tirdzniecības sakarus starp Latvijas un ASV uzņēmējiem, kā arī pārrunātu iespējas nodrošināt Latvijas start-up ekosistēmas pārstāvību Silīcija ielejā.

Šajā vizītē piedalās arī plaša, vairāk nekā 50 Latvijas uzņēmēju delegācija. Vizītes ietvaros, ceturtdien, 26. oktobrī, Čikāgā ekonomikas ministrs piedalīsies Latvijas ekonomikas konferencē Spotlight Latvia, kurā pulcēsies vairāk kā 200 ASV un Latvijas uzņēmēji. Konference ir lieliska iespēja Latvijas uzņēmējus iepazīstināt potenciālos sadarbības partnerus ASV ar saviem produktiem un pakalpojumiem, tādejādi sekmējot jaunu sadarbības sakaru dibināšanu.

Savukārt piektdien, 27. oktobrī ekonomikas ministrs dosies vizītē uz Silīcija ieleju ASV Kalifornijas štatā. «Šogad, paralēli likumdošanas pilnveidošanai, daudz strādājam pie Latvijas start-up vides popularizēšanas jeb mārketinga. Šogad kopā ar jaunuzņēmumiem un tos pārstāvošo asociāciju dodamies vizītēs uz stratēģiski svarīgām vietām start-up globālajā kartē – septembrī apmeklējām Izraēlu, savukārt Silīcija ielejā plānojam pārrunāt iespējas kā labāk palīdzēt Latvijas jaunuzņēmumiem integrēties augstākās līgas investoru vidē,» norāda A. Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu start-up projekts Mailigen attaisno investoru cerības ar pusmiljona eiro apgrozījuma prognozi

Gunta Kursiša, 30.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskā pasta mārketinga sistēmas Mailigen iesācējuzņēmums iMedia attaisnojis investoru cerības, kas agrīnajā uzņēmuma stadijā ieguldījuši 100 tūkst. eiro. Paredzēts, ka šogad uzņēmuma apgrozījums sasniegs pusmiljonu eiro apgrozījumu un šis rādītājs informācijas tehnoloģiju start-up uzskatāms par veiksmīgu, Db.lv stāstīja iMedia valdes priekšsēdētājs Artūrs Bernovskis.

Start-up uzņēmuma iMedia projekts Mailigen sniedz e-pasta mārketinga pakalpojumus. Kopš kompānijas dibināšanas 2009. gadā iMedia sniedz pakalpojumus Eiropas, Āzijas un ASV tirgos. iMedia klienti galvenokārt ir mazie un vidējie uzņēmumi ASV, tomēr start-up sadarbojas arī ar tādiem «smagsvariem» kā Japan Airlines, Flight.com, Ibank.com u.c., norāda A. Bernovskis. «Kompānijas izmanto pakalpojumu, kas palīdz uzlabot komunikāciju ar klientiem, ieskaitot, piemēram, sūtītā ziņojuma noformējumu un to, cik bieži ziņojumus sūtīt,» Db.lv stāstīja A. Bernovskis. Viņš norāda, ka pirmo darbības gadu ieņēmumi tiks ieguldīti atpakaļ uzņēmumā - produkta pilnveidē un marketingā, tādejādi dividendes uzņēmuma īpašnieki pagaidām negaida.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up uzņēmēji gatavojas otrajai misijai Silīcija ielejā

Gunta Kursiša, 03.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas IT un tehnoloģiju nozares uzņēmumi no 4. līdz 14. jūnijam tirdzniecības misijas ietvaros apmeklēs Silīcija ieleju Kalifornijā. Iespēja doties uz augsto tehnoloģiju un investīciju meku radusies tiem Latvijas uzņēmumiem, kas sevi pieteikuši vietējā tirgū un vēlas paplašināt darbību ASV, piesaistot investoru kapitālu straujākai biznesa attīstībai.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un start-up pasaules iekarošanai paredzētās organizācijas StartupLatvia tirdzniecības misijas mērķis ir iepazīstināt brauciena dalībniekus ar Silīcija ielejas specifisko biznesa kultūru, dot iespēju prezentēt savu biznesu Silīcija ielejas riska kapitālistiem un biznesa eņģeļiem un tikties ar lielo korporāciju pārstāvjiem un iegūt informāciju no pirmavota par šo tehnoloģiju uzņēmumu stratēģiskajiem attīstības virzieniem un turpmākās sadarbības iespējām, Db.lv informēja StartupLatvia pārstāve Sanita Laiviņa.

Db.lv jau rakstīja, ka pirmais šīs organizācijas un LIAA organizētais brauciens uz Silīcija ieleju vainagojies ar panākumiem - brauciens rezultējies ar vairākiem sadarbības piedāvājumiem un investoru intereses piesaistīšanu atsevišķiem Latvijas delegācijas uzņēmumiem. Kopumā pirmajā misijā uz Silicija ieleju devās seši Latvijas IT uzņēmumi. Kā norāda StartupLatvia pārstāvji, organizēt otru tirdzniecības misiju uz Silīcija ieleju rosināja turienes invesotru un vadošo ekspertu aktivitāte, kā arī pieaugošā Latvijas tehnoloģiju uzņēmumu interese par ASV tirgu. Tā, piemēram, trīs nedēļu ilgās misijas ietvaros Latvijas uzņēmums Booking Group, kas specializējas autonomas pakalpojumu rezervēšanas sniegšanā internetā, prezentējis savu kompāniju vairākiem lieliem riska kapitālistiem un saņēmis viņu atzinumu, ka reāli kompānija var pretendēt uz investīcijām septiņu līdz divpadsmit miljonu ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28 Latvijas start-up uzņēmumu komūnas dalībnieki ir apvienojušies un oficiāli izveidojuši Latvijas Start-up uzņēmumu asociāciju.

Jaunās organizācijas mērķi ir attīstīt Latvijas start-up uzņēmumu ekosistēmu, savienot to ar pārējo pasauli, popularizēt start-up kustību Latvijā un pasaulē, aizstāvēt tās intereses un sekmēt savstarpējo cieņu un sadarbību start-up uzņēmumu starpā.

Šī esot pirmā reize Latvijas vēsturē, kad pārstāvji no tehnoloģijās balstītajiem start-up uzņēmumiem, no start-up uzņēmumu kopā strādāšanas telpām, akseleratoriem un citiem kopienas centriem, kā arī investori, riska kapitālisti, pieredzējušas privātpersonas, start-up nozari atbalstoši korporatīvie partneri un pakalpojumu sniedzēji ir sēdušies pie viena galda un apvienojušies vienā organizācijā ar kopīgiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT nozares uzņēmēji: Vienotas receptes start-up uzņēmumu komunikācijas jomā nav, tomēr svarīgi neiekrist klauna lomā vai klusās peles ampluā.

Lielā mērā publicitāte ir atkarīga no cilvēka personības – vieniem patīk parādīšanās masu medijos, citiem nepatīk. No praktiskās puses publicitāte, manuprāt, vairāk palīdz pie nosacījuma, ja uzņēmums nedara neko nelegālu, citādi tiek piesaistīta uzraugošo valsts institūciju uzmanība, DB pastāstīja FMS valdes priekšsēdētājs Jānis Bergs. Viņš start-up uzņēmumiem par sevi publiski vairāk iesaka stāstīt, kad kaut kas ir paveikts, jo tikai neliela daļa no visām idejām pārvēršas par kaut ko reālu. Svarīga ir jaunā uzņēmēja pārliecība par ideju un tas, kā viņš spēj par to pastāstīt un sevi pierādīt. Kopumā nevajag baidīties kļūdīties – ir drosmīgi jāiet uz priekšu, vienlaikus uzņemoties risku, DB norādīja Lattelecom Technology valdes priekšsēdētāja Anita Mertena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā ir noslēdzies.

Pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā ir noslēdzies un no šā gada februāra jaunuzņēmumiem pieejama pārstāvniecība globālajā startup tīklošanās vietā un investoru piesaistes karstākajā punktā - Silīcija ielejā, informē Ekonomikas ministrija.

Latvijas pārstāvniecība izveidota kopstrādes biroja ēkā WeWork, kas ir globāla koprades platforma inovatīviem, strauji augošiem tehnoloģiju startup uzņēmumiem. «Būtiskākais ieguvums Latvijas uzņēmumiem ir WeWork plašā starptautiskā pārstāvniecība - ar 150 lokācijām vairāk nekā 50 pasaules pilsētās, kas nozīmē, ka turpmāk Latvijas startup uzņēmēji jebkurā no šīm vietām varēs izmantot gan biroja telpas, gan biznesa tīklošanās un sadarbības iespējas ar citiem jaunuzņēmumiem visā pasaulē,» informē Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiāli atklāta Latvijas start-up uzņēmumu asociācija.

30 Latvijas start-up uzņēmumu komūnas dalībnieki ir apvienojušies un oficiāli izveidojuši nevalstisko organizāciju - Latvijas Start-up uzņēmumu asociācija. Tās mērķis ir attīstīt Latvijas start-up uzņēmumu ekosistēmu, popularizēt start-up kustību Latvijā un pasaulē, aizstāvēt tās intereses un sekmēt savstarpējo cieņu un sadarbību start-up uzņēmumu starpā.

Šī ir pirmā reize Latvijas vēsturē, kad pārstāvji no tehnoloģijās balstītajiem start-up uzņēmumiem, no start-up uzņēmumu kopā strādāšanas telpām, akseleratoriem un citiem kopienas centriem, kā arī investori, riska kapitālisti, pieredzējušas privātpersonas, start-up nozari atbalstoši korporatīvie partneri un pakalpojumu sniedzēji ir sēdušies pie viena galda un apvienojušies vienā organizācijā ar kopīgiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Medijs: Austrumeiropas tehnoloģiju nozarei ir cerība

Gunta Kursiša, 09.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tiktu izveidota Eiropas karte, kurā būtu izgaismotas valstis ar tehnoloģiju sasniegumiem un lielāko start-up uzņēmumu aktivitāti, Lielbritānija spīdētu tikpat spoži kā Baltijas valstis – tā, aprakstot situāciju Eiropā tehnoloģiju un jaunu, inovatīvu uzņēmumu jomā, Wall Street Journal blogā raksta medija tehnoloģiju redaktors Bens Rūnijs (Ben Rooney).

Viņa aprakstītajā inovatīvo tehnoloģiju uzņēmumu kartē ik pa laikam izgaismotos Francija, bet Vidusjūras reģions izskatītos diezgan padrūms. «Siltas vēsmas» nāktu no Turcijas un «pat no Krievijas», tomēr lielāko daļu centrālās un, it sevišķi Dienvidaustrumu daļas, klātu tumšs plīvurs.

Tajā pašā laikā šis plīvurs slēpj «nenoliedzamus talantus» un šajā reģionā inovatīvās tehnoloģijas lēnām sāk attīstīties. WSJ tehnoloģiju redaktors ar šī reģiona valstīm domājis Bulgāriju, Rumāniju, Horvātiju u.c Eiropas Dienvidaustrumu valstis.

Eiropas karti tehnoloģiju uzņēmumu ekspertam palīdzēja «uzburt» Austrijas pilsētā Hofsburgā notiekošais pasākums Pioneer's Festival, kurā pulcējās iesācējuzņēmēji no vairākām Eiropas reģiona valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up uzņēmums Silīcija ielejā pretendē uz 12 miljonu dolāru investīcijām

Gunta Kursiša, 27.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs nedēļu ilgās vizītes laikā Silīcija ielejā Latvijas uzņēmums Booking Group, kas specializējas autonomas pakalpojumu rezervēšanas sniegšanā internetā, prezentējis savu kompāniju vairākiem lieliem riska kapitālistiem un saņēmis viņu atzinumu, ka reāli kompānija var pretendēt uz investīcijām septiņu līdz divpadsmit miljonu ASV dolāru apmērā.

Booking Group dibināta pirms pieciem gadiem, un pašlaik kompānijas mājas lapas autonomas pakalpojumu sniegšanai Economybookings.com un eAvtoprokat.ru darbojas Baltijas valstīs, NVS, Krievijā un Centrāleiropā. Uzņēmumā pašlaik strādā piecdesmit štata darbinieki un 25 ārpakalpojumu sniedzēji, savukārt uzņēmuma īpašnieki Alens Baibekovs un Igors Demčakovs savulaik paši apkalpojuši klientus un iznomājuši automašīnas.

Uzņēmēji pirms pāris nedēļām Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un organizācijas Startup Latvia organizētās misijas Silīcija ielejā ietvaros iemēģināja savus spēkus ASV tehnoloģiju mekā un tur saņēma pozitīvas atsauksmes un riska kapitālistu novērtējumu, ka šāda kompānija varētu cerēt gūt 7- 12 milj. ASV dolāru investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noritējusi kārtējā tirdzniecības misija uz Silicija ieleju; ko saka dalībnieki?

Dienas Bizness, 20.10.2014

RocketSpace inkubatorā ar uzņēmēju un riska kapitāla fonda un Losandželosas, ASV tīro tehnolģiju inkubatora vadītāju Matt Vitamante.

Avots: StartupLatvia

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ASV atgriezušies Latvijas uzņēmēji, kas piedalījās ceturtajā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un biedrības StartupLatvia organizētajā Tirdzniecības misijā uz Silīcija ieleju ASV. Tirdzniecības misijas mērķis bija iepazīstināt Latvijas uzņēmumus ar Silīcija ielejas iesācējuzņēmumu (startup) ekosistēmu, nodrošināt apmācības ar ASV mentoriem – nozares ekspertiem, un sniegt iespēju tīklot un veidot kontaktus ar ASV investoriem un potenciālajiem korporatīvajiem partneriem.

Latvijas uzņēmēju tirdzniecības misija Silīcija ielejā norisinājās no šā gada 15.septembra līdz 24.septembrim un tajā piedalījās vairāki pieredzējuši uzņēmēji.

Silīcija ieleja, kas atrodas ASV Kalifornijas štatā ir mājvieta daudzām pasaules lielākajām tehnoloģiju korporācijām, kā arī tūkstošiem startup uzņēmumu. Tā ir vadošais mezgls augsto tehnoloģiju inovācijām un attīstībai, nodrošinot vairāk nekā vienu trešdaļu no visām riska kapitāla investīcijām ASV.

Startup Latvia pārstāvis Artūrs Zandersons komentē, ka «Tirdzniecības misija sastāv no vairākiem elementiem, kas ļauj maksimizēt ieguvumu uzņēmējiem. Sākotnēji tiek veikti sagatavošanās mājasdarbi, iepazīšanās ar Silicija ieleju un darbs ar ASV mentoru, vēl atrodoties Latvijā. Pēc došanās uz ASV tiek organizētas klātienes tikšanās ar biznesa attīstības, vērtēšanas, juridiskajiem un investīciju piesaistes ekspertiem un mentoriem ASV, tikšanās un prezentācijas vadošajiem riska investīciju un enģeļu fondiem, tīklošana ar ekspertiem un citiem uzņēmējiem un iepazīšanās ar atbalsta organizācijām un inkubatoriem ASV. Misijas mērķis ir 10 dienās sniegt vispusīgu ieskatu biznesa vidē un apskatīt veidus, kā veidot un attīstīt biznesu ASV, kā arī nodrošināt praktiskas zināšanas, iemaņas un kontaktus. Pēc atgriešanās Latvijā uzņēmējiem parasti jau ir sagatavots saraksts ar veicamajiem mājasdarbiem, lai tie jau drīzumā būtu gatavi atgriezties ASV un realizēt savu mērķi investīciju un partneru piesaistei, vai arī veiksmīgi izmantot iegūto pieredzi savas darbības stiprināšanai un finanšu piesaistei tepat Eiropā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mykoob līdzīpašnieks: Silīcija ielejā varēju paraudzīties uz sevi no malas un uzzināt, ka man ir seksīgs angļu akcents

Sanita Igaune, 18.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Silīcija ielejā neviens nemētājas ar naudu, un līdzekļi tiek piešķirti cilvēkiem, kuri pierāda, ka nepieciešamības gadījumā spētu produktu virzienā arī kaut ko pamainīt. Arī spēcīgi padomdevēji var dod izšķirošu lomu, tā LATA konferencē Drošība un atvērtība norādīja MyKoob līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kalniņš.

Tāpat Silīcija ielejā ir jāatceras, ka daži klienti ir labāk nekā perfekts biznesa plāns, proti, produktu ir jādod lietot nevis jāprasa par to viedoklis. Tāpat labāk ir pieņemt ātru lēmumu, nevis nepieņemt lēmumu vispār, atzīmēja M. Kalniņš.

Silīcija ieleja dod arī iespēju, kā visobjektīvāk uz sevi un savu produktu paskatīties no malas - ārpus savas konforta zonas. Silīcija ielejā produkti tiek prezentēti kā filmā, un tur pasniegšanas veidā ir nepieciešama rozīnīte. «Es, piemēram, esmu saņēmis komplimentu, ka man ir seksīgs angļu akcents,» piebilda M. Kalniņš.

MyKoob valdes loceklis un viens no projekta autoriem Ģirts Ļaudaks iepriekš DB stāstīja, ka uzņēmums 2011. gadā Vīnē piedalījās starptautiskā konferencē Startup Week 2011, kurā dalību ņēma ap 500 uzņēmumu no visas Eiropas. Tajā MyKoob tika atzīts par otru labāko start up projektu Eiropā, kas MyKoob pavēra iespēju aizbraukt uz ASV Silīcija ieleju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up dodas trešajā misijā uz Silīcija ieleju

Gunta Kursiša, 27.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģijas nozares jaunuzņēmumi jeb tā dēvētie start-up drīzumā dosies trešajā organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstītības aģentūras (LIAA) organizētajā tirdzniecības misijā uz Silīcija ieleju Kalifornijā, ASV.

Šī tirdzniecības misija notiks no 28. janvāra līdz 7. februārim un tajā piedalīsies seši vietējie Latvijas tehnoloģiju nozares jaunuzņēmumi - SIA Interaktīvās tehnoloģijas apmācībai, SIA Walmoo, SIA Prime AVG, SIA Wonderfull, SIA BSM konsultanti, SIA Amber games.

Tirdzniecības misijas ietvaros notiks seminārs par Silīcija ielejas biznesa kultūras niansēm, kā arī dalībnieku individuāls darbs pie efektīvu prezentāciju sagatavošanas investoriem. Tāpat notiks tikšanās ar riska investīciju fondu pārstāvjiem, biznesa eņģeļiem, korporatīvajiem partneriem, juristiem, citiem uzņēmējiem, kā arī biznesa akseleratoru un starptautiskās uzņēmējdarbības atbalsta organizāciju pārstāvjiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas start-up konkursā «InnoStars Awards 2019» laureātu vidū ierindoti divi start-up uzņēmumi no Latvijas - «MedHydrogel» un «Vigo».

No kopskaitā 116 pretendentiem tika izvēlēti 15 uzvarētāji, kuri dalījās ar inovatīvajiem risinājumiem veselības aprūpē, katram balvā saņemot 25 000 eiro lielu finansējumu, apmācības un mentoru piesaisti. Latvijas start-up uzņēmēji izcēlās ar redzes aizsardzības tehnoloģiju pēc ķīmiskām acu traumām un rehabilitācijas rokasgrāmatu, kas izmanto mākslīgo intelektu. Konkursu organizē «EIT Health», kas ir viena no lielākajām Eiropas publiskā privātā sektora partnerībām veselības aprūpes inovāciju jomā.

Konkurss norisinājās jau trešo gadu, un tā uzvarētāji tika izvēlēti no 116 dalībniekiem, kuri pārstāvēja 13 valstis, kas iekļaujas «EIT Health» programmā «Reģionālā inovācijas shēma» (RIS). Kā šī gada uzvarētāji tika atzīti 15 start-up uzņēmumi no Centrālās, Austrumu un Dienvideiropas valstīm, kas joprojām turpina pilnveidoties veselības aprūpes inovāciju jomā. Ekspertu komisijas izvirzīto start-up uzņēmumu vidū bija pieci uzņēmumi no Portugāles, pa diviem no Latvijas, Polijas, Ungārijas, un pa vienam no Čehijas, Lietuvas, Itālijas un Rumānijas. Katram finālistam tika piešķirts finansējums 25 000 eiro apmērā, kā arī apmācības, individuālais mentorings četru mēnešu garumā un iespēja piedalīties divās apmācību programmās Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Infogr.am: esam noraidījuši iegādes piedāvājumu ar septiņciparu skaitli

Anda Asare, Sanita Igaune, 26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas start-up uzņēmums Infogr.am plāno atvērt biroju ASV, nākotnē neizslēdz iespēju iegādāties citus uzņēmumus un no kontrolpaketes tuvākajā laikā atteikties neplāno.

Kad Dienas Bizness (DB) pirmais no masu medijiem Latvijā rakstīja par datu vizualizācijas rīku Infogr.am, komanda nesen bija sākusi darbu, bet jau toreiz viens no uzņēmuma dibinātājiem Uldis Leiterts DB uzsvēra, ka globāls skatījums un ambīcijas ir izdzīvošanas jautājums. Tik tikko šajā virzienā ir sperts vēl viens solis, piesaistot 1,34 miljonu eiro investīcijas, tādējādi šobrīd uzņēmumam ir trīs investori: Point Nine Capital, Connect Ventures un HackFwd. Plašāk par uzņēmuma plāniem DB intervijā stāsta U. Leiterts.

Finansējums ir piesaistīts. Kur tiks ieguldīti līdzekļi?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvniecības atklāšanas ASV to apmeklējuši 13 jaunuzņēmumi; tehnoloģiju uzņēmumiem pārsvarā interesē satikt potenciālos investorus, partnerus un klientus

«Pirms gandrīz pusgada Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens tehnoloģiju un jaunuzņēmumu konferencē «TechChill» paziņoja par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvniecības atklāšanu ASV, Silīcija ielejā. Šajos mēnešos pārstāvniecību kopā apmeklējuši 13 jaunuzņēmumi. Kopš atvēršanas pieci uzņēmumi un kopā deviņi cilvēki izmantojuši iespēju strādāt «WeWork» kopstrādes biroju ēkā. Telpu izmantošanas ilgums ir no dažām dienām līdz pat vairākām nedēļām. Piemēram, automatizētas tāmēšanas programmatūras izstrādātājs «Fulfilli» vairāk nekā mēnesi strādāja no biroja telpām Sanfrancisko, bet blokķēdes tehnoloģiju uzņēmums «Monetizr» šajos mēnešos biroja telpas izmantojis jau trīs reizes,» stāsta Toms Zvidriņš, Latvijas ārējās ekonomiskās pārstāvniecības ASV vadītājs. Tehnoloģiju uzņēmumiem pārsvarā interesējot satikt potenciālos investorus, partnerus un klientus. Pārstāvniecība bieži palīdz ar kontaktiem un informāciju par vietējo biznesa vidi un pasākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) Izglītības fondam Start(it), kas ir izstrādājis bezmaksas materiālus datorikas un programmēšanas pamatu apguvei skolās, ir iecelta jauna vadītāja – Evija Goluba.

Iepriekšējais fonda vadītājs Emīls Sjundjukovs ir pieņēmis jaunus izaicinājumus biznesā un turpmāk ieņems Start(it) tehniskā konsultanta amatu.

E. Golubai ir maģistra grāds politoloģijā, studējusi Latvijā un Zviedrijā. Evijai ir vairāk nekā desmit gadu pieredze nevalstiskajā sektorā, arī šobrīd viņa ir padomes locekle Sabiedrībā par atklātību – Delna un valdes locekle Latvijas Debašu asociācijā (zināma kā «QUO tu domā?»). Tāpat Evija ir vairāk nekā piecus gadus darbojusies privātajā sektorā, kā arī strādājusi Zviedrijas vēstniecībā Latvijā par politisko jautājumu asistenti vēstniekam.

«Pēdējo gadu laikā man bija liels gods ar partneriem attīstīt Start(it). Rezultāti neizpalika – visā Latvijā ir palielinājusies skolēnu interese jēgpilni izmantot un apgūt datoriku, kā arī esam novērtēti starptautiskā līmenī – Start(it) tika nominēts prestižajai UNESCO Bahreinas karaļa Hamada Bin Isa Al Halifa informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) izglītības balvai. Šobrīd ir pienācis laiks jauniem sasniegumiem, tāpēc novēlu Evijai sekmes fonda vadībā,» uzsver E. Sjundjukovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

StartUp Latvia izveido savu telpu Spīķeru radošajā kvartālā

Gunta Kursiša, 10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmumu jeb tā dēvēto start-up atbalsta organizācija Startup Latvia Spīķeru rajonā Rīgā izveidojusi kopā strādāšanas centru StartupLatvia Space, portālam Db.lv stāstīja Startup Latvia pārstāvis Artūrs Zandersons.

Jauno uzņēmumu darbošanās telpas oficiālā atklāšana paredzēta nākamgad, līdz ar StartUp Weekend Riga norisi, un pašlaik tiek veikti pēdēji labiekārtošanas darbi. Taču telpas jau pašlaik pamazām «iesilda» start-up pasākumi, piemēram, aizvadītajā nedēļā telpās notika Wildfire konference. Tuvākajiem mēnešiem pasākumju kalendārs jau teju piepildīts, stāstīja A. Zandersons.

StartupLatvia Space ir atvērts ikvienam neatkarīgi no nodarbošananās veida, stāsta StartupLatvia pārstāvis. Kopumā StartupLatvia Space piedāvā līdz 150 darba vietām, bezmaksas wi-fi interneta pieeju, kafiju, pasta kastītes vai skapīša īri, autostāvvietu un citus labumus atkarībā no iegādātā abonenta veida, skaidro A. Zandersons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

23 miljonus reižu lejupielādēta aplikācija ar saknēm Latvijā

Anda Asere, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilā lietotne "AntiLand" četrarpus gadu laikā kopš 2015. gada vidus lejupielādēta vairāk nekā 23 miljonus reižu un šobrīd tai ir aptuveni 20 miljoni unikālo lietotāju.

"Ir cilvēki, kam ir vairāk nekā viens profils, tāpēc domāju, ka unikālie lietotāji ir apmēram 20 miljoni. Sarunas tiek uzskatītas par aktīvām, ja ir bijusi vismaz viena ziņa mēneša laikā, un šobrīd mums ir 50 miljoni aktīvu sarunu un apmēram simt tūkstoši aktīvu grupu čatu. Lielākā daļa no tiem ir slēgtas sarunu grupas, kur cilvēki sarunājas ar draugiem, ko satikuši aplikācijā, un izveidojuši atsevišķu čatu," stāsta Niks Haļavins, mobilās lietotnes "AntiLand" izstrādātājs. Sākotnēji tās nosaukums bija "AntiChat", bet viņš ir pārliecināts, ka tā ir kas vairāk par tērzēšanas aplikāciju, tāpēc jau vairākus gadus tā zināma ar nosaukumu "AntiLand".

Komentāri

Pievienot komentāru