Būve

Latvijas tilti kopā ar leišu Kauno keliai slēdz 5,28 milj. Ls vērtu līgumu par būvi Viļņā

Gunta Kursiša, 01.06.2012

Jaunākais izdevums

A/s Latvijas tilti kā galvenais partneris kopā ar Lietuvas kompāniju Kauno keliai noslēdza līgumu ar Viļņas pilsētas pašvaldības administrāciju par 25,8 milj. litu jeb aptuveni 5,26 milj. latu apjomīgu ceļu būves darbu veikšanu.

Līguma summa – 5,26 milj. Ls aprēķināta bez pievienotās vērtības nodokļa, un samaksa notiks saskaņā ar ikmēneša izpildīto darbu aktiem.

Saskaņā ar līgumu a/s Latvijas tilti un Lietuvas Kauno keliai veiks Geležunio vilko ielas posma no A . Goštauto ielas līdz M. K. Čiurliono ielai rekonstrukcijas darbus Viļņā.

Paredzēts, ka būvniecības darbi jāpaveic 24 mēnešu laikā, informē kompānija Latvijas tilti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas ceļu būves uzņēmums AS Panevėžio keliai atzīst - projektos Latvijā, līdzīgi kā Lietuvā, trūkst rentabilitātes.

Akciju sabiedrība Panevėžio keliai izveidota 1993. gadā, privatizējot agrāko valsts ceļu būves uzņēmumu; kopumā uzņēmuma vēsture aizsākas jau 1965. gadā. AS Panevėžio keliai ir šobrīd lielākā ceļu būves kompānija Lietuvā; DB Baltijas lielāko uzņēmumu TOP 300 sarakstā 2010. gadā Panevėžio keliai ieņēma 189. vietu.

Panevėžio keliai aptver vairāku uzņēmumu grupu Lietuvā, Latvijā, Kaļiņingradā un Ukrainā. Kā mātes uzņēmums Panevėžio keliai veic autoceļu un dzelzceļu projektēšanu, būvniecību un celtniecības materiālu ražošanu. Panevėžio keliai ir Lietuvas kapitāla uzņēmums, tā akcionāri ir fiziskas personas, daudzi no tiem ir bijušie vai esošie uzņēmuma darbinieki. Uzņēmumu grupa darbojas trīs galvenajās nozarēs - ceļu un dzelzceļu būvniecība, vispārējā būvniecība, kā arī nekustamā īpašuma projektu attīstība. No sabiedrības ieņēmumiem 2011. gadā 41% veidoja autoceļu un dzelzceļu būvniecība, 46,8% - vispārējā celtniecība. Uzņēmumu grupas pārdošanas ieņēmumi pērn sasniedza 650 milj. litu (apm. 132,6 milj. Ls) un bija par 15% lielāki nekā 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta Latvijas tilti uzvar teju astoņu miljonu latu vērtā konkursā Lietuvā

Gunta Kursiša, 07.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tiltu būvniecības uzņēmuma a/s Latvijas tilti un Lietuvas ceļu būves kompānijas Kauno keliai konsorcijs uzvarējis konkursā par Panemunes apvedceļa būvniecību Lietuvā, informē a/s Latvijas tilti pārstāvji.

Paredzētā līguma summa ir 84,78 miljoni litu jeb 17,3 milj. Ls, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN). A/s Latvijas tilti paredzamā darbu daļa veido 45% no kopējā projekta apjoma jeb 37,9 milj. litu (7,7 milj. Ls), ieskaitot PVN. Pašlaik tiek gaidīts piedāvājums noslēgt līgumu.

Projekta ietvaros a/s Latvijas tilti veiks vairāk nekā 460 metrus gara tilta būvniecību, kā arī tilta estakādes un stiprinošās sienas būvniecību.

«Tā kā mēs saskatām lielu uzņēmuma izaugsmes potenciālu tiltu un ceļa pārvadu būvniecībā Lietuvā, tad arvien aktīvāk iesaistāmies konkursos kaimiņvalstī,» norāda a/s Latvijas tilti prokūrists Artjoms Milovs, piebilstot, ka uzņēmumam nozīmīga loma ir stratēģiskai sadarbībai ar lietuviešu ceļu būves uzņēmumu Kauno keliai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Kauno tiltai Pāvilostas projektā spiests meklēt citu būvdarbu vadītāju

Lelde Petrāne, 26.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada noslēgumā db.lv ziņoja, ka Pāvilostas ostas molu pagarināšanas darbus, neraugoties uz līdzšinējām problēmām, turpinās Lietuvas kompānija Kauno tiltai. To biznesa portālam db.lv apstiprināja gan Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs, gan Kauno tiltai pārstāve Giedre Samulionyte-Lekavičiene.

Saskaņā ar portāla rīcībā esošo informāciju ir apturēts sertifikāts Kauno tiltai atbildīgajam būvdarbu vadītājam Nikolajam Suško. Lūgta komentēt šo informāciju, G. Samulionyte-Lekavičiene db.lv uzsvēra, ka «Kauno tiltai turpina savas saistības Pāvilostas projektā». Uzņēmums esot vienojies par sadarbību ar citu būvdarbu vadītāju. «Mēs strādājam atbildīgi un ievērojam Latvijas Republikas likumdošanu,» piebilda G. Samulionyte-Lekavičiene.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Latvijas tilti un Kauno keliai lūdz Eiropas Savienības Tiesas skaidrojumu lietā par Viļņas rietumu apvedceļa būvdarbu konkursu

LETA, 12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas tilti un uzņēmums Kauno keliai vērsušies pie Lietuvas apelācijas tiesas, kas izskata to sūdzību saistībā ar lēmumu noraidīt prasību atcelt konkursu par Viļņas rietumu apvedceļa trešās kārtas būvdarbiem, un lūguši to vērsties pēc skaidrojuma Eiropas Savienības (ES) Tiesā.

Norādīts, ka šis gadījums Lietuvas tiesu praksē licis pievērst uzmanību vairākiem līdz šim nepētītiem jautājumiem saistībā ar ES direktīvu piemērošanu atklāto iepirkumu procedūrās Lietuvā, kuru risināšanai nepieciešams detalizēts Eiropas Savienības Tiesas skaidrojums.

«Jautājums nav par vienu konkursu - Lietuvas tiesu lēmumi var noteikt spēles noteikumus, ko turpmāk ievēros visas valsts vai pat ES ceļu būves nozare,» izteicies Latvijas tiltu valdes priekšsēdētājs Genādijs Kamkalovs. «Tiesu lēmumi noteiks, vai atklātuma latiņa ceļu būves konkursos Lietuvā paliks zemu - pelēkajā zonā, kas raisa daudz šaubu, vai arī šajā sabiedrībai tik svarīgajā, par Lietuvas un ES nodokļu maksātāju līdzekļiem finansējamajā nozarē tiks apstiprināti visiem pieņemami atklātuma standarti. »

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Latvijas tilti neslēgs līgumu par Klaipēdas piestātnes rekonstrukciju

Žanete Hāka, 24.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas tilti nepagarinās piedāvājumu par Klaipēdas piestātnes rekonstrukciju, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

2015. gada 10. septembrī AS Latvijas tilti iesniedza piedāvājumu Klaipēdas Valsts jūras ostas direkcijas rīkotajā iepirkumā Objekta Piestātnes Nr. 67 un Nr. 68 (II un III būvniecības posmi) rekonstrukcija Klaipēdā būvdarbi ar darbības termiņu 90 kalendārās dienas no piedāvājuma iesniegšanas dienas. AS Latvijas tilti piedāvājums Iepirkumā tika atzīts par uzvarētāju.

Iepirkuma rezultāti tika apstrīdēti Klaipēdas apgabaltiesā, vienam no iepirkuma pretendentiem iesniedzot sūdzību par AS Latvijas tilti piedāvājuma pārmērīgi zemo cenu. Klaipēdas apgabaltiesa uzsāka tiesvedības procesu, piemērojot arī pagaidu aizsardzības līdzekli - aizliegumu slēgt Iepirkuma līgumu ar uzvarējušo pretendentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas Tilti pabeidz būvniecības darbus un ekspluatācijā nodod estakādi Viļņā

Lelde Petrāne, 26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmei atklāta jaunā Geležinio Vilko ielas estakāde Viļņā. Tās celtniecības darbos ietilpa gandrīz 16 km inženiertrasu atjaunošana, turklāt vairāk nekā 80 procentu no tām atrodas zem zemes. Ceļu būvniecības darbus veica holdinga LNK Group divizionā LNK Industries ietilpstošais būvniecības uzņēmums AS Latvijas tilti kopā ar Lietuvas partneri uzņēmumu Kauno keliai.

Visvairāk darbu tika paveikts pazemē - tika rekonstruēti 16 km kanalizācijas un citu tīklu. Gar Neres upi tika ierīkots gandrīz kilometru garš velosipēdu celiņš, rekonstruēts 1121 metru garš ielas posms un ierīkota 177,5 metrus gara estakāde pagriezieniem uz Goštauto ielu.

Saskaņā ar aprēķiniem katru dienu viaduktu varēs izmantot apmēram 16 000 automašīnu. Tas ir viens no svarīgākajiem Viļņas transporta mezgliem.

Viļņas pilsētas pašvaldības izsludinātajā konkursā par estakādes būvniecību uzvarēja AS Latvijas tilti un Lietuvas sabiedrība Kauno keliai. Darbi ilga aptuveni divus gadus, un projekts, kura summa veidoja gandrīz 9 miljonus eiro (31 miljonu litu), tika finansēts no ES, Viļņas pašvaldības un Lietuvas valsts līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pāvilostas molu būvdarbus turpinās Lietuvas Kauno tiltai

Lelde Petrāne, 12.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāvilostas ostas molu pagarināšanas darbus, neraugoties uz līdzšinējām problēmām, turpinās Lietuvas kompānija Kauno tiltai. To biznesa portālam db.lv apstiprināja gan Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs, gan Kauno tiltai pārstāve Giedre Samulionyte-Lekavičiene.

Šāds lēmums pieņemts vakar. Saskaņā ar plāniem darbiem vajadzētu noslēgties nākamā gada oktobrī.

Kā vēstīja aģentūra LETA, dažādu neparedzētu apstākļu dēļ ievērojami aizkavējušies Pāvilostas ostas molu pagarināšanas būvdarbi, kas saskaņā ar būvdarbu līgumu bija jāpabeidz jau novembra beigās. Līgums ar Lietuvas kompāniju Kauno tiltai par ostas molu pagarināšanu tika noslēgts pirms gada. Aizkavēšanās par dažiem mēnešiem notikusi jau pašā sākumā – darbi sākušies nevis pavasarī, kā plānots, bet tikai jūnijā. Darbus būtiski kavējuši arī nepiemērotie, vasaras sezonai netipiskie laikapstākļi. Atklājies, ka būvdarbu veicējam arī nebija piemērotas tehnikas - lai izmantotu piemērotu brīdi darbu veikšanai, bijis vajadzīgs pārāk ilgs laiks, lai lielo tehniku no ostas nogādātu darbu veikšanas vietā, tādēļ nācies meklēt citu, mazāku tehniku, ko varētu transportēt operatīvāk. Tāpat izrādījies, ka būvdarbu veicējam nemaz nav īsti atbilstošas pieredzes molu izbūvē tieši pēc šādas tehnoloģijas, lai arī iepirkuma konkursa prasības pieredzi par hidrobūvju celtniecību bija ievērotas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Lietuvas tiesa AS Latvijas tilti sūdzību atzīst par pamatotu

Žanete Hāka, 11.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas tiesa AS Latvijas tilti un UAB Kauno keliai sūdzību atzīst par pamatotu, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Lietuvas Republikas Augstākā tiesa atcēlusi Viļņas apgabaltiesas un Lietuvas Republikas Apelācijas tiesas nolēmumus, atzīstot sūdzību, ko iesniedza uzņēmumi akciju sabiedrība Latvijas tilti un UAB Kauno keliai par iepirkuma konkursa Satiksmes drošības un vides aizsardzības līdzekļu ierīkošana 2014.–2020. g. TEN-T ceļos. I etaps. Līgums Nr. 3 par pamatotu, un nosakot, ka iepirkuma noteikumi ir bijuši netaisnīgi un konkurenci ierobežojuši.

Iepirkumu līgums tika noslēgts ar UAB Fegda.

Tiesa apstiprināja, ka divu Viļņa-Kauņa ceļa viaduktu būvniecības darbu iepirkuma, kura summa ir 12,5 miljoni eiro, tehniskais uzdevums mākslīgi ierobežoja konkurenci, un parakstītais iepirkuma līgums ir nelikumīgs. Tiesas spriedums ir galīgs un nepārsūdzams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pirmdien Ģenerālprokuratūrai nosūtījis krimināllietas materiālus kriminālvajāšanas sākšanai pret vienu Latvijā reģistrētu juridisku personu par iespējamu ārvalsts amatpersonas kukuļošanu, informēja birojā.

Lai arī KNAB neatklāj iesaistīto uzņēmumu, aģentūra LETA noskaidroja, ka tas ir AS "Latvijas tilti".

Biroja preses paziņojumā skaidrots, ka pērn 6.jūnijā KNAB ierosināja krimināllietu par iespējamu Krimināllikuma 323. panta noziedzīgu nodarījumu - kukuļošanu - pret juridisku personu, kuras interesēs tās pārstāvis īstenoja noziedzīgus nodarījumus. Krimināllietas materiāli satur informāciju, ka juridiskās personas pārstāvis 2016.gadā Lietuvas amatpersonai deva kukuļus vairāk nekā 10 000 eiro apmērā, lai amatpersona pieņem konkrētajam uzņēmumam labvēlīgus lēmumus.

KNAB preses paziņojumā arī citēta biroja priekšnieka vietniece izmeklēšanas darbību jautājumos Ineta Cīrule, kas uzsvērusi, ka Krimināllikums ar visu savu bardzību ļauj vērsties ne tikai pret fiziskām personām, kas iesaistās kukuļošanā, bet arī pret uzņēmumiem, kuru interesēs kukuļošana īstenota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Papildināta - Latvijas tilti valdes priekšsēdētāju tur aizdomās par kukuļa došanu Klaipēdas ostas vadības pārstāvim

LETA, 17.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākās Latvijas ceļu un tiltu būvniecības kompānijas Latvijas tilti valdes priekšsēdētājs Genādijs Kamkalovs tiek turēts aizdomās par kukuļa došanu Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas infrastruktūras direktoram Ģediminam Zumaram par firmai finansiāli izdevīgu lēmumu pieņemšanu.

Abas amatpersonas ceturtdien aizturētas. Latvijā aizturēti vēl seši Latvijas tilti darbinieki.

Kā teikts Lietuvas Īpašās izmeklēšanas dienesta paziņojumā, «G.K., pārstāvot Latvijas kompāniju, kas uzvarējusi vairākos Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas būvdarbu konkursos vairāk nekā desmit miljonu eiro vērtībā, par direkcijā pieņemtiem Latvijas kompānijai finansiāli izdevīgiem lēmumiem vairākās reizēs devis G.Z. kukuli, kas vairāk nekā 250 reizes pārsniedz iztikas minimumu, proti 9500 eiro robežu.»

STT ziņo, ka veic pirmstiesas izmeklēšanu sadarbībā ar Latvijas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju (KNAB). Ceturtdien veiktas kratīšanas Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pāvilostas mola pagarināšana: Lētākā piedāvājuma ēnas puses

Dienas Bizness, 18.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāvilostas ostas pārvalde pērn ieguva iespēju izmantot trīs miljonus no Eiropas Jūras lietu un zivsaimniecības fonda, lai pagarinātu abus ostas molus. Plāns bija šogad projektu pabeigt. Tas ne tuvu nav noticis. Iespējams, šis projekts ir kā piemērs lētākā iepirkuma ēnas pusei – dotie termiņi nav ievēroti, pietrūcis prasmju tos veikt, bet daļa no izmaksām galu galā paliks uz to apakšuzņēmēju pleciem, kuri darbu faktiski padarījuši – ne par visiem darbiem ir veikta samaksa, problēmu ar molu būvdarbiem Pāvilostā aktualizēja LTV raidījums De facto.

Pērn rudenī notikušajā konkursā uzvarēja uzņēmums no Lietuvas «Kauno tiltai», piedāvājot pagarināt Pāvilostas ostas molus par 2,9 miljoniem eiro (2 976 736 eiro). Tas bija lētākais piedāvājums. Pavisam konkursā pieteicās četras firmas. Nākamā pretendenta - uzņēmuma «BMGS» - piedāvājums bija par vairāk nekā 700 tūkstošiem dārgāks. Konkursa kritērijs - zemākā cena.

«Mēs paņēmām lētāko. Pieredze bija, bet ne tāda kā atklātā jūrā un es domāju, ka šīs arī ir tās sekas,» De facto saka Pāvilostas domes priekšsēdētājs Uldis Kristapsons («Mēs savam novadam»).

«BMGS» Pāvilostas ostas pārvaldi iesūdzējuši tiesā. Viņu ieskatos, konkursa uzvarētājs nosaucis nepamatoti zemu cenu, kā arī iesniedzis patiesībai neatbilstošu informāciju par piesaistīto speciālistu pieredzi. Tiesas process turpinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Dienas tēma: Cīnās pret izstumšanu no Lietuvas tirgus

Lāsma Vaivare, 05.06.2015

Trase Panemune – Sovetska: Automaģistrāles Panemune (Lietuva) – Sovetska (Krievija) celtniecības darbi, kuru ietvaros tiek izbūvēta automaģistrāle, viadukts un tilts pār upi Nemuna.

Foto: A/s Latvijas tilti

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaistot tiesu un Latvijas amatpersonas, a/s Latvijas tilti cenšas panākt vienlīdzīgas tiesības strādāt Lietuvā, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Mēs gribam Lietuvā būvēt, nevis tiesāties un jaukt ierasto lietu kārtību,» saka a/s Latvijas tilti (ietilpst LNK grupā) valdes priekšsēdētājs Genadijs Kamkalovs. Kopš 2010. gada kaimiņvalstī īstenojis nopietnus ceļu un ostas infrastruktūras projektus, piemēram, uzbūvējis kravas un pasažieru termināli Klaipēdas ostā, uz Lietuvas un Kaļiņingradas robežas esošo apvedceļu no Panemunes uz Sovjetsku ar tiltu pār Nemunas upi, kuru šomēnes plānots nodot ekspluatācijā, uzņēmums nu kļuvis tur nevēlams. «Konkursos saskaramies ar nopietnu pretestību un diskrimināciju,» viņš norāda, piebilstot, ka situācija ir pretrunā ES brīvā tirgus principiem un godīgai konkurencei, tā met tumšu ēnu pār Latvijas un Lietuvas ekonomisko sadarbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Latvijas tilti peļņa sarukusi par 63%

Jānis Šķupelis, 31.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas tilti šā gada pirmā ceturkšņa peļņa bijusi 58,9 tūkst. latu apmērā, kas ir par 63% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina uzņēmuma nerevidētais pārskats NASDAQ OMX Riga biržā.

Savukārt uzņēmuma apgrozījums pirmajā ceturksnī sarucis par 2% līdz 2,973 milj. Ls.

Uzņēmuma valde informē, ka šā gada pirmajā ceturksnī liela uzmanība tikusi pievērsta iepirkto materiālu cenu analīzei un būvniecības tehnikas un mehānismu nomai. Veikti arī darbu optimizācijas un ražīguma palielināšanas pasākumi. «Turpinās darbi Klaipēdas jūras ostā , Kravu-pasažieru termināla Nr.80, 81 būvniecība un darbi objektā «Minerālmēslu īslaicīgas glabāšanas un pārkraušanas komplekss Rīgas brīvostā, Kundziņsalā» un «Beramkravu pārkraušanas termināls Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalā». Latvijas tilti kā galvenais partneris kopā ar Lietuvas kompāniju Kauno keliai, turpina būvniecības darbus Geležinio Vilko ielas rekonstrukcijā no A.Goštauto ielas līdz M.K.Čiurlionio ielai Viļņā, Lietuvā. Ir uzsākti būvdarbi objektā «Ventspils brīvostas 1.muliņa demontāža, Ventspilī»,» paziņojumā Rīgas biržai klāsta Latvijas tilti valde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Infografika

INFOGRAFIKA: Rīgā dzīve dārgāka nekā citās Baltijas valstu galvaspilsētās

Žanete Hāka, 27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru cilvēku ģimene, kas dzīvo sev piederošā 70 kvadrātmetru dzīvoklī padomju laikā celtā daudzdzīvokļu namā, par pārtiku, mājokli un transportu Rīgā tērē 41%, Viļņā 40%, bet Tallinā tikai 24% no mājsaimniecības rīcībā esošajiem ienākumiem, liecina Swedbank Finanšu institūta veiktā Baltijas galvaspilsētu mājsaimniecību izdevumu pētījuma dati.

Tas, nozīmē - ar tipisku patēriņa modeli šāda ģimene pārtikai, mājoklim un sabiedriskajam transportam Rīgā iztērē ap 585 eiro mēnesī, Viļņā ap 525 eiro, bet Tallinā ap 493 eiro mēnesī.

Lai arī naudas izteiksmē izdevumu apjoms Baltijas valstu galvaspilsētās ir līdzīgs, tad līdzekļu apjoms, kas atliek citiem ikmēneša izdevumiem, būtiski atšķiras. Pēc trīs lielāko izdevumu segšanas – pārtika, mājoklis un transports - pārējiem tēriņiem ģimenei Tallinā paliek gandrīz divas reizes vairāk līdzekļu nekā kaimiņvalstu galvaspilsētās - 1560 eiro. Savukārt šādai pašai ģimenei Rīgā atliek 840 eiro, bet Viļņā - 774 eiro. Atšķirību pamatā galvenokārt ir dažādais ienākumu līmenis Baltijas valstu galvaspilsētās – bet vidējie ģimenes rīcībā esošie ienākumi Rīgā šogad ir 1425 eiro un Viļņā - 1299 eiro, tikmēr Tallinā tie sasniedz 2053 eiro. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šie ienākumi palielinājušies par 63 eiro Viļņā, par 83 eiro - Rīgā un par 100 eiro - Tallinā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vēl nav izlemts, vai Pāvilostas molu būvdarbus turpinās Lietuvas Kauno tiltai

Lelde Petrāne, 08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāvilostas ostas molu pagarināšanas darbi šobrīd ir apturēti, jo iestājies tehnoloģiskais pārtraukums saistībā ar laika apstākļiem, un šobrīd vēl nav pieņemts lēmums, vai tos turpinās Lietuvas kompānija Kauno tiltai, informēja Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs.

Kā vēstīja aģentūra LETA, dažādu neparedzētu apstākļu dēļ ievērojami aizkavējušies Pāvilostas ostas molu pagarināšanas būvdarbi, kas saskaņā ar būvdarbu līgumu bija jāpabeidz jau novembra beigās. Līgums ar Lietuvas kompāniju Kauno tiltai par ostas molu pagarināšanu tika noslēgts pirms gada. Aizkavēšanās par dažiem mēnešiem notikusi jau pašā sākumā – darbi sākušies nevis pavasarī, kā plānots, bet tikai jūnijā. Darbus būtiski kavējuši arī nepiemērotie, vasaras sezonai netipiskie laikapstākļi. Atklājies, ka būvdarbu veicējam arī nebija piemērotas tehnikas - lai izmantotu piemērotu brīdi darbu veikšanai, bijis vajadzīgs pārāk ilgs laiks, lai lielo tehniku no ostas nogādātu darbu veikšanas vietā, tādēļ nācies meklēt citu, mazāku tehniku, ko varētu transportēt operatīvāk. Tāpat izrādījies, ka būvdarbu veicējam nemaz nav īsti atbilstošas pieredzes molu izbūvē tieši pēc šādas tehnoloģijas, lai arī iepirkuma konkursa prasības pieredzi par hidrobūvju celtniecību bija ievērotas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgā pārtikai, mājoklim un sabiedriskajam transportam jāatvēl vairāk nekā Viļņā un Tallinā

Žanete Hāka, 27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru cilvēku ģimene, kas dzīvo sev piederošā 70 kvadrātmetru lielā dzīvoklī padomju laikā celtā daudzdzīvokļu mājā, par pārtiku, mājokli un transportu Rīgā tērē 44%, Viļņā 41,5%, bet Tallinā tikai 25,5% no mājsaimniecības rīcībā esošajiem ienākumiem, liecina Swedbank Privātpersonu finanšu institūta veiktā Baltijas galvaspilsētu mājsaimniecību izdevumu pētījuma rezultāti.

Ar tipisku patēriņa modeli šāda ģimene pārtikai, mājoklim un sabiedriskajam transportam Rīgā iztērē ap 591 eiro mēnesī, Viļņā - ap 513 eiro, bet Tallinā - ap 499 eiro mēnesī.

Lai arī naudas izteiksmē izdevumu apjoms Baltijas valstu galvaspilsētās ir līdzīgs un salīdzinājumā ar pagājušo gadu saglabājies gandrīz tajā pašā līmenī, līdzekļu apjoms, kas atliek citiem ikmēneša izdevumiem, būtiski atšķiras. Pēc pamatvajadzību izdevumu segšanas pārējiem tēriņiem ģimenei Tallinā paliek 74% ienākumu jeb 1455 eiro, Rīgā 56% jeb 751 eiro, bet Viļņā 59% jeb 723 eiro.

Šo atšķirību pamatā ir dažādais ienākumu līmenis Baltijas valstu galvaspilsētās – vidējie ģimenes rīcībā esošie ienākumi Rīgā ir 1342 eiro un Viļņā 1236 eiro, bet Tallinā tie sasniedz 1953 eiro. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šie ienākumi palielinājušies par 4% Viļņā, teju par 8% Rīgā un par 9% - Tallinā. Vienlaikus ienākumu pieaugumam vērojams arī atsevišķu izdevumu kāpums (visizteiktākais Rīgā), tomēr rezultātā iznākums ir iedzīvotājiem labvēlīgs – salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ģimenes pamatvajadzību segšanai nepieciešamais izdevumu slogs samazinājies par 2% - 3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Augstas mājokļa un transporta izmaksas Rīgu izvirza dārdzības līderos Baltijā

Db.lv, 12.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā dzīvojošajiem joprojām jārēķinās ar lielāku dzīves dārdzību nekā Igaunijas un Lietuvas galvaspilsētu iedzīvotājiem, liecina Swedbank Finanšu institūta Baltijas valstīs veiktais pētījums.

Šogad par pārtiku, mājokli un transportu Rīgas ģimenēm jāatvēl 764 eiro mēnesī, Tallinā – 709 eiro mēnesī, bet Viļņā – 630 eiro mēnesī. Lielākais klupšanas akmens rīdzinieku ikdienā ir pieaugošie izdevumi par mājokli (kamēr kaimiņu galvaspilsētās tie mazinājušies), augstākās sabiedriskā transporta izmaksas un zemākie vidējie ienākumi pēc nodokļu nomaksas un ģimenes valsts pabalstu saņemšanas.

Iedzīvotāju ienākumi visās trīs Baltijas valstu galvaspilsētās pēdējo gadu laikā ir palielinājušies, kaut arī šis pieaugums ir bijis atšķirīgs. Kopš 2018. gada gan Rīgā, gan Viļņā un Tallinā ievērojami augusi vidējā darba alga. Pieņemot, ka ģimenē ir divi bērni un abi vecāki pelna vidējo algu galvaspilsētā, visbūtiskākais kāpums vērojams Viļņā – tur alga “uz rokas” kļuvusi par vairāk nekā trešo daļu jeb par 38% lielāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kauņa par 33 miljoniem eiro gatavojas atjaunot sabiedriskā transporta parku

LETA--BNS, 14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kauņa plāno nākamgad būtiski atjaunot savu sabiedriskā transporta parku - Lietuvas otrās lielākās pilsētas pašvaldības uzņēmums «Kauno autobusai» gatavojas par 33 miljoniem eiro iegādāties vairāk nekā simts jaunu autobusu un trolejbusu.

Kompānija lēš, ka šīs investīcijas ļautu atteikties no vecajiem transportlīdzekļiem, kas kalpojuši jau vairāk nekā divdesmit gadu, un nodrošinātu, ka pilsētā kursē tikai zemo grīdu transports, ziņu aģentūrai BNS pastāstījis pašvaldības Transporta un satiksmes organizēšanas nodaļas vadītāja vietnieks Mindaugs Augustaitis.

Kauņas pilsētas padome par «Kauno autobusai» plānotajām investīcijām lems nākamnedēļ. Izstrādātajā lēmuma projektā norādīts, ka pašvaldības uzņēmums gatavojas pirkt 63 jaunus trolejbusus un 50 autobusus. Lai veiktu šo pirkumu, tam būs jāaizņemas 33 miljoni eiro.

«Trolejbusus pēdējo reizi pirkām pirms vairāk nekā desmit gadiem, un šā pirkuma aizdevuma nomaksa tiks pabeigta šogad. Vienkārši pienācis laiks atjaunināties,» norādījis Augustaitis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pāvilostas molu pagarināšanai Eiropas naudu var nedabūt

Jānis Goldbergs, 14.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāvilostas molu pagarināšana gaida trešo darbu pagarinājumu. Novads riskē pazaudēt summu, kas ir līdzvērtīga pašvaldības gada budžetam – 3 miljonus eiro.

Pāvilostas ostas pārvalde 2016. gadā ieguva tiesības izmantot teju 3 miljonus eiro Eiropas Jūras lietu un zivsaimniecības fonda naudas abu ostas molu pagarināšanai. Darbu izpildes termiņš būvniekam Kauno tiltai beidzies otro reizi, un pastāv iespēja, ka Pāvilosta būs darbus apmaksājusi no saviem līdzekļiem. Lauku atbalsta dienests šobrīd vērtē pasūtītāja – Pāvilostas ostu pārvaldes – lūgumu būvniecības termiņu pagarināt līdz 2019. gada 21. maijam. Lai arī darbi teju pabeigti un novada vadība skaidro, ka tūdaļ viss būs galā, LAD apstiprinājums vēl nav dots.

Jau kopš 2017. gada februāra Pāvilostas molu pagarināšanas darbus veic konkursa uzvarētājs – Lietuvas uzņēmums Kauno tiltai, kas piedāvāja zemāko cenu. Molu pamatos uz kārklu bizēm bija jānogremdē pamatīgas kastes, kas pildītas ar akmeņiem. Visas 2017. gada vasaras laikā darbus realizēt neizdevās. Kauno tiltai nomainīja apakšuzņēmēju un jau rudenī vienojās par darbu termiņa pagarināšanu līdz šā gada rudenim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lietuvas Kauno tiltai februārī sāks savu pirmo projektu Zviedrijā

BNS, 20.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas ceļu un tiltu būvniecības kompānija Kauno tiltai kļuvusi par pirmo šī sektora uzņēmumu no Lietuvas, kurš iegājis Zviedrijas tirgū un nākamajā mēnesī tas sāks savu pirmo projektu šajā valstī - trīs miljonus eiro vērtu ceļa izbūvi Gēteborgas apkaimē, ko īstenos kopā ar vietējiem partneriem, otrdien vēstīja biznesa laikraksts Verslo žinios.

Kauno tiltai attīstības direktors Vitolds Sapožņikovs laikrakstam sacīja, ka kompānija īsteno projektu kā būvuzņēmējs saskaņā ar partnerības līgumu, tomēr tā veiks 75% darbu.

Kompānijas ģenerāldirektors Ģiedris Cviliks norādīja, ka Kauno tiltai sagaida, ka divu līdz trīs gadu laikā izdosies iekarot Zviedrijas tirgu un pēc tam tā plāno paplašināties uz Norvēģiju, kur konkurence nav tik spēcīga kā Zviedrijas tirgū.

Kauno tiltai ir īstenojis un īsteno vairākus lielus projektus Lietuvā, kā arī Latvijā un plāno iekarot Baltkrievijas tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Akcīzes ieņēmumi pārsniedz plānoto, PVN ieņēmumi nedaudz atpaliek

Zane Atlāce-Bistere, 31.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan konsolidētajā kopbudžetā šā gada jūnija mēnesī bija 19,3 milj. eiro deficīts, šā gada pirmais pusgads kopbudžetā kopumā noslēgts ar 230,7 milj. eiro pārpalikumu, informē Finanšu ministrijā (FM).

Šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2016.gada attiecīgo periodu, pārpalikums konsolidētajā kopbudžetā palielinājās par 44,6 milj. eiro, ko sekmēja straujāks nodokļu ieņēmumu pieaugums. Nodokļu ieņēmumu plāns kopbudžetā pirmajā pusgadā izpildīts 101,5% apmērā un virsplāna ieņēmumi veidoja 55,0 milj. eiro. Vienlaikus FM uzsver, ka ik gadu vēsturiski gada sākumā kopbudžetā veidojas pārpalikums, kas gada nogalē, izdevumiem pieaugot straujāk gan valsts budžetā, gan pašvaldību budžetos, veido finansiālo deficītu. Vispārējās valdības budžeta deficīts 2017.gadam, kas iekļauts Stabilitātes programmā 2017.-2020.gadam, tiek prognozēts 0,8% no IKP apmērā jeb 209,6 milj. eiro (pēc EKS 2010 metodoloģijas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Būvē ceļus pašu mājās un tālumā

Anda Asere, 10.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas ceļu būves kompānijas Kauno tiltai darba apjoms ārzemēs šobrīd nodrošina līdz 10% no apgrozījuma, savukārt nākotnē paredzēts to palielināt

Tā intervijā DB atklāj Alds Rusevičs (Aldas Rusevičius), Kauno tiltai AB valdes loceklis. Tulkojumā Kauno tiltai nozīmē Kauņas tilti. «Kompānija ir dibināta 1949. gadā, lai atjaunotu tiltus pēc Otrā Pasaules kara. Jau tolaik tā strādāja ceļu būvniecībā, un visa tās 65 gadu vēsture ir saistīta ar infrastruktūras izveidi. Tā būvē arī dzelzceļus, tagad strādājam arī enerģētikā, lidostās. Nozīmīgākais mūsu darbības lauks ir ceļu, tiltu un dzelzceļu būvniecība.

Uzņēmumā, iespējams, strādā labākie tiltu būves speciālisti visā Lietuvā, jo lielākos objektus ir būvējusi mūsu kompānija, taču Lietuvā nav daudz lielu upju, piemēram, salīdzinājumā ar Latviju, tāpēc pat paši lielākie objekti mūsu portfelī neaizņem visvairāk vietas – tiltu būvniecība veido aptuveni 20% no mūsu apgrozījuma. Šis skaitlis katru gadu ir mainīgs,» saka A. Rusevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vairs tikai sešos ceļu būves objektos darbi tiks līdzfinansēti no ES fondiem

Lelde Petrāne, 29.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad no valsts budžeta valsts autoceļu tīklam būs pieejami 213,2 miljoni eiro, bet no Eiropas Savienības fondiem – 37,3 miljoni eiro, informē "Latvijas Valsts ceļi".

Kopumā šogad valsts autoceļu remontdarbiem un uzturēšanai būs pieejami 250,5 miljoni eiro, kas ir par 1,2 miljoniem eiro vairāk nekā 2019. gadā. Līdz ar to 95 objektos darbi tiks veikti par valsts budžeta finansējumu, bet sešos objektos darbus līdzfinansēs Eiropas Savienības fondi.

2020. gadā valsts autoceļu tīklā kopumā darbi plānoti 101 objektā, no kuriem 33 objekti ir pārejoši no 2019. gada. Darbi, tai skaitā, noritēs uz desmit valsts galveno autoceļu posmiem, 45 reģionālo un 20 vietējo autoceļu posmiem. Pagājušajā gadā darbi valsts ceļu tīklā noritēja 99 objektos 800 kilometru kopgarumā. Kapitālieguldījumus šogad plānots veikt 477 km autoceļu, kas ir tādā pašā apjomā kā 2019. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas tilti valdē iecelti trīs jauni valdes locekļi

Gunta Kursiša, 15.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības uzņēmuma a/s Latvijas tilti valdē iecelti trīs jauni locekļi – Igors Goļcovs, Andrejs Bočkarjovs un Romāns Maizenbergs, savukārt uzņēmuma valdi pametis līdzšinējais valdes loceklis Sergejs Brovkins.

Uzņēmuma valde papildināta ar attiecīgu būvniecības nozaru speciālistiem, ņemot vērā Latvijas tilti darbības paplašināšanu, informē kompānijas pārstāvji.

Savukārt līdzšinējo valdes locekli S. Brovkinu uzņēmuma padome atsauksi no amata, jo «viņš atrodas ilgstošā prombūtnē».

Jaunievēlētais valdes loceklis I. Goļcovs uzņēmumā strādā kopš 2007. gada, ieņemot tāmju – līgumu daļas vadītāja amatu un vēlāk tehniski – ekonomiskā departamenta vadītāja amatu. I. Goļcovs nav a/s Latvijas tilti daļu turētājs.

A. Bočkarjovs no 2008. līdz 2011. gadam bija a/s Latvijas tilti galvenais inženieris, savukārt sākot no 2012. gada līdz šim brīdim viņš pildīja galvenā inženiera departamenta vadītāja amatu. A. Bočkarjovam pieder 421 a/s Latvijas tilti uzrādītāja akcija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luksusa tālruņu ražotājs Vertu laidis klajā pirmo ierīci, kopš kompānijas īpašnieku maiņas. Jaunā luksusa klases viedtālruņa Vertu Ti cena ir robežās no 9,6 līdz 19 tūkstošiem ASV dolāru (par sarkanā zelta versiju).

Viedtālrunis aprīkots ar Androi 4.0 operētājsistēmu, divkodolu Snapdragon S4 1,7 GHz procesoru, 3,7 collu skārienjūtīgu ekrānu, astoņu megapiskeļu kameru un NFC komunikāciju atbalstu. Vertu izvēle par labu Android pārsteigusi nozares pazinējus, kas bija pieļāvuši, ka kompānija turpinās Nokia paspārnē iesāktās tradīcijas.

Aizvadītā gada vasarā Nokia pārdeva Vertu Zviedrijas investīciju grupa EQT VI. Darījuma summa tika aplēsta 200 miljonu eiro apmērā. Nokia, pārdodot Vertu, skaidroja, ka tas esot nākamais solis Vertu attīstībā un ļaus zīmolam pievērst lielāku uzmanību izaugsmei luksusa segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru