«Skatāmies uz Vāciju, šobrīd tur kārtojam dokumentus uzņēmuma kvalifikācijas apliecināšanai. Līdzīgu procesu esam uzsākuši Šveicē,» stāsta Latvijas Tilti īpašnieks Aleksandrs Milovs, kas ir arī valdes loceklis «Par labu Latviju» un holdinga LNK īpašnieks.
Holdingam LNK ir 15 biznesa virzieni. «Pirms kāda laika mēs pieņēmām stratēģisku lēmumu: Latvija ir par mazu mūsu darbības mērogam, šī būs vieta, kur atrodas mūsu uzņēmumi un kur maksājam nodokļus. Mēs strādājam tikai eksportam. Transporta tehnoloģisko sistēmu rūpnīca – eksportam, laboratorija, ka veic lidmašīnu Suhoj SuperJet 100 un helikopteru МИ-26 izmēģinājumus, – eksportam, metāla konstrukciju rūpnīca – eksportam. Latvijas Tiltiem ir uzdevums vietējā tirgus daļu saglabāt apmēram 20—30% apmērā,» intervijā laikrakstam Telegraf skaidro A. Milovs.
Latvijas Tilti piedalās starptautiskos tenderos, tāpēc pasūtījumu austrumu tirgos ir maz. «Mūsu galvenais tirgus ir Eiropas Savienība. Šobrīd formējam kvalifikāciju un jau pēc dažiem mēnešiem varēsim piedalīties vācu tenderos. Starp citu, Vācijas kvalifikācijas kārtību vajadzētu pārņemt Latvijai, jo tur šāda kvalifikācija jāformē tikai vienu reizi, kā rezultātā tiek piešķirts kvalifikācijas numurs. Savukārt Latvijā katrā konkursā nepieciešams to veikt atkārtoti,» tā A. Milovs.
«Mēs šobrīd salīdzinām cenas Latvijā un Vācijā. Betons Vācijā eiro maksā tikpat, cik pie mums latos, metāls un celtniecības materiāli arī tur ir lētāki, savukārt algas līmenis ap 30% augstāks. Cik Vācijā var nopelnīt, nevaru pateikt, jo nav bijuši tenderi. Bet svarīgākais — Latvijā jau vispār nav pasūtījumu, ko apspriest! Šeit ir viens konkurss trīs mēnešos un piedalās 12—15 kompānijas, bet ES notiek 10 vienā dienā,» par perspektīvām stāsta A. Milovs.