Latvijas veļas mazgāšanas līdzekļu tirgū pieprasītākie ir Henkel Latvija un PROCTER &GAMBLE MARKETING LATVIJA produkti 

Konkurences padome (KP) ir noslēgusi veļas mazgāšanas līdzekļu tirgus uzraudzību, kuras ietvaros KP izvērtēja konkurences apstākļus un pārbaudīja, vai tirgū nepastāv konkurences ierobežojumi, kas kaitē uzņēmumu darbībai vai patērētāju interesēm.

Lelde Petrāne, 2016. gada 29. decembris plkst. 13:29

Apkopojot tirgus uzraudzībā iegūtos datus, KP secināja, ka Latvijas patērētājiem ir nodrošinātas plašas veļas mazgāšanas līdzekļu iegādes iespējas, jo produktu vidū pastāv daudzveidība - tirgū tiek piedāvāti veļas pulveri, šķidrie veļas mazgāšanas līdzekļi, kā arī pēdējos gados aizvien lielāku popularitāti ieguvušās kapsulas, kas paredzētas vienai mazgāšanas reizei.

Latvijā iespējams iegādāties ap 250 veļas mazgāšanas līdzekļu, izvēloties starp kopumā 40 dažādiem ražotāju zīmoliem, mazumtirgotāju pašzīmoliem, kā arī starp tradicionālajiem un ekoloģiskajiem mazgāšanas līdzekļiem. Veļas mazgāšanas līdzekļus Latvijas tirgum piegādā vairāk nekā 30 piegādātāji.

Uzraudzībā iegūtie dati liecina, ka patērētāju vidū iecienītākie ir zīmoli Persil, Ariel, Tide, Bonux, Rex un Perwoll, ko piegādā divi starptautiskie ražotāji ar kopīgi lielāko Latvijas tirgus daļu - SIA Henkel Latvija un SIA PROCTER &GAMBLE MARKETING LATVIJA. Arī izvērtējot situāciju mazumtirdzniecības tīklos (piemēram, SIA RIMI Latvia, SIA MAXIMA Latvija, AS DROGAS), secināms, ka to sortimentā būtisks ir divu lielāko starptautisko uzņēmumu piegādāto veļas mazgāšanas līdzekļu īpatsvars.

Analizējot informāciju par veļas mazgāšanas līdzekļu pārdošanas apjomiem, KP novēroja atsevišķas tendences patērētāju paradumos. Latvijas patērētājiem būtiskas ir preču pārdošanas veicināšanas akcijas, jo liela daļa mazgāšanas līdzekļu tiek pārdoti tieši akciju laikā.

Padziļinātas uzraudzības ietvaros KP secināja, ka veļas mazgāšanas līdzekļu tirgus ir koncentrēts gan ražošanas, gan vairumtirdzniecības, gan mazumtirdzniecības līmenī, turklāt tirgū pastāvošās barjeras (to vidū stratēģiskās priekšrocības, kas ir uzņēmumiem, kuri pirmie ir ienākuši tirgū, apjoma radīti ietaupījumi, zīmola atpazīstamība) kavē jaunu ražotāju un piegādātāju ienākšanu tirgū.

Kaut arī mazo ražotāju un piegādātāju ir salīdzinoši daudz, to piegādātais apjoms ir neliels un būtisku konkurences spiedienu līdz šim nav radījis. Turklāt arī jauniem ražotājiem un piegādātājiem nav iespējams nostiprināt savu darbību tirgū, kas saistīts gan ar ieguldījumiem jaunu produktu atpazīstamības nodrošināšanā, gan ar iekļūšanas iespējām mazumtirdzniecības tīklos. Barjeru maziem un jauniem ražotājiem un piegādātājiem rada patērētāju lojalitāte esošiem zīmoliem un tirgus piesātinātība ar šo zīmolu plašo sortimentu. Tādējādi jauni zīmoli tirgū parādās reti.

Saite uz uzraudzības kopsavilkumu: https://goo.gl/8cxqqB.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Alus pasaule ir daudz plašāka, nekā varētu iedomāties, stāsta šī dzēriena someljē...

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

No šīs sadaļas
2016. gada 29. decembris plkst. 10:35

Lai uzlabotu energoefektivitāti, uzņēmums Maxima Latvija loģistikas centrā Abras Ķekavā investējis...

2016. gada 23. decembris plkst. 9:59

ICA Gruppen ir parakstījusi vienošanos, saskaņā ar kuru tā pārņem UAB Palink,...

2016. gada 22. decembris plkst. 12:32

Ikea ir panākusi izlīgumu ar trim ASV ģimenēm, kuru bērni gājuši bojā,...

2016. gada 18. decembris plkst. 18:18

No Rīgas tirdzniecības centriem Rīga Plaza un Domina Shopping šodien tika evakuēti...

2016. gada 15. decembris plkst. 16:20

Sludinājumu vietne ss.lv mainījusi stratēģiju attiecībā uz sludinājumu izvietošanu. Lūgta...

2016. gada 15. decembris plkst. 10:12

Drosme uzņemties risku, spēja ātri reaģēt un pielāgoties situācijai, profesionāla komanda un...

2016. gada 15. decembris plkst. 8:45

2016. gadā zemās aizdevumu procentu likmes, algu pieaugums un zemais patēriņa cenu...

2016. gada 14. decembris plkst. 17:41

Populāras sludinājumu vietnes stratēģijas maiņa, daudzkārt sadārdzinot īpašumu sludinājumu...

2016. gada 14. decembris plkst. 14:14

SIA Modir Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā iesniegusi maksātnespējas pieteikumu,...

2016. gada 14. decembris plkst. 12:59

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja trešdien atbalstīja sadarbības līguma slēgšanu...