Latvijas institūta (LI) pasludinātajā sarunu procedūrā Par valsts zīmolvedības stratēģijas izstrādi labākos rezultātus uzrādījis Lielbritānijā reģistrētais uzņēmums Earthspeak, Db.lv informēja Latvijas institūta ārējo sakaru koordinatore Inese Loce.
2007. gada 5.janvārī LI likuma noteiktajā kārtībā izsludināja sarunu procedūru Latvijas zīmolvedības stratēģijas izstrādei. Ar sarunu procedūras nolikumu iepazinās vairāk kā 10 interesentu, taču pieteikumus iesniedza trīs kandidāti: SIA DDB Worldwide Latvia (Latvija), Earthspeak (Lielbritānija) un Bloom Consulting SL (Spānija).
No kandidātiem tika sagaidīta pieredze trīs gadu valstu zīmolvedības izstrādē, tehniskajām prasībām atbilstoša metodoloģija. Sarunu pēdējā kārtā LI komisija ir pieņēmusi lēmumu uzticēt Latvijas zīmolvedības stratēģijas izstrādi Lielbritānijā reģistrētam uzņēmumam Earthspeak, kura vadītājs ir valstu zīmolvedības eksperts Saimons Anholts (Simon Anholt).
Ir plānots, ka līgums par zīmolvedības stratēģijas izstrādi tiks noslēgts tuvāko nedēļu laikā. Savukārt reklāmas festivāla ADwards ietvaros LI organizētajā konferencē: Latvijas tēls: Ko zinām? Ko nezinām? Kas jādara?, kas notiks 21.martā viesnīcā Alberts, plašāka sabiedrība tiks iepazīstināta ar LI aicināto ekspertu un darba kārtību 2007. gadam.
Zīmolvedba ir daļa no tēla veidošanas, tā ir valdības ilgtermiņa plānveidīga rīcība, lai iegūtu un uzturētu pozitīvu valsts reputāciju gan valsts iekšienē, gan starptautiskā mērogā. LI kopējais budžets ir 150 000 LVL, šim projektam atvēlēti apmēram 90 000 LVL, Db.lv norādīja LI ārējo sakaru koordinatore Inese Loce.