Jaunākais izdevums

Latvijā viens no populārākajiem dziedātājiem Lauris Reinis nolēmis apdrošināt kādu sava ķermeņa daļu. Neoficiāli zināms, ka tā ir viņa pēcpuse, un kopējā apdrošinājuma summa mērāma vairākos simtos tūkstošu latu.

Jautāts par šo lēmumu, L. Reiniks atzina, ka ir priecīgs par šādu iespēju, jo uzskata, ka tas tādējādi arī viņam pašam liks vairāk domāties par savu ķermeņa daļu drošību.

Līdz šim Latvijā nebija iespējams apdrošināt cilvēka ķermeņa daļas, tomēr pēdējos gados esot pieaudzis pieprasījums pēc šāda veida pakalpojumiem, tāpēc apdrošinātāji nolēmuši apmierināt šo pieprasījumu. Turklāt tas esot kļuvis iespējams, jo par ķermeņa daļu apdrošināšanu iespēju it kā apsverot arī citi Latvijā zināmi cilvēki. Tādējādi varētu veidoties pietiekami liela savākto apdrošināšanas prēmiju masa, kas ļaus apdrošinātājiem neciests pārmērīgi lielus zaudējumus šajā apdrošināšanas veidā.

Neoficiāla informācija liecina, ka tajā skaitā kādu no saviem apaļumiem plāno apdrošināt Linda, Aija, Ella, Agnese, Liene, Anete, kā arī Gatis, Fredis, Renārs, Jānis, uc.

Kā zināms, savas ķermeņa daļas ir apdrošinājuši vairāku ārvalstu mūziķi, tajā skaitā Dženiferas Lopesas burvīgās miesas apdrošinātas par miljardu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēlme apdrošināt neparastas lietas un pat parādības ir sastopama arī Latvijas apdrošinātāju ikdienā, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pasaulē slavenības un profesionāli sportisti, kas apdrošinājuši noteiktas ķermeņa daļas par miljoniem, vairs nav nekas neparasts. Piemēram, futbolista Krištianu Ronaldu kājas 2013. gadā tika apdrošinātas par 206 miljoniem eiro. Nevar neminēt arī dziedātāju Dženiferu Lopesu, kas savu dibenu apdrošinājusi par vairāk nekā 20 miljoniem dolāru. Pati pirmā māksliniece, kas savu balsi un kājas par apaļu miljonu apdrošinājusi 60. gados, bijusi Marlēna Dītriha. Latvijā mūziķu vidū šāda prakse gan nav izplatīta. Tomēr cilvēku vēlmēm un izdomai, ko apdrošināt, nav robežu, liecina DB aptaujāto apdrošināšanas kompāniju pieredze.

Apdrošinot retus priekšmetus, kuriem ir liela vērtība vai īpaša emocionālā nozīme, lietu novērtēšanai parasti tiek piesaistīti neatkarīgi eksperti. Viņu uzdevums ir noteikt šādu priekšmetu patieso vērtību, jo nereti klienti šīs lietas pārvērtē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Vecrīgā ir vairāk bāru un potenciālo klientu, ne visi spēj sadzīvot ar kaimiņiem un maksāt augstāku nomas maksu nekā citviet

Doma par savu biznesu bārmeņiem Laurim Streņģem un Ronaldam Undzēnam bijusi jau sen, kad abi vēl strādāja pie citiem darba devējiem. Savu biznesu Lauris un Ronalds sāka pirms septiņiem gadiem, apkalpojot izbraukuma banketus, un joprojām ar to nodarbojas. Biznesa attīstība notika pakāpeniski – vispirms viņi nodibināja uzņēmumu, pēc dažiem mēnešiem uzklāja pirmo banketu, vairākus gadus turpināja strādāt algotu darbu. Pēc kāda laika sākuši apsvērt domu, ka vajadzētu savu vietu, kur bāzēties. Tapa pirmais bārs – Ezītis miglā Vecrīgā. Puiši turpinājusi strādāt citviet, taču rudenī līdz ar sezonas beigām uz pilnu slodzi pievērsās savam biznesam. «Dīvainā kārtā Ezītī uzplaukums bija tieši rudenī. Bijušie kolēģi nāca ciemos un bizness lēnām iegrozījās,» atminas Ronalds. Sekojuši bāru projekti gan Rīgā, gan citviet, daži izrādījušies veiksmīgi, dažus nolemts neturpināt. Nesen viņi Vecrīgā atvēruši jaunu bāru – YOLO. Tā ir abreviatūra izteicienam You only live once – tu dzīvo tikai vienreiz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Mana pieredze: no nezināma kambarīša izaug par dizaina kafejnīcu

Renāte Priede, speciāli DB
, 21.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispirms ir sajūtas, un tikai tad seko bizness, tā savu kafejnīcu Mākonis raksturo Lauris Grass .

Savas gaitas Vecrīgā uzņēmums pirms pusotra gada sāka kā dizaina studija un stilīga, neliela kafijotava – ar kafiju, kūkām un pāris apmeklētājiem dienā. «Sākām rudens pusē, diezgan dramatiskā situācijā – neviens nezina, kas tas par kambarīti, neuzdrīkstas ienākt, apkārt nav daudz iestāžu. Taču pirmais stress jau ir pāri,» stāstu sāk Lauris.

Gadus divus pirms tam Lauris nolēma, ka savas mammas, dizaineres un tobrīd Latvijas Dizaineru savienības valdes priekšsēdētājas Anitas Grases sasniegto vides iekārtošanas zinībās vajadzētu «vērtīgi materializēt». Tā dzima Inteliģences meistarklases lekciju cikls par arhitektūru, mākslu un kultūru, – interjerdizaina birojam pats pieliekot klāt arī dzīves stila kafejnīcu. Lauris pats mākslu un dizainu nekur studējis nav, bet izpratni par kvalitatīvu un labu dizainu, iespējams, ir mantojis no saviem senčiem – LMA profesora vitrāžista, grafiķa un gleznotāja Teņa Grasa, mākslas vēsturnieka un uzņēmēja Klāva Grasa un interjera dizaineres Anitas Grases. Māksla un dizains Laurim ir tuvi, un sevi viņš apzinās drīzāk kā impresāriju – «talanta radīt mākslu pašam nav, bet novērtēju gatavus darbus, spēju tos saprast un pasniegt. Tas ir vajadzīgs, jo mākslinieki paši to bieži nespēj – taisa smukas lietas, bet vajag menedžera pakalpojumus.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai naktīs nomoka bezmiegs, un no rīta sajūta muguras zonā ir tāda, ka desmit minūtes nepieciešams veikt stiepšanās vingrinājumus, lai sāktu normāli staigāt? Vai vismaz reizi nedēļā pamostaties nakts vidū bez jebkāda nopietna iemesla, dažkārt sviedros? Miegs uz nepiemērota pamata, vēl jo vairāk, uz nekvalitatīva matrača ir cieši saistīts ar sāpēm muguras un kakla apvidū, un, protams, rezultātā pasliktinās miega kvalitāte. Tomēr kāda veida matracis ir vispiemērotākais gulēšanai? Kas jāņem vērā, izvēloties jaunu matraci? Sniedzam sešus padomus, kas palīdzēs izvēlēties jaunu matraci.

##Vai ir vērts izvēlēties atsperu matraci?

Pirmais jautājums, ko dzirdēsiet, apmeklējot matraču salonu, — kāda veida matraci meklējat. Pirms pirkšanas vienmēr ieteicams painteresēties par esošajiem matraču veidiem: ar ko tie atšķiras, kādi materiāli tiek izmantoti un kādas ir to īpašības. Lai gan pastāv dažādi viedokļi, un daudz kas ir atkarīgs no cilvēka vajadzībām un uzskatiem, miega eksperti iesaka izvēlēties kvalitatīvus atsperu matračus.

Tirgū ir pieejami divu veidu atsperu matrači Bonell un Pocket. Bonell veida matračiem ir raksturīgas savstarpēji savienotas atsperes — nospiežot vienu matrača vietu, blakus esošās atsperes arī reaģē. Bonell matrači parasti ir lētāki un var izturēt lielāku svaru, bet atsperes nav iestrādātas kabatās, tāpēc laika gaitā tās savstarpēji sāk saskarties un čīkstēt. Rezultātā tiek zaudēta sākotnējā matrača forma, un tiem ir īss kalpošanas laiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Frankfurtes lidostā ievieš jaunākos ķermeņa skenerus; Rīgas lidostai tie nav aktuāli

Jānis Rancāns, 28.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas pilsētas Frankfurtes lidostā darbu sākuši jaunākās paaudzes visa ķermeņa skeneri. Starptautiskajai lidostai Rīga ķermeņu skeneru jautājums patlaban nav aktuāls, Db.lv sacīja lidostas pārstāve Sarmīte Rinmane

Tikmēr Frankfurtē šāda veida pārbaudes sākotnēji attieksies uz lidotgribētājiem, kuri dosies uz ASV.

Iepriekš Vācija eksperimentēja ar ķermeņa skeneriem Hamburgā, kur tos izvietoja 2010. gadā. Tomēr šī pieredze vāciešiem neizvērtās īpaši laba – iekārtas lielākajā daļā gadījumu izraisīja viltus trauksmi, un Vācijas iekšlietu ministrija atteicās no idejas skenerus ieviest valsts lidostās.

Frankfurtes lidostas pārstāvji norāda, ka jaunākās paaudzes ķermeņa skeneri esot uzlaboti un vairs neizraisīs viltus trauksmes, vēsta The Local.

Visa ķermeņa skeneri izplatīti ASV lidostās, savukārt Eiropas Savienībā (ES) pret tiem līdz šim bijusi noraidoša pozīcija. Skeneri ir daudz kritizēti kā personas privātumu pārkāpjoši un ar iespējamām veselības sekām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Darbinieku veselību pārsvarā apdrošina lielie un vidējie uzņēmumi

Rūta Kesnere, 21.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējā polises cena vienam darbiniekam ir 250 eiro gadā, taču tās ir investīcijas, kuras atmaksājas

Par to vienisprātis ir DB rīkotā apaļā galda diskusijas, kas veltīta darbinieku veselības apdrošināšanai, dalībnieki: Dins Šmits - Repharm ģenerāldirektors, Gints Konrads - Latvijas apdrošinātāju asociācijas Veselības apdrošināšanas komisijas loceklis, Baiba Fromane - Latvijas Būvuzņēmēju partnerība valdes priekšsēdētāja, Dace Amsila - Swedbank Personāla vadības partnere, un LDDK sociālo lietu eksperts Pēteris Leiškalns.

Konrada kungs, cik pieprasīta ir darbinieku veselības apdrošināšana, kāds ir tās īpatsvars kopējā apdrošināšanas portfelī, kāda ir darbinieku apdrošināšanas kopējā vērtība absolūtos skaitļos?

G. Konrads: Darbinieku veselības apdrošināšanā ir vērojama pozitīva dinamika, un 2016. gadā tā aizņēma vienu ceturto daļu no visa apdrošināšanas tirgus, šā gada 1. ceturksnī tie bija 27%. Veselības apdrošināšanas prēmiju apjoms gadā ir teju 80 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ķemeru dūņas minerālūdenim un dūņām rod pielietojumu dabīgā kosmētikā

Anda Asere, 25.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā kosmētikas zīmola "Kemmern" ražotājs SIA "Ķemeru dūņas" savos produktos apvieno Ķemeru dūņas un sērūdeņraža minerālūdeni.

"Tie ir unikāli dabas resursi, ko var un vajag mācēt izmantot. Kad mums pašām radās vēlme izmantot šo resursu, sapratām, ka iespējas ir ierobežotas, jo augstvērtīgas dūņas var iegūt tikai noteiktā dziļumā un apstākļos. Mums ir palaimējies ar veiksmīgu sadarbību ar SIA "Sanare-KRC Jaunķemeri", kas savā rehabilitācijas centrā jau ļoti sen izmanto peloīdterapiju. Tālāk dūņas tiek īpaši apstrādātas un integrētas ķermeņa kopšanas produktos, kā arī papildinātas ar bioloģiski aktīvām vielām, lai palielinātu produktu bioloģisko efektivitāti,"stāsta Kristīne Juhņeviča, Kemmern zīmola (SIA "Ķemeru dūņas") līdzdibinātāja.

"Mums abām ir svarīga ekoloģiska pieeja procesam, dabīgi, droši un ērti lietojami produkti. Tā arī apņēmāmies ražot dabīgus ķermeņa kopšanas līdzekļus, ko pašām būtu prieks lietot," piebilst otra Kemmern zīmola līdzdibinātāja Mairita Čuda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Stenders jaunu produktu izstrādē sadarbosies ar Šveices Givaudan

Sandra Dieziņa, 10.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziepju un vannas kosmētikas ražotājs Stenders noslēdzis līgumu ar pasaulē vadošā smaržu un aromātu industrijas kompāniju Givaudan par sadarbību jaunu ķermeņa kosmētikas produktu radīšanā.

«Šīs sadarbības mērķis ir izveidot niansētākos un izsmalcinātākos aromātus Stenders ikdienas ķermeņa un sejas kopšanas kosmētikai. Tas nozīmē, ka tuvākā gada laikā plānots ieviest vairāk kā 12 jaunus sejas kopšanas produktus, šampūnus un balzamus matiem,» informē Stenders pārstāve Marta Romanova. Šveices kompānija palīdzējusi radīt Dior, Ed Hardy, Mark Jacobs, JLo, Calvin Klein zīmolu kosmētiku un smaržas. Kā atklāj Stenders pārstāve, šobrīd puse no pasaules aromātu dižgariem jeb tā saucamajiem TOP «deguniem» strādā šajā kompānijā un šie speciālisti spējīgi atpazīt ap 3000 dažādu aromātu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā panākt, lai simts arhitekti no visas pasaules piedāvātu idejas Latvijas pārvērtībām? Tieši tāda ir liepājnieka Laura Ozola biznesa ideja .

Lauris Ozols jūtas kā pasaules pilsonis, kuram mājas ir dažādās zemeslodes pusēs, tāpēc arī viņa biznesa ideja nav ierobežota telpā. SIA Dessert ir Kurzemes Biznesa inkubatora uzņēmums, kurš pirms dažām nedēļām no Honkongas pārreģistrēts Latvijā. Pati biznesa ideja eksperimenta veidā eksistē aptuveni gadu, un interneta portālā homemadedessert.org jau noslēgušies trīs arhitektūras ideju konkursi ar 1000–5000 ASV dolāru lielām uzvarētāju prēmijām. Tagad viņš ar inkubatora atbalstu attīstīs platformu, kas ir draudzīgāka google meklētājam. Ir iecere sadarboties ar pašvaldībām konkursa nolikuma izveidē. «Mūsu konkursos ir ap 100 dalībnieku, sākotnēji paredzot to nolikumā, pasūtītājiem ir tiesības saņemt daļu vai visus iesūtītos darbus,» idejas priekšrocības stāsta tās autors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aicinājums vēlēšanu urnā mest neaizpildītas referenduma zīmes patiesībā ir aicinājums balsot par krievu valodu, uzskata laikraksta Diena aptaujātie cilvēki. Savukārt tā dēvētās balto lapu akcijas rīkotājs Viesturs Dūle uzskata, ka «tīri statistiski nav iespējams» nobalsot par krievu valodas ieviešanu Latvijā, tāpēc ar savu aicinājumu vēlas pievērst uzmanību izglītības jautājumiem.

«Jo vairāk krievi būs atstumti, jo vairāk viņi radikalizēsies,» viņš sacījis.

«Tā ir sava veida provokatoriska darbība, kas maldina sabiedrību,» laikrakstam norādījis politologs Kārlis Daukšts. Pēc K. Daukšta domām, «šāds aicinājums nozīmē balsot par krievu valodu», viņš norāda, ka aicinājuma autori maldīgi vēlas radīt atmosfēru, ka «taisnības cīnītāji» šajā jautājumā var palikt neitrāli. Viņaprāt, aicinājuma autori izmanto notiekošo tikai sevis popularizēšanai.

«Tas ir absurds aicinājums. Vai to aiz neko darīt izdomāja?» Dienai sašutumu paudis mūziķis Lauris Reiniks, kurš aktīvi dažādās reklāmās aicina iedzīvotājus balsot pret krievu valodas kā otrās oficiālās valodas ieviešanu Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Uz laiku slēgts restorāns 36.līnija

Zane Atlāce - Bistere, Žanete Hāka, 15.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārais Jūrmalas restorāns "36.līnija" (SIA Lauris Restaurant Service) ir slēgts, liecina informācija restorāna mājaslapā.

Restorāna īpašnieks Lauris Aleksejevs Db.lv apliecināja, ka restorāns slēgts uz laiku, lai vēlāk atgrieztos turpat un turpinātu darbu.

Viņš uzsvēra, ka risina radušos situāciju, lai restorāns atkal tiktu atvērts.

"Vēlamies informēt mūsu restorāna pastāvīgos viesus, mūsu uzticamos piegādātājus – ar kuriem kopā esam pārdzīvojuši krīzes brīžus, kuri vienmēr ir uzticējušies mums un atbalstījuši katrs kā varējis, lojālos darbiniekus – kuri ir uzticīgi mums līdz pēdējam un nav pametuši mūs šajā situācijā, bez kuriem mēs nekad nebūtu sasnieguši savus panākumus un atzinību no vairāku ārzemju valsts tūrisma ceļvežiem, par apstākļiem, kuru ietekmē esam spiesti pret savu gribu aizvērt restorānu. Gribam vērst Jūsu uzmanību, ka esam kopā ar Jums, risinām esošo situāciju un cīnīsimies par mūsu restorānu, darīsim visu, lai nepieviltu savus mīļos viesus un ilggadīgos piegādātājus, kurus vairāk uztveram kā partnerus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Piedāvā dabīgas sejas un ķermeņa krāsas

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 08.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Secinot, ka Latvijā ir ierobežotas iespējas iegādāties dabīgas krāsas bērnu seju apgleznošanai, SIA Creative Cosmetics īpašnieces Dace Apse un Antra Rubene nolēmušas apvienot spēkus, izgatavojot dabīgas sejas un ķermeņa krāsas.

Uzņēmums dibināts 2017. gadā, bet aktīvu darbību sācis pavisam nesen – 2018. gada otrajā pusē. Katra no tā īpašniecēm pārstāv savu profesionālo jomu, taču, apvienojot spēkus, izveidojušas zīmolu BioKidd, piedāvājot dabīgas sejas un ķermeņa krāsas. D. Apse līdz šim bijusi saistīta ar uzņēmējdarbību un strādājusi IT sektorā, bet studējusi pavisam citu jomu, iegūstot bakalaura grādu mākslā, zināšanas pēc tam papildinot IT jomā. Savukārt A. Rubene ieguvusi bakalaura grādu ķīmijā RTU Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātē, un viņa ir strādājusi organiskās ķīmijas nozarē, kā arī analītiskās ķīmijas jomā farmācijas uzņēmumā kvalitātes kontroles daļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ministri 16. marta pasākumos nepiedalīsies

LETA, 11.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība šodien nolēmusi, ka ministri 16.marta pasākumos nepiedalīsies, šodien žurnālistus informēja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).

Uzklausot drošības iestāžu sniegto informāciju, ministri piekrituši šādam lēmumam. Komentējot vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra Eināra Cilinska (VL-TB/LNNK) vēlmi doties gājienā, Kozlovskis uzsvēra, ka ir jājautā pašam ministram, kāds būs viņa gala lēmums.

Cilinskis valdības balsojumā par nepiedalīšanos 16.marta gājienā esot balsojis pret.

Par valdības lēmumu būs arī Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas (V) rīkojums.

Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andrejs Pildegovičs uzsvēra, ka šajā gadījumā nav runa par pulcēšanās vai vārda brīvību un ikviens var pieminēt savus ģimenes locekļus. «Mūsu valsts savus karavīrus godina 11.novembrī, Lāčplēša dienā,» teica Pildegovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Restorāns 36.līnija atsācis darboties citās telpās

Zane Atlāce - Bistere, 18.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis darboties citās telpās – turpat Jūrmalā, Dubultos.

“Nesalaužams! Jūrmala, Dubulti, Baznīcas iela 2b. Katru dienu, no šodienas. P.s. Neiespējamais ir iespējams! Jo tā ir 36.līnija,” savā Facebook kontā raksta restorāna īpašnieks Lauris Aleksejevs.

Db.lv jau vēstīja, ka restorānu Lielupē tā īpašniekam uz laiku nācies slēgt pret savu gribu. “Kopš 2015.gada mūs vajā dabas aizstāvji, sniedzot tiesās pretenzijas par prettiesiskiem Jūrmalas pilsētas domes (JPD) pieņemtiem aktiem, kas saistīti ar mūsu restorāna adresi – 36. līnija 1202, Jūrmalā. Saskaņā ar Vides aizsardzības likuma 9.pantu, jebkurš Latvijas pilsonis var apstrīdēt jebkuru pašvaldības izsniegtu aktu, diemžēl ir pilsoņi, kas to izmanto ļaunprātīgi. Ņemot vērā to, ka pēc likumdošanas varam strādāt, jo abām ēkām pārtraukt ekspluatāciju JPD nav tiesiska, bet JPD ir spiesti to darīt, katru dienu uz restorānu tika sūtīta policija kārtējā akta sagatavošanai, un mēs vairs nespējām pasargāt klientus no šī, tika pieņems smags lēmums – uz laiku restorānu aizvērt," skaidroja L.Aleksejevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms gada vēl nebija skaidrs, vai Hugu runājošiem lāčiem ir nākotne - tagad par to vairs nav jāšaubās.

Aizgājušās vasaras sākumā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu Hugu piedalījās dizaina izstādē Tokijā. «Kāds japānis, kurš bija uzdāvinājis sievai mūsu lāci, bija skatījies sarakstu ar pretendentiem un brīnījās, kāpēc Hugu nav sarakstā. Mani uzrunāja un tā mēs tikām uz izstādi,» saka Lauris Rasa, runājošo lāču Hugu idejas autors. Japānā mazumtirgotāji ar ražotāju nekad nesadarbojas «pa tiešo». Tāpēc bija nepieciešams visai ilgs laiks, lai izvērtētu izplatītājus, kas Hugu pārstāvēs Japānā, turklāt tur ir ierasts, ka ir tikai viens aģents, tāpēc bija grūti izvērtēt, kurš būs «īstais» sadarbības partneris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Profesionālās civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (PCTA) ir viens no apdrošināšanas veidiem, kas īpaši strauju attīstību piedzīvojis pēdējā desmitgadē. Eiropā savu profesionālo atbildību jau izvēlas apdrošināt vairāk nekā 500 dažādu profesiju pārstāvji, kamēr Latvijā pieprasījums pēc šī pakalpojuma būtiski palielinājies vien pēdējā laikā.

«PCTA apdrošināšana nodrošina profesionālo pakalpojumu sniedzējiem iespēju pasargāt sevi no neparedzētiem finansiālajiem zaudējumiem, kas potenciāli varētu tikt radīti klientiem vai citām personām kļūdas vai nolaidības dēļ. Apdrošinātāja izaicinājums ir piedāvāt piemērotāko pakalpojumu, kas patiesi visprecīzāk atbilst katras profesijas specifikai,» skaidro Viktorija Antropova, apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) īpašuma un speciālo produktu pārvaldes produktu vadītāja, norādot, ka pieprasījums pēc šī pakalpojuma turpina palielināties arī Latvijā.

«Katru gadu pieaug izdoto polišu skaits, tiek paplašināti segumi un apdrošināšanas darbības teritorijas. Saskaņā ar Latvijas likumdošanu PCTA apdrošināšana šobrīd ir obligāta 14 profesiju pārstāvjiem, un ar katru gadu šis saraksts tiek papildināts,» stāsta V.Antropova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pirmo reizi Latvijā ļauj sievietes dzimumšūnas nobriedināt laboratorijā

Lelde Petrāne, 26.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auglības klīnika Mama Rīga saņēmusi Latvijā pirmo Valsts Zāļu aģentūras atļauju sievietes dzimumšūnu - olšūnu nobriedināšanai ārpus sievietes ķermeņa. Tā ir jauna, Latvijā līdz šim vēl nebijusi iespēja sievietēm ar vairogdziedzera, onkoloģiskajām un citām saslimšanām droši iegūt pašām savas apaugļošanai piemērotas olšūnas laboratorijas apstākļos, norādīts klīnikas paziņojumā.

«Gada sākumā, izveidojot Baltijā pirmo olnīcu audu kriobanku, mēs solījām pie sasniegtā neapstāties. Tāpēc olšūnu ārpusķermeņa nobriedināšanas atļauja ir likumsakarīgs solis mūsu solīto jauno – pasaulē zināmo un pieejamo, bet Latvijā līdz šim nepieejamo - neauglības ārstēšanas tehnoloģiju ieviešanā Latvijā,» stāsta auglības klīnikas Mama Rīga valdes loceklis Imants Smirnovs.

Katra sieviete piedzimst ar savu individuālo dzimumšūnu – olšūnu skaitu, kas dzīves laikā nevairojas un neatjaunojas.

Nenobriedušas jeb negatavas olšūnas, atbilstoši cilvēka fizioloģijai, visā sievietes dzīves laikā «dzīvo» savā «mājiņā» – sievietes olnīcās jeb olnīcu audos. Olšūnu nobriešanu un «iznākšanu no mājiņas», kas nepieciešama apaugļošanās procesam, regulē sievietes hormonālā sistēma, kuras redzamā izpausme ir sievietes menstruālais cikls. Tāpēc auglības periods jeb fertīlais vecums katrai sievietei ir ļoti individuāls un cieši saistīts ar sievietes vispārējo veselības stāvokli, dzīvesveidu, tostarp stresu, ēdienkarti utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TomTom sporta aprocei Touch piemīt ļoti reti sastopama spēja «ielīst» zem lietotāja ādas, lai izmērītu muskuļu un tauku daudzumu ķermenī

Jau neskaitāmas reizes piedzīvots, ka daudzsološās, «revolucionārās» jomās ātri vien sarodas tik vērienīgs piedāvājums, ka patērētājiem par lielāko izaicinājumu kļūst piemērotākā produkta izvēlēšanās. Līdzīgi noticis arī ar valkājamajām tehnoloģijām – dažu gadu laikā tirgū nonākušas tik daudzas un dažādas fizisko aktivitāšu mērīšanas aproces, ka kādai izcelties uz citu fona kļūst aizvien grūtāk. Tad nu ražotājam jāliek lietā visu iztēli un jāizdomā, kā padarīt produktu pamanāmu.

Ar navigācijas sistēmām atpazīstamību ieguvušā uzņēmuma TomTom fizisko aktivitāšu aproce Touch konkurentu vidū diez vai būtu ļoti pamanāma, ja vien tai nepiemistu kāda «īpašā spēja». Paralēli soļu un sirdspukstu skaitīšanai tā prot izmērīt lietotāja ķermeņa muskuļu un tauku īpatsvaru. Šāds reti sastopams piedāvājums ir gana interesants, lai papētītu ierīci mazliet tuvāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ādažu vidusskolā ierīkos ķermeņa temperatūras mērīšanas ierīci

Zane Atlāce - Bistere, 17.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums SIA "Baltijas Elektro Sabiedrība" sadarbībā ar Ādažu novada pašvaldību uzsākusi tehniskus darbus pie pirmās digitālās ķermeņa temperatūras mērīšanas ierīces uzstādīšanas Ādažu vidusskolas sākumskolā.

Šī būs pirmā mācību iestāde Latvijā, kas jaunajā mācību gadā varēs savlaicīgi identificēt skolēnus un skolas personālu ar pasliktinātu veselības stāvokli, vienlaikus pasargājot bērnus no Covid-19 un citu infekciju slimību izplatības riskiem skolā.

"Ņemot vērā faktu, ka ar vīrusa pandēmiju būs ilgstoši jāsadzīvo, esam spēruši būtisku soli preventīvu pasākumu nodrošināšanā un paplašinājuši savu darbību sertificētu ķermeņa temperatūras mērierīču uzstādīšanā sabiedriskās ēkās," atzīst SIA "Baltijas Elektro Sabiedrība" valdes loceklis Edgars Bergholcs.

"Ādažu novada dome ir daudzkārt diskutējusi par nepieciešamajiem soļiem, lai veiksmīgi pasargātu novada iedzīvotājus no Covid-19 riskiem un izplatības. Ķermeņa temperatūras mērīšanas iekārta būs nozīmīgs atbalsta instruments nākamā mācību gada uzsākšanai un bērnu vispārīgai drošībai sākumskolā, lai samazinātu jebkādu vīrusu izplatību skolā," norāda Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Revolut Latvijā jau septiņi tūkstoši lietotāju

Anda Asere, 16.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēneša laikā britu finanšu tehnoloģiju uzņēmums Revolut lietotāju skaitu Latvijā palielinājis no pieciem līdz septiņiem tūkstošiem

«Pēc ziņām par to, ka Revolut uzsāk darbu Latvijā, lietotāju skaits vienā mēnesī pieaudzis no 5000 līdz teju 7000. Šobrīd Rīga ir trešais lielākais Revolut tirgus Baltijā pēc Viļņas un Kauņas. Pirmajās divās nedēļās vidējais pieaugums bija virs 300%,» saka Ieva Elvīra Kazakevičjūte (Ieva Elvyra Kazakevičiūtė), Revolut sabiedrisko attiecību vadītāja.

Vidējais lietotāju vecums Latvijā esot līdzīgs kā citos tirgos – vairums lietotāju ir vecumā no 26 līdz 35 gadiem, bet visiecienītākais šis pakalpojums ir 29 gadus vecu cilvēku vidū. Lielākā daļa transakciju tiek veiktas Latvijā, kas parāda to, ka pakalpojums tiek lietots ikdienā. Otra valsts, kur Latvijas iedzīvotāji visvairāk lieto Revolut, ir ASV. «Mēs ceram, ka mūsu jaunais ierīču apdrošināšanas plāns, ko nesen uzsākām piedāvāt, palielinās lietotāju skaitu,» teic I. E. Kazakevičjūte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsu jaunais produkts ir pārsienamais materiāls ar bioloģisku vielu pildījumu, ilgi un grūti dzīstošām, strutojošām brūcēm, čūlām, izgulējumiem, apdegumiem utt.

Pētot pieejamos pārsienamā materiāla analogus, zinātniski tos sauc par medicīniskām ierīcēm, pamanījām, ka pildmateriāli ir: vate, hidroskopiskā vate, celuloze un šķidrumu uzsūcoša kristāliska viela. Šie pildmateriāli pilda ķermeņa šķidrumu uzsūkšanas funkciju un brūču norobežošanu no apkārtējās vides, lai nepiekļūtu mikrobi.

Mūsu gadījumā minētās funkcijas tiek pildītas, bet papildus ir:

+ baktericīdās īpašības,

+ biostimulējošas īpašības(palīdz brūcēm ātrāk sadzīt),

+ pārsēju var nemainīt pat līdz 7 dienām, tas, protams, vajadzības gadījumā, lai brūce netiktu plēsta vaļā tikai lai nomainītu veco, ar pūšanas baktērijām pilno pārsēju. Šajā pārsējā baktērijas neveidojas un ilgstoši saglabājas ķermeņa šķidrumu uzsūkšanās spējas,

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Ķermeņa marmelāde uzņēmumā Kiwi Cosmetics

Žanete Hāka, 08.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties SIA Kiwi Cosmetics laboratorijas telpās, kur tiek izstrādāti jauni produkti.

Uzņēmums SIA Kiwi Cosmetics dibināts pirms pieciem gadiem, savukārt produktu izstrāde notika jau iepriekš, un pirmie produkti ražošanā nokļuva 2011.gada novembrī, stāsta kompānijas eksporta direktore Solveiga Zvejniece.

Kompānija darbu sāka ar bija pieciem produktiem - dienas krēmu, 24 stundu krēmu, acu krēmu, roku krēmu un nakts krēmu. Patlaban piedāvajums izaudzis līdz aptuveni 50. Pircēju iecienītākais uzņēmumā ražotais produkts ir 24 stundu krēms, kā arī ķermeņa marmelādes.

S. Zvejniece uzsver, ka produktu piedāvājums jāveido maksimāli plašs, lai aptvertu dažādus vecumus un gaumes. Gadā uzņēmuma piedāvājums tiek palielināts par 5-8 produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Igaunijā un Lietuvā visiem reģistrētiem transportlīdzekļiem ir nepieciešama OCTA

Žanete Hāka, 06.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attiecībā uz Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumu gan Igaunijā, gan arī Lietuvā jau šobrīd ir pienākums apdrošināt visus transportlīdzekļus, kas ir transportlīdzekļu reģistrā, informē Finanšu ministrija.

Tā piemēram, Igaunijā ir pienākums apdrošināt visus transportlīdzekļus, kas ir transportlīdzekļu reģistrā, un papildus tam ir ieviesta arī automātiskās apdrošināšanas sistēma. Tas nozīmē – ja transportlīdzeklim, kas ir reģistrēts transportlīdzekļu reģistrā, nav OCTA, tam tiek noslēgta automātiskā apdrošināšanas polise.

Arī Lietuvā ir pienākums apdrošināt visus transportlīdzekļus, kas ir transportlīdzekļu reģistrā. Ja transportlīdzeklim nav bijis noslēgts apdrošināšanas līgums, tas ir pamats, lai to izslēgtu no transportlīdzekļu reģistra.

Jāatgādina, ka Ministru kabinets otrdien, 3. oktobrī, atbalstīja grozījumus OCTA likumā, paredzot, ka turpmāk OCTA attiecībā uz transportlīdzekļiem veicama ne tikai tad, ja transportlīdzekli izmanto ceļu satiksmē, bet arī jebkurā vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana. Likumā vārdi „ceļu satiksmē” aizstāti ar vārdiem „atbilstoši tam paredzētajai funkcijai”, tādējādi OCTA apdrošināšana turpmāk būs nepieciešama katram transportlīdzeklim, kurš tiek lietots, neatkarīgi no tā, vai ar transportlīdzekli piedalās ceļu satiksmē, vai to lieto ārpus ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Rīkojot vērienīgu vides festivālu visai ģimenei, pateiksies par iedzīvotāju nopelniem atkritumu šķirošanā

Zaļā josta, 24.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paralēli valstī ieviestajai šķiroto atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūrai Zaļā josta rod veidus, kā vēl plašāku sabiedrības daļu iesaistīt atkritumu šķirošanā un atkritumu pārstrādes veicināšanā. Par vienu no efektīvākajiem veidiem atzīts darbs ar izglītības iestādēm, ar dažādām izglītojošām aktivitātēm un izklaides pasākumiem sekmējot jauniešu interesi par videi draudzīgu dzīvesveidu.

Paralēli iepakojuma un videi kaitīgu preču apsaimniekošanai, neatņemama Zaļā josta ikdienas sastāvdaļa ir sabiedrības vides izglītība. Un nozīmīga mērķgrupa ir bērni un jaunieši, kas ir atvērti jaunām zināšanām, labprāt apgūst jaunas iemaņas un visu skolā apgūto steidz pavēstīt mājiniekiem. Tāpēc uzņēmuma rīkotie otrreizējo izejvielu vākšanas konkursi mācību iestādēm ir viens no veidiem, kā ne tikai runāt un mācīt par pareizu rīcību ar atkritumiem, bet arī ir praktisks instruments, kā atkritumu šķirošanā atraktīvā veidā iesaistīt visu ģimeni.

“Šķiroto atkritumu savākšanas infrastruktūra ir pieejama visā Latvijā, tāpēc mūsdienās vairs nav objektīvu argumentu atkritumus nešķirot,” norāda Zaļā josta valdes priekšsēdētājs Jānis Lapsa. “Taču mūsu rīkotie konkursi skolēniem sniedz papildu iespēju savākt vēl vairāk vērtīgu otrreizējo izejvielu un šķūnīšos vai bēniņos gadiem krātos atkritumus pārvērst jaunos, otrreiz pārstrādātos izstrādājumos. Lai arī sabiedrības izpratne par atkritumu šķirošanas nepieciešamību ik gadu strauji aug, tomēr vēl joprojām iedzīvotājiem ir nepieciešams papildus stimuls izdarīt vides labā vēl vairāk,” atzīst J. Lapsa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Oligarhu kapusvētku pasākuma organizatori pašvaldībai to ir pieteikuši; aicina tajā nepiedalīties politiķus

LETA, 05.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oligarhu kapusvētki pasākuma organizatori to ir pieteikuši Rīgas domē piektdien, 3.jūnijā un aicina politiķus to neizmantot savu saukļu paušanai un reitingu celšanai, informēja pasākuma organizatori.

Viņi saprot, ka liela tautas pieplūduma gadījumā drošība ir visvarīgākais jautājums, kuram organizatori pievērsīs pastiprinātu uzmanību un sadarbosies ar visām valsts varas struktūrām, lai to nodrošinātu.

Tomēr paralēli tam, ka pasākums tomēr pašvaldībā ir pieteikts pasākuma organizatori norobežojas no politisko partiju aicinājumiem uz pasākumu, to izteiktajiem saukļiem, un jebkuras cita veida vēlmes sasaistīt pasākumu ar politiskajām partijām. Poltisko partiju pārstāvjiem netiks dota iespēja izteikties uz improvizētās skatuves, lai novērstu iespēju izmantot šo pasākumu savu reitingu celšanai. Tiks aicināti uzstāties ar politiku nesaistīti cilvēki, kuri varēs ar savu piemēru paust savu līdzšinējo «nesadarbošanos ar korupciju» vai atteikties sadarboties nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru