Lelles apģērbj latviešu tautastērpos 

Lelles interesē ne vien kolekcionārus, bet arī tūristus kā suvenīrs un vietējos kā rotaļlieta

Anda Asere, 12.12.2012
1/8

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

«Lelles ir latviskas, izstaro mīļumu un siltumu, ko spēj tikai roku darbs. Īpaši to jūt bērni,» saka Ieva Nikoleta Dāboliņa, suvenīrleļļu zīmola Latvju lietas (SIA Latviešu lietas) projektu vadītāja. Viņa lelles sāka izgatavot jau 2009. gadā, bet toreiz nebija ne pieredzes, ne zināšanu par tirgu, un dullā ideja biznesā nepārvērtās. Lai arī iepriekš šajā pašā jomā viņa bija apdedzinājusies, nebija bail to darīt vēlreiz.

Uzņēmumam «azotē» ir vairākas lelles dažādās cenu kategorijās – linu suvenīrlelles Liene un Līga, rotaļu lelle Ieviņa. Ir arī Baiba, kas ir visdārgākā, jo tai ir villaine, ozolkoka pamatne, sudraba sakta u.c. niansētas detaļas. Ar laiku paredzēts Baibai izstrādāt «māsu» ar porcelāna galviņu un rociņām, kas atbilstu īstenu kolekcionāru prasībām.

Šādas lelles lielākoties pērk tūristi kā suvenīru, tāpat arī kā dāvanu bērniem. «Tas ir arī skaists interjera aksesuārs, kura pievienotā vērtība ir latviešu tautastērps, ko var uzdāvināt pat kundzei gados,» spriež I. N. Dāboliņa. Taču Baibu, kas ir visdārgākā Latvju lietas lelle, pērk pārsvarā kolekcionāri, piemēram, no Krievijas, Baltkrievijas, Ukrainas, kā arī ASV.

Lielākoties lelles uzņēmums realizē savā darbnīcā Vecrīgā un dažādos salonos, piemēram, Senā klēts, Riija, Upe, Dore, Christmas Popup Store u.c. Taču, vadoties pēc tā, ka arī I. N. Dāboliņa, aizbraucot uz ārzemēm, nestaigā pa suvenīru veikaliem, viņa izdomāja, ka lellēm jābūt nopērkamām viesnīcās. «Tā var panākt pretī tūristam. Redzēs, kādi tam būs rezultāti. Viesnīcas neliek lielu uzcenojumu, grib īpašu piedāvājumu un nevēlas uzmākties saviem klientiem ar lētām lietām. Viņi grib ko īpašu. Lelles jau ir nopērkamas viesnīcā Radi un draugi, interesi izrādījusi arī Kolonna,» viņa stāsta.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Tevi varētu interesēt

Lupatu lelle ir viens no senākajiem un literatūrā visvairāk apspēlētajiem tēliem. Izrādās,...

Nepalaid garām

Akciju sabiedrība "Meridian Trade Bank" 22. janvārī ir mainījusi nosaukumu uz "Industra...

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Grauda spēkā mudina novērtēt miltus no visām grauda sastāvdaļām, ne tikai baltos,...

Kontaktu tīkla veidošanas galvenais uzdevums ir panākt savu ideju izplatīšanu...

Dekorāciju veidotāju netrūkst; katram ir jāatrod savs rokraksts, teic radošās darbnīcas...

Darba devēja rūpes, ierīkojot ēšanai piemērotas telpas, darbinieki lielākoties uztver kā...

Latvieši Lietuvas start-up akseleratorā izstrādā mājaslapu statistikas un analīzes rīku...

Marmelādes darbnīcas radītie apavu aksesuāri ShoeBerry jau gozējas arī ārvalstu veikalu plauktos,...

Batikot un balināt audumus ir līdzīgi kā krāsot Lieldienu olas – nekad...

Uzņēmēju uzskati par to, vai vadīšana radošajās un tradicionālajās nozarēs atšķiras,...

Lai ideja materializētos, nereti radošiem cilvēkiem trūkst biznesa ķēriena un prasmju. Tā...

Veiksmes noslēpums ir iesaistīties visos uzņēmējdarbības procesos no A līdz Z....