Transports un loģistika

Lēto lidojumu tirgū Easyjet apsteidz Ryanair

Aivars Mackevics [email protected], 10.09.2002

Jaunākais izdevums

Britu lidsabiedrība Easyjet pēc lidsabiedrības Go pārņemšanu ir kļuvusi par lēto lidojumu tirgus līderi Eiropā. Apkalpoto pasažieru skaits augustā sasniedza 1,7 miljonus, lidmašīnu noslogojums — 87,2%. Savukārt konkurents no Īrijas lidsabiedrība Ryanair apkalpoja 1,5 miljoni pasažieru ar lidmašīnu noslogojumu 95%. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

O'Līrijs: Mēs apsteigsim airBaltic un visu Eiropu

Oskars Prikulis, [email protected], 7084403, 08.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas Ryanair prezidents Maikls O'Līrijs atklāj milzīgos plānus nākotnē un stāsta par mērķi Latvijā apsteigt airBaltic.

Kāds ir vizītes mērķis Rīgā?

Es pats sev uzdevu šo jautājumu, kad šodien piecēlos no rīta. Patiesībā man ir paredzēta tikšanās ar jūsu valsts satiksmes ministru, lai pārrunātu iespējas izveidot Rīgā Ryanair bāzi. Mēs ceram, ka šajā jautājumā panāksim kādu progresu. Mēs patiesībā vēl arvien neesam līdz galam vienojušies par bāzes izveidi Rīgā - vēl arvien viss nav skaidrs par izmaksām un nosacījumiem. Tomēr es ceru, ka pārrunās ar ministru tiks panākts progress šajā jautājumā.

Kādas perspektīvas pavērtu šādas bāze izveide Rīgai un Ryanair?

Pirmkārt, mums Rīgā bāzētos 2 līdz 4 lidmašīnas. Tādējādi visi maršruti no Rīgas tiešām arī sāktos no Rīgas un pavērtu plašas iespējas jauniem maršrutiem. Mazākā bāze, kas mums šobrīd ir, gadā apkalpo divus miljonus pasažieru. Jums bāzes atvēršana nozīmētu vismaz 2,5 līdz 3 miljonus apkalpotu Ryanair pasažieru. Tas būtu milzīgs pieaugums apkalpoto pasažieru ziņā Rīgai. Un tie nebūtu tikai latvieši, kas dodas darbā uz Eiropu. Tie būs daudzi simti tūkstošu tūristu, kas dosies uz Latviju. Tādējādi tas būtu milzīgs uzrāviens Latvijas tūrismam un ekonomikai kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet simtā Airbus lidmašīna Rīgā

, 17.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc lidojumu tūres pa lielākajām Eiropas pilsētām, easyJet simtais Airbus A319 21. augustā pirmo reizi iegriezīsies Rīgā. Tā būs iespēja visiem easyJet pasažieriem, kas ieplānojuši lidojumu no Rīgas uz Berlīni šajā dienā, izbaudīt lidojumu vienā no jaunākajām, klusākajām un videi draudzīgākajām easyJet lidmašīnām.

easyJet iegādājās savu simto Airbus A319 pirms nepilniem četriem mēnešiem, un tā vienmēr atšķirsies ar savu īpašo zīmējumu no pārējām 137 flotē esošajām lidmašīnām. easyJet simtā lidmašīna tika iegādāta 3,5 gadu laikā pēc pirmā Airbus lidaparāta. Tas nozīmē, ka easyJet uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pēc 12 dienām.

2002. gada oktobrī easyJet uzstādīja pasūtījuma rekordu, plānojot līdz pat 240 lidmašīnu iegādi no Airbus. 2006. gada novembrī pasūtījums tika palielināts un tagad sastāda jau 315 lidmašīnas. Tas apliecina easyJet ilgtermiņa izaugsmi Eiropas tirgū.

Ar vidējo lidmašīnu vecumu 2,2 gadi, easyJet pieder jaunākā un videi draudzīgākā flote starp visām nozīmīgākajām aviokompānijām Eiropā. Jaunākais Airbus A319 ir aptuveni par 15% efektīvāks uz vienu pasažiera vietu nekā nomainītais 737-300 modelis. Jaunais lidaparāts kombinācijā ar augstāku lidmašīnu piepildījumu, nozīmē, ka tradicionālās aviolīnijas izdala par 27% vairāk oglekļa dioksīda izmešus uz vienu pasažieri kilometrā nekā easyJet tajos pašos maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«easyJet» kopā ar jauno viesnīcu partneri «Hotelopia» atklāj «easyJetHotels»

Aivars Mackevics [email protected], 15.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet, Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija kopā ar Hotelopia ir izveidojusi viesnīcu rezervēšanas pakalpojumu internetā - easyJetHotels, specializējoties uz izdevīgiem viesnīcu piedāvājumiem. easyJetHotels apvieno Hotelopia zemo izmaksu darbības modeli ar easyJet 24 miljonu pasažieru skaitu, lai piedāvātu klientam vienkāršu, ātru un ērtu izvēli, meklējot internetā labāko cenu piedāvājumu viesnīcai/apmešanās vietai. easyJetHotels piedāvā viesnīcu pakalpojumus easyJet tīklā 183 maršrutos, kas ved caur 57 lielākajām Eiropas lidostām, sākot no Hotelopia plašā spektra zemo cenu līdz pat pieczvaigžņu viesnīcām. No easyJetHotels piedāvātajām 10 000 viesnīcām ir iespēja rezervēt sev piemērotāko jebkurā no easyJet maršrutu galamērķiem. easyJetHotels sniegs arvien plašāku informāciju par viesnīcām, piedāvās galamērķu ceļvežus, kā arī konkrētus apskates objektus. easyJetHotels vienmēr norāda gala cenu uzreiz, kur jau ir iekļautas visas saistīto pakalpojumu izmaksas un nodokļi. easyJetHotels klientiem garantē labāko cenu, piedāvājot atlaides rezervācijai visu veidu viesnīcās. easyJetHotels pamatiezīme ir uzticama klientu apkalpošana. Pieejams ir arī klientu apkalpošanas diennakts informācijas tālrunis. Informācijas centra darbinieki runā vairākās valodās, nodrošinot pakalpojumu angļu, franču, vācu, spāniešu, itāliešu, holandiešu, dāņu un grieķu valodās. Pakāpeniski pakalpojums tiks nodrošināts arī citās valodās. Eiropā ir 56 Hotelopia biroji ar pieeju rezervēšanas sistēmai un nodrošinātu klientu servisu. easyJetHotels interneta mājas lapā informācija ir pieejama angļu, franču, vācu, spāniešu, itāliešu, holandiešu un dāņu valodās. Pakāpeniski tiks ieviestas arī citas valodas. Interneta mājas lapā klientiem piedāvā apskatīt cenas un veikt norēķinus ar Lielbritānijas sterliņu mārciņām, Eiro, Dānijas kronām, Čehijas kronām, Šveices frankiem, Slovēnijas tolāriem, Ungārijas forintiem, Igaunijas kronām un Polijas zlotiem. easyJet izpilddirektors, Rejs Vebsters (Ray Webster): "easyJet ir prieks paziņot par jauno sadarbību ar Hotelopia un easyJetHotels izveidošanu. Šis kopīgi izstrādātais viesnīcu rezervēšanas portāls komplimentē easyJet.com kā komplekss ceļojumu veikals, piedāvājot patērētājiem vienkāršu, ātru un ērtu interneta mājas lapu ar plašām viesnīcu izvēles iespējām, ar garantētām labākajām cenām internetā. Nākamo četru mēnešu laikā produkts attīstīsies, piedāvājot virkni speciālistu pakalpojumu.” “Šī jaunā sadarbība atspoguļo easyJet uzticību interneta inovācijām, nodrošinot patērētājus ar plašākām izvēles iespējām un uzlabotu funkcionalitāti. Hotelopia pārdošanas & mārketinga direktors, Sotiris Damianos komentē: "easyJet lēmums atvērt easyJetHotels ar Hotelopia kā partneri no jauna apstiprina Hotelopia kā viesnīcu rezervēšanas pakalpojuma sniedzēju internetā, kas piedāvā klientiem tūkstošiem viesnīcas par viszemākajām cenām. Paplašinot Hotelopia pakalpojumus papildus 24 miljoniem easyJet klientu, Hotelopia būs iespējas turpmāk paplašināt zemo cenu portfeli viesnīcām visā Eiropā." easyJetHotels atklāts 14.decembrī un pieejams www.easyJetHotels.co.uk easyJetHotels ir Hotelopia jaunā viesnīcu produkta un pakalpojumu preču zīme. Par easyJet: www.easyJet.comeasyJet, Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija šobrīd piedāvā 183 maršrutus uz 57 lielākajām Eiropas lidostām. Ar 94 lidmašīnu lielu floti, easyJet pārvadā vairāk kā 24 miljonus pasažieru gadā un turpina paplašināties, piedāvājot par zemām cenām nokļūt populārākajos Eiropas galamērķos. easyJet nodrošina ērtus lidojumus gan biznesa, gan atpūtas ceļotājiem par pārsteidzoši zemām cenām. Par Hotelopia: www.hotelopia.co.ukHotelopia ideja ir vienkārša un ēr

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» uzsāk darbību Latvijā

Aivars Mackevics [email protected], 29.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no vadošājām Eiropas zemo cenu aviokompānijām un trešais lielākais Eiropas iekšējais pārvadātājs uzsācis jaunu maršrutu, kas Latvijas iedzīvotājiem piedāvās izdevīgāku, elastīgāku un vieglāku ceļošanu no Rīgas. No šī gada 25.novembra easyJet atklāja lidojumus no Rīgas uz Berlīni (Schönefeld). Svinot jauna tirgus apgūšanu – lidojumu uzsākšanu no Rīgas, easyJet piedāvāja izdevīgas biļešu cenas, sākot no 13 eiro*. Biļešu rezervācija bija jāveic līdz 28.novembra pusnaktij un lidojumam jābūt laikā no 2004.gada 16.decembra līdz 2005.gada 26.martam ieskaitot (ierobežots piedāvājums lidojumiem nedēļas nogalēs un svētkos). * Cena norādīta lidojumiem vienā virzienā un iekļauj visus nodokļus. easyJet piedāvā 184 maršrutus, 58 lielākajās Eiropas lidostās, pārvadājot pašažierus ar jaunākajām lidmašīnām. easyJet piedāvā tādu cenu politiku, kas iedrošina vēl vairāk Latvijas iedzīvotāju apmeklēt Berlīni un Vāciju. Aviobiļešu cenas sākas no 41 eiro abos virzienos (ieskaitot visus nodokļus). Latvijas iedzīvotāji iegūs to pieredzi, ko easyJet sniedz vairāk kā 24 miljoniem pasažieru visā Eiropā katru gadu. Vienīgais, kas jādara – pašam jākļūst par ceļojuma aģentu un jāapmeklē mājas lapa www.easyJet.com un rezervācija no Rīgas uz Berlīni (Schönefeld) jāveic savlaicīgi. Pateicoties easyJet dibinātājam Stelios Haji-Ioannou, kura ģimene vēl joprojām ir lielākais akciju turētājs, pirmie lidojumi tika uzsākti 1995.gada novembrī. easyJet uzsāka savu darbību, nodrošinot 2 maršrutus no Lutonas Londonā uz Glāzgovu un Edinburgu (ar Boeing 737 lidmašīnām). Šodien easyJet gaisa flote sastāv no 95 lidmašīnām: 68 - Boeing 737 un 27 - Airbus A319. Piegādājot vēl 93 Airbus A319 (un norakstot flotes vecākās lidmašīnas) 2007. gadā easyJet pārvadās pasažierus ar 164 lidmašīnām. Līdz 2012.gadam vēl plānots iegādāties 120 Airbus A319. easyJet plāno vairāk kā 90 000 pasažieru maršrutā Rīga-Berlīne. Mūsu mērķis ir lidot ar pilnām lidmašīnām, neatkarīgi no sezonas un tirgus apstākļiem. “Mūsu pieredze citu Eiropas valstu tirgos rāda, ka zemo izmaksu aviokompāniju ienākšana jaunos tirgos nesamazina citu pārvadātāju pasažieru skaitu tajā pašā maršrutā, bet gan palielina kopējo tirgu”, saka Janis Kapodistrias (Yannis Capodistrias), easyJet mārketinga vadītājs Latvijā, Grieķijā, Itālijā, Slovēnijā, Ungārijā, Slovākijā, Polijā un Igaunijā. “Mēs ticam, ka mūsu ienākšana Latvijas tirgū labvēlīgi ietekmēs gan Latvijas tūrisma industriju, gan arī aviokompāniju biznesu”. Īsumā: easyJet piedāvā lētus pasažieru pārvadājumus uz 58 lidostām Eiropā: Aberdīna, Alikante, Almērija, Amsterdama, Atēnas, Barselona, Bāzele, Belfāsta, Berlīne, Bilbao, Boloņa, Bratislava, Bristole, Budapešta, Kagliari, Ķelne, Kopenhāgena, Dortmunda, Edinburga, Faro, Ženēva, Glāgova, Grenoble, Ibiza, Invernesa, Knoka, Krakova, Liverpūle, Ļubļana, Londona Getvika, Londona Lutona, Londona Stansteda, Liona, Madride, Malaga, Marseļa, Milāna, Minhene, Neapole, Ņūkāstla, Nica, Notingema East Midlands, Palma, Parīze Šarla de Golla, Parīze, Orli, Prāga, Rīga, Roma, Olbija, Šanona, Tallina, Tulūza, Turīna, Valensija, Venēcija, Varšava. Sīkāka informācija: www.easyJet.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet pēdējā vasaras izpārdošanā biļetes līdz pat 25% lētāk

, 31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šodien uzsāk fantastisku vasaras noslēguma izpārdošanas akciju, piedāvājot līdz pat 25% atlaidi ikvienam lidojumam, ikvienā maršrutā no 2007. gada 29. oktobra līdz 2008. gada 31. janvārim. Turklāt aviokompānija ir nodrošinājusi 20% atlaidi automašīnu nomai ar Europcar un 50,000 viesnīcu istabas par cenu zem 30 eiro (~ 21Ls) vienai personai par nakti, ja rezervācija tiek veikta easyJet mājas lapā www.easyJet.com

Ar 25% atlaidi lidojumiem 334 maršrutos uz 84 galamērķiem Jūs varat iepirkties kādā no Eiropas visburvīgākajiem Ziemassvētku tirdziņiem, aizlaist uz Jaungada ballīti vienā no lieliskākajām Eiropas pilsētām vai izbaudīt slēpošanas sezonas pirmo sniegu. Izpārdošana ir arī ideāls iemesls, lai izpētītu kādu no easyJet jaunākajiem galamērķiem, piemēram, Sofija, Bukareste, Gdaņska un Madeira.

Lai izmantotu lielisko piedāvājumu, Jums ir tikai jāreģistrējas www.easyJet.com laika posmā no piektdienas, 31. augusta līdz otrdienas, 4. septembra pusnaktij, lai veiktu darījumu.

Rezervējiet pēc iespējas ātrāk, lai iegūtu labākos piedāvājumus. Tikai ar pāris pirkstu pieskārieniem easyJet mājas lapā, Jūs tagad varat iegādāties lidojumus, iznomāt automašīnu un rezervēt viesnīcu, nemeklējot tos dažādās interneta mājas lapās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» sagaida simto lidmašīnu

Aivars Mackevics [email protected], 18.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu lidsabiedrība easyJet šodien svinīgi sagaidīja savas 100. lidmašīnas ierašanos Berlīnes Šēnfeldas lidostā. Berlīnes Šēnfeldas lidosta ir visstraujāk augošā easyJet bāzes lidosta pēdējo 12 mēnešu laikā. easyJet flote, kurā ietilpst simts Boeing 737 un Airbus A319 tipa lidmašīnas, ir lielākā starp zemo cenu lidsabiedrībām Eiropā. Pagājušā mēnesī easyJet pārvadāja 2,6 miljonus pasažieru, apsteidzot British Airways, Alitalia, Air France un KLM. Tikai Lufthansa pārvadāja vairāk pasažieru. easyJet pieaugums kopš tās dibināšanas 1995.gada novembrī ir bijis fenomenāls. Sākot ar diviem maršrutiem no Londonas uz Edinburgu un Glāzgovu 1995.gadā, šobrīd aviokompānija nodrošina vairāk kā 650 lidojumus katru dienu 203 maršrutos uz 61 galveno lidostu, pēdējo 12 mēnešu laikā apkalpojot vairāk kā 27 miljonus pasažieru visā Eiropā. easyJet ir veikusi revolūciju Eiropas zemo cenu lidsabiedrību industrijā un tās veiksme slēpjas pieaugošā klientu pieprasījumā pēc uzticama un ērta servisa par zemām cenām gan biznesa, gan izklaides nolūkiem. Piegādātais Airbus A319 lidaparāts ir trīsdesmit devītais no easyJet 120 lidmašīnu pasūtījuma, ko jāpabeidz 2007.gadā. 20 šī modeļa lidmašīnas papildinās easyJet floti 2005.gadā, kas sekmēs aviokompānijas paplašināšanās plānus un palielinās pasažieru pieaugumu par 15-20% nākošajā finanšu gadā. Aviokompānijai ir plāni paplašināt savu floti vēl par 120 lidmašīnām pēc 2007.gada. Eds Vinters (Ed Winter), easyJet's pārstāvis, piedaloties svinībās Berlīnē, šodien paziņoja: ”Šodien easyJet ir nozīmīga diena - mums ir vairāk lidmašīnu, vairāk lidojumu un pagājušā mēnesī mēs pārvadājām vairāk pasažieru nekā jebkura cita Eiropas zemo cenu lidsabiedrība, kā arī pārsniedzām arī pārējo, izņemot vienas, Eiropas lielāko aviokompāniju pasažieru skaitu.” “Mūsu veiksme ir fenomenāla. Dodot mūsu klientiem iespēju lidot uz Eiropas lielākajām lidostām par mūsu slavenajām zemajām cenām, Eiropas lidojumu tēls ir mainījies uz visiem laikiem - lidošana vairs nav dārga un elitāra.” "Mēs ticam, ka Eiropā vēl ir lielas iespējas zemo cenu aviokompānijām un easyJet būs priekšgalā tirgus paplašināšanās procesam Eiropā un turpinās spēlēt svarīgo lomu Eiropas savienošanā.” Avots: easyJet

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» viedoklis jautājumā par jauno ES pasažieru kompensēšanas kārtību

Aivars Mackevics [email protected], 17.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet rūpējas par saviem klientiem, bet brīdina, ka nepareiza likumdošana var būt postoša šai nozarei. Eiropas vadošā lētā aviokompānija easyJet vakar apstiprināja savu apņemšanos nodrošināt augstu pasažieru apkalpošanas līmeni un gatavību ieviest jaunos Eiropas Savienības noteikumus par pasažieru kompensācijām. easyJet atbalsta jauno ES likumu mērķi – prasīt atbildību no aviokompānijām par klientu apkalpošanas līmeni ārkārtas situācijās, lai tās uzlabotu pasažieru labsajūtu lidojumu laikā. Taču likums, kas šodien stāsies spēkā, ir netaisni aizspriedumains pret pasažieru pārvadājumu nozari un tāpēc postošs. easyJet uzskata, ka jaunie ES noteikumi nesasniegs savu mērķi. Lai gan easyJet jau nodrošina lielu daļu no jaunā likuma prasībām un vietām pat apsteidz to, gādājot par pasažieru aprūpi ārkārtas situācijās, aviokompānija ir noraizējusies, ka vajadzētu pārskatīt trīs galvenos punktus: Likums attiecas tikai uz aviokompānijām, kas šķietami pārkāpj ES noteikumus pret visiem transporta veidiem izturēties vienādi. Kompensācija nebūs konkrēta summa, bet proporcionāla biļetes cenai. Šobrīd easyJet vidējā biļešu cena ir 42 britu mārciņas vienā virzienā, bet, saskaņā ar jauno likumu, kompensācijas izmaksās tikai tad, ja vienvirziena biļetes cena būs sākot no 172 britu mārciņām. Likuma neveiklā valoda radīs neskaidrības pasažieru tiesību jautājumā. Šobrīd nav īsti skaidra aviokompāniju atbildība, jo katra aizkavēšanās un reisa atcelšana tiks vērtētas individuāli. Negribētas sekas šim likumam būs tas, ka aviokompānijas tiks sodītas par to, ka palielināsies cenas, un pasažieri tiks maldināti. easyJet turpinās vērsties Eiropas Komisijā un dažādās Eiropas administratīvajās institūcijās, lai nekavējoties tiktu pārskatīta likumdošana. easyJet aicina ES sadarboties ar šo nozari, lai atrastu praktisku un efektīvu risinājumu šim, iespējams, viskļūmīgākajam Eiropas likumam pēdējos gados. easyJet prezidents Rejs Vebsters brīdināja: „easyJet rūpēsies par saviem pasažieriem un jau šodien ieviesīs likumu. Laba likumu kopa, kuras nolūks sākumā bija pasargāt pasažierus no tradicionālo aviokompāniju nesamērīgi augstajām cenām, kļuvusi par neveiksmīgu likumu apkopojumu, kas izraisīs nevajadzīgu sajukumu un konfliktus starp aviokompānijām un viņu klientiem.” Avots: easyJet

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair, cīņā par zemo cenu lidojumiem uz ASV, dibina jaunu aviokompāniju

Jānis Rancāns, 07.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair noslēgusi vairākus miljonus eiro vērtu līgumu ar Lielbritānijas aviokompāniju Flybe, kura ietvaros tiks veidota jaunas lidsabiedrība Flybe Ireland, lai tādējādi pārliecinātu Eiropas Komisiju (EK) ļaut pārņemt Aer Lingus akciju kontrolpaketi.

Noslēgtā līguma ietvaros Ryanair plāno jaunās aviokompānijas rīcībā nodot atsevišķus lidojumu maršrutus un lidaparātus. Tāpat Ryanair jaunajai lidsabiedrība piešķirs 100 miljonus eiro un nodos 43 lidojumu maršrutus Eiropā, deviņas Airbus A320 lidmašīnas, kā arī pagaidām neatklātu skaitu pilotu, inženieru un administratoru, raksta Irish Independent.

Ryanair piedāvājumu iegādāties Aer Lingus akcijas izvērtē Eiropas Komisija, kas iepriekš norādījusi uz negatīvu ietekmi, kuru uz tirgu var atstāt divu lielāko Īrijas aviokompāniju apvienošanās. Eksperti Flybe un Ryanair vienošanos, kuras ietvaros Ryanair atsakās no vairākiem lidojumu maršrutiem, skaidro, kā Īrijas zemo cenu kompānijas centienus pārliecināt Komisiju, ka monopolstāvoklis neradīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) pieņēmusi lēmumu neļaut Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair iegādāties aviokompānijas Aer Lingus akcijas, norādot uz bažām, ka darījums radīs negodīgas konkurences apstākļus un kaitēs patērētājiem.

Komisija norāda, ka darījuma rezultātā lidojumu maršrutos, kurus patlaban apkalpo gan Ryanair, gan Aer Lingus, izveidotos monopols. «Komisijas lēmums aizsargā vairāk nekā 11 miljonus Eiropas pasažieru, kas ceļo uz un no Īrijas pilsētām. Ryanair piedāvātais darījums šiem pasažieriem, visticamāk, nozīmētu palielinātas biļešu cenas,» ES konkurences komisāra Hoakina Almunijas sacīto citē Wall Street Journal.

Reaģējot uz EK lēmumu, Ryanair pavēstījusi, ka tas ir politisks un tiks pārsūdzēts. Lidsabiedrība uzsver, ka vēsturisko darījumu izgāzušas Īrijas valdības politiskās intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet 12 mēnešu darbības rezultāti

, 14.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet ziņo par rekordlieliem ienākumiem, pieaugums par 56%, līdz £129 miljoniem sterliņu mārciņu

Rekordliela pirmsnodokļu peļņa 129 miljonu sterliņu mārciņu apjomā, pieaugums par 56%, salīdzinot ar 83 miljonu sterliņu mārciņu pirmsnodokļu peļņu 2005.gadā.

Pasažieru pieaugums par 11.5%, sasniedzot 33 miljonus.

Ienākumi no pasažiera vietas pieauguši par 5.9% vai 2.13 sterliņu mārciņu par vietu, ko sekmēja pārliecinoši vasaras pārdošanas rezultāti.

Būtiski pieauguši papildu ienākumi - par 34% vai 0.86 sterliņu mārciņu par vietu.

Vienības izmaksas, izslēdzot degvielu, nokritušās par 1.5% vai 0.42 sterliņu mārciņu uz vienu vietu, no £28.78 uz £28.36.

Degvielas izmaksas uz vienu vienību pieaugušas par 33% vai 2.48 sterliņu mārciņas uz vienu vietu.

Atdeve no ieguldījumiem palielinājusies līdz 10.1%, par 3 procentu punktiem, salīdzinot ar 7.1% 2005.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet piešķirta balva kā labākajai zemo cenu aviolīnijai

, 25.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet saņēmusi Labākās zemo cenu aviolīnijas godalgu ikgadējās OAG Aviolīniju industrijas balvas (Official Airline Guide Airline Industry Awards) ietvaros.

Balva tiek piešķirta visaugstāk novērtētajām un inovatīvākajām aviolīnijām un lidostām, balstoties uz patērētāju balsojumiem – patstāvīgajiem lidotājiem visā pasaulē, Db.lv informē easyJet.

Neviena Eiropas aviolīnija iepriekš nav saņēmusi šādu balvu. Iepriekšējos gados šādas godalgas saņēmušas tādas aviokompānijas kā Southwest, jetBlue un Virgin Blue. Balva ir īpaši nozīmīga aviokompānijai easyJet, jo balsotāju vidū pārsvarā ir biznesa ceļotāji.

“Šo balvu nevajadzētu novērtēt par zemu. Šī ir pirmā reize, kad to saņem Eiropas aviolīnija, un mums bija diezgan nopietna konkurence no jetBlue un Southwest aviokompāniju puses, “ uzsver easyJet vadītājs Endijs Harisons (Andy Harrison), apmeklējot balvas pasniegšanas ceremoniju Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aviokompānijas mēģina paplašināt savas darbības nišas

Dace Preisa, 17.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēto aviosabiedrību parādīšanās nenoliedzami ir izdarījusi apvērsumu avio tirgū, taču apgalvot, ka zemo cenu kompānijas ir aviācijas nākotne, nevar. Lēto aviokompāniju galvenā priekšrocība: tās piedāvā klientiem elastīgu cenu struktūru, proti – tie maksā tikai par to, ko vēlas saņemt. Savukārt tradicionālās aviosabiedrības šobrīd iestrēgušas, «piedāvājot visu», bet zemo cenu kompānijas dod iespēju pirkt biļeti par pārdesmit eiro, par to saņemot sēdvietu lidmašīnā, savukārt maksājot vairāk, pasažieri var pasūtīt sev ēdienu u.t.t. Paplašina lidojumu tīklu Lētās aviosabiedrības ir panākušas jaunu lielu tirgu rašanos tur, kur tas netika uzskatīts par iespējamu, it sevišķi Eiropas iekšzemes lidojumos. Mēneša sākumā EasyJet paziņoja, ka paplašina savu lidojumu tīklu no Parīzes, atklājot jaunus lidojumus uz Milānu, Barselonu un Marseļu, papildus jau trim esošajiem maršrutiem, kas tiek apkalpoti četras reizes dienā. Tikmēr no bankrota gruvešiem atjaunotā Šveices nacionālā aviokompānija Swiss paziņojusi, ka rudenī samzinās maršrutu skaitu par ceturto daļu. Piemēram, EasyJet šobrīd piedāvā 105 virzienus Eiropā, Ryanair no deviņām bāzes lidostām Eiropā veic ap 100 maršrutiem Eiropas iekšienē. Šo kompāniju piedāvātās cenas ir visnotaļ dažādas: bieži reklāmas akcijas piedāvā lidojumu no viena Eiropas gala līdz otram par padsmit mārciņām, taču ikdienā plānots ceļojums ar EasyJet, piemēram, no Kopenhāgenas uz Londonu turp virzienā maksās 20 mārciņas, savukārt atpakaļ 70 mārciņas. Taču lēto aviokompāniju klupšanas akmens lielākoties ir faktā, ka tām savā darbībā jāpaļaujas uz veiksmi. Lai spētu nodrošināt zemās cenas, kompānijas darbības izmaksām jābūt vēl zemākām. Tāpēc tās nevar atļauties rezerves lidmašīnas un operatīvu tehnisko apkopi. Ja lidmašīnai rodas tehniska problēma pāris stundu pirms pacelšanās, tad tas nozīmē, ka pasažieri droši var doties uz tuvāko ostu, dzelzceļa staciju vai citas aviokompānijas kasi, jo lētajām kompānijām rezerves lidmašīnu nav. Tādējādi brauciens var izvērsties ne tikai dārgāks, nekā iecerēts, bet arī dārgāks, nekā lidojot ar veco un dārgo kompāniju. Protams, kļūme var arī nenotikt. Dilemmas priekšā Kamēr tradicionālās Eiropas aviokompānijas norāda, ka vēl jāpaiet laikam, lai redzētu, kurš izdzīvos, kurš ne, cita pēc citas tās paziņo par jaunu cenu politiku un izmanto svētkus, lai piedāvātu zemākas cenas. Piemēram, British Airways britu laikraksta The Guardian veiktajā aptaujā par lētāko aviosabiedrību Lielbritānijā ieņēma pirmo vietu — acīmredzot, reklāmas poltika par cenu struktūras maiņu ir bijusi veiksmīga. Turklāt gandrīz visas Eiropas aviosabiedrības pirms pāris gadiem izveidoja savus meitas uzņēmumus – lētās aviokompānijas, lai uzsāktu novēlotu konkurenci ar lētajiem censoņiem. Iedvesmojušās no EasyJet, Ryanair un Virgin Express spējas gadā ievērojami palielināt pārvadāto pasažieru skaitu, tradicionālās aviokompānijas pirms pāris gadiem sāka strādāt abās frontēs. Vācu aviokompānija Lufthansa izveidoja lēto meitas uzņēmumu German Wings, SAS izveidoja Snowflake, arī Swiss paziņoja par lētās aviokompānijas izveidi. Savukārt British Airways pagājušajā gadā pārdeva savu jau krietni senāk izveidoto lēto atvasi Go. Aviokompānijas Ziemeļeiropas, Centrāleiropas un Austrumeiropas ģenerālmenedžeris Robins Heiss skaidro, ka šāda kompānijas struktūra atzīta par aplamu. «Tas nozīmē, ka ar laiku mēs sākam konkurēt paši ar sevi. Tas ir destruktīvi,» viņš norāda. Ja tradicionālā aviokompānija ir nodibinājusi zemo cenu meitas uzņēmumu, tā var rēķināties, ka šādas kļūmes gadījumā pasažieri dosies uz biļešu kasi un prasīs apmainīt, piemēram, Go biļeti pret British Airways biļeti atpakaļceļam. Tas kaitē imidžam, secinājuši tradicionālo aviokompāniju pārstāvji. Nenovērtēja konkurentu R. Heiss uzskata, ka šobrīd komplicētajos tirgus apstākļos vainojami paši lielie avio tirgus veterāni, nepievēršot īpašu uzmanību jaunajiem lētajiem censoņiem to rašanās brīdī. Speciālisti atzīst, ka lēto aviosabiedrību radītās pārmaiņas tirgū ir lielākās un ietekmīgākās, kopš brīža, kad Eiropā sāka darboties b

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viegli ir vienā dienā pateikt: mēs jūs vairs neapkalpojam, jo lidostu neapmierina jūsu samaksas disciplīna vai tās apmērs par sniegtajiem pakalpojumiem,» spriež lidostas Rīga vadītājs Aldis Mūrnieks, uzsverot, ka ir jāskatās plašāk, ņemot vērā valsts iedzīvotāju intereses, kuri izmanto Ryanair pakalpojumus.

Starptautiskā lidosta Rīga finansiālās domstarpības ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair plāno atrisināt sarunu ceļā, Rietumu Radio atzina Mūrnieks.

«Ar Ryanair ir jārunā, bet aviokompānija ir smags sarunu partneris un vairākās Eiropas lidostās tai neizdodas veikt sarunas pozitīvā gaisotnē,» atzīst Mūrnieks. Viņš norāda, ka Ryanair un lidostai Rīga ir dažāda izpratne par līguma punktiem - «viens uzskata, ka tas ir parāds, otrs, ka ne».

«Ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji devušies strādāt uz ārzemēm, Ryanair pilda arī tādu kā sociālo funkciju - ārzemēs strādājošajiem ir iespējas biežāk apciemot radiniekus Latvijā. Jāsaprot, ka, Ryanair aizejot no lidostas, par ceļošanu nāktos maksāt vairāk,» uzskata Mūrnieks, norādot, ka Ryanair Latvijā mainījis izpratni par ceļošanas tradīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav gatava ar lidostu slēgt identisku līgumu, kāds ir noslēgts ar Wizz Air, taču, piemērojot īpašas atlaides šai lidsabiedrībai, varētu draudēt tiesvedība, norāda bijušais lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks.

Mūrnieks uzskata, ka Ryanair lieta ir saimnieciska rakstura jautājums, kas būtu jāizlemj lidostai, jo Satiksmes ministrija «zināmā mērā ir politiska». «Lidostai jādomā, ko tā nopelna un cik maksās cilvēkiem. Nav tikai pasažieru skaits, bet svarīgi ir arī, cik lieli līdzekļi tiek ienesti kompānijai,» uzsver Mūrnieks.

Viņš skaidro, ka ir neizpratnē par to, kādas interpretācijas par šo tēmu ir izskanējušas. Lidosta jau kopš pavasara ir komunicējusi ar Ryanair par jauna līguma slēgšanu. Šajā laikā esot noslēgts līgums ar lidsabiedrību Wizz Air «ar skaidriem noteikumiem, ar skaidru līgumu, ar jauniem galamērķiem un pasažieru skaita pieaugumu», norāda Mūrnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, degvielas krīze, ir par pamatu baumām, par to, ka Rīgas lidostā šogad kļūs par vienu lidsabiedrību mazāk.

easyJet lidojumus uz Latviju ir veicis kopš 2004. gada novembra. Saavukārt kompānijas trešā ceturkšņa rezultāti pierāda, ka tās galvenā izaugsme vērojama Londonā (Getvikas lidostā), Francijā, Itālijā un Spānijā.

Jau tagad biļetes maršrutā Rīga-Berlīne-Rīga aviokompānijas mājas lapā var pasūtīt tikai līdz šī gada 2. novembrim. Maršruts Berlīne-Rīga nebūs pieejams easyJet ziemas lidojumu grafikā, jo tas nav attīstījies kā aviokompānijas vadība bija cerējusi, tādēļ arī pieņemts lēmums to neiekļaut ziemas lidojumu grafikā. Pasažieri, kuri rezervējuši jebkuru lidojumu, varēs tās izmantot šajā maršrutā līdz vasaras lidojuma grafika beigām. Tomēr cerība, ka easyJet pavisam nepametīs Rīgas lidostu tomēr pastāv, jo vasaras grafiku lidsabiedrība šogad sola publicēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

easyJet trīs gadu laikā Latvijā pārvadājusi 250 000

, 26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šogad novembrī atzīmē savu trešo darbības gadu Latvijā, Db.lv informēja Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants pārstāve Elīna Lazdāne.

easyJet pirmais lidojums no starptautiskās lidostas Rīga uz Berlīnes Šēnefeldas lidostu tika veikts 2004. gada 25. novembrī. Trīs gadu laikā easyJet ir piedāvājusi tiešos reisus maršrutā Berlīne – Rīga – Berlīne –Rīga katru dienu.

Kopš lidojumu uzsākšanas Latvijā, easyJet ir pārvadājusi vairāk kā 250 000 pasažieru šajā maršrutā vai vidēji 83 000 pasažierus gadā. easyJet plāno arī turpināt šādā līmenī un paredz pārvadāt apmēram 300 000 pasažierus Rīgas-Berlīnes maršrutā līdz 2008. gada maijam.

Šie pēdējie trīs gadi ir bijuši veiksmīgi arī easyJet zemo cenu biznesa modelim Eiropā. Līdz ar rekordlielu ienākumu pieaugumu šajos gados, easyJet ir paplašinājis savu tīklu un floti attiecīgi līdz 353 maršrutiem un 137 lidaparātiem, tādējādi kļūstot par ceturto lielāko aviolīniju Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

easyJet paziņo par jaunas bāzes atvēršanu Spānijā.

Ingūna Vitenburga [email protected], 24.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas zemo cenu aviokompānija easyJet šodien paziņoja par nopietnu tās darbības paplašināšanu Spānijā un jaunas bāzes lidostas atvēršanu Barajas lidostā Madridē. Tā būs aviokompānijas 17.bāze un pirmā bāze Spānijā. Madrides bāze uzsāks darbību 2007.gada 16.februārī un no tās tiks atklāti pavisam jauni maršruti no Spānijas lielākās lidostas. Par jaunajiem maršrutiem easyJet paziņos septembrī. easyJet uzsāka lidojumus no Barajas lidostas 1998.gadā un kopš tā laika ir nozīmīgi paplašinājusi piedāvāto lidojumu klāstu. Pašreiz easyJet ir kopumā ceturtā lielākā aviokompānija un lielākā zemo cenu aviokompānija, kas piedāvā lidojumus no Spānijas galvaspilsētas. Pagājušajā gadā vien easyJet pārvadāja 900 000 pasažierus no un uz Madridi – divreiz vairāk nekā 2004.gadā. Endijs Harisons easyJet izpilddirektors skaidro: «easyJet turpina paplašināt savu darbību, īpaši kontinentālajā Eiropā. Mēs domājam, ka Spānija ir lieliska izaugsmes iespējas vieta, jo tās tirgū joprojām dominē tradicionālās neefektīvās aviokompānijas, kas nedarbojās klientu interesēs». «Spānija ir viens no svarīgākajiem easyJet tirgiem pēdējo desmit gadu laikā. Jaunas bāzes izveidošana pavērs jaunas iespējas. Lai arī Madride ir viena no lielākajām Eiropas pilsētām, to nepelnīti ir aizmirsušas zemo cenu aviokompānijas. easyJet jaunā bāze padarīs Madridi ārzemju tūristiem daudz pieejamāku. Arī Spānijas ceļotājiem būs pieejama», skaidro easyJet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair Latvija ir ceturtais straujāk sarūkošais tirgus pēc lidojumu skaita samazinājuma, šodien raksta Dienas bizness.

No aviācijas analītikas portāla anna.aero apkopotajiem datiem izriet, ka, salīdzinot ar 2011. gada vasaru, šogad Ryanair no Rīgas lidostas veiks 21 lidojumu nedēļā mazāk. Salīdzinājumam Igaunijā lidojumu skaits sarucis tikai par sešiem, bet Lietuvā, kur Ryanair ir lielākais gaisa pārvadātājs ar 43% tirgus daļu, lidojumu skaits vasarā pieaugs par septiņiem nedēļā. Pēc šiem datiem sanāk, ka Latvija ir Ryanair ceturtais straujāk krītošais tirgus uzreiz aiz Marokas (37 lidojumi mazāk), Īrijas (par 31 lidojumu mazāk) un Apvienotās Karalistes (25 lidojumi mazāk). Lielākais lidojumu skaita pieaugums ir Spānijā – 167, Ungārijā – 141 un Itālijā – 113. Jāpiebilst, ka gan Spānijā, gan Ungārijā šī gada sākumā bankrotēja vietējās lidkompānijas Spanair un Malev, bet Ryanair nekavējās ar jaunu savu bāzu izveidošanu šajās valstīs. Tomēr jautājums par Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Rīgas jāskatās kompleksi: pirmkārt, Ryanair stiprā pozīcija Lietuvā atņem pasažierus Rīgai, otrkārt, jo stiprāka un straujāk augoša nacionālā aviokompānija, šajā gadījumā airBaltic, jo tā pievelk arvien vairāk citu aviokompāniju Rīgai, tāpēc ka augošs tirgus ir interesants visiem aviopārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju rokās nonākusi aviokompānijas Ryanair konfidenciāla vēstule, kas rosina domāt, ka lidosta Rīga savulaik aviokompānijai sniegusi krietni lielākas atlaides nekā līdz šim zināms.

Raidījuma Kas notiek Latvijā? (KNL) redakcijas rīcībā nonākusi vēstule, kas 2005.gada sākumā sūtīta Starptautiskās lidostas Rīga bijušajam prezidentam Dzintaram Pomeram. Tās saturs rosina domāt, ka Ryanair piešķirtās 80% atlaides, kas tiek aprēķinātas pēc pārvadāto pasažieru skaita, nebūt nav vienīgās, teikts KNL mājas lapā. Raidījuma redakcija secina, ka 2004. gadā noslēgtais sadarbības līgums starp aviokompāniju Ryanair un lidostu aviosabiedrībai nodrošina vēl papildus finanšu labumus, kuri tiek rūpīgi slēpti aiz līguma konfidencialitātes statusa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

3,5 gadu laikā easyJet nopirkusi 100 Airbus A318

, 26.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet, Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija, saņēmusi savu 100-to Airbus A319, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāve Dagnija Stuķēna.

easyJet Airbus 100-tā lidmašīna ir piegādāta tikai 3,5 gadus pēc tam, kad easyJet saņēma pirmo Airbus lidaparātu. Tas nozīmē, ka easyJet ir uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pa 12 dienām – tas ir ātrākais lidmašīnu skaita pieaugums visu aviokompāniju vēsturē, aprēķinājis easyJet.

2002.gada oktobrī easyJet uzstādīja pasūtījuma rekordu – 240 Airbus lidmašīnas. Pirmo lidmašīnu piegādāja pēc gada. 2006.gada decembrī pasūtījums tika paplašināts un tagad sastāda 315 lidmašīnas piegādei līdz 2010.gadam.

Kopējā pasūtījuma cena sastāda 6 miljardus eiro. Lidmašīna izmanto Francijā ražotus CFM56-5B un Cīrihē SR Technik uzturētus dzinējus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair pirks 300 jaunas lidmašīnas; 100 varētu «izmitināt» kaut kur Austrumeiropā

Ritvars Bīders, 24.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nākamo desmit gadu laikā apņēmusies palielināt pārvadāto pasažieru skaitu no 70 miljoniem līdz 130 miljoniem. Ryanair šī mērķa sasniegšanai gatavojas iegādāties līdz pat 300 jaunas lidmašīnas, no kurām 100 varētu atrasties bāzēs Austrumeiropas valstīs.

Tā intervijā Financial Times norāda Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs, skaidrojot, ka viņa vadītā kompānija gatavojas pirkt ievērojamu skaitu lidmašīnu laika posmā no 2015. līdz 2021. gadam. Patlaban jau notiekot sarunas ar ASV, Ķīnas un Krievijas ražotājiem.

O’Līrijs uzsver, ka lidsabiedrība centīsies iegādāties pēc iespējas lētākus gaisa kuģus, taču tajā pat laikā viņš atzīst, ka gadījumā, ja Ryanair, kura flotē patlaban ir tikai Boeing lidmašīnas, nolemtu iegādāties cita ražotāja lidaparātus, kompānija sastaptos ar būtisku izmaksu pieaugumu.

Ryanair patlaban ved sarunas ar lidmašīnu ražotājiem Boeing (ASV), Comac (Ķīna) un Irkut (Krievija).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair pārvadāto pasažieru skaits uz un no Baltijas valstīm pārsniedzis desmit miljonus. Lidsabiedrības desmit miljonais pasažieris ceļojis no Kauņas uz Līdsu, informē aviokompānija.

Ryanair desmit miljonie pasažieri bijuši četrus gadus veci Lietuvas dvīņu - Armands un Raimands Pupsis, kas ar vecākiem devās uz Līdsu. Dvīņi un viņu vecāki saņēmuši lidsabiedrības lidojumu kuponus, bet pārējiem pasažieriem, kas lidojuši uz Līdsu, piedāvāta svētku kūka.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība darbību Baltijas valstīs uzsāka 2004. gada oktobrī Rīgā. Pašlaik aviokompānija no Baltijas lido 50 maršrutos un kopumā pārvadājusi 5,8 miljonus pasažieru uz un no Latvijas, 3,6 miljonus uz un no Lietuvas un 500 tūkstošus uz un no Igaunijas. Tāpat Ryanair Baltijas lidostās ar darbu nodrošina 10 tūkstošus cilvēku, informē aviokompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kauņas lidosta aizsteigusies priekšā Rīgas lidostai, jo Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka savu pirmo bāzi Centrāleiropā tā atvērs Kauņā. Eksperts pieļauj Ryanair aiziešanu no Rīgas.

Pagaidām gan nav zināms, kā Ryanair lēmums ietekmēs aviokompānijas plānus par bāzes izveidi Rīgas lidostā. Db vēl nav izdevies sazināties ar Ryanair pārstāvjiem. Ryanair jau vairākus gadus sola veidot bāzi Rīgas lidostā, tomēr plāni dažādu iemeslu dēļ tā arī nav realizējušies. Pēdējo reizi jautājums par Ryanair bāzi Rīgā aktualizējās pēc jauno Rīgas lidostas tarifu apstiprināšanas pērnā gada rudenī.

Ryanair toreiz paziņoja, ka būvēs savu bāzi Rīgā, ja lidosta nodrošinās pietiekami zemas izmaksas aviokompānijai. Tobrīd noritēja pārrunas starp aviokompāniju un lidostas vadību, jo tika atceltas 80% atlaides lidostas maksām, ko līdz tam saņēma Ryanair. Tagad spēkā stājusies jaunā lidostas Rīga tarifu politika, kas nosaka vienādas pakalpojumu maksas visām aviokompānijām neatkarīgi no pārvadāto pasažieru skaita un pakalpojumu daudzuma.(Foto: REUTERS/SCANPIX)

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Degvielas cenas nekavē Ryanair gūt rekordlielu peļņu

Gunta Kursiša, 21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompānija Ryanair sasniegusi rekordpeļņu, neņemot vērā ievērojamo degvielas izmaksu kāpumu, vēsta BBC.

Aviokomānijas peļņa šajā finanšu gadā, kas noslēdzās martā, sasniedza 503 miljonus eiro, kas ir par 25% vairāk nekā pirms gada. Ieņēmumi palielinājās par 19%, sasniedzot 4,3 miljardus eiro.

Ryanair lidojumu skaits palielinājās par 5%, savukārt aviobiļešu maksa tika palielināta vidēji par 16%, tādējādi kompensējot un «pārvarot» 30% degvielas izmaksu kāpumu.

Tai pat laikā lidsabiedrība norādījusi, ka tās peļņa šajā finanšu gadā varētu būt zemāka par iepriekšējā finanšu gada rezultātiem.

«Recesija, taupības pasākumi, valūtas svārstības un jaunu bāzes staciju attīstīšana Ungārijā, Polijā, Lielbritānijas provincēs un Spānijā varētu sarežģīt tikpat augstu peļņas rezultātu kā iepriekšējā finanšu gadā sasniegšanu,» kompānija norādījusi savā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru