Transports un loģistika

Lidmašīnas Concorde “deguns” tiek izsolīts par pusmiljonu eiro

Aivars Mackevics [email protected], 02.12.2003

Jaunākais izdevums

Leģendārās virsskaņas lidmašīnas Concorde “deguns” Londonas izsolē tika pārdots par pusmiljonu eiro. Tas ir deviņas reizes vairāk nekā bija plānots. Iegūtie finansu līdzekļi tiks ziedoti bērniem invalīdiem. Mazāk naudīgie klienti var vēl joprojām iegādāties Concorde suvenīrus – pelnu traukus, vīna pudeļu korķu velkamos, pasažieru segas vai sāls un piparu traukus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Veido lielāko nekustamā īpašuma fondu Ukrainā

Ingrīda Drazdovska [email protected], 01.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju banka Concorde Capital un starptautiskā konsultāciju kompānija Colliers International paziņo par nekustamā īpašuma investīciju fonda izveidi, kas darbosies Ukrainā. Fonda, kura nosaukums ir “Colliers-Concorde (Ukraine) Real Estate Fund” (Colliers-Concorde), projektu portfelis tiek lēsts uz 200 milj. USD pie 100 milj. USD pašu kapitāla. Colliers-Concorde realizēs nekustamā īpašuma attīstības projektus komercplatību - biroju, tirdzniecības platību un noliktavu – sektorā, kā arī dzīvojamo platību sektorā. Fonds tiek dibināts, lai izmantotu investīciju iespējas, kas radušās Ukrainas nekustamā īpašuma tirgū, brīdī, kad valsts pārdzīvo nozīmīgas ekonomiskas un politiskas transformācijas. Concorde Capital, ietekmīga Ukrainas investīciju banka un brokeru sabiedrība, pārvaldīs fondu ar sava meitas uzņēmuma palīdzību. Colliers International, viena no spēcīgākajām nekustamā īpašuma konsultāciju kompānijām pasaulē, pildīs fonda padomnieka funkcijas un līdzdarbosies fonda vadībā (co-manager).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svinot turboreaktīvās virsskaņas pasažieru lidmašīnas Concorde 50.gadadienu, kompānija Bremont izgatavojusi 500 eksemplārus rokaspulksteņu Bremont Supersonic no lidmašīnas materiāla, raksta Bloomberg.

Sadarbojoties ar British Airways, kompānija Bremont saņēmusi metālu no lidmašīnas G-BOAB Concorde jeb Alpha Bravo, lai izgatavotu 500 rokaspulksteņus. Lidmašīna reģistrēta 1974.gadā un bija trešā Concorde modeļa lidmašīna, kas pievienojās British Airways flotei.

Alumīnijs no lidmašīnas pārveidots dekoratīvā aplī, kas redzams pulksteņa aizmugurē, un uz tā ir arī uzraksts ar lidmašīnas numuru un reģistrācijas laiku, gadiem, kuros lidmašīna tika izmantota, lidojumu skaitu un maksimālo ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neadekvāts pasažieris ālējas lidmašīnā no Rīgas uz Itāliju

Zane Atlāce - Bistere, 22.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas likumsargiem, bet vēl divi neadekvāti pasažieri pēc lidojuma nodoti Latvijas likumsargiem, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Neskatoties uz aicinājumu pārdomāt savu rīcību lidojuma laikā, pagājušajā nedēļā lidojuma laikā no Rīgas uz Itāliju kāds Latvijas pasažieris savas neadekvātās rīcības dēļ tika nodots Itālijas likumsargiem. Pasažieris atradās būtiskā alkohola reibumā, uzvedās neadekvāti un neapzinājās savas rīcības sekas.

Visa lidojuma laikā Latvijas pilsonis pastāvīgi lietoja alkoholu un, izmantojot necenzētus vārdus, pieprasīja lidmašīnas apkalpei, lai viņš tiktu apkalpots primāri. Pāris minūtes pirms lidmašīnas nosēšanās, kad lidmašīnā bija aktivizēts brīdinājums «piesprādzēties», pasažieris devās uz labierīcībām. Ievērojot aviācijā noteikto aizliegumu lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās brīdī izmantot labierīcības, lidmašīnas apkalpe aicināja pasažieri atgriezties savā sēdvietā. Tajā brīdī pasažieris kļuva īpaši agresīvs, kliedza un fiziski aizskāra lidmašīnas apkalpi. Lidmašīnas apkalpe centās būtiskā alkohola reibumā esošajam pasažierim palīdzēt nokļūt uz sēdvietu, taču viņš kļuva arvien agresīvāks. Pasažieris pretojās, izmantojot fizisku spēku. Lidmašīnas apkalpe pieņēma lēmumu ziņot lidmašīnas pilotam par bīstamu incidentu, tomēr lidmašīnas apkalpe ar citu pasažieru palīdzību neadekvātā pasažiera rīcībspēju ierobežoja līdz lidmašīnas nosēšanās brīdim. Pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieris turpināja uzvesties neadekvāti, tādēļ viņš tika nodots Itālijas likumsargiem tālākās izmeklēšanas veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dažas dienas pirms lidmašīnas pazušanas Air France draudēts

, 03.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir iegūts apstiprinājums tam, ka lidmašīnas atliekas, kas atrastas ūdenī 650km no Brazīlijas krasta, ir no pazudušās Francijas aviokompānijas lidmašīnas. Turklāt nākusi atklātībā informācija, ka dažas dienas pirms lidmašīnas pazušanas Air France draudēts ar bumbas ievietošanu.

Saskaņā ar foxnews.com rakstīto tikusi aizkavēta Air France lidmašīnas, kurai bija jādodas no Buenosairesas uz Parīzi, pacelšanās pēc tam, kad aviokompānija saņēma telefoniskus draudus par bumbas ievietošanu. Tas noticis tikai dažas dienas pirms mistiskās citas lidmašīnas pazušanas.

Policija un lidostas darbinieki 27.maija vakarā Buenosairesas Ezeiza lidostā pavadījuši 90 minūtes, meklējot lidmašīnā sprāgstvielas, taču neko neesot atraduši. Lidmašīnas pārmeklēšanas laikā pasažieri no lidmašīnas neesot evakuēti un vēlāk veiksmīgi ieradušies galamērķī Parīzē.

Taču dažas dienas vēlāk mistiski pazuda cita Air France lidmašīna, kuras atliekas tagad atrastas okeānā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Izsolīs fonda Citadele Baltic Real Estate Fund – II mantā ietilpstošus zemes gabalus

Lelde Petrāne, 22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu konsultāciju uzņēmums Colliers International rīkos privāto labprātīgo elektronisko izsoli IPAS CBL Asset Management pārvaldītā ieguldījuma fonda Citadele Baltic Real Estate fund – II mantā ietilpstošiem īpašumiem Rīgā, Jelgavā, Ogrē un Vangažos, liecina šodien izplatīts paziņojums.

Izsolē atsevišķi tiks izsolīti četri nekustamā īpašuma objekti – zemesgabals Ogrē, Brīvības ielā 3; zemesgabals Rīgā, A.M. Keldiša ielā 31; zemesgabals Vangažos, Inčukalna novadā Liedagas 3 un 2 zemes gabali Jelgavā, Pasta ielā 27 un 29. Pārdošana notiks tiešsaitē jeb elektroniskajā izsolē ar augšupejošu soli.

Pirmais tiks izsolīts īpašums Ogrē, Brīvības ielā 3, 2015. gada 23. novembrī no 10:00-12:30. Tas atrodas Brīvības ielas un Grīvas prospekta krustojumā, netālu no tā atrodas Ogres autoosta un dzelzceļa stacija. Īpašums sastāv no neapbūvēta zemes gabala ar kopējo platību 4 444 m2, ar saskaņotu detālplānojumu jauktai apbūvei. Izsoles sākumcena ir 46 500 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Concorde» startē pēdējo reizi

Aivars Mackevics [email protected], 24.10.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Concorde veikusi savu pēdējo maršruta lidojumu no Londonas uz Ņujorku. Lidojuma BA001 pasažierus sagaidīja svinīgi izgaismots Vindzoru pils skats, kas atrodas 10 kilometru attālumā no Londonas-Hītrovas lidostas. Atceļam no Ņujorkas uz Londonu (24.10.2003) ir uzaicināti visi Concorde “uzticīgie” klienti. Uz pēdējo Concordes lidojumu, pēdējās divas biļetes iegādājās Deivids Heinzs, kurš par tām samaksāja 60 300 ASV dolāru. Viņš biļetes tika iegādājies kādā vispasaules interneta izsolē. Šī viņa samaksātā summa piecas reizes pārsniedza normālo biļetes cenu. Jāatzīmē, ka lidsabiedrības British Airways un Air France jau šī gada aprīlī izlēma, ka pārtrauks nerentablos Concorde lidmašīnu lidojumus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidmašīnu ražotājs Tarragon šogad plāno eksportēt vismaz 10 lidmašīnas, bet nākotnē – vismaz 20, lai bizness būtu rentabls un sāktu nest peļņu.

Uzņēmums pavisam nesen pārcēlis ražotni no Ādažiem uz Rīgu. Tam ir ekonomisks pamatojums, jo iepriekš Ādažos uzņēmums telpas īrēja, bet šīs pieder uzņēmuma investoram Aivaram Lejietim. Iepriekš 4500 m2 plašajās telpās atradies zivju pārstrādes cehs, bet tagad tās pārveidotas, lai tur varētu ražot lidmašīnas.

Uzņēmumam šis gads iesācies ar jaunu pasūtījumu izpildi, un šobrīd ražotnē top piecas lidmašīnas, kuru klienti ir no ASV, Vācijas un Itālijas. Iepriekš ik gadu pārdotas 4–6 lidmašīnas. Vienu lidmašīnu var saražot aptuveni trīs mēnešos, un vairākas lidmašīnas tiek ražotas paralēli.

Vaicāts, kā uzņēmums jūt Covid-19 pandēmijas ietekmi, Tarragon pārstāvis un lidmašīnas pilots Ingemārs Butkevičs stāsta: “Vienīgā problēma ir tāda, ka avio šovi, izstādes nenotiek, līdz ar to lidmašīnas ir grūti parādīt jaunai auditorijai. Esošie klienti un dīleri turpina pārdot, tur nekas nav mainījies, bet jaunus tirgus šajā brīdī mēs nevaram iekarot. Šobrīd no pārdošanas viedokļa esam nedaudz ierobežoti. No ražošanas viedokļa – materiālus mums piegādā tāpat, iespējams, ir neliela nobīde – nedēļa vai divas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jaunā «Concorde» nāks no Japānas

Aivars Mackevics [email protected], 08.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā būs garāka par 100 metriem, pārvadās līdz 300 pasažieriem un maršrutu Tokija – Ņujorka veiks mazāk nekā 6 stundās. Japānā inženieri strādā pie leģendārās Concorde sekotājas. Jau 10. oktobrī Japānas Gaisa un aviācijas aģentūra Jaxa testēja kādu lidmašīnas modeli un paātrināja to līdz dubultam skaņas ātrumam! No Dienvidaustrālijas raķešu starta laukuma Woomera, 11,50 metrus garo modeli palaida gaisā uz nesējraķetes. Pēc atdalīšanas 19 kilometru augstumā, lidmašīna bez apkalpes pārgāja planējošā lidojumā. 15 minūtes un 22 sekundes Concorde sekotājs šāvās cauri gaisam ar 2450 km/h, pirms tas maigi nolaidās ar izpletni atpakaļ Austrālijas tuksnesī. Eksperti uzskata, ka regulāra gaisa satiksme varētu būt tikai sākot no 2025. gada. Francija un Japāna jau pagājušā gada jūnijā noslēdza sadarbības vienošanos par pasažieru lidmašīnas kopīgu izveidi. Taču abas valstis par šo projektu nākošajos 3 gados kopumā vēlas iztērēt tikai 4,5 miljonus eiro. Tas nav īpaši daudz! Šādas lidmašīnas izveide un būvniecība prasītu 5 līdz 10 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar ko atšķiras Boeing 737 MAX un Sukhoi Superjet katastrofas

Egons Mudulis, 03.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc amerikāņu lidmašīnas joprojām stāv pie sētas, bet krievu gaisa kuģi turpina lidot, sarunā ar Dienas Biznesu skaidro Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Uzreiz pēc krievu Sukhoi Superjet 100 katastrofas Maskavā sociālajos medijos – arī Latvijā ‒ izskanēja aicinājumi aizliegt šī lidmašīnas modeļa ekspluatāciju, bet līdz šim tas nav noticis. Ar ko tā atšķiras no Boeing 737 MAX?

Pēc pirmā gadījuma arī visai Boeing 737 Max flotei nekādi drastiski ierobežojumi netika noteikti. Kad notika otrs nelaimes gadījums, tika secināts, ka attiecīgā problēma ir visai gaisa flotei piemītoša. Tad sākās ķēdes reakcija pasaulē, dalībvalstu kompetentajām iestādēm aizliedzot šīs lidmašīnas ekspluatēt savās lidostās un gaisa telpā. Saistībā ar negadījumu Šeremetjevo ne Krievijas varas iestādēm, ne citiem, kur šis lidmašīnu tips ir sertificēts, tostarp ES, nav pārliecības, ka problēma ir visam gaisa kuģu parkam piemītoša, lai vajadzētu uzlikt līdzīgu aizliegumu. Turklāt ir daudz jautājumu par lidmašīnas ekspluatāciju un nosēdināšanu uz skrejceļa, un ir aizdomas par kļūdainu pilota rīcību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Dubaijas lidostā iestrēgušas desmitiem Krievijas oligarhu privāto lidmašīnu

LETA--UKRAINSKA PRAVDA, 13.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas lidostā Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) ir faktiski iestrēgušas desmitiem privāto lidmašīnu, kas saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas oligarhiem, ziņo laikraksts "The Wall Street Journal".

Pēc rietumvalstu sankciju noteikšanas daudzi īpašnieki pārvietoja savas lidmašīnas uz Dubaiju, bet praktiski viņiem nav iespēju lidot arī no šīs lidostas.

Pēc aviācijas datu pētniecības un konsultāciju uzņēmuma WINGX datiem 6.aprīlī Dubaijā atradās 30 privātās lidmašīnas, kurām galvenā bāzēšanās valsts bija Krievija.

Starp šīm lidmašīnām bija Krievijas oligarha Romāna Abramoviča lidmašīna "Boeing 787 Dreamliner", lidmašīna "Gulfstream G650ER", kuru uzskata par saistītu ar Viktoru Rašņikovu, lidmašīna "Embraer SA", kas saistīta ar Mihailu Gucerevu, un "Bombardier BD700 Global Express", kas saistīta ar Arkādiju Rotenbergu.

Vēl apmēram 90 citas lidmašīnas, kas piestājušas Dubaijā, ir reģistrētas dažādās pasaules valstīs un nav iespējams noskaidrot, cik no tām saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas pilsoņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valsts prezidents apšauba Kariņa lidojumu ar privātajām lidmašīnām samērīgumu

LETA, 27.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" joprojām ir nepieciešams nomāt citu aviokompāniju lidmašīnas, jo situācija ar dzinēju pieejamību nav tāda, kā gribētos, intervijā atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Gauss papildināja, ka kopējais "wet lease" jeb no citām kompānijām īstermiņā nomāto lidmašīnu skaits pagājušajā gadā bija 14.

"Tas nav jauki, bet iemesls nebija tas, ka mēs savas lidmašīnas bijām nodevuši kādam citam, bet gan tas, ka mēs saņēmām mazāk dzinēju, nekā tika solīts pirms tam," sacīja "airBaltic" izpilddirektors.

Viņš norādīja, ka šobrīd situācija ir mainījusies un ir daudz labāka, jo "airBaltic" ir pieejami divi rezerves dzinēji.

"Ziemas lidojumu sezonā vispār nav nekādu problēmu, jo ziemā daudzām lidmašīnām tiek veikta apkope un dzinēji tām tik un tā nav vajadzīgi. Prognozes liecina, ka vasarā aktīvākajā laikā mums joprojām trūks vairāk nekā 10 dzinēju," papildināja Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Aizvien vairāk valstis liek pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA--AFP, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpina palielināties to valstu skaits, kuras devušas rīkojumus pārtraukt komerciālos lidojumus ar aviolaineriem «Boeing 737 MAX 8», ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Austrālijas, Singapūras un Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes otrdien paziņoja, ka noteikusi pilnīgu aizliegumu valsts gaisa telpā izmantot visu modifikāciju «Boeing 737 MAX» lidmašīnas, bet Omāna aizliegusi tām pacelties no valsts lidostām un nolaisties tajās.

Vācija un Malaizija savā gaisa telpā aizliegušas lidmašīnu «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Vācijā bāzētais starptautiskais tūrisma koncerns TUI pārtraucis tā aviokompāniju flotē esošo laineru «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Arī Dienvidkoreja otrdien paziņoja, ka devusi rīkojumu aviokompānijai «Eastar Jet», kuras flotē ir vienīgās divas «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnas Dienvidkorejā, pārtraukt to izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» paraksta līgumu par 12 «Airbus» lidmašīnu piegādi

Aivars Mackevics [email protected], 08.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 6. aprīlī Prāgā čehu nacionālā lidsabiedrība Czech Airlines un Airbus SAS pārstāvji svinīgi parakstīja līgumu par 12 jaunās paaudzes Airbus A320 markas lidmašīnu piegādi. Noslēgtais līgums atjaunos Czech Airlines un Airbus sadarbību, kas aizsākās 1991.gadā, kad A310 tipa lidmašīna kļuva par pirmo šīs markas lidmašīnu ČSA lidsabiedrībai. Papildus specifiskajam pirkumam un piegādes nosacījumiem 2006. - 2008.gada periodam, līgums nosaka dažādus papildus pakalpojumus un īpašas sadarbības formas, kā, piemēram, apmācības simulējošās iekārtas nodrošināšanu, tehniskās sagatavotības atbalstu, pilotu un tehniskā personāla apmācību, tehnisko atbalstu un konsultācijas lidmašīnas uzturēšanā un apkopē. Līgumā iekļautas arī lidmašīnu atdošanas un pirkšanas tiesības, ļauj Czech Airlines iegādāties vēl 12 lidmašīnas uz tādiem pašiem noteikumiem, kā noslēgts šis līgums. Pēc ČSA prezidenta un direktoru valdes priekšsēdētāja Jaroslava Tvrdika atzinuma lidmašīnas iegāde ir vēl viens solis ČSA stratēģijas plāna 2004. -2014. gadam īstenošanā. Jaunā lidmašīna palielinās ČSA konkurētspēju tirgū, piedāvājot klientiem tālākus galamērķus un palielinot ceļošanas ērtības. Lidmašīnu piegāde paredzēta laika posmā no 2006.marta līdz 2008.gada septembrim. 2006.gadā ČSA iegūs savā īpašumā 3 lidmašīnas, 2007. gadā - 5, bet 2008. gadā - 4 lidmašīnas. Pavisam ČSA savā īpašumā iegūs: - 6 Airbus A320 lidmašīnā ar 162 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā; - 6 Airbus A319 lidmašīnām ar 135 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā. ČSA plāno izmantot jaunās lidmašīnas tālajiem Eiropas lidojumu maršrutiem, kā arī atvērt jaunus. Czech Airlines ir izvēlējusies CFM 56-5B6/P un CFM 56-5B4/P dzinējus attiecīgi A319 un A320 tipa lidmašīnām. Visām lidmašīnām lidsabiedrība ir izvēlējusies divu klašu kabīnes aprīkojumu, piedāvājot ne tikai komfortablu biznesa klasi, bet arī plašāku kabīni un līdz ar to lielāku telpu personālam ekonomiskajā klasē. Airbus A320 tipa lidmašīnas raksturo vismodernākais dizains, plašākā un ērtākā kabīne. Šīs markas lidmašīna ir arī ekonomiska, ar zemāku degvielas patēriņu un uzturēšanas izmaksām. Visas Airbus A320 markas lidmašīnas, ko pārstāv A318, A319, A320 un A321 lidaparāti, raksturo vienāda veida aprīkojums pilotiem, kas nozīmē ievērojamus izmaksu ietaupījumus personāla apmācībā un labu darbības manevrējamību. Czech Airlines 6.aprīlī izsludināja arī konkursu uz finansu nodrošinātāju lidsabiedrības 12 jaunajām vidējo reisu Airbus A320 un A319 markas lidmašīnām. Jaunā konkursa mērķis ir iegūt finansēšanas veidu ar vislabāko vispārējo ekonomisko efektivitāti 12-15 gadu periodā ar maksimālo iespējamo elastīgāko pielietojumu un resursu apmaksu. ČSA uzsāka mārketinga fāzi pagājušā gada decembrī, kad tā organizēja “Baņķieru dienu” ar mērķi nodrošināt nepieciešamo informāciju potenciālajiem finansu nodrošinātājiem un vēršot viņu uzmanību uz sekojošo konkursu. Mārketinga fāze turpinājās ar “Investoru dienu” aprīlī, kad potenciālie pretendenti varēja prezentēt savu pieeju un izvēlētās finansēšanas struktūras, ko viņi uzskata par vispiemērotāko priekš Czech Airlines. Uz pieteikšanos konkursam, dalībnieki ar atbilstošajiem kvalifikācijas kritērijiem saņems memorandu, kas saturēs detalizētu informāciju par kompāniju un līguma dokumentāciju, kurā sīki aprakstīts izvēles process, kā arī Czech Airlines prasības, kas attiecas uz finansēšanas kritērijiem. Firmu piedāvājumi tiks gaidīti jūnijā un labāko piedāvājumu (finansēšanas struktūru) paredzēts noteikt līdz 2005.gada jūlija beigām. Ar labāko piedāvājuma izteicēju tiks veiktas tālākas sarunas ar mērķi iegūt finansējumu vēlākais līdz 2006.gada februārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Izsolīs vairākus Kesenfeldu ģimenes uzņēmuma īpašumus

Vēsma Lēvalde, 29.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30.septembrī plānota vairāku maksātnespējīgās SIA MIG Holdings īpašumu izsole, liecina informācija Lavijas Vēstnesī.

Piespiedu izsolē ar augšupejošu soli tiks izsolīts MSIA MIG Holdings piederošā 1⁄2 domājamo daļu no nekustamā īpašuma, kas sastāv no zemes gabala 898 m2 platībā, četrstāvu dzīvojamās ēkas 1685,6 m2 platībā un saimniecības ēkas 23 m2 platībā, un atrodas Liepājā, Republikas ielā 13. Izsoles sākumcena noteikta 30 tūkstoši latu.

Tāpat piespiedu izsolē ar augšupejošu soli tiks izsolīts MSIA MIG Holdings piederošais nekustamais īpašums, kas sastāv no zemes gabala 369 m2 platībā un ēkas 419,8 m2 platībā, un atrodas Liepājā, Zivju ielā 9. Izsoles sākumcena nopteikta 29 tūkstoši latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Internetā ir atnākusi kibermafija

Ainars Sedlenieks [email protected], 17.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datornoziedzība iegūst organizētas formas. Vientuļo uzlidotāju laiks ir pagājis un ir pienācis īstas kibermafijas parādīšanās brīdis. Tā apgalvo pulkvedis Umberto Rappeto, Finansu gvardes nodaļas cīņai ar tehniskiem noziegumiem priekšnieks, uzstājoties Infosecurity and Storage Expo izstādē Milānā, kas noritēja no 9. līdz 11. februārim, informē Datoru Drošības tehnoloģijas, kas pārstāv antivīrusu kompāniju Kaspersky Lab. Savā uzstāšanās runā virsnieks uzmanību pievērsa aizvien lielāku satraukumu izraisošajam kibernoziedzības izplatīšanās fenomenam. Šai problēmai ir veltīts arī neatkarīgais pētījums, kas tika veikts pēc McAfee ražotāja uz Eiropas nodaļas pasūtījuma, ko veica doktors Pīters Trokslers, informācijas drošības jomas eksperts, autoritatīvs kriminologs un pētnieks no Federālā tehnoloģiskā institūta Cīrihē. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, kibernoziegumus šodien izdara īstas noziedzīgas struktūras, kuras aprūpē vēsturiskas noziedzīgas apvienības, tādas kā itāļu mafija. Daudz ērtāk ir veikt tādus klasiskus noziegumus kā zādzības, izspiešanas, krāpniecību un naudas atmazgāšanu, izmantojot, piemēram, datortīklu ievainojamību. Trokslera ziņojumā akcents tiek likts uz tādiem jauniem fenomeniem kā „bot-net”, bērnu darbaspēka izmantošana un krāpniecība. „Bot-net” – tīkli, kas sastāv no desmitiem tūkstošu personālo datoru, pie tam lietotāji reizēm pat nenojauš par šādu līdzīgu tīklu esamību. Kibernoziedznieku grupas izmanto datoru, kurš žargonā tiek dēvēts par „zombiju”, kā placdarmu uzbrukumiem pret uzņēmumu datoru tīkliem. Atmaskošanas gadījumā „zombija” īpašnieks riskē, ka pret viņu tiks sākta kriminālvajāšana. Pēc Šveices pētījuma datiem, datoru algotņu grupas piedāvā savus tīklus noziedzīgajām organizācijām par 150 eiro stundā. Vēl viens fenomens, vēl tuvāks mafijas metodēm: „script kiddies”, jauni datoru talanti. Viņiem maksā simtiem eiro stundā par viņu pakalpojumiem, bet no otras puses, organizācijai, kura tiem maksā, ir garantēta imunitāte pret kriminālvajāšanu – kā gadījumā ar narkotirgoņiem, kuri izmanto mazgadīgus izplatītājus. Visbeidzot, aizvien lielāku izplatību iegūst akcionārās krāpniecības fenomens. Šajā gadījumā organizētā noziedzība caur internetā cirkulējošo privāto saraksti ietekmē uzņēmuma darbību, pērkot un pārdodot akcijas vajadzīgajā laikā. Ziņojumā tiek sniegts piemērs ar Concorde America. Pēc dažām ziņām, kuras cirkulēja internetā, 2004. gada 28. jūlijā uzņēmums paziņoja par 200 tūkstošu darbinieku komplektēšanu uzņēmumam Spānijā. Šī informācija noveda pie tā, ka Concorde akcijas pieauga cenā no 3,10 dolāriem līdz 5,38, bet vēlāk arī līdz 6,69 dolāriem. Bija nepieciešamas veselas 15 dienas, lai kompānija izdarītu oficiālu atsaukumu un akciju cena samazinājās gandrīz līdz 2 dolāriem. Palermo policija izmeklēšanas darbību gaitā atklāja faktus par akcionāro krāpniecību 474 miljonu eiro apjomā, kurā bija iesaistīta mafijas netīrā nauda un likumīgie ienākumi, kas saistīti ar dažu uzņēmumu akciju kotēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pievienošanās Šengenai dos lielāku uzrāvienu

Oskars Prikulis kopā ar Madaru Laicāni un Māri Ķirsonu, 24.08.2007

«Mūsu uzbūvētajā angārā Ādažu lidlaukā uzreiz tika iznomātas visas pieejamās vietas. Pieprasījums ir milzīgs. Drīz būs jābūvē arī otrs angārs,» norāda Aviorīgas valdes locekļi un Ādažu lidlauka īpašnieki Andris Sirsniņš (no kreisās) un Edvīns Vansovičs.

Foto: Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pievienošanās Šengenas valstīm no nākamā gada pavērs vēl nebijušas iespējas jau tā strauji augošajam aviācijas biznesam Latvijā.

To Db apstiprināja nozares eksperti, uzsverot, ka «vienotā debesu telpa» motivēs iedzīvotājus iegādāties gan lidmašīnas, gan attīstīt lidlaukus. SM pārstāvji norāda, ka Latvijas pievienošanās Šengenas līgumam būtiski sekmēs avionozares izaugsmi, jo tiks mazināti birokrātiskie šķēršļi, piemēram, tām lidmašīnām, kas ielidos no Šengenas līguma valstīm, nebūs nepieciešama robežkontrole. Tās varēs pacelties vai nolaisties jebkurā sertificētā lidlaukā. «Tā kā Latvija no decembra būs Šengenas zonā un būs iespējams no jebkuras pļavas pacelties un aizbraukt uz Vāciju, domājams, ka privāto lidmašīnu tirdzniecībai ir labas perspektīvas,» norāda pilotu skolas VIPilots direktors Igors Gusts. Arī lidlauku īpašnieki redz labas biznesa iespējas. «Lidmašīnu izmantojums vēl vairāk augs ar 2008. gadu, kad Latvija pievienosies Šengenas līgumam, jo tad bez robežkontroles varēs aizlidot, piemēram, no Cēsīm uz Kauņu, kaut vai pēc alus,» norāda Cēsu lidlauka saimnieks Gundars Skudriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sabiedrotie debesīs

, 29.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. jūnijs

Rīga, 2007.gada 29. jūnijs - ASV vēstniece Latvijā Ketrīna Toda Beilija ar prieku uzaicina apmeklētājus aplūkot divas A-10 kaujas lidmašīnas un kravas lidmašīnu C-130 Rīgas Starptautiskajā lidostā 30.jūnijā no 14:00 līdz 16:00. Visiem interesentiem lūdzam ierasties C terminālā (jaunā lidostas daļa), no kurienes caur drošības pārbaudi dosieties tālāk uz lidmašīnu apskati.

1. jūlijs

Nākamajā dienā, 1.jūlijā, trīs lidmašīnas pārlidos pāri Daugavai (Rīgā) un Jūrmalas pludmalei plkst. 16:45. Lidmašīnas būs redzamas Jūrmalā, visā pludmalē, savukārt Rīgā - virs Daugavas.

Šos pasākumus ASV vēstniecība Latvijā organizē sadarbībā ar Latvijas Republikas Aizsardzības ministriju kā NATO sadarbības partneri. Lidmašīnas Latvijā ieradīsies no Gaisa spēku 81. eskadriļas Vācijā. A-10 kaujas lidmašīnas Thunderbolt (zibens bultas) tiek izmantotas kā triecienlidmašīnas Irākā un Afganistānā. A-10 lidmašīnas lieto tikai ASV Gaisa spēki, un šī būs pirmā reize, kad tās redzēsim Latvijā. Savukārt, kravas lidmašīnas C-130 galvenokārt izmanto kravu pārvadāšanai. C-130 lidmašīnām ir arī papildus funkcijas aizsardzības, izpētes un glābšanas operācijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais lidmašīnu ražotājs Airbus paziņoja, ka šajā gadā tā ir saņēmusi pasūtījumus par 1 100 lidmašīnām, ziņo Telegraph.

Dubaijas izstādē kompānija Airbus ir pārdevusi vairāk nekā 160 lidmašīnas. Par 13,5 miljardiem USD kompānija DAE Capital pasūtīja 100 Airbus lidmašīnas, aviokompānija Air Arabia pasūtīja 34 A320 lidmašīnas, bet aviokompānija Arabian Airlines pasūtīja 22 A320 lidmašīnas.

Jāatzīmē, ka kompānija DAE Capital ir nolēmusi pasūtīt vēl 100 lidmašīnas, bet lidmašīnas kompānija pasūtīs no Airbus konkurenta Boeing.

Dubaijas izstādē lidmašīnas tika iepirktas par vairāk nekā 82 miljardiem USD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakistāna savā gaisa telpā virs tās kontrolētās Kašmiras daļas trešdien notriekusi divas Indijas gaisa spēku lidmašīnas, paziņojis armijas pārstāvis, piebilstot, ka viens indiešu lidotājs ir sagūstīts.

Tikmēr Indijas mediji vēsta, ka Indijas kontrolētajā Kašmiras daļā lidostas slēgtas civilajai satiksmei.

«PAF (Pakistānas gaisa spēki) Pakistānas gaisa telpā notrieca divas indiešu lidmašīnas,» tviterī paziņojis ģenerālmajors Asifs Ghafūrs.

Viņš piebildis, ka viena no notriektajām lidmašīnām nogāzusies Pakistānas kontrolētās Kašmiras daļas teritorijā, bet otra - robežas Indijas pusē.

Ghafūrs arī apstiprināja, ka Pakistānas karavīri sagūstījuši Pakistānas kontrolētās Kašmiras daļā notriektās lidmašīnas pilotu.

Tikmēr Kāda augsta ranga amatpersonas Indijas pārvaldītās Kašmiras daļas administrācijā aģentūrai AFP pavēstījusi, ka Pakistānas iznīcinātāji virs Kašmiras trešdien pārkāpuši Indijas gaisa telpu, taču tikuši atspiesti atpakaļ pār «de facto» robežu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradicionālā līgavas pušķa mešana kādās itāļu kāzās beigusies ļoti neveiksmīgi, kad ziedi izraisīja lidmašīnas avāriju, raksta BBC.

Lidaparāts ietriecās kādā hostelī. Viens no lidmašīnas pasažieriem tika smagi ievainots, savukārt 50 cilvēki, kas tobrīd atradās hostelī, neguva ievainojumus, arī lidmašīnas pilots no avārijas izkļuva neskarts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vides un Komunālā departamenta apvienošana ļautu ietaupīt pusmiljonu latu gadā

Atis Rozentāls, Db, 18.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojot Rīgas domes Vides departamentu ar Komunālo departamentu , iespējams samazināt darbinieku skaitu par 30, uz algu un telpu īres rēķina ietaupot ap pusmiljonu latu gadā, preses konferencē pavēstīja Rīgas mēra vietnieks Jānis Dinevičs.

Tiesa gan, atlaistajiem darbiniekiem kompensācijās jāizmaksā 85 tūkstoši latu, taču ilgtermiņā apvienošana atmaksāšoties. Turklāt iespējams samazināt darbinieku skaitu vēl — šobrīd štatu sarakstā ir 32 Kapsētu pārvaldes sētnieki, kuru vietā varētu pirkt pakalpojumu no kādas firmas. Ja nodibinātu atkritumu apsaimniekošanas aģentūru, Atkritumu saimniecības nodaļā plānoto 9 darbinieku vietā varētu strādāt divi, uzskata J. Dinevičs.

"Nevaru teikt, ka abi departamenti būtu strādājuši efektīvi, abiem ir ko pārmest," norādīja J. Dinevičs. Viņš atturējās prognozēt, kas varētu vadīt apvienoto departamentu, taču tam esot jābūt darbiniekam, kas pašlaik strādā vienā vai otrā departamentā, jo cilvēks no malas ar šo specifiku netikšot galā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupas sanāksmēs izteiktajiem viedokļiem un priekšlikumiem, ir izstrādāts darbaspēka izmaksu esošās situācijas novērtējums un 15 potenciālie darbaspēka darbaspēka nodokļu iespējamo izmaiņu scenāriji, informēja Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji.

Ministrijā norāda, ka izvērtējumā ir iekļauti 15 darbaspēka nodokļu iespējamo izmaiņu scenāriji, kas parāda pieejamās alternatīvas definēto mērķu sasniegšanai, kā arī to potenciālās ietekmes un izmaksas to ieviešanai.

Pirmais scenārijs paredz fiksēta neapliekamā minimuma ieviešanu no pirmā gada un progresīvāku iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) likmju piemērošanu. Šim scenārijam pirmā gada izmaiņu ietekme procentos no 2024.gadā prognozētajiem ieņēmumiem ir mīnus 4,2% jeb mīnus 114,3 miljoni eiro. Kumulatīvi kopējā ietekme procentos no 2024.gadā prognozētajiem ieņēmumiem ir mīnus 9,4% jeb mīnus 255,3 miljoni eiro.

Pirmajā scenārijā neapliekamais minimums pirmajā gadā tiek piedāvāts 620 eiro, otrajā gadā - 670 eiro un trešajā - 720 eiro, kā arī pirmajā gadā ienākumiem līdz 9240 eiro gadā paredzēts noteikt IIN 19% apmērā, ienākumiem no 9240 līdz 20 000 eiro - 26%, ienākumiem no 20 000 līdz 78 100 eiro - 29%, bet ienākumiem virs 78 100 eiro - 37,1%. Nākamajos gados plānots paaugstināt gada ienākumu summas attiecīgajām likmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru