Pēdējos gados lidmašīnu pasažieru agresivitāte ir strauji pieaugusi tamdēļ likuma sargi piespriež aizvien bargākus sodus. Piemēram, par neatļautu mobilo sakaru lietošanu lidmašīnā sods var sasniegt 2 000 eiro vai divus gadus cietumā. Pašlaik Eiropā tiek sagatavotas jaunas likuma izmaiņas, kas paredz kriminālatbildību jau par manipulācijām ar dūmu detektoru. Lidsabierība Lufthansa ziņo, ka 1999. gadā bija konstatēti 419 ārkārtas gadījumi kuru vaininieki bija pasažieri, taču 2000. gadā šis skaitlis pieauga līdz 645. Terorakts ASV mazliet samazināja šos pasažieru agresivitātes uzplūdus, taču tagad tie atkal sāk aizvien biežāk atkārtoties. Pasažieru agresivitāte izpaužas gan mutiskā apvainošanā, gan seksuālā uzmācībā, gan brutālos kautiņos. Pretēji sabiedrības domām, ka visagresīvākie pasažieri ir sastopami ekonomiskajā klasē, pilotu aptauja pierāda tieši biznesa klases pasažieru nepieklājību. Menedžeri un uzņēmumu vadītāji nav pieraduši sekot “vienkāršu” stjuartu norādēm vai arī ilgstoši dalīt nelielu telpu ar vairākiem cilvēkiem. Stress pasažierim sākās jau uz automaģistrāles ceļā uz lidostu, tad reģistrēšanās un mantu pārbaude kā arī lidojuma aizkavēšanās, kura apdraud nākošā lidojuma realizāciju. Šis stress kļūst par iemeslu agresivitātei, kura var kļūt par iemeslu tam, ka lidmašīnai ir jāveic piespiedu nolaišanās. Šāds “prieks” pasažierim var izmaksāt apmēram 40 000 eiro papildus biļetes cenai. Avots: Handelsblatt