Jaunā centrālā kontrolpunkta un operatīvā vadības centra izveide ir daļa no aptuveni 15 milj. Ls vērtās lidostas Rīga drošības kontroles uzlabošanas programmas.
To Db.lv pastāstīja VAS Starptautiskā lidosta Rīga drošības departamenta vadītājs Raimonds Lazdiņš. Caur centrālo kontrolpunktu iziet dienā ap 3 600 cilvēku - galvenokārt lidostas Rīga darbinieki, kā arī caur to brauc lidostā strādājošais autotransports.
No operatīvā vadības centra tiek veikta drošības situācijas novērošana lidostā. Sistēma ir uzlabota, padarīta «viedāka», jo pati seko aptuveni 350 lidostā Rīga izvietotajām novērošanas kamerām, vēršot drošības uzturēšanas personāla uzmanību uz potenciāli bīstamām vietām vai personām.
«Mūsu nākamie soļi drošības uzlabošanai ir vēl PSRS laikā būvētā žoga nomaiņa lidostas Ziemeļu galā. Jāizbūvē arī rezerves piebraucamie ceļi un jāatjauno ugunsdzēsēju depo. Tāpat jāmaina ugunsdzēsības transports, kurā pašlaik ir ugunsdzēšanas auto, kas ražots pagājušā gadsimta 70. gados. Tāpat nepieciešams Ziemeļu galā vēl viens moderns kontrolpunkts, kas īpaši paredzēts kravām,» skaidro R. Lazdiņš.
Investīcijas drošības modernizācijai lidosta Rīga iegūst pamatā no pasažieru samaksātās drošības nodevas.
Drošības nodeva lidostā Rīga tika ieviesta ar šā gada 1. janvāri un ir 7 eiro apmērā no katra izlidojošā pasažiera. DB jau rakstīja, ka pirmajos sešos šā gada mēnešos lidosta par drošības nodevu bija iekasējusi 2,1 milj. Ls.