Transports un loģistika

Lidostas ieņēmumi no drošības maksām – 2,1 miljons

Jānis Rancāns, 20.07.2012

Jaunākais izdevums

Šā gada pirmajos sešos mēnešos lidostas ieņēmumi no drošības maksām veidojuši 2,1 miljonu latu, bet iegūtie līdzekļi tiek novirzīti Drošības departamenta izdevumiem un ar drošības pasākumu veikšanu saistītiem investīciju projektiem.

«Nauda tiek izlietota drošības darbinieku atalgojumam, apmācībām, transporta nodrošināšanai un uzturēšanai, sakaru izdevumiem, materiālu, rezerves daļu iegādei gan rentgeniem, gan citām drošības iekārtām. Tāpat līdzekļi nepieciešami rokas bagāžas rentgenu, arkveida metāldetektoru, sprāgstvielu detektoru iegādei atbilstoši esošajām drošības prasībām, kas nemitīgi mainās un tiek paaugstinātas,» skaidro lidosta.

Lidosta arī informē, ka turpmāk aviokompānijas Ryanair pasažieri lidostas Rīga drošības maksu varēs apmaksāt divos pašapkalpošanās kioskos, kas izvietoti izlidošanas zālēs E un C netālu no pasažieru drošības kontrolēm. Apmaksu iespējams veikt, izmantojot bankas maksājumu karti, bet, veicot apmaksu pašapkalpošanās kioskā, pasažieris saņems kuponu, kas būs jāuzrāda pie drošības kontroles.

Lidosta atgādina, ka, sākot ar šā gada 1. janvāri, stājās spēkā jauna kārtība, kādā tiek iekasēta nodeva par lidostā īstenotajiem drošības pasākumiem. Visas lidostā Rīga strādājošās aviosabiedrības, izņemot Ryanair, ir piekritušas drošības nodevu iekļaut biļetes cenā.

Tiem Ryanair pasažieriem, kuri biļetes iegādājušies pēc 2012. gada 1. janvāra, pirms izlidošanas ir jāveic drošības nodevas samaksa 7 eiro jeb 4,92 latu apmērā. Apmaksu skaidrā naudā lidostā var veikt gan latos, gan eiro. No drošības maksas ir atbrīvoti tranzīta un transfēra pasažieri, kā arī tie pasažieri, kuri nav sasnieguši divu gadu vecumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav gatava ar lidostu slēgt identisku līgumu, kāds ir noslēgts ar Wizz Air, taču, piemērojot īpašas atlaides šai lidsabiedrībai, varētu draudēt tiesvedība, norāda bijušais lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks.

Mūrnieks uzskata, ka Ryanair lieta ir saimnieciska rakstura jautājums, kas būtu jāizlemj lidostai, jo Satiksmes ministrija «zināmā mērā ir politiska». «Lidostai jādomā, ko tā nopelna un cik maksās cilvēkiem. Nav tikai pasažieru skaits, bet svarīgi ir arī, cik lieli līdzekļi tiek ienesti kompānijai,» uzsver Mūrnieks.

Viņš skaidro, ka ir neizpratnē par to, kādas interpretācijas par šo tēmu ir izskanējušas. Lidosta jau kopš pavasara ir komunicējusi ar Ryanair par jauna līguma slēgšanu. Šajā laikā esot noslēgts līgums ar lidsabiedrību Wizz Air «ar skaidriem noteikumiem, ar skaidru līgumu, ar jauniem galamērķiem un pasažieru skaita pieaugumu», norāda Mūrnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viegli ir vienā dienā pateikt: mēs jūs vairs neapkalpojam, jo lidostu neapmierina jūsu samaksas disciplīna vai tās apmērs par sniegtajiem pakalpojumiem,» spriež lidostas Rīga vadītājs Aldis Mūrnieks, uzsverot, ka ir jāskatās plašāk, ņemot vērā valsts iedzīvotāju intereses, kuri izmanto Ryanair pakalpojumus.

Starptautiskā lidosta Rīga finansiālās domstarpības ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair plāno atrisināt sarunu ceļā, Rietumu Radio atzina Mūrnieks.

«Ar Ryanair ir jārunā, bet aviokompānija ir smags sarunu partneris un vairākās Eiropas lidostās tai neizdodas veikt sarunas pozitīvā gaisotnē,» atzīst Mūrnieks. Viņš norāda, ka Ryanair un lidostai Rīga ir dažāda izpratne par līguma punktiem - «viens uzskata, ka tas ir parāds, otrs, ka ne».

«Ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji devušies strādāt uz ārzemēm, Ryanair pilda arī tādu kā sociālo funkciju - ārzemēs strādājošajiem ir iespējas biežāk apciemot radiniekus Latvijā. Jāsaprot, ka, Ryanair aizejot no lidostas, par ceļošanu nāktos maksāt vairāk,» uzskata Mūrnieks, norādot, ka Ryanair Latvijā mainījis izpratni par ceļošanas tradīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) pieņēmusi lēmumu neļaut Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair iegādāties aviokompānijas Aer Lingus akcijas, norādot uz bažām, ka darījums radīs negodīgas konkurences apstākļus un kaitēs patērētājiem.

Komisija norāda, ka darījuma rezultātā lidojumu maršrutos, kurus patlaban apkalpo gan Ryanair, gan Aer Lingus, izveidotos monopols. «Komisijas lēmums aizsargā vairāk nekā 11 miljonus Eiropas pasažieru, kas ceļo uz un no Īrijas pilsētām. Ryanair piedāvātais darījums šiem pasažieriem, visticamāk, nozīmētu palielinātas biļešu cenas,» ES konkurences komisāra Hoakina Almunijas sacīto citē Wall Street Journal.

Reaģējot uz EK lēmumu, Ryanair pavēstījusi, ka tas ir politisks un tiks pārsūdzēts. Lidsabiedrība uzsver, ka vēsturisko darījumu izgāzušas Īrijas valdības politiskās intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair, cīņā par zemo cenu lidojumiem uz ASV, dibina jaunu aviokompāniju

Jānis Rancāns, 07.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair noslēgusi vairākus miljonus eiro vērtu līgumu ar Lielbritānijas aviokompāniju Flybe, kura ietvaros tiks veidota jaunas lidsabiedrība Flybe Ireland, lai tādējādi pārliecinātu Eiropas Komisiju (EK) ļaut pārņemt Aer Lingus akciju kontrolpaketi.

Noslēgtā līguma ietvaros Ryanair plāno jaunās aviokompānijas rīcībā nodot atsevišķus lidojumu maršrutus un lidaparātus. Tāpat Ryanair jaunajai lidsabiedrība piešķirs 100 miljonus eiro un nodos 43 lidojumu maršrutus Eiropā, deviņas Airbus A320 lidmašīnas, kā arī pagaidām neatklātu skaitu pilotu, inženieru un administratoru, raksta Irish Independent.

Ryanair piedāvājumu iegādāties Aer Lingus akcijas izvērtē Eiropas Komisija, kas iepriekš norādījusi uz negatīvu ietekmi, kuru uz tirgu var atstāt divu lielāko Īrijas aviokompāniju apvienošanās. Eksperti Flybe un Ryanair vienošanos, kuras ietvaros Ryanair atsakās no vairākiem lidojumu maršrutiem, skaidro, kā Īrijas zemo cenu kompānijas centienus pārliecināt Komisiju, ka monopolstāvoklis neradīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valsts starptautiskās lidostas Rīga personā zaudējusi Londonas šķīrējtiesas prāvā pret Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair, un, iespējams, tai būs jākompensē 802 000 eiro zaudējumus, lai gan gala lēmums vēl nav pieņemts, informē lidostu pārstāvošais advokāts advokāts Uģis Zeltiņš.

Viņš gan skaidroja, ka, neskatoties uz to, ka šķīrējtiesnesis ir pieņēmis šādu nolēmumu, pagaidām tas nav pakļauts Latvijas tiesas kontrolei, un, «cik mums zināms, Ryanair nav prasījis tā izpildi Latvijas tiesās». Tas nozīmējot, ka statuss nav galīgs, jo nav zināms, ko par šo lietu domās Latvijas tiesas, vai tās piekritīs, ka tas ir izpildāms.

Advokāts norādīja, ka Ryanair pārstāvjiem pašiem ir jādodas uz Latvijas tiesām un jāsaka, ka te ir šķīrējtiesas nolēmums un attiecīgi viņi grib redzēt izpildrakstu. Viņš arī uzsvēra, ka par lietas būtību nedrīkst izteikties, jo tā ir konfidenciāla informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Satiksmes ministrs prognozē Ryanair palikšanu Rīgas lidostā

LETA, 17.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) neprognozē, ka no lidostas Rīga varētu aiziet Īrijas aviokompānija Ryanair, kuras līgums par darbību Rīgas lidostā beidzas nākammēnes.

Kā intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta panorāma norādīja ministrs, Ryanair uzsākusi biļešu tirdzniecību arī pēc līguma darbības beigām, proti, vasaras sezonai, kas apliecinot, ka kompānija neplāno pārtraukt darbību Rīgā.

Arī lidostas vadītājs Andris Liepiņš esot Matīsam apliecinājis, ka tuvākajā laikā problēmas saistībā ar Ryanair darbību nesaskata.

Kā ziņots, Ryanair janvārī svinīgi sagaidīja lidsabiedrības astoņmiljono pasažieri savos maršrutos uz un no Rīgas. Lai arī skaidrības par Ryanair nākotni lidostā Rīga vēl nav, lidsabiedrības pārstāvji paziņoja, ka plāno palielināt pārvadāto pasažieru skaitu līdz 885 000 klientu jeb 15%. Tāpat plānots uzturēt lidostā un reģionā 885 darbavietas. Ryanair lidojumu saraksts 2015.gada vasarai jau ir pieejams mājaslapā, kur klienti var izvēlēties kādu no 13 interesantiem maršrutiem un kopumā 55 reisus nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu; pieļauj, ka tā pēdējā brīdī var aiziet

LETA, 17.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu un no marta var arī no Rīgas aiziet, ņemot vērā šīs lidsabiedrības visai neordināros lēmumus arī citās lidostās, norāda lidostas vadītājs Andris Liepiņš.

«Nosacījumi Ryanair ir skaidri - viņi zina, kādus līgumus par aviācijas pakalpojumu sniegšanu lidosta var slēgt, jo kārtību regulē Ministru kabineta noteikumi. Varam, protams, skatīties, kāds ir pakalpojumu apjoms, kuru pērk lidsabiedrība, jo ne visi pērk vienādu pakalpojumu grozu,» skaidro lidostas vadītājs.

Grūti esot vērtēt Ryanair pozīciju, jo lidsabiedrības rīcība esot visai neordināra. Tehniskajā līmenī lidsabiedrība lidostai ir pieprasījusi jautājumus par pakalpojumu apjomu un cenu. «Esmu piesardzīgi optimistisks, ka atradīsim iespēju potenciālai sadarbībai arī turpmāk. Ja nē, tad Wizz Air ir gatavi paplašināties. Viena lidmašīna tai jau ir bāzēta Rīgā, un tā varētu turpināt attīstību nākamajā gadā. Arī airBaltic var pārņemt daļu no pasažieriem,» uzsver Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa ir atstājusi negrozītu pirmās instances tiesas nolēmumu, ar kuru apmierināts Īrijas komersanta "Ryanair Ltd." pieteikums, un lidostai būs jākompensē zaudējumi un tiesāšanās izdevumi 1,6 miljonu eiro apmērā.

Tiesa lēma, ka 2014.gada 24.marta ārvalsts šķīrējtiesas spriedums "Ryanair" strīdā ar VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" ir atzīstams un izpildāms Latvijā.

Šis apelācijas instances tiesas lēmums nav pārsūdzams un ir stājies likumīgā spēkā.

Tas nozīmē, ka lidostai "Rīga" jāmaksā "Ryanair" piespriestā zaudējumu kompensācija 802 000 eiro apmērā, jāsedz tiesvedību izdevumi Latvijā un ārvalsts šķīrējtiesā, kā arī jāsedz ar lietas vešanu saistītie izdevumi advokāta palīdzībai.

Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģija savā lēmumā ir atzinusi, ka minētais ārvalsts šķīrējtiesas spriedums neskar pieteicēja pasažieru tiesības, jo tie nav konkrētā šķīrējtiesas līguma dalībnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga nevar subsidēt Īrijas zemo cenu aviokompāniju Ryanair, kurai 31.martā beidzas līgums ar lidostu, uz citu lidsabiedrību rēķina, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service sacīja lidostas valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš.

«Lidostai ir nepieciešamas zemo cenu aviokompānijas – viņas atved būtisku pasažieru skaitu. Tajā pašā laikā mēs nevaram subsidēt vienu aviokompāniju uz citu lidsabiedrību rēķina. Mēs Ryanair esam ļoti skaidri pateikuši, ka nekādu citu modeli, kas atšķirotos no, piemēram, [Ungārijas zemo cenu aviokompānijas] Wizz Air nosacījumiem, mēs nepiedāvāsim. No ekonomiskā viedokļa Ryanair ir vairāki ļoti piepildīti maršruti, kuros pārtraukt lidojumus būtu vienkārši neracionāli. Tajā pašā laikā mēs zinām, ka Ryanair uzvedība ne vienmēr ir prognozējama. Tādēļ es esmu piesardzīgi optimistisks par to, ka mēs ar viņiem varēsim vienoties,» klāstīja Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Francijas tiesa nosoda lastminute.com par «parazītismu», pārdodot Ryanair biļetes

LETA--AFP, 06.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzes Tirdzniecības tiesa ir likusi Lielbritānijas tiešsaistes tūrisma aģentūrai «lastminute.com» izbeigt Īrijas zemo cenu aviosabiedrības «Ryanair» biļešu pārdošanu bez šīs aviosabiedrības piekrišanas, kā arī nosodījusi šādu praksi kā «parazītismu».

«Izmantojot «Ryanair» datubāzi,» «lastminute.com» un tās Francijas operācija «Lmnext FR» «ir veikušas parazītisma aktu,» teikts tiesas lēmumā, kas datēts ar 20.martu un kura kopiju ieguvusi ziņu aģentūra AFP.

«Ryanair» savā paziņojumā apsveica šo tiesas lēmumu, kas liek izbeigt aviokompānijas vietnes «izmantošanu par brīvu» bez tās piekrišanas.

«Ryanair» preses sekretārs Robins Kīlijs paziņoja, ka aviokompānija aicina patērētājus «izvairīties no tādiem datu kopētājiem kā «lastminute» un reģistrēties tieši «Ryanair» vietnē – vienīgajā vietā, kur atrodamas vislētākās «Ryanair» biļetes».

Lieta tika ierosināta pēc tam, kad «Ryanair» ieviesa ierobežojumus tās vietnes izmantošanā. Starp šiem ierobežojumiem ir aizliegums tūrisma aģentūrām pirkt «Ryanair» reisu biļetes no šīs vietnes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja izveidosies situācija, kurā aviokompānija Ryanair nebūs noslēgusi līgumu ne ar vienu virszemes pakalpojumu sniedzēju Rīgas lidostā pēc līguma beigām 31.martā, tā apmaksās rēķinu par konkrēto saņemto pakalpojumu, taču lidojumi netiks traucēti, informēja lidostā.

Starptautiskā lidosta Rīga ir saņēmusi vasaras lidojumu sarakstu no Ryanair, kas paredz 55 lidojumus nedēļā. Tā kā lidostā strādā arī otrs virszemes pakalpojumu sniedzējs - Havas un daļa kompāniju apkalpo lidosta, daļu - Havas, tad aviokompānijām ir iespēja izvēlēties, kura kompānija to apkalpos.

Virszemes pakalpojumu sniedzējs lidostā Havas iepriekš atzina: «Kamēr jebkādas sarunas par Ryanair apkalpošanu ir procesā un nav noslēgts neviens konkrēts līgums, mēs atturēsimies komentēt Havas Europe dalību šajā sarunu procesā».

Ryanair pagaidām komentāru šajā jautājumā nav sniedzis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Aināru Šleseru (Vienoti Latvijai) parasti ir kā ar bitēm - nekad neko nevar zināt. Respektīvi, pirms vēlēšanām viņa reitingi vienmēr ir zemi, bet tad ar masīvas reklāmas kampaņas palīdzību savu tomēr izdodas sasniegt. Tomēr viss reiz beidzas, un pēdējās Saeimas vēlēšanās Šlesers cieta sakāvi un aizgāja no politikas. Tagad viņš ir atpakaļ, jūtas pārliecināts par savu ievēlēšanu nākamajā parlamentā un liek saprast, ka varētu būt tā zelta kārts, kura valdībā beidzot ļaus iekļūt Saskaņas centram, vēsta žurnāls Sestdiena.

Fragments no intervijas:

Nesen atklātībā parādījās jūsu sarakste ar aviokompāniju Ryanair, no kuras izriet, ka tieši jūs viņiem piedāvājāt līgumā iekļaut valstij it kā neizdevīgos punktus. Tā ir?

2004.gadā lidostas Rīga apgrozījums bija 700 000 pasažieru. Kopš 1992.gada 12 gadu laikā pieaugums bija tikai apmēram pieci procenti - no 300 000 pasažieru līdz 700 000, un tā ir stagnācija, jo padomju laikos šī lidosta apkalpoja divus miljonus. Ja lidosta ar pasažieriem ir piepildīta tikai par trešdaļu, tad arī izmaksas ir trīs reizes lielākas. Vienkārši tiek apkalpots pārāk maz cilvēku. Tāpēc bija jāpieņem lēmums - turpināt stagnāciju un nodrošināt aviosabiedrības SAS monopoltiesības pārvadāt pasažierus caur Kopenhāgenu un Stokholmu vai situāciju mainīt. Es izvēlējos otro variantu un devos pie dažādām Eiropas aviokompānijām , piemēram, Easy Jet un Ryanair, un aicināju viņus sākt lidojumus no Rīgas. Taču saņemtās atbildes bija nepatīkamas. Kompānijas teica, ka tām iet ļoti labi, daudzi desmiti lidostu stāv rindā un Rīga labākajā gadījumā var tajā ieņemt pēdējo vietu. Taču es viņus pārliecināju atbraukt uz šejieni, un tā rezultātā ilgā laika posmā nonācām līdz situācijai, ka Ryanair pateica: mēs esam gatavi lidot. Tomēr viņu piedāvājums bija tāds pats, kāds tas ir visām citām lidostām. Un mums bija izvēle - akceptēt vai neakceptēt, sēdēt zem SAS monopola un liegt mūsu cilvēkiem ceļot vai piesaistīt Ryanair. Es, protams, sapratu, ka, akceptējot apjoma atlaides un dodot īpašus nosacījumus, var rasties problēmas, jo ieņēmumi lidostai samazināsies. Taču ideja bija palielināt neaviācijas ieņēmumus, panākt, lai lidostā būtu vairāk naudas. Un 2005.gadā pasažieru pieaugums bija 80 procenti. Ja mēs skatāmies statistiku - piecu gadu laikā lidosta pietuvojās pieciem miljoniem pasažieru. Pateicoties Ryanair ienākšanai, Latvijas ekonomika caur tūrismu un biznesu ir ieguvusi miljardus. Kā arī Latvijas iedzīvotāji ieguva iespēju ceļot, kas, iespējams, cenu dēļ nebija iespējams. Tās samazinājās no 1000 eiro līdz pārdesmit eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair nebūtu ekonomiski izdevīgi pamest Latviju

Andrejs Vaivars, BNS, speciāli <i>Dienas Biznesam</i>, 11.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slēdzot savu gaisa telpu, Krievijai jārēķinās ar atbildi no Rietumiem - tā saka valsts uzņēmuma Latvijas Gaisa satiksme (LGS) valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš. Intervijā LGS vadītājs stāsta par iespējamiem riskiem sankciju dēļ, nepieciešamību saņemt pielaidi valsts noslēpumam Baibai Brokai un tiesvedību ar aviokompāniju Ryanair.

Eiropa un Krievija viena otrai šobrīd piemēro dažādas ekonomiskās sankcijas. Kā tas ietekmē, tēlaino sakot, debesīs notiekošos procesus jeb gaisa satiksmes sistēmu?

Šobrīd reāli mēs to neizjūtam. Īstenībā ir tā, ka pēdējo divu trīs mēnešu laikā tranzīta segmentā ir pieaugums 4% līdz 6% apmērā, tas ir vairāk, nekā plānojām. Tas saistāms ar apstākli, ka ekonomika pasaulē attīstās, situācija uzlabojas. Tā tas ir šobrīd.

Krievijas valdība ir norādījusi, ka jaunu ekonomisko sankciju ieviešanas gadījumā no Eiropas puses varētu tikt slēgta Krievijas gaisa telpa eiropiešu aviokompānijām. Ar kādām sekām tad jārēķinās Latvijas aviācijas nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair vēlas palielināt lidmašīnu durvju platumu, lai tādējādi paātrinātu pasažieru iekāpšanu gaisa kuģī. Atklājies, ka Ryanair sadarbības partneris Ķīnas Comac izstrādājot lidaparāta prototipu ar platākām durvīm, vēsta Lielbritānijas laikraksts The Guardian.

Ryanair izpilddirektora vietnieks Hovards Millars skaidroja, ka platākas durvis ļaušot pasažieriem iekāpt un izkāpt no lidmašīnas, kas palīdzēs ietaupīt laiku. «Mēs vēlamies zemo cenu lidaparātu, kas atbilst mūsu biznesa modelim,» sacīja H. Millars. Ryanair pārstāvis norādīja, ka ne Boeing, ne arī Airbus neesot ieinteresēti īpaši pasūtītu lidmašīnu izgatavošanā. Savukārt ķīnieši noskaņoti daudz labvēlīgāk.

«Ryanair interesē Comac plānotais 200 vietu C919 lidaparāts. Boeing 737 spēj pārvadāt tikai 189 pasažierus, tādējādi C919 Ryanair piedāvā daudz izdevīgākus lidojumus,» apgalvoja H. Millars. Tāpat Ryanair vēlas, lai ķīnieši topošajās lidmašīnās samazina bagāžas nodalījuma izmērus, jo lidsabiedrības pasažieri nepārvadājot īpaši daudz bagāžas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair lidojumi uz ASV varētu izmaksāt sākot no desmit eiro

Jānis Rancāns, 27.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair Īrijas valdībai izteikusi piedāvājumu atpirkt 25% aviokompānijas Aer Lingus akciju. Savukārt Īrijas valdība piekritusi to izskatīt. Tādējādi reāli varētu kļūt lidojumi uz Ziemeļameriku, kas pasažieriem izmaksātu sākot no desmit eiro.

Pašlaik Ryanair pieder 30% Aer Lingus akciju, bet lidsabiedrība savu daļu vēlas palielināt vismaz līdz 50%, vēsta Reuters. Kopš 2007. gada tas jau ir trešais Ryanair piedāvājums iegādāties Aer Lingus akcijas.

«Valdība izskata piedāvājumu,» norādīja Īrijas Transporta ministrijas preses pārstāvis. Īrijas valdība izvērtēs, kādu ietekmi šāds darījums atstās uz lidojumu maršrutiem no Dublinas, cik lielu peļņu valsts var gūt no akciju pārdošanas, kā arī kāds ir konkurences uzraudzības institūciju viedoklis.

Gada sākumā Īrijas valdība pavēstīja, ka pārdos savu daļu aviokompānijā Aer Lingus, jo lidsabiedrība vairs neesot stratēģiski svarīga. Īrijas valsts savu daļu vēlas pārdot saņemot vismaz vienu eiro par lidsabiedrības akciju. Tikmēr Ryanair valdībai izteicis piedāvājumu maksāt 1,30 eiro par vienu Aer Lingus akciju. Īrijas valdībai savs izvērtējums jāsniedz 60 dienu laikā, skaidro Irishtimes.com.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas lēto cenu lidsabiedrība Ryanair plānojusi no 25.marta atcelt lidojumus no Rīgas uz Romu. Reiss atcelts, Ryanair pārskatot savu maršrutu tīklu.

«Lai turpinātu pasažieriem piedāvāt zemas cenas biļetes uz aizraujošiem galamērķiem, ik gadu aviokompānija pārskata maršrutus un aptuveni 5% reisu tiek atcelti. Tas ir veids, kā attīstīt iespējami spēcīgākus un populārākus maršrutus visā Ryanair tīklā vairāk nekā 160 lidostās,» skaidro aviosabiedrība.

Rīgas lidostā gan skaidroja, ka pagaidām nav saņemta informācija par reisu atcelšanu.

Kā ziņots, Ryanair šā biznesa gada trešajā ceturksnī, kas noslēdzās decembrī, strādāja ar 14,9 miljonu eiro (10,5 miljonu latu) tīro peļņu.

Gadu iepriekš Ryanair strādāja ar 10,3 miljonu eiro (7,2 miljonu latu) tīrajiem zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas Rīga straujāku izaugsmi varētu garantēt vien liela partnera piesaiste, piemēram, no Āzijas

Tā sarunā ar DB norāda starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks. Lidosta joprojām apkalpo pusi no Baltijas aviopārvadājumu tirgus.

Aktīvāki tranzītā

Atrauti no valsts un tūrisma industrijas lidosta var neierobežoti attīstīties tikai tranzīta virzienā, kas šobrīd veido ap 30,5% kopējā pasažieru skaita, bet lidojumos no viena punkta uz otru attīstība iet roku rokā ar kopējām aktivitātēm valstī, cilvēku migrāciju u.tml. No tranzīta lidosta iegūst arī vairāk galamērķu, un nākotnē šis skaitlis varētu pieaugt, domā A. Mūrnieks. Runa esot par potenciāluĀzijas tranzīta centru, kam, protams, vajadzīgs spēcīgs partneris, lidsabiedrība, kura gribētu uz tranzīta centra principa vest pasažierus tālajos lidojumos uz šejieni. Un tad pasažieru tālāka apkalpošana Baltijas reģionā varētu notikt, izmantojot nacionālo aviosabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Risinot pagātnes mantojumu, Starptautiskā lidosta Rīga ir ierauta vismaz trīs skaļās un smagās tiesvedībās

To intervijā DB stāsta tikko no amata atbrīvotais Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks. Nākot uz interviju, viņš uzsver, ka vēlas runāt par lidostas Rīga saimnieciskajiem darījumiem, taču kopumā šī saruna atklāj valsts kapitālsabiedrību valdes iecelšanas un darbības virtuvi ne no tās pievilcīgākās puses.

Ko varat atbildēt uz Satiksmes ministrijas (SM) pārmetumiem, ka lidostas valde nav profesionāli risinājusi tā saukto noklausīšanās skandālu un ir maksājusi dārgas naudas advokātiem?

Tas ir labākais, ko mēs varējām izdarīt ar tiem resursiem, kas mums pieejami. Juristu piesaiste bija valdes locekles Olitas Augustovskas menedžējamais lauciņš. Viņa valdē speciāli tika ielikta, lai veidotu tiltu starp lidostu un ministriju. Vai šajā savienojumā ir bijis sakaru kvalitātes trūkums, to es nevaru pateikt. Jāņem vērā, ka strīds ar mūsu drošības departamenta darbiniekiem nav vienkāršs darba strīds, jo paralēli ir krimināllieta. Mēs izmantojam Juridiskā departamenta kapacitāti, kur to var izmantot, kur pretī nav republikas labākie advokāti ar vārdu. Ja mēs gribējām zaudēt šo lietu, mēs arī šoreiz varējām izmantot cilvēkus, kuri paši ir noklausīti, lai viņi ar personīgo naidu vai attieksmi cīnās par šo lietu, bet tas, manuprāt, nebūtu korekti. Es vienmēr esmu bijis par profesionālu lidostas pārvaldību bez lirikas un politikas. Politika nevar spēlēt biznesu, un biznesam ir jāspēlē pēc biznesa principiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair iecerējusi mainīt savu komunikācijas kultūru, atzīstot, ka tās reputācija ir cietusi pēc vairākiem skandāliem, kas bijuši saistīti ar sliktu izturēšanos pret pasažieriem.

Aizvadītajā nedēļā Lielbritānijas patērētāju žurnāla Which? veiktajā aptaujā tika secināts, ka briti Ryanair uzskata par sliktāko 100 lielākajām valsts tirgū strādājošajām kompānijām, vēsta Reuters. Aptauja tādējādi liecina par negatīvo tēlu, kas Ryanari izveidojies sabiedrībā.

Atzīstot eksistējošās problēmas, Ryanair solījusi, ka turpmāk būs iecietīgāka pret bagāžu, kas pārsniedz noteiktu svaru un revidēs savus komunikācijas paradumus ar sabiedrību. Ryanair izpilddirektors Maikls O’ Līrijs norādīja, ka aicinās darbiniekus būt iecietīgākiem. «Ja soma pārsniedz noteiktu izmēru par vienu milimetru, samierinies ar to. Mēs necenšamies karot ar pasažieriem par vienu milimetru,» sacīja O’ Līrijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ekonomikas profesors atklāj, kad visizdevīgāk iegādāties Ryanair aviobiļetes

Dienas Bizness, 07.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas profesors Klaudio Piga (Claudio Piga) izpētījis Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair biļešu cenu politiku un atklājis, kurā brīdī vislabāk iegādāties biļetes ceļojumam, vēsta britu mediji.

Piga norāda, ka savā pētījumā atklājis - cilvēki, kuri iegādājas biļetes lidojumiem ar Ryanair vismaz septiņas nedēļas iepriekš, par tām samaksās vairāk. Tajā pat laikā viņš arī norāda, ka dažas dienas pirms lidojuma Ryanair biļešu cenas palielina par 50 līdz 75 procentiem, tādējādi Ryanair gadījumā, pēc viņa teiktā, «pēdējā mirkļa» prakse nebūs labākā.

Pēc profesora secinājumiem, Ryanair biļešu tirdzniecības politikai ir U veida profils, un vislabākais laiks, kad iegādāties biļetes Ryanair lidojumam, ir 10 dienas pirms izlidošanas.

Profesors Piga arī novērojis, ka Ryanair palielina biļetes cenu par 3% ikreiz, kad konkrētajā lidojumā pārdota viena sēdvieta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Degvielas cenas nekavē Ryanair gūt rekordlielu peļņu

Gunta Kursiša, 21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompānija Ryanair sasniegusi rekordpeļņu, neņemot vērā ievērojamo degvielas izmaksu kāpumu, vēsta BBC.

Aviokomānijas peļņa šajā finanšu gadā, kas noslēdzās martā, sasniedza 503 miljonus eiro, kas ir par 25% vairāk nekā pirms gada. Ieņēmumi palielinājās par 19%, sasniedzot 4,3 miljardus eiro.

Ryanair lidojumu skaits palielinājās par 5%, savukārt aviobiļešu maksa tika palielināta vidēji par 16%, tādējādi kompensējot un «pārvarot» 30% degvielas izmaksu kāpumu.

Tai pat laikā lidsabiedrība norādījusi, ka tās peļņa šajā finanšu gadā varētu būt zemāka par iepriekšējā finanšu gada rezultātiem.

«Recesija, taupības pasākumi, valūtas svārstības un jaunu bāzes staciju attīstīšana Ungārijā, Polijā, Lielbritānijas provincēs un Spānijā varētu sarežģīt tikpat augstu peļņas rezultātu kā iepriekšējā finanšu gadā sasniegšanu,» kompānija norādījusi savā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aviokompānija Ryanair pilotu šaubas par drošības politiku uzskata par safabricējumu

Jānis Rancāns, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair apstrīdējusi pilotu aptaujas rezultātus, kuros paustas bažas par zemajiem drošības standartiem, nosaucot tos par safabricētiem, bet kompānijas vadītājs Maikls O’Līrijs to nodēvējis par joku.

Organizācija Ryanair Pilot Group veikusi lidsabiedrības pilotu aptauju, kurā esot noskaidrots, ka lielākajai daļai aviokompānijas gaisa kuģu vadītāju neesot pārliecības par Ryanair drošības standartiem un tie vēlas, lai gaisa satiksmes regulatori veiktu pārbaudes. Piloti atklājuši, ka Ryanair regulāri lidojusi ar minimālu degvielas daudzumu, bet no kabīnēm pazuduši sarunu ieraksti, kuros bijušas norādes uz dažādiem negadījumiem.

Pilotu grupas vadītājs Everts van Cvolts sarunā ar CNBC skaidrojis, ka Ryanair piloti negribīgi atklāj drošības problēmas lidsabiedrībā. «Nav ne mazākā iemesla uzskatīt, ka šie piloti ir mazāk profesionāli nekā citās lidsabiedrībās strādājošie. Tomēr Ryanair iekšienē valdošā kārtība ir novedusi līdz šādai situācijai. Mēs regulatorus aicināsim to izskatīt ļoti nopietni,» klāstījis E. van Cvolts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair Latvija ir ceturtais straujāk sarūkošais tirgus pēc lidojumu skaita samazinājuma, šodien raksta Dienas bizness.

No aviācijas analītikas portāla anna.aero apkopotajiem datiem izriet, ka, salīdzinot ar 2011. gada vasaru, šogad Ryanair no Rīgas lidostas veiks 21 lidojumu nedēļā mazāk. Salīdzinājumam Igaunijā lidojumu skaits sarucis tikai par sešiem, bet Lietuvā, kur Ryanair ir lielākais gaisa pārvadātājs ar 43% tirgus daļu, lidojumu skaits vasarā pieaugs par septiņiem nedēļā. Pēc šiem datiem sanāk, ka Latvija ir Ryanair ceturtais straujāk krītošais tirgus uzreiz aiz Marokas (37 lidojumi mazāk), Īrijas (par 31 lidojumu mazāk) un Apvienotās Karalistes (25 lidojumi mazāk). Lielākais lidojumu skaita pieaugums ir Spānijā – 167, Ungārijā – 141 un Itālijā – 113. Jāpiebilst, ka gan Spānijā, gan Ungārijā šī gada sākumā bankrotēja vietējās lidkompānijas Spanair un Malev, bet Ryanair nekavējās ar jaunu savu bāzu izveidošanu šajās valstīs. Tomēr jautājums par Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Rīgas jāskatās kompleksi: pirmkārt, Ryanair stiprā pozīcija Lietuvā atņem pasažierus Rīgai, otrkārt, jo stiprāka un straujāk augoša nacionālā aviokompānija, šajā gadījumā airBaltic, jo tā pievelk arvien vairāk citu aviokompāniju Rīgai, tāpēc ka augošs tirgus ir interesants visiem aviopārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair pārvadāto pasažieru skaits uz un no Baltijas valstīm pārsniedzis desmit miljonus. Lidsabiedrības desmit miljonais pasažieris ceļojis no Kauņas uz Līdsu, informē aviokompānija.

Ryanair desmit miljonie pasažieri bijuši četrus gadus veci Lietuvas dvīņu - Armands un Raimands Pupsis, kas ar vecākiem devās uz Līdsu. Dvīņi un viņu vecāki saņēmuši lidsabiedrības lidojumu kuponus, bet pārējiem pasažieriem, kas lidojuši uz Līdsu, piedāvāta svētku kūka.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība darbību Baltijas valstīs uzsāka 2004. gada oktobrī Rīgā. Pašlaik aviokompānija no Baltijas lido 50 maršrutos un kopumā pārvadājusi 5,8 miljonus pasažieru uz un no Latvijas, 3,6 miljonus uz un no Lietuvas un 500 tūkstošus uz un no Igaunijas. Tāpat Ryanair Baltijas lidostās ar darbu nodrošina 10 tūkstošus cilvēku, informē aviokompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru