Transports un loģistika

Lidsabiedrība Southwest pārvilina biznesa tūristus

Aivars Mackevics [email protected], 27.08.2002

Jaunākais izdevums

ASV lēto lidojumu lidsabiedrība Southwest Airlines vēlas pārvilināt no tradicionālajām gaisa līniju aviokompānijām darījuma ceļotājus. Liela daļa cenu ir ievērojami samazinājušās, piemēram, parastai gaisa līnijai ar ierasto cenu 399 ASV dolāri būs uz 100 dolāriem lētāk. Visas aviobiļetes, kuras tiks pirktas līdz 2002. gada 31. decembrim internetā, saņem dubultīgos bonusa punktus. Southwest Airlines pēc pasažieru skaita ir 4 lielākā lidsabiedrība ASV iekšējā tirgū. 367 Boeing B-737 startē katru dienu uz 59 lidostām ar vairāk kā 2 700 lidojumiem. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV aug aviobiļešu cenas

Aivars Mackevics [email protected], 17.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV vadošās lidsabiedrības atkal paaugstina iekšzemes lidojumu cenas. Tarifi tika paaugstināti par 10 ASV dolāriem vienā virzienā. Cenu paaugstinājumu iniciēja zemo izmaksu lidsabiedrība Southwest Airlines, norādot uz augstām degvielas cenām. Southwest Airlines tarifi paaugstinājās no 2 līdz 10 ASV dolāriem par biļeti, tādā veidā pārsniedzot biļetes cenu 299 ASV dolāru apmērā, kuru lidsabiedrība noteica 2002.gadā. Cenu paaugstinājumu atbalstīja arī citas lidsabiedrības - Continental Airlines, Northwest Airlines, US Airways, Delta Air Lines, American Airlines, United Airlines, Alaska Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kas sagaida Latvijas 100 visbagātākos?

Lato Lapsa, Baltic Screen sadarbībā ar korporatīvo finanšu kompāniju LAIKA STARS, speciāli Db, 08.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gads Latvijas visbagātākajiem cilvēkiem solās būt ļoti veiksmīgs, un izņēmums varētu būt vienīgi tranzīta nozare, kā arī atsevišķi megauzņēmumi, kuros iestājusies neliela stagnācija, - šāds ir rezultāts Baltic Screen un korporatīvo finanšu kompānijas LAIKA STARS veiktajam pētījumam par Latvijas 100 bagātāko cilvēku biznesa izredzēm tuvākā gada laikā.

Tika izvērtēta virkne faktoru, kas ietekmē Latvijas 100 bagātākajiem uzņēmējiem piederošo īpašumu vērtību, un uz veiktās analīzes bāzes tika sagatavots iespējamais attīstības scenārijs - īpašumu vērtības izmaiņas. Uzņēmēju īpašumu vērtību ietekmē vairāki faktori, kuru izpausmes, lai gan līdzīgas pēc būtības, katru biznesu var ietekmēt savādāk.

Jāņem vērā, ka, prognozējot, kā mainīsies Latvijas 100 bagātāko cilvēku ienākumi, lielākoties tika analizēta publiski pieejamā informācija, un līdz ar to biznesa vērtības izmaiņas tika novērtētas oficiāli pieejamajai jeb caurspīdīgajai biznesa daļai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Southwest Airlines» palielina peļņu

Aivars Mackevics [email protected], 28.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākā zemo izmaksu lidsabiedrība Southwest Airlines ar 388 lidmašīnām pagājušajā gadā apkalpoja 65,7 miljonus (+4,2%) pasažieru. Peļņa pirms nodokļu nomaksāšanas sasniedz 708 miljonus ASV dolāru, kas ir par 80,2% vairāk nekā pirms gada. Pēc nodokļu nomaksas Southwest Airlines peļņa ir 442 miljoni ASV dolāru. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Poļu lidsabiedrībai «LOT» būs sava zemo izmaksu lidsabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 02.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Poļu lidsabiedrība LOT nevēlas savu gaisa telpu tik viegli atdot bez cīņas īru zemo izmaksu lidsabiedrībai Ryanair vai citām zemo izmaksu lidsabiedrībām. Viņu atbilde ir Polishwings, kas ir otrā poļu zemo izmaksu lidsabiedrība (pirmā zemo izmaksu lidsabiedrība ir ) un lidsabiedrības LOT meitas uzņēmums. Tiek plānots, ka Polishwings savu darbību uzsāks 2005. gada februārī ar vienu miljonu eiro lielu pamatkapitālu un piecām Boeing 737 markas lidmašīnām. Pavisam lidsabiedrība plāno nodarbināt apmēram 50 darbiniekus. Lidsabiedrība LOT ar šo soli vēlas novērst iespējamo pasažieru noslieci gaisa transporta satiksmē uz zemo izmaksu lidojumu piedāvātājiem. Polishwings lidos no Varšavas, Katovices un iespējams, ka no Vraclavas. Šīs idejas realizācijai ir atrasts arī viens sabiedrotais – lidsabiedrība Lufthansa, kura no 2002. gada oktobra nodarbina savu zemo izmaksu lidsabiedrību Germanwings (2004. gada ir pārvadāti jau gandrīz trīs miljoni pasažieru un peļņa palielinājusies par 50%). Poļu zemo izmaksu lidsabiedrība Polishwings līdz ar to lidos arī uz lidsabiedrības Germanwings labi izveidotajām mērķa lidostām – Ķelni un Štutgarti, no kurienes Polishwings pasažieri varēs tālāk doties uz, piemēram, Barselonu, Romu un Lisabonu. Tajā pašā laikā Polishwings bāzas lidosta Varšavā tiks paplašināta, īpaši lidojumiem austrumu virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet piešķirta balva kā labākajai zemo cenu aviolīnijai

, 25.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet saņēmusi Labākās zemo cenu aviolīnijas godalgu ikgadējās OAG Aviolīniju industrijas balvas (Official Airline Guide Airline Industry Awards) ietvaros.

Balva tiek piešķirta visaugstāk novērtētajām un inovatīvākajām aviolīnijām un lidostām, balstoties uz patērētāju balsojumiem – patstāvīgajiem lidotājiem visā pasaulē, Db.lv informē easyJet.

Neviena Eiropas aviolīnija iepriekš nav saņēmusi šādu balvu. Iepriekšējos gados šādas godalgas saņēmušas tādas aviokompānijas kā Southwest, jetBlue un Virgin Blue. Balva ir īpaši nozīmīga aviokompānijai easyJet, jo balsotāju vidū pārsvarā ir biznesa ceļotāji.

“Šo balvu nevajadzētu novērtēt par zemu. Šī ir pirmā reize, kad to saņem Eiropas aviolīnija, un mums bija diezgan nopietna konkurence no jetBlue un Southwest aviokompāniju puses, “ uzsver easyJet vadītājs Endijs Harisons (Andy Harrison), apmeklējot balvas pasniegšanas ceremoniju Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljardieri priekšroku devuši tehnoloģiju un interneta tirdzniecības uzņēmumu akcijām

Šīs nedēļas pirmajā pusē pasaules ietekmīgākajiem investoriem ASV Vērtspapīru un biržu komisiju (U.S. Securities and Exchange Commission) nācies informēt par saviem iepriekšējā ceturkšņa ieguldījumiem. Pieejamā informācija liecina, ka slavenie ieguldītāji nav smādējuši papildu ieguldījumus atsevišķās tehnoloģiju kompāniju akcijās, kur, piemēram, Dzordža Sorosa stūrētā Soros Fund Management uzpirkusi mobilo aplikāciju uzņēmuma Snap vērtspapīrus.

Arī dažas citas finanšu tirgus slavenības iegādājušās minētā uzņēmuma akcijas. Šāda situācija «parastajai» investoru masai uzlabojusi pārliecību par Snap un atsevišķu citu uzņēmumu akciju turēšanu. Snap akcijas vērtība kopš šīs nedēļas sākuma rezultātā palielinājusies par 15%, lai gan kopš uzņēmuma sākotnējā publiskā akciju piedāvājuma (IPO) marta sākumā tās vērtība joprojām ir sarukusi par 15,1%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pazīstamu režisoru izsēdina no lidmašīnas

, 15.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV režisors Kevins Smits (Kevin Smith) sašutis par aviosabidrības Southwest Airlines apkalpes rīcību, kura palūgusi viņu pamest lidmašīnu.

Iemesls, kāpēc režisoram bija jāpamet lidmašīna, bija tas, ka viņš ir bijis pa resnu, lai varētu iesēsties pasažieru krēslā.

Režisors Twitterī pauda savu sašutumu par aviosabiedrības rīcību rakstot: «Jūs gribat teikt, ka esmu par resnu, lai lidotu. Cilvēki, ja jūs izskatāties pēc manis, tad Jūs, iespējams, izsēdinās no Southwest lidmašīnas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV režisors Kevins Smits (Kevin Smith) sašutis par aviosabidrības Southwest Airlines apkalpes rīcību, kura palūgusi viņu pamest lidmašīnu.

Iemesls, kāpēc režisoram bija jāpamet lidmašīna, bija tas, ka viņš ir bijis pa resnu, lai varētu iesēsties pasažieru krēslā.

Režisors Twitterī pauda savu sašutumu par aviosabiedrības rīcību rakstot: «Jūs gribat teikt, ka esmu par resnu, lai lidotu. Cilvēki, ja jūs izskatāties pēc manis, tad Jūs, iespējams, izsēdinās no Southwest lidmašīnas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien ASV Luisvilas lidostā Kentuki štatā evakuēta aviokompānijas Southwest Airlines pasažieru lidmašīna, kad dūmot sācis viena pasažiera Samsung viedtālrunis.

Lidmašīna tika evakuēta uz skrejceļa pirms pacelšanās, kad aizdedzies viedtālrunis Galaxy Note 7.

Samsung Electronics septembra sākumā pavēstīja, ka aptur Galaxy Note 7 tirdzniecību un atsauc 2,5 miljonus šo telefonu visā pasaulē pēc saņemtām ziņām par šo ierīču iespējamiem sprāgstošiem akumulatoriem. Desmitiem klientu telefoni aizdegušies uzlādēšanas laikā.

ASV tika atsaukts apmēram viens miljons Galaxy Note 7 un aptuveni 60% patērētāju līdz pagājušā mēneša beigām bija nomainījuši savus Samsung viedtālruņus pret uzlabotu Galaxy Note 7 modeli.

Pasažieris Braiens Grīns, kura telefons sāka kūpēt lidmašīnā, ABC News pastāstīja, ka problēmas notikušas ar jau nomainīto telefonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ukraine International Airlines Rīgā orientēsies arī uz tranzīta pasažieriem, piedāvājot savienojumus ar Āzijas pilsētām

LETA, 30.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas lidsabiedrība Ukraine International Airlines, sākot darbību Rīgas lidostā, orientēsies arī uz tranzīta pasažieriem, piedāvājot savienojumus no Kijevas ar Āzijas pilsētām, šodien preses konferencē informēja kompānijas pārstāvji.

Tāpat plānots maršrutam Rīga-Kijeva piesaistīt tūristus un uzņēmējus. Kompānija prognozē, ka no maija līdz gada beigām tā varētu šajā maršrutā apkalpot aptuveni 35 000 pasažieru. Ukrainas puse cer arī uz bezvīzu režīma ar Eiropas Savienību ieviešanu jau pavasarī, kas paplašinātu darbības iespējas Latvijā.

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands savukārt norādīja, ka ar jaunā maršruta palīdzību varēs piesaistīt Rīgai gan tūristus, gan tranzīta pasažierus. Lidsabiedrībā arī norādīja, ka tālākā nākotnē varētu atvērt arī, piemēram, reisus Rīga-Odesa vai Rīga-Ļvova.

Ukraine International Airlines pirmais reiss no Kijevas uz Rīgu tika veikts 29.martā, nodrošinot septiņus lidojumus nedēļā. Uz Kijevu reisus nodrošina arī Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic, kura, kā liecina reisu saraksts, uz Kijevu lido divreiz dienā sešas dienas nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināts - Brussels Airlines piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem

NOZARE.LV, 27.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Brussels Airlines Rīgas lidostā piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem, jo Briselē būs pieejami jauni savienojumi ar galamērķiem, uz kuriem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic nelido, šodien preses konferencē atzina kompānijas viceprezidents e-komercijas jautājumos Eiropā, Beniluksa valstīs uz Ziemeļamerikā Ksavjē Lagardēns.

Sarunas ar lidsabiedrību Brussels Airlines par ienākšanu Rīgas lidostā bijušas ilgstošās, atzina Satiksmes ministrijas, lidostas un lidsabiedrības pārstāvji. Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks uzskata, ka, ienākot Rīgā, Brussels Airlines aizpildīs to iztrūkumu, kāds līdz šim bijis Briseles maršrutā. Viņš norādīja, ka tagad, piedāvājot jaunus lidojumus sešreiz nedēļā, tiks uzlabota pakalpojuma kvalitāte šajā maršrutā. Muižnieks uzskata, ka te nevajadzētu runāt par nevajadzīgu konkurenci, bet gan par sadarbību, kas dos pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augsta līmeņa speciālistu, vadītāju meklēšanā sludinājumus izmanto retāk, populārāks veids ir t.s. galvu medības. Attīstoties sociālajiem tīkliem, speciālistus un vadītājus no konkurējošās kompānijas cenšas pārvilināt ne tikai ar personāla atlases kompāniju palīdzību, bet arī paši uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air vasaras sezonā būs aktīva

Jānis Rancāns, 26.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas aviokompānija Estonian Air vasaras sezonā atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu, kā arī dosies maršrutos uz Vīni, Tbilisi un Venēciju. Lidojumus uz Viļņu atjaunos arī Krievijas Aeroflot, vēsta BBN.

25. martā Igaunijas lidsabiedrība uzsāks lidojumus maršrutā Tallina – Jiveskile Somijā. Uz šo Somijas centrālās daļas pilsētu Estonian Air lidos septiņas reizes nedēļā – vienu reizi darba dienās un divas reizes svētdienā. Tāpat Estonian Air atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu. Šajā maršrutā kaimiņvalsts lidsabiedrībai būs 17 lidojumi nedēļā.

Estonian Air atjaunos lidojumus arī uz Austrijas galvaspilsētu Vīni, šajā maršrutā lidsabiedrība martā un aprīlī dosies sešas reizes nedēļā, bet maijā lidojumu skaits pieaugs līdz septiņiem.

26. martā Estonian Air uzsāks lidojumus maršrutā Tallina – Joensū un atsāks lidojumus uz Helsinkiem. 2. aprīlī Igaunijas lidsabiedrība uzsāks lidojumus uz Hanoveri, 3. aprīlī uz Kajaani Somijā. Aprīlī Igaunijas lidsabiedrība ieplānojusi uzsākt lidojumus arī uz Gruzijas galvaspilsētu Tbilisi. Maijā Estonian Air uzsāks lidojumus sezonālajā maršrutā no Tallinas uz Nicu, bet jūnijā - uz Venēciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai radītu pēc iespējas labāku valsts finansēta atbalsta pieejamību biznesa ideju autoriem un uzņēmumiem visos novados Latvijā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatori piedzīvo strukturālas pārmaiņas un inkubatoru atbalsta vienības decembrī tiks atvērtas arī Saldū un Gulbenē.

“Ir būtiski nodrošināt biznesa inkubatoru atbalstu uzņēmējiem un biznesa ideju autoriem pēc iespējas tuvāk to pamatdarbības vietai. Tādēļ LIAA pilotprojektā veido vairākas atbalsta vienības Latvijā ar mērķi palielināt to vietējo biznesa ideju autoru un uzņēmēju skaitu, kas saņem LIAA Biznesa inkubatoru atbalstu. Pēc gada izvērtēsim rezultātus – ja atbalsta vienības būs veiksmīgi sasniegušas tām noteiktos rezultatīvos rādītājus, lemsim par izveidoto atbalsta vienību darbības turpināšanu,” LIAA biznesa inkubatora tīkla pārmaiņas raksturo LIAA Biznesa inkubatoru departamenta direktore Laura Očagova.

LIAA biznesa inkubatori strādā ar jaunajiem uzņēmumiem un biznesa ideju autoriem, kas vēlas attīstīt tādus produktus un pakalpojumus, kas atbilst šī brīža vajadzībām un nākotnes tendencēm, lai tos virzītu tālāk pasaules tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības cīnās par darījumu ceļotājiem

Aivars Mackevics [email protected], 10.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību alianse Oneworld rīko akciju, kuras ietvaros tiks piedāvāts 15 000 uzņēmumiem Vācijā cenu samazinājums par 40% biznesa ceļotāju lidojumiem. Šīs akcijas mērķis ir piesaistīt darījumu klientus kā arī ar cenu samazinājumiem pārvilināt pie sevis, piemēram, lidsabiedrības Lufthansa pasažierus. Lidsabiedrību aliansē Oneworld ietilpst British Airways, American Airlines, Iberia, Aer Lingus, Finnair un Lan-Chile. Tiek plānots turpināt šādu akciju arī Francijā un Itālijā. Šāda agresīva cenu konkurences cīņa starp lidsabiedrībām nespēj ilgstoši piesaistīt firmu pārstāvjus tikai vienai lidsabiedrībai. Ikvienai lidsabiedrībai darījumu ceļotāji ir ļoti interesanta mērķa auditorija, jo tie maksā ne tikai dārgāku cenu par biznesa klases biļetēm, bet arī visbiežāk izmanto lidsabiedrību pakalpojumus. Īpaši pastiprinājusies ir lēto lidsabiedrību konkurence tradicionālajām lidsabiedrībām. Piemēram, lidsabiedrība Germanwings jau ir noslēgusi ar 146 uzņēmumiem speciālus līgumus, kas paredz atlaides lidojumiem no Ķelnes/Bonnas lidostas. Arī lidsabiedrība Air Berlin piedāvā elastīgus tarifus, kas domāti speciāli darījumu ceļotājiem. Akcija, ko aizsākusi britu lidsabiedrība British Airways ir patlaban lidsabiedrību alianses Oneworld intensīvākais darījumu klientu piesaistes solis. Līdztekus arī franču lidsabiedrība Air France pastiprina savu darbību Vācijas tirgū. Pagājušajā gadā franču lidsabiedrība veiksmīgi palielināja savu apgrozījumu par 30% tieši Vācijas biznesa klientu vidū. Franču lidsabiedrības speciālā programma “Voyageur Rewards” dod atlaides līdz 15% lidojumiem biznesa klasē. Vācijas lielākai lidsabiedrībai Lufthansa nākas stāties pretī šiem agresīvajiem citu lidsabiedrību cenu piedāvājumiem. Lufthansa patlaban piedāvā saviem klientiem uzlabotu biznesa klases komfortu un ekskluzīvus lidostas terminālus kā arī plāno visu savu tālo lidojumu floti aprīkot ar interneta pieslēgumu. Bez tam jau darījumu ceļotāji, kas lido uz Dienvidāfriku un ASV var izjust izmaksu samazinājumus līdz pat 50% salīdzinājumā ar regulārajiem cenu tarifiem. Iemesli lidojumu biļešu izmaksu samazināšanai: · Lielākai daļai uzņēmumu sakarā ar tautsaimnieciskās attīstības lejupslīdi ir jāietur taupības kurss un līdz ar to daudzi darījumu ceļojumi tiek atcelti. Uzņēmumi tagad aizvien biežāk iegādājas ekonomiskās klases lidojumu biļetes ierasto biznesa klases vietā. · Lidojumu tirgus ir piesātināts un ievērojami paplašinās lēto lidojumu lidsabiedrību piedāvājumi. · Lidsabiedrības, pirms lidot ar tukšām lidmašīnām, tomēr izlemj labāk samazināt biļešu cenas (tagad arī darījumu ceļotājiem) un palielināt lidmašīnu noslogojumu. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«JetBlue» tiek atzīta par labāko amerikāņu lidsabiedrību

Aivars Mackevics [email protected], 18.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptaujas gaitā, kurā piedalījās vairāk nekā 2 600 pasažieri, JetBlue Airways ir saņēmusi visaugstāko novērtējumu amerikāņu lidsabiedrību vidū. Aptauja tika veikta no 2004.gada maija līdz oktobrim. Pasažieri apmierinātību ar lidsabiedrībām vērtēja pēc sekojošiem parametriem, proti, reģistrācija, nosēšanās, izkāpšana, biļešu iegādāšanās un saraksts, lidmašīnas interjers, pakalpojumi lidojuma laikā (ēdināšana, izklaide un citi) un ekipāžas darbs. JetBlue ieguva 783 balles no 1000 iespējamām. Īpaši augstu novērtējumu lidsabiedrība ieguva par salonu interjeru un pakalpojumiem lidojuma laikā. Otrajā vietā ierindojās Southwest, kura atšķīrās ar kvalitatīvu biļešu rezervēšanu un ekipāžu darbu. Trešajā vietā — lidsabiedrība Delta. Kopumā pētījums pierādīja, ka pasažieri ir apmierināti vairāk ar lidsabiedrību apkalpošanu biļešu pārdošanas un reģistrācijas laikā nekā ar apstākļiem lidmašīnas salonos. Vislielāko neapmierinātību izsauca mazais attālums starp sēdekļiem, pakalpojumu un rokas bagāžas glabāšanas vietu nepietiekamība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

American Airlines un US Airways veidos pasaulē lielāko aviokompāniju

Jānis Rancāns, 14.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviokompānijas American Airlines un US Airways paziņojušas par apvienošanos, kuras rezultātā tiks izveidota pasaulē lielākā lidsabiedrība. Darījumu jau apstiprinājušas abu kompāniju direktoru padomes.

Darījuma vērtība aplēsta 11 miljardu ASV dolāru apmērā. Prognozēts, ka apvienotā aviokompānija saglabās nosaukumu American Airlines, bet vadīs to US Airways izpilddirektors Dougs Pārkers (Doug Parker).

Apvienotās aviokompānijas rīcībā nonāks 900 lidmašīnu un katru dienu lidsabiedrība izpildīs 3,2 tūkstošus lidojumu. Pēc apvienošanās kompānijā strādās aptuveni 95 tūkstoši cilvēku.

ASV avionozare pēdējo piecu gadu laikā pieredzējusi jau vairākas lidsabiedrību apvienošanās – līdzīgus darījumus iepriekš noslēgušas Delta ar Northwest, United ar Continental un Southwest Airlines Co. ar AirTran. Tiek prognozēts, ka nozares konsolidācijas sekmēs biļešu cenu pieaugumu. Kopš 2009. gada ASV aviokompāniju biļešu cenas palielinājušās par 11 procentiem, vēsta AP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Delta Airlines» lido uz bankrotu

Aivars Mackevics [email protected], 05.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV lidsabiedrības akciju cena biržā tikai pēdējo dienu laikā ir kritusies par 15% un Delta koncerna vadītājs Geralds Grinsteins ir paziņojis, ka neizdosies ASV trešo lielāko lidsabiedrību glābt no maksātnespējas procesa. Kopš 2001. gada kompānija ir zaudējusi 10 miljardus ASV dolāru un 23 000 darbinieku. Arī algu budžets ir ievērojami samazināts - vairāk kā par 1 miljardu ASV dolāru. Taupības rezerves ir izsmeltas. Gaisa satiksmes eksperti iesaka kompānijai nekavējoties pārdot reģionālās lidsabiedrības Comair un Atlanta Southeast Airlines. Likviditātes problēmas tiek paredzētas uz rudens sākumu (oktobris). Arī otrajai lielākajai ASV lidsabiedrībai United Airlines neveicas ar biznesu kā plānots. Pašlaik lidsabiedrība cīnās par izdevīgākiem noteikumiem attiecībā uz 130 lidmašīnu lizinga finansēšanu un banku kreditēšanu 2,5 miljardu ASV dolāru vērtībā. ASV lielākā lidsabiedrība American krīzes augstāko punktu ir pārvarējusi 2003. gadā, taču sīvā konkurence no zemo izmaksu lidsabiedrībām Southwest vai Jetblue rada problēmas ar pasažieru apkalpošanu Lossandzelosā, Denverā, Čikāgā vai Vašingtonā. ASV lidsabiedrības cīnās ar augstajām degvielas cenām un pensiju līgumiem miljardu lielumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrība Delta Air Lines paziņo par jaunas lēto lidojumu aviosabiedrības dibināšanu

Aivars Mackevics [email protected], 22.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Delta Air Lines paziņo par jaunas lēto lidojumu aviosabiedrības dibināšanu, kura ar 36 Boeing 757 lidmašīnām uzsāks savu darbību nākošā gada sākumā. Jaunā lidsabiedrība piedāvās savus pakalpojumus vispirms ASV ziemeļaustrumos. Lidsabierības pamatu veidos 1996. gadā dibinātais meitas uzņēmums Delta Express, kura iesaistīsies konkurencē ar lidsabiedrībām Southwest Airlines un JetBlue Aieways. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ķīnas valdība nolemj valstī samazināt lidsabiedrību skaitu līdz trim

Aivars Mackevics [email protected], 15.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas valdība ir nolēmusi radikāli pārkārtot gaisa satiksmes sektoru valstī, nosakot ka nākotnē būš tikai trīs lidsabiedrības – Air China, China Eastern un China Southern. Pārējām lidsabiedrībām būtu jāpievienojas ar šīm trim aviokompānijām. Lidsabiedrība China Southwest un China National Aviation Corporation sadarbosies ar Air China. Savukārt China Eastern apvienos Northwest Air un Yunnan Air. Lidsabiedrība China Southern kā trešā lielākā kompānija vadīs Northern Airlines un Xinjiang Airlines. Pārējām 15 mazākajām aviokompānijām būs jāizšķiras par savu piederību. Patreiz Ķīnas lidsabiedrības spēcīgi attīstās atšķirībā no pasaules kopējām tendencēm. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas lielākais aviokoncerns Lufthansa kļūst par trešo spēcīgāko pasaulē

Aivars Mackevics [email protected], 19.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc britu specializētā žurnāla “Flight International” analīzes koncerns Lufthansa pēc apgrozījuma 2001. gadā ir trešā lielākā aviosabiedrība pasaulē aiz American Airlines-Gruppe AMR un United Airlines. Vēl 2000. gadā Lufthansa ieņēma tikai piekto vietu lidsabiedrību vidū. Apgrozījuma konkurencē AMR sasniedza 18,96 miljardus ASV dolāru, United Airlines 16,14 miljardi un Lufthansa 14,96 miljardi ASV dolāru. Trešo vietu Lufthansai zaudēja Delta Air Lines un Japan Airlines. 2001. gadā visvairāk pasažieru ir apkalpojusi amerikāņu sabiedrība Delta Air Lines — 104,9 miljons cilvēku. American Airlines apkalpoja 80,7 miljonus, United Airlines – 75,4 miljonus, lēto lidojumu lidsabiedrība Southwest Airlines – 64,6 miljonus. Kravu un pasta pakalpojumos dominējošā lidsabiedrība ir amerikāņu FedEx Express ar 11,106 miljardiem tonnu kilometriem. Otrajā vietā Lufthansa ar 7,081 miljardiem, UPS ar 5,958 un Singapore Airlines ar 5,954 miljardiem tonnu kilometriem. Lielākā gaisa flote ar 865 lidmašīnām ir American Airlines, Delta Air Lines 557 un United Airlines 535 lidmašīnas. Eiropā vislielākā flote ir British Airways ar 249 lidmašīnām, Air France – 239 un Lufthansa – 212 lidmašīnas. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Swiss International Air Lines pārtrauks lidojumus no lidostas Rīga

LETA, 07.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss International Air Lines plānojusi pārtraukt lidojumus no lidostas Rīga, aģentūru LETA informēja lidostā.

Lidosta Rīga ir saņēmusi informāciju par lidojumu pārtraukšanu līdz ar 2016.gada vasaras lidojumu saraksta ieviešanu.

Lidsabiedrība aģentūrai LETA skaidro, ka šāds lēmums pieņemts, pamatojoties uz attiecīgajiem tirgus nosacījumiem un tā potenciālu. Uzņēmums regulāri izvērtējot un pārvērtējot savus galamērķus. Ņemot vērā ar pieprasījumu saistītās korekcijas lidsabiedrības tīklā, nolemts pagaidām apturēt pakalpojumus Rīgā.

Kā ziņots, Šveices lidsabiedrība Swiss International Air Lines pērn martā sāka reisus starp Cīrihi un Rīgu un abas pilsētas savienoja trīs reizes nedēļā.

Toreiz Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks skaidroja, ka Šveices lidsabiedrības Swiss International Air Lines ienākšana Rīgas lidostā ir ilgstošu pārrunu rezultāts, jo Latvijas puse ir vairākkārt mēģinājusi šo lidsabiedrību piesaistīt lidostai, un tagad tiek prognozēts, ka lidsabiedrība veiksmīgi startēs. Viņš iezīmēja potenciālos lidsabiedrības klientus - slēpotgribētājus, tūristus un uzņēmējus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" publiskojusi savu lidojumu grafiku gaidāmajai vasaras sezonai, kas sāksies 2021. gada 28. martā. Lidsabiedrība plāno savienot Rīgu ar 65 galamērķiem savā maršrutu tīklā un uzsākt lidojumus piecos jaunos maršrutos.

"Mūsu darbinieku un pasažieru drošība un veselība bijusi un būs pati svarīgākā. Mēs redzam, ka cilvēki ilgojas pēc ceļošanas. Es ticu, ka pieprasījums pēc lidojumiem sāks pieaugt turpmākajos mēnešos, līdzko tiks ieviesti uzticami risinājumi, tostarp vakcīnas un plašāka testēšana, lai ierobežotu Covid-19 izplatību. Lai arī lidošana noteikti būs citāda, mēs paredzam, ka līdz nākamajai vasarai ar noteiktiem ierobežojumiem būs pieejamas plašākas ceļošanas iespējas. Kā vadošajam savienojamības nodrošinātājam Baltijā, mums jābūt gataviem šim brīdim, tāpēc mēs jau tagad esam publiskojuši savu plānoto grafiku. Mēs turpināsim nodrošināt lidojumus uz dažādiem nozīmīgiem biznesa, kā arī populāriem atpūtas galamērķiem," norāda "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa atbildība par situāciju nacionālajā lidsabiedrībā Air Baltic Corporation (airBaltic) saskaņā ar esošo akcionāru līgumu ir jāuzņemas kompānijas privātajam akcionāram un tās vadītājam Bertoltam Flikam, šodien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš uzsvēra, ka saskaņā ar 2009.gadā noslēgto akcionāru līgumu lidsabiedrības vadība ir privāto akcionāru rokās. «Pilna atbildība ir jāuzņemas privātajiem akcionāriem, kas ir pilnībā atbildīgi par airBaltic valdes vienpersoniski pieņemtajiem lēmumiem,» uzsvēra Augulis.

Ministrs piebilda, ka, ja patlaban viņam būtu jāparaksta šāds akcionāru līgums, tad viņš to, visticamāk, nedarītu. «Tomēr mums ir jāapzinās visas tiesiskās sekas, ko paredz esošais akcionāru līgums,» piebilda Augulis.

Viņš sacīja, ka patlaban visas spekulācijas par finanšu situāciju airBaltic ir bez pamata. «Uzņēmumā notiek audits, un tā rezultāti valdībai tiks ziņoti pēc 4.jūlija. Ir skaidrs, ka līdz 2012.gadam lidsabiedrībā būs nepieciešami ieguldījumi lidmašīnu flotes nomaiņai, tāpēc valdībai pēc auditoru ziņojuma uzklausīšanas būs jāpieņem lēmums, vai valstij kā airBaltic lielākajai akcionārei šajā procesā jāiesaistās vai nē,» skaidroja Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru