Transports un loģistika

Lidsabiedrības Finnair un American Airlines veidos ciešāku kooperāciju

Aivars Mackevics [email protected], 13.08.2002

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrības Finnair un American Airlines ir nolēmušas veidot ciešāku kooperāciju mārketinga, servisa un lidojumu maršrutu jomā. Abas šīs lidsabiedrības ietilpst lidsabiedrību aliansē Sky, tāpēc, lai uzlabotu konkurētspēju tās drīkst savus piedāvājumus saskaņot savā starpā. Starp ASV un Somiju pastāv līgums (Open-Sky) no 1995. gada, kurš atļauj šādu ciešāku sadarbību starp abām lidsabiedrībām. Finnair vasaras sezonā katru dienu lido starp Helsinkiem un Ņujorku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» tendence - augšupejoša

Aivars Mackevics [email protected], 28.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somu lidsabiedrība Finnair 2003. gada decembrī sasniedza pozitīvus rādītājus visās savās satiksmes nozarēs darbībās. Finnair līniju lidojumu maršrutos palielinājās veikto pasažierkilometru skaits par 19,6%. Pavisam tika pārvadāti 450 500 pasažieri (+5,5%). Turpretī sēdvietu noslogojums lidmašīnās sasniedza 3,8 procentpunktus virs iepriekšējā gadā mēneša vērtības. Īpaši palielinājās pasažieru skaits Āzijas lidojumu maršrutos (+38,5%), kur sēdvietu noslogojums sasniedza 78,3%. Pavisam palielinājās pieprasījums par 9% gan lidojumu līniju maršrutos, gan čarterlidojumu satiksmē, bet kapacitāte palielinājās par 6,3%. Tas nodrošināja sēdvietu noslogojumu par 74,4% (+1,9%). No 2003. gada janvāra līdz decembrim pieauga pārdoto pasažierkilometru skaits par 1,1% salīdzinājumā ar 2002. gadu, bet kapacitāte palielinājās par 4,4%. Finnair sēdvietu noslogojums sasniedza 69,6% (-2,3 procentpunkti), bet apkalpoto pasažieru skaits sasniedza 6 849 100 (-3,5%). 2003. gada pirmajā ceturksnī lidsabiedrības darbību negatīvi ietekmēja Irākas karš, bet otro ceturksni – SARS epidēmija. Uzlabojumi tika sasniegti tikai 2003. gada trešajā ceturksnī, bet gada pēdējā ceturksnī Finnair ieviesa jaunu tarifu sistēmu un veica kampaņu, kas bija veltīta lidsabiedrības 80 gadu jubilejai. 2003. gada pēdējos mēnešos gaisa satiksmes industrijā palielinājās kapacitātes un notika sīva cenu cīņa, kā rezultātā ievērojami samazinājās vidējais cenu līmenis. Kopš 2003. gada janvāra lidsabiedrības Finnair atskaitēs parādās arī Finnair meitas uzņēmums - lidsabiedrība Aero Airlines AS, kura pārņēma Finnair (kopš 01.06.2002) lidojumus starp Helsinkiem un Tallinu. Pavisam Aero Airlines AS pagājušajā gadā pārvadāja 9 700 pasažierus (-0,5%), bet noslogojums sasniedza 50,2% (-8,5 punkti). 2003. gada novembrī Finnair pārņēma 85% no zviedru lidsabiedrības Nordic Airlink akcijām. Un jau pirmajā pilnajā mēnesī lēto lidojumu lidsabiedrība apkalpoja 43 400 pasažierus no savas bāzes lidostas Stokholmas uz Oslo, Kopenhāgenu un Lulea. Sākot no šī gada Nordic Airlink pārvadāto pasažieru skaits tiks integrēts arī lidsabiedrības Finnair grupas kopējo rezultātu uzskaitē. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noskaidrotas Eiropas punktuālākās lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 18.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviena no Eiropas lidsabiedrībām neuzsāk savus lidojumus ar 100% precizitāti, liecina Association of European Airlines (AEA) veiktais punktualitātes tests, kura gaitā tika aptaujātas 27 Eiropas lidsabiedrības. Šajā testā vislielāko izlidošanas laika precizitāti uzrādīja lidsabiedrība Finnair (90,9%), turpretī islandiešu lidsabiedrība Icelandair (69,9%) ieņēma saraksta noslēdzošo pozīciju. Lidostās pasažierus aicina ierasties pie „izejas“ vēlākais 30. minūtes pirms izlidošanas, lai varētu laicīgi iekāpt lidmašīnā. Ja kāds no pasažieriem neievēro šo laiku, tad vidēji lidsabiedrībai jārēķinās ar pusstundas kavēšanos.Aizkavēšanās līdz 15 minūtēm tiek uzskaitīta kā „on-time“, tas ir, netika pieskaitīta kā kavējums. 1. Finnair (Somija) 90,9/90,4 (1. vieta)* 1. Luxair (Luksemburga) 90,9/netiek veikti 3. SN Brussels Airlines (Beļģija) 89,6/82,8 (3. vieta) 4. Tarom Romanian Airlines (Rumānija) 89,2/netiek veikti 5. SAS Scandinavian Airlines88,7/81,9 (4. vieta) 6. Deutsche Lufthansa AG87,2/80,2 (6. vieta) 7. Cyprus Airways (Kipra) 87,1/netiek veikti 8. Air France (Francija) 86,2/71 (14.vieta) 9. bmi British Midland (Lielbritānija) 86,1/77,4 (10. vieta) 10. CSA Czech Airlines (Čehija) 85,2/85 (2. vieta) 11. Malev Hungarian Airlines (Ungārija) 84,7/69,1 (16. vieta) 12. Adria Airways (Slovēnija) 83,7/netiek veikti 13. Iberia (Spānija) 82,4/73,1 (11. vieta) 14. JAT Airways (Serbija) 81,8/netiek veikti 15. Air Malta (Malta) 81,5/netiek veikti 16. Alitalia (Itālija) 81,4/77,9 (9. vieta) 17. Austrian Airlines (Austrija) 81,3/72,8 (12. vieta) 18. Swiss International Airlines (Šveice) 80,9/79 (8. vieta) 19. TAP Air Portugal (Portugāle) 73,6/72,1 (13. vieta) 20. KLM Royal Dutch Airlines (Nīderlande) 80,4/81,9 (4. vieta) 21. Croatia Airlines (Horvātija) 79,9/netiek veikti 22. LOT Polish Airlines (Polija) 78,8/45,7 (20. vieta). 23. British Airways (Lielbritānija) 77,5/80,1 (7. vieta) 24. Turkish Airlines (Turcija) 76,4/66,1 (17. vieta) 25. Spanair (Spānija) 73,7/59,6 (18. vieta) 26. Olympic Airlines (Grieķija) 71,2/59,2 (19. vieta) 27. Icelandair (Island) 69,9/70,8 (15. vieta) *Vieta. Lidsabiedrība (Valsts) Precizitāres % īso un vidējo lidojumu maršrutos/ Precizitāres % garo lidojumu maršrutos (ieņemtā vieta garo maršrutu precizitātes vērtējumā)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strīds starp Somijas nacionālo aviokompāniju Finnair un Latvijas aviopārvadātāju airBaltic par Somijas lidsabiedrības Finncomm pārņemšanu uzņēmis jaunus apgriezienus pēc tam, kad Finncomm apstiprināja plānu pārtraukt vairākus iekšzemes lidojumus, kas Finnair varētu radīt vairāku miljonu eiro zaudējumus, atsaucoties uz Somijas izdevumu Helsingin Sanomat, ziņo BBN.

Līgums, kurš noslēgts starp abām somu kompānijām 1998. gadā, paredz, ka Finncomm vadā Finnair pasažierus no provinciālajām lidostām uz galveno lidostu Helsinkos, kur tos tālāk apkalpo Finnair. Gadījumā, ja Somijas nacionālais aviopārvadātājs zaudētu šo Finncomm pakalpojumu, Finnair īstermiņa varētu saskarties ar aptuveni 20 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.

Finncomm norāda, ka sarunas ar Somijas nacionālo aviokompāniju par noteikumiem attiecībā uz turpmākajiem plāniem attiecībā uz pakārtoto aviosatiksmi nav nesušas vēlamos rezultātus, līdz ar ko Finncomm pārtrauc savu darbību nerentablajos maršrutos, paskaidrojot, ka turpmāk lidsabiedrība koncentrēsies uz ienesīgākiem maršrutiem. Zināms, ka patlaban Finncomm plānos ir pārtraukt lidojums uz trim provinciālajām lidostām Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija Small Planet Airlines meklē pircēju savam finanšu grūtībās nonākušajam meitasuzņēmumam Vācijā, ziņo aģentūra Reuters.

Small Planet Airlines meitasuzņēmums Vācijā, kura nosaukums arī ir Small Planet Airlines, šonedēļ iesniedza Vācijas tiesā maksātnespējas pieteikumu un veiks restrukturizāciju. Aviokompānija turpina darboties un veic ieplānotos reisus.

«Notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, un šajos jaunajos apstākļos tās ir kļuvušas intensīvākas,» Reuters citē tiesas ieceltā Small Planet Airlines Vācijas meitasuzņēmuma administratora Joahima Foigta-Zalusa teikto.

Administrators norādīja, ka līdz šim iespējamos pircējus atbaidījuši aviokompānijas lielie parādi. To summu lidsabiedrība neatklāj.

«Tagad jautājums ir par to, vai mēs spējam samazināt šīs saistības maksātnespējas procesa gaitā, lai jaunais investors atkal var pacelties gaisā ar Small Planet,» aģentūrai Reuters teicis Foigts-Zaluss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Parex banka sākusi piedāvāt jauno American Express Blue kredītkarti

Ieva Mārtiņa [email protected], 13.10.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parex banka sākusi jaunas kredītkartes – American Express Blue izdošanu Latvijā, Db informēja bankā. Parex bankas American Express Blue kredītkarte apvieno sevī modernus risinājumus: kredītu trīs mēnešalgu apmērā, iespēju izmantot 45 kredītbrīvdienas un iespēju izvēlēties kredīta atmaksas veidu – atmaksāt visu kredītsummu uzreiz vai pakāpeniski, īpašu darījumu drošību, apdrošināšanas pakalpojumus, īpašu klientu servisu, papildu atlaides un bonusus, norēķinoties ar kredītkarti. “Parex bankas American Express Blue kredītkarte sniedz jaunas iespējas Latvijas iedzīvotājiem. Jaunais piedāvājums ir piemērots visplašākajam klientu lokam. American Express Blue kredītkarte līdz šim ir bijusi ļoti pieprasīta vairāk nekā 20 pasaules valstīs, un mūsdienu dinamiskajā dzīves ritmā tā piedāvā virkni priekšrocību, kas apmierina daudzu Latvijas iedzīvotāju vajadzības, vēlmes un prasības,” saka Parex bankas Maksājumu karšu daļas vadītājs Andris Riekstiņš. Parex bankas jaunā American Express Blue kredītkarte ir aizsargāta pret krāpnieciskiem darījumiem. Tās lietotājiem tiek nodrošināts serviss: pirkumu aizsardzība – tiek kompensētas bojātas vai nozagtas preces ar vērtību virs 30 eiro, bet ne vairāk kā 1000 eiro par vienu preci, vai arī par kopējo vērtību līdz 20 000 eiro gadā. Klienta pašrisks gadījumā, ja karte tiek izmantota krāpnieciskiem mērķiem, ir 150 latu. Savukārt American Express® Selects īpašā piedāvājumu programma, kas darbojas visā pasaulē, kartes lietotājiem dod iespēju iepirkties ar ievērojamām atlaidēm gan Latvijā, gan visā pasaulē. Ar Parex bankas American Express Blue kredītkarti var veikt pirkumus vairāk nekā 4000 tirdzniecības vietās Latvijā – veikalos, degvielas uzpildes stacijās, viesnīcās un restorānos. Ar American Express Blue var norēķināties par pirkumiem un pakalpojumiem visā pasaulē. Tāpat American Express kartes īpašniekiem ir pieejami vairāk nekā 600 000 bankomātu skaidras naudas izņemšanai visdažādākajās pasaules valstīs. American Express ir daudzfunkcionāla pasaules mēroga ceļojumu un finanšu pakalpojumu kompānija, kas dibināta 1850. gadā. Parex banka ir viena no Baltijas valstu komercbanku sektora līderēm. Parex banka ir vienīgais American Express sadarbības partneris Latvijā, kam ir tiesības emitēt American Express kredītkartes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Parex banka: American Express karšu īpašniekiem jāuztraucas nav

, 03.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

American Express un Parex banka šodien paziņoja, ka Parex banka turpinās emitēt American Express kartes Latvijas patērētājiem, kā arī paplašināt to uzņēmumu skaitu, kas pieņem apmaksai kartes American Express, informē Parex bankas Korporatīvo komunikāciju speciālists Viktors Zaķis.

Latvijas patērētāji varēs joprojām izmantot American Express kartes pirkumu veikšanai, savukārt tirgotāji pieņemt tās veikto pirkumu apmaksai.

"Latvija ir viens no primārajiem tirgiem American Express karšu izlaišanai reģionā. Parex banka jau divus gadus emitē mūsu kartes un šajā periodā ir sasniegusi izcilus rezultātus, piedāvājot augstas kvalitātes produktus un piesaistot lojālus klientus ar augstu pirktspēju tirgošanas uzņēmumiem kas sadarbojas ar American Express," paziņoja Peter Wright, American Express viceprezidents. "Parex banka ir lielisks partneris un mēs noteikti turpināsim sadarbību, lai attīstītu American Express produktus un pakalpojumus, kas radīti, lai apmierinātu Latvijas patērētāju un tirgotāju augošās vajadzības."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija «Small Planet Airlines», kas jau restrukturizē savus uzņēmumus Vācijā un Polijā, veiks arī Lietuvas uzņēmuma restrukturizāciju, un tāpēc vērsusies tiesā.

«Small Planet Airlines» norāda, ka Lietuvas uzņēmuma darbības turpināšanai nav nepieciešams investors, tomēr ir sākusi to meklēt.

Kompānija arī uzsver, ka restrukturizācija Lietuvā atšķirsies no restrukturizācijas Vācijā un Polijā.

«Abās šajās valstīs kompānijas nespēja kontrolēt paplašināšanos un izmaksu pieaugumu, un tāpēc mēs tur šoruden sākām restrukturizāciju. Vācijas un Polijas kompāniju reorganizācijas dēļ »Small Planet Airlines« Lietuvā nesaņems ieņēmumus par pakalpojumiem no šiem uzņēmumiem, tāpēc tā centīsies samazināt infrastruktūru un arī aizsargāt savu darbību no ārējo pakalpojumu sniedzēju prasībām,» teikts «Small Planet Airlines» paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic apsūdz Finnair piederošo Estravel publiskos apvainojumos lidsabiedrībai

Gunta Kursiša, 01.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība airBaltic protestē pret somu aviokompānijai Finnair piederošās ceļojumu aģentūras Estravel publiski izteiktajam aicinājumam neizmantot airBaltic pakalpojumus, vēsta BBN.

«airBaltic jau iepriekš ir pieredzējusi naidīgumu no Finnair puses. Visuzskatāmāk tas bija vērojams pagājušā gada vasarā, kad notika sarunas par airBaltic un Finnair darījumu. Mūs nepārsteidz, ka Finnair piederošā ceļojumu aģentūra mums uzbrūk, izmantojot Latvijas politiķu publiskās spekulācijas pirmsvēlēšanu atmosfērā,» medijam norādījis Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

Lielākā daļa Estravel akciju pieder uzņēmumam Soumen Matkatoimisto Oy, kas savukārt pieder Finnair.

Pagājušā gada vasarā norisinājās strīds starp Somijas nacionālo aviokompāniju Finnair un Latvijas aviopārvadātāju airBaltic par Somijas lidsabiedrības Finncom pārņemšanu. Septembrī tika paziņots par Finncom daļas pārdošanu Finnair.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas lielākais aviokoncerns Lufthansa kļūst par trešo spēcīgāko pasaulē

Aivars Mackevics [email protected], 19.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc britu specializētā žurnāla “Flight International” analīzes koncerns Lufthansa pēc apgrozījuma 2001. gadā ir trešā lielākā aviosabiedrība pasaulē aiz American Airlines-Gruppe AMR un United Airlines. Vēl 2000. gadā Lufthansa ieņēma tikai piekto vietu lidsabiedrību vidū. Apgrozījuma konkurencē AMR sasniedza 18,96 miljardus ASV dolāru, United Airlines 16,14 miljardi un Lufthansa 14,96 miljardi ASV dolāru. Trešo vietu Lufthansai zaudēja Delta Air Lines un Japan Airlines. 2001. gadā visvairāk pasažieru ir apkalpojusi amerikāņu sabiedrība Delta Air Lines — 104,9 miljons cilvēku. American Airlines apkalpoja 80,7 miljonus, United Airlines – 75,4 miljonus, lēto lidojumu lidsabiedrība Southwest Airlines – 64,6 miljonus. Kravu un pasta pakalpojumos dominējošā lidsabiedrība ir amerikāņu FedEx Express ar 11,106 miljardiem tonnu kilometriem. Otrajā vietā Lufthansa ar 7,081 miljardiem, UPS ar 5,958 un Singapore Airlines ar 5,954 miljardiem tonnu kilometriem. Lielākā gaisa flote ar 865 lidmašīnām ir American Airlines, Delta Air Lines 557 un United Airlines 535 lidmašīnas. Eiropā vislielākā flote ir British Airways ar 249 lidmašīnām, Air France – 239 un Lufthansa – 212 lidmašīnas. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

American Airlines un US Airways veidos pasaulē lielāko aviokompāniju

Jānis Rancāns, 14.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviokompānijas American Airlines un US Airways paziņojušas par apvienošanos, kuras rezultātā tiks izveidota pasaulē lielākā lidsabiedrība. Darījumu jau apstiprinājušas abu kompāniju direktoru padomes.

Darījuma vērtība aplēsta 11 miljardu ASV dolāru apmērā. Prognozēts, ka apvienotā aviokompānija saglabās nosaukumu American Airlines, bet vadīs to US Airways izpilddirektors Dougs Pārkers (Doug Parker).

Apvienotās aviokompānijas rīcībā nonāks 900 lidmašīnu un katru dienu lidsabiedrība izpildīs 3,2 tūkstošus lidojumu. Pēc apvienošanās kompānijā strādās aptuveni 95 tūkstoši cilvēku.

ASV avionozare pēdējo piecu gadu laikā pieredzējusi jau vairākas lidsabiedrību apvienošanās – līdzīgus darījumus iepriekš noslēgušas Delta ar Northwest, United ar Continental un Southwest Airlines Co. ar AirTran. Tiek prognozēts, ka nozares konsolidācijas sekmēs biļešu cenu pieaugumu. Kopš 2009. gada ASV aviokompāniju biļešu cenas palielinājušās par 11 procentiem, vēsta AP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

US Airways un United Airlines kooperējas, lai izdzīvotu

Aivars Mackevics [email protected], 29.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Abas amerikāņu lidsabiedrības US Airways un United Airlines vēlas kooperēties, lai pārvarētu finansiālās problēmas. Pašlaik sadarbība ir noslēgta attiecībā uz kopējo lidojuma numuru, daudzlidotāju programas abpusēja atzīšana un citi pakalpojumi. Abas lidsabiedrības vēlas saglabāt savu neatkarību attiecībā uz cenām un lidojuma plāniem. Abu lidsabiedrību stratēģiskie mērķi ir caur aliances partneri paplašināt piedāvājumu klāstu iekšzemes lidojumos. United Airlines ir spēcīgas pozīcijas ASV rietumu daļā, bet US Airways - ASV austrumu piekrastē. Tirgus daļas United Airlines ir otrā lielākā ASV lidsabiedrība ar 17,43% tirgus daļu pēc American Airlines un US Airways pieder 6,8% tirgus daļas, kas kopā radītu 24,2%. Tas ļautu abām aviokompānijām kopā apsteigt American Airlines, kurai pašlaik pieder 19,6% tirgus daļas. Šī vienošanās starp abām kompānijām ASV tirgū ir otrā lielākā. Patreiz ar līdzīgu vienošanos strādā lidsabiedrības Northwest un Continental Airlines. 2000. gada vidū United Airlines vēlējās US Airways nopirkt, taču ASV konkurences iestāde liedza. Kooperācijas rezultātā US Airways ir iespēja kļūt par lidsabiedrību apvienības Star Alliance dalībnieci, kura varētu nostiprināt savas pozīcijas ASV austrumu piekrastē. Finanses Lidsabiedrība United Airlines šā gada otrajā kvartālā uzrādīja 341 miljonu ASV dolāru lielus zaudējumus. Lidsabiedrībai var rasties likviditātes problēmas, jo uzņēmuma kasē bija tikai 2 miljardi ASV dolāru tekošas naudas. LidsabiedrībaUS Airways otrajā kvartālā zaudēja 248 miljonus ASV dolāru un "Cash" reserves bija tikai 602 miljoni dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» Grupai panākumi

Aivars Mackevics [email protected], 16.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finnair satiksme, mērīta pasažieru nolidotajos kilometros, 2005. gada jūlijā palielinājusies par 10,5%. Visas Finnair Group lidsabiedrības kopā pārvadāja 703 700 pasažieru, kas ir par 10,1% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Plānotajā starptautiskajā satiksmē pasažieru skaits pieaudzis par 16,1%. Salīdzinot ar pagājušā gada jūliju, Finnair satiksme pieaugusi par 9,8%. Pārvadāto pasažieru skaits bija 550 000 – pieaugums par 9,7%. Tūrisma satiksme pieauga par 12,3%, bet pārvadāto tūristu skaits – par 11,7%. Finnair Tallinā bāzētais meitas uzņēmums Aero AS pārvadāja 44 700 pasažieru (+405,8%) maršrutos starp Helsinkiem, Baltijas valstu galvaspilsētām un Ziemeļsomiju. Jūlijā Stokholmā bāzētā lidsabiedrība FlyNordic turpināja iegūt tirgus daļas un pārvadāja 95 900 pasažieru (+212,6%). Aero un FlyNordic rezultāti attiecīgi iekļauti Finnair Group kopējos rezultātos. 91,6% Finnair reisu 2005. gada jūlijā veikti bez kavēšanās. Visu darbību precizitāte sasniedza 89,9%. Saskaņā ar Eiropas Lidsabiedrību asociācijas statistiku Finnair reisi ir precīzākie Eiropā. Kravas satiksme palielinājās par 9,7% pēc pārvadātajām kravas tonnām. Plānotās satiksmes pieaugums bija +6,2%. Pieaugums Āzijas satiksmē sasniedza 15,9%. Eiropas satiksmes apjoms samazinājās par 3,0%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības, kas pazaudē vismazāk bagāžas

Aivars Mackevics [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības pazaudē katra 50. pasažiera koferi. Neatkarīgi no tā vai tas paliek personas izlidošanas vietā vai tiek samainītas un tas aizlido pavisam citā virzienā, tas nav patīkams brīdis nevienam pasažierim. Šāda situācija var rasties, taču tā nevajadzētu būt! Viss atkarīgs kuras lidsabiedrības pakalpojumus Jūs izmantojiet. Eiropas lidsabiedrību savienība (AEA) tika apsekojusi dažādas lidojumu maršrutus. Rezultātā vislabākos rādītājus uzrādīja lidsabiedrība Air Malta, kura pazaudēja 3 koferus uz 1000 pasažieriem. Lidsabiedrību vidēji pazaudētie koferi uz 1000 pasažieriem: 1. Air Malta 2,9 2. Turkish Airlines 4,6 3. Tarom Romanian Airlines 6,6 4. Spanair 7,8 5. Icelandair 8,4 6. SN Brussels Airlines 8,8 7. Malev Hungarian Airlines 8,9 8. Swiss International Airlines 10,4 9. Adria Airways 10,9 10. SAS Scandinavian Airways 11,3 11. Iberia 11,5 12. CSA Czech Airlines 11,9 13. Finnair 11,9 14. Croatia Airlines 12 15. LOT Polish Airlines 12,5 16. Cyprus Airways 13,8 17. Air France 14,9 18. bmi (British Midland) Airways 15,1 19. Luxair 15,8 20. TAP Portugal 16 21. British Airways 18,3 22. Lufthansa 18,6 23. Austrian Airways 18,8 24. KLM Royal Dutch Airlines 22,3

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair streika dēļ spiests atcelt vairāk nekā 100 reisu

Ritvars Bīders, 30.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālais aviopārvadātājs Finnair otrdien, 30. novembrī, atcēlis vairāk nekā 100 iekšzemes un starptautisko reisu, jo kompānijas lidmašīnu apkalpes darbinieki pieteikuši streiku.

«Mūsu prioritāte ir lidot uz galvenajiem galamērķiem, piemēram, Stokholmu, Parīzi, Briseli, Kopenhāgenu un Diseldorfu,» norādījusi Finnair pārstāve Hanna-Kaisa Nurmi, piebilstot, ka arī brīvdienu čārterreisi, visticamāk, notiks pēc ierastā grafika.

Starp atceltajiem reisiem ir lidojumi uz Sanktpēterburgu, Ņujorku, Londonu, Bankoku un Tallinu.

Finnair pārstāve atzīst, ka arī trešdien, 1. decembrī, aviokompānijai, visticamāk, nāksies atcelt tikpat daudz reisu, cik 30. novembrī, taču tas esot atkarīgs no sarunām starp kompāniju un arodbiedrību.

Streiki ietekmēs arī SAS piederošās Somijas meitas uzņēmuma Blue1 darbība, taču šī kompānija turpinās nodrošināt 60 līdz 70 % no paredzētajiem lidojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic meita Baltic Airlines cīnīsies ar Krājbanku

Māris Ķirsons, Līva Melbārzde, 06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Baltic Airlines vērsies Rīgas apgabaltiesā ar prasību pret a/s Latvijas krājbanku, apstrīdot komercķīlas tiesību izlietošanu.

To sarunā ar DB atzina 100% airBaltic meitas kompānijas SIA Baltic Airlines valdes loceklis Alnis Vītols. «Prasības pieteikumu tiesā iesniedzu ar mērķi, aizstāvēt kompānijas Baltic Airlines intereses,» sacīja A. Vītols. Viņš uzsver, ka pārsūdz Latvijas krājbankas realizēto Baltic Airlines nevis airBaltic komercķīlu. «Sīkākas pārsūdzības detaļas es jums pat gribot nevaru atklāt, jo visas līgumsaistības ir konfidenciālas, es nevaru atklāt ne strīda būtību, ne citu ar šo faktu saistīto informāciju,» piebilst A. Vītols, norādot, ka pārstāv tikai un vienīgi Baltic Airlines, nevis kāda konkrēta mātes kompānijas airBaltic akcionāra intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Labākās pasaules lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 30.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgā britu institūtā Skytrax Research tika apkopoti interneta aptaujas 4,4 miljoni pasažieru no 80 valstīm, kuri vērtēja pasaules 2003. gada lidsabiedrības. Aptaujātie pasažieri par labāko pasaules lidsabiedrību ir atzinuši Cathay Pacific Airways, kura 2002. gadā bija otrajā vietā. Hongkongas lidsabiedrība ir apmainījusies vietām ar Emirates lidsabiedrību no Dubaijas. Trešo vietu nemainīgi ieņem Singapore Airlines, kam seko Malaysia Airlines, kura 2002. gadā nebija nemaz starp labākajām desmit lidsabiedrībām un šogad ir atvirzījusi pagājušā gada uzvarētāju lidsabiedrību British Airways uz sesto vietu. Piekto vietu šogad aizņem lidsabiedrības Qantas,kam attiecīgi seko Swiss, Thai Airways, Air New Zealand un Austrian Airlines. Turpretī labāko desmitnieku ir pametušas lidsabiedrības Continental Airlines, Virgin Atlantic Airways, American Airlines, All Nippon Airways un Air Canada, kas pagājušajā gadā aizņēma vietas no sestās līdz desmitajai, kā arī Lufthansa, kas 2002. gadā bija piektajā vietā. Tātad labākās 2003. gadā ir: 1. Cathay Pacific Airways 2. Emirates 3. Singapore Airlines 4. Malaysia Airlines 5. Qantas 6. British Airways 7. Swiss 8. Thai Airways 9. Air New Zealand 10. Austrian Airlines Avots: Reise&Preise

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair svin uzvaru pār airBaltic cīņā par Finncomm Airlines

Lelde Petrāne, 09.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālais pārvadātājs Finnair un Finncomm Airlines ceturtdien paziņojuši, ka ir vienojušies par sadarbību attiecībā uz lidojumiem, kā arī par Finncomm daļas pārdošanu Finnair. Šī vienošanās liecina par Finnair uzsvaru pār Latvijas aviokompāniju airBaltic, kas arī «meta acis» uz Finncomm, ziņo bbn.

Saskaņā ar Finnair sniegto informāciju tā parakstījusi sākotnējo vienošanos par 20% lielas Finncomm Airlines daļas iegādi.

Finnair par to maksās 10 miljonus eiro.

Finncomm Airlines apgrozījums 2009.gadā bija 86,7 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Finnair piesaista Somijas akcionārus aviokompānijā Flybe Nordic

BNS, 08.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālā lidsabiedrība Finnair paziņojusi, ka ir atradusi jaunus vietējos akcionārus, kas Lielbritānijas zemo cenu aviokompānijas Flybe vietā darbosies ar zaudējumiem strādājošajā lidsabiedrībā Flybe Nordic, ceturtdien vēstīja Somijas sabiedriskā raidorganizācija Yle.

Flybe ir atteikusies no saviem 60% Flybe Nordic akciju, bet Finnair par partneriem piesaistījusi divus Somijas uzņēmumus - investīciju kompāniju G.W. Sohlberg un pagaidu darbiniekus piedāvājošo aģentūru StaffPoint.

Finnair jaunajā kompānijas struktūrā saglabās 40% akciju, StaffPoint piederēs 45% akciju, bet G.W. Sohlberg saņems 15% akciju. Darījumam ir jāiegūst Somijas konkurences padomes apstiprinājums.

Darījuma cena ir viens eiro.

Pagājušā gada beigās Flybe paziņoja, ka par vienu eiro savas akcijas Flybe Nordic pārdos Finnair, ja netiks atrasts cits pircējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Finnair atklāj jaunu lidojumu maršrutu uz Jekaterinburgu

, 27.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais lidojums uz Urālu notiks otrdien, 2.septembrī.

Finnair šī gada 2. septembrī uzsāk pasažieru lidojumus no Helsinkiem uz Jekaterinburgu. Lidojumi tiek plānoti 3 reizes nedēļā ar Airbus A319 lidmašīnām. Jekaterinburga ir jau trešā pilsēta Krievijā pēc Maskavas un Sankt Pēterburgas, kur Finnair veic plānotus lidojumus. No Rīgas Finnair piedāvā avio reisus uz Jekaterinburgu caur Helsinkiem.

Finnair lidojumu organizēšanā sadarbojas ar Ural Airlines. Īss gandrīz 3 stundu lidojums no Helsinkiem uz Jekaterinburgu un lieliskās Helsinki lidostas komunikācijas padara šo maršrutu konkurētspējīgu Krievijā, ziemeļvalstīs un Eiropā.

“Jekaterinburga ir kā vārti uz tādiem tāliem reģioniem kā Urāls un Sibīrija, sniedzot nebijušas iespējas darījuma cilvēkiem. Mūsu maršruts ir domāts tiem, kas no Sverdlovskas reģiona vēlas nokļūt Ziemeļvalstīs un Baltijā, un pretēji. Esam pārliecināti, ka šo maršrutu izmantos pasažieri no visas Eiropas, Ziemeļamerikas un Āzijas virzienā uz Krieviju. Plānojam, ka no Latvijas par lidojumiem uz Jekaterinburgu būs liela interese, jo tā būs jauna iespēja darījuma cilvēkiem ar komfortu nokļūt galamērķī, kā arī iespēja Latvijas iedzīvotājiem apmeklēt draugus, paziņas un radiniekus šajā reģionā”, informē Vesa Vilkkula, Finnair pārdošanas daļas vadītājs Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aptaujā par Eiropas sliktāko aviokompāniju atzīst Ryanair

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vidējo lidojumu sliktākā lidsabiedrība ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, secināts patērētāju grupas Which? pasažieru aptaujā.

Pētījumā vairāk nekā 5,5 tūkstoši pasažieru piecās kategorijās novērtēja vairākas lidsabiedrības. Vērā ņemti tika tādi aspekti kā lidojuma reģistrēšanās process, bagāžas pārvadāšanas iespējas, sēdvietas, pārtika un dzērieni, iekļaušanās lidojuma grafikā, kā arī piedāvātā pakalpojuma atbilstība cenai.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības kopējā pasažieru apmierinātība novērtēta 34% apmērā, tādējādi ieņemot zemāko vietu 16 aviokompāniju vidū. Saraksta lejasdaļā iekļuva arī Lielbritānijas lidsabiedrības Thomas Cook Airlines, Thomson Airways un Monarch Airlines, neviena no kurām nepārsniedza 50% atzīmi, vēsta laikraksts The Daily Telegraph.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir maz ticams, ka nākamajā gadā akciju cenas sagaida straujš uzplaukums, taču Money CNN eksperti ir atraduši 10 akcijas, kurām ir perspektīva augt pat, ja tirgi neaugs.

Kods: MA

Tirgus kapitalizācija: 30 miljardi dolāru

Ienākumi 2008. gadā: 5 miljardi dolāru

P/E attiecība: 18*

Dividenžu ienesīgums: 0.3 %

Tādam no patērētājiem atkarīgam uzņēmumam kā MasterCard 2009. gads bijis pārsteidzoši labs. Tomēr sliktākajā ekonomiskajā stāvoklī kopš Lielās Depresijas laikiem, MasterCard ne tikai izdevies palielināt ienākumus par 1 % triju ceturkšņu laikā (jo patērētāji kredītkartes lieto vairāk), bet arī palielināja operatīvo peļņu par 24 % (palielinot komisijas maksas un samazinot mārketinga izmaksas). Tas notika tad, kad patērētāji netērējās. Tomēr patlaban ir zīmes, ka maciņi atkal varētu tikt atvērti. Viens faktors, kas par to liecina, ir – MasterCard darījumu skaits ir pārstājis kristies. Tas nozīmē, ka MasterCard ienākumi pieaugs, uzskata analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Parex sāk piedāvāt American Express® kredītkartes uzņēmumiem

, 30.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parex banka ir izstrādājusi un klientiem sāk piedāvāt jaunus maksājumu karšu produktus – American Express® kredītkartes uzņēmumiem. Tās ir maksājumu kartes, kas speciāli radītas Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vajadzībām.

American Express® kredītkartes uzņēmumiem palīdzēs ietaupīt ikdienas izdevumus, American Express® Business Savings Programme ietvaros piedāvājot atlaides uzņēmumiem aktuālām precēm un pakalpojumiem, piemēram, biroja preču iegādei, taksometra pakalpojumu apmaksai, autoparka apkopes izdevumu segšanai un apdrošināšanas pakalpojumiem, kā arī korporatīvo un dažādu izklaides un kultūras pasākumu organizēšanai un apmācībām, Db.lv informē Viktors Zaķis, Parex bankas korporatīvo komunikāciju speciālists.

American Express® kredītkartes uzņēmumiem piedāvā aizņēmumu ikdienas un komandējumu izdevumiem, dodot iespēju izmantot bezprocentu kredītu līdz par 45 dienām, kā arī uzņēmumiem izdevīgu izmantotā kredīta limita atmaksas sistēmu un zemus kredīta procentus (1.3% American Express® Gold Business Card kartei un 1.5% - American Express® Business Card kartei).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Cathay Pacific» atzīta par labāko 2003. gada lidsabiedrību

Aivars Mackevics [email protected], 19.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īpaša veida skaistumkonkursu veica britu tirgus pētniecības institūts Skytrax Research Londonā, aptaujājot vairāk nekā 1,8 miljoni pasažieru visā pasaulē, un noskaidrojot labākās lidsabiedrības, to darbiniekus un lidostas. Par labāko 2003. gadā lidsabiedrību tika atzīta Cathay Pacific lidsabiedrība. Tai seko lidsabiedrības Emirates, Singapore Airlines, Malaysia Airlines un Qantas Airways. Vislabākie lidojumu pavadoņi un stjuardesas ir lidsabiedrībai Malaysia Airlines, kurai seko lidsabiedrības SriLankan Airlines, Asiana Airlines, China Airlines un Qatar Airways. Kā labākā Eiropas lidsabiedrība pasažieru apkalpošanas ziņā ir Swiss, Austrian Airlines, CSA Czech Airlines, Maersk Air un Aer Lingus. Turpretī kā labākā gada lidosta tika nominēta Hong Kong International lidosta, kurai seko Singapore Changi lidosta un Dubai International lidosta. No Eiropas lidostām vislabāko atzinumu ieguva Kopenhāgenas lidosta (5. vieta), Amsterdamas lidosta (6. vieta) un Atēnu starptautiskā lidosta (10. vieta). Avots: VDR

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» svin apaļu dzimšanas dienu

Aivars Mackevics [email protected], 29.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektā vecākā pasaules lidsabiedrība tika 1923. gadā ar vārdu Aero Oy dibināta, bet vārdu Finnair tā nes jau 50 gadus. Tātad pirmo reizi vārds Finnair mārketinga nolūkos tika jau pieminēts 30 gadus pēc lidsabiedrības dibināšanas. Oficiāli lidsabiedrība Finnair nosaukumu sāka lietot no 1968. gada 1. aprīļa. Šī gada 1. novembrī Somijas lidsabiedrība svinēs savu 80 dzimšanas dienu. Lidsabiedrības dibināšana notika tikai 20 gadus pēc pirmā Wright brāļu motorizētā lidojuma veikšanas. Pirmais lidojums tika veikts 1924. gadā ar Junkers F13 tipa lidmašīnu līnijā no Helsinkiem uz Tallinu. Lidosta atradās Helsinku ostā. Vasarā tika izveidots pontonu tilts no kura tika veikta pacelšanās un nolaišanās, bet ziemā pie lidmašīnām tika piestiprinātas slēpes. No 1936. gada lidmašīnas varēja jau startēt no speciālas cietzemes lidostas. Trīsdesmito gadu beigās lidsabiedrība jau lidoja gandrīz uz visām Eiropas galvaspilsētām, kaut arī, piemēram, viens lidojums uz Parīzi ilga 11 stundas. Lidostu ar iekšzemi savienoja speciāla autobusu līnija, kas ļāva attīstīt lidsabiedrības iekšzemes tīklu. No 1947. gada pirmo reizi tika izmantoti stjuartu pakalpojumi. Patlaban Finnair ar 17 iekšzemes lidojumu maršrutiem ir ar smalkāko iekšzemes lidojumu tīklu Eiropā. Starp 50 starptautisko līniju vietām, kurās lido lidsabiedrības lidmašīnas, ir Singapūra, Bangkoka, Hongkonga, Tokija, Pekina, Ņujorka, kā arī no jūnija būs Osaka un no septembra Šanhaja. Avots: Traveltalk

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināts - Brussels Airlines piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem

NOZARE.LV, 27.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Brussels Airlines Rīgas lidostā piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem, jo Briselē būs pieejami jauni savienojumi ar galamērķiem, uz kuriem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic nelido, šodien preses konferencē atzina kompānijas viceprezidents e-komercijas jautājumos Eiropā, Beniluksa valstīs uz Ziemeļamerikā Ksavjē Lagardēns.

Sarunas ar lidsabiedrību Brussels Airlines par ienākšanu Rīgas lidostā bijušas ilgstošās, atzina Satiksmes ministrijas, lidostas un lidsabiedrības pārstāvji. Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks uzskata, ka, ienākot Rīgā, Brussels Airlines aizpildīs to iztrūkumu, kāds līdz šim bijis Briseles maršrutā. Viņš norādīja, ka tagad, piedāvājot jaunus lidojumus sešreiz nedēļā, tiks uzlabota pakalpojuma kvalitāte šajā maršrutā. Muižnieks uzskata, ka te nevajadzētu runāt par nevajadzīgu konkurenci, bet gan par sadarbību, kas dos pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru