ASV lidsabiedrības apdraud nopietnākais pilotu trūkums kopš 1960. gada, ko veicinās stingrāki pieredzes noteikumi jauniem pilotiem un sagaidāms pensionēšanās vilnis nozarē, raksta Wall Street Journal.
Jaunpieņemti noteikumi paredzēs, ka no nākamās vasaras ASV lidsabiedrības darbā varēs pieņemt pilotus ar 1,5 tūkstošu nolidotu stundu pieredzi, kas ir sešas reizes vairāk nekā patlaban spēkā esošais minimums.
Tas palielinās arī izdevumus jaunu pilotu apmācībām. Tikmēr tūkstošiem lielāko lidsabiedrību pilotu drīzumā sasniegs 65 gadus, kas ir obligāts pensionēšanās vecums.
Savukārt 2014. gadā ASV stāsies spēkā noteikums, kas paredzēs ilgāku pilotu atpūtas laiku. Tas varētu likt lidsabiedrībām palielināt savu pilotu skaitu 5% apmērā. Daļa ASV pilotu arī pāriet uz Eiropas lidsabiedrībām.
Saskaņā ar dažādiem aprēķiniem – nākamo astoņu gadu laikā ASV lidsabiedrībām vajadzēs darbā pieņemt 60 līdz 90 tūkstošus pilotu, lai aizstātu pensionējušos un segtu trūkumu, kas radīsies jaunu regulāciju rezultātā. Aplēses liecina, ka gandrīz puse ASV pilotu ir vecāki par 50 gadiem.
Lielāko ietekmi pilotu trūkums atstās uz nelielām reģionālajām lidsabiedrībām, kuras varētu ciest zaudējumus un tām nāktos samazināt savu maršrutu skaitu.
Pilotu trūkums sagaidāms ne tikai ASV civilajā aviācijā. Kompānija Boeing paredz, ka līdz 2031. gadam visā pasaulē būs nepieciešami 460 tūkstoši jaunu pilotu un 600 tūkstoši tehniskās apkopes tehniķu. Boeing norāda, ka patlaban lielākais pilotu trūkums ir novērojams Āzijā.
Boeing Pilot & Technician Outlook pētījumā teikts, ka straujais pieprasījuma pieaugums attīstības valstīs liek lidsabiedrībām palielināt savu lidmašīnu un lidojumu skaitu. Lai apmierinātu augošo pieprasījumu, lidsabiedrībām nāksies aizvien lielāku uzmanību pievērst digitālajām tehnoloģijām, kas savukārt pastiprinās vajadzību pēc labi sagatavotiem speciālistiem.