Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Liek sprunguļus riteņos autoremonta nozarē 

Nespējot konkurēt ar pašvaldības uzņēmuma dempinga cenām, privātais vēršas pie konkurences sargiem.

Guna Gleizde, Elīna Pankovska, 2013. gada 25. marts plkst. 8:00

Rīgas ūdens ar plāniem sākt darbību pudelēs pildītā dzeramā ūdens tirgū ne tuvu nav vienīgais pašvaldību uzņēmums, par kura darbību vai plāniem ar pamatdarbību nesaistītā tirgū privātie uzņēmumi pauž bažas. Auto remonta nozarē strādājošais SIA Unitruck izjūt arvien lielāku konkurences spiedienu no pašvaldībām piederošās a/s CATA, kas papildus savai pamatdarbībai pasažieru pārvadājumu jomā sniedz arī apkopes un remonta pakalpojumus.

Šī gan nav pirmā reize, kad uzņēmums meklējis palīdzību KP – uz iepriekšējo sūdzību par aizdomām par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu šī iestāde atbildējusi, ka šādu pārkāpumu nesaredz. Tomēr KP atgādina Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteikto, ka publiska persona komercdarbību var veikt tikai atsevišķos gadījumos – ja tirgus nav spējīgs nodrošināt sabiedrības interešu īstenošanu konkrētajā jomā vai ja nozarē pastāv monopols, tādēļ publisks uzņēmums var tikt veidots ar mērķi padarīt pakalpojumu pieejamu. Tāpat valsts un pašvaldību uzņēmumiem ļauts komercdarbību veikt stratēģiski svarīgā nozarē, jaunā nozarē, jomā, kur infrastruktūras attīstībai nepieciešami lieli kapitālieguldījumi, vai nozarē, kurā nepieciešams nodrošināt augstākas kvalitātes standartu.

Unitruck atkārtoti vērsies KP, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) un Ekonomikas ministrijā. Unitruck īpašnieks Normunds Driļevskis uzsver: «Mums nav nekas pret konkurenci, konkurence ir laba lieta, bet šajā gadījumā tas ir klajš dempings.» Unitruck cenu starpību ilustrē, minot vienas darba stundas izcenojumu auto apkopei, kas kopā ar PVN uzņēmumā CATA ir 14,52 Ls. Savukārt «dārgā gala» kravas auto servisa centros darba stundes cena sasniedz 36 Ls, bet Unitruck iesnieguma rakstīšanas brīdī tā bijusi 20,45 Ls.

CATA vadītājs Māris Ozoliņš uzsver, ka uzņēmums auto servisa nozarē darbojas kopš 1954. gada. Visu šo laiku uzņēmuma darbība primāri bijusi vērsta uz pasažieru pārvadājumiem, tomēr, tā kā uzņēmums ir aprīkots ar «pietiekoši spēcīgu materiāltehnisko bāzi», bet kas ne vienmēr ir pietiekami noslogots, tad tas piedāvā arī komercremonta pakalpojumus. «Ja mēs varam papildus nopelnīt, kādēļ gan mums to nedarīt? Mums ir kultūras nams, mēs arī darbojamies tūrisma biznesā ļoti sekmīgi un ļoti daudzus gadus,» skaidro M. Ozoliņš.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 07. februāris plkst. 11:28

28.janvārī Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu piemērot saistošu noteikumu darījumam,...

2013. gada 04. janvāris plkst. 12:50

Mazumtirdzniecības veikalu tīkls a/s Drogas nav gatavs samierināties ar Konkurences padomes (KP)...

2013. gada 03. janvāris plkst. 15:10

Konkurences padome (KP) lēmusi pilnībā izbeigt 2011. gadā ierosināto lietu par nelikumīgu...

2012. gada 17. decembris plkst. 15:08

Ļaujot lielākajiem uzņēmumiem izvēlēties atkritumu apsaimniekotāju neatkarīgi no pašvaldības...

2012. gada 02. novembris plkst. 15:44

Cēsu uzņēmums SIA Unitruck grasās būvēt biomasas koģenerācijas staciju, projekta attīstībā...

Nepalaid garām

Regulāras un pietiekamas investīcijas zīmolā ir ļoti nozīmīgas, jo tieši tas dod...

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

No šīs sadaļas
2013. gada 22. marts plkst. 14:50

Ģenerālprokuratūra saskata noziedzīga nodarījuma pazīmes toreizējā a/s Pasažieru vilciens...

2013. gada 21. marts plkst. 13:14

Aviokompānija airBaltic ir ieviesusi papildu uzlabojumus savā pašapkalpošanās reģistrācijas...

2013. gada 21. marts plkst. 8:10

Eiropas transporta organizācijas nemierā ar transportam atvēlēto naudu; Latvijai par līdzekļiem...

2013. gada 21. marts plkst. 7:50

Klaipēdas ostas infrastruktūrā šogad paredzēts ieguldīt vairāk nekā 80 miljonus latu, saasinot...

2013. gada 20. marts plkst. 17:11

Liepājas dome plāno ieguldīt divarpus miljonus latu Zemnieku ielas rekonstrukcijā. Tā ir...

2013. gada 20. marts plkst. 15:35

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām,...

2013. gada 19. marts plkst. 12:32

Par Ventspils brīvostas valdes locekli valdība otrdien apstiprinājusi satiksmes ministra Anrija Matīsa...

2013. gada 19. marts plkst. 8:38

Šā gada pirmie mēneši airBaltic ir bijuši labāki, nekā iepriekš plānots,...

2013. gada 15. marts plkst. 13:10

Ministriju pārstāvji grib atlaist Rīgas brīvostas pārvaldnieku Leonīdu Loginovu...

2013. gada 15. marts plkst. 10:41

Latvijas Bankas ekonomists Igors Kasjanovs savā blogā, paužot personisko viedokli,  bažījas,...