Liela tirāža nav pašmērķis 

Nokļūstot pirktāko grāmatu topu augšgalā, romāns Saplēstās mežģīnes sabiedrībā raisīja plašu ažiotāžu. Lai gan diskusijas par pērnā gada bestselleru vēl nav rimušās, šonedēļ grāmatnīcu plauktos nonācis jau otrais Karīnas Račko erotiskais mīlas stāsts – Debesis pelnos

Armanda Vilcāne, 2018. gada 16. februāris plkst. 10:34

Zobārste, pasniedzēja un rakstniece intervijā DB atklāj, ka prognozēt, kādi būs šīs grāmatas panākumi, ir ļoti grūti, taču liela tirāža nekad nav bijis viņas pašmērķis – viņa turpinātu rakstīt arī tad, ja manuskripti netiktu izdoti.

Fragments no intervijas, kas publicēta 16. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Ar ko, jūsuprāt, skaidrojama romāna Saplēstās mežģīnes pārsteidzošā popularitāte?

Grāmatas popularitāti veidoja vairāku faktoru kopums. Pirmkārt, tā runā par tēmām, kas mūsdienu sabiedrībā daudziem cilvēkiem ir tabu, – pret seksualitāti un tās apspriešanu joprojām ir pietāte. Tas nav jautājums, par kuru esam pieraduši diskutēt skaļi. Otrkārt, ir liela daļa cilvēku, kurus «uzrunā» erotiskā literatūra kā tāda, un viņiem patīk lasīt kaislīgus mīlas romānus ar atklātām, intīmām ainām. Bija arī vienkārši ziņkārīgie, kas gribēja grāmatu izlasīt, lai saprastu, kāpēc tā radījusi tik lielu ažiotāžu. Liela loma, protams, bija arī manai komunikācijai ar lasītājiem.

Peļņa katrā ziņā nav slikta.

Cik grāmatu šobrīd ir pārdots?

Februāra sākumā no tipogrāfijas tika piegādāts piektais metiens, kas nozīmē, ka Saplēstās mežģīnes šobrīd izdotas vairāk nekā 10 tūkstošos eksemplāru, reāli pārdoti varētu būt aptuveni deviņi tūkstoši grāmatu.

Kā ar gūto peļņu?

Konkrētus skaitļus es, protams, nedrīkstu saukt, bet peļņa katrā ziņā nav slikta. Ņemot vērā to, ka Latvijā grāmatas standarta tirāža vidēji ir tūkstoš eksemplāru, romāna Saplēstās mežģīnes tirāža ievērojami pārsniedz šo rādītāju.

Vai ar rakstīšanu Latvijā var nopelnīt?

Viss atkarīgs no paša rakstnieka ieinteresētības grāmatas prezentēšanā. Kad uzzināju, ka grāmata tiks izdota, sapratu, ka mans vārds latviešu literatūrā ir absolūti nezināms. Jau tobrīd nojautu – Saplēstās mežģīnes ieinteresēs daudzus, tomēr, lai cilvēki vēlētos manu darbu izlasīt, sākotnēji viņiem ir jāuzzina par tā eksistenci. Lai popularizētu grāmatu, izveidoju lapu sociālajā vietnē Facebook, pati darbojos ar Photoshop, lai izstrādātu tā saucamos tīzerus ar dažādiem citātiem no grāmatas. Jāsaka, ka mūsdienās internetam ir liels spēks – cilvēki sāka lapai sekot, dalīties ar ierakstiem, un tie sasniedza arvien lielāku auditoriju. Tas ļoti palīdzēja.

Grāmatā ļoti daudz aprakstīti dažādi zīmoli. Ar kādu mērķi tas darīts?

Aprakstīju tos zīmolus, kurus pati esmu iecienījusi. Jāsaka, ka zīmolu izmantošana ļoti labi palīdzēja ilustrēt arī vidi. Cilvēkiem, kas apmeklējuši konkrētos restorānus vai citas romānā pieminētās vietas, uzreiz ir vieglāk tās vizualizēt. Modes zīmolus tik izteikti uzsvēru tādēļ, lai akcentētu galvenās varones aizraušanos un sapni – modes dizainu. Nākamās grāmatas varone ir vienkāršāka, pieticīgāka meitene, līdz ar to zīmoli pieminēti daudz retāk. Katrā ziņā tas tiek darīts bez īpaša nolūka, tikai tādēļ, lai labāk ilustrētu grāmatas vidi un varoņu dzīvesveidu.

Tātad reklāmas līgumi ar aprakstītajiem zīmoliem slēgti netika?

Nē.


Visu interviju Liela tirāža nav pašmērķis lasiet 16. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2010. gada 27. augusts plkst. 10:12

Baltic Screen pēc nepilnām divām nedēļām klajā laidīs biogrāfisku grāmatu par Rīgas...

Nepalaid garām

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Dzērienu ražotājs Coca-Cola pirmo reizi atklājis, ka viena gada laikā tas izmanto...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

Saskaņā ar starptautiska pārtikas atkritumu mazināšanai veltīta projekta Fusions datiem aptuveni...

Grupas Prāta Vētra bundzinieks, mūziķis Kaspars Roga šā gada maija sākumā skatītājiem...

No šīs sadaļas
2018. gada 09. februāris plkst. 14:18

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju izlasi.

2018. gada 09. februāris plkst. 12:00

Šai vietai tradicionālo slēpju dizains nav mainījies gadsimtiem ilgi.

2018. gada 08. februāris plkst. 13:27

Pirms vairākiem gadiem Rīgā sāka dīgt pirmie attīstības asni vīna kultūrai, bet tagad pienākusi kārta šampanietim.

2018. gada 08. februāris plkst. 10:07

Veiksmīgai spēlei jānodrošina fantastiska pieredze un jāspēj atšķirties starp citām, kā arī...

2018. gada 06. februāris plkst. 13:07

To kopīgiem spēkiem izveidojuši aldaris Dāvis Linde un jūrasbraucējs Klāvs Killo.

2018. gada 05. februāris plkst. 8:58

Nevaru tīri cilvēciski prasīt milzīgu naudu par biļetēm.

2018. gada 02. februāris plkst. 17:20

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju jeb 67% uz bāriem, restorāniem vai kafejnīcām dodas tādēļ,...

2018. gada 02. februāris plkst. 15:17

Izstādes laikā vairāk nekā 850 uzņēmumi prezentēs tūrisma un atpūtas piedāvājumus.

2018. gada 02. februāris plkst. 14:49

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju izlasi.

2018. gada 01. februāris plkst. 10:01

50% gadījumu, kad lidmašīna galamērķī ierodas ar nokavēšanos, pie vainas parasti ir aviokompānijas.