Liela tirāža nav pašmērķis 

Nokļūstot pirktāko grāmatu topu augšgalā, romāns Saplēstās mežģīnes sabiedrībā raisīja plašu ažiotāžu. Lai gan diskusijas par pērnā gada bestselleru vēl nav rimušās, šonedēļ grāmatnīcu plauktos nonācis jau otrais Karīnas Račko erotiskais mīlas stāsts – Debesis pelnos

Armanda Vilcāne, 16.2.2018
1/5

Foto: Evija Trifanova/LETA

Zobārste, pasniedzēja un rakstniece intervijā DB atklāj, ka prognozēt, kādi būs šīs grāmatas panākumi, ir ļoti grūti, taču liela tirāža nekad nav bijis viņas pašmērķis – viņa turpinātu rakstīt arī tad, ja manuskripti netiktu izdoti.

Fragments no intervijas, kas publicēta 16. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Ar ko, jūsuprāt, skaidrojama romāna Saplēstās mežģīnes pārsteidzošā popularitāte?

Grāmatas popularitāti veidoja vairāku faktoru kopums. Pirmkārt, tā runā par tēmām, kas mūsdienu sabiedrībā daudziem cilvēkiem ir tabu, – pret seksualitāti un tās apspriešanu joprojām ir pietāte. Tas nav jautājums, par kuru esam pieraduši diskutēt skaļi. Otrkārt, ir liela daļa cilvēku, kurus «uzrunā» erotiskā literatūra kā tāda, un viņiem patīk lasīt kaislīgus mīlas romānus ar atklātām, intīmām ainām. Bija arī vienkārši ziņkārīgie, kas gribēja grāmatu izlasīt, lai saprastu, kāpēc tā radījusi tik lielu ažiotāžu. Liela loma, protams, bija arī manai komunikācijai ar lasītājiem.

Peļņa katrā ziņā nav slikta.

Cik grāmatu šobrīd ir pārdots?

Februāra sākumā no tipogrāfijas tika piegādāts piektais metiens, kas nozīmē, ka Saplēstās mežģīnes šobrīd izdotas vairāk nekā 10 tūkstošos eksemplāru, reāli pārdoti varētu būt aptuveni deviņi tūkstoši grāmatu.

Kā ar gūto peļņu?

Konkrētus skaitļus es, protams, nedrīkstu saukt, bet peļņa katrā ziņā nav slikta. Ņemot vērā to, ka Latvijā grāmatas standarta tirāža vidēji ir tūkstoš eksemplāru, romāna Saplēstās mežģīnes tirāža ievērojami pārsniedz šo rādītāju.

Vai ar rakstīšanu Latvijā var nopelnīt?

Viss atkarīgs no paša rakstnieka ieinteresētības grāmatas prezentēšanā. Kad uzzināju, ka grāmata tiks izdota, sapratu, ka mans vārds latviešu literatūrā ir absolūti nezināms. Jau tobrīd nojautu – Saplēstās mežģīnes ieinteresēs daudzus, tomēr, lai cilvēki vēlētos manu darbu izlasīt, sākotnēji viņiem ir jāuzzina par tā eksistenci. Lai popularizētu grāmatu, izveidoju lapu sociālajā vietnē Facebook, pati darbojos ar Photoshop, lai izstrādātu tā saucamos tīzerus ar dažādiem citātiem no grāmatas. Jāsaka, ka mūsdienās internetam ir liels spēks – cilvēki sāka lapai sekot, dalīties ar ierakstiem, un tie sasniedza arvien lielāku auditoriju. Tas ļoti palīdzēja.

Grāmatā ļoti daudz aprakstīti dažādi zīmoli. Ar kādu mērķi tas darīts?

Aprakstīju tos zīmolus, kurus pati esmu iecienījusi. Jāsaka, ka zīmolu izmantošana ļoti labi palīdzēja ilustrēt arī vidi. Cilvēkiem, kas apmeklējuši konkrētos restorānus vai citas romānā pieminētās vietas, uzreiz ir vieglāk tās vizualizēt. Modes zīmolus tik izteikti uzsvēru tādēļ, lai akcentētu galvenās varones aizraušanos un sapni – modes dizainu. Nākamās grāmatas varone ir vienkāršāka, pieticīgāka meitene, līdz ar to zīmoli pieminēti daudz retāk. Katrā ziņā tas tiek darīts bez īpaša nolūka, tikai tādēļ, lai labāk ilustrētu grāmatas vidi un varoņu dzīvesveidu.

Tātad reklāmas līgumi ar aprakstītajiem zīmoliem slēgti netika?

Nē.

Visu interviju Liela tirāža nav pašmērķis lasiet 16. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Ekonomiskās krīzes pārvarēšanā Latvija negāja tiešā Starptautiskā Valūtas fonda...

Rets Džona Džeimsa Audubona (John James Audubon) grāmatas Amerikas putni (Birds of...

 Trešdien, 8.septembrī tiks prezentēta grāmata par pazīstamo uzņēmēju un politiķi...

Baltic Screen pēc nepilnām divām nedēļām klajā laidīs biogrāfisku grāmatu par Rīgas...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju izlasi.

Šai vietai tradicionālo slēpju dizains nav mainījies gadsimtiem ilgi.

Pirms vairākiem gadiem Rīgā sāka dīgt pirmie attīstības asni vīna kultūrai, bet tagad pienākusi kārta šampanietim.

Veiksmīgai spēlei jānodrošina fantastiska pieredze un jāspēj atšķirties starp citām, kā arī...

To kopīgiem spēkiem izveidojuši aldaris Dāvis Linde un jūrasbraucējs Klāvs Killo.

Nevaru tīri cilvēciski prasīt milzīgu naudu par biļetēm.

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju jeb 67% uz bāriem, restorāniem vai kafejnīcām dodas tādēļ,...

Izstādes laikā vairāk nekā 850 uzņēmumi prezentēs tūrisma un atpūtas piedāvājumus.

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju izlasi.

50% gadījumu, kad lidmašīna galamērķī ierodas ar nokavēšanos, pie vainas parasti ir aviokompānijas.