Eiropas lielākie pārtikas, dzērienu ražotāji un tirgotāji ir apņēmušies turpināt ieteicamās dienas devas (GDA) marķējuma izvietošanu uz saviem produktiem visos Eiropas Savienības (ES) tirgos, reaģējot uz jauno ES regulu par pārtikas produktu marķējumu.
Kā informē The Coca-Cola Company, kas kopā ar vienpadsmit pārtikas un dzērienu ražotājiem un tirgotājiem apņēmusies turpināt marķējuma izvietošanu, nozares uzņēmumi brīvprātīgi apņēmās ieviest GDA marķējuma vadlīnijas sešus gadus pirms ES likumdošanas izveides.
Coca-Cola norāda, ka šis ir solis pretim vienotai, saskaņotai un brīvprātīgai uzturvielu marķējuma sistēmai visā ES, kā arī šī apņemšanās nodrošinās patērētājiem ērtu un noderīgu piekļuvi nozīmīgākajai uzturvērtības informācijai par produktu. Papildus jauno tiesību aktu prasībām par GDA marķējuma norādēm ražotāji arī turpmāk uz produktu iepakojumiem norādīs informāciju par kaloriju saturu produktā.
Uzņēmumi, kas īsteno šo iniciatīvu, jau kopš 2006. gada ir ieviesuši skaidru, informatīvu un patērētājam saprotamu uzturvērtības marķēšanas sistēmu, melnbaltā noformējumā izceļot GDA uz vienu porciju. Uzturvērtību marķējums arī informē par kaloriju, cukuru, tauku, piesātināto tauku un nātrija daudzumu iepakojumā.
Tāpat Coca-Cola norāda, ka jaunā ES regula ir ieviesusi dažas izmaiņas attiecībā uz brīvprātīgo marķējumu, kas nākotnē būs jāievēro. Galvenā brīvprātīgā marķējuma sastāvdaļa – norādīt produkta enerģētisko vērtību iepakojuma priekšpusē – līdz ar jaunās regulas ieviešanu praktiski nav mainījusies, taču tagad papildus enerģētiskai vērtībai par vienu porciju ir arī jānorāda vērtība par 100g/100ml. Divpadsmit uzņēmumi ir apņēmušies ieviest šīs izmaiņas līdz 2014.gada beigām saskaņā ar jauno FoodDrinkEurope un Eurocommerce pamatnostādni, lai īstenotu jaunās ES regulas prasības.
Uz iepakojuma aizmugures, papildus obligātajai 100g/100ml uzturvērtības tabulai, brīvprātīgi var sniegt informāciju par vienu porciju gan absolūtos skaitļos, gan procentos no dienas devas. Ja šī informācija tiks norādīta, tad tai būs obligāti jāatrodas kopējā uzturvērtības tabulā.
FoodDrinkEurope un Eurocommerce sīkāk izstrādātās pamatnostādnes ļaus efektīvāk īstenot jauno tiesisko regulējumu, un tiks piemērotas iesaistītajiem uzņēmumiem, lai tie atbilstoši īstenotu savu apņemšanos.