Jaunākais izdevums

Veiksmīgai spēlei jānodrošina fantastiska pieredze un jāspēj atšķirties starp citām, kā arī nepieciešams lielisks zīmols un mārketings

Tā intervijā Dienas Biznesam stāsta Somijas izglītojošo spēļu kompānijas Lightneer līdzdibinātājs un Rovio bijušais mārketinga vadītājs Peters Vesterbaka (Peter Vesterbacka). Savukārt mācību spēlēm ir vēl papildu izaicinājums – tām jābūt arī izglītojošām. Viņš stāsta arī par spēļu biznesu, konferenču organizēšanu un tuneļa būvniecību starp Helsinkiem un Tallinu.

Vairākus gadus jūs strādājāt Rovio, kas zināma saistībā ar spēli Angry Birds. Tagad jūs strādājat citā spēļu kompānijā – Lightneer. Kas ir vajadzīgs veiksmīgai spēļu kompānijai?

Starta punkts ir nodrošināt spēlētājam fantastisku pieredzi. Tā tas ir jebkurā biznesā – ir jānodrošina kaut kas lielisks.

Spēļu tirgū ir augsta konkurence. Katru dienu App Store nonāk vairāk nekā 700 jaunas spēles. Tas ir daudz. Protams, tāpat tirgū jau ir simtiem tūkstošu citu spēļu, turklāt dominē bezmaksas spēles un ir ļoti maz bremzējošo faktoru, lai cilvēks lejuplādētu spēli. Pamatā tie ir tikai pāris klikšķi – lejuplādē, tā ir klāt, spēlē un, ja nepatīk, tā ir projām. Kad cilvēks sāk spēlēt, tai uzreiz ir jābūt lieliskai, citādi fani aizies un nekad neatgriezīsies.

Kad ir plaša izvēle, jāspēj izcelties. Spēlei jābūt atšķirīgai no pārējām, un izstrādātājiem ir jādomā par to, kā izcelties. Kāpēc lai cilvēks lejuplādē tieši šo spēli, nevis kādu citu?

Tāpat ir jābūt zīmolam, stāstam, kas izceļas un atšķiras no visiem citiem. Angry Birds ir lielisks piemērs. Kad to spēlē pirmo reizi, rodas jautājums – kāpēc putni ir dusmīgi? Kad šis jautājums ir radies, tas neiziet no prāta. Nereti cilvēki domā, ka zīmols ir tikai vizuāla lieta, bet zīmols ir viss – kas esi, par ko iestājies, ko dari, ar ko izcelies. Tas ir spēles, produkta, kompānijas stāsts, zīmols ir ap to visu.

Spēļu tirgū nepietiek uztaisīt lielisku spēli. Protams, ir vajadzīgs arī lielisks mārketings.

Cik ilgu laiku vajag, lai izveidotu lielisku zīmolu?

Tas var būt dažādi. Angry Birds gadījumā mēs izveidojām milzīgu zīmolu tikai dažos gados un radījām pasaules straujāk augošo patērētāju zīmolu. Taču tipiski tas prasa daudzus gadus. Cits lielisks zīmols ir Coca Cola. Viņi pie zīmola strādā kopš 1886. gada. Ar lieliskiem zīmoliem ir tā, ka tie ir mūžam, taču, lai tā būtu, ir jāizmanto zīmols, jāstrādā ar to, tam jābūt tirgū, ikdienas dzīvē. Tas nekad nebeidzas. Katru dienu visu laiku ir jāizdzīvo zīmols, jāelpo caur to, jādomā par to. Tas prasa nepārtrauktu uzmanību, nevar par to aizmirst un cerēt, ka zīmols būs pats par sevi. Vēl viens lieliska zīmola raksturlielums – tas kļūst par daļu no dzīves. Taču tam vajadzīgs nepārtraukts darbs.

Visu interviju Lielisks zīmols prasa nepārtrauktu darbu lasiet ceturtdienas, 8. februāra, laikrakstā Dienas Bizness!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Angry Birds izstrādātāja peļņa pirmajā ceturksnī vairāk nekā dubultojusies

LETA, 17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārās videospēles «Angry Birds» izstrādātājs - Somijas uzņēmums «Rovio» - šā gada trešajā ceturksnī strādājis ar 7,1 miljona eiro tīro peļņu, tai vairāk nekā dubultojoties salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn, teikts ceturtdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājusi «Angry Birds» otrās daļas popularitāte, tai sasniedzot rekordlielus ienākumus.

Kā ziņots, Rovio« pērn septembrī veiksmīgi debitēja Helsinku fondu biržā.

Lēmums kotēt akcijas Helsinku fondu biržā tika pieņemts saistībā ar panākumiem, kas gūti pēc »Angry Birds« filmas uzņemšanas un ar videospēli saistītu produktu pārdošanas.

Kompānijas »Sony Entertainment« 2016.gadā izlaistā filma »Angry Birds« (»Dusmīgie putni«) guva milzīgus panākumus, pasaulē nopelnot 350 miljonus dolāru.

Tāpat »Rovio« pieder arī »Angry Birds« izklaides parki vairākās valstīs, tostarp Somijā, Ķīnā un Spānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Angry Birds izstrādātājs trešajā ceturksnī cietis prāvus zaudējumus

LETA--AFP, 23.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārās spēles «Angry Birds» izstrādātājs - Somijas uzņēmums «Rovio» - šā gada trešajā ceturksnī strādājis ar 800 000 eiro zaudējumiem, kas galvenokārt skaidrojami ar investīcijām videospēļu izstrādei.

«Rovio» norāda, ka uzņēmums videospēļu izstrādei investējis 22 miljonus eiro, cerot, ka šis ieguldījums palielinās ienākumus nākotnē.

Tikmēr kompānijas tirdzniecības apjoms ceturksnī palielinājies līdz 70,7 miljoniem eiro, salīdzinot ar 50 miljoniem eiro attiecīgajā laika periodā pērn.

«Rovio» septembrī veiksmīgi debitēja Helsinku fondu biržā.

Lēmums kotēt akcijas Helsinku fondu biržā tika pieņemts saistībā ar panākumiem, kas gūti pēc «Angry Birds» filmas uzņemšanas un ar videospēli saistītu produktu pārdošanas.

Kompānijas «Sony Entertainment» 2016.gadā izlaistā filma «Angry Birds» («Dusmīgie putni») guva milzīgus panākumus, pasaulē nopelnot 350 miljonus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēles Angry Birds radītājs – kompānija Rovio Entertainment Oy plāno veikt sākotnējo publisko piedāvājumu Helsinku biržā, lai piesaistītu līdzekļus kompānijas atdzimšanai septiņus gadus pēc tam, kad tā laida tirgū savu populārāko mobilo telefonu spēli, raksta Bloomberg.

IPO laikā tiks piedāvātas jaunas akcijas aptuveni 30 miljonu eiro vērtībā, taču uzņēmums neatklāj kopējos pārdošanas apjomus. Neoficiāli dati liecina, ka IPO apjoms varētu sasniegt 400 miljonus dolāru. Kompānijas kopējā vērtība, īstenojot IPO var sasniegt aptuveni 2 miljardus dolāru.

Mobilo tālruņu spēļu radītāji nereti nespēj atkārtot pirmās spēles gūtos panākumus, un vairāku kompāniju akcijas cenas pēc IPO ir sarukušas.

Saņemtā nauda var palīdzēt kompānijai finansēt arī Angry Birds Movie 2 uzņemšanu, kas plānota 2019.gadā. Kompānijas pirmā franšīzes filma tika rādīta pērn, iekasējot aptuveni 350 miljonus dolāru.

Rovio, kas ir Somijas kompānija, apgrozījums šā gada otrajā ceturksnī sasniedza 86,2 miljonus eiro, kas ir par 94% vairāk nekā pirms gada, bet spēļu biznesa daļa palielinājās par 65% līdz 61,3 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Angry Birds izveidotājs debitē Helsinku akciju biržā

Zane Atlāce - Bistere, 29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas uzņēmums Rovio Entertainment Oy, kurš izstrādājis populāro spēli Angry Birds, piektdien debitējis Helsinku fondu biržā, vēsta Reuters.

Jau neilgi pēc tirdzniecības sākšanas akciju vērtība piedzīvojusi kāpumu – sākotnējā akcijas cena bija 11,50 eiro, taču jau visai drīz tā pārsniedza 12,11 eiro.

Rovio kopējā tirgus vērtība tiek lēsta aptuveni 950 miljonu eiro apmērā.

Jau vēstīts, ka uzņēmums nolēma veikt sākotnējo publisko piedāvājumu Helsinku biržā, lai piesaistītu līdzekļus kompānijas atdzimšanai septiņus gadus pēc tam, kad tā laida tirgū savu populārāko mobilo telefonu spēli.

Rovio apgrozījums šā gada otrajā ceturksnī sasniedza 86,2 miljonus eiro, kas ir par 94% vairāk nekā pirms gada, bet spēļu biznesa daļa palielinājās par 65% līdz 61,3 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Esmu konsultējis daudzas valdības, un Latvijā es redzu tiešām labu tehnoloģiju jaunuzņēmumu bāzi. Jautājums ir – kā to visu padarīt globālāku?» Tā pirms viesošanās Rīgā Digital Freedom Festival saka vairāku globālu riska kapitāla fondu un akseleratoru dibinātājs un investors Pols Breigels (Paul Bragiel)

Fragments no intervijas, kas publicēta 6. novembra laikrakstā Dienas Bizness:

Latvijā esmu pāris reizes jau bijis, un man tur tiešām patīk, tāpēc es atsaucos ielūgumam uz festivālu, jo gribu atbalstīt jūsu jaunuzņēmumu ekosistēmu. Man Latvijā ir viena investīcija ‒ jūsu AirDog, un es gribu Latvijā investēt vēl. Tāpēc es šo pasākumu un tā komandu atbalstu.

Kas motivēja jūsu investīciju AirDog?

Es ticu cilvēkiem, ne kam citam. Es Amerikā satiku AirDog komandu un sapratu, ka viņi ir lieliski. Tad jau iedziļinājos viņu tehnoloģijā, un tā nepārprotami ir ambicioza. Daudzi pasaulē mēģina kopēt Silīcija ielejā notiekošo; šie džeki gāja tam pa priekšu, un es gribēju būt šā stāsta daļa. Tā mēs ar brāli iesaistījāmies, ieguldījām un arī palīdzējām piesaistīt papildu finansējumu. Tie ir cilvēki ar vīziju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Angry Birds izstrādātāja akcijas cena pēc rezultātu paziņošanas sarūk par 20%

Žanete Hāka, 24.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Angry Birds spēles izstrādātāja, Somijas kompānijas Rovio, akcija cena Nasdaq Helsinki pēc slikto ieņēmumu datu publicēšanas saruka par 20%.

Cena samazinājās līdz 9,57 eiro, tādējādi sasniedzot visu laiku zemāko cenu. Jāatgādina, ka kompānija nesen īstenoja sākotnējo publisko piedāvājumu.

Db.lv jau rakstīja, ka Rovio šā gada trešajā ceturksnī strādājis ar 800 000 eiro zaudējumiem, kas galvenokārt skaidrojami ar investīcijām videospēļu izstrādei.

«Rovio» norāda, ka uzņēmums videospēļu izstrādei investējis 22 miljonus eiro, cerot, ka šis ieguldījums palielinās ienākumus nākotnē.

Tikmēr kompānijas tirdzniecības apjoms ceturksnī palielinājies līdz 70,7 miljoniem eiro, salīdzinot ar 50 miljoniem eiro attiecīgajā laika periodā pērn.

«Rovio» septembrī veiksmīgi debitēja Helsinku fondu biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Digitālais nodoklis valstu interešu krustugunīs

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez godīgiem nodokļiem lielajām interneta tehnoloģiju kompānijām mēs piedzīvosim valstu, kādas mēs tās pazīstam, beigas. Ar tādu virsrakstu pērnā gada nogalē klajā nāca laikraksts The Guardian, rakstot par ES digitālā nodokļa neveiksmēm.

Šis nodoklis pašlaik ir viena no ES TOP aktualitātēm, taču vismaz pagaidām izskatās, ka vienošanos panākt būs teju neiespējami. Proti, gan Eiropas Komisija, gan vairākas dalībvalstis – Francija, Spānija, Lielbritānija – ir runājušas par nepieciešamību aplikt ar nodokļiem tādas lielās interneta tehnoloģiju firmas kā Amazon, Google, Facebook u.c. Īpaši par šāda nodokļa nepieciešamību iestājas Francijas prezidents Emanuels Makrons, kura jaunākais priekšlikums, līdztekus ar vairākām citām valstīm, ir aplikt lielās interneta kompānijas, kuru apgrozījums pārsniedz noteiktu slieksni, ar 3% nodokli no apgrozījuma. Turklāt nodokļa sadalīšanā starp valstīm tiktu ņemts vērā tas, kur atrodas lietotājs, nevis kur izvietota kompānijas galvenā mītne.

Komentāri

Pievienot komentāru