Lielisks zīmols prasa nepārtrauktu darbu 

Veiksmīgai spēlei jānodrošina fantastiska pieredze un jāspēj atšķirties starp citām, kā arī nepieciešams lielisks zīmols un mārketings

Anda Asere, 2018. gada 08. februāris plkst. 10:07

Peters Vesterbaka (Peter Vesterbacka)

Publicitātes foto

Tā intervijā Dienas Biznesam stāsta Somijas izglītojošo spēļu kompānijas Lightneer līdzdibinātājs un Rovio bijušais mārketinga vadītājs Peters Vesterbaka (Peter Vesterbacka). Savukārt mācību spēlēm ir vēl papildu izaicinājums – tām jābūt arī izglītojošām. Viņš stāsta arī par spēļu biznesu, konferenču organizēšanu un tuneļa būvniecību starp Helsinkiem un Tallinu.

Vairākus gadus jūs strādājāt Rovio, kas zināma saistībā ar spēli Angry Birds. Tagad jūs strādājat citā spēļu kompānijā – Lightneer. Kas ir vajadzīgs veiksmīgai spēļu kompānijai?

Starta punkts ir nodrošināt spēlētājam fantastisku pieredzi. Tā tas ir jebkurā biznesā – ir jānodrošina kaut kas lielisks.

Spēļu tirgū ir augsta konkurence. Katru dienu App Store nonāk vairāk nekā 700 jaunas spēles. Tas ir daudz. Protams, tāpat tirgū jau ir simtiem tūkstošu citu spēļu, turklāt dominē bezmaksas spēles un ir ļoti maz bremzējošo faktoru, lai cilvēks lejuplādētu spēli. Pamatā tie ir tikai pāris klikšķi – lejuplādē, tā ir klāt, spēlē un, ja nepatīk, tā ir projām. Kad cilvēks sāk spēlēt, tai uzreiz ir jābūt lieliskai, citādi fani aizies un nekad neatgriezīsies.

Kad ir plaša izvēle, jāspēj izcelties. Spēlei jābūt atšķirīgai no pārējām, un izstrādātājiem ir jādomā par to, kā izcelties. Kāpēc lai cilvēks lejuplādē tieši šo spēli, nevis kādu citu?

Tāpat ir jābūt zīmolam, stāstam, kas izceļas un atšķiras no visiem citiem. Angry Birds ir lielisks piemērs. Kad to spēlē pirmo reizi, rodas jautājums – kāpēc putni ir dusmīgi? Kad šis jautājums ir radies, tas neiziet no prāta. Nereti cilvēki domā, ka zīmols ir tikai vizuāla lieta, bet zīmols ir viss – kas esi, par ko iestājies, ko dari, ar ko izcelies. Tas ir spēles, produkta, kompānijas stāsts, zīmols ir ap to visu.

Spēļu tirgū nepietiek uztaisīt lielisku spēli. Protams, ir vajadzīgs arī lielisks mārketings.

Cik ilgu laiku vajag, lai izveidotu lielisku zīmolu?

Tas var būt dažādi. Angry Birds gadījumā mēs izveidojām milzīgu zīmolu tikai dažos gados un radījām pasaules straujāk augošo patērētāju zīmolu. Taču tipiski tas prasa daudzus gadus. Cits lielisks zīmols ir Coca Cola. Viņi pie zīmola strādā kopš 1886. gada. Ar lieliskiem zīmoliem ir tā, ka tie ir mūžam, taču, lai tā būtu, ir jāizmanto zīmols, jāstrādā ar to, tam jābūt tirgū, ikdienas dzīvē. Tas nekad nebeidzas. Katru dienu visu laiku ir jāizdzīvo zīmols, jāelpo caur to, jādomā par to. Tas prasa nepārtrauktu uzmanību, nevar par to aizmirst un cerēt, ka zīmols būs pats par sevi. Vēl viens lieliska zīmola raksturlielums – tas kļūst par daļu no dzīves. Taču tam vajadzīgs nepārtraukts darbs.

Visu interviju Lielisks zīmols prasa nepārtrauktu darbu lasiet ceturtdienas, 8. februāra, laikrakstā Dienas Bizness!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 02. oktobris plkst. 13:43

Somijas uzņēmums Rovio Entertainment Ltd., slaveno Angry Birds spēļu veidotājs, paziņojis, ka...

2014. gada 28. janvāris plkst. 10:48

ASV un Lielbritānijas spiegu aģentūras ikdienas praksē cenšas gūt piekļuvi personīgajiem...

2013. gada 29. novembris plkst. 8:30

Somijā izgudrotās spēles Angry Birds zīmols patlban tiek izmantots gan mīksto rotaļlietu,...

2012. gada 19. decembris plkst. 11:55

Kibernoziedznieki sākuši izmantot bezmaksas spēles, ieskaitot Angry Birds, lai Android viedtālruņus...

2012. gada 23. augusts plkst. 15:44

Igauņu programmētāju grupa radījusi populārās interneta spēles Angry Birds imitāciju Angry Kremlins,...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2018. gada 01. februāris plkst. 20:50

Ebay mainīs maksājumu pieņemšanas pakalpojumu sniedzēju.

2018. gada 31. janvāris plkst. 14:06

Elektroniskās identificēšanās risinājums Smart-ID Latvijā sasniedzis 300 000 lietotāju. Kopumā...

2018. gada 31. janvāris plkst. 12:02

Šīs jomas speciālistu nav daudz, pētījumu, kas varētu parādīt šīs inovācijas ietekmi uz biznesa modeļiem vai ekonomiku, gandrīz nav.

2018. gada 29. janvāris plkst. 11:37

E-recepšu sistēma, ja vien tās darbībā nav tehnisku traucējumu, ir ērta, vienkārša un lietotājam draudzīga.

2018. gada 24. janvāris plkst. 18:00

Saskaņā ar AS HansaMatrix padomes lēmumu uzņēmuma valdē no jauna ir iecelts...

2018. gada 24. janvāris plkst. 16:07

2017. gadā epasta pakalpojuma sniedzējs Inbox.lv saskāries ar diviem lieliem DDoS uzbrukumiem un daudziem...

2018. gada 24. janvāris plkst. 15:37

Uzņēmums Xnet pieteicies nodokļu samaksas atbalsta pasākumam, kas paredz piemērotās soda naudas atcelšanu.

2018. gada 24. janvāris plkst. 12:57

Iepirkšanās veikalā notiek, izmantojot aplikāciju, kas jānoskenē pie ieejas.

2018. gada 24. janvāris plkst. 8:49

Dažos mēnešos piedāvāsim mobilo lietotni, kas būs kaut kas līdzīgs nākamās paaudzes bankām, kā, piemēram, Revolut vai N26.

2018. gada 22. janvāris plkst. 13:43

Augsto tehnoloģiju uzņēmuma HansaMatrix padomē darbu atstājis padomes priekšsēdētājs Jānis...