Transports un loģistika

Liepājā iegulda jaunos tramvajos

Vēsma Lēvalde [email protected], 08.11.2005

Jaunākais izdevums

8. novembrī SIA Liepājas tramvajs Liepājā sāka pasažieru pārvadājumus ar jauniegādātiem tramvaja vagoniem. Mazlietoto tramvaju vagonu iegāde izmaksājusi 105 000 Ls, līdzekļus šim nolūkam piešķīrusi Liepājas dome. Pašreiz SIA Liepājas tramvajs rīcībā ir 21 tramvaja vagons, kas veic pasažieru pārvadājumus vienīgajā pilsētas tramvaja maršrutā – no pilsētas dienvidu robežas līdz Rīgas virziena ievadceļam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Biļetītes iepriekšpārdošanā no 19. marta

, 05.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv atgādina, ka no šā gada 1. aprīļa norēķinu kārtība Rīgas trolejbusos būs tāda pati kā tramvajos. Līdz ar kompostrētāju uzstādīšanu tikšot palielināta kontroles pārbaužu intensitāte trolejbusos.

Saskaņā ar SIA Rīgas satiksme sniegto informāciju medijiem trolejbusam un tramvajam būs vienotas vienreizējās biļetes, un tās jau no 19. marta varēs iegādāties visās Rīgas satiksmes biļešu pārdošanas vietās – galapunktos un biļešu kasēs, kā arī autobusos un trolejbusos, bet no 27. marta arī Narvesen, Preses apvienības un Plus Punkts tirdzniecības vietās Rīgas pilsētā.

Vienotā biļete braucienam tramvajos būs derīga jau no 19. marta. Jau iegādātās tramvaja biļetes pasažieri varēs turpināt lietot tramvajos arī pēc 1. aprīļa. Trolejbusos, savukārt, no 1. aprīļa būs derīgas tikai vienotās vienreizējās biļetes, kas tirdzniecībā būs pieejamas no 19. marta un uz kurām norādīts, ka tās derīgas gan tramvajos, gan trolejbusos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc kompostieru ieviešanas tramvajos Rīgas satiksme jau sastapusies ar vairākām grūtībām - gan likumos par biļešu iegādi un sodiem par braukšanu bez biļetes, gan pašu biļešu kvalitāti. Taču tagad vēl konstatēts, ka pēc jaunās sistēmas ieviešanas tramvajos trīskāršojies bezbiļetnieku skaits, ziņo laikraksts Neatkarīgā rīta avīze.

Par braukšanu bez biļetes Rīgas tramvajos no 1. līdz 15. martam esot sodīts 1181 pasažieris, no kuriem kopā iekasēta 2 098 latu liela soda nauda.

Laikā no 1. līdz 15. martam tramvajos veiktas 1 706 pārbaudes. Salīdzinot ar šā gada februāri, pārbaužu skaits pieaudzis 5,6 reizes, bet sodīto pasažieru skaits - 3,7 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, trešdien, 30. jūnijā Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valdes sēdē izskatīs pirmpirkuma tiesības uz "Liepājas metalurga" nekustamās mantas - zeme un ēkas iegādi Liepājas SEZ vajadzībām.

Principā tas nozīmē darījuma starp valsti un turku investoriem izgāšanu, jo pārdošanas darījums noslēgts gan par kustamo, gan nekustamo mantu.

Darījuma fons

Šā gada 30. aprīlī SIA "FeLM", kas procesā pārstāv Latvijas valsts intereses, noslēdza līgumu par bijušā "Liepājas metalurga" elektrotēraudkausēšanas kompleksa kustamās un nekustamās mantas iegādi un izteica gatavību uzsākt darbību teritorijā, iepriekš pauda Turcijas uzņēmuma "Aslanli Metalurji" pārstāvji. Ir pilnībā izpildītas finanšu saistības atbilstoši līgumam. Proti, ir iemaksāta nauda un izteikta gatavība investēt 200 miljonus piecu gadu laikā. Investori pavasarī bija noslēguši rūpnīcas inventarizāciju kopīgi ar SIA "FeLM" un īpašums ir gatavs nodošanai. Tik tālu viss ir skaisti, atliek vien Liepājas SEZ pirmpirkuma tiesības uz zemi, kuras var izmantot un viss liecina, ka tās tiks izmantotas. Plašāk par darījumu db.lv rakstīja iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Latvieši biežāk iegulda naudu pensiju fondos, igauņi un lietuvieši – nekustamajā īpašumā

Db.lv, 30.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apmēram puse iedzīvotāju katrā no Baltijas valstīm neveic nekādas investīcijas. Savukārt, izvēloties, kur ieguldīt naudu, igauņi dod priekšroku nekustamajam īpašumam, latvieši – privātajiem pensiju fondiem, bet lietuvieši vienādi iegulda gan nekustamajā īpašumā, gan pensiju fondos, gan uzkrājošā apdrošināšanā, secināts SEB bankas veiktajā aptaujā.

Salīdzinot ar kaimiņvalstīm, Latvijā ir vismazāk to iedzīvotāju, kuri vispār veic kādas investīcijas – 49% aptaujāto atzīmē, ka viņi kaut kur iegulda naudu. Lielākā daļa (24%) iegulda privātajos pensiju fondos. Otrajā vietā ir uzkrājošā apdrošināšana, ko izvēlas 16% respondentu, bet trešajā – nekustamais īpašums, ko izvēlas 11% aptaujāto.

No tiem Latvijas iedzīvotajiem, kuri veic investīcijas, 60% dara to reizi mēnesī. Gandrīz puse no viņiem ik mēnesi iegulda no 20 līdz 50 eiro, ap 20% – līdz 20 eiro un tikpat daudz – no 50 līdz 100 eiro. Pārējie var atļauties novirzīt investīcijām virs 100 eiro mēnesī.

Igaunijas iedzīvotāji ir visaktīvākie ieguldītāji – tur investēšanas pieredze ir 59% iedzīvotāju. Apmēram trešdaļa dod priekšroku nekustamajam īpašumam. Otrajā vietā ir privātie pensiju fondi, ko izvēlas 26% aptaujāto, bet trešajā – akcijas, kurās iegulda 18% respondentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nekustamo īpašumu tirgus Liepājā «uz bremzēm»

Vēsma Lēvalde, 07.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskā krīze Liepājā skaudri izpaužas nekustamo īpašumu tirgū, kur galvenokārt notiek sīki darījumi.

Daudz nekustamo īpašumu Liepājā pieder banku grupām, kas tos pienācīgi neapsaimnieko, bet pārdot šos īpašumus izdodas reti. Tiesu izpildītāju rīkotajās izsolēs dzīvokļu sākuma cenas ir ļoti zemas, taču pircēji ir galvenokārt nekustamo īpašumu firmas. Īpašumu piedāvājums pārsniedz pieprasījumu vairākas reizes. Tikmēr jauno projektu apsaimniekotāji kā pagaidu risinājumu mēģina attīstīt īres tirgu.

Dominē bankas

Pirms pieciem gadiem vēl apdzīvotas, rekonstruētas daudzdzīvokļu un biroju ēkas, vēsturiskie īpašumi – gan rekonstruēti, gan avārijas stāvoklī – lielākoties pieder banku grupām. Par to liecina izkārtnes ar uzrakstu «Pārdod» un ar bankām saistīto nekustamo īpašumu uzņēmumu tālruņu numuriem. Piemēram, SIA Ektornet Management Latvia komercīpašumu un mājokļu portfelī Liepājā ir 33 īpašumi, no tiem 13 ir komercobjekti, 18 dzīvokļi un privātmājas, kā arī divi ievērojami investīciju objekti, DB atklāja SIA Ektornet Management Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Kovaļčuks. Starp šiem īpašumiem ir vairākas vēsturiskas ēkas vecpilsētas centrā un Jūrmalas parka tuvumā. Jāpiezīmē, ka uzņēmuma īpašumā ir arī valsts nozīmes pieminekļi (Jāņa iela 1 un Bāriņu iela 12), kā arī vietējas nozīmes pieminekļi (Kungu iela 29, Republikas iela 13, Bāriņu iela 31). Ektornet portfelī ir arī četri lieli komercobjekti, tostarp vairāki jau minētie vēsturiskie īpašumi – piemēram, biroju centrs Roma plaza, nams Tirgoņu ielā, kā arī tirdzniecības nams Kurzeme. Astoņus īpašumus Liepājā tirgo DNB bankas grupas uzņēmums SIA Salvus, tostarp lielu dzīvokli M.P.Berči projektētā namā. Taču vēsturiskos īpašumus pārdod ne tikai banku meitasuzņēmumi. IK RS Hipo Liepājā tirgo ekskluzīvu namu – bijušo Liepājas teātra Mazo zāli, kurā pēdējos gados a/s Liepājas metalurgs akcionārs Sergejs Zaharjins bija izbūvējis augstas klases viesnīcu, bet īsi pirms Metalurga bankrota šo ēku uzdāvināja savam brālim. Ēka no pašvaldības tika pirkta 2003.gadā, par 1200 m2 zemes no pircēja tika prasīti 23 tūkstoši latu, 80 % maksājot sertifikātos, bet par ēku – 44 tūkst. latu, summu nomaksājot divu gadu laikā. Šobrīd īpašuma pārdošanas cena ir 900 tūkstoši eiro, liecina sludinājums portālā ss.lv. Pērn par to prasīja aptuveni tikpat latos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Liepājā tapis Digitālo inovāciju parks

Anda Asere, 28.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā mērķis ir apvienot informācijas tehnoloģiju speciālistus un izglītot sabiedrību, ilgtermiņā mērķējot attīstīt uzņēmējdarbību, radīt jaunas darbavietas un samazināt bezdarbu.

Tāpat iecerēts uzlabot sabiedrības digitālās prasmes, palīdzēt IT speciālistiem sākt un turpināt izaugsmi, kā arī rast iespējas attīstīties inovatīviem IT uzņēmumiem Liepājā.

Digitālo inovāciju parku dibinājusi Liepājas pašvaldība, Liepājas speciālā ekonomiskā zona, "UPB" un "Sense Media". Pirms parka izveides pašvaldība veica IT uzņēmumu aptauju, tikās ar tiem. Diskutējot par to, kādi izaicinājumi ir kompānijām, visi norādīja uz speciālistu trūkumu, kas ir šķērslis izaugsmei. "Ja trūks darbinieku, mazi uzņēmumi nekad nekļūs par lieliem. Tāpēc Digitālo inovāciju parka prioritāte ir nodrošināt profesionāļus ar piekļuvi zināšanām, prasmēm, iespējām," tā Agate Ambulte, Digitālo inovāciju parka vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sākam biznesu: Burgerbārs paplašinās un nākotnē cer izveidot tīklu

Monta Glumane, 19.06.2019

Ventspils Burgerbāra īpašniece un vadītāja Baiba Jaņēviča un SIA Burgerbārs Liepāja īpašnieks Arturs Raževskis.

Foto: Dainis Ģelzis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī dibinātais uzņēmums Burgerbārs paplašinās, atverot savu otro burgernīcu Liepājā; nākotnē cer izveidot tīklu.

Trīs draugi pirms diviem gadiem, investējot aptuveni 14,5 tūkst. eiro, atvēra savu pirmo burgernīcu. Jaunieši bija nesen pārcēlušies atpakaļ no Rīgas uz Ventspili un nolēma, ka būtu jāizveido kaut kas savs. «Puiši bija nolēmuši, ka tā būs ķīniešu ēstuve, bet man tā nelikās veiksmīga biznesa ideja,» stāsta Ventspils Burgerbāra īpašniece un vadītāja Baiba Jaņēviča.

«Tajā laikā biju sācis gatavot burgerus, nolēmām – kāpēc neatvērt vaļā bāru! Burgerus ir salīdzinoši viegli pagatavot, nav nepieciešams iziet apmācības kursus, kā, piemēram, smalkos restorānos,» teic SIA Burgerbārs Liepāja īpašnieks Arturs Raževskis. Lai īstenotu ideju, jaunie uzņēmēji sāka meklēt telpas Ventspilī, kā arī iespējas iegādāties nepieciešamo virtuves tehniku. «Braucu garām kinoteātrim un redzēju, ka tur aizvērta kebabnīca. Vairākas dienas braukāju ar auto garām, līdz satiku tās īpašnieku. Pārpirkām visu uzņēmumu, bijām izveidojuši tāmi, cik projekts izmaksās, bet jau pēc diviem mēnešiem bijām to pārsnieguši, un nekas nebija izdarīts. Matemātika nedaudz piekliboja. Remontu veicām paši, materiālus mēģinājām sadabūt no garāžām, kas nu kuram bija saglabājies. Arī tehniku centāmies dabūt par labu samaksu, zvanīju uz uzņēmumiem Rīgā ik pa trīs dienām,» uzņēmuma pirmsākumus Ventspilī atceras A. Raževskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

12. februārī Rīgas satiksme demonstrēja jaunos elektroniskos kompostrētājus, kas ar 1. martu pilnībā aizstās Rīgas tramvaju konduktorus.

SIA Rīgas satiksme preses sekretāre Iluta Bērziņa Db.lv pastāstīja, ka uzņēmums kopā iegādājies 800 elektroniskos kompostrētājus, kuru iegāde un uzstādīšana izmaksājusi 365 000 latu. Elektroniskie kompostrētāji tiks ierīkoti 252 tramvaju vagonos, katrā vagonā tiks uzstādītas trīs šadas ierīces. Plānots, ka minētā summa atmaksāsies, 2007. gada laikā ietaupot līdzekļus, kas bija nepieciešami tramvaju konduktoru algām.

Pasažieriem, kas kaut reizi ir braukuši ar Liepājas tramvaju, būs pazīstama jaunā sistēma, kādā notiks norēķināšanās par braucienu Rīgas tramvajos. Tramvaja vienreizējās braukšanas biļetes varēs iegādāties tirdzniecības vietās un iekāpjot tramvajā. Tās būs jākompostrē vienā no trim salonā esošajiem elektroniskajiem kompostrētājiem. Biļete būs derīga, ja tā būs kompostrēta un uz tās būs uzdrukāts brauciena laiks, datums un tramvaja vagona numurs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar to, ka SIA Rīgas Satiksme ieviesīs jaunu norēķināšanās sistēmu Rīgas sabiedriskajā transportā, 2007. gada martā uzstādītie dzeltenie kompostieri Rīgas tramvajos līdz 2009. gada vidum tiks novākti.

Uzņēmuma Rīgas Satiksme preses sekretāre Iluta Bērziņa Db.lv pastāstīja, ka jaunā norēķinu sistēma tiks ieviesta visā Rīgas sabiedriskajā transportā. Sākumā ar to tiks aprīkoti autobusi, tad trolejbusi un galu galā arī tramvaju 2007. gada martā uzstādītā elektronisko kompostieru sistēma tiks nomainīta ar jauno e-biļešu sistēmu. I. Bērziņa pastāstīja, ka tramvajos martā uzstādītā kompostieru sistēma, kas uzņēmumam izmaksāja 365 000 Ls, jau esot atmaksājusies.

Kā apgalvo I. Bērziņa, tad mainīsies tikai norēķināšanās veids. Sabiedriskā transporta tarifus jaunās norēķinu sistēmas ieviešana neietekmēšot. Tāpat kā līdz šim būs iespēja norēķināties par visu mēnesi uzreiz (mēnešbiļete).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Drošības un kārtības komitejas deputāti šodien uzdeva Rīgas pašvaldības policijas (RPP) vadībai līdz nākamajai sēdei sagatavot dokumentu projektus, lai nodrošinātu problemātiskajos pilsētas sabiedriskā transporta maršrutos papildu policijas patruļas, liecina domes sniegtā informācija medijiem.

Tās operatīvi cīnītos ar huligāniem, kas bojā pašvaldības sabiedrisko transportu. Arī iedzīvotāji šajos pilsētas rajonos justos lielākā drošībā.

Lēmums pieņemts pēc iepazīšanās ar pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme vēstuli. Tajā teikts, ka, sākot no 2007.gada septembra, pilsētas tramvajos ir pieaudzis pasažieru huligānisku darbību skaits. Regulāri ar tām nākas saskarties 5. un 9. maršruta tramvajos. Vakara stundās ceļa posmā no Allažu ielas līdz Mīlgrāvim pusaudži no tuvējām skolām regulāri bojā tramvaju sastāvus. Tiek izsisti vagonu logu stikli, sagriezti sēdekļi salonos, lauzti kompostieri. Pasažieri bojā tramvaju salonu durvis un tramvaja kustības laikā lec laukā no vagona, vizinās uz sakabes ierīcēm. Braucoša tramvaja priekšā uz sliedēm met dažādus priekšmetus, tostarp ķieģeļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīdzinieka kartes īpašnieki darba dienu stundas biļetes varēs izmantot arī minibusos

Zane Atlāce - Bistere, 20.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieka kartes īpašnieki no 1.janvāra minibusos varēs samaksāt par braucienu ne tikai ar braucienu biļetēm, bet arī ar darba dienu stundas biļetēm, kuras minbusos darbosies kā vienreizējas braucienu biļetes, informē Rīgas satiksme.

Rīgas satiksme norāda, ka darba dienu stundas biļetes nedos iespēju pārsēsties starp minibusiem, nedz no minibusiem uz tramvajiem, trolejbusiem un autobusiem. Tādas pārsēšanas gadījumā tiks aktivizēta nākamā darba dienas stundas biļete. Stundas biļešu lietošana Rīgas satiksmes tramvajos, trolejbusos un autobusos paliek nemainīga.

Jaunā kārtība pasažieriem ir daudz ērtāka, jo nav nepieciešams Rīdzinieka kartē ielādēt vairākus biļešu veidus braukšanai gan minibusos, gan tramvajos, trolejbusos un autobusos. Līdz ar to no 2017.gada 1.janvāra braucienu biļetes Rīdzinieka kartē ielādēt vairs nevarēs. Tās braucienu biļetes, kas būs iegādātas līdz 1.janvārim, būs derīgas izmantošanai 12 mēnešu laikā kopš iegādes brīža. Savukārt gadījumā, ja klients vēlēsies apmainīt iegādātās braucienu biļetes Rīdzinieka kartē pret stundas biļetēm, to bez maksas varēs izdarīt jebkurā Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pēc jaunās sodu sistēmas sodīti tūkstoš Rīgas sabiedriskā transporta pasažieru

Jānis Rancāns, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada novembrī Rīgas sabiedriskajā transportā konstatēti 5603 bezbiļetnieki, no kuriem 1017 tikuši sodīti pēc jaunās sodu sistēmas, kas stājās spēkā 26. novembrī.

Kā Db.lv noskaidroja Rīgas Satiksmē, tad novembra pēdējā nedēļā, kad stājās spēkā jaunā sodu sistēma, sodu saņēma 1017 bezbiļetnieki. No tiem 797 «zaķi» izvēlējās sodu samaksāt uz vietas, bet 220 bezbiļetniekiem izrakstīts rēķins. No tiem bezbiļetniekiem, kuriem ticis izrakstīts rēķins, astoņi cilvēki sodus bija samaksājuši līdz decembra sākumam.

Novembrī sabiedriskajā transportā tikušas veiktas 26 786 pārbaudes. Visbiežāk tās veiktas autobusos (11 915). Trolejbusos veiktas 9 944 pārbaudes, bet tramvajos – 4 927 pārbaudes. Bezbiļetnieku apsēstākie bijuši trolejbusi, kur konstatēti 2 101 «zaķi». Autobusos konstatēti 2 085, bet tramvajos – 1 417 bezbiļetnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jūlijā Rīgā pārvadāti par 17% vairāk pasažieru

Žanete Hāka, 26.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūlijā kopumā Rīgas sabiedriskajā transportā (autobusos, trolejbusos un tramvajos) tika pārvadāti 12,23 miljoni pasažieru, kas ir par 17% vairāk nekā pērnā gada jūlijā un par 6,5% vairāk nekā iepriekšējā mēnesī, liecina AS Rīgas satiksme informācija.

Visvairāk pasažieru braukuši ar autobusu – 5,68 miljoni. Trolejbusos jūlijā pārvadāti 3,6 miljoni pasažieru, bet tramvajos – 2,9 miljoni.

Vislielākais pasažieru skaits pārvadāts 3. autobusa maršrutā – 775 tūkstoši pasažieru, 15. trolejbusā – 605,7 tūkstoši pasažieru un 6. tramvaja maršrutā – 707,8 tūkstoši pasažieru. Savukārt vismazāk pasažieru braukuši ar 9. tramvaju – 21,7 tūkstoši, 20. trolejbusu – 3,5 tūkstoši un 34. autobusu – 2 tūkstoši.

Jūlijā nakts transportu izmantojuši 7546 pasažieri. Populārākais ir bijis 6. maršruts, tajā pārvadāti 1063 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Septembrī sabiedriskajā transportā konstatēti seši tūkstoši bezbiļetnieku

Jānis Rancāns, 11.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada septembrī Rīgas sabiedriskajā transportā konstatēti 6008 bezbiļetnieki, liecina Rīgas satiksmes apkopotā statistika par 2011. gada septembrī veiktajām biļešu kontrolēm sabiedriskajā transportā.

Kā norāda Rīgas satiksme, tad šī gada septembrī konstatēts par 1595 bezbiļetniekiem vairāk nekā 2011. gada augustā, kad sabiedriskajā transportā tika sodīti 4413 pasažieri par braukšanu bez biļetes.

Visvairāk bezbiļetnieku septembrī konstatēts autobusos (2061), trolejbusos konstatēti 1894 bezbiļetnieki, bet tramvajos – 2053 bezbiļetnieki.

Kopumā septembrī Rīgas satiksme veikusi 28463 pārbaudes – autobusos 12517, trolejbusos 9353 un tramvajos 6593 pārbaudes. Mēnesi iepriekš tikušas veiktas 24920 pārbaudes, kas ir par 3543 pārbaudēm mazāk nekā 2011. gada septembrī, liecina Rīgas satiksmes informācija.

Septembrī visvairāk pasažieri par braukšanu bez biļetes sodīti 6. tramvaja maršrutā (475 pasažieri), savukārt vismazāk – neviens pasažieris – 34. autobusa maršrutā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Janvārī pieķer 3 847 «zaķus»

Ritvars Bīders, 08.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada janvārī Rīgas satiksmes darbinieki uzņēmuma pārvaldītajā sabiedriskajā transportā veikuši 26 676 pārbaudes un šo pārbaužu laikā konstatējuši 3 847 bezbiļetniekus, kas ir par 40 bezbiļetniekiem mazāk nekā pērn decembrī, informē Rīgas satiksme.

Šogad janvārī visvairāk «zaķu» pieķerti 6. maršruta tramvajos, kur konstatēts 351 bezbiļetnieks. Tajā pat laikā 30. maršruta autobusā janvārī nav konstatēts neviens bezbiļetnieks.

Kopumā visvairāk bezbiļetnieku konstatēts trolejbusos un tramvajos, attiecīgi 1 389 un 1349. Autobusos šogad janvārī pieķerti 1 109 «zaķi».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Secinot, ka jaunā e-talonu sistēma tomēr izrādījusies neefektīva, Rīgas satiksme nolēmusi atgriezties pie iepriekšējās, kompostieru sistēmas. Iegādāto e-talonu tehnoloģiju plānots pārdot.

Jau šī gada jūnija otrajā pusē paredzēta pakāpeniska e-talonu tehnoloģiju nomaiņa ar kompostieriem.

Atgriežoties pie kompostieru sistēmas, tiks radītas aptuveni 300 jaunu darbavietu, jo atkal nepieciešami būs biļešu tirgotāji sabiedriskajā transportā, kuri arī dos ieguldījumu Latvijas ekonomikas attīstībā, maksājot nu jau augstākus nodokļus nekā iepriekš – pirms šī štata vieta uzņēmumā tika likvidēta.

Jāpiemin, ka līdzšinējais Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens izteicis vēlēšanos ieņemt jaunizveidotā kompostieru departamenta vadītāja amatu

Lai gan dažiem tas varētu šķist solis atpakaļ, tas tā nav. Atgriežoties pie kompostieriem, pirmkārt, jau tiek atgūta daļa zaudēto darbavietu, turklāt šī sistēma, kas Rīgas sabiedriskajā transportā darbojusies visilgāk, ir sava veida vēstures zīmogs, kas varētu galvaspilsētā piesaistīt tūristus, uzskata eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

VARAM: Siguldā noteikumi par atlaidēm sabiedriskajā transportā nav spēkā

LETA, 08.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldā noteikumi par atlaidēm sabiedriskajā transportā nav spēkā, - reaģējot uz Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) izteikumiem, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) saskaņojusi Siguldas pašvaldības attiecīgos noteikumus, paziņojusi VARAM.

VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Barševska norāda, ka VARAM pagājušā gada 27.decembrī ir saņēmusi Siguldas novada domes 18.decembra saistošos noteikumus par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā. Ministrijas eksperti izvērtē noteikumu tiesiskumu, un savu atzinumu par noteikumiem ministrija vēl nav sniegusi. Saskaņā ar normatīvo regulējumu atzinums VARAM ir jāiesniedz līdz šā gada 27.janvārim.

Barševska uzsvēra, ka šādos apstākļos pašlaik vēl nav spēkā Siguldas novada domes saistošie noteikumi, kas noteiktu braukšanas maksas atvieglojumus sabiedriskajā transportā Siguldas novadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) 25. augusta valdes sēdē izskatīti un pieņemti 16 lēmumi gan par ilgtermiņa nomas slēgšanu, kas saistīti ar bijušās Tosmares kuģu remonta rūpnīcas maksātnespējas procesa noslēgšanos, gan par ieguldījuma slēgšanu, gan par grozījumu izdarīšanu rezervācijas un apbūves tiesību līgumos.

Liepājas SEZ valde nolēma slēgt arī pārjaunojuma līgumu ar SIA “Liepāja Steel”.

Kurzemes rajona tiesas Liepājas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā 2021. gada 4. augustā reģistrētas Liepājas SEZ pārvaldei piederošās tiesības uz nekustamo īpašumu Brīvības ielā 94, Liepājā.

Liepājas SEZ valde 2021. gada 5. jūlijā lēma par pirmpirkuma tiesību izmantošanu uz nekustamo bijušā “Liepājas metalurga” teritorijā. Pirmpirkuma tiesību izmantošana nodrošina iespēju pilsētai un Liepājas SEZ pārvaldei attīstīt bijušo “Liepājas metalurga” teritoriju kā vienotu veselumu, atbrīvojot to no vēsturiskā piesārņojuma, ar vienotu pārvaldību, infrastruktūru, kurā darbojas inovatīvi un videi draudzīgi uzņēmumi. Pirmpirkuma tiesību izmantošanu nosaka Liepājas SEZ likuma 48. pants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājā darba algu pieaugums nesasniedz Latvijas vidējo līmeni

Vēsma Lēvalde, Db, 11.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gada deviņu mēnešu laikā liepājnieku vidējā alga palielinājusies par 68 latiem, jeb par 19.5%, salīdzinot ar 2007.gada vidējo algu, liecina domes attīstības pārvaldes ekonomikas nodaļas apkopotie jaunākie statistikas dati.

Ja 2008.gada pirmajā pusgadā Liepājā vidējās algas kāpums ir bija lēnāks nekā vidēji Latvijā, tad 2008.gada deviņu mēnešu laikā Liepājā vidējā alga pieaugusi straujāk nekā vidēji Latvijā. Latvijā vidējā alga palielinājusies par 73 latiem, jeb par 19.2%.

Liepājā procentuāli bijis trešais lielākais darba samaksas pieaugums starp septiņām lielākajām Latvijas pilsētām. Vislielākais darba algas pieaugums bijis Daugavpilī (par 20.2% salīdzinājumā ar 2007.gada vidējo darba samaksu). Straujāk nekā Liepājā darba samaksa pieaugusi arī Ventspilī (par 19.6%). Lēnāk darba samaksa palielinājusies Jūrmalā (par 19.4%), Rīgā (par 18.9%), Rēzeknē (par 18.6%) un Jelgavā (par 16.9%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centru "Rietumu centrs" Liepājā, Jaunajā ostmalā 3/5, īpašumā ieguvusi miljonāra Argoda Lūsiņa ģimenei piederošā SIA "SC Liepāja", liecina publiski pieejamo datubāžu informācija.

Nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmuma "Newsec" pārstāvji informēja, ka investīciju fonds "Lords LB Baltic Fund III" ar "Newsec" starpniecību pārdevis tirdzniecības centru "Rietumu centrs" Liepājā, tomēr ne darījuma summa, ne jaunais īpašnieks atklāti netiek.

Pārdots Lords LB Baltic Fund III piederošais tirdzniecības centrs Liepājā 

Starptautiskais nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmums "Newsec" darbojies kā starpnieks "Lords...

Informācija Zemesgrāmatā liecina, ka "Rietumu centra" īpašniece ir "SC Liepāja". Savukārt "Firmas.lv" informācija liecina, ka par "SC Liepāja" īpašnieku šogad jūlijā kļuvusi SIA "Baltrade", kas pieder Lūsiņu ģimenes uzņēmumam SIA "Alhold".

"Newsec" pārstāvji informēja, ka tirdzniecības centrā ir 25 nomnieki, no kuriem lielākais ir mazumtirdzniecības tīkls "Rimi" un saimniecības preču veikals "JYSK", ar kopējo iznomāto platību aptuveni 6300 kvadrātmetru.

"Newsec Latvija" valdes priekšsēdētājs Ģirts Grīnbergs norādīja, ka šādu objektu segments joprojām ir pievilcīgs gan patērētāju, gan investoru vidū. "Covid-19 pandēmijas laikā kļuva skaidrs, ka lielveikali, kur lielāko daļu nomāto vietu aizņem pārtikas mazumtirgotāji, joprojām ir pievilcīgi investoriem kā ieguldījums, kas rada stabilu finanšu plūsmu, jo tie ir izturīgi pret tirgus lejupslīdi vai citiem tirgus satricinājumiem," pauda Grīnbergs.

Tiek lēsts, ka katru gadu "Rietumu centru" apmeklē gandrīz 2,5 miljoni cilvēku

Pēc Grīnberga teiktā, veiksmīga tirdzniecības centra darbība tiks turpināta, un nebūs nepieciešamas papildu investīcijas. Klients, kurš iegādājies objektu, neplāno mainīt tirdzniecības centra mērķi, tostarp arī esošie nomnieki paliks tie paši.

"Lords LB Asset Management" nekustamo īpašumu investīciju fonds "Lords LB Baltic Fund III" "Rietumu centru" iegādājās 2013.gadā.

Fonda "Lords LB Special Fund V" meitasuzņēmuma Latvijā "PN Project" patiesā labuma guvēji ir tie paši, kas "SC Liepāja" bijušā īpašnieka SIA "BFIII Latvia" - Mindaugs Marcinkevičs un Andrjus Stonkus. "PN Project" pašreiz Latvijā īsteno Preses nama kvartāla būvniecību.

FOTO: Uzsāk Preses Nama kvartāla pirmās kārtas būvniecību  

Jau jūlijā tiks uzsākti Preses Nama kvartāla rekonstrukcijas darbi, kam drīzumā sekos...

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, SIA "Alhold" īpašnieki ir Argods Lūsiņš (49,9%), Antra Lūsiņa (49,8%) un Jānis Lūsiņš (0,3%).

"Alhold", kam pieder "Baltrade", SIA "Also", SIA "Altrade", SIA "Jāņa centrs", SIA "Kauguru centrs", SIA "TC projekts", SIA "Jaltrade" SIA "Altrans", SIA "Kurzemes degvielas tirdzniecības serviss", SIA "Jūrmalas sporta un atpūtas centrs" un SIA "Kurzemes degviela Liepāja", pērn strādājis ar 60,588 miljonu eiro peļņu.

Kā "SC Liepāja" patiesajiem labuma guvējiem norādīti Argods Lūsiņš un Antra Lūsiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

26 gadus pēc Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) izveidošanas pilsētā ir tapušas desmitiem jaunas rūpnīcas, izveidoti moderni industriāli parki, izbūvētas ielas un inženierkomunikācijas. Ja vēro šo procesu laika skalā, attīstība notiek sprādzienveidīgi.

No šodienas viedokļa skatoties, šķiet, ka pirmsākumiem nav nozīmes, bet nozīme ir un ļoti liela. Par to arī Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums jautājām Liepājas SEZ pārvaldniekam Uldim Hmieļevskim.

Fragments no intervijas

1997. gadā izveidoja Liepājas SEZ. Kāds bija mērķis, uzdevums? Sakopt pilsētu vai izveidot rūpniecību?

Īsā atbilde – radīt darbavietas, papildināt pilsētas budžetu un attīstīt pilsētu un reģionu. Industrija Liepājā bija absolūti sabrukusi. Līdzšinējā darbība uz plašo PSRS valstu saimes pieprasījumu vairs nebija aktuāla, bet vietējais tirgus bija nepietiekams izdzīvošanai, par attīstību pat nerunājot. Rūpnīcas bankrotēja cita pēc citas un Tosmares mikrorajonos pat 35-38%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lux Express plāno sākt pārvadājumus maršrutos Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils

LETA, 04.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" maijā plāno sākt komerciālos pasažieru pārvadājumus reģionālās nozīmes maršrutos Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils, aģentūrai LETA apstiprināja "Lux Express" Baltijas biznesa attīstības vadītājs Aldis Ķibēns.

Viņš norāda, ka Sabiedriskā transporta padome ir paudusi atbalstu reģionālās nozīmes maršruta Rīga-Liepāja atklāšanai pasažieru komercpārvadājumiem.

"Patlaban gaidām Autotransporta direkcijas (ATD) paziņojumu par šī maršruta atvēršanu komerciālajiem pasažieru pārvadājumiem un atbildi uz uzņēmuma pieteikumu izsniegt atļauju, lai varētu nodrošināt pasažieru pārvadājumus maršrutos Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils," pauž Ķibēns.

Viņš papildina, ka patlaban būtiskākais solis transporta nozares attīstībai būtu šo un citu maršrutu atvēršana komerciālajiem pasažieru pārvadājumiem, kas ne vien veicinātu konkurenci tirgū, bet arī pasažieriem dotu iespēju izvēlēties pakalpojuma kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dienas Bizness posmā startējušas 35 jahtas

Vēsma Lēvalde, Db, 09.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltic Open Regatta ‘09 Dienas Biznesa jeb trešajā posmā startējušas 35 jahtas.

Ja burāšanai būs labvēlīgi laika apstākļi, jahtas Liepājas ostā varētu ierasties naktī uz 10. jūniju no plkst. 2.00 līdz pusdienlaikam.

Regate noslēgsies 13. jūnijā Liepājā. No 11. līdz 13. jūnijam Liepājas ostas apmeklētājus priecēs arī jahtu izstāde Baltic Open Boat Show.

Regates laikā Liepājas ostā būs iespēja aplūkot jahtas, apmeklēt jahtu izstādi, kā arī brīvā gaisotnē labi atpūsties.

11. jūnijā Liepājā startēs mediju regate. Mediju regates komandas var pieteikt savu dalību līdz 10. jūnija vakaram. Mediju regates laikā ikviens varēs vērot atraktīvās mediju komandas, savukārt mediju regates dalībnieki jautri pavadīs laiku burājot un ķerot izjūtas, kuras sniedz šis sporta veids.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijs Kurzeme 2009 sola ūdens šaltis

, 06.08.2009

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!” (Foto: Rallijs Kurzeme)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē Liepājā populārais autosportists Viktors Lebedevs testa režīmā veica rallija Kurzeme 2009 trasē iekļauto pilsētas posmu. Trasē iekļauti interesanti un pilsētas posmiem neierasti elementi – metoši tramplīni un ūdens brasls.

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!”Rallijs emKurzeme 2009/em sola ūdens šaltis

Pēdējo reizi šāds elements rallija trasēs bija iekļauts 2003. gadā rallijā "Sigulda". Ātrumposms ar nosaukumu "Argentīna" bija ļotRallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)i Rallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)populārs rallija fanu vidū un pulcēja lielas skatītāju masas. Diemžēl līdz ar rallija "Sigulda" izzušanu izzuda arī šis posms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Signet Bank Kapitāla tirgus akadēmija

Emitējot obligācijas, refinansēs banku kredītus divās valstīs

Jānis Goldbergs, 30.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau drīzumā tiek plānota higiēnas preču ražotāja iCotton obligāciju slēgta emisija, kas cita starpā izceļas ar divām lietām. Pirmkārt, iCotton būs viens no nedaudzajiem Latvijas ražotājiem, kas emitēs obligācijas, otrkārt, obligāciju emisijas mērķis ir divu valstu banku kredītu refinansēšana, izmainot finansējuma struktūru un atbrīvojot papildu apgrozāmos līdzekļus.

Par uzņēmumu, par izaicinājumiem un to, kas mudinājis tieši šobrīd veikt obligāciju emisiju, Dienas Bizness izjautāja uzņēmuma iCotton padomes locekli Jāni Bormani. Materiāls tapis sadarbībā ar Signet Bank.

Pastāstiet par pirmsākumu, kā radās iCotton ideja un kam?

Uzņēmuma patiesā labuma guvējs un īpašnieks ir Marelbeks Gabdsattarovs. Viņš, būdams Kazahstānas pilsonis no Vidusāzijas reģiona, kur kokvilna kā produkts ir plaši izplatīts, biznesu bija izveidojis šā gadsimta sākumā, iegūstot dažādu pazīstamu higiēnas preču zīmolu izplatīšanas tiesības NVS valstīs. Viņš sāka ar higiēnas preču izplatīšanu un tad attīstību turpināja ar to ražošanu. 2011.gadā, būdams ambiciozs un moderni domājošs, viņš savlaicīgi saprata, ka: 1) ir nepieciešams diversificēt naudas plūsmas riskus un strauji attīstīt biznesu Eiropā, 2) ja ir vēlme tirgot preces Eiropā, tad arī ražotnēm jābūt šeit, turklāt arī NVS valstīs/Āzijā un citos reģionos Eiropā ražotai precei ir augstāks emocionāls novērtējums un attiecīgi arī lielāks uzcenojums . Tāpēc varam šo nosaukt par Rietumu tirgu «iekarošanas» plāna sākumu un viņš meklēja vietu šī plāna realizācijai. Lai arī Latvija kopumā daudzām ražošanas nozarēm nav interesanta zemā iedzīvotāju skaita un darbaspēka trūkuma dēļ, tieši šai nozarei, kas ir ar augstu automatizācijas pakāpi, Latvija savas ģeogrāfiskās lokācijas dēļ bija un ir piemērota.

Komentāri

Pievienot komentāru