Jaunākais izdevums

Maija sākumā Rīgā Tīraines ielā tiks atklāta jauna iepirkšanās veida cash&carry (maksā un ņem) bāze – veikals. Investīcijas sasniegušas divus miljonus eiro.

Cash&Carry ir noliktavas tipa veikals, kur preces fasētas lielos iepakojumos, taču pārdošana notiek tirdzniecības zālē nevis noliktavā. Šāds iepirkšanās veids jau kļuvis populārs daudzviet pasaulē, skaidro SIA Promo Cash&Carry pārstāve Ilze Medine, uzsverot, ka pie mums gandrīz desmit gadus tas nebija iespējams, jo likumdošana aizliedza skaidras naudas norēķinus vairumtirdzniecības bāzēs. Pašlaik šie Ministru kabineta noteikumi ir atcelti, tādēļ tagad vairs neesot nekādu šķēršļu to attīstīt.

Jaunā veikala mērķauditorija būs juridiskas personas, bet tur iepirkties varēs arī privātpersonas. Lielākais ieguvums no šāda pārdošanas principa esot tas, ka iespējams piedāvāt preces par zemākām cenām nekā parastajos veikalos. Turklāt jaunā veikala darba laiks būšot ievērojami garāks. I. Medina sola, ka arī piedāvāto preču klāsts būšot ļoti plašs. Veikala platība plānota aptuveni 4 tūkstoši kvadrātmetru.

SIA Promo Cash&Carry ir lietuviešu uzņēmums un kaimiņvalstī tas jau atvēris 9 šāda tipa veikalus. Uzņēmums arī Latvijā plānojot veidot tirdzniecības tīklu un nākamais veikals gada otrajā pusē tikšot atvērts Valmierā, bet pēc tam vēl viens Latgales reģionā. I. Medina informēja, ka visas telpas veikaliem tikšot pirktas, nevis īrētas, tādēļ šie projekti saistoties ar lielām investīcijām arī turpmāk, bet precīzu skaitli viņa vēl nevarēja nosaukt.

Cash&carry pārdošanas princips radies ASV. Līdz šim Latvijā ir jau vairāki šāda veida specializētie veikali, kas gan tirgo tikai viena segmenta preci, piemēram, alkoholu.

SIA Promo Cash&carry ietilpst Sanitex grupā. Tajā ir arī tādi uzņēmumi kā SIA Sanitex Baltic Distribution, SIA Baltic Trade Network, SIA Karsten-Sanitex Latvia, SIA Karsten Horeca, SIA Karsten International u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Investēs 3,3 miljonus eiro PROMO Cash&Carry veikala izveidē Liepājā

Zane Atlāce - Bistere, 03.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Distribūcijas un vairumtirdzniecības uzņēmums Sanitex šonedēļ uzsāk specializētā veikala PROMO Cash&Carry būvniecību Liepājā, Parka ielā 11. Šis būs jau piektais šāda tipa veikals PROMO Cash&Carry tirdzniecības tīklā un vienīgais Kurzemes reģionā.

Līdz ar veikala atklāšanu, kas paredzēta 2017. gada pavasarī, Liepājas pilsētā tiks nodrošinātas aptuveni 35 jaunas darba vietas, stāsta SIA Sanitex valdes loceklis Kārlis Ābele. Veikala izveidē plānots ieguldīt 3.3milj. eiro, piebilst PROMO Cash&Carry mārketinga vadītāja Irina Cvetkova.

Vairāk nekā 3000 kvadrātmetru lielajā tirdzniecības zālē tiks izvietotas aptuveni 12 000 dažādas preces – pārtikas preces, atdzesēti un saldēti produkti, augļi, dārzeņi, dzērieni, profesionālā ķīmija, trauki, dzīvnieku barība, plašs vīna un stipro alkoholisko dzērienu klāsts, kā arī Premium klases produkti, kā piemēram, dažādu valstu garšvielas, eksotisko dzīvnieku gaļas produkti, saldēti konditorejas izstrādājumi, arī bezglutēna, vairāk kā 100 craft alus veidi no visas pasaulēs un daudzas citas preces pilnam biznesa nodrošinājumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar Orange Cash & Carry ieviesīs interneta tirdzniecības platformu,veikala tīkla paplašināšana gan netiek plānota.

Internetveikalā juridiskās personas varēs iegādāties aptuveni 6000 dažādas preces. SIA Rskorpions, kas veic Orange Cash & Carry saimniecisko darbību, pamatdarbība ir pārtikas un nepārtikas preču vairumtirdzniecība, lielākais uzņēmuma klients ir lielveikals Sky. Tirdzniecība Orange Cash & Carry veikalā veido 15–20% no uzņēmuma apgrozījuma. SIA Rskorpions īpašnieki ir Lielbritānijas uzņēmums Interstyle RS. Orange Cash & Carry ir vienīgais tam piederošais veikals, kas darbojas šajā segmentā.mJāpiebilst – internetveikals ir arī SIA Sanitex, nākamajā gadā tādu plāno izveidot SIA Gemoss.

SIA Rskorpions valdes locekle Antra Kalniņa stāsta, ka šobrīd netiek apsvērta iespēja Latvijā atvērt vēl kādu t.s. cash & carry veikalu. «Tā kā esam nišas produktu tirgotāji, šādu nepieciešamību Latvijas tirgū pašlaik nejūtam. Ja notiks paplašināšanās, tad tā būs citās Baltijas valstīs vai Krievijā,» viņa spriež.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Orange Cash&Carry (Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē 140) ir līdz šim lielākā maksā un ņem formāta tirdzniecības vieta Latvijā, kur vienuviet pieejams plašs pārtikas produktu un citu preču sortiments par vairumtirdzniecības cenām, turklāt ar iespēju uzņēmumiem maksāt uz vietas skaidrā naudā.

Orange Cash&Carry precīzi atbilst ASV dzimušajam vairumtirdzniecības formātam cash&carry, kas ir noliktavas tipa veikals – bāze, kur preces fasētas lielos iepakojumos, un norēķinus iespējams veikt turpat uz vietas skaidrā naudā vai arī ar bankas norēķinu karti, uzreiz saņemot visus uzņēmumam nepieciešamos grāmatvedības dokumentus.

Pārtikas produkti un citas preces par vairumtirdzniecības cenām, kas citādi būtu pieejamas norēķinoties ar pēcapmaksu, uzņēmumam uzkavējoties debitora statusā, tagad ir pieejamas, izmantojot skaidru naudu. Nav jārēķinās ne ar piegāžu grafikiem, ne apjoma ierobežojumiem. Ierodoties pēc precēm pašam, ir iespēja operatīvi tās izvēlies un norēķinies tūlīt! Tas tiešām ir ērtāk un izdevīgāk. Turklāt pārsteigts jutīsieties ne tikai jūs, bet arī grāmatvede – par šāda risinājuma izdevīgumu!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 15. jūnijā Liepājā tiks atvērts PROMO Cash&Carry specializētais veikals Kurzemē. Šis būs piektais PROMO Cash&Carry Latvijā.

PROMO Cash&Carry ir specializēto veikalu tīkls Baltijā ar 16 šāda veida veikaliem. Lēmumu atvērt tirdzniecības vietu Liepājā distribūcijas un vairumtirdzniecības uzņēmuma SANITEX vadība pieņēmusi, jo «Liepāja ir ekonomikas, biznesa un tūrisma centrs, kas veiksmīgi attīstās». Šā gada laikā SANITEX plāno uzsākt būvniecības darbus, lai Rīgā atvērtu trešo PROMO Cash&Carry, tādējādi paplašinot tīklu Latvijā.

Cash&Carry ir veikalu formāts, kurā dažādu nozaru pārstāvji: tirgotāji, mazie ražotāji, biroji, ēdināšanas un izmitināšanas uzņēmumi var vienuviet izvēlēties produkciju savam biznesam un tā nodrošinājumam par vairumtirdzniecības cenām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Sanitex attīsta vairākus biznesa virzienus, audzē apgrozījumus un turpina investēt loģistikas pakalpojumos un tehnoloģijās.

2018. gadā SIA Sanitex atvērusi sesto Promo Cash&Carry vairumtirdzniecības bāzi, ieguldot tajā aptuveni 4,5 miljonus eiro. Šogad jaunas vairumtirdzniecības bāzes atvērtas netiks.

Veiksmīga sinerģija

Kopš 2011. gada uzņēmums ir atvēris sešas Promo Cash&Carry vairumtirdzniecības bāzes juridiskām personām – trīs Rīgā, pa vienai Valmierā, Liepājā un Daugavpilī; kopumā ieguldīti 15 milj. eiro; Rāmavā uzbūvēts loģistikas komplekss 41 tūkst. m2 platībā, kurā atrodas arī kompānijas birojs. Kopējās investīcijas šajā projektā sasniedz 25 milj. eiro, loģistikas centru pārvalda Sanitex grupas uzņēmums Baltic Logistic Solutions. «Turpmākās investīcijas tiek plānotas jaunu produktu, pakalpojumu izstrādē, kā arī tehnoloģijās, kas ļaus klientiem daudz ērtāk sazināties un iegādāties preces no uzņēmuma. Sagaidāmas investīcijas loģistikā, lai uzlabotu kvalitāti, darba ražīgumu un nodrošinātu vēl augstāku preču piegādes kvalitāti un izsekojamību,» stāsta SIA Sanitex valdes loceklis Kārlis Ābele.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada septembra PROMO Cash&Carry vairs netiek izsniegtas vienreizējās klientu kartes, kas ļāva šajos veikalos iepirkties arī privātpersonām. Turpmāk tirdzniecības vietu varēs apmeklēt tikai pastāvīgo klienta karšu īpašnieki - uzņēmēji un pašnodarbinātās personas.

PROMO Cash&Carry mārketinga speciāliste Natālija Ulmane skaidro, ka šāds lēmums pieņemts, ņemot vērā uzņēmuma fokusu un galveno mērķauditoriju. «Mēs pats par sevi esam tīkls vairumtirdzniecībai. Bijām ieviesuši pagaidu viesu kartes, taču principā mēs fokusējamies uz biznesa klientiem,» stāsta N.Ulmane, piebilstot, ka, līdz ar veikala atpazīstamību, tāda funkcija kā viesu karte, kas principā kalpoja kā iespēja iepazīties ar piedāvātajām precēm, vairs nav nepieciešama.

N.Ulmane atzīmē, ka noteikt to, cik bieži tirdzniecības vietu cilvēki apmeklējuši, lai iegādātos preces privātām vajadzībām, ir sarežģīti. «Pastāvīgā klienta kartei ir divas funkcijas - preci iespējams iegādāties ar pavadzīmi vai čeku. Līdz ar to karti var izmantot gan uzņēmuma, gan privātām vajadzībām. Grūti izsekot, kuri čeki izsniegti cilvēkiem, kas iepirkušies ar vienreizējām kartiņām, bet kuri - cilvēkiem ar pastāvīgajām klienta kartēm,» skaidro PROMO Cash&Carry pārstāve. Viņa atzīst, ka, liedzot veikalā iepirkties privātpersonām, uzņēmuma ieņēmumi varētu mazināties, taču šāds lēmums balstīts arī uz biznesa klientu ērtībām. «Viņiem būs ērtāk iepirkties, un tas aizņems mazāk laika,» paredz N.Ulmane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

“Ja kompānija spēj piesaistīt apzinīgus aizņēmējus, līdz ar viņiem atnāks arī investori,” uzskata P2P platformas Robo.cash dibinātājs Sergejs Sedovs

, 27.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada 22. februārī Latvijā darbību uzsākusi vienlīdzīgās kreditēšanas platforma Robo.cash. Par mūsdienīgo P2P instrumentu specifiku un aizņēmēju un kreditoru sadarbību dažādās valstīs stāsta kompānijas Robo.cash dibinātājs Sergejs Sedovs.

FOTO Sergejs Sedovs, kompānijas Robo.cash dibinātājs

Vispirms jājautā – ko nozīmē jaunās P2P platformas izveidošana Latvijas iedzīvotājiem?

Latvijas iedzīvotāji jau ir iepazinušies ar vienlīdzīgo kreditēšanu. Lai gan P2P platformu vēsture nav garāka par desmit gadiem, Latvijas kompānijas TWINO un Mintos ieņem nozīmīgu vietu ES tirgū. Domāju, ir svarīgi, ka valstī ieplūst ārvalstu kapitāls. Nav noslēpums, ka mūsu grupas kompānijas darbojas dažādās valstīs un ir cieši saistītas. Labvēlīgais investīciju klimats nospēlēja lomu Robo.cash jurisdikcijas izvēlē. Interese par P2P kreditēšanu pašlaik pieaug, mēs sagaidām, ka platforma veiksmīgi attīstīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā Kārļa Ulmaņa gatvē izveidota līdz šim lielākā cash&carry (maksā un ņem) formāta tirdzniecības vieta Latvijā – Orange Cash&Carry.

Veikala radīšanā vairumtirdzniecības kompānija SIA RSKORPIONS līdz šim investējusi divus miljonus eiro.

Orange Cash&Carry precīzi atbilstot ASV dzimušajam vairumtirdzniecības formātam cash&carry, kas ir noliktavas tipa veikals – bāze, kur preces fasētas lielos iepakojumos un norēķinus iespējams veikt turpat uz vietas skaidrā naudā. Veikala kopējā platība ir ap pieciem tūkstošiem kvadrātmetru. Veikala izveides investīcijas sasniegušas divus miljonus eiro, taču tirdzniecības vietas pilnveidošanā plānots ieguldīt vēl ap 400 tūkstošiem eiro. Šobrīd veikalā pieejama iepakotā pārtika, alkoholiskie un bezalkoholiskie dzērieni, saldētās un atdzesētās fasētās preces, dažādas sadzīves preces un dzīvnieku pārtika. Tuvākajā nākotnē preču klāstu plānots papildināt ar augļiem un dārzeņiem, svaigu gaļu un zivīm, kā arī tabakas izstrādājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jauna, novatoriska Sennebogen kokapstrādes mašīna patērē par trešdaļu mazāk degvielas

Sadarbības materiāls, 14.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH tirgū ieved ekonomiskākus Green Efficiency Drive (GED) modeļus, kas palīdz ietaupīt gandrīz 30 % degvielas.

Vācijas mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH ražo īpaši zāģētavām un citiem baļķu apstrādātājiem paredzētas pick and carry kokapstrādes mašīnas, kurām ir īpaša pamatnes platforma un augšējā platforma jeb tornis, kas rotē 360 grādu leņķī. Sennebogen pārstāvis Matiass Ibelakers [Matthias Übelacker] stāsta, ka pēdējo divu gadu laikā tirgū ievestā modernā Green Efficiency Drive (GED) modeļa pamats ir novatoriska, elektriska pamatnes platforma, ar kuras palīdzību degvielas patēriņu izdevās samazināt par gandrīz 30 %. Tas bija iespējams, pateicoties viedajai ritošās daļas elektropiedziņas enerģijas pārvaldes sistēmai, kas iejaucas, ja tiek konstatēta neizmantota enerģija – piedziņa darbam izmanto enerģiju, kas rodas bremzējot. Rezultāts ir labāk vadāma mašīna ar mazāku motoru, kas izmanto mazāk enerģijas un mazāk piesārņo vidi – tomēr ar tādu pašu efektivitāti un efektivitāti kā iepriekšējie modeļi. Elektriskās piedziņas enerģiju dīzeļmotoram ražo ģenerators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Orange Cash & Carry apgrozījums pērn pieaudzis par 40%

Sandra Dieziņa, 23.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumtirdzniecības veikala Orange Cash & Carry apgrozījums ir pieaudzis par 40 %, salīdzinot ar 2011. gadu, un sasniedzis 10,94 miljonus Ls.

Situācija tirgū ļauj prognozēt, ka šogad tiks sasniegts vēl 30-40 % liels apgrozījuma kāpums, salīdzinot ar 2012. gadu.

«Veikala finanšu rādītāju straujais pieaugums galvenokārt skaidrojums ar tā īpašnieka – SIA Rskorpions – veiksmīgi paplašināto savu iepirkumu portfeli un dažādoto preču sortimentu, uzsākot sadarbību arī ar vietējiem izplatītājiem. Tādā veidā ir uzrunāta arvien lielāka pircēju auditorija, kas atspoguļojas pieaugošos finanšu rādītājos – Rskorpions pagājušajā gadā dubultoja savu apgrozījumu un peļņu, salīdzinot ar 2011. gadu: uzņēmuma neto apgrozījums pērn bija 10,94 miljoni latu, pārskata gada peļņa – 157 tūkstoši latu. Savu artavu uzņēmuma kopējā rezultātā deva arī vairumtirdzniecības veikals Orange Cash & Carry, kur vienuviet pieejams plašs pārtikas produktu un citu preču sortiments par vairumtirdzniecības cenām, turklāt ar iespēju uzņēmumiem maksāt uz vietas skaidrā naudā,» skaidro Orange Cash & Carry koncepta attīstītāja, SIA Rskorpions valdes priekšsēdētāja Antra Sietiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien tika atklāts pirmais cash&carry (C&C) (maksā un ņem) tipa lielveikals Latvijā. Veikalu un mazo uzņēmēju pārstāvji uzsver, ka galvenais ieguvums būs iespēja pašiem ātri atjaunot preču sortimentu, kad kaut kas beidzies, bet piegādātājs vēl ilgi jāgaida.

Cash&carry pārdošanas princips radies ASV. Latvijā jau ir vairāki šāda tipa veikali, bet tie specializējušies tikai viena segmenta preces, piemēram, alkohola pārdošanā. Lietuviešu Promo C&C veikals būs daudz lielāks ar plašu preču klāstu gan veikaliem un kafejnīcām, gan restorāniem, kosmētikas saloniem un pat slimnīcām.

Aptaujātie potenciālie veikala klienti uzņēmēji, atzina, ka šāda tipa veikali – bāzes jau sen esot bijuši nepieciešami un tas, ka tādi ir kaimiņvalstīs, bet nav Latvijā, nav veicinājis viņu biznesu. Jau pašlaik Latvijas pierobežas mazo veikaliņu un kafejnīcu pārstāvji braucot iegādāties preces uz Lietuvas cash&carry veikaliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SEB banka kreditē PROMO Cash&Carry veikalu izveidi

Sandra Dieziņa, 28.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka uzņēmumam Karsten-Sanitex uz pieciem gadiem izsniegusi 2,9 miljonu eiro aizdevumu veikalu tīkla PROMO Cash&Carry izveidošanai un attīstīšanai Rīgā un Valmierā.

Naudas resursi ir paredzēti vairumtirdzniecības bāzes-veikala uzcelšanai, remontam un iekārtu iegādei. PROMO Cash&Carry valdes loceklis Aigars Ģērmanis atklāj, ka Latvijā plānots atvērt trīs vairumtirdzniecības bāzes-veikalus līdz šī gada beigām, bet nākamajā gadā veikalu skaits varētu sasniegt septiņus.

SEB banka ir viens no lielākajiem Latvijas uzņēmējdarbības vides atbalstītājiem un kreditētājiem. Šā gada pirmajā pusgadā no jauna izsniegto kredītu apjoms uzņēmumiem sasniedza 126 miljonus latu, no kuriem 91 miljons latu tika izsniegts 2011. gada otrajā ceturksnī. Salīdzinot ar 2010. gada pirmo pusgadu, juridiskajām personām no jauna piešķirto kredītu apjoms pieaudzis par 67%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Paredz lielāku konsolidāciju

Sandra Dieziņa, 21.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konsolidācija vairumtirdzniecības nozarē ir neizbēgama.

Tā, komentējot ziņu, ka viens no lielākajiem pārtikas produktu vairumtirgotājiem SIA Voldemārs izlikts pārdošanai, norāda PROMO Cash&Carry valdes loceklis Aigars Ģērmanis.

Skaidrojot situāciju, PROMO Cash&Carry valdes loceklis atzīst, ka Latvijā, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju, ir vairāk mazu vairumtirdzniecības uzņēmumu, kas liecina – konsolidācija nozarē nav bijusi pietiekami spēcīga. Viņš salīdzina – ja Igaunijā no lielākajiem vairumtirgotājiem ap 80 % pērn bijuši rentabli, tad Latvijā ap 60 % strādājuši ar zaudējumiem un peļņa bijusi nelielai daļai. Tieši sadrumstalotība un zemā rentabilitāte esot saistīta ar to, ka joprojām liels spēks ir mazumtirgotājiem. A. Ģērmanis saredz, ka nozare turpinās konsolidēties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Baltijas biržai pievienosies Rietumu Asset Management

Žanete Hāka, 28.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.septembra AS Rietumu Asset Management IPS Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund apakšfondi - Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund-USD un Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund-EUR tiks iekļauti NASDAQ OMX Riga Baltijas regulētā tirgus Ieguldījumu fondu sarakstā.

Kā informē birža, AS Rietumu Asset Management IPS atvērtais ieguldījumu fonds Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund ir reģistrēts Latvijā un dibināts kā fonds ar diviem apakšfondiem - Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund-USD un Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund-EUR. Katram apakšfondam ir sava ieguldījumu politika un sava pamata valūta. Abi apakšfondi tiks iekļauti regulētā tirgū, un to līdzekļi tiks ieguldīti īstermiņa un vidēja termiņa finanšu instrumentos.

Rietumu Bankas valdes loceklis Rolfs Fulss norāda, ka jaundibinātais fonds optimāli papildināja bankas piedāvāto ieguldījumu produktu klāstu, ierindojoties tādu produktu vidū kā, piemēram, depozīti un subordinētie aizdevumi. Šis fonds būs interesants tiem ieguldītājiem, kas ir orientēti uz investīcijām ar augstu stabilitātes līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronvīrusa Covid-19 izplatība Latvijā un pasaulē negatīvi ietekmējusi arī ziedu biznesu.

Ziedu tirgotāja "J van Vliet Cash&Carry Riga" darbību vīruss ir ietekmējis vistiešākajā veidā - saīsināts ziedu bāzes darba laiks, samazinājies klientu skaits, pārskatīts uz vietas esošo darbinieku skaits, kā arī aizsarglīdzekļi un dezinfekcija ir kļuvusi par ikdienas sastāvdaļu.

Ziedu bāzes galvenie klienti ir ziedu veikali, floristi, dekoratori utt., taču saistībā ar to, ka atcelti visi sabiedriskie pasākumi, ierobežota cilvēku pulcēšanās, cilvēki aicināti lieku reizi nepamest mājas un ziedi nav pirmās nepieciešamības prece, pieprasījums būtiski sarucis. Ziedu bāzes pārdošanas apjomi kritušies līdz pat 80%.

"Lielāko daļu savu pasūtījumu mūsu klienti veic 3-4 dienas iepriekš, jo mūsu piedāvātie ziedi tiek sūtīti no Ekvadoras un Holandes. Šobrīd pasūtījumi tiek veikti ļoti piesardzīgi, jo situācija mainās ļoti strauji un jebkurā brīdi valdība var pieņemt lēmumu slēgt mazumtirdzniecības veikalus, kā tas jau ir izdarīts daudzās citās Eiropas valstīs. Saskaramies arī ar transporta problēmām. Pat esošos pasūtījumus reizēm nevaram nodrošināt, jo kravas auto plūsma pār robežu ir ļoti lēna un transporta kompānijas atsaka mūsu pasūtījumu, jo tas ir neliels," stāsta "J van Vliet Cash&Carry Riga" direktore Baiba Loce.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Reģionālā investīciju banka (RIB) un SIA RSkorpions ir parakstījušas līgumu par aizdevuma piešķiršanu 4,7 miljonu eiro apmērā Orange Cash&Carry veikala, noliktavas un biroja ēkas iegādei, kā arī uzņēmuma apgrozāmo līdzekļu finansēšanai.

“Mūsu nozarē telpām, to specifikai un atrašanās vietai ir būtiska nozīme. Atrast analogas telpas ir grūti, jo īres tirgus ar specifiskiem objektiem ir ierobežots. Tāpēc mēs rūpīgi izsvērām un izvērtējām sadarbības iespējas un nekustamā īpašuma tirgus tendences. Kļūstot par objekta īpašnieku, tas mums palīdz samazināt ikmēneša izdevumus, kā arī nodrošina iespēju precīzi plānot budžetu un tā turpmāko attīstību. Esam sabalansējuši faktiskos īres izdevumus, nofiksējot tos ar ilgtermiņa kredīta maksājumu. Redzam šo kā iespēju laiku, lai investētu tālākajā uzņēmuma attīstībā,” komentē SIA RSkorpions valdes locekle Antra Kalniņa.

“Pandēmija daudzās nozarēs ir ienesusi neparedzētas korekcijas un neskaidrību par izaugsmes iespējām tuvākajā nākotnē. Uzņēmumi ir kļuvuši piesardzīgāki un daudz nopietnāk izvērtē savus attīstības plānus un finansējuma piesaistes iespējas. Arī banka finansējuma piešķiršanai nepieiet formāli, bet ar izpratni par individuālu risinājumu atrašanu dažādu nozaru uzņēmumiem. Pie tam šobrīd uzņēmumi, kas domā par attīstību un kaļ tālākos izaugsmes plānus, var izmantot izdevīgas aizņemšanās likmes, lai saņemtu salīdzinoši lētu finansējumu. Šoreiz mūsu atbalsts klientam sniedzis iespēju iegādāties ēku, kurā notiek Orange Cash&Carry galvenā darbība un attīstība. Tādejādi uzņēmums no ēkas īrnieka kļūs par tās īpašnieku,” saka AS Reģionālā investīciju banka Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Armands Kokainis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Reģistrē atvērto ieguldījumu fondu Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund

Žanete Hāka, 23.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome nolēma reģistrēt IPS AS Rietumu Asset Management nodibināto atvērto ieguldījumu fondu Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund, informē FKTK.

Tas ir dibināts kā fonds ar diviem apakšfondiem - Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund-USD un Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund-EUR.

Izskatot iesniegtos dokumentus, FKTK konstatēja, ka fonda pamatdokumenti ir sagatavoti ievērojot normatīvos aktos noteiktās prasības, kā arī fonda ieguldījumu pārvaldīšanā iesaistītām amatpersonām ir nepieciešamā pieredze un kvalifikācija, lai tiktu nodrošināta kvalificēta pienākumu izpilde. Līdz ar to nav šķēršļu atvērtā ieguldījumu fonda Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund reģistrācijai.

Fonda Rietumu Asset Management Cash Reserve Fund turētājbankas funkcijas nodrošina АS Rietumu Banka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

MTG Baltija: TV3 un LNT interesēs ir palikt bezmaksas apraidē

Sanita Igaune, 23.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezmaksas apraide un must carry principa atcelšana, ko atbalsta TV3 un LNT, ir savstarpēji nesaistāmas lietas, jo lēmums par must carry tiešā veidā neietekmē TV3 un LNT atrašanos bezmaksas apraidē.

Tā norāda MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš, komentējot Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijas (LEKA) pausto, ka, pieņemot grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas paredz atcelt must carry principu, TV3 un LNT sešu līdz 12 mēnešu laikā atstās bezmaksas ētera apraidi.

Bezmaksas apraidi skatītājam visā Latvijā finansē pats televīzijas kanāls no reklāmdevēju naudas. Maksas televīziju, uz kuru attiecas must carry princips, finansē skatītājs ar savu ikmēneša abonēšanas maksu, skaidro K. Ozoliņš. Vienlaikus norādot, ka jautājums ir par to, vai nacionālās komerctelevīzijas spēj būt rentabli uzņēmumi ilgtermiņā, ražojot nacionālo saturu, un tas ir atkarīgs, nevis no viena must carry principa saglabāšanas vai atcelšanas, bet virknes faktoru, tai skaitā no valsts politikas elektronisko mediju attīstības jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz Krievijas darbībām Ukrainā, distribūcijas un loģistikas uzņēmums "Sanitex" pārtrauc preču importu no Krievijas un Baltkrievijas.

Tāpat arī nolemts pārtraukt preču iepirkumu Krievijas un Baltkrievijas izcelsmes produktiem no citiem importētājiem Baltijā.

""Sanitex" pārtrauc Krievijas un Baltkrievijas preču tirdzniecību Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Mēs uzskatām, ka šobrīd Latvijas un Baltijas uzņēmēju ieguldījums vienotībā un solidaritātē ir ārkārtīgi svarīgs,” skaidro SIA "Sanitex" valdes loceklis Kārlis Ābele.

Uzņēmums ir jau pārtraucis preču importu no Krievijas un Baltkrievijas ražotājiem un piegādātajiem. Šo preču kopējais īpatsvars 2021. gadā veidoja 0,6% no "Sanitex" tirdzniecības apjoma Lietuvā, Latvijā un Igaunijā.

Uzņēmums arī nolēmis pārtraukt iegādāties Krievijas un Baltkrievijas izcelsmes produktus no citiem importētājiem. Šīs preces tiks izņemtas no PROMO Cash & Carry, PROMO Food Service, Officeday un citiem uzņēmuma tirdzniecības kanāliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīklos "Mego" un "Citro" novērota pastiprināta iepirkšanās aktivitāte un to vadība aicina iedzīvotājus nekrist panikā, bet saprātīgi izvērtēt nepieciešamību veidot pārtikas uzkrājumus.

Salīdzinājumā ar iepriekšējās nedēļas ceturtdienu vakar, 12. martā, mazumtirdzniecības veikalu tīkla "Mego" apgrozījums pieaudzis par 30%. Visvairāk tiek izpirkts tualetes papīrs, konservētie produkti un preces ar ilgu derīguma termiņu, biznesa portālam db.lv pastāstīja "Mego" valdes loceklis Igors Šihmans.

Jautāts, kādā veidā "Mego" nodrošina sabiedrības un darbinieku veselību ārkārtas situācijas laikā, I. Šihmans sacīja, ka "tiek ievērotas visas sanitārās normas un regulāri tiek veikti uzkopšanas un dezinfekcijas darbi – tiek tīrīti iepirkumu grozi un ratiņi, kasieri pastiprināti dezinficē kases aparātu zonas, kā arī tiek izmantoti cimdi visos nepieciešamajos gadījumos".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KP ļauj apvienoties uzņēmumiem Sanitex, Officeday Latvia un E-Save

Žanete Hāka, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi atļaut apvienoties UAB Sanitex, SIA Officeday Latvia un SIA E-Save, informē KP pārstāvji.

Apvienošanās rezultātā UAB Sanitex iegūs vienpersonisku izšķirošu ietekmi pār SIA Officeday Latvia un SIA E-Save.

KP norāda – nav pamata uzskatīt, ka darījuma rezultātā varētu tikt ietekmēts loģistikas tirgus un ikdienas patēriņa preču tirgus, savukārt biroja un kancelejas preču tirgū apvienošanās dalībnieku tirgus daļa palielināsies nebūtiski, tādējādi konkurence netiks nelabvēlīgi ietekmēta.

Izvērtējot biroju un kancelejas preču zīmolu aizvietojamību, KP secina, ka konkrētajā tirgū preces zīmolam nav nozīmes, ja vien tas nav īpaši atpazīstams. Tajā pašā laikā tirgū ir liels klāsts citu preču zīmolu, kas konkurē ar apvienošanās dalībnieku portfelī esošiem zīmoliem, kuri ir savstarpēji aizstājami. Vienlaikus biroja un kancelejas preču tirgū darbojas citi spēcīgi konkurenti ar daudzveidīgiem piedāvājumiem, tādējādi pasūtītājiem iespējams iegādāties preču zīmolu, cenu, kā arī preču piegādes nosacījumu alternatīvas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumtirdzniecības un loģistikas pakalpojumu sniedzēja Sanitex uzņēmumu grupa kā savu mājas banku Latvijā izvēlējusies Danske Bank, vienlaikus noslēdzot līgumu par kredītlīniju un garantiju līniju apgrozāmo līdzekļu finansēšanai 23 miljonu eiro apmērā.

Sanitex aktīvo biznesa klientu skaits Latvijā šobrīd sasniedzis trīspadsmit tūkstošus.

SIA Sanitex valdes loceklis Kārlis Ābele norāda, ka Danske Bank sniegs ieguldījumu un stabilitāti gan ikdienas darbības nodrošināšanai, gan jaunu un nozīmīgu kompānijas projektu uzsākšanai.

Savukārt, Danske Bank Latvijā vadītājs Raivis Kakānis stāsta: «Pirms tikām izvēlēti par Sanitex mājas banku Latvijā mūsu kvalitātes rādītāji tika vērtēti pēc ļoti stingriem kritērijiem un esam gandarīti, ka Danske Bank komandai ir izdevies pierādīt atbilstību tiem. Sanitex ir uzņēmums ar skaidru un izsvērtu attīstības vīziju un stabilu finanšu sniegumu.»

Sanitex uzņēmumu grupa ir lielākā vairumtirdzniecības, distribūcijas, biroja nodrošinājuma, HoReCa un loģistikas kompānija Latvijā, kas aktīvi darbojas arī Lietuvā, Igaunijā un Polijā. Tās trīs galvenie loģistikas centri atrodas Latvijā, Igaunijā un Lietuvā, un kopējā noliktavu platība ir sasniegusi 120 000 m2. Sanitex Latvijā strādā vairāk nekā 1000 darbinieku. Grupā ietilpst arī specializēto veikalu tīkls PROMO Cash&Carry, kas darbojas lielākajās Latvijas un Lietuvas pilsētās, viens veikals atvērts arī Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumtirgotāja "Sanitex" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 414,032 miljoni eiro, kas ir par 3,2% vairāk nekā iepriekšējā gadā, bet koncerna peļņa samazinājās par 6% un bija 7,514 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Vienlaikus paša "Sanitex" apgrozījums pērn bija 411,091 miljons eiro, kas ir par 3,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 9,8% un bija 6,555 miljoni eiro.

Grupas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka pērn "Sanitex" grupa sasniedza uzstādītos mērķus par spīti nelabvēlīgiem HoReCa un pasākumu sektora darbības ierobežojumiem Covid-19 ietekmē.

Pērn uzņēmums spēja veiksmīgi pielāgoties mainīgajiem tirgus apstākļiem, attīstot tirgum nepieciešamo sortimentu, kā arī piesaistot vairākus jaunus ražotājus savam portfelim.

Vadības ziņojumā teikts, ka 2022.gada pirmajā ceturksnī Latvijā un daudzās citās valstīs tika atcelti ar Covid-19 izplatību saistīti ierobežojumi, kas pērn samazināja ekonomikas attīstību valstī un pasaulē, tāpat Latvijas ekonomiku ietekmē starptautiskās sankcijas, kas ieviestas pret Krieviju un Baltkrieviju, tomēr "Sanitex" vadība norāda, ka sankcijas neietekmēs koncerna darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākā komercķīla – Sanitex un Baltic Logistic Solutions

Žanete Hāka, 13.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā lielāko komercķīlu devusi SIA Sanitex un SIA Promo Cash&Carry, kā parādnieku norādot SIA Baltic Logistic Solutions un SIA Baltic Trade Network, liecina Lursoft dati.

Komercķīlas maksimālā prasību nodrošinājuma summa ir 25,998 miljoni eiro, un ķīlas ņēmējs bijusi AS DNB banka.

Otru lielāko komercķīlu devusi AS Latvijas finieris, tās kopējā vērtība ir 19,2 miljoni eiro. Ķīlu ņēmusi AS SEB banka.

Savukārt trešo lielāko komercķīlu reģistrējis poligrāfijas uzņēmums SIA Livonia Print. Tās maksimālā prasību nodrošinājuma summa ir 17,8 miljoni eiro. Ķīlu ņēmusi AS Swedbank.

Aizvadītajā nedēļā komercķīlu 10 miljonu eiro vērtībā devis ūdenstransporta palīgdarbību sniedzējs AS PKL, kā parādnieku norādot OU Alfons Hakans. Komercķīlas ņēmējs bijis Amber Trust II S.C.A.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Distribūcijas un vairumtirdzniecības uzņēmuma SIA «Sanitex» apgrozījums 2018. gadā pieaudzis par 12,3% jeb 37,312 miljoniem eiro, salīdzinot ar 2017. gadu - līdz 340,667 miljoniem eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas pērn bija 1,656 miljoni eiro, kas bija par 1,619 miljoniem eiro lielāka nekā gadu iepriekš.

SIA «Sanitex» pagājušajā gadā atklāja vienu jaunu «Promo Cash&Carry» tirdzniecības vietu Rīgā. Uzņēmumam izdevies būtiski palielināt klientu loku, sacīts tā gada pārskatā. Vairumtirgotājs pērn arī uzsācis vairāku jaunu zīmolu izplatīšanu un aktīvāku darbu alkohola kategorijā.

Pagājušajā gadā SIA «Sanitex» ieņēmumi no vairumtirdzniecības bija 308,524 miljoni eiro, ieņēmumi no mazumtirdzniecības - 29,311 miljoni eiro, bet ieņēmumi no nekustamā īpašuma izīrēšanas un pārvaldīšanas - 2,723 miljoni eiro, kā arī tam bijuši ieņēmumi 109 tūkstošu eiro apmērā no automobiļu iznomāšanas. Uzņēmuma ieņēmumi kāpuši visās kategorijās, liecina uzņēmuma gada pārskats.

Komentāri

Pievienot komentāru