Transports un loģistika

LK varētu pārdot septiņus kuģus

Indra Lazdiņa [email protected], 21.05.2002

Jaunākais izdevums

Atradies pircējs, kurš par Latvijas kuģniecības (LK) septiņiem refrižeratorkuģiem ir gatavs maksāt vairāk nekā 18 milj. ASV dolāru. «Tas ir labākais piedāvājums pēdējo gadu laikā, kopš nolemts vecos kuģus pārdot un ir saņemtas visas Latvijas kuģniecību kontrolējošo institūciju atļaujas,» teica LK padomes padomnieks Sandris Grasis. Kuģi varētu tikt nodoti bareboat nomā ar izpirkšanas tiesībām. No Privatizācijas aģentūras (PA) valdes būs atkarīgs, vai kuģniecības privatizācijas beigu posmā LK valsts pilnvarniekiem tiks dots balsojuma uzdevums atbalstīt veco kuģu pārdošanu piektdien plānotajā kompānijas akcionāru pilnsapulcē, — apstiprināja LK valsts pilnvarnieks Tālis Linkaitis. Septiņu Kursk tipa kuģu pārdošana jau ir paredzēta LK privatizācijas noteikumos, gan apstiprinātajā kompānijas piecu gadu stratēģiskajā attīstības plānā. Septiņu kuģu bilances vērtība ir 13,2 milj. ASV dolāru, bet kā metāllūžņiem — aptuveni 6 milj. ASV dolāru. LK vecie refrižeratorkuģi nav izdevīgi, jo tie strādā ar zaudējumiem, — norāda S. Grasis. Pašreiz LK flotē ir 40 tankkuģi, 14 refrižeratorkuģi, 2 sauskravu kuģi un 2 gāzvedējkuģi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Patruļkuģu būvniecību Kalvīša valdība bez konkursa uzticējusi Kalvīša padomniekam

, 22.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms diviem gadiem savā pēdējā sēdē Aigara Kalvīša valdība būvēt patruļkuģus Latvijas armijas vajadzībām bez konkursa uzticēja premjera padomnieka Vasilija Meļņika uzņēmumam. Pamatojums - aizsardzības nozare savus līdzekļus ieguldīs vietējā ražošanā, atbalstīs pašmāju kuģubūvi. Tagad atklājies, ka patruļkuģus Latvijā tomēr nebūvēs, informēja TV3 raidījums Nekā personīga.

V. Meļņiks kļuvis par starpnieku - kuģus izgatavos kāda Vācijas kuģu būvētava.

Latvijas armijai jāsargā 500 kilometru garā krasta līnija. To prasa gan valsts drošība, gan NATO standarti. Līdz šim tas noticis ar Zviedrijas dāvinātajiem kuteriem. Šobrīd tie savu laiku nokalpojuši, lūzt un bieži jāremontē. Armija jau pirms pieciem gadiem sāka meklēt jaunu kuģu iegādes iespējas. Jūras spēku vadībā tolaik bija kapteinis Ilmārs Lešinskis.

Viņš Nekā personīga stāstīja, ka savulaik izlasījis V. Meļņika rakstu, kurā viņš apgalvojis, ka ir gatavs būvēt karakuģus Latvijai par pašizmaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielākās kravnesības kuģu apkalpošana prasa ieguldījumus infrastruktūrā

Māris Ķirsons, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadājumos pa jūru arvien vairāk izmanto lielākas ostas kravnesības kuģus, to izjūt arī Rīgas ostā, vienlaikus ir nepieciešama atbilstoša infrastruktūra, otrdien, 19.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

To atzīst gan Rīgas Brīvostas pārvalde, gan strādājošie uzņēmēji – stividorkompānijas. Lielākas kravnesības kuģu apkalpošanai ir nepieciešami ne tikai Rīgas Brīvostas, bet arī ostā strādājošo uzņēmēju ieguldījumi, un runa nav tikai par kuģu ceļa dziļumu, bet arī par atbilstošu dziļumu pie piestātnēm, attiecīgajām noliktavām, arīdzan kravas apstrādes ātrumu. Tikai visiem komponentiem kopā strādājot sava veida sazobē, tiek paaugstināta efektivitāte, kas būtībā ir konkurētspēja.

Lielas pārmaiņas

Rīgas Brīvostas pārvaldes ostas kapteinis Artūrs Brokovskis norāda, ka nekas nestāv uz vietas un pārmaiņas notiek nemitīgi. Savu sacīto viņš pamato ar to, ka PSRS laikos Rīgas osta faktiski bija importa osta, jo caur to tika ievesti graudi un soja, savukārt vieglo automašīnu (pārsvarā Lada), akmeņogļu un metāllūžņu eksports bijis pavisam nelielos apmēros, un arī kravu pārvadājumiem izmantotie kuģi bija ar citādu – daudz mazāku iegrimi, nekā tie ir pašlaik. «Rīgas ostā jauna ēra sākās līdz ar Latvijas neatkarības atgūšanu, kad osta kļuva par Krievijas, Baltkrievijas, Kazahstānas tranzītkravu apkalpotāju – no dzelzceļa uz kuģa infrastruktūras nodrošinātāju,» atceras ostas kapteinis. «90. gadu sākumā Rīgas ostā pie piestātnēm varēja ienākt kuģi ar iegrimi 10,2 m. Viņš arī piemetina, ka savulaik lielākie kuģi ostā bija 170–190 m gari un 29 m plati, taču tagad tie pēc gabarītiem (229 m gari un 32 m plati) jau ir Panamax klases un ar lielāku kravnesību. Tagad pēc Panamas kanāla rekonstrukcijas šādas NewPanamax klases kuģu platums jau sasniedz 49 m un to garums – 366 m, ar iegrimi līdz 15,2 m. «Pasaulē pašlaik ir vēl lielāki kuģi, kurus izmanto jēlnaftas transportēšanai, ar 26 m iegrimi, taču tie pārvietojas tikai pa okeānu un pat ostā īsti neienāk, bet kravu izkrauj pa pievienoto cauruli, stāvot reidā, taču tāda izmēra kuģi Baltijas jūrā ienākt nevar, jo Belta jūras šauruma dziļums ir tikai 17 m, līdz ar to cauri tam kuģot var tikai ar maksimālo iegrimi 15,5 m, un tieši tāda pati maksimālā iegrime ir Irbes jūras šaurumā, kas savieno Rīgas jūras līci ar Baltijas jūru,» stāsta A. Brokovskis. Viņš prognozē, ka perspektīvā kuģu izmēri nebūt nesaruks, bet, tieši pretēji, platums tikai pieaugs, kas palielina kuģa ietilpību, bet ne iegrimi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Brīvostas pārvalde ir sākusi darbu pie ostas kuģošanas kanāla tīrīšanas projekta, lai jau tuvākajā laikā Rīgas ostā nodrošinātu arī capesize (ar kravnesību virs 150 000 tonnu) kuģu pieņemšanu.

Šobrīd šāda izmēra kuģi Baltijas jūras austrumu krasta ostās praktiski netiek apkalpoti, līdz ar to iespēja to darīt Rīgā sniegtu būtiskas tirgus priekšrocības ne vien salīdzinājumā ar Baltijas valstu, bet arī Krievijas ostām.

“Pasaulē kravu pārvadājumos pa jūru tiek izmantoti arvien lielāki kuģi. Galvenais iemesls kuģu gabarītu pastāvīgam pieaugumam ir kravu pārvadātāju vēlme samazināt pārvadājumu izmaksas. Īpaši svarīgi tas ir apjoma beramkravu, piemēram, ogļu un metāla rūdu, segmentā, kur lielāku kuģu izmantošana dod iespēju nodrošināt krietni izdevīgāku kuģa frakta likmi uz katru pārvadāto tonnu. Spēja uzņemt ostā lielos capesize klases kuģus sekmētu pieeju jaunām kravām un tālākiem tirgiem salīdzinājumā ar šābrīža iespējām, izmantojot Panamax izmēra kuģus, tādējādi veicinot arī kravu apgrozījuma pieaugumu,” stāsta Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv, aptaujājot nekustamo īpašumu speciālistus, secināja, ka Latvijā šobrīd par labu cenu ir iespējams pārdot ikvienu nekustamo īpašumu, neraugoties uz to, vai šis īpašums atrodas kapu, cūku fermas, šosejas vai citu dzīvošanai un darījumiem ne visai patīkamu vietu tuvumā.

Uz jautājumiem atbild kompāniju Balsts, Arco Real Estate un Colliers International nekustamo īpašumu speciālisti.

- Kuras ir tās vietas, kurās ir praktiski neiespējami pārdot nekustamos īpašumus (novietojuma dēļ)?

Balsts: "Nav tādu īpašumu, kurus būtu neiespējami pārdot. Ir tāds teiciens: "katram podiņam savs vāciņš". Ir tādi objekti, kuriem ir ilgāks pārdošanas termiņš. Visbiežāk šādiem objektiem ir nepareizi noteikta cena, kā arī nav ņemti vērā visi īpašuma vērtību ietekmējošie faktori.

Vietās, kur sarežģītāk pārdot, pārdošanas laiks var būt ilgāks, un vieta var būtiski ietekmēt nekustamā īpašuma cenu:

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas kuģu būvētavas jaunais stūrmanis maina kursu

Andrejs Vaivars, BNS, speciāli DB, Māris Ķirsons, 15.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas kuģu būvētava fokusēsies uz mazo un vidēja izmēra kuģu būvniecību, kā arī rietumvalstu kuģu remontu.

To intervijā Dienas Biznesam atklāj smagās mašīnbūves uzņēmuma a/s Rīgas kuģu būvētava (RKB) jaunais stūrmanis – valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs, kurš uzņēmuma vadību pārņēmis sarežģītā situācijā – notiek akcionāru savstarpējais karš, tiek prasīta uzņēmuma maksātnespēja, iepriekšējo gadu tirgus aizvēršanās Krievijā un Ukrainā, sarežģīta situācija ar pasūtījumiem Eiropas kuģu būvētavās, jo lielo kuģu būves pasūtījumi pārcēlušies uz Dienvidaustrumāziju (Ķīnu, Dienvidkoreju), rezultātā tādu būvēšana ES ir kļuvusi par sava veida reliktu. RKB nebūt nav pirmais uzņēmums, kura valdē strādā J. Skvarnovičs, jo viņš ir vadījis ne tikai kolhozu Tukuma rajonā vēl PSRS laikos, bet arī a/s Tukuma piens, a/s Rīgas piena kombināts, a/s Limbažu piens, SIA Forburga, a/s Stats Invest, bijis valdē a/s Austrumu klīniskā universitātes slimnīca un SIA Stats. Ar šādu vadītāja pieredzes bagāžu viņš pauž optimismu par uzņēmuma nākotnes perspektīvu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nav gatavi tāpat atdot akcijas

Ieva Mārtiņa, Db, 19.12.2008

No kreisās: Danske Capital vecākais analītiķis Anti Partanens, Danske Capital direktors Kustā Aima un Firebird management LLC partneris Aians Hags

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parex bankas mazākuma akcionāri vēlas virzīt savu pārstāvi bankas padomē, jo nevēlas pārdot bankas akcijas un it īpaši par santīmiem. Pagājušā nedēļā valstij piederošā (ap 85 %) Parex banka uzrunājusi Parex bankas mazākuma akcionārus, vai tie nevēlas pārdot sev piederošās bankas akcijas.

Lai gan valsts pārstāvji nav oficiāli pateikuši, kāds ir iemesls šādam piedāvājumam, publiskā telpā ir izskanējis, ka 100 % Parex bankas valsts īpašumā ir nosacījums, lai Latvija varētu dabūt starptautiskos finansējumus, tostarp no Zviedrijas. Savus piedāvājumus par nosacījumiem pārdot Parex bankas akcijas svētdien gan bankai, gan Finanšu ministrijai nosūtījuši lielie mazākuma akcionāri - ārvalstu fondi: East Capital, Danske Capital Finland, Amber Trust un Firebird Management, kas ir vieni no lielākajiem investoriem Baltijas valstīs. Tomēr atbildi ārvalstu fondi nav saņēmuši ne no viena adresāta. Uzņēmējiem arī nav izdevies sazināties ar atbildīgajām amatpersonām. "Mūs biedē, ka tā vietā, lai valdība konstruktīvi un pa tiešo runātu par šīm akcijām, daži valdības pārstāvji komentē situāciju presē, ka ja ar akcionāriem nepanāks vienošanos, tad akcijas atņems, nacionalizēs. Protams, ir valdībā daudz diskusiju, bankā, ar kreditoriem, un mēs saprotam, ka laikam valdībai ir ar ko nodarboties, bet mēs sagaidām, lai nebūtu tādu paziņojumu presē [par to, ka var atņemt akcijas]," Db skaidroja Parex bankas 4.2 % akciju īpašnieces East Capital partneris Aivars Abramovičus (Aivaras Abromavicius).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Klaipēda dzen rokās Rīgu

Oskars Prikulis [email protected], 12.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostai piesaistīto kruīza kuģu skaita ziņā uz papēžiem min Lietuvas osta Klaipēda, lai arī abu pilsētu tūrisma piedāvātās iespējas pēc speciālistu vērtējuma nav pat salīdzināmas. Klaipēdas ostas Mārketinga direktors Artūrs Drungils norādīja, ka šogad Klaipēdas ostu apmeklēt varētu nedaudz vairāk nekā 60 kruīza kuģu, no kuriem 54 kuģi jau ir reģistrējušies un apstiprinājuši savu piestāšanu Klaipēdā. 2005. gadā Klaipēda apkalpoto kruīza kuģu skaitu kāpināja par 50%. Ostā arī plānots 2009. gadā ekspluatācijā nodot jaunu pasažieru termināli, kas nepieciešamības gadījumā ostai ļaus apkalpot trīs lielus kruīza kuģus vienlaicīgi un kopumā gadā apkalpot vairāk nekā 300 kuģus. Tikmēr Rīga šogad plāno apkalpot nedaudz vairāk kā 80 kruīza kuģus, no kuriem lauvas tiesu jeb aptuveni 70 kruīza kuģus iecerējis apkalpot Rīgas pasažieru termināls (RPT). Pārliecinoša Baltijas valstu līdere ir Tallinas osta, kuru 2005. gadā apmeklēja vairāk nekā 320 kruīza kuģi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas pārvalde ir noslēgusi auto un dzelzceļa tilta Kundziņsalas dienvidu daļā pārbūvi. Līdz ar to ir noslēdzies pirmais posms vērienīga projekta īstenošanā, kas paredz stiprināt Rīgas ostas komerciālo konkurētspēju, vienlaikus uzlabojot Latvijas un sabiedroto militāro mobilitāti.

Lai to īstenotu, šī gada pavasarī tika noslēgts trīspusējs līgums starp Rīgas brīvostas pārvaldi, Eiropas klimata, infrastruktūras un vides aģentūru (CINEA) un SIA "Baltic Container Terminal" (BCT) par Rīgas ostas duālas izmantošanas jaudas palielināšanu, uzlabojot ostas infrastruktūru Kundziņsalā. Šobrīd darbi pie projekta realizācijas Kundziņsalā turpinās.

Tilts pār Sarkandaugavu no Uriekstes ielas uz Kundziņsalu tika būvēts laika posmā no 1979. līdz 1981. gadam, un ir vienīgais dzelzceļa tilts, kas nodrošina dzelzceļa kravu apgrozījumu ar Kundziņsalas teritoriju. Šobrīd, līdz jaunā satiksmes pārvada izbūvei no Tvaika ielas uz Kundziņsalu, šis ir arī vienīgais savienojošais posms smagā autotransporta un militārā transporta satiksmei uz/no Kundziņsalas kravu termināļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākajā Rīgas ostas konteineru terminālī Baltic Container Terminal (BCT) Kundziņsalā notiek aktīvi piestātnes būvniecības darbi, un ir pabeigta zemūdens darbu sadaļa jauna piestātnes posma būvniecībā.

Projektam noslēdzoties, tiks paātrināts kravu iekraušanas un izkraušanas process terminālī, kas paaugstinās termināļa darba efektivitāti un komerciālo konkurētspēju. Ņemot vērā, ka terminālī notiek arī militāro kuģu uzņemšana, palielinot piestātnes kapacitāti, vienlaikus tiek veikts ieguldījums militārās mobilitātes paaugstināšanā un mūsu valsts un NATO kopējās drošības stiprināšanā.

Projekts paredz pagarināt BCT piestātni KS - 34 par 57,3 metriem, izbūvējot tās papildu posmu. Rezultātā BCT piestātņu līnija, kas apvieno trīs piestātnes, kopā sasniegs 506,3 metrus. Tas ļaus terminālī vienlaicīgi pietauvot un apkalpot divus lielus kuģus - konteinerkuģus, ro-ro kuģus (kravas prāmjus) vai militāros kuģus, kā arī pietauvot kuģus, kuru garums sasniedz 340 metrus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noslēgusies izsole par Rīgas brīvostas flotes laika frakta līguma slēgšanu

Lelde Petrāne, 01.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies SIA Rīgas brīvostas flote izsludinātā izsole par laika frakta līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu 2016.-2018. gadā.

Izsolei pieteicās divi pretendenti, no kuriem viens neatbilda izsoles kvalifikācijas prasībām un līdz ar to izsolē piedalījās tikai viens pretendents – SIA STREK, kas arī ieguva laika frakta līguma slēgšanas tiesības.

Izsoles priekšmets paredzēja SIA Rīgas brīvostas flotes velkoņu Santa, Sfinksa un Stella laika frakta līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu, kas paredz iepriekš minēto velkoņu un to apkalpes nodošanu izsoles uzvarētājam jeb fraktētājam. Saskaņā ar laika frakta līguma projektu, izsoles uzvarētājam (Fraktētājam) ir pienākums uz sava rēķina visā laika frakta līguma darbības laikā nodrošināt kuģus ar degvielu, smērvielām, ūdeni un tauvām, maksāt visus normatīvajos aktos noteiktos valsts un pašvaldību nodokļus un nodevas, kā arī citus Rīgas brīvostā noteiktos maksājumus, kas uz izsoles uzvarētāju (Fraktētāju) vai kuģiem ir attiecināmi. Izsoles uzvarētājam (Fraktētājam) nav jāmaksā nodokļi, nodevas vai citi maksājumi, kas attiecināmi uz kuģu apkalpi vai kuģa uzturēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Carnival Corporation (CC) saņems pirmo kuģi jau nākamgad; ceļotāju skaits aug

Līdz ar AIDAnova ķīļa ielikšanas ceremoniju Vācijas kuģu būves uzņēmumā Meyer Werft 6. septembrī Hamburgā pietuvojies brīdis, kad arī kruīzu nozarē būs pirmais kuģis, kas kā degvielu gan ostās, gan jūrā pilnībā izmantos sašķidrināto dabasgāzi (SDG). Piecu gadu laikā, sākot ar 2018. gadu, vācu un somu kuģubūves uzņēmumi uzbūvēs CC septiņus kuģus, kas ļaus kompānijai sasniegt uzstādītos ilgtspējības mērķus vides aizsardzības jomā. Meyer Werft plāno piegādāt 950 milj. USD vērto AIDAnova nākamā gada rudenī.

Tā neapšaubāmi ir nozares tendence, ko var redzēt jauno kuģu pasūtījumos, par SDG kā kuģu degvielas izmantošanu saka SIA Baltic GSA direktors Mārcis Kalniņš, kura vadītā kompānija Latvijā, Lietuvā un Igaunijā pārstāv arī Carnival Cruise Lines, Costa Cruises un P&O Cruises. Kā liecina Cruiseindustrynews.com dati, 16 no 84 kruīza kuģiem, ko plānots piegādāt no 2018. gada līdz 2026. gadam, kā degvielu izmantos SDG.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzu Ventspils tranzītbiznesa uzņēmumu līdzīpašnieks uzņēmējs Oļegs Stepanovs šodien publicētā intervijā laikrakstā Dienas bizness norāda, ka tuvākā nākotnē Kālija parka termināli varētu pārdot Baltkrievijas un Krievijas kompānijām, lai nodrošinātu kālija sāls kravu plūsmu caur Ventspili.

Tāpat viņš izklāsta savu skatījumu par faktu, ka ir atzīts par vienu no aizdomās turamajiem kriminālprocesā, kas tika sākts 2005.gadā par krāpšanu lielā apmērā attiecībā pret LK un tās meitasuzņēmumiem, kā rezultātā LK ir zaudējis ap 29,1 miljonu ASV dolāru. O. Stepanovs uzskata, ka šis process ir saistīts ar gaidāmo tiesvedību pret Ventspils mēru Aivaru Lembergu. Intervijā O. Stepanovs atklāj t.s. tranzītkara iemeslus, un atklāj aptuveno Ventspils tranzītzbiznesa aktīvu vērtību, kas savstarpējo konfliktu rezultātā ir strauji kritusies. Db.lv piedāvā iepazīties ar visu interviju, ko O. Stepanovs sniedzis laikrakstam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Eksperti: bieži privātmāju pārdevēji dzīvo ilūzijās

Lelde Petrāne, 28.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ielūkojoties nekustamo īpašumu sludinājumos un ieraugot prasītās summas, potenciālajiem pircējiem nereti ieplešas acis.

Tādēļ biznesa portāls db.lv nolēma aplūkot piedāvājumu privātmāju tirgū Rīgā, skatoties tieši uz dārgāko «galu», un lūgt speciālistu vērtējumu.

1. Cik bieži (šogad un pagājušajā gadā) ir bijuši gadījumi, kad Rīgā esošu privātmāju izdodas pārdot par cenu, kas pārsniedz 260 tūkstošus latu?

ARCO REAL ESTATE tirgus analītiķis Jānis Dzedulis: «VZD darījumu datu bāzē 2011.gadā fiksēti 10 darījumi ar viena dzīvokļa mājām par kopējo summu virs 260 000 LVL. 2012.gada pirmajā ceturksnī ir fiksēts 1 darījums. Pieļaujams, ka reālais darījumu skaits virs šīs summas ir nedaudz lielāks, ņemot vērā faktu, ka bieži vien Zemesgrāmatā tiek norādīta zemāka summa nekā par kādu tiek iegādāts nekustamais īpašums.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko gadu laikā Rīgas ostā varētu ienākt vairākas jaunas ASV kruīza līnijas, tāpat drīzumā varētu būt gaidāma dažu lielo kruīza līniju atgriešanās, informē Rīgas Brīvostas pārvaldē.

“Šis bijis grūts laiks Baltijas jūras reģionam, bet ir cerības, ka pakāpeniski atkal atgriezīsimies pie augšupejošas tendences, kā tas bija pirms pandēmijas un Krievijas sāktā kara sākuma Ukrainā”, situāciju nozarē komentē Jens Chr. Skrede, Cruise Europe izpilddirektors.

Šī gada aprīlī Rīgas brīvostas pārvalde kopā ar Rīgas investīciju un tūrisma aģentūru, Ro-Pax Terminal un Riga Cruiseship Agency piedalījās “Seatrade Global 2024”, kur pārstāvēja Rīgas ostu un pilsētu pasaules lielākajā kruīza tūrisma izstādē, tikās ar nozares partneriem un kruīza kompāniju pārstāvjiem, lai pārrunātu nākamo gadu kruīzu līniju plānus un aktuālās rezervācijas. Foruma laikā gūts apstiprinājums, ka tuvāko gadu laikā Rīgas ostā varētu ienākt vairākas jaunas ASV kruīza līnijas, tāpat drīzumā varētu būt gaidāma dažu lielo kruīza līniju atgriešanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Atsavina flotes vecos kuģus

Andra Briekmane, 28.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MK apstiprinājis divu flotes kuģu nodošanu pārstrādei.

Pērnā gada 1. septembrī aizsardzības ministrs uzdevis atsavināt kuģus A-18 un P-04, pamatojoties uz to, ka kuģu turpmākai ekspluatācijai nebūs pieejami līdzekļi, ekspluatācija nav rentabla, jo tie būvēti 1963. un 1967.gadā, un to funkcijas var pildīt citi kuģi. Ierosināts kuģus nodot pārstrādei.

Tā kā atsavināmie kuģi tika saņemti kā dāvinājums no Polijas un Norvēģijas un par to saņemšanu nav saglabājušies nekādi dokumenti, Aizsardzības ministrija (AM) ir lūgusi Polijas un Norvēģijas Aizsardzības ministriju atļauju nodot kuģus otrreizējai pārstrādei. No Norvēģijas šāda atļauja ir saņemta.

AM vairākkārt mēģinājusi iegūt arī Polijas Aizsardzības ministrijas atļauju kuģa A-18 atsavināšanai, bet Polijas puse, aizbildinoties ar dokumentu trūkumu un nespēju identificēt kuģi, nav sniegusi un nesniegs nedz atbildi par atļauju vai liegumu kuģi atsavināt un pārstrādāt, nedz skaidrojumus par nespēju sniegt atļauju. Ievērojot Polijas puses vilcināšanos un atbildes nesniegšanu, aizsardzības ministrs ir uzdevis turpināt kuģa A-18 atsavināšanu bez Polijas atļaujas, jo kuģis vairs nav nepieciešams Nacionālo bruņoto spēku (NBS) funkciju veikšanai, ir nolietots un nav racionāli izmantojams, līdz ar to nododams pārstrādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Samazinoties mencu nozvejai, plānots sagriezt lūžņos piecus kuģus; kompensācijās - teju divi miljoni eiro

LETA, 25.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā Baltijas jūrā mencu zvejas resursi nav stabili, turklāt ar tendenci samazināties, plānots nodot sagriešanai metāllūžņos kuģus, kas specializējas šīs sugas nozvejā, izmaksājot kompensācijas gan kuģu īpašniekiem, gan zvejniekiem.

To paredz noteikumu projekts Valsts un ES atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā Galīga zvejas darbību pārtraukšana, kuru plānots skatīt nākamajā valdības sēdē 29.septembrī.

Kā norādīts Zemkopības ministrijas skaidrojumā, divu gadu laikā plānots sagriezt lūžņos piecus kuģus, ar kuriem Baltijas jūrā aiz piekrastes zonas tiek zvejotas mencas. Attiecīgi uz atbalstu pretendēs šo kuģu īpašnieki, kā arī finansiālu kompensāciju par darba zaudēšanu saņems apkalpes locekļi - zvejnieki. Līdz ar to uz atbalstu pretendēs kopumā 35 cilvēki.

Tāpat norādīts, ka kopējais pieejamais atbalsts ir 1 900 000 eiro. Šos finanšu līdzekļus ir plānots apgūt divos gados, ik gadu paredzot 950 000 eiro, tai skaitā 475 000 eiro no Eiropas Savienības Zivsaimniecības fonda un 475 000 eiro - no valsts budžeta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Jūras spēki saņems piecus jaunus patruļas kuģus SWATH. 25 metrus garos kuģus Rīgas ostā piegādās Vācijas kompānija Abeking & Rasmussen, ziņo Marinelog.

Latvija konkrētos SWATH kuģus izvēlējusies to neparasto īpašību dēļ. Uz kuģa 8 cilvēki jūrā var pavadīt pat veselu nedēļu, pie kam kuģi jūrā var atrasties arī nelabvēlīgos laika apstākļos.

Jauno patruļas kuģu uzdevumi galvenokārt būs patrulēšana teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskajā zonā, kā arī piedalīšanās starptautiskajos norīkojumos.

Paredzēts, ka kuģi Rīgas ostā tiks piegādāti 2010. gada decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas ostu darbinieku arodbiedrība ceturtdien nolēma bloķēt ar Krieviju saistītos kuģus, reaģējot uz Krievijas karadarbību Ukrainā, ziņoja Zviedrijas telekanāls SVT.

Arodbiedrība pirms divām nedēļām nosūtīja Zviedrijas infrastruktūras ministram Tomasam Enerotam vēstuli ar aicinājumu pārtraukt apkalpot Zviedrijas ostās Krievijas kuģus un ar Krieviju saistītos kuģus, citādi ostu darbinieki paši sāks šo kuģu blokādi.

Arodbiedrības vadība ceturtdienas sēdē nolēma īstenot šo blokādi un to paziņoja darba devēju organizācijai un starpniecības institūcijai.

Arodbiedrības vadītāja vietnieks Ēriks Helgesons pavēstīja, ka blokāde sāksies 28.martā, bet arodbiedrība ir gatava rīkoties arī agrāk, ja tas būtu nepieciešams.

Blokāde attieksies uz kuģiem, kas brauc uz Krieviju vai no Krievijas, kuģiem, kas pārvadā Krievijas preces, un Krievijai piederošiem kuģiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ledus savā varā šoziem Rīgas ostā pārņēmis 34 kuģus. Ironiski, ka uz viena no tiem ir Latvijas autoceļu uzturētājiem nepieciešamā tehniskā sāls.

Kuģis atrodas 50 jūdzes no Rīgas, taču pagaidām pārvadātāji saņēmuši atbildi, ka «jūsu kuģim pakaļ neies», norāda SIA Viatek1 valdes priekšsēdētāja Māra Ābola.

«Pirms pāris dienām mēs aizvilkām 15 kuģus, aizvakar 9, vakar ne mazāk, tā ka parasti dienā mēs apkalpojam 11 kuģus, un nav pamata teikt, ka Rīgas brīvosta vai ledlauzis Varma nepietiekami efektīvi strādā. Mēs strādājam 24 stundas diennaktī,» DB sacīja Rīgas brīvostas Stratēģiskās plānošanas un projektu vadīšanas departamenta direktors Vladimirs Makarovs.

Tomēr, kā liecina kapteiņu dienesta informācija, kopš 18. februāra nevienu dienu Rīgas ostā nav ienākuši 15 kuģi - 18. februārī tikai divi, 19. februārī - pieci, 20 februārī - septiņi, ieskaitot pasažieru prāmjus Silja Festival un Romantika, kas neizmanto ledlauža Varma palīdzību. V. Makarovs apgalvo, ka kuģi tiek apkalpoti noteiktā rindas secībā, priekšroku dodot tiem, kam draud beigties degvielas rezerves, bet citu prioritāšu neesot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sarežģī kuģu robežšķērsošanas formalitātes

Indra Lazdiņa [email protected], 13.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akli interpretējot Eiropas Savienības (ES) direktīvas, Latvija pasteigusies radīt liekus birokrātiskus šķēršļus kuģu satiksmei. Ar šā gada novembri Latvijā spēkā stājās Ministru kabineta noteikumi «Kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanas kārtība un kuģu radīto atkritumu apsaimniekošanas plānu izstrādes kārtība», kuri pieņemti saskaņā ar ES direktīvu 2000/59/EC. Noteikumi nosaka, ka kuģa kapteinim (izņemot zvejas kuģus un atpūtas kuģus, kas var pārvadāt ne vairāk kā 12 pasažieru) ir jāaizpilda noteiktas formas kuģu atkritumu deklarācija un tā jānosūta ostas pārvaldei 24 stundas pirms kuģa ienākšanas ostā. Kuģus, kuri veic regulārus reisus, ostas pārvalde no minētās prasības izpildes var atbrīvot. Līdz šim attiecīgo informāciju kuģu kapteiņi varēja iesniegt pēc ierašanās ostā un ostas pārvaldes tika galā ar pienākumu — uzņemt kuģa atkritumus. Kuģu kapteiņiem tā nav viegli izpildāma prasība, — atzina Db aptaujātie kuģu aģenti, kuri ir kuģu īpašnieku pārstāvji ostās. «Kuģu kapteiņiem nav viegli izpildīt šo prasību, jo daudzi kuģi nav apgādāti ar nepieciešamajām sakaru iekārtām, lai informāciju nosūtītu uz noteiktas formas veidlapas,» atzina kompānijas Seatrans kuģu aģents Aldis Upmalis. «Kuģu kapteiņi nav īpaši priecīgi. Iesniegt informāciju 24 stundas iepriekš ir grūti,» teica vecākais kuģu aģents Ervīns Beļāns no Astramar Liepāja. ES direktīva 2000/59/EC, uz kuru atsaucas Latvijas likumdevējs neprasa iesniegt deklarāciju 24 stundas pirms kuģa ienākšanas ostā, bet gan tās aizpildīšanu un tajā esošās informācijas sniegšanu «notify», nenorādot veidu, — skaidro Latvijas kuģu brokeru un aģentu nacionālās asociācijas (NALSA) ģenerālsekretārs Raimonds Toms. «To var darīt arī mutiski, nosūtot īsziņu, elektroniski izmantojot satelītsakarus utt. Ierēdņi ir pārcentušies, akli interpretējot direktīvu un uzspiežot to uzņēmējiem.» Atbildīga par minētajiem MK noteikumiem ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas osta februārī strādājusi ar stabilu kravu apgrozījumu

Dienas Bizness, 08.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gada februārī Liepājas ostā pārkrauts 519 282,41 tonnas kravu, kas ir par 8,7 % vairāk nekā šā gada janvārī un par 4,08 % vairāk nekā 2015. gada februārī. Šā gada februārī Liepājas ostā apkalpoti 116 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 2132 pasažieri, liecina tās sniegtā informācija.

Februārī lielākais kravu apgrozījums Liepājas ostā bija beramkravu segmentā - 377,4 tūkst. tonnu, kas veidoja 72,6 % no visām kravām. Lielākais īpatsvars bija labībai un labības produktiem – 296,2 tūkst. tonnu. Vēl beramkravu grupā stabila kravu plūsma ir celtniecības materiāliem (32,0 tūkst. t), kam seko koksnes šķelda (20,2 tūkst. t), ogles (19,8 tūkst. t), kūdra un minerālmēsli.

Savukārt ģenerālkravu apjoms Liepājas ostā februārī bija 122,7 tūkst. tonnas, kas veidoja 23,6 % no visām kravām. Ģenerālkravu grupā joprojām dominē ro-ro kravas (47,4,3 tūkst. t) un kokmateriāli (33,2 tūkt. t). Februārī, ģenerālkravu segmentā, tika pārkrautas metāllūžņu un melnā metāla izstrādājumu kravas, kas bija tieši saistītas ar AS KVV Liepājas metalurgs darbību, izvedot gan izejmateriālu, gan gatavo produkciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maligina pēdējā intervija Dienas Biznesam: Ambīcijām ir robežas

Db.lv, Kristīne Stepiņa, 10.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ambīcijām ir robežas, tā intervijā DB, ko publicējām pavasarī, 26.maijā, teica AS Olainfarm valdes priekšsēdētājs Valērijs Maligins, kurš pērn iegādājies uzņēmumus par aptuveni 20 miljoniem eiro.

Pieminot sestdien, 9.decembrī mūžībā aizgājušo uzņēmēju, publicējam viņa interviju pilnā apmērā.

Uz interviju ar vienu no turīgākajiem Latvijas uzņēmējiem nācās gaidīt pāris mēnešus, tikšanās laiki vairākkārt tika pārcelti viņa lielās aizņemtības dēļ. Tiekamies Olainfarm valdes priekšsēdētāja kabinetā, kurš nesen pārbūvēts līdz nepazīšanai. Darba telpā, kuru caurvij Art Deco stils, novietota melna Austin Morris Traveler Woodie automašīna. Tās salonā izveidots bārs, bet vietā, kur jābūt motoram, ir skaņuplašu atskaņotājs. Blakus spēkratam atrodas degvielas uzpildes stacija, kas pilda ledusskapja funkcijas. Pie sienām sakārtas sievas – mākslinieces Elīnas Maliginas – gleznas un no dažādām pasaules valstīm atvestās ikonas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sarūk kuģu būvētavas peļņa

Artis Kalveits, 31.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuģu būves uzņēmums Rīgas kuģu būvētava (RKB) šā gada sešos mēnešos guvis 168,6 tūkstošu latu peļņu, kas ir par 42 % mazāka nekā pērnā gada sešos mēnešos, kad kompānija nopelnīja 290,4 tūkstošus latu. Rīgas Fondu biržā (RFB) iesniegtais RKB sešu mēnešu darbības pārskats liecina, ka kompānijas neto apgrozījums samazinājies par 38 % un bija 5,79 miljoni latu. 2003. gada pirmajā pusgadā RKB neto apgrozījums bija 9,33 milj. Ls. Neskatoties uz peļņas un apgrozījuma samazinājumu, RKB vadība norāda, ka uzņēmuma darbība gada pirmajos sešos mēnešos bija stabila un ir turpinājies iepriekšējos gados iesāktais attīstības kurss. Neto apgrozījuma samazinājumu uzņēmums skaidro ar klientu lūgumiem pārcelt kuģu būvēšanas un nodošanas termiņus. Līdz ar to samazinājušies arī kuģu būves apjomi. Šā gada sešos mēnešos kompānija izremontējusi 50 kuģus, bet pērn 56, kā arī izgatavoja un nolaida ūdenī trīs kuģu korpusus, kas ir mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā, kad izgatavoja septiņus kuģu korpusus. Db jau rakstīja (02.08.), ka RKB 2003. gadā guva 422,9 tūkstošu latu peļņu, kas bija par 22,5 % mazāka nekā 2002. gadā, kad kompānija nopelnīja 545,8 tūkstošus latu. Kompānijas neto apgrozījums pērn palielinājās par 2,8 % un bija 21,145 miljoni latu. Pagājušajā gadā kompānija izremontēja 114 kuģus (2002. gadā — 120), kā arī izgatavoja un nolaida ūdenī 16 kuģu korpusus. Savukārt 2002. gadā RKB auditētā peļņa bija 545,8 tūkstoši latu, bet neto apgrozījums — 20,567 miljoni latu. RKB lielākais akcionārs ir SIA Remars — Rīga, kas ietilpst koncernā Eiroholdings. A. Kalveits

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirāti šī gada pirmajā ceturksnī ir uzbrukuši rekordlielam kuģu skaitam, sagrābjot 344 jūrniekus par ķīlniekiem un nogalinot septiņus, vēsta Starptautiskais Jūrniecības birojs (IMB).

Šī gada pirmjos trī mēnešos visā pasaulē ir notikuši 142 uzbrukumi kuģiem, kas ir lielākais skaits šajā periodā kopš 1991. gada, kad tika uzsākta šādu datu ievākšana. Somālijas pirāti šī gada sākumā ir veikuši 97 uzbrukumus. Kopumā pasaulē šogad jau ir nolaupīti 18 kuģi, no kuriem 15 pie Somālijas krastiem.

«Mēs redzam, ka dramatiski pieaug vardarbība un uzlabojas pirātu rīcībā esošās tehnoloģijas. Lielākā daļa uzbrukumu notiek pie Somālijas krastiem. Uzbrucēju bāzes kuģu atrašanās vietas ir zināmas, tāpēc ir svarīgi tos neitralizēt, lai novērstu turpmākus uzbrukumus» norādīja IMB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Mēs esam īslaicīga investīcija uzņēmumā: mēs atpelnām sevi, turklāt iemācām uzņēmumus vai privātpersonas, kā pārdot un nopelnīt vairāk arī turpmāk,” – Pārdošanas skolas ideju skaidro tās dibinātājs un vadītājs JĀNIS VIEGLIŅŠ.

Jānis Viegliņš divus gadus ir mācījies Mūzikas akadēmijā, taču brīdī, kad nācās lemt, vai turpināt ceļu uz sapni par skatuvi, vai ļaut izpausties citam viņa talantam, Jānis izšķīrās par labu otram. Zēns no lauku ciemata, audzis bez tēva un trūkumā, spēja īstenot patiesu veiksmes stāstu: pārdevējs, zāles pārzinis, veikala vadītājs, četru veikalu vadītājs, sešu veikalu vadītājs, tirdzniecības vadītājs uzņēmumā, uzņēmuma direktors, tirdzniecības vadītājs Baltijā. – Es palīdzēju īstenot svešus sapņus, taču vienlaikus mācījos, lai padarītu savu sapni pilnīgāku – tā par šo periodu smaidot teic Jānis.

Komentāri

Pievienot komentāru