Loginovs: vajadzēja izmantot ASV ostu modeli 

Termināļu saglabāšana ostas rīcībā deviņdesmitajos gados bija iespējama, tā vietā tika veikta privatizācija

Egons Mudulis, 18.10.2016
1/6

Leonīds Loginovs

Foto: Ieva Makare/LETA

To sarunā ar DB norāda Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs. Vaicāts, vai nebūtu pienācis laiks mainīt brīvostu darbības principus, lai tās no zemju izmantotājām un infrastruktūras attīstītājām kļūtu par kravu piesaistītājām, veidojot savas loģistikas kompānijas, kā to dara un arī Latvijai iesaka Rietumvalstu ostu pārstāvji, L. Loginovs norāda, ka tad būtu jābūvē arī terminālis. Citādi iznāktu, ka visa loģistikas ķēdīte līdz ostai ir sakārtota, brīvosta piedāvā izdevīgus tarifus, bet privātie termināļi «vārtus vaļā never».

Patlaban ostām nav liegts būvēt savus termināļus, saka brīvostas pārvaldnieks. Taču sava biznesa, proti, velkoņu pakalpojumu, organizēšana novedusi pie konkurentu pretestības un tiesvedībām, lai gan velkoņu bizness bijis ekonomiski pamatots un svarīgs no ostas drošības viedokļa. Te gan jāatgādina, ka Konkurences padomi «uzcepināja» ne tik daudz tas, ka brīvosta pati sniedza velkoņu pakalpojumus, bet gan tas, ka tika diskriminēts privātais pakalpojumu sniedzējs. Rezultātā soda naudā vien Rīgas brīvosta bija spiesta maksāt 622,4 tūkst. eiro. Savukārt patlaban norit tiesvedība, kur L. Loginovs un viņa vietnieks Aigars Pečaks tiek vainoti dienesta stāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā, tostarp nelikumīgu prēmiju izmaksā.

«Ja mēs šodien uzbūvēsim kādu termināli, konkurēsim ar citiem kravu termināļiem, un ostā strādājošie atradīs simts un vienu iespēju, kā mums to neļaut darīt,» pārliecināts L. Loginovs. Tajā pašā laikā ar izbūvēto dzelzceļa infrastruktūru, piemēram, Kundziņsalā, brīvosta pelnot naudu.

Vaicāts, kāpēc lai gadījumā, ja brīvostas loģistikas kompānija sameklētu jaunas kravas, privātie termināļi atteiktos no to pārkraušanas un līdz ar to arī papildu ienākumiem, viņš norāda, ka tādi precedenti bijuši monopolgadījumos gan Rīgā, gan Ventspilī, kad privātie termināļi nav vēlējušies samazināt nepamatoti augsto pārkraušanas cenu. Savukārt konkurence, piemēram, minerālmēslu un konteineru apkalpošanas segmentā padarījusi cenas zemākas un kravu apjoms pieaudzis.

L. Loginova ieskatā, labs piemērs ostu regulējumam meklējams ASV, kad viss piederot ostai, kura, organizējot konkursu, nodod termināļus ar visiem strādniekiem koncesijā operatoriem. Viņaprāt, 90. gados sākumā to varēja un vajadzēja izdarīt Latvijā, ieviešot te ASV modeli, taču tā vietā tika veikta termināļu privatizācija.

Visu rakstu Loginovs: vajadzēja  izmantot ASV ostu modeli lasiet 18. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Saldējuma tirgū konkurence aizvien smagāka; vietējie ražotāji meklē partnerus ārvalstīs, pirmdien...

Kopš NP Foods iegādes norvēģu uzņēmumu grupa Orkla kompānijā Orkla Confectionery &...

Cilvēki vairāk uzticas saviem iecienītākajiem toņiem un rotas pieskaņo esošajai garderobei,...

Trīs projektu realizācijai no dotācijām dzīvojošais pašvaldības uzņēmums SIA...

Brauciens uz Austrāliju bija kā sava veida svētceļojums mūsu ģimenei, jo mana...

Nepalaid garām

Akciju sabiedrība "Meridian Trade Bank" 22. janvārī ir mainījusi nosaukumu uz "Industra...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

2019. gada desmit lielāko nekustamā īpašuma darījumu sarakstā Rīgā un Pierīgā ir ne...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

No šīs sadaļas

Pasaules vadošais lidmašīnu un vilcienu ražotājs Bombardier pirmdien, 17.oktobrī...

Otrdien, 18. oktobrī Eiropas Komisijas Vides ģenerāldirektorātā Salacgrīvas novada pārstāvji...

Trīs projektu realizācijai no dotācijām dzīvojošais pašvaldības uzņēmums SIA...

Aktivizējot darbību Latvijā, lidsabiedrība Scandinavian Airlines (SAS) paziņojusi par tiešo...

Šā gada septembrī pieaudzis A/S Pasažieru vilciens pārvadāto pasažieru skaits, liecina uzņēmuma...

Lai lemtu par atbalstu elektrifikācijas projektam, virspirms ir nepieciešams iegūt lielu apjomu...

Šā gada septembrī Liepājas ostā pārkrautas 517 677,94 tonnas dažādu kravu, kas ir...

Līdz šim visstraujākais kāpums jūras pārvadājumos bijis konteineru segmentā; šogad...

Jāmobilizējas sadarbībai ar Ķīnu aviācijas, dzelzceļa pārvadājumu, ostu un industriālo zonu...

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu paredzēts sākt, elektrificējot posmu Ventspils...