LTAB vadītājs: Balva, visticamāk, nespēs segt visas OCTA prasības 

Likvidējamā risku apdrošināšanas kompānija Balva, visticamāk, nespēs segt visas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas prasības, sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

BNS, 16.2.2015

Foto: LETA

«Man ir šaubas, vai Balva varēs segt visas prasības, jo ne velti tiek kavēta līdzekļu atmaksa un kavējums paliek arvien lielāks,» sacīja Stengrevics. 

Viņš atzina, ka LTAB vairākas reizes Balvai ir draudējis ar maksātnespējas pieteikuma iesniegšanu un kompānija pēc tam vienmēr kaut kādu summu ir samaksājusi. «Vairākas reizes esam draudējuši ar maksātnespējas pieteikšanu. Pēc tam gan vienmēr Garantijas fonds ir saņēmis atpakaļ kādus līdzekļus un tas savukārt ir pozitīvi. Mums jau ir arī pieredze ar to, ka savulaik bankrotēja apdrošinātājs AK Alianse un pēc tam mēs, protams, nesaņēmām neko,» minēja Stengrevics.

Viņš norādīja, ka tādējādi LTAB nav ieienteresēta Balvas maksātnespējā. «Kamēr mēs varam saņemt reālu naudu, tikmēr nē. Maksātnespējā jau mēs nebūsim vienīgie kreditori. Latvijā viņi tomēr savas saistības kaut kā vienmēr ir spējuši nokārtot. Esošā situācija Garantijas fondam ir labāka. Bet, ja viņi nemaksās neko vai gandrīz neko, tad nekas cits neatliks kā pieteikt maksātnespēju. Turklāt arī Finanšu un kapitāla tirgus komisijai (FKTK) un kompānijas likvidatoram ir pienākums vērsties ar maksātnespējas pieteikumu, ja viņi redz, ka uzņēmums vairs netiek galā ar savām saistībām,» teica Stengrevics.

Viņš atzīmēja, ka LTAB joprojām nonāk informācija par Balvas klientu savulaik izraisītiem ceļu satiksmes negadījumiem. «Līgumi jau ir beigušies, bet pie mums nonāk veci negadījumi. OCTA īpatnība ir tā, ka prasības var pienākt arī ļoti lēni. Ir iespējams pat tas, ka prasība tiek pieteikta ar vairāku gadu novēlošanos. Balva var būt jau likvidēta, bet Latvijai un Garantijas fondam vienalga ir jāatbild. Tādēļ jau arī eksistē šādu apdrošināšanas portfeļu pārapdrošināšana,» klāstīja Stengrevics.

2013.gada aprīlī FKTK apturēja Balvas darbību, aizliedzot slēgt jaunus apdrošināšanas līgumus, jo uzrauga rīcībā nebija pietiekama informācija par tās darbību Lielbritānijā, taču komisija cerētos uzlabojumus nesagaidīja un 2013.gada jūnijā tā nolēma anulēt visas Balvai izsniegtās licences.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Tevi varētu interesēt

Pērn obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) nozare...

Latvija ar braukšanu bez OCTA necīnās tik drastiski kā citās valstīs, tomēr...

Līdzīgi kā iepriekšējos gadus, arī šogad obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu...

Notiekot ceļu satiksmes negadījumam ar saskaņotā paziņojuma sastādīšanu viss nebeidzas....

Kopš 2011. gada mopēdistiem, tāpat kā citiem transportlīdzekļiem, ir nepieciešams...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Pērn obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) nozare...

Latvijā pērn ir nedaudz pieaudzis automašīnu zādzību skaits; auto markas popularitāte zagļu...

Apdrošināšanas sabiedrības If P&C Insurance AS Igaunijā un tās filiāļu Latvijā...

AAS Gjensidige Baltic izmaksājusi divas apdrošināšanas atlīdzības 17 000EUR un 12 000EUR...

Pagājušajā gadā Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās...

Gjensidige Forsikring 2. februārī piekritusi iegādāties 99,88 procentus PZU Lietuva akciju. Iegādes...

Latvijas iekšējais apdrošināšanas tirgus (neskaitot ārzemēs parakstīto...

Latvija ar braukšanu bez OCTA necīnās tik drastiski kā citās valstīs, tomēr...

Dzīvības apdrošināšanas kompānijas Compensa Life parakstīto prēmiju apjoms 2014.gadā...

Brauktuvju remonti Rīgā notiek lēnāk, nekā veidojas bedres, atbildīgais departaments vienīgi iesaka...