Lūdzu, 400 kalorijas uz šķīvja! 

Biznesa ideju par kafejnīcu, kurā biroja darbinieki varētu nobaudīt veselīgu maltīti Roberts Raubiško lolojis jau sen. «Ilgus gadus strādāju ofisos un tolaik saskāros ar problēmu, ka ne vienmēr bija iespējams ieturēt veselīgas pusdienas, kas dotu enerģiju, nevis nogurdinātu. Pusdienas maksāja vai nu pārlieku dārgi vai arī tās bija piesātinātas ar nevajadzīgām taukvielām,» stāsta Roberts, SIA Smartfood līdzīpašnieks.

Linda Zalāne, 18.10.2012
1/12

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Mediji

Ēdināšanas biznesā bez profesionāla pavāra nevar iztikt, tādēļ viņš aktīvi meklējis partneri, izmantojot paziņu ieteikumus un kontaktus. Un tādu arī atradis – ar desmit gadu darba pieredzi un vēlmi izveidot savu uzņēmumu. Jautāts par risku uzsākt biznesu kopā ar nepazīstamu cilvēku, šefpavārs Artūrs Beķeris atrauc, ka tas ir pat labāk, nekā strādāt kopā ar labāko draugu. Tandēms ir izveidots: Roberts atbild par mārketingu un finansēm, bet Artūrs – lai virtuvē valdītu kārtība un klientiem tiktu pasniegts kvalitatīvs ēdiens.Smartfood koncepts – veselīgā uztura ātras apkalpošanas pusdienu restorāns, turklāt ēdienkartē skaidri norādīts, cik daudz kalorijas satur katrs no ēdieniem.

Smartfood strādā tikai darba dienās, turklāt līdz sešiem vakarā. Kafejnīca apzināti visus spēkus koncentrējusi uz pusdienu piedāvājumu. Arī kafejnīcas atrašanās vieta izvēlēta apzināti, jo apkārt atrodas biroju un dzīvojamās mājas. «Visbiežāk biroja darbiniekiem pusdienu pārtraukums ir apmēram pusstundu. Līdz ar to mūsu klienti ir tie, kuri strādā netālu un līdz mums var atnākt kājām. Mēs viņiem piedāvājam septiņās – desmit minūtēs pasniegt veselīgu un sabalansētu ēdienu, turklāt esam arī aprēķinājuši kaloriju daudzumu, cik katrs ēdiens satur,» stāsta Roberts.

Uzņēmēji konsultējušies ar diētas ārstiem, kuri snieguši ieteikumus ēdienkartes izveidē. Sākotnējā koncepcija paredzēja, ka katru dienu klientiem tiks piedāvāti pieci jauni ēdieni, bet prakse rāda, ka daži ēdieni ir tik pieprasīti, ka tos nedrīkst no ēdienkartes izņemt.

Ēdienus nepārsāla, nelieto pārlieku daudz taukvielas, arī balto miltu un krējuma mērces Smartfood ēdienos neredzēt. Galvenais nosacījums – ēdienam ir jābūt garšīgam. Pretējā gadījumā cena un klientu vietā saskaitītās kalorijas nelīdzēs viņus noturēt. Šefpavārs atklāj, ka priekšroku dod Latvijā audzētiem un ražotiem produktiem.

Pagaidām Smartfood apzināti reklāmas jomā nav piestrādājis, lai būtu laiks lēnām un pamazām pieslīpēt kafejnīcas darbību. Nākotnes plāns jau ir skaidrs: apzināt visus tuvējos ofisus un to darbiniekiem izsniegt īpašos iepazīšanās piedāvājumus. «Šis mārketinga paņēmiens nav dārgs un tas labi strādā,» pārliecināts ir Roberts. Tāpat tuvākā nākotnē jādomā, ka piepildīt rītus, lai gan Latvijā par spēcīgu kultūru brokastot ārpus mājas runāt nevarot. Smartfood īpašnieki pārliecināti, ka manevra iespējas attīstībai vēl ir gana plašas, bet sākotnēji jānostabilizējas pusdienu piedāvājuma sniegšanā.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Tevi varētu interesēt

Brīvības ielā 73 atvērts jauns konditorejas tīkla Vecrīga veikals - kafejnīca....

Nepalaid garām

Akciju sabiedrība "Meridian Trade Bank" 22. janvārī ir mainījusi nosaukumu uz "Industra...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

No šīs sadaļas

Radošums nav tikai mārketinga nodaļu vai aģentūru «lauciņš», tas ir nepieciešams...

Dabīgajiem koksnes apstrādes līdzekļiem perspektīvā gaidāmi labi panākumi gan vietējā tirgū,...

Apmēram tā varētu raksturot krimuldietes Lienes Jaundžeikares uzņēmuma MarLie J misiju, kurš...

Dizaina priekšmetiem svarīga ir nevis zema cena, bet pareizs pozicionējums konkrētajā tirgus...

Latvijā dzīvojošās sievietes ir drosmīgas un nebaidās izvēlēties košus aksesuārus....

SIA Donats LV pirmos soļus pa attīstības kāpnēm sper piesardzīgi, tirdzniecības vietas...

Pēc veiksmīgā starta Rīgā Cherry Picking virtenes, iespējams, būs plašāk pieejamas arī...

Lai iemācītu bērniem braukt ar riteni Edmunds Liepiņš iegādājās veco padomju trīsriteni...

Kuldīdznieces Gunitas Šternbergas dibinātā Garšu Fabrika nepilna gada laikā iekarojusi...

Kurzemes biznesa inkubatora (KBI) uzņēmums Durbes veltes panācis produkcijas tirgošanu Rimi...