Transports un loģistika

Lufthansa: ceļojuma bagāžu lidojumam no Frankfurtes var nodot arī Ķelnē

Aivars Mackevics [email protected], 25.10.2002

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrības Lufthansa pasažieriem ir atklāts jauns serviss, proti, ceļojuma bagāžu no Frankfurtes lidostas var nodot arī Ķelnes dzelzceļa stacijā. Pasažierim, kurš izmanto ICE vilciena pakalpojumus, vairāk nav jārūpējas par bagāžas nogādi uz lidmašīnu. Līdž šim šāds serviss “Airail” darbojās tikai maršrutā Štutgarte – Frankfurte. Avots: Reise-Preise

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Lufthansa» piedāvā vairāk maršrutus Baltijas valstīs

Aivars Mackevics [email protected], 29.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Lufthansa ir palielinājusi tiešo lidojumu skaitu no/uz trijām Baltijas valstīm kopumā par vairāk nekā 3400 sēdvietām katru nedēļu. Visos jaunajos un esošajos maršrutos Lufthansa ieviesīs pavisam jaunu Eiropas Biznesa klasi, kurā pasažieru ērtībām netiks izmantota, tātad paliks tukša, vidējā sēdvieta. Rīga Tika atklāts jauns maršruts no Rīgas uz Minheni. Pirmais lidojums būs 7:00 rītā no Rīgas uz Lufthansa lidostu Minhenē. Atpakaļ no Minhenes lidmašīna izlidos 19:55 un Rīgā ielidos 23:10. Jaunais maršruts Rīga-Minhene būs viegli savienojams ar lidojumiem uz Vāciju, Eiropu, Ziemeļameriku, Kanādu un Āziju. Šo maršrutu apkalpos lidmašīna AVRO ar 93 sēdvietām. Minhenes lidostā ir speciāls lidsabiedrību savienības Star Alliance termināls, kur ir visas modernās iekārtas, kas padara viegli atrodamu savu ceļu un vairs nepieciešamas tikai 30 minūtes. Lufthansa saglabās arī tiešo maršrutu no Rīgas uz Frakfurti, kas izlido no Rīgas 13:45 un 15:10 ielido Frankfurtē ar atgriešanās laiku Rīgā 12:50 un izlidošanu no Frankfurtes 09:20. Divu Lufthansa lidostu kombinācija Vācijā – Minhene un Frankfurte padarīs daudz vieglāku ceļošanu Baltijas pasažieriem. No šā brīža, viņiem vairs nav jāpārnakšņo Frankfurtē, bet caur Minheni viņi var atgriezties mājās tajā pašā dienā. Tallina Pirmajā aprīlī Lufthansa uzsāks ikdienas lidojumus starp Tallinu un Frankfurti, izlidojot no Tallinas 16:55 un ierodoties Frankfurtē 18:20 – labā laikā, lai paspētu uz tālajiem reisiem, piemēram, Bangkoku, Singapūru un Johannesburgu. No Frankfurtes lidmašīna izlidos 12:15 un Tallinā ieradīsies 15:40. Ar šo lidojumu grafiku ir iespējams sasniegt visas Eiropas pilsētas tajā pašā vakarā un ierasties Tallinā tikai ar vienu apstāšanās punktu. Maršrutā lidos 72 vietīga lidmašīna Canadair Regional JetViļņa Viļņai būs četri papildus reisi nedēļā uz Frankfurti, līdzās vienam esošajam, kas atstāj Viļņu 13:30 un ierodas Frankfurtē 14:35. No Frankfurtes lidostas lidmašīna izlido 09:25 un 12:25 ierodas Viļņā. Rīta lidojums no Frankfurtes piedāvā ērtu savienojumu ar iekškontinentālajiem lidojumiem. Papildus lidojumi pirmdienās, trešdienās, piektdienās un sestdienās būs lieliski savienojami ar ārzemju lidojumiem, kas atiet no Frankfurtes lidostas vakaros un joprojām ļaujot pavadīt pilnu darba dienu Viļņā, izlidojot no Viļņas 18:10 un 19:15 ierodoties Frankfurtē. No Frankfurtes Lufthansa lidmašīna izlidos 12:50 ar ierašanos laiku Viļņā 15:45. Pirmajās nedēļas dienās maršrutā lidos Boeing 737 lidmašīna ar 103 sēdvietām, piektdienās un sestdienās – Airbus 319 modeļa lidmašīna. Lufthansa Baltijas menedžeris Roberts Karls saka: “Mēs esam ļoti priecīgi, ka spējam nodrošināt šos jaunos pakalpojumus Baltijas reģionam. Es no sirds ticu, ka Lufthansa ar mūsu divām lidostām – Frankfurti un Minheni - pašreiz nodrošina labākos sakarus Eiropā un pārējā pasaulē.” Avots: Lufthansa

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Lufthansa» nosaka jaunus standartus "Premium" klases ceļotāju segmentā

Aivars Mackevics [email protected], 25.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lufthansa saviem pirmās klases pasažieriem no 1. decembra piedāvās jaunas iespējas ceļošanā un atpūtā. Ekskluzīvais pakalpojums sāksies Frankfurtes lidostā tikko uzbūvētajā pirmās klases terminālā vai pirmās klases atpūtas telpā. Tādējādi Lufthansa nosaka arī jaunus starptautiskos standartus “Premium” klases ceļotāju segmentā. Īpašie pakalpojumi, ar kuriem Lufthansa padarīs ceļojumu komfortablāku saviem pirmās klases viesiem ir durvju sardze, limuzīnu transfērs tieši uz lidmašīnu, ekskluzīva atmosfēra ar izsmalcinātu restorānu un personisko uzmanību, kas veltīta viesiem. Nākotnē Lufthansa saviem pirmās klases pasažieriem Fankfurtē palīdzēs veikt arī ceļotāju regulārās darbības, kas notiek līdz ar ierašanos lidostā - no mašīnas novietošanas autostāvvietā līdz reģistrācijai, drošības kontrolei un muitai. Šo pakalpojumu mērķis būs ietaupīt pasažiera laiku un padarīt ceļojumu daudz mierīgāku. Pēc Lufthansa izpilddirektora Volfgana Meirhubera uzskatiem, pasažieriem noteikti nepieciešams laiks daudz svarīgākām lietām nekā obligātajām lidostas procedūrām. Pirmās klases pasažieri, kas pavada daudzas dienas lidmašīnās un lidostās, vēlētos paši būt noteicēji pār savu laiku. Lufthansa grib radīt vidi priekš saviem svarīgākajiem klientiem, kas līdzīga ceļojumam privātā lidmašīnā. Pirmās klases 1 800 kvadrātmetru plašajā terminālā Lufthansa pirmās klases pasažieri tagad varēs labāk izmantot savu laiku pirms izlidošanas. Klienta rīcībā ir personiskais asistents visu viņa uzturēšanās laiku lidostā. Viesis var izvēlēties, kā viņš vēlas pavadīt laiku līdz izlidošanai – biznesa ceļotājiem tiek piedāvāta iespēja strādāt pilnīgi privātā ofisā ar telefona pieslēgumu un citiem biroja elementiem. Viesi var relaksēties luksus klases līmeņa istabās, kas aprīkotas ar modernām un plašām vannas istabām, lai nodrošinātu tik nepieciešamo atspirdzinājumu pirms vai pēc garā ceļojuma. Viesi varēs izjust komfortu atpūtas zonas ērtajos dīvānos, mīkstajos krēslos vai relaksācijas krēslos, skatīties televīziju un izvēlēties lasāmvielu no plašā laikrakstu un žurnālu piedāvājumu klāsta. Pastāv arī iespēja skatīties individuāli izvēlētas filmas, klausīties mūziku vai sērfot internetā, izmantojot bezvadu interneta pieslēgumu. Pirmās klases termināla restorānā pavāri gatavo ēdienus viesa acu priekšā. Smēķētājiem ir pieejami atsevišķi cigāru saloni ar uzkožamajiem un dzērieniem. Turpmāk viesiem pirmās klases terminālā vairs nebūs jāiet uz lidostas vārtiem, bet noteiktā laikā pirms lidmašīnas atiešanas šoferis viņus aizvedīs Mercedes S-Class vai Porshce Cayenne mašīnās tieši uz lidmašīnu. Ar pirmās klases terminālu un atpūtas istabām Lufthansa piedāvā jaunu pakalpojumu klāstu saviem labākajiem un vislojālākajiem klientiem, tā ir turpmākā zīme Lufthansa orientācijai uz klientu. Pirmās klases termināls un pirmās klases atpūtas telpas lidostā labi papildina viena otru. Lidsabiedrību biznesā konkurence uz zemes kļūst arvien lielāka. Īpaši tāpēc, ka nākošajos dažos mēnešos lielāka uzmanība tiks veltīta pakalpojumu uzlabojumos uz zemes. Ar jauno terminālu un atpūtas istabām Lufthansa turpina nostiprināt savas vadošās pozīcijas un savu lēmumu pēc noteicošās vietas “Premium” segmentā, lai citas lidsabiedrības novērstos no šī segmenta. Pirmajā decembrī, kad oficiāli tiks atklāts pirmās klases termināls un pirmās klases atpūtas telpas, īpašie pakalpojumi būs pieejami ne tikai pirmās klases pasažieriem, bet arī jaunās programmas “HON Circle” pasažieriem. Šo statusu var iegūt ikviens, kas savāc 600 000 „HON Circle“ jūdzes 2 gadu laikā. Šīs jūdzes var iegūt arī ārzemju lidojumos, ko apkalpo Lufthansa, Lufthansa Regional, Austrian Airlines Group, OT Polish Airlines, Air Dolomiti, Air One vai United Airlines. Jāatzīmē, ka līdzīgu pirmās klases programmu plānots uzsākt 2006.gadā arī Minhenē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Stjuartu streiks liek Lufthansa piektdien atcelt lidojumus arī no Rīgas

Gunta Kursiša, 06.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stjuartu streiks, kas piektdien notiks 24 stundas, Vācijas aviokompānijai Lufthansa liek atcelt divas trešdaļas jeb aptuveni 1200 lidojumus sešās lielākajās Vācijas lidostās, raksta thelocal.de. Lidostā Rīga Db.lv uzzināja, ka streiku dēļ nenotiks arī Lufthansa lidojumi no Rīgas.

Ziņa papildināta ar 3. rindkopu.

Piektdien Lufthansa streiks notiks Frankfurtes, Berlīnes, Hamburgas, Minhenes, Diseldorfas un Štutgartes lidostās, pauda arodbiedrības pārstāvis.

Saistībā ar streiku piektdien atcelti arī visi Lufthansa reisi maršrutā Rīga-Frankfurte. Ceturtdien lidojumi notiks, kā iepriekš plānots, bet patlan lidsabiedrība vēl nesniedz informāciju par to, vai streiks ietekmēs arī Lufthansa lidojumus no Rīgas sestdienā, Db.lv pauda lidostas Rīga pārstāve Sarmīte Rinmane.

«Mēs arvien vēl ceram, ka ir iespējams izvairīties no streika un atgriezties pie pārrunu galda,» norādīja Lufthansa runasvīrs. Arodbiedrības pārstāvji pauda, ka viņiem «ļoti žēl, ka jādodas streikā, tomēr sarunas sasniedz tādu punktu, kad stjuartiem vairs nebija citas alternatīvas».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lufthansa stjuarti piektdien uzsāk nedēļu ilgu streiku

LETA, 06.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lidmašīnu stjuartu arodbiedrība UFO ceturtdienas vakarā noraidīja pēdējo no lidsabiedrības Lufthansa piedāvājumiem pensiju jautājumā un paziņoja, ka piektdien uzsāks nedēļu ilgu streiku.

Arodbiedrība norādīja, ka, rēķinoties ar klientu plāniem, streiks sāksies tikai piektdien pusdienlaikā, vēstīja laikraksts Tagesspiegel.

Arodbiedrība turpmākās septiņas dienas iecerējusi streikot dažādās Vācijas lidostās.

Lufthansa stjuarti piektdien streikos Frankfurtē un Diseldorfā, kur pārtrauks darbu no plkst.14 līdz 23 (no plkst.15 līdz 24 pēc Latvijas laika), teikts UFO paziņojumā. Atkārtoti streiki šajās lidostās notiks arī sestdien.

Minhenes lidostu Lufthansa stjuartu streiks nedēļas nogalē vēl neskars, jo Bavārijas un Bādenes-Virtembergas zemēs joprojām turpinās skolēnu brīvdienas, paziņoja UFO.

Nekādi streiki nenotiks arī svētdien, paziņoja arodbiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākusies ilgi gaidītā vasara un, līdz ar to, daudziem sācies atvaļinājumu laiks. Kādam tuvāka būs atpūta laukos, pie dabas vai darbojoties piemājas dārziņā, kādam – apceļojot mūsu Latvijas skaistākās vietas, taču liela daļa izvēlās doties kādā sen kārotā, tuvākā vai tālākā ceļojumā ārpus Latvijas.

Plānot ceļojumu var būt ļoti aizraujošs un patīkams process, tomēr vienlaikus tas prasa gan laiku, gan enerģiju, turklāt, lai ceļojums atbilstu noteiktajam budžetam, tas jāplāno jau savlaicīgi, citādi paša plānots pēdējā brīža ceļojums var izrādīties ļoti dārgs prieks.

Ja ceļojumu plānošana tev sagādā vairāk raižu kā prieka, turklāt vēlies, lai atpūtas laikā tev vairs ne par ko nebūtu jāuztraucas, vērts apskatīt ceļojumu aģentūru piedāvājumus. Uzticama un droša ceļojumu aģentūra nāks talkā gan tad, ja vēlēsies doties spontānā piedzīvojumā, gan tad, ja vēlies jau laikus ieplānot ceļojumu ar ģimeni, draugu kompānijā vai pat vienatnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair samazinājusi maksu par nododamo bagāžu, atgriežot to iepriekšējā līmenī, proti, par bagāžu, kuras svars ir līdz 15 kilogramiem būs jāmaksā 15 eiro, savukārt par bagāžu, kuras svars ir no 15 līdz 20 kilogramiem, būs jāmaksā 25 eiro, ziņo Irish Times.

Nododamo bagāžu cenu izmaiņas stāsies spēkā šā gada 1. septembrī.

Iepriekšējās Ryanair bagāžu cenas bija attiecīgi 20 eiro par bagāžu līdz 15 kilogramiem un 30 eiro par bagāžu, kuras svars ir no 15 līdz 20 kilogramiem. Iepriekš apstiprinātā augstā maksa par bagāžu saglabāsies Ryanair reisos uz Kanāriju salām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa par interesi iegādāties airBaltic: Nevaram to komentēt

Egons Mudulis, 01.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Konsolidācija palīdz iegūt lielāku tirgus daļu vairākās valstīs, ļaujot mums nostiprināties tiešo pārvadājumu jomā.

Pārņem daļu no Air Berlin, vēlas pirkt Alitalia daļas, attīsta dažādas klases lidsabiedrības, diversificē floti un investē digitalizācijā

Tā sarunā ar Dienas Biznesu norāda Lufthansa grupas viceprezidents Dr. Štefans Kroicpaintners, kas ir atbildīgs par grupas pakalpojumu pārdošanu Eiropā, Vidējos Austrumos un Āfrikā, un grupas runasvīrs šajos reģionos Boriss Ogurskis.

Rīgā jums ir samērā maza tirgus daļa – 3,3% pērn. Kāda ir Lufthansa vieta pasaulē?

Esam lielākā aviācijas grupa pasaulē ar trīsdaļīgu stratēģiju. Pirmais pīlārs ir augstākās klases lidsabiedrības, otrs – aviolīnijas, kas veic tiešos savienojumus, un trešais – pakalpojumu kompānijas kā Lufthansa Technik, LSG, kas ir ēdināšanas kompānija, Lufthansa Cargo, kas veic kravu pārvadājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Piektdien no Rīgas atcelti visi Lufthansa reisi

Gunta Kursiša, 07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Vācijas lidsabiedrības Lufthansa stjuartu streiku no lidostas Rīga piektdien, 7. septembrī, atcelti abi lidojumi no Rīgas uz Frankfurti, Db.lv noskaidroja Lufthansa Latvijas birojā.

Lielākajai daļai pasažieru, kuru reiss ticis atcelts, lidsabiedrība piedāvājusi alternatīvu lidojumu ar citu aviokompāniju. Lai nodrošinātu savu pasažieru lidojumus no Rīgas uz Vāciju, Lufthansa izmantojusi vairākas citas aviokompānijas, Db.lv stāstīja Lufthansa birojā.

Alternatīva nav atrasta vien nedaudziem pasažieriem, kas nebija atstājuši savu kontaktinformāciju, kā arī nesazinājās ar Lufthansa biroju.

Sestdien no Rīgas notiks abi Lufthansa lidojumi uz Frankfurti.

Db.lv jau rakstīja, ka piektdien Lufthansa stjuarti devušies 24 stundu ilgā streikā, lai panākto no lidsabiedrības algas palielināšanu 5% apmērā, kā arī to, ka darbā netiek pieņemti zemāk atalgoti pagaidu stjuarti. Patlaban stjuartu streiks nav licis aviosabiedrībai piekāpties. «Ir bijusi komunikācija, bet to nevar saukt par sarunām,» piektdien pauda arodbiedrības pārstāvji. Kā jau vēstīts iepriekš, paziņojums par streiku izplatīts pēc ilgām Lufthansa un arodbiedrības pārstāvju diskusijām, kas rezultātu nav devušas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties Vācijas lidsabiedrības Lufthansa pilotu streikam, aviokompānija trešdien, ceturtdien un piektdien atcels kopumā 3800 reisus. Lufthansa pārstāvji informē, ka streiks ietekmēs ap 425 000 pasažieru.

Informācija lidostas Rīga interneta vietnē liecina, ka 2., 3. un 4. aprīlī atcelti aviokompānijas Lufthansa ielidojošie un izlidojošie reisi. Pasažieri tiek aicināti sekot līdzi informācijai lidostas mājas lapā.

«Trīs secīgu dienu streiks varētu būt viens no lielākajiem Lufthansa vēsturē,» teikts uzņēmuma paziņojumā.

Cenšoties nepieļaut, ka lidostās izceļas haoss, lidsabiedrība saviem klientiem nosūtījusi 100 000 īsziņu un e-pastu, brīdinot par gaidāmajām neērtībām.

Lielākajās lidostās ierīkotas papildu iespējas pārnakšņošanai un sagatavota pārtika.

Lufthansa piloti šonedēļ rīko trīs dienu streiku, tādējādi pieprasot lielāku atalgojumu un pabalstus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lufthansa stjuartu streiks trešdien nonācis līdz Rīgas lidostai

Gunta Kursiša, 05.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lufthansas stjuartu streiks, kurā aviokompānijas apkalpes darbinieki pieprasa algu paaugstināšanu 5% apmērā, atsakoties strādāt, nonācis līdz Rīgas lidostai – trešdienas rītā tika atcelts pirmais Lufthansa reiss, kas dodas uz Frankfurti.

Stjuartu streika dēļ tika atcelts Vācijas lidsabiedrības reiss no Rīgas uz Frankfurti, kas izlido no Latvijas pulksten 6:20, Db.lv apstiprināja starptautiskās lidostas Rīga pārstāve Sarmīte Rinmane.

«Ja pasažierim atcelts reiss, viņam ir jāvēršas aviokompānijā, kas tālāk risinās šo jautājumu,» viņa stāstīja. Db.lv gan trešdien neizdevās sazvanīt Lufthansa biroju Rīgā.

Lidsabiedrības stjuartu streiks sākās augusta nogalē un jau radījis pamatīgas rindas Frankfurtes lidostā. Tā, piemēram, pagājušajā piektdienā lidsabiedrība bija spiesta atcelt simtiem lidojumu. Tāpat, saistībā ar lielo gaisa kuģu skaitu, kas atradās uz zemes Frankfurtes lidostā, vietas vairs nebija lidaparātiem, kam lidostā būtu jāierodas, tādēļ tikuši atcelti arī daudzi ielidojošie reisi, raksta thelocal.de.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apmēram četri tūkstoši vācu aviosabiedrības Lufthansa pilotu uzsākuši četras dienas ilgu streiku, tādējādi izrādot savu neapmierinātību ar darba samaksu un drošību, ziņo BBC.

Pārvadātājs atcēlis aptuveni trīs tūkstošus lidojumu un brīdinājis par kavēšanos gan iekšzemes, gan starptautiskā mērogā.

Streikojošie piloti ir no Lufthansa, Lufthansa Cargo, kā arī mazbudžeta vienības Germanwings.

Normālos apstākļos aviokompānija parasti nodrošina aptuveni 1800 lidojumus dienā.

Pirms streika sākšanās Vācijas satiksmes ministrs Pīters Ramsauers (Peter Ramsauer) brīdināja, ka no tā cietīs valsts ekonomika un Lufthansa reputācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzlabojusi interneta reģistrāciju tiešajiem lidojumiem (web check-in), paplašinot tās darbības laiku - turpmāk pasažieri to varēs izmantot no pulksten 12.00 dienā pirms lidojuma. Sākotnēji interneta reģistrācija lidojumiem bija pieejama tikai no 20.00 dienā pirms lidojuma.

airBaltic prezidents un izpildirektors Bertolts Fliks: "Mēs jau šobrīd redzam, ka interneta reģistrāciju skaits dienā kopš sistēmas ieviešanas ir vairāk nekā divkāršojies, taču pēdējie jauninājumi būtiski uzlabos šī pakalpojuma izmantošanas ērtumu. Turklāt, pastāvot pašreizējam aviopasažieru skaita pieaugumam, interneta reģistrācija lidojumam būs arī piemērotākais risinājums pasažieriem, kas nevēlas pirms ceļojuma stāvēt nogurdinošās rindās."

Interneta reģistrācija pašlaik ir pieejama visiem airBaltic izpildītajiem tiešajiem reisiem, kuri izlido no Rīgas, Viļņas, Cīrihes, Vīnes un Bergenas. Pašlaik Rīgā lidojumam internetā reģistrējas vairāk nekā 120 pasažieru dienā, kas ir aptuveni 5% no visiem izlidojošiem pasažieriem. Jau tuvākajā laikā pakāpeniski tiks ieviesta iespēja reģistrēties airBaltic reisiem no citām lidostām un būs iespējams reģistrēties arī savienotajiem reisiem, sola aviokompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

2004. gadā palielinās kompensācija par lidojuma bagāžas nozaudēšanu

Aivars Mackevics [email protected], 15.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no lietām, kas ceļotājus visvairāk kaitina, ir pazudusi bagāža. Pats svarīgākais šādos gadījumos ir nekavējoties par to ziņot, vislabāk jau uzreiz lidostā (Lost & Found). Lidsabiedrību pienākums ir atlīdzināt zaudējumus, bet pieprasījums ir jāiesniedz korektā formā. Lufthansa, piemēram, piedāvā iespēju internetā tieši sazināties ar bagāžas dienestu: http://gepaeck.lufthansa.com. Vācijā pasažieru tiesības attiecībā uz bagāžu regulē Gaisa satiksmes likums (iekšzemes lidojumi) un Varšavas vienošanās (starptautiskie lidojumi). Iekšzemes lidojumu gadījumā par pasažieru bagāžu atbild lidsabiedrība un atlīdzina zaudējumus pazudušas vai bojātas bagāžas gadījumā līdz 1700 eiro apmērā. Starptautiskajos lidojumos bagāžas kompensācijas kārtību nosaka jau novecojusī Varšavas vienošanās, kas ierobežo lidsabiedrības atbildības apmēru līdz 547 eiro par rokas bagāžu un 27,35 eiro / kg par uzglabāšanā nodoto bagāžu. 2004. gada vidū stāsies spēkā Monreālas vienošanās, kas paaugstinās atbildības apmēru uz 1233 eiro. Vecie noteikumi dod iespēju tūristam, kas dodas uz ārzemēm, bagāžas zaudēšanas gadījumā papildus pieprasīt no ceļojuma organizētāja brauciena cenas samazinājumu. Tiesu praksē ir bijuši gadījumi, kad ceļojuma cena ir tikusi samazināta par 30%. Tagad lidsabiedrības nes atbildību arī par videokamerām, mobilajiem telefoniem un diktafoniem, kas lidojuma laikā bagāžas glabātuvē tiek sabojāti. Lai gan katrā atsevišķā gadījumā tiek pārbaudīta arī pasažiera vaina, lidsabiedrības vairs nevar tik viegli aizbildināties ar ceļotāju nevērību un vieglprātību. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta Rīga no 2006. gada maija līdz gada beigām ir apkalpojusi 1 809 343 pasažierus. Šajā laika periodā ir notikuši 18 539 bagāžas nozaudēšanas gadījumi, Db.lv informēja Lidostas Rīga Sabiedrisko attiecību un reklāmas nodaļas vadītājs Andorijs Dārziņš.

Kā pastāstīja A. Dārziņš, lielākā daļa no bagāžas nozaudēšanas gadījumiem rodas, kad pasažieri izvēlas lidot ar reisu, kura laikā paredzēta pārsēšanās. Piemēram, ja pasažieris lido no Amsterdamas uz Rīgu caur Kopenhāgenu, tad var rasties situācija, kad pasažieris paspēj pārsēsties citā lidmašīnā, taču bagāžu pārkraut laikā neizdodas.

Šī gada pirmajos trīs mēnešos lidosta Rīga apkalpojusi 591 605 pasažierus, savukārt bagāžas nozaudēšana gadījusies 5 454 pasažieriem. Sanāk, ka šogad bagāža noklīdusi katram 108. pasažierim.

A. Dārziņš informēja, ka bagāžas nozaudēšanas gadījumā ar pasažiera mantas meklēšanu 5 dienas nodarbojas lidosta, ja bagāža netiek atrasta, tālāk tās meklēšanu turpina attiecīgā aviosabiedrība. Ja bagāža meklēšanas rezultātā netiek atrasta, pasažierim tiek izmaksāta kompensāciju, ko veic pasažiera pārvadātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

''Iegādājoties lētāko polisi var gadīties situācija, ka apdrošināšana visus ceļojumā radušos zaudējumus tomēr nesedz. Piemēram, lai ietaupītu dažus latus, gadās, ka ceļojuma mērķis polisē tiek norādīts slēpošana, lai gan plānots nodarboties ar snovbordu. Taču šādā gadījumā, ja notiks nelaimes gadījums uz sniega dēļa, snovbordistam ārstniecības izdevumi būs jāsedz pašam," akcentē If Latvia.

Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk ceļo un lielākā daļa iegādājas ceļojumu apdrošināšanu. Taču, izvēloties apdrošināšanas polisi, tikai trešdaļa iedzīvotāju apdrošināšanas polisē iekļautos riskus izvērtē atbilstoši ceļojuma mērķim. Pārējie iegādājas apdrošināšanu vieglprātīgi, neizvērtējot tajā ietvertos zaudējumu riskus, liecina apdrošināšanas sabiedrības If Latvia janvārī veiktā iedzīvotāju aptauja.

Aptaujas dati rāda, ka tikai 33.7% aptaujāto izvēlas apdrošināšanu atbilstoši ceļojuma mērķim, un tikai nedaudz vairāk gadījumos - 37,7% iedzīvotāji arī izvērtē papildiespējas, kuras var ietvert polisē (papildus ārstēšanās izdevumiem, iespējams nodrošināties arī negadījumiem, ja pazaudēta, sabojāta bagāža, juridiskā palīdzība vai citi iespējamie zaudējumi).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic ieviesusi interneta reģistrāciju tiešajiem lidojumiem (online check-in), ļaujot pasažieriem internetā reģistrēties lidojumam, izraudzīties vēlamo sēdvietu un izdrukāt iekāpšanas karti.

airBaltic prezidents un izpildirektors Bertolts Fliks, komentējot jaunās sistēmas ieviešanu, sacīja: "Interneta reģistrācijas sistēmas ieviešana ir ļoti nozīmīgs solis, kas atvieglo ceļošanu. Tā ļauj būtiski ietaupīt laiku, ko pasažieri pirms lidojuma pavada lidostā. Zinot, ka gaidīšana rindā pirms reģistrēšanās var aizņemt līdz 20 minūtēm, interneta reģistrācija, tiklīdz sistēma būs ieviesta pilnībā, visiem airBaltic pasažieriem palīdzēs ietaupīt līdz 30 miljoniem minūšu gadā."

Interneta reģistrācija pašlaik ir iespējama uz visiem airBaltic izpildītajiem tiešajiem reisiem, kuri izlido no Rīgas un Cīrihes. Jau tuvākajā laikā pakāpeniski tiks ieviesta iespēja reģistrēties airBaltic reisiem no citām lidostām un būs iespējams reģistrēties arī savienotajiem reisiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic ievieš interneta reģistrāciju lidojumiem no Kopenhāgenas, Oslo un Stokholmas

, 18.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 18. jūnija, Latvijas aviosabiedrība airBaltic nodrošinās iespēju reģistrēties internetā arī lidojumiem no Kopenhāgenas, Oslo un Stokholmas. Līdz šim reģistrācija internetā bija pieejama uz airBaltic izpildītajiem reisiem, kas izlido no Rīgas, Viļņas, Vīnes, Cīrihes, Bergenas un Stavangeras.

“airBaltic aktīvi strādā, lai pasažieriem ceļošana būtu pēc iespējas ērtāka. Šobrīd reģistrēties lidojumam internetā var uz airBaltic izpildītajiem reisiem no deviņām pilsētām un to skaits tiek mērķtiecīgi palielināts. Interneta reģistrācija lidojumiem ir īpaši ērta vasaras sezonā, kad lidostās palielinās ceļotāju skaits, jo tā ļauj izvairīties no stāvēšanas reģistrācijas (check-in) rindā pirms izlidošanas,” Db.lv norāda Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

Reģistrācija lidojumiem internetā (web check-in) ir pieejama no 2007. gada 1. augusta. Tā sniedz būtiskas ērtības un laika ietaupījumu pasažieriem, ļaujot reģistrēties lidojumam internetā, izraudzīties vēlamo sēdvietu un izdrukāt iekāpšanas karti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ceļojuma veids, mērķis un tradīcija nosaka tūrista devīgumu

Aivars Mackevics [email protected], 24.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūristu izdotās naudas summas katrā atsevišķā valstī ir atkarīgas no ceļojuma veida un šī tūrista mītnes zemes ceļojuma tradīcijas. Eiropā tūrisma attīstību pēdējos divos gados nosaka “smart”-tūrisms, kas paredz lētu transportu un naktsmītni, lai lieko naudu nodotu citām baudām – iepirkšanās tūrei, garšīgai virtuvei, ārstniecībai un kultūrai. Vairāku Eiropas valstu statistikas datos pirmajās vietās pēc tūristu atstātās naudas tiek minēti amerikāņi, krievi un ķīnieši. Arī Latvijā Krievijas tūristi atstāj vislielākās naudas summas. Katrai valstij ir sava ceļošanas kultūra, kura vispirms veidojas iekšzemes tūrismā. Piemēram, nīderlandieši tiek uzskatīti par tipiskiem kempinga tūristiem, vācieši par eko-draugiem, japāņi par grupu tūristiem, luksemburgieši par vācu draugiem darījumu ceļojumos, bet atpūtā tomēr ar 80% dominē Francija. Līdz ar to tūristu mērķa auditorija nav viendabīga, tāpēc katras valsts tūristiem ir jāpiemēro atšķirīgs mārketings un ceļojuma produkts. Taču līdz ar transporta, interneta un standartizēto pakalpojumu attīstību veidojas multikulturāla ceļotāju sabiedrība. Viens no piemēriem Latvijā ir čarterreisi uz Vidusjūras reģionu, kuros vienkopus atpūšas gan briti, gan krievi, gan lietuvieši, gan vācieši. Izdevumus nosaka ceļojuma veids un mērķis Tūrisma bizness ir viens no retajiem eksporta veidiem, kad ārvalstu klients pēc savas preces – tūrisma produkta ierodas pats personīgi un to patērē kopā ar iezemiešiem gan sabiedriskajā transportā, gan ēdināšanas iestādēs, gan kultūras pasākumos. Tūristu tēriņus ceļojuma laikā lielā mērā nosaka viņu izvēlētais ceļojuma veids un mērķis. Lielākie ceļojuma izdevumi parasti saistās ar transportu, nakšņošanu un ēdināšanu. Atkarībā no tūrista interesēm arī ceļojuma galvenais motīvs, piemēram, iepirkšanās vai ārstēšanās var kļūt par galveno izmaksu faktoru visa ceļojuma laikā. Tūrisma pakalpojumu cenas un kvalitāte dažādos Eiropas reģionos var būtiski atšķirties. Piemēram, ceļojumi uz Šveici, Franciju, Lielbritāniju vai Zviedriju tiek uzskatīti par dārgiem, bet Austrumeiropas valstis vai Turcija tiek piemērots apzīmējums – Eiropas lētie ceļojuma tirgi. Šādi pieņēmumi un apzīmējumi ir raksturīgi tieši masu tūrisma biznesā, kur galvenie kritēriji ceļojuma izvēlei ir saule, pludmale, lēta viesnīca un izdevīgs lidojums. Piemēram, Maljokas pludmalēm nācās pagājušajā gadā piekāpties Turcijas un Bulgārijas pludmaļu piedāvājumam. Arī ārstnieciskajā tūrismā ir vērojama tendence, kad tūristu galvenais ceļojuma motīvs tiek vērtēts pēc izmaksām. Proti, Rietumeiropas tūristi dodas uz Austrumeiropas valstīm kā Ungāriju vai Čehiju, lai veiktu ķermeņa korekcijas operācijas vai arī zobu protezēšanu par vairāk kā 5 reizes lētāku cenu nekā tūrista mītnes zemē. Savukārt golfa vai luksus tūrisma piedāvājums Eiropas lielākajā daļā ir samērā viendabīgs pēc cenu izmaksām, jo šajā tūrisma segmentā cenai nav tik būtiska loma kā kempinga vai pludmaļu tūrismā. Piemēram, ceļotāji ar mugursomām parasti vairāk tērē grāmatām, kartēm un savam ekipējumam nekā standartizēto ceļojumu īpašnieki. Jaunā tendence ir “Smart”-tūrisms Eiropas tūrismā pēdējos divos gados ir notikušas ievērojamas pārmaiņas arī patērētāju uzvedības normās, jo strauji attīstās lēto lidsabiedrību piedāvājumi ar interneta starpniecību, kuri ļauj ceļotājam no galvenajiem tūrisma avotmērķiem (Lielbritānija, Vācija, Skandināvija) nokļūt tradicionālajos Vidusjūras kūrortos par ļoti izdevīgām cenām. Lēto lidsabiedrību vidējā lidojuma cena ir apmēram 78 eiro, taču liela daļa lidojuma biļešu mārketinga nolūkos tiek pārdotas arī par 9,90 vai 29,90 eiro. Uzņēmumu konsultācijas firma McKinsey savā pētījumā ir nonākusi pie secinājuma, ka lētās lidsabiedrības līdz 2007. gadam palielinās apkalpoto pasažieru skaitu par 20% gadā. Viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē šo straujo attīstību ir transporta cena. Daudzi tūrisma reģioni subsidē gaisa transportu, lai tikai tūristi nonāktu izredzētajā ceļojuma galamērķī. Eiropas ceļojumu biznesā aizvien biežāk sāk dominēt “smart” tūrisms, proti, lēti nokļūt, bet

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic ievieš interneta reģistrāciju lidojumiem no Liepājas

, 13.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 13. augusta, Latvijas aviosabiedrība airBaltic nodrošinās iespēju reģistrēties internetā arī lidojumiem no Liepājas.

Līdz šim reģistrācija internetā bija pieejama uz airBaltic izpildītajiem reisiem, kas izlido no Rīgas, Ventspils, Viļņas, Vīnes, Cīrihes, Bergenas, Stavangeras, Kopenhāgenas, Oslo un Stokholmas.

Jānis Vanags, airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents: “Interneta reģistrācija lidojumiem ir īpaši ērta vasaras sezonā, kad lidostās palielinās ceļotāju skaits, jo tā ļauj izvairīties no stāvēšanas reģistrācijas (check-in) rindā pirms izlidošanas.”

Reģistrācija airBaltic lidojumiem internetā (web check-in) ir pieejama no 2007. gada 1. augusta. Tā sniedz būtiskas ērtības un laika ietaupījumu pasažieriem, ļaujot reģistrēties lidojumam internetā, izraudzīties vēlamo sēdvietu un izdrukāt iekāpšanas karti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Atpūtas ceļojumā ārpus Latvijas tuvākā gada laikā plāno doties 40% iedzīvotāju

Žanete Hāka, 30.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā 40% Latvijas iedzīvotāju plāno doties atpūtas ceļojumā ārpus Latvijas tuvākā gada laikā. To skaitā 12% jau ir konkrēts plāns attiecībā uz ceļojumu ārpus Latvijas, bet vēl 28% iedzīvotāju ir ieceres. Daudz biežāk plānus doties ceļojumā tuvāko 12 mēnešu laikā pauda tie iedzīvotāji, kuri pēdējā gada laikā bija devušies ceļojumā, liecina Latvia Tours Ceļojumu indeksa dati.

Kopš 2015. gada par 8% pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kuri plāno doties atpūtas ceļojumā ārpus Latvijas tuvākā gada laikā. Pērn tie bijuši 32% iedzīvotāju, bet šogad 40%, stāsta SIA Latvia Tours direktore, indeksa autore Ieva Keiša.

Kā rāda pētījuma dati, biežāk ceļojuma plāni ir iedzīvotājiem 25 – 34 gadu vecumā, no tiem 13% jau ir konkrēts plāns, bet 39% ir tikai ieceres par ceļojumu tuvāko 12 mēnešu laikā. Tā pat nolūks doties ceļojumā biežāk ir rīdzinieku vidū, no tiem 47% plāno doties atpūtas ceļojumā. Tā pat šāda iecere ir 39% iedzīvotāju citās Latvijas pilsētās un trešdaļai iedzīvotāju laukos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa piesaka «karu» lēto biļešu aviokompānijām

, 23.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lufthansa plāno krasi samazināt izdevumus un līdz ar to samazināt arī aviobiļešu cenas – tādā veidā kompānija cer atgūt savas pozīcijas Eiropas tirgū un konkurēt ar lēto biļešu aviokompānijām, paziņojis Lufthansa valdes priekšsēdētājs Kristofs Francs, raksta newsru.com.

Vācijā lielākā un Eiropas otrā lielākā aviokompānija nolēmusi mainīt uzņēmuma koncepciju. Uzņēmuma vadība norāda, ka peļņu nesošie starpkontinentālie reisi nevar mūžīgi subsidēt iekšzemes un Eiropas maršrutus.

Lufthansa novērojuši, ka ekonomiskās krīzes laikā arī uzņēmēji iekšzemes komandējumos arvien biežāk izmanto lēto biļešu aviokompānijas – šis fakts ļoti ietekmējis Lufthansa finansiālo situāciju, kura Eiropā strādā ar zaudējumiem.

K. Francs norāda, ka līdz šim zaudējumus no Eiropas lidojumiem, Lufthansa sedza no starpkontinentālo reisu peļņas, taču tagad aviokompānija arī tālajos lidojumos ir izjutusi konkurentu ietekmi. Par saviem konkurentiem Lufthansa uzskata Emirates, Etihad Airways, Qatar Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pēc stjuartu streika Lufthansa palielinājusi cenas lidojumiem

Gunta Kursiša, 19.09.2012

Streika dēļ visās nozīmīgākajās Vācijas lidostās veidojā pasažieru «sastrēgumi» un garas rindas

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas aviokompānija Lufthansa paziņojusi par cenu palielināšanu tālajiem reisiem. Šīs vēstis izskan neilgi pēc vairāku miljonu zaudējumu radījušā stjuartu streika, kura rezultātā Lufthansa piekrita palielināt gaisa kuģu apkalpes atalgojumu.

Tālo lidojumu ekonomiskās klases biļetes cena palielināta par 20 eiro, bet biznesa klases biļetes cena – par 60 eiro. Pirmās klases pasažieriem tagad būs jāmaksā no 100 līdz 150 eiro lielāka maksa par lidojumu abos virzienos, otrdien pavēstīja Vācijas aviokompānija.

Lidojumi uz ASV nu maksās par 30 eiro vairāk ekonomiskās klases pasažieriem un 60 eiro vairāk biznesa klases pasažieriem. Tiem, kas lidos pirmajā klasē, par lidojumu uz ASV nu būs jāmaksā par 150 eiro vairāk.

Cenas netiks palielinātas Lufthansa lidojumiem uz Japānu, tāpat arī vairāk nebūs jāmaksā ekonomiskās klases pasažieriem lidojumos uz Ķīnu un Honkongu.

Šā gada martā Lufthansa jau palielināja biļešu cenas visiem lidojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic guvusi labumu no Vācijas aviokompānijas Lufthansa pilotu streika, pasažieriem meklējot alternatīvas ceļošanas iespējas, Db.lv apstiprināja airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Viņš norādīja, ka Lufthansa pilotu triju dienu streiks ir viens no lielākajiem, kas piedzīvoti pēdējā laikā, tādējādi radot «lēcienveidīgu pieprasījumu no Vācijas lidostām». «Tāda mēroga traucējums aviosatiksmē radīja pieprasījumu visos maršrutos, taču primāri pasažieru skaits auga maršrutos uz Diseldorfu, Berlīni, Hamburgu, Frankfurti un Minheni,» Db.lv norādīja J. Vanags.

Līdz ar pieprasījuma kāpumu airBaltic noslogotākajos maršrutos mainīja Bombardier lidmašīnas ar 76 vietām uz lielākajiem Boeing gaisa kuģiem. Lufthansa pasažieru nodrošināšana ar ceļošanas iespējām palīdzēja arī tas, ka airBaltic šogad jau iepriekš bija palielinājis lidojumu skaitu, piemēram, uz Minheni, stāstīja airBaltic pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Arī šodien atcelti vairāki reisi starp Frankfurti un Rīgu

LETA, 12.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar aviosabiedrības Lufthansa stjuartu streiku arī šodien, 12.novembrī, atcelti vairāki reisi starp Frankfurti un Rīgu, liecina informācija lidostas Rīga mājaslapā.

Atcelts ir reiss Frankfurte-Rīga ar ielidošanas laiku plkst.13.05 un 00.20 un reisi Rīga-Frankfurte ar izlidošanas laiku plkst.6.30 un 14, liecina informācija starptautiskās lidostas Rīga mājaslapā.

Ņemot vērā, ka streiks norisināsies līdz 13.novembrim, lidojumu sarakstā iespējamas izmaiņas. Pasažieri tiek aicināti sekot līdzi informācijai lidostas Rīga mājaslapā, zvanot pa uzziņu tālruni 1817 vai vērsties aviokompānijā.

Arī pirmdien, 9.novembrī, un trešdien, 11.novembrī, lidostā Rīga tika atcelti vairāki reisi no un uz Frankfurti, savukārt otrdien, 10.novembrī, visi reisi notika.

Vācijas lidmašīnu stjuartu arodbiedrība UFO ceturtdienas, 5.novembra, vakarā noraidīja pēdējo no lidsabiedrības Lufthansa piedāvājumiem pensiju jautājumā un paziņoja, ka 6.novembrī sāks nedēļu ilgu streiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga pasažieri var reģistrēties lidojumam, izmantojot pašreģistrēšanās automātu (Self check–in kiosk). Viena automāta cena, ieskaitot programmatūru, piegādi, uzstādīšanu un apmācību, ir 3 427 LVL (bez PVN). Bez programmatūras viens automāts izmaksāja 3 040 LVL (bez PVN).

Reģistrācija, izmantojot automātu, notiek tādā pašā veidā kā aviokompānijas interneta mājaslapā. Reģistrācijas laiks ir aptuveni pusotra minūte, bet tas ir atkarīgs no cilvēka, kā arī lidsabiedrības interneta reģistrācijas iespējām. Pašreģistrēšanās automāts pasažierim pēc veiksmīgas reģistrēšanās izsniedz iekāpšanas karti ar 2D svītru kodu. Automāti nenodrošina bagāžas reģistrēšanu, tāpēc tā ir jāiereģistrē atsevišķi pie bagāžas reģistrācijas galda (baggage drop off point), kas atrodas reģistrācijas sektorā. Drīzumā bagāžas reģistrācijas galdu skaits tiks palielināts.

Komentāri

Pievienot komentāru