Sociālais bizness ir ļoti sievišķīgs uzņēmējdarbības veids, kura galvenais mērķis nav peļņa un kurš sniedz gandarījumu.
«Mēs esam izveidojušas vietu, ko man gribētos saukt nevis tikai par aušanas studiju, bet par radošo telpu. Te apgūstam divus resursus – cilvēki gados, kuri pēc pensijas vecuma sasniegšanas grib un ir spējīgi kaut ko darīt, un tekstila atkritumi – lietots apģērbs, šūšanas procesa pārpalikumi. Esam to sapakojušas kopā, un uz vecām koka stellēm cienījama vecuma darbaspēka rokām tiek austi dizaina lupatu deķīši un paklāji,» stāsta Zane Bojāre, aušanas studijas Lude īpašniece.
Lude ir viena no programmas Brigāde atbalstītajām sociālā biznesa iecerēm. «Mums jāsaka paldies Brigādei ne vien par grantu, bet arī par iedvesmu. Ideja nebūtu atnākusi, ja nebūtu tādas iespējas,» teic Zane. Konkursa pieteikumu Zane un Solvita Kostjukova iesniedza 15 minūtes pirms termiņa. Viss notika strauji, jo biznesa ideja radās kontekstā ar šo atbalsta instrumentu. Darbs pie Ludes izveides sākās tikai tad, kad Zanes un Solvitas iecere tika apstiprināta finansējuma saņemšanai. «Mums pašām liekas, ka viss notiek lēni, bet zinātāji saka, ka tas esot ātri – esam ieguvušas grantu, atradušas un izremontējušas telpas, ir cilvēki, ko apmācām darbam, ir stelles, top pirmie produkti. Kad dari «īsto» lietu, atnāk pareizie cilvēki. Esam piesaistījušas divas dizaineres. Par zīmola dizainu rūpējas Daina Gāga, bet produktu līnijas attīsta Lilita Bauģe. Tāpat mums palīdz aušanas eksperte,» saka Solvita.
Sociālais bizness ir sievišķīga pieeja uzņēmējdarbībai. Tās mērķis nav peļņa, bet gan sociāls labums. Viņas nav izveidojušas Ludi tikai naudas dēļ – Solvita un Zane to dara visu veco un vientuļo cilvēku dēļ, kam nav tuvinieku. Viņas senioriem dod iespēju strādāt un socializēties. Ludes mērķis ir līdz gada beigām nodrošināt darbu desmit darbiniekiem, bet SIA Z2B ir mikrouzņēmuma nodokļa maksātājs. Tā kā šis statuss tik lielu darbinieku skaitu neatļauj, visdrīzāk, uzņēmums mainīs savu statusu.