Jaunākais izdevums

Kosmētikas ražotāja «Madara Cosmetics» koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 5,59 miljoni eiro, kas ir par 19,9% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā, bet koncerna peļņa samazinājusies par 18,8% un bija 809 007 eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai «Nasdaq Riga».

Kompānijas finanšu pārskatā teikts, ka «Madara Cosmetics» koncerna izaugsmes pamatā ir veiksmīga darbība esošajos tirdzniecības kanālos, zīmola atpazīstamības stiprināšana un jaunu produktu ieviešana tirgū.

«Madara Cosmetics» koncerna apgrozījumā 2019.gada pirmajā pusgadā 94% veidoja ieņēmumi Eiropas Savienībā (ES), tostarp Latvijā, kas ir pieaugums par diviem procentpunktiem salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, savukārt 6% ieņēmumu gūti ārpus ES. Tostarp Latvijā «Madara Cosmetics» koncerna ieņēmumi šogad pirmajā pusgadā bija 1,46 miljonu eiro apmērā, kas ir par 14% vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā, bet koncernam lielākais tirgus ārpus Latvijas bija Somija, kur ieņēmumi veidoja 1,35 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 8%.

«Peļņas kritums galvenokārt skaidrojams ar mērķtiecīgu un resursietilpīgu darbu pie dekoratīvās kosmētikas kategorijas,» teikts finanšu pārskatā.

«Madara Cosmetics» valdes loceklis Uldis Iltners atzīmē, ka ir noslēgts darbu pie «Madara Organic Makeup» dekoratīvās kosmētikas līnijas izstrādes, un ir sākta šo produktu ražošana. «Pašlaik jaunie produkti ir ceļā uz tirdzniecības vietām, un jau 26.septembrī būsim gatavi ar tiem iepazīstināt mūsu klientus daudzviet pasaulē,» viņš informē.

Pārskatā arī minēts, ka 2019.gada pirmajā pusgadā uzņēmums noslēdzis divus jaunus līgumus par pētniecības un attīstības projektu realizēšanu Latvijas Kompetences centru programmas ietvaros, kur līdz 2020.gada beigām ir paredzēts saņemt līdzfinansējumu 0,3 miljonu eiro apmērā. Kopš šā gada 1.marta uzņēmums īsteno divus pētījumus Farmācijas, biomedicīnas un medicīnas tehnoloģiju Kompetences centra un Viedo materiālu un tehnoloģiju Kompetences centra projektu ietvaros.

«Madara Cosmetics» koncerna apgrozījums 2018.gada pirmajā pusgadā bija 4,66 miljoni eiro, bet koncerna peļņa bija 995 991 eiro. Savukārt «Madara Cosmetics» koncerna auditētais apgrozījums 2018.gadā bija 9,529 miljoni eiro, kas ir par 28,7% vairāk nekā 2017.gadā, bet koncerna peļņa pieauga par 21,7%, sasniedzot 1,517 miljonus eiro.

Kompānijas lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (24,08%), Lote Tisenkopfa Iltnere (23,92%), Somijas «Transmeri Group Ab» (23,09%), Zane Tamane (7,61%) un Liene Drāzniece (6,83%). «Madara Cosmetics» akcijas kotē biržas «Nasdaq Riga» alternatīvajā tirgū «First North».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics dividendēs no pērn gūtās peļņas maksās 0,15 eiro par akciju

LETA, 29.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs "Madara Cosmetics" dividendēs no pagājušajā gadā gūtās peļņas maksās 0,15 eiro par akciju, teikts kompānijas sniegtajā informācijā biržai "Nasdaq Riga" par akcionāru kārtējā sapulcē otrdien, 28.jūlijā, pieņemtajiem lēmumiem.

Atbilstoši akcionāru sapulces lēmumam dividendēs no 2019.gadā gūtās peļņas tiks izmaksāti kopumā 561 786,3 eiro, bet atlikušo pērn gūtās peļņas daļu 988 622,7 eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu.

Par dividenžu ieraksta datumu noteikts 2020.gada 11.augusts, bet par dividenžu izmaksas datumu - 12.augusts.

Tāpat akcionāru kārtējā sapulcē nolemts izlaist 10 000 personāla opciju par kopējo summu 1000 eiro.

Akcionāri noteikuši, ka viena piešķirtā personāla opcija dos tiesības iegūt vienu "Madara Cosmetics" dematerializētu uzrādītāja akciju 0,1 eiro nominālvērtībā. "Madara Cosmetics" emitēs akcijas uz nesadalītās peļņas rēķina.

"Madara Cosmetics" akcionāri noteica, ka uzņēmuma valde būs tiesīga piešķirt izlaistās personāla opcijas darbiniekiem - struktūrvienību vadītājiem un padomes locekļiem, kuri ir snieguši būtisku ieguldījumu "Madara Cosmetics".

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Madara Cosmetics dividendēs no 2017.gada peļņas maksās 0,12 eiro par akciju

LETA, 29.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja «Madara Cosmetics» dividendēs no 2017.gada peļņas maksās 0,12 eiro par akciju, teikts kompānijas sniegtajā informācijā biržai «Nasdaq Riga» par otrdien, 28.maijā, akcionāru kārtējā sapulcē pieņemtajiem lēmumiem.

«Madara Cosmetics» akcionāru kārtējā sapulcē kompānijas 2018.gada peļņu 1,543 miljonu eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu, savukārt no 2017.gada nesadalītās peļņas, kas bija 901 302,22 eiro, dividendēs nolemts izmaksāt 449 429,04 eiro jeb 0,12 eiro par vienu akciju. Atlikušo 2017.gada nesadalītās peļņas daļu 451 873,18 eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu.

Akcionāri arī noteikuši, ka 2019.gada 10.jūnijs būs datums, no kura par iegādātajām akcijām, par kurām pieņemts lēmums izmaksāt dividendes, akcionāri dividendes nesaņems. Par dividenžu ieraksta datumu noteikts 2019.gada 11.jūnijs, bet par dividenžu izmaksas datumu - 2019.gada 12.jūnijs.

Tāpat akcionāru kārtējā sapulcē iecelta padome jaunā sastāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics koncerna apgrozījums pirmajā pusgadā pieaudzis par 47%

LETA, 27.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 8,217 miljoni eiro, kas ir par 47% vairāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā, bet koncerna peļņa pieaugusi 2,2 reizes un bija 1,807 miljoni eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

Tostarp koncerna ieņēmumi no produkcijas pārdošanas Latvijā 2020.gada pirmajā pusgadā palielinājušies par 56,6% salīdzinājumā ar 2019.gada pirmo pusgadu, sasniedzot 2,282 miljonus eiro, ieņēmumi no produkcijas pārdošanas pārējās Eiropas Savienības valstīs auguši par 45,5%, sasniedzot 5,43 miljonus eiro, bet ieņēmumi no produkcijas pārdošanas citu valstu tirgos palielinājušies par 19,2%, veidojot 401,3 tūkstošus eiro.

Lielākais tirgus ārpus Latvijas "Madara Cosmetics" ir Somija. 2020.gada pirmajā pusgadā kompānijas ieņēmumi Somijā veidoja 1,32 miljonus eiro, kas ir par 2% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

"2020.gada pirmajā pusē uzņēmums spēris lielu soli uz priekšu, turpinot strauju attīstību un sasniedzot teicamus rezultātus. Vienlaikus šis ir bijis arī ļoti neparasts posms, kas aizritējis lielas nenoteiktības apstākļos un licis piekoriģēt uzņēmuma darbības stratēģiju. Paraugoties atpakaļ, šobrīd var droši teikt, ka uzņēmuma reakcija uz Covid-19 izraisītajiem apstākļiem ir bijusi pareiza, un virkne pieņemto lēmumu, kas attiecas uz korekcijām uzņēmuma darbības stratēģijā, ļāvuši sasniegt pēdējā laika straujāko izaugsi," pauda kompānijas valdes loceklis Uldis Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmija sekmē kosmētikas pārdošanu e-komercijas kanālos, atzina kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" valdes loceklis Uldis Iltners.

Viņš norādīja, ka pēdējos gados kosmētikas tirdzniecības apmēri e-komercijas kanālos strauji aug, kamēr mazumtirdzniecībā veikalos pieaugums ir neliels.

"Proporcija visu laiku nosveras par labu e-komercijai. Pandēmija šo procesu tikai paātrinās un tirdzniecība arvien vairāk nosvērsies e-komercijas pusē. Tomēr nebūtu vietā arī pārspīlējumi, jo fiziskie tirdzniecības kanāli saglabāsies, tikai proporcija mainīsies un abi šie tirdzniecības kanāli kļūs līdzvērtīgi," teica Iltners.

Tāpat viņš norādīja, ka tieši pašlaik ir redzams, ka kosmētikas nozarē rodas arvien vairāk projektu un zīmolu, kuri ir paredzēti izplatīšanai tikai e-komercijas vidē un šī tendence varētu kļūt stiprāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja AS "Madara Cosmetics" šogad plāno sasniegt 15 miljonu eiro apgrozījumu, otrdien biržas "Nasdaq Riga" vebinārā sacīja uzņēmuma valdes loceklis Uldis Iltners.

Savukārt uzņēmuma izstrādātās prognozes nākamajiem trīs gadiem tikšot publicētas gada beigās, stāstīja Iltners. Viņš skaidroja, ka pirmā pusgada rezultāti ir parādījuši, ka uzņēmums šogad spēs sasniegt iepriekš nosprausto mērķi sasniegt 15 miljonu eiro apgrozījumu gadā. Iltners piebilda, ka patlaban uzņēmuma ražošanas jauda ļautu strādāt ar 25 miljonu eiro apgrozījumu.

"Patlaban "Madara Cosmetics" tirgus daļa Eiropas tirgos vēl ir ļoti maza, tāpēc mums ir milzīgs izaugsmes potenciāls. Tāpēc turpināsim strādāt pie zīmola atpazīstamības, kā arī pie fiziskās un tiešsaistes pārdošanas kanālu attīstības," stāstīja Iltners.

Viņš piebilda, ka uzņēmums mērķu sasniegšanai fokusēsies uz e-komercijas attīstību, jaunu mazumtirdzniecības klientu piesaistes, kā arī jaunu produktu līniju izstrādes. Iltners pavēstīja, ka par spīti stingrajiem tirdzniecības ierobežojumiem daudzās Eiropas valstīs, pirmais pusgads bija veiksmīgs periods jaunu klientu jeb fizisko veikalu piesaistei, piemēram, Vācijā un Francijā uzņēmums pirmajā pusgadā ir sācis darbību vairākos desmitos jaunu tirdzniecības vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Madara Cosmetics prezentē jaunu produktu līniju - dekoratīvo kosmētiku

Zane Atlāce - Bistere, 26.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Organiskās kosmētikas ražotājs Latvijā Madara Cosmetics laidis klajā jaunu produktu līniju Madara organic makeup, kuras izveidē un produktu ražošanas aprīkojumā investēts vairāk nekā pusmiljons eiro, informē uzņēmuma pārstāve Kristiāna Antonišķe.

Jaunās līnijas sastāvā ir 36 toņu produkti: viegli mirdzošs tonālais krēms, mirdzošs izgaismotājs, acu un vaigu ēnas, uzacu pomāde, mitrinošs lūpu spīdums, izgaismojošs korektors. Līnija radītā sadarbībā ar grima māksliniecēm Viktoriju Breikšu un Linu Veiszu (Lyn Weiscz). Visi produkti radīti no dabīgām un ētiski iegūtām izejvielām. To cenas ir no 19 līdz 33 eiro par vienību.

«Kosmētikas ražošanā izmantojam tikai dabiskas, tīras un ētiski iegūtas sastāvdaļas. Jaunāko tehnoloģiju iedvesmota, mūsu komanda piedāvā jaunus make-up produktus katrai gaumei: tie ļaus iegūt kā spilgtu un krāsainu, tā arī mierīgu un harmonisku grimu. Visi produkti ir dabīgi, tie tiek izstrādāti ražotnē tepat, Latvijā, un tiem piemīt ādu kopjošas īpašības,» stāsta «Madara Cosmetics» līdzīpašniece un vadītāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

MADARA Cosmetics matu kopšanas produktu ražošanā izmantos gailenes

Žanete Hāka, 25.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS MADARA Cosmetics R&D speciālisti sadarbībā ar Latvijas Universitātes zinātniekiem, strādājot pie jaunu produktu attīstības, pēc gaileņu mikrobioloģiskā sastāva izpētes, atklājuši, ka tām piemīt matu augšanu veicinošas īpašības, informē MADARA Cosmetics.

Atklāts, ka gailenēm raksturīga viena no augstākajam B grupas vitamīnu koncentrācijām, kam piemīt gan matu augšanu veicinošas, gan antibakteriālas īpašības – piemēram, vitamīns B3.

Balstoties uz atklājumiem, AS MADARA Cosmetics izstrādājusi jaunu 3 soļu matu kopšanas produktu līniju.

AS MADARA Cosmetics līdzdibinātāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere: «Sēnes ir šī gada karstākais inovāciju atslēgvārds – tās paver iespējas ļoti dažādās nozarēs, sākot ar pārtiku, dažādiem iepakojuma un citiem inovatīviem materiāliem, beidzot ar biodegvielu un tagad arī – skaistumkopšanu. Mūsu meklējumi aizveduši pie plaši sastopamās ziemeļu sēnes – gailenes. Tām piemīt ne vien matu apjomu palielinošas, bet arī nogludinošas un mirdzumu piešķirošas īpašības, kādas pasaule līdz šim bija radusi sagaidīt tikai no sintētiskiem un silikonus saturošiem matu kopšanas līdzekļiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Madara Cosmetics: Pirmajā pusgadā īpaši svarīgs projekts bija pievienošanās dekoratīvās kosmētikas segmentam

Žanete Hāka, 28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā pusgadā AS Madara Cosmetics īpaši svarīgs projekts bija pievienošanās process jaunam nozīmīgam tirgus segmentam – dekoratīvajai kosmētikai – un ar to saistītie sagatavošanās uzdevumi, šā gada pirmā pusgada pārskatā norāda AS Madara Cosmetics.

Dekoratīvā kosmētika pasaulē veido trešo lielāko skaistumkopšanas nozares kategoriju pēc ādas kopšanas/saules aizsargkrēmu un matu kopšanas produktiem. Dekoratīvās kosmētikas segments pasaulē turpina augt ar stabilu 6% rādītāju. Sociālie plašsaziņas līdzekļi, tostarp selfiju kultūra, veicina kategorijas izmaiņas un attīstību, sniedzot interesantas iespējas jaunu produktu ieviešanai tirgū, norāda uzņēmuma pārstāvji.

Lai gan aizvien populārākas kļūst dabiskās tendences, dekoratīvās kosmētikas segmentā joprojām dominē ierastie dekoratīvās kosmētikas zīmoli, kuru dabiskuma jēdzieni ir ļoti ierobežoti. Ņemot vērā tirgus gatavību un sekojot īpaši veiksmīgai saules aizsarglīdzekļu, tostarp CC (toņa korekcijas) krēmu ieviešanai tirgū, kas ir ādas kopšanas un dekoratīvo kosmētiku apvienojoši produkti, uzņēmums ir nolēmis turpināt ieguldījumus pigmenta formulu izpētē un attīstībā un ražošanas metodēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotājs «Madara Cosmetics» patlaban aktīvi piesaista jaunus darbiniekus, novēroja biznesa portāls Db.lv.

Kā pastāstīja AS «Madara Cosmetics» valdes locekle un personāla vadītāja Paula Tisenkopfa, uzņēmums strauji attīstās. Šo tempu uzņēmums plāno turpināt arī turpmākajos gados, tāpēc likumsakarīgi aug arī komanda.

«Jau 2016. gadā publiski paudām, ka katru turpmāko gadu radīsim vismaz 10 jaunas darba vietas un tas piepildās. Kā piemērs – nupat kā atvērts jauns «Madara» zīmola veikals t/c «Akropole», kur vien mums nepieciešami četri jauni darbinieki,» komentē P.Tisenkopfa.

Viņa stāsta, ka šogad uzņēmumā ir jau pievienojušies vai drīzumā pievienosies kolēģi ražošanas, laboratorijas, mārketinga, pārdošanas, kā arī e-komercijas departamentos.

«Es gribētu akcentēt, ka darbinieku mainība klasiskā izpratnē ir ļoti zema. Lielākoties tā notiek tāpēc, ka katru gadu vairāki cilvēki dodas bērnu kopšanas atvaļinājumā un uzņēmumam ir jāmeklē jauni darbinieki. Retos gadījumos darbinieki nolemj uzsākt privātu biznesu,» komentē P.Tisenkopfa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kosmētikas ražotāji turpina augt Latvijā un ārpus tās

Anda Asere, 23.05.2019

Pagājušais gads bija zīmīgs arī ar to, ka mainīta uzņēmuma attīstības stratēģija vietējā tirgū un ir sākta sadarbība ar Latvijas lielākajām veikalu ķēdēm, stāsta Raimonds Krampāns, SIA Cita Lieta Pārdošanas daļas vadītājs.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums vietējo kosmētikas ražotāju 2018.gadā spējuši audzēt apgrozījumu pat par 30 un 40%.

Jau otro gadu Latvijas lielākais kosmētikas ražotājs ir ekoloģiskās kosmētikas uzņēmums AS Madara Cosmetics, kas turpina strauji augt un attīstīties. «2018. gadā uzņēmums ir veiksmīgi strādājis iepriekšējos gados attīstītajos tirdzniecības kanālos un sasniedzis 29% neto apgrozījuma pieaugumu pret 2017. gadu. Līdz ar neto apgrozījuma pieaugumu ir pieaugusi arī uzņēmuma peļņa, veidojot 1,52 miljonus eiro pēc nodokļiem, kas ir 21,7% pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu,» uzskaita Uldis Iltners, AS Madara Cosmetics valdes loceklis.

Pagājušais gads uzņēmumā ir bijis zīmīgs ar jaunu, inovatīvu produktu ieviešanu tirgū, kas devuši būtisku pienesumu gan uzņēmuma izaugsmē, gan reputācijā. 2018. gadā ir sākts darbs pie vairākiem liela mēroga attīstības projektiem. Viens no nozīmīgākajiem pēdējo piecu gadu attīstības projektiem ir dabīgas, sertificētas dekoratīvās kosmētikas līnijas izstrāde. Tāpat tiek aktīvi strādāts un ieguldīts koncerna zīmolu atpazīstamības veicināšanā ārvalstu tirgos, radot pozitīvus apstākļus turpmākajai izaugsmei. «2018. gads uzņēmumā ir bijis aktuāls ar jaunu produktu veiksmīgu ieviešanu tirdzniecībā. Īpaši izceļama ir saules aizsardzības produktu līnija. Šīs līnijas attīstība ir turpināta, un 2019. gadā tirgū izlaisti vēl trīs jauni šīs kategorijas produkti. Saules aizsargkrēmi tiks ieviesti arī zīmola Mossa sortimentā,» atklāj U. Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Iekšlietu ministrijas padotībā esošās Nodrošinājuma Valsts aģentūras AS "MADARA Cosmetics" ražotnē nogādāti 5000 litri spirta ar koncentrāciju virs 90%, kas tiks izmantots dezinfekcijas līdzekļu ražošanā, informē Iekšlietu ministrijā.

Spirtam ir tikušas veiktas pārbaudes un tas atzīts par nekaitīgu izmantošanai dezinfekcijā. AS MADARA Cosmetics sadarbībā ar SIA "L.Ē.V." pieņems konfiscēto etilspirtu un bez maksas pārstrādās to par virsmu dezinfekcijas līdzekli.

LASI ARĪ: Arī Bio2You uzsāk dezinfekcijas līdzekļu ražošanu

"Krīzes situācijās jāspēj rast radoša pieeja problēmu risināšanai. Dienesti rūpīgi ir strādājuši, lai apkarotu nelegālos akcizēto preču ražotājus un kontrabandistus, un parastā kārtībā šīs akcizētās preces tiek iznīcinātas. Pirmo reizi brīvās Latvijas laikā konfiscēto spirtu izmantosim lietderīgi, lai iekšlietu dienesti un citas valsts un pašvaldību iestādes, ieskaitot slimnīcas, būtu nodrošinātas ar dezinfekcijas līdzekļiem laikā, kad tie ir deficītā un tiek tirgoti par paaugstinātu cenu," pauž iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Covid-19" radītā pieprasījuma dēļ arī kosmētikas zīmols "Bio2You" izstrādā jaunus dezinfekcijas produktus un plāno tos piedāvāt gan vietējam tirgum, gan eksportam.

Klientiem jau tiek piedāvāts antiseptisks sprejs ar alkoholu 70% un Pantenolu. Spreja ražošana uzsākta 23.martā un tas pieejams ierobežotā daudzumā.

Vēl tuvākajā laikā uzņēmums tirdzniecībā piedāvās 50ml roku dezinfekcijas gēlu; 1000ml roku dezinfekcijas gēlu, ražošanas procesā ir antibakteriālas cietās un šķidrās ziepes.

"Visi mūsu līdzekļi izstrādāti tā, lai maksimāli rūpētos par roku ādu. Mēs pievienojam dažādas sastāvdaļas, lai spirts tik agresīvi nesausinātu rokas, un roku āda tiktu mitrināta un pasargāta ilgstošākā periodā," komentēja kosmētikas zīmola "Bio2You" vadītāja Rita Stražinska.

Viņa norāda, ka pasūtījumi ir ļoti apjomīgi, tāpēc šobrīd tiek apzinātas finansējuma iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz izaicinošajiem apstākļiem COVID-19 ietekmes dēļ, AS MADARA Cosmetics šī gada 1. ceturksnī ir spējis turpināt izaugsmi un sasniegt 1. ceturkšņa pārdošanas mērķus, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

Uzņēmuma konsolidētais (neauditētais) apgrozījums 2020. gada pirmajā ceturksnī veido 3 228 tūkst. eiro, kas ir 25% pieaugums pret attiecīgo periodu pērn.

Uzņēmuma pārdošanas kanāli ir labi diversificēti gan ģeogrāfiski, gan pa tirdzniecības vietu tipiem un fiziskie pārdošanas kanāli ir labi sabalansēti ar e-komercijas kanāliem.

Pārdošanas kritumu daļā fizisko tirdzniecības vietu ir izdevies pilnībā kompensēt ar pieaugumu e- komercijas kanālos, kur labus rezultātus uzrāda gan paša uzņēmuma e-komercijas platforma, gan uzņēmuma klienti ar e-komercijas profilu. Tāpat daudzi klienti veiksmīgi piemērojas tirgus situācijai un palielina savu darbību digitālajos tirdzniecības kanālos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja «Madara Cosmetics» koncerna apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 5,59 miljoni eiro, kas ir par 19,9% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. «Madara Cosmetics» koncerna apgrozījumā 2019. gada pirmajā pusgadā 94% veidoja ieņēmumi Eiropas Savienībā, tostarp Latvijā, kas ir pieaugums par diviem procentpunktiem salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, savukārt 6% ieņēmumu gūti ārpus ES.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja Madara Cosmetics, kura valdes loceklis ir Uldis Iltners, koncerna apgrozījums šogad pirmajā ceturksnī bija 2,587 miljoni eiro, kas ir par 6% vairāk nekā 2018.gada attiecīgajā periodā. Latvijā kompānijas apgrozījums 2019.gada pirmajā ceturksnī palielinājies par 10%, pārējās Eiropas Savienības valstīs bijis pieaugums par 19%, bet ārpus Eiropas Savienības apgrozījums samazinājies apmēram 2,7 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piecos gados projekti 18 valstīs

Anda Asere, 20.01.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Animācijas studija "Panic" dibināta ar globāla uzņēmuma domāšanas veidu un pārliecību, ka tā ir pasaules līmenī.

Jau pirmajā gadā tā izstrādāja mūzikas klipa animāciju Honkongas uzņēmumam un uzsāka pirmās sadarbības ar ārvalstu aģentūrām. Katru gadu sadarbība tika stiprināta un paplašināts kontaktu loks.

"Panic" galvenais eksporta tirgus ir ASV, pārklājot vairākus štatus un pilsētas: Ņujorku, Čikāgu, Portlandu, Sanfrancisko, Losandželosu, Vašingtonu un Hjūstonu.

"Mēs esam apzināti strādājuši, lai veicinātu sadarbību ārvalstīs. Daļa veiksmes ir jebkurā veiksmīgā biznesā, taču mums tas ir bijis arī smags darbs, neatlaidība sadarbības partneru meklējumos, nozīmīgi komandējumi un investēšana komunikācijā, veidojot spēcīgu un uz izaugsmi vērstu komandu. Pats galvenais - nevienā brīdī neļaujam klientam vilties un nožēlot izvēli. Esmu pārliecināta, ka tas ir pats svarīgākais ilgtermiņa panākumu veicināšanai," tā Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Madara Cosmetics konsolidētais (neauditētais) apgrozījums šā gada trešajā ceturksnī veidoja 2,675 miljonus eiro, kas ir par 16% vairāk nekā pirms gada, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Šī gada 9 mēnešu konsolidētais apgrozījums ir sasniedzis 8,266 miljonus eiro, kas ir par nepilniem 19% vairāk nekā 2018. gada 9 mēnešos.

Šī gada trešajā ceturksnī Latvijas pārdošanas apjoms ir pieaudzis par 5%, pārdošanas pieaugums Eiropas Savienības valstīs (bez Latvijas) sasniedz 22%, savukārt pārdošanas apjoms ārpus Eiropas Savienības ir palielinājies par 5% salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn.

Trešais ceturksnis ir bijis stratēģiski nozīmīgs uzņēmuma darbībai, 26. septembrī uzņēmums aizsāka makeup produktu tirdzniecību un sagaida pozitīvu ietekmi uz finanšu rādītājiem turpmākajos periodos, norāda kompānijas vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Animāciju izmanto plašāk

Anda Asere, 11.02.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pēdējos gados animācija reklāmas vajadzībām kļuvusi plašāk izmantota un attīstās tendence stāstīt vizuālos stāstus.

"Animācija ir plaši izmantots risinājums reklāmā ASV, Rietumeiropā un daudzās Āzijas valstīs. Plašajā informācijas gūzmā kustīgam attēlam ir arvien lielāka nozīme – reklāmām "jāpaķer" uzmanība ātri un efektīvi," saka Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Viņa novērojusi, ka Latvijā joprojām ir plaši izplatīts uzskats, ka animācija ir domāta bērniem un to asociē ar risinājumiem, kas ir tuvāki baneru animācijai, nekā reklāmas klipam. Taču R. Šteimane uzskata, ka animācijas iespējas ir ļoti plašas. Starptautiski uzņēmumi, piemēram, "American Express", "Nike", "Coca Cola", "Google", "Toyota", "Apple" un neskaitāmi citi plaši izmanto animācijas risinājumus. Neatņemama šo kompāniju reklāmas materiālu daļa ir gan ilustratīvi 2D video, gan komplicēti 3D risinājumi. Animāciju zīmoli izmanto ne tikai tradicionālajos medijos kā televīzija, bet arī sociālajos tīklos, mobilajās aplikācijās un interaktīvos risinājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas kosmētikas ražotāji sadzirdēti pasaulē

Monta Glumane, 03.12.2019

Dalies ar šo rakstu

Ieva Plaude

Foto: Evija Trifanova/LETA

Kosmētikas ražošana ir inovatīva nozare ar augstu pievienoto vērtību – vairāk nekā 75% no saražotā tiek eksportēts. Svarīga ir arī jaunu darba vietu radīšana, jaunu produktu izstrāde, izmantojot Latvijas zinātnes sasniegumus bioloģijā un ķīmijā.

"Ir patiess prieks, ka pēdējos 15 gados kosmētikas ražošana Latvijā ir nostiprinājusies kā patstāvīga tautsaimniecības nozare ar aptuveni 35 miljonu eiro lielu apgrozījumu un daudziem ražojošiem uzņēmumiem. Līdz tam mums bija viens kosmētikas ražotājs – "Dzintars" – Latvijas tradīcijām bagātās ķīmiskās rūpniecības vēstures liecinieks. Šobrīd 35 miljonus vērtās nozares līderi ir "Madara Cosmetics", "Stenders" un "Kinetics Nail Systems". Turklāt vairāk nekā 10 ražotājiem, kuru apgrozījums mērāms ap miljonu eiro gadā, ir vislielākais potenciāls straujai izaugsmei nākamajos gados," žurnālam "Dienas Bizness" saka Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Alternatīvais finansējums kļūs pieejamāks - startējusi valsts atbalsta programma kapitāla piesaistei biržā

Anna Mišņeva - ZAB "Ellex Kļaviņš" zvērināta advokāte, 22.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar FKTK publicētajiem bankas sektora datiem 2019. gadā uzņēmumu kreditēšana konsekventi turpināja sarukt.

Nefinanšu uzņēmumu kredītportfeļa atlikums bankās 2019. gada 3. ceturksnī samazinājās vēl par 0,2%. Banku finansējums Latvijas uzņēmumiem kļūst mazāk pieejams, kā arī uzņēmumu pieprasījums pēc kredītiem kļuvis piesardzīgs, atzīmē FKTK. Faktiski banku smagnējais regulējums un pelēkā ekonomika padarīja šo bankas pakalpojumu par nepievilcīgu bankām un uzņēmējiem.

Šādā situācijā kļūst vien aktuāls jautājums par citiem kapitāla piesaistīšanas veidiem. Viena no alternatīvām ir finansējuma piesaiste biržā. Atbilstoši pētījuma datiem 25% no Latvijas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem būtu gatavi finansējuma piesaistei kapitāla tirgos. Ir vairāki plusi kotēšanai biržā. Ieguvumu vidū var minēt spēcīgu korporatīvo tēlu un uzņēmuma reputāciju, kas ir svarīga, iekarojot jaunus tirgus un piesaistot stratēģiskos investorus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā mācību gadā Mārupes pamatskolā stundas vadīs arī novada uzņēmumu vadītāji un darbinieki, informēja izglītības iestādes pārstāvji.

To paredz skolas vecāku iniciatīvas grupas, skolas administrācijas un skolotāju kopīgi izstrādātā Mārupes pamatskolas attīstības programma «Skola dodas dzīvē - dzīve ienāk skolā».

No septembra 7. un 9.klasēm matemātikas, fizikas, dabaszinību un bioloģijas stundas notiks gan ārpus skolas telpām - sešos Mārupes novada uzņēmumos, gan kā ierasts skolā, bet stundas kopā ar priekšmetu skolotājiem vadīs uzņēmumu pārstāvji.

Mārupes pamatskolas direktore Sigita Sakoviča norāda, ka, pateicoties skolas vecāku iniciatīvai, pamatskolā šogad tiks sākts ieviest «Skola 2030» idejas. «Reformas mērķis ir lietpratīgs skolēns, kas prot risināt reālās dzīves izaicinājumus un veidojas par laimīgu un atbildīgu personību,» norāda direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investēšana akcijās, kā brīvo naudas līdzekļu ieguldījumu veids, Latvijā vēl nav sasniedzis tādu popularitātes līmeni kā pie mūsu kaimiņiem Igaunijā un Lietuvā, tomēr, kā redzam pēc MADARA Cosmetics 2017. gada nogalē veiktā sākotnējā publiskā piedāvājuma (initial public offering jeb IPO), kurā uz akcijām pieteicās vairāk nekā 700 privāto investoru, tendence Latvijā ir pozitīva.

Arī uzņēmumi sāk vairāk domāt par kapitāla tirgus sniegtajām iespējām un arvien biežāk dzirdam par vietējo uzņēmumu akciju publiskajiem piedāvājumiem arī privātajiem investoriem. Runājot par investīcijām akcijās, bieži tiek minēti dažādi riski, piemēram, cenu svārstības, kas ir neatņemama akciju tirgu sastāvdaļa. Tomēr nereti nākas dzirdēt arī dažādus mītus. Apskatīsim 5 populārākos un noskaidrosim – kā tad ir patiesībā?

Pirmais un, iespējams, vispopulārākais mīts ir, ka investēšana akcijās ir kā spēlēt kazino – riskanti un iznākums ir atkarīgs no veiksmes.

Jā, ieguldījums akcijās ir riskantāks nekā, piemēram, konservatīvs ieguldījums nekustamajā īpašumā, jo akciju cena var iet gan uz augšu, gan uz leju. Taču ieguldīšanai akcijās nav nekā līdzīga ar kazino, ja vien akciju tirgū jeb biržā neiemaldās cilvēks ar pāris tūkstošiem, kurš sāk pirkt akcijas, balstot savu lēmumu, uz, piemēram, izskatīgāko uzņēmuma logo vai skanīgāko nosaukumu. Akciju cena biržā tiek noteikta piedāvājuma un pieprasījuma rezultātā, līdzīgi kā Rīgas Centrāltirgū, kur neviens jūnijā nepirks poļu zemenes par 10 EUR/kg. Akciju cena var krist un augt tādu iemeslu dēļ kā: uzņēmuma finanšu rezultāti, panākumi eksporta tirgos, globālās ekonomikas pozitīvi/negatīvi faktori. Dažreiz cena var mainīties arī investoru uzvedības (herd behaviour) dēļ, piemēram, ja konkrētas nozares uzņēmuma cena biržā samazinās, investoriem var rasties sajūta, ka arī konkurenta akciju cena kritīs. Būtiskākā atziņa ir, ka akciju cena nemainās nelabvēlīga horoskopa ietekmē, tāpēc nav jālasa iknedēļas horoskops un jāpēta zvaigžņu stāvoklis, bet gan jāseko līdzi faktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #19

DB, 12.05.2020

Dalies ar šo rakstu

Pārsteigumu nav – tā var teikt par statistikas datiem, kuri rāda uzņēmējdarbības vidi aprīlī.

Bezdarbnieku skaits pieaudzis, pievienotās vērtības nodokļa maksātāju skaits sarucis. Vēl šā gada martā PVN maksātāju skaits bija 79 032, bet maija sākumā – 72 947. Seši tūkstoši PVN maksātāju mēneša laikā izgaisuši.

Līdz 30. aprīlim bankas no uzņēmumiem bija saņēmušas vairāk nekā 2,6 tūkstošus pieteikumu piešķirt kredītbrīvdienas. Būtiski arī sarucis kredītu pieteikumu apjoms.

Lasi žurnāla "Dienas Bizness" 12. maija numurā:

  • viedokļi - Covid-19 ierobežojumu mīkstināšana
  • aktuāli - restarts prasa palielināt valsts lomu
  • aktuāli - jauni uzņēmumi rodas uz pusi mazāk
  • tēma - kreditēšanas standarti kļūst striktāki
  • ekonomika - pandēmija maina valdību lomu sabiedrības dzīvē
  • enerģētika - līderi nemainās; elektroenerģijas cenas; zaļā enerģija
  • tehnoloģijas - ieguvēji tie, kas prot pielāgoties
  • transports/loģistika - taksometri cieš zaudējumus kopā ar tūrismu
  • transports/loģistika - "Bolt Latvija" ātri pielāgojās situācijai
  • veselības aprūpe - zālēm jākļūst vēl pieejamākām
  • biznesa psiholoģija - strauji notikumi prasa ātru reakciju
  • bizness reģionos - uzlabotais restorāns "Kest" Cēsīs
  • iepakojums - "Madara Cosmetics" izmanto OWP (Ocean Waste Plastic) materiālus
  • brīvdienu ceļvedis - Artūrs Gailītis, SIA "Rezidence" un organizācijas #viedi izveidotājs

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Madara Cosmetics padomes priekšsēdētāja un akcionāre Zane Tamane samazinājusi savu līdzdalību uzņēmumā, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Kopumā viņa pārdevusi 7400 akcijas – par 500 akcijām saņemot 7,6 eiro par akciju, 5000 akcijas par 7,75 eiro par akciju un 1900 akcijas par 7,8 eiro par akciju.

Kā liecina informācija biržā, Z. Tamanei līdz šim piederēja 10,25% uzņēmuma akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vietējo darbaspēku vakances aizpildīt nevar

Sliktā ziņa – darbaspēku no ārvalstīm piesaista nevis Latvija, bet caur citām Eiropas Savienības valstīm to dara Lietuva un Polija, uzmanību uz tendenci vērš Latvijas Būvuzņēmēju partnerības vadītāja Baiba Fromane. Būvniecība ir nozare, kurā jau vairākus gadus ir visakūtākais darbaspēka trūkums. Augstāko punktu darbaspēka nepietiekamība varētu sasniegt laikā, kad Latvija īstenos tādus projektus kā Rail Baltic un Liepājas cietuma būvniecība, kur būs vajadzīgs liels apjoms darbaspēka, prognozē B. Fromane.

Jau šobrīd darbaspēka trūkst un darbinieki no trešajām valstīm tiek piesaistīti, bet tas ir ilgstošs un sarežģīts process. «Administratīvi birokrātiskie šķēršļi viesstrādnieku nodarbināšanai ir utopija, kas mazina valsts kontroli pār cilvēkiem, kas Latvijā tiek nodarbināti,» stingros noteikumus viesstrādnieku nodarbināšanā Latvijā komentē B. Fromane.

Komentāri

Pievienot komentāru