Par Igaunijas saldējumu ražotāja Balbiino nopirktā Latvijas saldējumu ražošanas uzņēmuma Margota vadītāju kļūs Balbiino mārketinga vadītājs Tēts Aniers, Db.lv infomēja uzņēmuma pārstāvji.
„Sākotnēji mēs neuzsāksim Latvijas uzņēmuma struktūru, taču par uzņēmuma vadītāju kļūs Balbiino ilglaicīgais mārketinga vadītājs Tēts Aniers,” stāsta AS Balbiino vadītājs Riho Nīls (Riho Niils). „Centīsimies būtiskākās Margota preču zīmes integrēt ar Balbiino un kopā tālāk attīstoties rast vienotus un veiksmīgus risinājumus. Balbiino un Margota saista arī līdzšinēja sadarbība – piemēram, Margota rūpnīcā līdz šim tika ražot populārais saldējums Trulli.”
Saskaņā ar AS Balbiino mārketinga vadītāja, Margota vadītāja Tēta Anieria vārdiem, Latvijas tirgus ir lielāks par Igaunijas tirgu un tam ir milzīgs iekšējais izaugsmes potenciāls. „Igaunijas patērētāja izvēle ir vairāk vai mazāk nostabilizējusies un tirgus ir stabils. Latvijas tirgū piedāvātais produktu sortiments ir mazāk attīstīts, nekā Igaunijā, jauni produkti un garšas noteikti tiks labprāt pieņemtas un attīstības iespējas ir plašas,” atzīst Tēts Aniers. „Latvijas tirgus pēc iedzīvotāju skaita gan ir lielāks, taču patēriņš per capita Latvijā ir gandrīz par 30% mazāks, nekā Igaunijā. Dienvidu kaimiņiem ir tikai viens lielražotājs – konglomerāts Rīgas piena kombināts, kura tirgus daļa ir apmēram 30%. Paralēli tam darbojas daudzi mazāki uzņēmumi, no kuriem Margota šobrīd ir vislielākais un stabilākais. Mazākiem ražotājiem trūkst straujai izaugsmei nepieciešamās investēšanas spējas un loģistikas.”
”Latvijas klienti vēl nedod izteiktu priekšroku pašu ražojumiem, vai kādai konkrētai preču zīmei,” uzskata Tēts Aniers. ”Kvalitāti viņi gan uzskata par svarīgu rādītāju, taču cena ir vēl būtiskāka. Tā kā Latvijā tirgus dalībnieku ir vairāk, tad tur, salīdzinot ar Igauniju, ir arī lielāka konkurence. Latvijas tirgū mēs redzam labas iespējas jaunienācējiem, kuriem ir lielākas iespējas investēt, piedāvāt distribūciju visā valstī, kā arī aktivizēt mārketingu. Piemēram, Latvijā saldējuma mēdiju reklāmas daļa šobrīd praktiski neeksistē.”