Pircēju paradumi līdz ar krīzi ir nedaudz mainījušies. Cilvēki nemeklē lētāko, ir kļuvuši praktiskāki un pragmatiskāki, līdz ar to pirkumus rūpīgāk apsver, pērk labas un pārbaudītas lietas, kas ilgāk kalpo tehniski, bet saglabā izskatu, raksturo SIA Kate valdes loceklis Jānis Vējš.
Šī uzņēmuma apgrozījums pēdējos četrus gadus ir ar stabilu augšupeju – gadā tas palielinoties par 10–15%. Krīzē uzņēmums centās savā sortimentā iekļaut lētākus produktus, nemainot prasības pret kvalitāti, bet samazinot dizaina vērtību. «Cilvēki ātri vien saprata, ka tehniskai kvalitātei ir jābūt jebkurā gadījumā, ir vērts nedaudz piemaksāt, lai lieta arī patiktu,» atminas J. Vējš.
Par augšupejošu apgrozījuma datu līkni priecājas arī SIA Interium valdes priekšsēdētāja Maira Matisone. Šis uzņēmums importē IKEA produkciju, realizē to veikalā Cozy. Pēc viņas stāstītā, pēdējos divos gados esot novērojams, ka cilvēki vairāk atļaujas tērēt. 2011./2012.gadā šā uzņēmuma apgrozījums pieaudzis par 15–20% un uzņēmēja arī nākotnē sagaida pozitīvus rādītājus, ko nodrošinās kopīga ekonomiskās situācijas uzlabošanās. Esot vērojams neliels pieaugums nekustamo īpašumu tirgū, līdz ar to cilvēki vairāk pievērsīšoties mājokļu iekārtošanai.
«Tas ir mūsu segments – t.s. jaunie projekti. Piedalāmies izstādēs, jauno mājokļu projektos iekārtojam t.s. demo dzīvokļus. Mūsu pircēji ir jaunas ģimenes vecuma grupā no 25 līdz 40 gadiem, populārākais preču segments ir bērnu istabas mēbeles un virtuves moduļi,» stāsta M. Matisone. Svarīgākais esot koncentrēties uz klientiem, kuri vēlas iekārtot lielākas platības, nevis iegādāties vienu plauktiņu. «Patlaban apmēram 60% iekārto istabas, dzīvokļus, bet 40% pērk uz vietas veikalā sīkās lietas,» viņa raksturo.