Pārbaudot tīmekļa vietnes Latvijā, kuras piedāvā tādus mobilo tālruņu paaugstinātas maksas pakalpojumus kā zvanu melodijas un ekrāna saudzētājus, konstatē patērētāju tiesību pārkāpumus.
ES Patērētāju tiesību aizsardzības izmeklēšanā, kas aptvēra vairāk nekā 500 tīmekļa vietnes 27 dalībvalstīs, Norvēģijā un Īslandē, konstatēts, ka 80% pārbaudīto tīmekļa vietņu jāizpēta sīkāk, jo ir aizdomas par tajās esošiem ES patērētāju tiesību pārkāpumiem.
Latvijā pārbaudītas šādas vietnes: www.muvi.amigo.lv, www.inpoc.lv, www.rebus.lv, www.sms365.lv, www.alfashop.lv, www.testi.lv, www.1814.lv un www.mobile.rigarulle.lv.
Kopumā konstatētas šādas problēmas: neskaidra informācija par cenām (cenās nebija iekļauti nodokļi vai arī patērētāji nezināja, ka viņi parakstās uz abonēšanu). Daudzās tīmekļa vietnēs nav sniegta vajadzīgā kontaktinformācija par pakalpojuma sniedzēju. Problēmas rada arī maldinoša informācija, kur pamatinformācija ir uzrakstīta ļoti sīkiem burtiņiem, tīmekļa vietnē to ir grūti atrast vai arī tiek lietots vārds bezmaksas, lai, patērētāju maldinot, panāktu ilgtermiņa līguma noslēgšanu.
Eiropas iedzīvotājiem pieder vairāk nekā 495 miljoni mobilo tālruņu. Tiek lēsts, ka 2007. gadā zvanu melodiju tirdzniecība veidoja 29% no kopējā mobilā satura pakalpojumu tirgus Eiropā (kas bija par 10% vairāk nekā 2006. gadā). Savukārt tika lēsts, ka 2007. gadā zvanu melodiju pārdošanas apjomi Eiropā bija 691 milj. EUR.
ES Patērētāju tiesību aizsardzības izmeklēšanā konstatētās problēmas:
80 % pārbaudīto tīmekļa vietņu tiek pārbaudītas sīkāk. 466 no 558 pārbaudītajām tīmekļa vietnēm ir vajadzīga turpmāka izmeklēšana. 76 lietās, iespējams, būs nepieciešama pārrobežu sadarbība starp dažādām valstu iestādēm.
50 % pārbaudīto tīmekļa vietņu mērķauditorija bija bērni (279 no 558 tīmekļa vietnēm). Tajās bija izmantoti bērnu multiplikācijas filmu varoņi, labi pazīstami TV varoņi vai bija prasīta vecāku piekrišana. Tikpat liels skaits pārkāpumu (80 %) bija arī šajās tīmekļa vietnēs.
Gandrīz 50 % pārbaudīto tīmekļa vietņu tika konstatēti pārkāpumi saistībā ar informāciju par piedāvājuma cenu (268 no 558 tīmekļa vietnēm). Daudzās tīmekļa vietnēs cenas un saistītās maksas un maksājumi nebija skaidri norādīti vai arī nebija minēti līdz brīdim, kamēr patērētājs nesaņēma mobilā tālruņa rēķinu. Cenās nebija ietverti visi nodokļi, savukārt abonēšanas gadījumā nebija skaidri norādīts vārds „abonēšana” vai abonēšanas periods.
Vairāk nekā 70 % pārbaudīto tīmekļa vietņu trūka informācijas, kas ļautu patērētājam sazināties ar pakalpojuma sniedzēju, proti, bija nepilnīgi norādīts pakalpojuma sniedzēja nosaukums, ģeogrāfiskā adrese vai kontaktinformācija (399 no 558 tīmekļa vietnēm).
Vairāk nekā 60 % pārbaudīto tīmekļa vietņu informācija bija izklāstīta maldinošā veidā (344 no 558 tīmekļa vietnēm). Lai gan informācija par līgumu tīmekļa vietnē ir pieejama, tā ir uzrakstīta sīkiem burtiņiem vai arī ir grūti atrodama. Preces un pakalpojumus reklamējot kā "bezmaksas”, patērētājs tiek maldināts un vēlāk konstatē, ka par tiem ir noteiktas atsevišķas maksas vai arī tās ir ietvertas līgumā.